• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Kappa!

Started by Nixon, June 24, 2006, 09:42:31 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

tormi

Personlig synes jeg de blå draktene er veldig pene å sjå til...

De røde er seff best - men ingen grunn til å "disse" de blå.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Ricky

De blå draktene ser ut som keeperdrakter.

jako

Quote from: "monzilla"Synd Andresen ikke spilte, da kunne vi få en forsmak i hvordan han ser ut i VIF-trøye.


Er du villig til å inngå et veddemål på at han spiller på VIF neste år?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Quote from: "jako"
Quote from: "monzilla"Synd Andresen ikke spilte, da kunne vi få en forsmak i hvordan han ser ut i VIF-trøye.


Er du villig til å inngå et veddemål på at han spiller på VIF neste år?


Kan være med på et symbolsk veddemål på en flaske hansa pils.

Brems

Jeg tør ikke gå inn på veddemål rundt MA, men Bengt Sæternes er jeg mer villig til å vedde på...

Brems

Ridderen

Quote from: "Ricky"De blå draktene ser ut som keeperdrakter.


Håkon hørte deg på søndag.......

Jeg synes faktisk at de blå draktene er litt fine... :D

Stalin

Har sett at Brann har skifte ut ballene til Kappa. Skjønner jeg godt, de er jo faktisk helt forferdelige.

Erlend

Quote from: "Ridderen"
Quote from: "Ricky"De blå draktene ser ut som keeperdrakter.


Håkon hørte deg på søndag.......

Jeg synes faktisk at de blå draktene er litt fine... :D

Fra nå av vil jeg alltid tenke på denne helsvarte dagen hver gang jeg ser de blå draktene :cry:

Xminator

Pondus brenner undertøyet, Brann bør hive de blå draktene på bålet st hans.

ElskerBrann

Hvor er de svarte bortedraktene?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Erlend

Quote from: "ElskerBrann"Hvor er de svarte bortedraktene?

NÃ¥r vi spiller mot lag med heltrøde drakter.  Siden Lyn hadde rødt og hvitt, spilte vi med de blÃ¥

tovatle

http://fotball.bt.no/uefa/article85811.ece

Europacupdrakten var bare dødskul! noen som vet om det er mulig å få tak i den?

Ewen

Quote from: "tovatle"http://fotball.bt.no/uefa/article85811.ece

Europacupdrakten var bare dødskul! noen som vet om det er mulig å få tak i den?


Er vell ganske lik den svarte de selger på brannbutikken. Forskjellen er vell mindre firma navn og kappa merket på armen.
Umbro draktene brann brukte i e-cupen var ikke til salgs og tviler på at kappa draktene blir det..

C@Bøe_79

Quote from: "Ewen"
Quote from: "tovatle"http://fotball.bt.no/uefa/article85811.ece

Europacupdrakten var bare dødskul! noen som vet om det er mulig å få tak i den?


Er vell ganske lik den svarte de selger på brannbutikken. Forskjellen er vell mindre firma navn og kappa merket på armen.
Umbro draktene brann brukte i e-cupen var ikke til salgs og tviler på at kappa draktene blir det..


Den er helt lik, men det er kun lov med en sponsor i e-cup..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Ewen"
Quote from: "tovatle"http://fotball.bt.no/uefa/article85811.ece

Europacupdrakten var bare dødskul! noen som vet om det er mulig å få tak i den?


Er vell ganske lik den svarte de selger på brannbutikken. Forskjellen er vell mindre firma navn og kappa merket på armen.
Umbro draktene brann brukte i e-cupen var ikke til salgs og tviler på at kappa draktene blir det..


Den er helt lik, men det er kun lov med en sponsor i e-cup..


Den er ikke det. Det er jo svææært Kappa merke ned ved skuldrene på e-cup draktene, det er det ikke på de vanlige..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Willy Wonka

Så en FCK kamp her om dagen og det kan virke som de har fått utviklet drakten noe. Synes den kragen var ganske kul. Satser på at Brann får noe lignende, bare at kragen er hvit selvfølgelig.

Drakten kan sees her

SKBMiller

jeg er spent på den nye jubileumsdrakta som kommer i desember. håper den blir like fin eller finere årets.

fortune

Ny drakt år på år? Er det bare pga at det er jubileumssesong eller satser Brann og Kappa på å øke salget av drakter ved hjelp av Roma-metoden?
First is first, second is nothing

SKBMiller

tror det er på grunn av jubileet. kommer iallefall en drakt som skal markere at vi er 100 år. hvordan den ser ut aner jeg ikke

Willy Wonka

Nå vet ikke jeg om Brann får slike drakter, jeg bare registrer at FCK har fått drakter som er videreutviklet i forhold til den modellen Brann spiller med i år.

Side det er samme draktleverandør, er det vel nærliggende å tro at noe lignende vil dukke opp på stadion.

Jeg kan også nevne at FCK har draktnummerene i gull.
Om dette er en dansk tradisjon eller bar en ekstra gimmik siden de er regjerende mestre vites ikke.

KEA

Quote from: "Willy Wonka"Jeg kan også nevne at FCK har draktnummerene i gull. Om dette er en dansk tradisjon eller bar en ekstra gimmik siden de er regjerende mestre vites ikke.
Gull - i serien - ja takk! Men når dét er sagt får jeg håpe vi ALDRI får se noe så kitchy som draktnummere i gull på en Branndrakt. Våre farger er rødt, hvitt - og av og til sort - OK?

Fabregas

Jeg er 100% enig i at vi ikke skal ha noe gull-nummer på draktene. det passer veldig dårlug med rød etter min mening, itillegg blir det fort ganske så glorete. Noen som vet om BKK og Branns nye avtale betyr like dominerende og store logoer som nå de neste årene. Jeg ville helst sett at de ble flyttet ned på leggsokkene og Tide ble sendt på ræven ut.

Ricky

Selvfølgelig kan vi ha én sesong med noen detaljer i gull på drakten dersom vi fyller 100 år og er regjerende seriemestere. Såpass må vi da kunne overleve, etter alle fargeendringene vi har hatt de siste årene. Hadde garantert blitt en salgssuksess, iallefall.

"Brann 1908-2008" i gull på ryggen under draktnummeret? Eller Kappa-merkene i gull?
Gullfarge på draktnummer og detaljene på den helsorte bortedrakten? Er jo mange muligheter :)

Christian

Gull på drakten er tull! Det er tacky, avleggs og svært lite flatterende i fargekombinasjonen rødt og kvitt.

Håper inderlig all debatt rundt farge på draktene har gjort at administrasjonen på Stadion ikkje tør å levere den slags fjas.

dudo

Finnes det noen bilde av den første Branndrakten? Om man bestemmer seg for å dra en Arsenal?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: "Christian"Gull på drakten er tull! Det er tacky, avleggs og svært lite flatterende i fargekombinasjonen rødt og kvitt.

Håper inderlig all debatt rundt farge på draktene har gjort at administrasjonen på Stadion ikkje tør å levere den slags fjas.



Se bare på landslagsdraktene:P
Tiocfaidh ár lá

SKBMiller

ifølge det jeg hørte er allerede drakta designet og den vil ikke bli inspirert av et eventuellt gull.

Christian

Ehm... har folk fått med seg at Brann har lagt UEFA-cup drakter ut for salg? Billigere enn den seriedrakten er de òg. Hvem skulle trodd. Pen drakt.

Klikka!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Charmless Man

Noen som vet om denne jubileumsdrakten kommer til å være like stygg som seriedrakten? Da blir ihvertfall Sparebanken, Toro, Chess, Gaia, BA, BKK etc. fornøyd.
Ladish on the Foot

C@Bøe_79

Quote from: "Charmless Man"Noen som vet om denne jubileumsdrakten kommer til å være like stygg som seriedrakten? Da blir ihvertfall Sparebanken, Toro, Chess, Gaia, BA, BKK etc. fornøyd.


Lokøy er vel med å designe drakten, og hans smak på drakter heller veldig mot United... Så er ikke godt si, men tror den blir mye lik den som er no..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Fabregas

Noen som vet hvorfor BA-logoen ble forstørret og rammet inni hvitt og Toro-logoen og rammet inn i hvitt til dagens kalasseier over LSK?

En kan jo nesten undre seg på om de har kommet med en del penger under bordet for å få enda større reklameplass i en så ekstremt god setting for de. At Toro skal få mer oppmerksomhet blir bare håpløst, samme med BT egentlig, iaf denne skjenerende kanten kunne blitt droppet. Jeg håper dette var et engangstilfelle som betydde mye penger i kassen. At Toro og BT begge skulle komme til klubben klagende midt i gullstriden om at de vil ha mer synlig logo ville vært hårreisende. Dette er vel bestemt gjennom fast avtaler antar jeg.

vebo

Det skyldes nok ganske enkelt BAs profilendring. Rødt på hvitt også i papirutgaven. Skjønner alikevel ikke hvorfor de trenger den hvite kanten rundt. Hadde vel vært nok med bokstavene på drakt-bakgrunnen? Som i banneren på http://www.ba.no/.
Tiocfaidh ár lá

PhilLynott

Så vidt jeg vet har Toro-logoen alltid vært hvit ring rundt, iallefall på spillerdrakten. I det hele tatt er det ganske mye som er annerledes på "supporterdrakten" i forhold til spillerdrakten. BKK-logoen er f.eks mye lengre nede på skulderen på spillertrøyen, Toro-logoen er som nevnt større, men det som er mest oppsiktsvekkende i min mening er at Brann-logoen er merkverdig liten på supporterdrakten i forhold til spillerdrakten.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3050370.ece

NÃ¥ har Brann bestilt gulldrakten!

Dette kommer til å bli den dyreste sesongen noensinne...
Rød makt på Hansa

Breiflabben

Nå får vi håpe den der jævla Toro logoen blir flyttet en annen plass til neste år. Det er tidenes mest malplaserte logo. For folk som ikke vet bedre må en jo tro det er SK Toro som spiller. Klubblogoen forsvinner jo helt i suppe logoen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

dudo

http://fotball.bt.no/internasjonal/article103394.ece

Hammarby saksøkt for 28 mill for å ha benyttet andre sko enn kappa-sko. Står det ikke spesifisert i vår avtale med dem at vi kan bruke hva vi vil? Eller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"http://fotball.bt.no/internasjonal/article103394.ece

Hammarby saksøkt for 28 mill for å ha benyttet andre sko enn kappa-sko. Står det ikke spesifisert i vår avtale med dem at vi kan bruke hva vi vil? Eller?


Brannspillerne kan bruke hvilke som helst skomerke. Den gamle sko-avtalen med Umbro gikk ut for to(?) sesonger siden. Etter det har ikke Brann signert noen ny sko-avtale. Det tror jeg er lurt... Selv jeg har merket at ikke alle typer fotballsko passer til min fot. Det skal litt til at ett merke skal passe alle spillerne like godt. Skoene skal tross alt være perfekte når en spiller på ett slikt nivå! Så det er helt riktig av Brann å ikke ha en slik avtale selv om de sikkert hadde tjent godt med penger på en slik avtale.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Joda, jeg er av den oppfatningen jeg òg. Spørsmålet mitt er bare om det er noen som husker noen offisielle uttalelser som sier at vi står fritt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Joda, jeg er av den oppfatningen jeg òg. Spørsmålet mitt er bare om det er noen som husker noen offisielle uttalelser som sier at vi står fritt.


Jeg er 100% sikker på at vi ikke har noen sko-avtale med kappa eller annen produsent.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

Det var en av godene med å velge kappa, vi var de eneste i Norge som kunne velge sko selv

Baunebob

Mener å huske at Brann har en skoavtale med Steve Perryman?

BBB-Tony

Quote from: "Baunebob"Mener å huske at Brann har en skoavtale med Steve Perryman?


Det stemmer, men på Steve Perryman selger de ikke bare fotballsko fra en fotballprodusent! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tr0Ndemann

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Baunebob"Mener å huske at Brann har en skoavtale med Steve Perryman?


Det stemmer, men på Steve Perryman selger de ikke bare fotballsko fra en fotballprodusent! :-)


Var ikke det grunnen til at Brann skiftet fra Umbro draktene, slik at spillerene kunne benytte seg av hvilke sko de ville?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

BBB-Tony

Quote from: "tr0Ndemann"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Baunebob"Mener å huske at Brann har en skoavtale med Steve Perryman?


Det stemmer, men på Steve Perryman selger de ikke bare fotballsko fra en fotballprodusent! :-)


Var ikke det grunnen til at Brann skiftet fra Umbro draktene, slik at spillerene kunne benytte seg av hvilke sko de ville?


Vet ikke om det var den direkte grunnen, men kanskje en medvirkende grunn. Skoavtalen og draktavtalen kunne sikkert gjøres hver for seg, så å beholdt Umbro som draktsponsor, men droppet de som skosponsor burde ikke være vanskelig. Men det er nok kun de i Idrettsveien 47 som vet... :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

C-feltet

April 14, 2008, 05:07:14 AM #696 Last Edit: April 14, 2008, 06:59:03 AM by BBB-mod
Jeg ser at flere av spillerne og lederne går rundt med en sort kappa-hettegenser med gullkant, noen som vet om denne er å få kjøpt ? ligger ikke på brann.no, og for oss som lever i utlendighet er det ikke så ofte man får dratt innom brannbutikken.


BBB-Tony

sett noe lignende på steve perryman.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob


Xminator

Hva i alle dager er det de blander i teen på Stadion når de kommer opp med noe slikt?

Go Up