• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gleder meg til Miller forsvinner!

Started by lurkie, August 08, 2006, 23:18:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lurkie

Forhåpentligvis forsvinner Miller etter sesongen, han er absolutt ikke riktig mann for Brann på høyre kant. Mange grunner til at jeg håper han forsvinner:

1. Så lenge Miller er i klubben kommer ikke Brann til å investere i en klasse kant.

2. Miller er ikke en mann for fremtiden, annenhver uke er han på vei bort fra klubben og hvis han er benket i starten av en kamp har han allerede bestilt flybillett.

3. Han er langtfra en komplett spiller, sannsynligvis er Miller hovedgrunnen til at Haugen spiller, hans ekstra defensive kraft trengs. Miller gjør også store defansive brølere slik som målet i sist kamp.

Brann trenger å få fram en høyre kant ala PVM, så lenge Miller er i klubben er dette på hold. Haugen har lite å by på fremover og Brann må på sikt se etter en bedre midtbane spiller for å komplementere MA, men det blir vanskelig når Haugen må spille pga Miller.


..

BrannFa(e)n

Jeg skal bare påpeke én ting:

En såkalt "brøler" er å servere ballen til motspiller som kommer i en opplagt scoringsposisjon, ikke å miste ballen midt på banen (til og med litt ute på siden) slik at motstanderen får rullet opp og sentret og får slått et innlegg som blir til et selvmål. Blir liksom LITT for mye til at det skal være kun en persons feil. Det var bare et balltap.
rannfasiten

enavgutta

Lurkie. Månedenes mest idiotiske innlegg. Historieløst og barnslig.

Oppfordrer moderator til å stenge denne tråden umiddelbart.


Superjack

Må folk slutte å mase om at Adm, Mod må stenge alle tråder har innlegg som enkelte ikke liker.
Herregud.

Argumentasjonen til lurken er ikke så dum den, selv om jeg mener han slår for hardt på stortrommen, og konklusjonen er feil. :)
Brannsupporter.

Mico

Lignende innlegg kan forfattes om spillere som Andresen og Sigurdsson også. Om Ronaldinho også.

Det handler ikke om å være komplett. Det handler om å ha ferdigheter nok til at netto bidrag blir positivt.

Texas

helt uenig med deg lurkie...Miller har vært meget god for brann denne sesongen i kantrollen. Greit at han ikke er en sprinter, men han så mange andre kvaliteter som dagens brannlag nyter godt av. Han er meget teknisk, og kreativ, flink å finne medspillere med lurer baller, og han har blitt mye flinkere defensivt.

Xminator

Da står du rimelig alene. Er enig med en ting, og det er at vi trenger en bedre makker til Martin Andresen.

Miller gjør oss uforutsigbare. Joda, han driter seg ut en del ganger, men med Miller på banen er Brann ett skapende lag. Med normal uttelling vinner vi kamper som den mot Start. Jeg ønsker ikke ett Brannlag som skal spille "lavrisiko". Brann skal skape sjanser. Noen ganger vil det straffe seg, spesielt de dagene der man bommer på alt, men over tid tror jeg ett lag med spillertyper som Miller tar flere poeng enn de som spiller "ekstremt norsk", lange baller og gjenvinning. Det siste, og det at de fleste lagene i tippeligaen spiller slik tror jeg er viktigste grunnen til at tippeligaen er blitt så jevn. Kampene avgjøres på marginer der begge lagene skaper 3-5 sjanser ut av motstanders feil. Det er også derfor dommeren kommer så voldsomt i fokus.

Det klart viktigste for Brann nå er å tørre å fortsette å skape sjanser. Med poengtap kan usikkerheten begynne å spre seg. Da er man inne i den onde sirkelen vi kom inn i sist sesong. Vi representere nå kanskje det eneste laget som fortsatt spiller fotball og ikke bare springer ball.

Ja til Miller, det er en spiller vi ikke kommer til å se maken til på flere år. Nyt øyeblikket ;)

abe78

.og husk!

steinbygger

Jeg er helt enig med trådstarter, men det er ikke på grunn av de nevnte tingene jeg ser frem til den dagen Miller forsvinner, men pga hans holdning til det han driver med. Når han driver med idrett på toppnivå forventer jeg at han også har holdninger som står i stil med dette. Man trenger ikke å være skotte for å vite at det å være toppidrettsutøver og være litt for glad i flasken og sene byturer ikke lar seg kombinere

Nixon

Det er ikke vanskelig å finne negative sider ved Miller.
Sist jeg irriterte meg over han var da han virket mer hypp på å spille sentral midtbane enn kant mot Start.

Men totalt sett er det ikke tvil om at han har tilført Brann mye mer gleder enn sorger!
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "steinbygger"Jeg er helt enig med trådstarter, men det er ikke på grunn av de nevnte tingene jeg ser frem til den dagen Miller forsvinner, men pga hans holdning til det han driver med. Når han driver med idrett på toppnivå forventer jeg at han også har holdninger som står i stil med dette. Man trenger ikke å være skotte for å vite at det å være toppidrettsutøver og være litt for glad i flasken og sene byturer ikke lar seg kombinere


Da hadde han ikke spilt i Brann heller.

Du vil vel heller ha Martin Knudsen du da?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Texas

Quote from: "steinbygger"Jeg er helt enig med trådstarter, men det er ikke på grunn av de nevnte tingene jeg ser frem til den dagen Miller forsvinner, men pga hans holdning til det han driver med. Når han driver med idrett på toppnivå forventer jeg at han også har holdninger som står i stil med dette. Man trenger ikke å være skotte for å vite at det å være toppidrettsutøver og være litt for glad i flasken og sene byturer ikke lar seg kombinere


Nå vet jeg ikke om miller fester mye eller lite. men jeg hørte noen si at han hadde blitt regnet som det største talentet i storbrittania før han ble kamerat med gazza, og begynte å feste en del. Og han kunne helt sikkert blitt en mye bedre spiller enn det han er. Men han er mer enn god nok for brann, og en av de som har spilt best denne sesongen. Her hjemme har vi jo mykland som likte å ta seg en fest. Men hvem ville ikke hatt mykland i toppform på laget sitt?

Lurkin

Quote from: "lurkie"Forhåpentligvis forsvinner Miller etter sesongen, han er absolutt ikke riktig mann for Brann på høyre kant. Mange grunner til at jeg håper han forsvinner:

1. Så lenge Miller er i klubben kommer ikke Brann til å investere i en klasse kant.

2. Miller er ikke en mann for fremtiden, annenhver uke er han på vei bort fra klubben og hvis han er benket i starten av en kamp har han allerede bestilt flybillett.

3. Han er langtfra en komplett spiller, sannsynligvis er Miller hovedgrunnen til at Haugen spiller, hans ekstra defensive kraft trengs. Miller gjør også store defansive brølere slik som målet i sist kamp.

Brann trenger å få fram en høyre kant ala PVM, så lenge Miller er i klubben er dette på hold. Haugen har lite å by på fremover og Brann må på sikt se etter en bedre midtbane spiller for å komplementere MA, men det blir vanskelig når Haugen må spille pga Miller.
..


1. Så lenge Miller er i klubben TRENGER vi ikke å investere i en klassekant, vi har allerede en.

2. Er Miller på vei vekk fra klubben? Har ikke jeg hørt noe om.

3. Ronaldinho er heller ingen komplett spiller. Det handler om balanse. Grunnen til at vi har Sigurdsson, Haugen og Opdal er fordi vi skal ha defensiv sikkerhet så spillere som Winters, Sæternes og Miller skal få offensiv frihet.

4. Haugen har bevist at han er en viktig spiller på laget. Dessuten skal ikke et lag ha TO offensive sentrale midtbanespillere, det handler også om balanse..

..du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, er du?
Berømte Brann fra Bergen

28966mustang

Neste kamp MILLER glitrer vil nok alle sorgene til trådstarter være kraftig redusert. Allerde mot ENGA på søndag. Møt opp i tiggerstaden og støtt Miller.
Hvil i fred- 1963!

KenFeltZ

Dette her er skudd langt over mål..

Miller er en fotball kunstner. Han krydrer angrepsspillet til Brann og han har dessuten vist bedre og bedre arbeids disiplin iår og tar færre og færre "kunst pauser". Miller gjør endel feil men du verden hvor mye bra han gjør også. Etthvert topp lag trenger spiller typer som Miller som gjør det uforutsigbare. Du får ikke samme forventingene til hva som skjer om du ser Knudsen suser opp langs kanten i forhold til Miller. Man trenger spillere som Knudsen og Haugen men på samme måte så må man ha spillere som Miller som kan åpne opp ett kompakt forsvar på ett tidel. I fotball VM iår hadde f.eks. verdens beste fotball spiller flest feilpassninger. Disse kreative spillerene prøver på det mulige og det umulige og er det som gjør fotballen spennende. At vi har en spiller som Miller i laget vårt skal vi prise oss lykkelige for. Jeg ser selv mye europeisk fotball og han kunne spilt for betydelige bedre klubber enn Brann fordi han har litt av det lille ekstra som kan løfte ett lag fra middelmådighet og opp en klasse eller to. Og disse spillertypene er det få av totalt sett.

Jeg kan ikke se hvem vi kunne fått som er realistisk og bedre enn Miller pr. idag. Miller er en gudebenådet spiller(i norsk sammenheng ihvertfall) som kunne nådd mye lenge om omstendighetene rundt hadde vært noe annerledes(ref. til Gazza tiden).

Miller er her for å bli!

Candyman

Grunnen til at lurkin skriver som han gjør er vel for at det kommer en tulling med ett innlegg og nesten samme nick, og lirer av seg en hel masse eder og galle om Miller, kun får å kose seg når folk spør om det har rablet for han. Bare for provokasjon.
Er det deg Stråhmyr? Nok IQ til å hoste opp enda ett nick?
Godt gjort!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up