• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Boikott Ibergen nå!

Started by Brannmus, August 08, 2006, 12:00:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Jeg vet ikke hva andre her syntes, men nå er jeg møkkalei av tullet som Ibergen.no kommer med støtt og stadig. Jeg kommer derfor med en oppfordring til alle her på forumet. Boikott nettsiden og vis at løse rykter og dårlige saker ikke blir akseptert og belønnet.

Vi skal ha pressefrihet i dette landet, og mange vil nok diskutere om å boikotte noe i det hele tatt er rett, men jeg er forbanna og har fått nok.

Ibergen har overgått selv BA i det å komme med spekulasjoner, sure oppgulp og ville påstander rundt Brann. Lillebror skal tydeligvis slå seg opp med å skape blest om Brann, men når det ikke er sannhet i mye av det som blir skrevet, så fortjener de ikke oppmerksomhet.

Dråpen for meg har vært denne Karadas saken. Først går de ut og henviser til en "sikker" navnløs kilde som sier at overgangen nok en gang er nært forestående og så noen dager senere skriver de det motsatte. De har kommet med sine skråsikre tips gjennom hele denne sesongen og som regel hatt feil. Det kan vi ikke akseptere. De gangene det har skjedd noe reellt av interesse, så har de stort sett vært sistemann til å nevne det. Jeg har fått nok.

Useriøs og ukorrekt journalistikk skader bare Brann og skaper unødvendige diskusjoner her på forumet. Jeg oppmuntrer derfor alle her inne til å stoppe å bruke Ibergen.no.

Som alle nettsider er de avhengig av å få besøkende. Derfor oppfordrer jeg alle her inne til å stoppe å oppsøke denne nettsiden. Ikke gå inn der. Kommer de med ville spekulasjoner kan du lese om dem overalt hvor de blir sitert, men ikke oppsøk siden og gi det et ekstra treff. Ikke link til siden, ikke be folk lese artikler på denne siden. Skulle du fortsatt ikke klare å la være. Ikke post linker til siden deres. Heller klipp og lim inn noe om du føler du må. Om brukerne av dette forumet stopper å akseptere dette tullet, så kommer Ibergen til å merke en betydelig nedgang i sine besøkstall. Det vil sende et klart signal. Vi er alle sammen drittlei av å bli servert halvsannheter og rykter hørt på Fotballpuben.

Jeg vet at det er ironisk at jeg gir dem "PR" gjennom å be om en slik boikott, men ber om forståelse og ber om at folk ikke oppsøker siden bare fordi de leser dette. Da virker dette bare mot sin hensikt.

La oss gå sammen nå. Si at nok er nok, slik at vi kanskje kan få riktige nyheter i fremtiden,

Xminator

Tja, trekker man fra litt får man jo litt info. Som at Brann tror Karadas trenger ikke er i form til å bidra i alle 10 kampene. Tror også prisoverslaget stemmer noenlunde.

iBergen har sin rolle i sammenhengen, bare trekk fra for kjente og vær skeptisk.

Superjack

Jepp, hvor skal vi få Brann sladder og greier fra når BA ikke skriver ett pøkk om Brann lenger. Er Anders Pamer og Gorm sovnet helt?
Brannsupporter.

BL

Boikotte ibergen.no?? Neeii.. Er jo greit å lese litt sladder/løgn på formiddag, for oss som jobber kveld mener jeg.

Vi kan heller ta ting med en stor klype salt, noe de fleste av oss vel allerede gjør.
Hansa-
Felt Z

tormi

Har faktisk boikottet ibergen.no selv en stund men ryker stadigvekk på en sprekk.

Veldig fortvilende da jeg gang på gang har lyst til å sende mail bomber til denne Henrik "Fokking" Færevåg.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannmus

Quote from: "Superjack"Jepp, hvor skal vi få Brann sladder og greier fra når BA ikke skriver ett pøkk om Brann lenger. Er Anders Pamer og Gorm sovnet helt?

Anders Palmer er sluttet i BA og jobber nå for TV2 for dem som savner hans skriverier.

Syntes det er tåpelig å si at vi skal trekke fra litt og akseptere at de serverer sladder. Hvorfor skal vi det? Som nettavis skal de servere NYHETER. Nyheter er ikke sladder og løse rykter som kanskje er noe sannhet i. Skal de konkurrere med BA og BT, må se faktisk gjøre jobben sin i det å lage nyheter som bygger på et grunnlag av sannhet. Hvis ikke dette er målet, så er det jo bare å ta opp kampen med Se&Hør og Her&Nå.

Jeg finner det forkastelig at de får lov til å holde på slik de gjør og skammer meg over de som sitterå fryder seg over alle halvsannhetene de kommer med. Men så burde det jo ikke være overraskende siden det ser ut til at en stor del av Brann sine supportere kun syntes det er hyggelig å lese om ting som bekrefter at ingenting blir gjort skikkelig i Brann.

Xminator

Du leser litt som du selv vil, jeg leste ikke noe i den siste saken om Karadas som tilsier at Brann ikke gjør jobben sin. De er kyniske ja, men det må jo Ludvigsen få lov til å være.

Brannmus

Ingen andre her inne som ser ironien i at Ibergen skal få lov til å servere litt sladder og komme med rykter fra navnløse kilder, men om en bruker her på forumet skulle han gjøre det samme blir han overkjørt av påstander om at han lyver og bare skal komme med falske rykter?

Ibergen sier i begge sine siste saker om Karadas at det er navnløse kilder som gir de infoen. Alle med et snev av journalistisk innsikt vet at å bruke anonyme kilder er noe man kun skal gjøre i saker hvor det ikke finnes noe annet alternativ og er en god grunn. Om det ikke står mye på spill, så bør man heller la noen saker ligge om kilden ikke vil stå frem. Men dette bryr ingen seg om ser det ut til. De sluker det rått.

Samtidig, så kan en bruker her på forumet si han kjenner en som sier dette eller har hørt dette fra en som sitter i en spesiell stilling. Akkurat det samme altså. En anonym kilde. Hva skjer her på forumet da?

jako

Ikke drit deg ut Brannmus.

Synes det er helt grei at de tør skrive litt rundt, iallfall bedre enn å ikke skrive noe i det hele tatt.

Det finnes jo mye verre ting en avis kan skrive, enn rykter ang en overgangssak.

Og for oss som ikke bor i Bergen er det fint med en nettavis til som skriver om Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "Brannmus"Ingen andre her inne som ser ironien i at Ibergen skal få lov til å servere litt sladder og komme med rykter fra navnløse kilder, men om en bruker her på forumet skulle han gjøre det samme blir han overkjørt av påstander om at han lyver og bare skal komme med falske rykter?

Ibergen sier i begge sine siste saker om Karadas at det er navnløse kilder som gir de infoen. Alle med et snev av journalistisk innsikt vet at å bruke anonyme kilder er noe man kun skal gjøre i saker hvor det ikke finnes noe annet alternativ og er en god grunn. Om det ikke står mye på spill, så bør man heller la noen saker ligge om kilden ikke vil stå frem. Men dette bryr ingen seg om ser det ut til. De sluker det rått.

Samtidig, så kan en bruker her på forumet si han kjenner en som sier dette eller har hørt dette fra en som sitter i en spesiell stilling. Akkurat det samme altså. En anonym kilde. Hva skjer her på forumet da?


Noen ganger er slike rykter feil, andre ganger stemmer de. Eksempler der ryktene har stemt: Helstad og Kalvenes. I begge tilfeller ble "nyheten" varslet i forkant på diverse forum. Og mottatt med sunn skepsis.

Brannmus

Quote from: "jako"Ikke drit deg ut Brannmus.

Synes det er helt grei at de tør skrive litt rundt, iallfall bedre enn å ikke skrive noe i det hele tatt.

Det finnes jo mye verre ting en avis kan skrive, enn rykter ang en overgangssak.

Og for oss som ikke bor i Bergen er det fint med en nettavis til som skriver om Brann.

Hmmm.. Vil du utdype åssen jeg driter meg ut, så er jeg utrolig spent på å høre dette.

Poenget mitt er ikke utelukkende at de kommer med rykter. Noe som du kanskje oppdager om du leser det jeg har skrevet. Det handler om hvilke kilder de henviser til. BT kan spekulere i en overgang, men da siterer de gjerne to-tre kilder, med navn som har noe å fortelle.

Da må de stå tilrette for dette om det er en løgn og det vil i så fall få konsekvenser. Om en avis henviser kun til en anonym kilde, så er det nærmest umulig å sjekke om dette stemmer.

Jeg sier altså ikke at spekulasjoner om overganger skal stoppe, men det handler om hvordan de bli presentert og sjekket.

Roffarne

Henrik Færevåg er og blir en klovn og en anti-Midas. Alt denne mannen tar i blir til en haug med varm drit.
Mulig iBergen har noen kilder i Brann som de benytter seg av og på denne måten får servere løse rykter først, men det er jo utrolig kjedelig at leke-journalisten HF skal fronte det hele.
Men iBergen er gøy det. Hvis du plukker opp Nationen (av en eller annen grunn) og leser om krisen i Midtøsten så forventer du jo ikke en objektiv artikkel. Slik blir det også med iBergen. Ta det for det det er; fem høns som muligens har sitt opphav i en fjær.

jako

Quote from: "Brannmus"Hmmm.. Vil du utdype åssen jeg driter meg ut, så er jeg utrolig spent på å høre dette.


Just an expression.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Bruiser

Støtter Brannmus her. Kva er vitsen med å lese det sluddere? IBergen gavner hverken Brann eller oss andre. Om du er så sultefora på sladder og halvsanne rykter vedrørande Brann, kan du jo lage nokre sjøl og bli umåtelig pop!

Dessuten jako. Har du med å komme med usakligheiter som ei vane? Istadenfor å vere så tøff i trusa kan du jo rett og slett godta at det Brannmus prater om er has eiga oppfattning, som til og med er fullstendig berettiga, og slutte å oppføre deg som ein liten besserwisser.

"Just an expresjån".
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

bulldog

henrik faenvåg har ikke peiling på fotball. han vet ikke engang hvem brannspillerne er. han kan ikke skrive og sitter og finner på de fleste "sakene" sine selv etter å ha vært på wessel.
bulldog

Straffe!!!

Støtter fullt opp om Brannmus sitt initiativ her.

Ibergen og Hr. Færevåg er en gjeng med suppehuer som jeg absolutt ikke ønsker å bidra til med 'hits'.

Denne type rykter tjener ikke til annet enn å skape splid og negativ blest om Brann, og det trenger vi ikke.

Så får jeg heller være kynisk nok til at jeg gjerne leser utklipp her på forumet fra dere ukritiske sleipinger som fremdeles vil gå inn på drittsiden, når de rent faktisk har noe fornuftig å komme med.

Brannmus

Trenger absolutt ikke unødvendig negativ fokus rundt Brann, og vi trenger ikke spillere som blir distrahert av idiotiske saker.

Flere av Brann sine spillere boikotter Ibergen nå på grunn av den idiotiske "ikke-nyheten" de kom med om at noen av Brann sine spillere var sett på byen.

Er en uskreven regel i journalistiske kretser at slike ting skal man ikke blåse opp, så lenge det ikke er en gyldig grunn til det. Hadde spillerne ravet rundt natten før en kamp, hadde det vært en annen sak altså, men at de var ute på byn under en frihelg er jo bare idiotisk å blåse opp.

Uansett, vi trenger ikke ha spillere som går rundt å nekter å snakke med journalister og irriterer seg over måten de blir behandlet på. Er vel ikke altfor lenge siden en Raymond nektet å snakke med BA og det ble bare en helt tåpelig sak tilslutt.

jako

Raymond Kvisvik ble jo tatt med silkehansker av media i forbindelse med overganssaken til FFK. Så han har ikke så mye å klage på.

Når det gjelder dette med at de går ut på byen, så er det ikke noen nyhet for de fleste. Så det er jeg enig er unødvendig av iBrergen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannmus

Tenkte ikke på denne overgangen, var heller denne saken med at Kvisvik var involvert i det der pyramide opplegget T5PC eller noe lignende. Husker ikke detaljene helt nå.. Han tok i hvert fall dette ille opp og det er jo synd at slike ting skal bli dradd frem. Der krysset BA grensen til det private mente han og boikottet dem i en periode etterpå. Noe som svei ganske kraftig for BA og som de klaget over til alle som ville høre.

Ibergen gikk vel litt inn på det private med denne saken om noen spillere sin fuktige bytur og det er vel derfor det blir tatt ille opp. De fleste vet at det ikke er noe nytt i Brann sammenheng at spillere tar seg litt for mange på byen. Dette vet også alle journalister og du kan da spørre deg om hvorfor det ikke kommer opp oftere? Jo, nettopp, det er unødvendig å dra det frem når det ikke har en nyhetsverdi.

Ibergen var også den eneste av nettavisene som trykket, og gjorde ett nummer ut av, at Martin Andresen var nødt til å oppgi sin inntekt når han var i retten for å ha kjørt for fort. Alle andre lot være å nevne dette, mens Ibergen gjorde ett stort nummer ut av at Andresen ikke likte at han var nødt til å si dette offentlig. Noe jeg kan skjønne. Er mange som ikke syntes det er hyggelig å snakke om hvor mye penger de tjener og enda flere ville nok mislikt at det stod på trykk.

Det er altså ikke kun overgangssaken med Azar som gjør at jeg nå sier at dette er noe søppel som vi ikke bør sponse med flere treff og besøk. Ibergen skal pushe grensene, men går konstant over dem og det finner jeg forkastelig og kvalmende.

Go Up