• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK-Brann Triuneliv/fans

Started by Northside, June 06, 2006, 18:19:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Vi har allerede en Rosenborg-Brann tråd, men velger å lage en ny tråd om dette oppgjøret pga den gamle tråden handler om kampen, denne kan heller handle om oss på tribunen.

Vil starte med stemningen:

Nok en gang så blir eg skuffet på bortekamp. Vi stiller med rundt 800 folk (noe som også er skuffene med tanke på plassering! i fjor var vi over 1000 der oppe) og man forventer bedre stemning og sang enn det vi presterte å lage. De gangene vi først fikk store deler av supporter gjengen vår (som stod veldig spredd) men på sanger så endte vi opp 3-4 stemt med en gang, mye pga folk med alkohol i hodet, men det må no gå an å synge samstemt fordi om? Til slutt var det folk som stort sett synger som ikke gadd å synge mer på sangene pga det ble ujevnt med en gang... I tillegg var det alt for mange "feile" personer som startet sanger.
Det eg mener med feile personer er fulle folk som starter i totalt feil tempo, nye folk som starter med feile tekster og tempo, og folk som synger de mest idiotiske sangene om og om igjen slik at sidemannen som vil starte en fornuftig sang blir avbrudt gang på gang.

Dette er egentlig ikke noe nytt, er bare Sandefjor eg har vært med på år hvor det var godkjent stemning blandt oss, selvom det var stille der også til tider.

Diskusjonen om capo/forsanger har vært oppe før, og mange er imot det på pga vi klarer fint å starte sanger selv (til tider). Det stemmer jo en del, ihvertfall på hjemmebane. Men på bortebane er det rett og slett latterlig og her mener eg vi trenger noen sentrale personer som kan dra i gang folk, starte sanger som passer til kampens situasjon og overdøve drita fulle folk eller nye folk som prøver å starte sanger... Får vi en eller flere sentrale personer helt nede i midten litt godt synlig så blir det lettere for folk å følge takten på sangen selvom de 5 ved siden av deg synger helt feil.

En annen ting. Det ble snakket en del om tifo og banner til denne kampen. Kom mange gode forslag, men ikke alle ble brukt. Litt av grunnen er at vi ikke vil "tøffe" oss så mye med å være serieleder no allerede dersom vi skulle gått på en smell til høsten, då vil vi bare få alt slengt tilbake. Så får vi heller vente noen kamper til før vi velger å snakke om serielederen Brann :wink:

Men, det var 2 andre bannere:
http://img176.imageshack.us/img176/8076/p10100823id.jpg
"Brann, bergens stolhet"
Har ikke bilder av det når det ble hengt opp, men regner med Runenilsen.dk har noen :wink:

http://img176.imageshack.us/img176/5528/p10100867wy.jpg
"Helstad: Vi har plass på bussen hjem til Bergen"
Fikk en del positive tilbakemeldinger pÃ¥ denne, sÃ¥ den ogsÃ¥ i BA i dag tidlig :)  Hørte ogsÃ¥ den ble diskutert pÃ¥ TV.

Hva er deres syn på "tifoen" til kampen? ok? noe dere mangler? Noe vi kunne gjort bedre? Pøs på...

Her er også diverse andre bilder fra turen:

http://img228.imageshack.us/img228/919/p10100077vp.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/315/p10100126ds.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/961/p10100140ty.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/3397/p10100170zl.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/9762/p10100228lc.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/2019/p10100461xe.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/4016/p10100573ix.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/328/p10100656np.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/7280/p10100613yc.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/3927/p10100641ce.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/1892/p10100639xl.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/7704/p10100596dc.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/1374/p10100965fq.jpg

Mr_Soma

Jeg ble veldig positivt overrasket. Ihvertfall mtp antall rødkledde. Fikk en skikkelig godfølelse når nystemten RUNGET før kampen.
Men etter det virket det som denne "Kjernen" tok over kommandoen på Lerkendal,uheldigvis.

Tok til slutt av lyden på TV'en etter å ha hørt de synge samme forferdelige sang i sikkert 20 minutter, etterfulgt av R-B-K gaulingen.

Men det er vel flere som sliter på borteturer med å organisere seg sangmessig. Klanen slet stort med det her i Bergen ihvertfall, mye pga fulle folk, men fikset det med en kapo i pausen, da ble det visstnok bedre ifølge en som stod der.

Helstadbanneret var meget meget bra! Ble også kommentert 2-3 ganger på TV av Alsaker.

SKB e BEST!!!

Er også skuffet over bortestemingen. Nå bedømmer jo jeg dette da utifra TV så skal ikke uttale meg for mye.
Capo forslag støttes ihvertfall fra min side!

Likte bannere forresten:)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Vi synger høyt nok når alle synger og vi har garantert potensialet til å synge bedre, det er det ikke litt tvil om en gang...

når 800 Bergensere synger samlet så blir det bra, alltid artig å stå med stor-flagg eller annen tifo foran "gjengen" når byen e Bergen, nystemten og andre sanger runger, då er det rett og slett fantastisk.

men det er flaut når Kjernen som knapt nok består av like mange som vi var, synger oss så til de grader ut i 1 omgang.
I andre omgang ble vi mer med etterhvert og Kjernen daffet av, til slutt gikk de jo helt over på ForzaAllezKanariFugle sanger...

C@Bøe_79

Er imponert over at Kjernen har skaffet seg trommer...
DEt er utrolig bra gjort av de..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

anders_flanderz

Fekk frysninger når eg skrudde på tv2 kl 8 i går... Nystemten ruuuuula over alle høytalerene mine.... eg nynna med...

Då var eg stolt av å være bergenser!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

abe78

Det begynte veldig bra. Særlig de første 10 minuttene. Nystemten hørtes godt ja. Resten av kampen var bare flaut. Enig i de fleste poengene til Northside.
.og husk!

enavgutta

Merkelig. Vi sang jo Lerkendal fullstendig ut i fjor.

Fergebilletør! Fergebilletør ! Det è sikkart !! :-D

Alexåsane

Quote from: "C@Bøe_79"Er imponert over at Kjernen har skaffet seg trommer...
DEt er utrolig bra gjort av de..

Får meg hørte det ut som de klappet og ikke brukte trommer. På den samme melodien som kanari bruker.
Stemmer det så syns jeg det er positivt at de IKKE bruker trommer:P Vist det var trommer, då var de jævlig dårlig.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

grei

Det er litt snodig med alle disse som alltid skal klage på RBK-supporternes engasjement, Lerkendal er langt fra den verste arenanen i landet sånn sett. Denne kjernen har nok kommet seg med årene, de holdt et jevnt kjør hele første omgang, og resten av publikum var vel brukbart med, selv kommentatorene skrøt av stemningen. Hansatrøkk var det ikke, men det var mer liv enn store stå får til i hvert fall. Brannsupporterne var vel neppe i nærheten av 800, i såfall var det veldig svakt å ikke gi mer lyd, selv om andelen "syngefolk" er lav. Men Nystemten ved kampstart varmet absolutt.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Det er litt snodig med alle disse som alltid skal klage på RBK-supporternes engasjement, Lerkendal er langt fra den verste arenanen i landet sånn sett. Denne kjernen har nok kommet seg med årene, de holdt et jevnt kjør hele første omgang, og resten av publikum var vel brukbart med, selv kommentatorene skrøt av stemningen. Hansatrøkk var det ikke, men det var mer liv enn store stå får til i hvert fall. Brannsupporterne var vel neppe i nærheten av 800, i såfall var det veldig svakt å ikke gi mer lyd, selv om andelen "syngefolk" er lav. Men Nystemten ved kampstart varmet absolutt.


Kjernen kjører sitt Kanari-kjør, så det er knapt som stemning å regne. Og HERREGUD for noen talentløse sanger de har! RBK-fansen ellers på Lerkendal er ikke noe særlig engasjert. Det koker ikke akkurat på tribunene. De driver bare og piper. Og så skulle de ha straffe hver gang en RBK-spiller snublet. Tydelig at de har vært godt vante med dommerne der oppe... Og de så ikke forskjell på Andresen, PVM og Knudsen. De trodde tydeligvis at alle med mørkt fyldig hår var Andresen. Og så har de jo dette "errrrr-beeeeee-kåååååå"-ropet. Herregud! Er det dette de kaller stemning? Det er jo bare unger som roper jo!
Legg ned hele klubben!

Northside

begynner opp ned på innlegget ditt Krøvel.

I fjor stod eg foran feltet vårt pga det ikke var plass til flaggerene. Der snakket vi med han som hadde ansvar for tribunen og billettene for bortefans, han sa det var solgt noe med 1000 billetter til det feltet. (husker ikke akkuart ka det var, men det var rett over 1000), det samme sa han ene politibetjenten som fungerte som "sjef" blandt de andre politi folkene foran tribunen vår... Disse tallene kan sikkert bekreftes av andre også. Vet ikke hvor du stod i fjor, men det var utrolig trangt inne på feltet, var en grunn til at de måtte dytte folk inn portene foran tribunen. I tillegg satt mange på feltet ved siden av som ikke var vårt felt...
Feltet tar også 360stykker tror eg det var.

I år var det solgt 500 billetter kl 17:00 mandag, vi hadde 800 billetter. Vet ikke hvor mange det ble til slutt så har ikke noe grunnlag for å diskutere det så nøye, men vi var flere i fjor, det er eg nesten sikker på. (uansett så skulle vi vært laaaangt flere i år enn i fjor med tanke på tabellen).

Du sier at studenter og fulle folk er et problem, der har du også 100% rett! Og det er her en capo eller forsangere kommer i bruk. Slik som det var i går så hadde vi en gruppe som sang sykt fort, en eller to stupa fulle folk i 30-årene som sang alt feil, tempo, tekst og alt. Og så hadde vi en annen gruppe på feltet vi stod på i fjor som bestod av familier, fulle folk og folk som ikke pleier å synge med, men som gjerne ville.

Det som er problemet er at folk hørte på disse fulle folkene eller studentene alt for ofte. Ikke så rart, de var mangen (studentene) og de hadde god stemme (de fulle). I tillegg så sang alle de "nye" med på studentene eller de fulle sine sanger pga de rett og slett trodde det var slik det skulle være.

Hadde vi derimot hatt en eller flere personer som kunne funnet seg en sentral plass slik at de både kan bli sett og hørt, så er det mye lettere for at folk heller henger seg på de. I tillegg, så kan man ved å se på personene som starter sangene, finne ut hvor langt ut i sangen de er, dermed så kan du synge i riktig temop istdenfor tempoet til de nye, fulle, studentene som står rundt deg.

Får vi noen delvis faste personer på bortebane til dette så vil folk høre på de fremfor alt pakket som er nevnt over. Pakket vil då bli overdøvet og til slutt gi seg. 2 av de fulle personene ga seg faktisk i 2 omgang pga folk sluttet å synge med på sangene de startet, og vips, vi fikk bedre stemning og ikke noe 3-4 stemt synging.

Og til dere som garantert kommer til å si hvorfor vi ikke synger bra på bortebane, dere kan også komme med en løsning på problemet samtidig. Grunnen til at vi suger på bortebane har eg stort sett fått med meg etterhvert, men eg har bare hørt om en løsning på problemet, og det er den eg komme med her.... Og som klanen tydelig beviste for oss i Bergen sist. (der også har de studenter og alt mulig)

Og bare for å svare på det første du skrev:
Eg vet vi har familier, unger og mye annet som ikke synger, de kommer heller ikke til å synge uansett ka vi gjør. Men, de som pleier å synge kan vi få til å trø litt mer til og synge samstemt, og det vil eg vi skal gjøre noe med!

Northside

Og vips! Der har klanen samme ide som meg ja....
http://www.klanen.no/index.php/content/view/full/17977

Tydlig at det ikke bare er vi som sliter, men tydlig at det er vi som atter en gang henger etter.... MÃ¥ jo bevare kulturen :roll:

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Quote from: "C@Bøe_79"Ka faen henger vi etter?

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "C@Bøe_79"Ka faen henger vi etter?


Kem har ansvaret?
Bataljonen som reiser 50 mann organisert, eller de 750 uorganiserte på feltet?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

slang

Eg sto ca midt på tribunen og havnet då i et skille mellom de som sang fort og de som sang saktere. Var utrolig frustrerende! Prøvde å henvende meg til de over å komme med et hint om å synge en smule saktere, men kan ikkje si det hjalp nevneverdig. Bedret seg i 2. omgang, men iriterer meg jævlig at vi ikkje klarte "byen e bergen" én eneste gang samstemt! Det klarar vi jo i ny og ne på stadion tilogmed! Når det e sagt, så fikk vi bra trøkk på: Gje meg en B. osv et par ganger:)

Problemet til de 50 som reiste med bataljonen var at 30 av de var så dritings at de ikkje var i stand til å synge! En kom seg ikkje på kampen engang! Syns folk burde roe an litt med drikkingen. Greit å kose seg, men e ikkje nokke vits å være så drita at man ikkje får med seg kampen! E jo tross alt for å se på kamp vi sitter i buss i X timer for.

til slutt må eg si at eg syns det e litt over grensen å ta med unger på 10 og 12 på en slik tur.....
ansa 08

krøvel vellevold

Quote from: "slang"Problemet til de 50 som reiste med bataljonen var at 30 av de var så dritings at de ikkje var i stand til å synge! En kom seg ikkje på kampen engang! Syns folk burde roe an litt med drikkingen. Greit å kose seg, men e ikkje nokke vits å være så drita at man ikkje får med seg kampen! E jo tross alt for å se på kamp vi sitter i buss i X timer for.
.


Enig! Noen reiser åpenbart først og fremst for festen og fylla. Andre reiser først og fremst for kampen, men ville ikke reist om de ikke fikk drikke seg dritings. Og da er man like langt. En øl eller to er bra for stemningen. Men ikke femten øl.
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Hørte Brann-supporterene veldig godt på TV i starten, og med tanke på kamputviklingen og det at var 19000 trøndere der så synes jeg det virket positivt.
Berømte Brann fra Bergen

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "slang"Problemet til de 50 som reiste med bataljonen var at 30 av de var så dritings at de ikkje var i stand til å synge! En kom seg ikkje på kampen engang! Syns folk burde roe an litt med drikkingen. Greit å kose seg, men e ikkje nokke vits å være så drita at man ikkje får med seg kampen! E jo tross alt for å se på kamp vi sitter i buss i X timer for.
.


Enig! Noen reiser åpenbart først og fremst for festen og fylla. Andre reiser først og fremst for kampen, men ville ikke reist om de ikke fikk drikke seg dritings. Og da er man like langt. En øl eller to er bra for stemningen. Men ikke femten øl.


10 skandaler fra de som reiste organisert med bussen!
Skandale 1: En reisende av det mannlige kjønn sovnet i pausen av kampen!
Skandale 2-10: En reisende av det mannlige kjønn sovnet på Puben før kampen, så ikke kampen og nådde ikke bussen hjem!

Jo,lengre man reiser med buss jo dårligere blir stemningen,det er hvertfall min konklusjon!
Kan jo prøve en buss-tur til Stavanger og en til Tromsø,og se hvilken kamp de reisende er mest entusiastisk på!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Sorry,havnet 2 innlegg her..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Brannmann10

Av de 700 som var der vil jeg påstå at ca 15 er fulle bønder som driter ut seg selv og oss andre Brann-supportere.

Disse burde etter min mening være utelatt fra turer og Bataljonene burde kastet dem ut av puben.
De er en skam for oss Brann-supporterne og jeg blir pinlig berørt av dem.
Og det er de samme som går igjen, hver eneste gang. Alle vet hvem det er, men ingen tar ansvar.
Her må Bataljonens styre på banen. Det er deres arrangement på det offisielle vorspilet. Dere har full anledning til å kaste folk ut, eller be vaktene/personalet kaste folk ut. Og hvis dere får trøbbel med det, er det mer enn nok av andre Brann-supportere som hjelper dere.

Så til dere som føler dere truffet:
Dere driter dere ut. Vi andre er pinlig berørt av dere. Dere er fulle bønder som sikkert ikke husker en dritt av kampen. Dere er en skam for den røde drakten. Eier dere ikke litt stil? Eier dere ikke litt klasse?

Jeg er så lei disse forbanna klovnene som drikker seg dritings på hver jævla bortekamp. En ting er kvelden før, men på kampdagen? Forbanna tullinger.

Skjerp dere!

dudo

Quote from: "C@Bøe_79"
Kem har ansvaret?
Bataljonen som reiser 50 mann organisert, eller de 750 uorganiserte på feltet?


Ansvarsfordelingen kommer man ingen vei med, men det skulle da være soleklart at det er lettere å ta et tak for de som faktisk er organisert? Det er vel strengt tatt en del av det organisering går ut på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

endim

Hei og takk for en relativ fin tur oppover selv om det til tider var vell mye fyll og et volum på høytalerne som de overhodet ikke er laget for ( MARIANNE!!) :P...

Legger ut en liten slide her fra turen, etterhvert kommer det en video snutt også!!



http://img71.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img71%2F3050%2F1149629378mjs.smil

Stoffi

Quote from: "Brannmann10"Av de 700 som var der vil jeg påstå at ca 15 er fulle bønder som driter ut seg selv og oss andre Brann-supportere.

Disse burde etter min mening være utelatt fra turer og Bataljonene burde kastet dem ut av puben.
De er en skam for oss Brann-supporterne og jeg blir pinlig berørt av dem.
Og det er de samme som går igjen, hver eneste gang. Alle vet hvem det er, men ingen tar ansvar.
Her må Bataljonens styre på banen. Det er deres arrangement på det offisielle vorspilet. Dere har full anledning til å kaste folk ut, eller be vaktene/personalet kaste folk ut. Og hvis dere får trøbbel med det, er det mer enn nok av andre Brann-supportere som hjelper dere.

Så til dere som føler dere truffet:
Dere driter dere ut. Vi andre er pinlig berørt av dere. Dere er fulle bønder som sikkert ikke husker en dritt av kampen. Dere er en skam for den røde drakten. Eier dere ikke litt stil? Eier dere ikke litt klasse?

Jeg er så lei disse forbanna klovnene som drikker seg dritings på hver jævla bortekamp. En ting er kvelden før, men på kampdagen? Forbanna tullinger.

Skjerp dere!


Hvem er du til å fortelle hvem som er edru nok til å komme inn eller ikke? Overstadige personer blir avvist i porten, og det er nok. Politiet var på hugget så vidt jeg så.
Jeg selv var god i gassen, men ikke dritings. Men hvis jeg hadde hatt lyst til å være dritakanon, så er det MITT problem hvis jeg ikke kommer inn. Vi er voksne menn/kvinner og vi kan ta vare på oss selv. Noen liker å drikke mer enn andre.
I tillegg til dette, det finnes fler enn 2 puber i trondheim, og veldig få er medlem i Bataljonen.

Angående at vi synger kano og for fort på borteturer, kanskje for mange fra SS er med? En syrlig kommentar det der, men ikke ta den for bokstavelig.
Like mange som er full på hjemmekamper også.

Jeg reiste selv organisert med Bataljonen og hadde en fin tur, foruten en viss sjokolade hendelse.  :)  
Var en lang tur, ca 14 timer hver vei, + litt ekstra opp. Satt bak i bussen og ble litt groggy da jeg forsøkte å sove på morgenkvisten oppover og folk gaulet videre, men det er min egen feil. Jeg vet hva jeg gikk til, og kom rett fra 12 timers skift og var trøtt som en sau. Skal ikke skje neste gang.

Ellers takk for turen,

hilsen Sjokolademannen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "slang"Eg sto ca midt på tribunen og havnet då i et skille mellom de som sang fort og de som sang saktere. Var utrolig frustrerende! Prøvde å henvende meg til de over å komme med et hint om å synge en smule saktere, men kan ikkje si det hjalp nevneverdig. Bedret seg i 2. omgang, men iriterer meg jævlig at vi ikkje klarte "byen e bergen" én eneste gang samstemt!


Må henge meg på denne. Vi som stod noenlunde midt på måtte konstant "velge" hvilken av de to-tre sangene/ropene som gikk samtidig som vi skulle henge oss på. Når det var gjort, gjenstod det å velge tempo på syngingen.. For mens de bak oss gjerne var kommet til "stedet é stadion", var de til venstre for oss gjerne ikke kommet lengre enn til "byen é Bergen", mens man også kunne høre litt "la la la"-mumling i nærheten.
Har kjøpt pølsemenyer på Shell som har innebært færre valgmuligheter enn dette.

Ser jo ellers at trønderne er ville over den 'elektriske stemningen' de lagde pÃ¥ Lerkendal :p  NÃ¥ vet ikke jeg hvordan denne kampen ble mic'et pÃ¥ TV, men det var vel utelukkende Kjernen som Ã¥pnet munnen (og i hovedsak den samme sangen hele tiden, først med tromme og deretter med klapping).

Stoffi

Stemningen var virkelig ikke elektrisk. Kjernen sang bra nok de, hadde ikke vært for la-la-la-la-la-hei-hei-rbk repeat x10.

Men resten av lerkendal var skuffende. Merkelig at 19000 tilskuere kan lage så lite lyd.
Men så kom jo aldri målet, vi har vel opplevd stunder på Stadion med nesten like laber stemning.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannmann10

Hvem er du til å fortelle hvem som er edru nok til å komme inn eller ikke? Overstadige personer blir avvist i porten, og det er nok. Politiet var på hugget så vidt jeg så.
Jeg selv var god i gassen, men ikke dritings. Men hvis jeg hadde hatt lyst til å være dritakanon, så er det MITT problem hvis jeg ikke kommer inn. Vi er voksne menn/kvinner og vi kan ta vare på oss selv. Noen liker å drikke mer enn andre.
I tillegg til dette, det finnes fler enn 2 puber i trondheim, og veldig få er medlem i Bataljonen.

Angående at vi synger kano og for fort på borteturer, kanskje for mange fra SS er med? En syrlig kommentar det der, men ikke ta den for bokstavelig.
Like mange som er full på hjemmekamper også.

Jeg reiste selv organisert med Bataljonen og hadde en fin tur, foruten en viss sjokolade hendelse.  :)  
Var en lang tur, ca 14 timer hver vei, + litt ekstra opp. Satt bak i bussen og ble litt groggy da jeg forsøkte å sove på morgenkvisten oppover og folk gaulet videre, men det er min egen feil. Jeg vet hva jeg gikk til, og kom rett fra 12 timers skift og var trøtt som en sau. Skal ikke skje neste gang.

Ellers takk for turen,

hilsen Sjokolademannen.

Stoffi

Quote from: "Brannmann10"


Jeg er student og har mine stunder der jeg ligger på gulvet og oppfører meg som idiot ja. Men på kamp er jeg edru nok til å kunne følge med og fokusere på kampen.

Jeg var selv på vorspielet og så færre overstadige berusete mennesker enn på et vanlig utested en lørdags kveld. Hva er gale med at folk hygger seg? Alkohol og fotball hører sammen, det er omtrent bare oss nordmenn som ikke tillater dette.

Forslaget ditt har ikke rot i virkeligheten, skal vi ha promille kontroll på bussen kanskje? på Puben? Tror du noen hadde giddet å dra med bussen eller komme på vorspielet da? Og hvor mange Bataljonen medlemmer var i trondheim? 100? 200? Hva med resten?
Politiet og vakter sto i porten og sjekket alle som ville inn. De ser hvis folk er for full, og det er nok. DE har ansvaret og det er de du bør ta dette opp med.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kih

Quote from: "krøvel vellevold"Det som imidlertid irriterte meg mest i går, var dette evinnelige gnålet om at RBK rykker ned. Ble sikkert sunget 50 ganger i går! Begynner jo å lure på om folk hater RBK mer enn de elsker Brann... Hva med å melde seg inn i "Heia bortelaget"?


*kremt*
"rbk rykker ned" ER heia bortelaget sin sang..

enavgutta

Dette heia bortelaget fenomenet opplevde jeg første gang i fjor ? Svært morsomt ! Kan noen fortelle litt mer om idèen og bakgrunnen for dette fine initiativet :-)

Mr_Soma

Quote from: "enavgutta"Dette heia bortelaget fenomenet opplevde jeg første gang i fjor ? Svært morsomt ! Kan noen fortelle litt mer om idèen og bakgrunnen for dette fine initiativet :-)


Det kan jeg vettu kjære enavgutta!

Heia-Bortelaget (av Lerkendal) ble satt sammen av en gjeng matte eller fysikkstudenter ved NTH en gang tidlig på 90'tallet.
Ble "stiftet" rett og slett som en idealistisk fanklubb hvor formålet er å heie bortelaget frem til seier på Lerkendal.

De har sett seg lei av at RBK har oppnådd en særposisjon innen norsk fotball. Først etter 13 år lyktes de vel, etter at trønderne gikk skikkelig på trynet i fjor.
De har sett seg lei av kapitalismen der oppe og arrogansen de til tider har mot resten av landet.

Så har de vel ett rosa banner som henger der de pleier å være, rosa siden det er en "nøytral" farge iht de andre lagene i tippeligaen.

Samt at de har laget T-skjorter, du får rabatter på billetter ved medlemskap og det er ikke måte på.

Genialt tiltak!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Var en lang tur, ca 14 timer hver vei, + litt ekstra opp. Satt bak i bussen og ble litt groggy da jeg forsøkte å sove på morgenkvisten oppover og folk gaulet videre...
Rød makt på Hansa

slang

Du har et godt poeng der Nixon, men Bataljonen kunne jo satt opp en "stille-buss" for de som ikkje e så keen på å drikke seg drita.. vet dette har vært diskutert før, men kunne jo satt en frist og hvis det ikkje var mange nok påmeldte innen den tid så hadde den blitt avlyst. Vet ikke om hvor lang tid det i forveien bataljonen må reservere en buss, men dette kunne jo vært en mulighet?
ansa 08

enavgutta

14 timer er litt av en roadtrip. Stoffien må ha vært rimelig røket da :-D

Meg og mitt mannskap har som tradisjon å dra på Viking - Brann kampen med BBB. Og på disse båtturene tar det virkelig fyr. Folk har til og med medbrakt ildvann og rabalderet når stadige høyder på turen nedover. Men det er jo forsåvidt vittig. Det jeg derimot undrer meg over er hvor folk får energien til å drikke seg helt ned på hjemturen. Festen ble ikke mindre da, selv etter et mediokert 0-0 resultat.

Nixon

Quote from: "slang"Du har et godt poeng der Nixon, men Bataljonen kunne jo satt opp en "stille-buss" for de som ikkje e så keen på å drikke seg drita.. vet dette har vært diskutert før, men kunne jo satt en frist og hvis det ikkje var mange nok påmeldte innen den tid så hadde den blitt avlyst. Vet ikke om hvor lang tid det i forveien bataljonen må reservere en buss, men dette kunne jo vært en mulighet?


En stille-buss med bare en overnatting på bussen tror jeg hadde fristet mange. Om det er nok til å fylle en ekstra buss er vanskelig å si. Kanskje større sjanse i år når vi spiller om gull.

Problemet er vel at mange kanskje ikke tar sjansen på å vente på om det går buss eller ikke, og bestiller billige flybilletter god tid i forveien.

Kampen mot VIF i midten av august burde uansett være et naturlig valg med hensyn til en slik stille-buss.
Rød makt på Hansa

Glimten

Den største skandalen var uansett denne klovnete pianomannen på Downtown. Jeg er ganske sikker på at hans funky versjon av de ulike Brannsangene, var en av årsakene til at folk ikke greide å synge samstemt på Lerkendal. Fullstending bås.

Selv var jeg rimelig full på kampen, dog fin full(vel og merke i følge meg selv) og ikke skammelig full slik enkelte bønder var i billettkøen tidligere på dagen. Sangen "0-0 vi tar seriegull" runger fint i hukommelsen min.

Brannfrelst

Først må jeg si at stemningen slett ikke var så verst. Satt et par seksjoner vekke ifra de rødkledde,og de hørtes godt(trolig p.g.a akustikken) Og kjernen hørtes bra de også. Men resten av publikumet er der KUN for å kaste popcorn og vere med venner. Såg flere som satt med ryggen til kampen og spiste pølser 45 min*2. Ellers er jeg skuffet over at disse blussene ble fyrt av på veien opp? Hadde ikke vert noe problem å fått de inn på Lerkendal. Ingen kroppsvisitering. Likte de nye bannerene også. Fikk en god del rundt meg til å dra på smilebåndet.

Folk som klager over stemningen her: Fylla har skylla!
2.10.07-Gullet kom hem!

kih

Quote from: "Mr_Soma"Ble "stiftet" rett og slett som en idealistisk fanklubb hvor formålet er å heie bortelaget frem til seier på Lerkendal


de har også en overordnet målsetning nedfelt i statuttene om at rbk skal rykke ned
(henviser til intervju med vi menn)
http://www.org.ntnu.no/fkhbal/media/3og4.jpg

Stoffi

Quote from: "Brannfrelst"Ellers er jeg skuffet over at disse blussene ble fyrt av på veien opp? Hadde ikke vert noe problem å fått de inn på Lerkendal. Ingen kroppsvisitering. Likte de nye bannerene også. Fikk en god del rundt meg til å dra på smilebåndet.



Det første som skjedde når bussen ankom Lerkendal for å kjøpe billetter, var at onkel politi kom og sa de visste om Fyrverkeriet og kom til å holde utkikk. Noen hadde skrevet om det på et forum... Uansett, bøtene og utestengelsene kombinert med obs obs fra purken førte til at fyrverkiet ble fyrt opp før kampen.
Og jo, det var kroppsvisitering.  :)


Det har vært stillebusser mange ganger før, men når man kun fyller opp en buss, så blir det meningsløst.


QuoteDet jeg derimot undrer meg over er hvor folk får energien til å drikke seg helt ned på hjemturen. Festen ble ikke mindre da, selv etter et mediokert 0-0 resultat.


Tro det eller ei, men det var et par mann som gikk direkte bort pÃ¥ fotballpuben da vi ankom Bergen for Ã¥ drikke videre.  :)  
Men jeg fikk inntrykk av at alle sov litt ut på natten på tilbaketuren, var ihvertfall lite lyd og musikk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Men resten av publikumet er der KUN for Ã¥ kaste popcorn og vere med venner. SÃ¥g flere som satt med ryggen til kampen og spiste pølser 45 min*2.  


Sånn blir det når man omtrent kaster billetter etter folk. Det er jo ikke rart det kommer mye folk på Lerkendal når alle fotballinteresserte tar med seg konemor, hennes venninner, ungene, svigers, osv. Og at alle idrettslag kan komme inn for 50 kr. hvis de er 15 stk. eller fler. På den tribunen vi stod på, var det jo ellers bare unger i sine respektive klubbers treningsdrakter. Fargerikt, kan man si.

I det hele tatt er det interssant å se hvor viktig det plutselig er blitt for trønderne å rette fokus vekk fra det sportslige og over til hvor mange tilskuere de er. Er så jævlig lei alt skrytet deres om hvor utrolig trofaste de er. Etter 20 år med en helt syk suksess, så kommer det én "dårlig" sesong (som faktisk ga dem plass på øvre halvdel og CL-gruppespill). Og publikum møtte opp, og så tar de det som et bevis på at RBK-fansen er landets mest trofaste... Man gir jo ikke klubben opp etter én "dårlig" sesong, når de 20 foregående har gitt 16 seriegull og de har vært i CL's gruppespill 10 av 11 siste år! Hadde de hatt Branns sportslige resultater siste 43 år, hadde de ikke engang hatt 5-sifrede tall der oppe! Og hvis RBK nå (mot all formodning) skulle bli en middelhavsfarer neste 5-6 sesonger, vil publikumstallene rase på Lerkendal.

Og så er de så opptatte av at "stemningen er så bra" på Lerkendal! Stemningen er jo ELENDIG! Kjernen synger mye Kanari-aktige greier, men resten av stadion hverken synger eller engasjerer seg. Det koker ikke! Men de liker å pipe. Pipe, pipe, pipe. På dommeren og på motstanderen. Folk som sitter og plystrer er jo faen ikke stemning! Og så har vi denne evinnelige "Errrrrrrr, beeeeeeee, kååååååå"-ropingen. En masse unger som roper, og så kaller de det kjempestemning...
Legg ned hele klubben!

Northside

Turen i seg selv var grei... At mange drikker og noen drikker litt for mye er ikke noe nytt, men det er heller ikke et spesielt problem på bussen (selvom det går en grense).

De som ikke vil drikke kan sitte seg foran, var sikkert minst 10 stykker som ikke drakk eller drakk relativt lite på turen til Barteland, virket ikke som det var noe plage for de at folk festet.

Men å dra denne drikkingen i gang når du våkner igjen (for de som sover) og fortsette å helle store mengder alkohol i magen frem til kampstart er tull. Du har jo reist for å se kampen, ikke bare for underholdningens del...

Bataljonen har jo også kjørt familie buss før (hamar i fjor), men skal det kjøres familiebuss så må det bli 2 busser.

Men ut i fra det eg har lest her så virker det ikke som folk bryr seg så mye om vi får en forsanger eller ikke når stemningen ikke fungerer på bortebane. Håper dermed at noen med litt alder kan ta å dra i gang folk på neste bortekamp dersom stemningen skulle bli som sist.

og til C@Bøe_79:
Det er vi som supportere som har ansvar for å dra i gang stemningen, men BBB kan godt hjelpe til og få dette organisert.


Brannfrelst

Det var raketter som ble fyrt av pÃ¥ turen, slik ting er ikke sÃ¥ lett Ã¥ dra med seg inn pÃ¥ Lerkendal. Vi fikk ogsÃ¥ klar beskjed av politiet nÃ¥r vi ankom Trondheim at de ville ha nøye sjekk pga de hadde hørt rykter om at vi ville røyklegge Lerkendal :lol:  Dette nevnte de ogsÃ¥ pÃ¥ sikkerhetsmøtet, derfor satt de inn ekstra brannvesen, hehe

BrannSupporter

Apropos diskusjonen om antall Brannfans i Trondheim, kan det sies at Klanen var 678 mann der oppe i fjor på omtrent samme tid av året, de var også i toppen av tabellen og kampen gikk på TV.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"


Drita fulle studenter? hva pokker preiker du om? De eneste som var drita fulle var de tilreisende fra Bergen. Alle studentene er midt i en meget hektisk eksamensperiode og har neppe tid til denne utagerende festingen du sikter til.

Egenkomponerte sanger? Nå har jeg jammen hørt det også. Det er ikke noe organisert supportermiljø i Trondheim og det kommer neppe til å bli det heller.

Og grunnen til at man studerer i Trondheim burde da være innelysende. Har du hørt om NTH før? Eller NTNU som det heter nå. Dette er den viktigste rekruteringsplassen for alle teknologibedriftene i Norge. Ligger et par hakk høyere enn UiB for å si det mildt. Dessuten har Trondheim landets beste studentmiljø.

Men Bergen er slevsagt en klart bedre by. Men hvem er det som gidder å bo hjemme hele livet?

Forøvrig må jeg si du har et meget snevert syn på andre mennesker. Som om det er noe nytt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "NorthsideFCDH"I år var det solgt 500 billetter kl 17:00 mandag, vi hadde 800 billetter. Vet ikke hvor mange det ble til slutt så har ikke noe grunnlag for å diskutere det så nøye, men vi var flere i fjor, det er eg nesten sikker på. (uansett så skulle vi vært laaaangt flere i år enn i fjor med tanke på tabellen).


Det var flere i år enn i fjor, det er jeg sikker på. Om det var flere tilriesende aner jeg ikke, men totalt sett var det flere.

Og problemet med syngingen skyldtes  at det ble en mix mellom de mest inbitte supporterne og de middels interesserte. Blir ikke kanonstemning av slikt. Og det hadde neppe blitt bedre med capo. Det ville bare gjort det enda pinligere. Forøvrig en fryd Ã¥ høre at trønderne plutselig er blitt mer optatt av kampen pÃ¥ tribunen enn kampen pÃ¥ banen. Tydelig at nedturen har begynt Ã¥ gÃ¥ innpÃ¥ dem :)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Mr_Soma

Hvorfor hadde det vært pinlig?
Klart det hadde vært bedre med en kapo... det sier seg selv.

Northside

Quote from: "jako"
Det var flere i år enn i fjor, det er jeg sikker på. Om det var flere tilriesende aner jeg ikke, men totalt sett var det flere.

Og problemet med syngingen skyldtes  at det ble en mix mellom de mest inbitte supporterne og de middels interesserte. Blir ikke kanonstemning av slikt. Og det hadde neppe blitt bedre med capo. Det ville bare gjort det enda pinligere. Forøvrig en fryd Ã¥ høre at trønderne plutselig er blitt mer optatt av kampen pÃ¥ tribunen enn kampen pÃ¥ banen. Tydelig at nedturen har begynt Ã¥ gÃ¥ innpÃ¥ dem :)


Hvordan ville det blitt pinlig? Og hvorfor mener du at det ikke ville hjulpet med capo?

Og antallet Brann supportere var mer i fjor enn i år, ihvertfall når du ser på antall solgte billetter, noe eg stoler langt mer på enn ca beregninger ut i fra det øyet kan se... I fjor stod vi kjempe trangt, i år hadde vi god plass. Men det var flere på bussen enn i fjor...

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"


Drita fulle studenter? hva pokker preiker du om? De eneste som var drita fulle var de tilreisende fra Bergen. Alle studentene er midt i en meget hektisk eksamensperiode og har neppe tid til denne utagerende festingen du sikter til.

Egenkomponerte sanger? Nå har jeg jammen hørt det også. Det er ikke noe organisert supportermiljø i Trondheim og det kommer neppe til å bli det heller.

Og grunnen til at man studerer i Trondheim burde da være innelysende. Har du hørt om NTH før? Eller NTNU som det heter nå. Dette er den viktigste rekruteringsplassen for alle teknologibedriftene i Norge. Ligger et par hakk høyere enn UiB for å si det mildt. Dessuten har Trondheim landets beste studentmiljø.

Men Bergen er slevsagt en klart bedre by. Men hvem er det som gidder å bo hjemme hele livet?

Forøvrig må jeg si du har et meget snevert syn på andre mennesker. Som om det er noe nytt.


Ja, det er tydelig at du ble meget fornærmet over min sleivete kommentar. Du trenger ikke ta ALT bokstavelig!
Legg ned hele klubben!

Azzurri

Jeg synes helt klart at vi var mer i år enn i fjor, og dine "kilder" northside er jo helt latterlige..."jeg snakket med den og den vakten og den og den politimannen sa det"...hehe..kom med noe bedre.

Jeg reiste uorganisert, og tok fly. Alle de tidlige flyene opp til Trondheim var smekkfulle. Jeg tok det første, og på det var det mange Brannsupportere. Jeg reiser alltid med fly, og har aldri opplevd så mange som gikk i rødt på første avgang til en bortekamp. Så argumentet om at bussen var fullere i fjor, har vel ingen ting å si om at vi var flere i fjor. Det er ikke alle som gidder å sitte på en buss i 30 timer, mens hele transporten tur retur kan bli unnagjort på 3-4 timer.

I fjor hadde vi vel en seksjon på Lerkendal, og i år 2. Vi var mange på Lerkendal i år, og jeg synes stemning i begynnelsen av kampen var bra. Det daffet ut etterhvert. Capo kunne ha vært en ide, men ta initativ da Northside, ikke bare klag!

Go Up