• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

fotoapparat på Stadion

Started by gamlemor, July 31, 2006, 09:02:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gamlemor

fikk beskjed om at det er forbudt med kamera på Stadion, er det nytt eller? Har i flere år hatt kamera med meg på kamp og aldri fått beskjed om at det var forbudt...

Northside

Tror den regelen kom i år.

NFF som bestemte det, maks 5 fotografer eller noe slikt fra fansen, de må også søke for å ta med foto.

Rimelig sløkket med tanke på alle som bruker telefonen, hvorfor kan ikke vi andre som vil ha litt bedre minner fra kampene bruke kamera då?

Superjack

Vanlig greie at man ikke får ta med fotoapp/videokamera på tilstelninger som f.eks fotballkamp. Men i dagens mobilkameratid er det en latterlig greie.

Eller kanskje vaktene var redd du skulle kaste det? På 16. mai var det en vakt som tok fra en kar 17 maifløyten hans, en sånn liten 10 cm sak i plast.
Kontrasten var stor til han som stod på storestå med ett altanflagg med en jævladde aluminiumsstang :D

Vekter = liksompoliti = (sosial)intelligens er ikke ett annsettelseskrav.
Brannsupporter.

GamleErik

"Det har alltid vært slik" var tonen fra Securitasvakten.

Jeg kommer i løpet av dagen til å skrive en klage som jeg sender til Brann sin administrasjon da jeg er lite fornøyd med å måtte snu i døren, reise hjem med mitt kamera i 10 000 kroners klassen og så komme tilbake når dette ikke har vært noe problem tidligere.

Hvis det skal håndheves at jeg ikke får ha med mitt stillbildekamera på stadion, så får de til helvete nekte alle med avanserte mobiltelefoner med mulighet for megapixel bilder og video å ta disse med inn også.

Det vil nok være de færreste på tribunen som benytter bildene/film til kommersielle øyemed som nok er tanken bak forbudet, så litt skjønn forventer jeg nesten at må kunne utøves.

Siste ord er ikke sagt.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Northside

http://img426.imageshack.us/img426/127/10001tc8.jpg
(print screen)

på linken der står NFF sine sikkerhetsregler. Det står ingenting om fotoapperater, kun om Videokamera!

Så enten så har ikke NFF oppdatert siden sin ellers så er dette Brann sitt lille påfunn...

abe78

.og husk!

GamleErik

Har fått klar melding fra Brann sin administrasjon om at dette var en feiltolkning fra vaktmannskapene så jeg regner med at dette ikke skjer igjen.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Pondan

Jeg klarte med et nødskrik og få med mitt kamera i går.. Måtte ha pressebevis "neste" gang..

erik1

så pass ja jaja ingen som har sjekket meg da, har hatt med digtal camra på 16 mai å i går..  e vell helt teit hvis man skal gå med presse, for å ha med seg foto? eller snakker vi her om store foto apratt?jeg snakker om digitalt!
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Pondan

Her snakker vi om større foto apratt som jeg må ha egen veske til. Ikke noe lommekamera..

Tifo-gruppen

Har tatt dette opp med Hans Lokøy tidligere da tifo gruppen fikk vår fotograf nektet inn med kamera. Det finnes ingen regler som hindrer noen å ta med seg et fotoapparat på stadion og man trenger ingen form for godkjennelse. Så det er bare til å knipse så mange bilder dere bare vil.
Tror imidligtidig det er restriskjoner på hvor tidlig man kan publisere bilder fra kampen.
Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Candyman

Laserpenner og?

Hehe, foreslår at alle tar med laserpenner neste flomlyskamp. Så når Bjarnason skal ta straffe, så får keeper plutselig 10.000 laserlys i trynet.

Den ballen redder han ikke! :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

DJ_ADG

fra NSA sinne nettsider;

QuoteFilming / fotografering av tifo       
Med den nye TV-avtalen er det ikke bare å ta frem video-kameratet eller fotoapparatet på stadion

Den nye TV/Medie-avtalen sette klare begrensninger for fotografering og filming inne på stadion. Det betyr at vi ikke lenger kan filme tifo og tribuneliv uten at det er innhentet tillatelse på forhånd.

NSA har derfor innhentet en slik tillatelse på vegne av våre medlemmer.

Tillatelsen gjelder følgende:

1) Inntil 4 personer får ta stillbilder og video av tifo og andre tribunearrangementer, før, under og etter kampen. Tillatelsen gjelder kun filming og/eller fotografering av det som foregår på tribunen IKKE av ting som foregår på banen - heller ikke før og etter selve kampen. Bilder og/eller film må ikke offentliggjøres før tidligst 4 timer etter at de er tatt

2) Intervju med spillere etter kamp

All fiming/fotografering skal på forhånd avklares og koordineres med arranggørklubbens media- og/eller arrangementsansvarlig. Tillatelsen fra NFF er kun gyldig når en slik avklaring foreligger og gjelder kun for supporterklubber tilsluttet Norsk Supporterallianse.

Når det gjelder intervju med spillere må en i tillegg forholde seg til arrangørens organisering av dette - på lik like med øvrig presse.

NFF vil gi informasjon til klubbene i TL og AL om at tillatelse er gitt. Husk å ta kontakt med arrangørklubben i god tid på forhånd. Det er også viktig å informere representantene fra TV2 på sikkerhetsmøte, slik at dette går smidig og greit.

Styret
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

David

Vet ikke hva som er kutyme her for å hente opp gamle tråder, men hvordan er reglene for dette i dag? Er det noe som er endret med nye tv-avtaler?

Sist jeg hadde med kamera på stadion var i 2018, tror jeg. Da ble det konfiskert av vaktene, med en allerede da utdatert begrunnelse om at kameraer med permanent objektiv var tillatt, mens systemkameraer var forbudt. (Det er lenge siden førstnevnte fikk sensorer i APS-C-format og bildekvalitet som ofte overgår sistnevnte.)

I tillegg har jo mobilene nærmet seg veldig siden den gangen.

Corran

Dette må da være avleggse regler nå?
Er jo latterlig om en amatørfotograf ikke kan ta med inn kamera når eg kan filme hele kampen i HD kvalitet med telefonen. Kan jo i teorien streame live med mobilen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up