• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvilket lag kunne vi hatt?

Started by Kruxleiven, June 08, 2006, 19:52:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven


Xminator

Det har alltid vert lurest å ikke spekulere i hva som kunne vert eller hva som kan bli. Nyt nuet ;)

Det er jo hevet over enhver tvil at den rekken av tilfeldigheter som har gått før gir full uttelling så langt.

Nixon

Både Soma, Scharner og Kvisvik spilte ofte med stor risiko. Og de var slett ikke alltid like lojale mot opplegget, spesielt ikke på bortebane. Så kanskje kollektivet fungere bedre uten de. Og det ser vi resultatet av nå.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

cyp

Tror Nixon har et meget viktig poeng. Trådstarter nevner at det kan føles litt uvirkelig at Brann ligger der de ligger med et gjennomsnittig middels-over middels mannskap når man tar individuelle ferdigheter i betraktning. Det vil dermed ikke si at de kan tilføye laget som helhet noe. Det er tross alt laget - 11 spillere som må spille godt sammen, ikke alene. Individuelle ferdigheter er ingenting hvis ikke laget fungerer som en helhet. Real Madrid er et godt eksempel på dette.

Jeg tror nøkkelen til at Brann har gjort det så bra hittil i årets sesong er komposisjonen av hver lagdel. Sammensmeltingen av spillere med ulike ferdigheter og egenskaper som utfyller hverandre. Jeg tror i tillegg hovedoppskriften til Brann sin suksess har vært defensiv styrke, som igjen har gjort det lettere for de offensive spillerne angripe (noe som igjen har resultert i mål).

I forsvarsfireren har vi to midtstoppere i Bjarnason og Sigurdsson, som hver har ulike kvaliteter. Bjarnason er en god førsteforsvarer som er flink til å komme raskt opp i motstanderne, og har også god luftstyrke. Sigurdsson er også god i luften, men har i tillegg til dette fart og en taklingsdyktighet få i Tippeligaen kan matche. Jeg har alltid vært skeptisk til om Bjarnason fortjener en plass i førstelleveren. Han virker ofte usikker i avleveringene, og gjør for mange individuelle feil. Til tross for dette spiller han meget bra sammen med sin islandske kollega, men vi skal ikke se bort i ifra at kanskje Zavrl gir han stor konkurranse utover høsten.

Samarbeidet mellom Petter Vaagan Moen og Hanstveit har blitt en defensiv suksess, sammen med Haugens intense ryddejobb på midtbanen. Kvisvik tilførte ikke Brann mange defensive kvaliteter, men derimot offensive kvaliteter som få andre hadde. Den defensive jobben til PVM og Haugen på midtbanen fører igjen til at spillere som Andresen og Miller kan lykkes med sine offensive bidrag, istedenfor å hele tiden ta dype løp tilbake.

I angrep har vi to klassespillere i Winters og Sæternes. Jeg leser på forumet at noen mener Sæternes er for stasjonær og ikke innfrir til forventningene. Jeg er veldig uenig med dette og mener at Sæternes tilfører laget mye, gjennom sin massive duellstyrke helt fremme på banen. Han er flink til å gi medspillere rom, og han er meget viktig når det gjelder å holde på ballen på topp. Sæternes er også Branns toppscorer sammen med Winters og Miller. De har alle tre 4 mål hver på papiret. Vi så blant annet mot Lyn og RBK at Winters og Sæternes er i stand til å starte og avslutte farlige angrep helt på egenhånd. Det oser klasse av de begge to, og de presterer på høyt nivå når det først gjelder.

Endring etter innlegg: Glemte helt Opdal. Han har vært en viktig matchvinner og en av Branns aller beste gjennom hele sesongen. Stor kreditt til "verdens beste" keeper, og gratulerer med landslagsplass :D
elt O e snobbete!!

KEA

Fint innlegg, Kruxleiven. I likhet med deg er jeg strålende fornøyd med vårsesongen.

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "Kruxleiven"Og hvilken rolle ville Scharner hatt? Han hadde garantert vært på laget, men på midtbanen eller som stopper?
enavgutta
Quote from: "Kruxleiven"Stopper tror jeg ikke vi trenger
Quote from: "Kruxleiven"Nå håper jeg på noen lure signinger. Ikke millioner på millioner på for eksempel Helstad som sikkert ville satt en del på benken her. En spiss, høyrekant og en back hadde vært ønskelig. Stopper tror jeg ikke vi trenger, men likevel er Karadas en kjenning for oss og noe som høres så bra ut at det er ønskelig. Igjen pris. Zavrl virker god og anvendelig.
Grahn er kanskje bare et åndssvakt rykte, men han er i hvertfall ikke dyr tror jeg. Memelli synes jeg absolutt burde få mye spilletid utover, men det blir kanskje for mye at han skal spille seg inn i førsteelleveren. Mye vi kan gjøre, men vi må nå plukke på absolutt øverste hylle. Det dumme med det er at det koster $.

Vi takker og bukker om Helstad og Karadas skulle bli aktuelt, men jeg tror Zavrl og Memelli er mer enn godt nok inntil vi en gang i framtiden kan plukke fra absolutt øverste hylle. Jeg har stor tro på begge to. Som jeg skrev tidligere her nylig på en annen tråd, så ville jeg akkurat nå valgt Veigar Páll Gunnarson, så kan heller alle de kloke hodene her inne finne ut om og når han vil være et alternativ til hvem. Men han er nå eliteseriens toppscorer med mange assists. Kanskje det er fornuftig å veie prisen opp mot hva et seriegull og CL-deltakelse er verd?

Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare, som det heter i Ibsen-året.

kih

Quote from: "Kruxleiven"


gammel nok til å huske da jokke björklund spilte for Brann?

runarnormann

Quote from: "kih"
Quote from: "Kruxleiven"eg er ikke i tvil om at han er den beste spilleren jeg noensinne har sett i Branndrakt.. (jeg begynner dessverre å passe til beskrivelsen ”selv en supporter blir gammel og grå…”)


gammel nok til å huske da jokke björklund spilte for Brann?


Gammel nok til aa huske Saever Joensson?
egenden Alf Dahl

KEA

Vel, selv om jeg da har har fått med meg litt av hvert siden mine første Brann-kamper tidlig på 70-tallet må det vel være greit å ha en "ny"spiller som favoritt? Paul Scharner er min. Men det var vel ikke det som var poenget med denne tråden, jeg bare synes Kruxleivens innlegg var bra.

Go Up