• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slik tar Brann gull

Started by krøvel vellevold, July 23, 2006, 20:47:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Christian

Hadde det vært slemt med et banner på Brann-RBK som bad Høgmo komme tilbake til jobben..?  :roll:

Falkman

en liten kuriøsitet: siden 1963 har vi aldri ledet serien etter 20 spilte kamper,  før no..  i 1976 ledet vi etter 19 ..men den gangen spilte de bare 22 kamper.. og LSk vant til slutt.. foran Mjøndalen!..mens vi måtte nøye oss med bronse.

arntf

Adresseavisa har allerede bedt Høgmo om å sitte musestille ut sesongen, og det kommer han nok antagelig til å gjøre.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

OmOssSjølOgHansaøl

Høgmo har alt å tape og ingenting å vinne på å komme tilbake no når RBK e inne i en god flyt. Så lenge RBK får mer enn totalt fire poeng i de neste fire kampene (mot Odd, Tromsø, Lyn og Ham-Kam), vil det være Tørum som tar ut laget mot Brann 22. oktober.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Jeg kan ikke se at Høgmo kan komme tilbake neste sesong hvis han feiger ut resten av denne sesongen. Han må jo da ha mistet all respekt og troverdighet som trener for det laget.
Rød makt på Hansa

arntf

Nei det har han nok ikke. Derimot høster han nok endel respekt for å tørre tenke på helsa si. De fleste er klar over at grunnlaget for Rosenborgs nåværende posisjon er Høgmos verk. Tørum har jobbet videre på det grunnlaget og tilført endel sikkerhet som Høgmo ikke helt har klart (mere fast startellever, f.eks.), men han har ikke bygd laget sjøl.

Høgmo er nok velkommen tilbake etter sesongen.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"Derimot høster han nok endel respekt for å tørre tenke på helsa si.


Jeg tenkte selvsagt på at han blir frisk, men likevel ikke kommer tilbake.
Rød makt på Hansa

arntf

quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

eksilbergenser

Kvalmende å se en bergenser hjelpe rooooooosenborg.
lt for Brann!

tormi

Quote from: "eksilbergenser"Kvalmende å se en bergenser hjelpe rooooooosenborg.


Ikke bare kvalmende, helt ufattelig trist.

Og om det ikke er nok, dersom RBK vinner serien kommer vi i tillegg til å bli overlesset med idiotiske kommentarer som : "Hvorfor har vi ikke Tørum som trener?" "Ansett Tørum"....blahhh blaaah.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Candyman

Quote from: "tormi"
Quote from: "eksilbergenser"Kvalmende å se en bergenser hjelpe rooooooosenborg.


Ikke bare kvalmende, helt ufattelig trist.

Og om det ikke er nok, dersom RBK vinner serien kommer vi i tillegg til å bli overlesset med idiotiske kommentarer som : "Hvorfor har vi ikke Tørum som trener?" "Ansett Tørum"....blahhh blaaah.

Og ikke bare det. Ser til stadighet at han sprader rundt i Rosenborgdrakten når han intervjues i sporten. For å si det sånn, det er gale nok å påta seg arbeid i klubben, men å træ den drakten nedover hodet...nei aldri, ikke for morro skyld engang. Da er du ikke bergenser lenger. Da er du bare hjernevasket av karsk.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

arntf

Men lurebergenseren Torstein Helstad tok dere imot med åpne armer...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Straffe!!!

Tossa er vel omtrent like bergenser som Bente Skammelsrud er trønder.

Og viktigst av alt - tror faktisk han har oppriktige følelser for Brann.

ostraume

Litt OT men når først Bartegutten er her: Hvordan har det seg at Carew er så lite populær i Trondheim? At han så på RBK som et springbrett til noe større og var åpen om dette burde ikke sjokkere noen? Mannen bøttet inn mål for dere, dere fikk en vanvittig sum penger for han, han var åpen og ærlig. Han var i RBK ca like lenge som Hassan var i Brann, Hassan ble solgt for langt mindre, men står som en ekte Brann-helt. Hva er egentlig galt med Carew?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

arntf

Da tror jeg du spør feil mann, Ostraume. Meg bekjent har Carew aldri vært spesielt upop blant oss supporterne, selv om det jo var en skuffelse da han forlot oss for større omstendigheter. Såvidt jeg husker var vel den generellle forståelsen den at han var ment for den store verden, slik som Solskjær og Riise.

Om du tenker på omstendighetene rundt hans forhold til Nils Arne Eggen, så var det nok langt på vei en medieskapt greie. John Carews stil stod vel kanskje ikke helt til Eggens livssyn om folkelighet, og Eggen var streng med Carew. Men noe problem mellom dem, som skulle ha vært medvirkende til at Carew forlot RBK var det nok aldri.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Du har jo Mini som en gang sa at RBK solgte unna et problem da de solgte Carew.

Et utsagn en del fant litt underlig da vi alle husker en falmende liten stjerne fra Bodø som fant seg vel tilrette i søkelyset sammen med sin nye bestevenn fra Lørenskog...
Rød makt på Hansa

Seeteufel

Hør, folkens!

Skal vi ikke prøve å komme tilbake til tema for tråden igjen. Om noen ønsker å diskutere Nils Arne Eggen, Rosenborg eller andre ubetydeligheter i norsk fotball henvises det til egen tråd for det:

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5827

På forhånd takk!

Mvh
Roger
Moderator
Le jeu avant tout

Chrisstah

hvis vinner resten av kampene då er det boks;D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

Corran

i følge nettavisen i dag kommer Høgmo tilbake i jobb 1 oktober. Og formann i rbk sier han kommer tilbake til sin gamle jobb (som hovedtrener) og Tørum har ingen problemer med å blir assistent igjen. Men som sagt det er i følge nettavisen.
Her er artikkelen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/rosenborg/article742801.ece

Og ellers er Tromsø treneren syk også no :-)  :twisted:  
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/tromso/article743573.ece
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

RBK kan nå skaffe seg ett forsprang på oss. For å ta noen talleksempler:

Forutsetter seier/tap i annenhver kamp utover (og ignorerer hvilke kamper de kommer i, noe som med bare 5 kamper igjen, og innbyrdes oppgjør mot RBK får større og større betydning).

3 seire, 2 tap: 1,8 i snitt. Bør være realistisk for oss.

LSK vil da trenger 2,6 i snitt.
RBK vil trenge 1,86 i snitt på sine siste 7.
(1)Tar RBK 6 poeng før neste helg må de ha 1,4 i snitt.
(2)Tar RBK 4 poeng må de ha 1,8 i snitt.
(3)Tar RBK 3 poeng må de ha 2 i snitt.
(4)Tar RBK 2 poeng må de ha 2,2 i snitt.
(5)Tar RBK 1 poeng må de ha 2,4 i snitt.
(6)Tar RBK 0 poeng må de ha 2,6 i snitt.

Ingen av de andre lagene kan ta oss igjen om vi vinner får 3-0-2.
2,6 i snitt på 5 kamper betyr at man ikke kan tape flere fotballkamper. 1 uavgjort er maks. Så for LSK ville det bety (4-1-0). Langt fra umulig, men de er avhengige av en total kollaps fra vår side.
1,4 i snitt betyr 7 av 15 poeng. Eks 2-1-2, 1-4-0 Vinner RBK de to neste er de i mine øyne soleklare favoritter.

Vi må ta 8 poeng til for å ta medalje.

Vi kan som før sagt avgjøre dette selv, vi gav nok en gang bort en mulighet for å avgjøre serien ett par runder før slutt. Litt hjelp fra Odd og Tromsø nå hadde smakt utrolig godt...

Superjack

Vi får vente og se....

RBK har to hengekamper, denne uken, og det er ikke en selvfølge at det blir 2 seire.

Jeg har en følelse langt nede i magen på at Brann kommer til å vinne de resterende 5 kampene! :D
Brannsupporter.

tormi

Quote from: "Xminator"Vi kan som før sagt avgjøre dette selv, vi gav nok en gang bort en mulighet for å avgjøre serien ett par runder før slutt. Litt hjelp fra Odd og Tromsø nå hadde smakt utrolig godt...


Måtte gudene også hjelpe oss!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Badegjest

Det hadde vært en utrolig fordel for oss om Høgmo kommer tilbake nå.. Tørum har fått laget til å fungere som et lag, derfor tror jeg et trenerskifte her faktisk vil være ødeleggende.. Jeg er stygt redd de tar 3p i kveld, men samtidig tror jeg TIL kjemper dem ut av stilen. Makan til destruktiv fotball som det laget spiller, skal du lete lenge etter..

Måtte Høgmo komme fort tilbake !!

bulldog

odd er et godt hjemmelag. tromsø kommer til å ta mange poeng fremover. rbk har vært heldige og vunnet 1-0 i kamper de har slitt. nå er det på tide med kollaps
bulldog

Snublefot

Quote from: "Badegjest"Det hadde vært en utrolig fordel for oss om Høgmo kommer tilbake nå.. Tørum har fått laget til å fungere som et lag, derfor tror jeg et trenerskifte her faktisk vil være ødeleggende.. Jeg er stygt redd de tar 3p i kveld, men samtidig tror jeg TIL kjemper dem ut av stilen. Makan til destruktiv fotball som det laget spiller, skal du lete lenge etter..

Måtte Høgmo komme fort tilbake !!


Det skulle ikke mer til en at Høgmo satt på tribunen før RBK kollapset :> hehe..


han var jo på plass i semifinalen.. så håper han fortsetter å ta turen til Lerkendal..

Rune felt F

Dersom Rbk taper i dag har vi uansett et bedre utgangspunkt enn etter forrige serierunde, selvom vi tapte i går. Men, Rbk spiller tre kamper før vår neste. Får de maksimal uttelling så ligger de 5 poeng foran oss før Odd-kampen og med poengtap der så sliter vi. Da er vi 100% avhengig av å slå Rosenborg og at andre også gjør det.

Badegjest


krøvel vellevold

5 seire gir seriegull uansett!
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Taper rbk ikveld har jeg bra tro på at dette går veien men slår de odd blir det en formidabel oppgave å ta gullet..
Z

Xminator

Får meg ikke helt til å tro på at Brannlaget klarer å vinne de 5 siste...

Corran

Om rbk vinner i kveld og torsdag er eg stygt redd for at vi må vinne 5 på rad for å vinne serien.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brann/Bergen

Hver eneste kamp e like nervepirrende, sitter med hjerte i halsen hvert sekund av kampen... For å være helt ærlig så tror ikkje eg att rævbk klarer å vinne begge kampene på rad. Krysser fingrene for att de taper kampen mot odd i dag....!!!! Er så nervøs for kordan dette kommer til å gå, om det virkelig kan gå veien.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Corran

Etter 15 minutter av rbk - odd så er det ikke mye som får meg til å tro at odd kan score og rbk har alt gjort det Så nå e det opp til TIL på torsdag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

feltf

I følge bt.no sin forside har Rosenborg allerede skjøvet Brann ned på sølvplass etter 1-0 ledelse mot odd...

bt kan ikke regne, eller så har de lekt litt for mye med tabellkalkulatoren sin

naitsirk

QuoteHver eneste kamp e like nervepirrende, sitter med hjerte i halsen hvert sekund av kampen... For å være helt ærlig så tror ikkje eg att rævbk klarer å vinne begge kampene på rad. Krysser fingrene for att de taper kampen mot odd i dag....!!!! Er så nervøs for kordan dette kommer til å gå, om det virkelig kan gå veien.


dersom rbk taper mot odd så er dette ei like stor bragd som norge-brasil i 98.
kanskje da dårligaste eg har sett av eit norsk tl lag nokon gong. makan til tafatt og tannlaust.

krøvel vellevold

Gullet glipper nå. RBK's fadese mot Sandefjord ser ikke ut til å indikere en dritt om formen. Aldri i livet om vi slår RBK på Stadion om vi må det for å gå forbi. RBK vinner alltid slike nøkkelkamper. Det gjør ikke vi!
Legg ned hele klubben!

megleren

jeg må jo bare si at Rbk ikke imponerer meg på noen måte.. Visst Odd tør å presse de høyere så kan de vinne kampen..Men forvente hjelp fra Sandstø gjør jeg ikke..
r og blir et sittesvin på Hansa

Marek

Quote from: "naitsirk"dersom rbk taper mot odd så er dette ei like stor bragd som norge-brasil i 98.
kanskje da dårligaste eg har sett av eit norsk tl lag nokon gong. makan til tafatt og tannlaust.


Om du mener at Odd er det dårligste TL laget du noen gang har sett så kan du umulig ha sett mye.

0-3 nå, herlig, rett og slett herlig.
ons Ivar skal hem...

Corran

Hvis rbk og odd spiller som i dag så bør Brann kunne slå de begge to Ikke rbk som er gode men odd som er ekstremt dårlige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Badegjest

Faen, nå ser det ut som RævBK skal stjele gullet vårt..

La oss gruse dem på Stadda

Toff

Er ikke tapt det gullet enda.... men det skal holde hardt Brann har ikke råd til å avgi så mange poeng til......Vi får gruse rævbk på staddaen og vinne resten etter det. Regner med at vi vinner mot Odd for de er rett og slett ikke gode. MEn frykter Lyn kampen også jeg
off

Badegjest

får håpe du får rett..

har faktsk et ørlite håp om at TIL kan kjempe dem ut av stilen..

problemet er bare at rbk har flaks hele veien, det er så irriterende

Texas

Det blir ihvertfall en utrolig spennende sesonginnspurt, der vi for en gangs skyld har brann med blandt de som kan vinne. Jeg haaper og tror at brann slaar rbk og vinner serien.

Chrisstah

Quote from: "Texas"Det blir ihvertfall en utrolig spennende sesonginnspurt, der vi for en gangs skyld har brann med blandt de som kan vinne. Jeg haaper og tror at brann slaar rbk og vinner serien.


får håpe vi noe hjelp fra andre og! vi har noen vanskelige kamper igjen! lyn borte er en av de vanskeligste kampene sammen med et tent viking lag! men rbk skal og møte et sterkt hjemme lag i hamar og et tent FFK i fredrikstad! bare håper at alt går vår vei!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

VerneTroyer

Høgmo er tilbake i jobb på Brakka fra 3. oktober. Vil bare benytte anledningen til å gratulere dere med gullet dere nå er garantert. Selv om vi skulle klare å få fem poengs ledelse på dere, vil nok Høgmo klare å rote dem vekk uten problemer i løpet av de fire kampene han vil lede.

Synd for dere at dere ikke klarer å skaffe dere gullet på en "sikkelig" måte, men så lenge det blir gull er vel dere fornøyde.

JohanNordahlBrun


Xminator

Quote from: "VerneTroyer"Høgmo er tilbake i jobb på Brakka fra 3. oktober. Vil bare benytte anledningen til å gratulere dere med gullet dere nå er garantert. Selv om vi skulle klare å få fem poengs ledelse på dere, vil nok Høgmo klare å rote dem vekk uten problemer i løpet av de fire kampene han vil lede.

Synd for dere at dere ikke klarer å skaffe dere gullet på en "sikkelig" måte, men så lenge det blir gull er vel dere fornøyde.


Jeg kan love deg at ett gull bare vil smake enda bedre om det kommer som ett resultat av en RBK-kollaps. Mye bedre.

VerneTroyer

Det verste er at jeg ikke tviler på det, engang! Såpass store hyklere er faktisk dere bergensere.

Xminator

Hyklere? Jeg renger med diverse RBK"supportere" (som deg) kommer frem fra skapet dere gjemte dere i sist sesong (velsignet stille) og skal fortelle fotballnorge hvor utrolig ufeilbarlige dere er. Igjen. Det blir litt slik som Tromsøsupporterene når de i seiersrusen klarer å lage kvalm likevel.

Jeg kan overhode ikke skjønne hvorfor RBKsupporteren fortsatt kan ha mindreverdighetskomplekser for Brann etter to tiår med total dominans. Likevel, det virker som den fortsatt sitter i. Takk gud for at det stort sett bare er Langeland som er smittet i Bergen...

Go Up