• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Kappa!

Started by Nixon, June 24, 2006, 09:42:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

posemedsnopi

Quote from: vebo on December 11, 2008, 21:25:10 PM
Quote from: thesevs on December 11, 2008, 20:04:37 PM
Quote from: vebo on December 11, 2008, 19:56:09 PM
FÃ¥ det til helvete vekk, du kunne jo bare linket til den!


Så så lille venn, du må ikke ta helt av her.



Det er faen meg det verste jeg har sett her;)


Enig med Vebo

thesevs

Du må vise respekt for dem med høyere antall innlegg!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Eg såg ikkje advarselen, pokker det svir i øgene...
GÃ¥ av.

vebo

Quote from: thesevs on December 12, 2008, 00:41:00 AM
Du må vise respekt for dem med høyere antall innlegg!


Nei, du skal vise respekt for dem som har vært lenger her inne enn deg:D
Tiocfaidh ár lá

tsf

Regn med Brann skal har samme drakt type som FC København har nå.
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

BBB-Tony

December 12, 2008, 10:57:28 AM #855 Last Edit: December 12, 2008, 10:59:41 AM by tonynord
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7070

Det første som slår meg er at Chess-logoen er blitt mye mer nøytral. Noe som selvsagt er bra. Hadde vært bedre uten den hvite kragen, men grei forbedring fra fjorårets drakt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

SKBMiller

Jeg liker heller ikke krageopplegget, men bedre enn forventet. Hadde den JM logoen forsvunnet så hadde drakten vært fin.

Henrik8

Takk og lov for at logoen er tilbake slik den skal være ihvertfall. Ellers er ikke Byggholt det peneste, men synes egentlig ikke den er noe verre enn Toro-logoen fra 2007. Ellers skulle jeg ønske BA-logoen kunne vært trykket med de hvite bokstavene direkte på den røde drakten, uten det røde feltet. Det hadde ført til at reklamen ble mer integrert.

Alt i alt en helt ok drakt, og bedre enn den var i år. Med en bedre integrert BA-logo og Byggholt borte hadde den vært bra.
Kjør over pakket 09`

kabelmann

Den hvite kragen var forferdelig, ellers var jo drakten i seg selv ganske ålreit. BA-logoen begynner etterhvert å bli den som irriterer meg mest av alle sponsorlogoen. Det er ikke til å begripe at de ikke kan fjerne det røde feltet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

syns drakten var faktisk ganske pen i år med tanke på de sponsorene som faktisk må være på.
MEN hvorfor i H...... skal de ha SVART shorts? la det gå i rødt og hvit !

moffy_

Drakten er helt klart en forbedring i forhold til årets, men jeg må si meg enig med at det ser skikkelig teit ut med den røde rammen på BA-logoen, ser jo ut som de bare har tatt et klistremerke og limt på..

Men ellers ser eg at spillerne går med svarte shortser til drakten, betyr dette at vi skal gå tilbake til rød drakt og svart shorts eller er ikke der hvite kommet enda? Jeg håper på sistnevnte da jeg synes det gir et bedre helhetsintrykk
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

thesevs

Enig der. Synes hvite skjorts tar seg bedre ut. Men det har vel sittet en eller annen motekonulent på et bortgjemt kontor som synes svart skjorts til rød trøye bare "var såååååå kuuuult" - en "total match liksom".

Reklamene er det vel ikke så mye å få gjort noe med. Men når avtalene går ut bør Brann virkelig revurdere om det er nødvendig å reforhandle. Drakten ville sett meget bra ut om Byggholt, BKK og BA forsvant. Chess på ryggen (den vi har nå) og SPV på brystet går greit.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Onside !!!

Quote from: thesevs on December 12, 2008, 12:51:26 PM
- en "total match liksom".


Mer en total krasj med tanke på at drakten er rød og hvit

SKBMiller

December 12, 2008, 12:57:24 PM #863 Last Edit: December 12, 2008, 12:59:18 PM by SKBMiller
Quote from: thesevs on December 12, 2008, 12:51:26 PM
Reklamene er det vel ikke så mye å få gjort noe med. Men når avtalene går ut bør Brann virkelig revurdere om det er nødvendig å reforhandle.


Brann signerte avtale med JM før denne sesongen, så tar nok tid før vi blir kvitt dem. Og tviler på at Brann kommer til å droppe reklamen for at drakten skal bli finere. Selv om jeg gjerne skulle fjernet JM selv.

Edit: Vi kan jo selvsagt håpe på at JM går konkurs, er jo dårlige tider for byggbransjen nå.

thesevs

Slik blir altså VIFs nye drakt seende ut. Ikke mye reklame der gitt..

http://www.flickr.com/photos/33249926@N04/3098756754/

(linker slik at sarte sjeler ikke gÃ¥r i fistel over VIF-eksponeringen  ;))
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Jeg tror røde skjortser hadde vært tingen jeg. Evt med en hvit stripe langs kanten..
Tiocfaidh ár lá

This Charming Man

Vel, det kom vel lovnader om mindre reklame og en renere drakt til 2011-sesongen. Men dette kom før avtalen med JM, og jeg har mine tvil om det noengang kommer til å skje.

Det er en grunn til at Barcelonas bryst er verdens mest eksklusive reklameplass. Det er ikke fordi drakten deres er nedlesset med JM-Byggholt, BA, BKK, Chess, Frydenbø, Tide og annet dritt. Det er også en grunn til at de fleste lag i Englang, også i lavere divisjoner, kun har én reklame på drakten. Det er fordi de har skjønt at sponsorer er villig til å betale ekstra for eksklusivitet. Kristian Håndjæger må gå.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Gud

NÃ¥ har de fleste lag i de store ligaene i Europa og i Championship, hovedsponsoravtaler pÃ¥ helt annet nivÃ¥ enn Brann.  Enn sÃ¥ lenge mÃ¥ vi leve med at vi er avhengig av flere draktsponsorer for Ã¥ fÃ¥ hjulene til Ã¥ gÃ¥ rundt. Bare se pÃ¥ RBK. Driter penger, men har likevel mer reklame pÃ¥ drakten enn Brann. Men det hadde selvfølgelig vært greit med en sponsor pÃ¥ drakten, men det blir nok en stund til desverre.

kabelmann

Det interessante med VIF-drakten er at de ikke har disse sittemenneskene på armene. Så sant det ikke er et krav fra Kappa, skjønner jeg ikke hvorfor Brann vil ha de på drakten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Quote from: Vicar in a Tutu on December 12, 2008, 13:49:42 PM
Det er en grunn til at Barcelonas bryst er verdens mest eksklusive reklameplass.


Og at barca faktisk betaler unicef for å få ha logoen deres der..
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: vebo on December 12, 2008, 14:38:46 PM
Og at barca faktisk betaler unicef for å få ha logoen deres der..


Me får satse på at markedet i Asia oppdager yndlingen vår; Huseklepp, og at draktsalget over der tar heilt av slik at millardene triller inn. Andre potensielle yndlinger inkluderer Håkon "mr. Muscle" Opdal, Eirik "Killer" Bakke og Mjøsas Beckham. Drakten er nok rein snart...
GÃ¥ av.

vebo

Kanskje vi skal ta en City og kjøpe kineser?
Tiocfaidh ár lá

kjegil

Draktsjef Hans Lokøy er tidligere formann for fanklubben til Manchester United. Han gjør tydeligvis sitt beste for at Branns drakter skal ligne mest mulig på Uniteds. Håpte vi skulle spille i helrødt igjen, blir det svart istedet synes jeg det er krise...

Men gjorde ikke Brann et vedtak på et årsmøte om at klubben kun skulle spille i rødt og hvit?

1908

Ser ut som en jævla reklameplakat!!! Latterlig!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Synst det var en fin drakt, jm byggholt logeoen var finere når Brann logoen var som no fordi det ikke var 2 klosser forsiden av hverandre. Ba logoen er tragisk. Får bare være misunelig på vif når det gjelder reklamen

thesevs

Krisen avblåst (nesten).

Fikk svar på mail fra Hans Lokøy:

Hei!

Takk for mail, og jeg er glad for at du mener 2009-trøyen er forbedring fra 2008.

Fargene i 2009 vil være rødt, hvitt, rødt, som i 2008.

Jeg er enig i at drakten vil være penere uten reklame. Men virkeligheten er slik at sponsorenes bidrag idag er helt avgjørende for at vi kan drive klubben forsvarlig. Imidlertid har vi en målsetting som forhåpentligvis vil frigjøre plass utover hovedsponsorens plass på brystet, men dette er en visjon som først kan realiseres i 2011.

Sportslig hilsen
Hans Lokøy
Merchandisesjef


Ergo blir drakten lik den fra 2008 med røde strømper, hvit shorts og rød overdel.
Og som noen over allerede har kommentert så snakker vi 2011 før en evt. kan vurdere mindre reklame.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Det kan da ikke være noen gjøkhoder som oppriktig går til sengs hver kveld og faktisk TROR Brann kan overleve uten sponsorene?

Turøyen

Quote from: thesevs on December 12, 2008, 12:51:26 PM
Chess på ryggen (den vi har nå) og SPV på brystet går greit.

Hadde jo vært stilig med en stor Hansa logo på brystet da... Vet at de ikke får lov men det hadde gjort drakten vannvittig kul...
Nei det ligner ingen Bergensgutt å være mutt!!

vebo

Quote from: Xminator on December 13, 2008, 06:48:48 AM
Det kan da ikke være noen gjøkhoder som oppriktig går til sengs hver kveld og faktisk TROR Brann kan overleve uten sponsorene?


Jeg for min del tror ikke det, men at en på sikt kunne fått til en eksklusivitetsavtale med en hovedsponsor tror jeg er mer realistisk..
Tiocfaidh ár lá

weirus

Quote from: thesevs on December 12, 2008, 22:54:13 PM
Krisen avblåst (nesten).

Fikk svar på mail fra Hans Lokøy:

Hei!

Takk for mail, og jeg er glad for at du mener 2009-trøyen er forbedring fra 2008.

Fargene i 2009 vil være rødt, hvitt, rødt, som i 2008.

Jeg er enig i at drakten vil være penere uten reklame. Men virkeligheten er slik at sponsorenes bidrag idag er helt avgjørende for at vi kan drive klubben forsvarlig. Imidlertid har vi en målsetting som forhåpentligvis vil frigjøre plass utover hovedsponsorens plass på brystet, men dette er en visjon som først kan realiseres i 2011.

Sportslig hilsen
Hans Lokøy
Merchandisesjef


Ergo blir drakten lik den fra 2008 med røde strømper, hvit shorts og rød overdel.
Og som noen over allerede har kommentert så snakker vi 2011 før en evt. kan vurdere mindre reklame.


Mer at i forfjor eller fjor ble det sagt at man satset på reklamefri drakt i 2010
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

thesevs

Quote from: Xminator on December 13, 2008, 06:48:48 AM
Det kan da ikke være noen gjøkhoder som oppriktig går til sengs hver kveld og faktisk TROR Brann kan overleve uten sponsorene?


Mitt spørsmål var ikke "hvorfor må dere ha reklame på drakten", men om de så for seg mindre reklame i fremtiden. Underforstått her er at man inngår bedre avtaler med få fremfor mange små. Det er vel strengt tatt ingen som tror Brann kan overleve uten sponsorer. Men en kan vel diskutere hvor mange man trenger på drakten.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

DangerousDan

Quote from: weirus on December 13, 2008, 10:42:00 AM
Quote from: thesevs on December 12, 2008, 22:54:13 PM
Krisen avblåst (nesten).

Fikk svar på mail fra Hans Lokøy:

Hei!

Takk for mail, og jeg er glad for at du mener 2009-trøyen er forbedring fra 2008.

Fargene i 2009 vil være rødt, hvitt, rødt, som i 2008.

Jeg er enig i at drakten vil være penere uten reklame. Men virkeligheten er slik at sponsorenes bidrag idag er helt avgjørende for at vi kan drive klubben forsvarlig. Imidlertid har vi en målsetting som forhåpentligvis vil frigjøre plass utover hovedsponsorens plass på brystet, men dette er en visjon som først kan realiseres i 2011.

Sportslig hilsen
Hans Lokøy
Merchandisesjef


Ergo blir drakten lik den fra 2008 med røde strømper, hvit shorts og rød overdel.
Og som noen over allerede har kommentert så snakker vi 2011 før en evt. kan vurdere mindre reklame.


Mer at i forfjor eller fjor ble det sagt at man satset på reklamefri drakt i 2010


Brann har garantert Aldri sagt noe om "reklamefri Drakt".
Aldri.

SKBMiller

Drømmen hadde vært om en rik person som ville ha oppmerksomhet og bpopularitet hadde kjøpt reklameplassen til JM og beholdt den reklamefri.


steinbygger

Quote from: vebo on December 13, 2008, 08:37:25 AM
Quote from: Xminator on December 13, 2008, 06:48:48 AM
Det kan da ikke være noen gjøkhoder som oppriktig går til sengs hver kveld og faktisk TROR Brann kan overleve uten sponsorene?


Jeg for min del tror ikke det, men at en på sikt kunne fått til en eksklusivitetsavtale med en hovedsponsor tror jeg er mer realistisk..


De "4 store" jobber sammen for å inngå felles sponsoravtaler mot de største selskapene i Norge. På denne måten håper de å få ned antall sponsorer på draktene, samtidig som prisen øker.

Ricky

Drakten ser litt bedre ut enn i fjor, men helt uinteressant som noe kjøpsobjekt.

Christian

Quote from: Xminator on December 13, 2008, 06:48:48 AM
Det kan da ikke være noen gjøkhoder som oppriktig går til sengs hver kveld og faktisk TROR Brann kan overleve uten sponsorene?

VIF har jo tydeligvis klart seg greit med bare hovesponsor på fronten av drakten. Det har de hatt i flere år nå. Hvorfor skal ikke Brann kunne ha det samme? Det må jo være rimelig å stille spørsmålet. Spesielt når de i fjor fant det for godt å presse inn den jævlig malplasserte BM-logoen. Skulle likt å visst hva den avtalen var verdt.

krakra

VIF har Fredriksen. Han bidrar vel med en del millioner i driften av VIF?

Spelaren

Quote from: krakra on December 13, 2008, 17:15:00 PM
VIF har Fredriksen. Han bidrar vel med en del millioner i driften av VIF?
(samt kanskje oppussingsutgiftene til døtrene)
GÃ¥ av.

olebrann3

så på bildene fra kampen igår at spillerene fortsatt spiller med 100 års logoen, men de har fått johs lunde på shortsen, har de nye shortser men ikke fått draktene? Eller har de fått lurt inn logoen i år og?

BBB-Tony

De har (som i fjor) ikke tatt i bruk årets drakt i de første treningskampene. Chess-logoen var hvit på ryggen, så det er ikke 100-års logoen som er kommet på den nye drakten.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on January 25, 2009, 12:03:15 PM
så på bildene fra kampen igår at spillerene fortsatt spiller med 100 års logoen, men de har fått johs lunde på shortsen, har de nye shortser men ikke fått draktene? Eller har de fått lurt inn logoen i år og?


Stusset på det jeg og, men på Brannbutikken har de draktene med den gode gamle logoen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

13.Malin

Synes årets drakt er skikkelig fin jeg :)
Eneste jeg har Ã¥ si som er negativt er at om man sÃ¥ mye som kommer bori en borrelÃ¥s eller noe sÃ¥nn, sÃ¥ blir stoffet stygt med en gang..  Blir liksom tovet opp, om noen skjønner..
Sånn er Champions League drakten også, det er litt trist. CL drakten min er nokså slitt, men da bare pga at stoffet blir slik.

Men drakten er jo skikkelig fin :) Jeg liker veldig godt den hvite kragen,den gjør drakten litt spesiell synes jeg :) 

Reklamen hadde vært fint å få bort. Men Chess har jo forbedret seg skikkelig, og det er bra.
Kanskje gÃ¥r BA etter og fjerner den irriterende rammen. Min bruker Ã¥ bli litt  ødelagt etter sesongen uansett, eller merket gÃ¥r liksom nesten av pÃ¥ en mÃ¥te, med tanke pÃ¥ at drakten gÃ¥r mer enn én runde i vaskemaskinen..  :)


vivamusica

Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

kabelmann

Denne er jo fantastisk flott
Rett etter kamp er det bare å sette seg i strand-baren og "strekke ut" med en paraplydrink.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: kabelmann on February 16, 2009, 11:13:03 AM
Denne er jo fantastisk flott
Rett etter kamp er det bare å sette seg i strand-baren og "strekke ut" med en paraplydrink.


Hawaii neste?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

digg med Brann i hvitt igjen, men man må bytte farge vært år slik at vi selger enda flere drakter.

Forøvrig virker det som kappa satser på vif og driter i brann derfor har ikke vi fått drakter


AndreasNV

Nei, det ser ut som den er laget i Photoshop eller noe... Likner på C. L.-drakten.

La meg se om jeg har forstått årets draktfarger. (ToppShortsStrømper:) Etter å ha hatt RødHvitRød hjemmedrakt, SvartSvartSvart bortedrakt og TurkisHvitHvit tredjedrakt i to år, skal vi fortsatt ha det samme, unntatt at tredjedrakten blir HvitHvitHvit?

Har alltid drømt om RRR hjemme, HHH borte og SSS tredje, det hadde samsvart med hva jeg oppfatter som Branns farger :) enig?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Go Up