• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ingen streik!!!

Started by C@Bøe_79, May 26, 2006, 22:44:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKB e BEST!!!

Jeg var imot streik, så for meg var dette godt nytt!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

abe78

Quote from: "SKB e BEST!!!"Jeg var imot streik, så for meg var dette godt nytt!


Dagens!

Bra at partene kom til enighet. Jeg er glad for at spillerne ble hørt - avtalen virker fornuftig. At de skulle få 2 % av TV-avtalen var vel veldig usannsynlig. Det virker som om begge parter er fornøyd. Jeg tror NISO er mest fornøyd med at det går i retning av proffesjonelle fotballspillere som har like arbeidsbetingelser som vanlige ansatte.

De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken.
.og husk!

paf

Quote from: "abe78"
De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken.

Snakk om forenkling og nedrakking av meningsmotstandere. Har du forstått saken da? I så fall er du en av ganske få utenom forhandlingsutvalget som har gjort det. Forstår du konsekvensene av at det nå gjøres en tariffavtale som gir et forsikringsselskap direkte tilgang til klubbkassene? Forstår du forskjellen på klubbenes syn og Nisos syn?
Helt alvorlig: Dette er en utrolig komplisert sak som har vært forsøkt løst gjennom forhandlingsutvalg i åresvis der man ikke har kunnet komme til enighet. Jeg har personlig stor forståelse for spillerne, men har også stor forståelse for klubbene. Det blir for lettvint å konkludere med at dette er en rettferdig og riktig sak. Ta gjerne en titt på http://www.fotballsupporter.no/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=1 for en grundig gjennomgang av hva man faktisk krangler om.

Bataljonen

Quote from: "paf"
Quote from: "abe78"
De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken.

Snakk om forenkling og nedrakking av meningsmotstandere. Har du forstått saken da? I så fall er du en av ganske få utenom forhandlingsutvalget som har gjort det. Forstår du konsekvensene av at det nå gjøres en tariffavtale som gir et forsikringsselskap direkte tilgang til klubbkassene? Forstår du forskjellen på klubbenes syn og Nisos syn?
Helt alvorlig: Dette er en utrolig komplisert sak som har vært forsøkt løst gjennom forhandlingsutvalg i åresvis der man ikke har kunnet komme til enighet. Jeg har personlig stor forståelse for spillerne, men har også stor forståelse for klubbene. Det blir for lettvint å konkludere med at dette er en rettferdig og riktig sak. Ta gjerne en titt på http://www.fotballsupporter.no/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=1 for en grundig gjennomgang av hva man faktisk krangler om.


Dette var en veldig god artikkel paf, og håper meg med flere fikk litt mer innsikt i problemstillingen omkring emnet.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "abe78"
De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken.

Snakk om forenkling og nedrakking av meningsmotstandere. Har du forstått saken da? I så fall er du en av ganske få utenom forhandlingsutvalget som har gjort det. Forstår du konsekvensene av at det nå gjøres en tariffavtale som gir et forsikringsselskap direkte tilgang til klubbkassene? Forstår du forskjellen på klubbenes syn og Nisos syn?
Helt alvorlig: Dette er en utrolig komplisert sak som har vært forsøkt løst gjennom forhandlingsutvalg i åresvis der man ikke har kunnet komme til enighet. Jeg har personlig stor forståelse for spillerne, men har også stor forståelse for klubbene. Det blir for lettvint å konkludere med at dette er en rettferdig og riktig sak. Ta gjerne en titt på http://www.fotballsupporter.no/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=1 for en grundig gjennomgang av hva man faktisk krangler om.


Han siterte en avisartikkel jeg leste for et par timer siden. Ikke hans ord.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BigDipper

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "paf"
Quote from: "abe78"
De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken.

Snakk om forenkling og nedrakking av meningsmotstandere. Har du forstått saken da? I så fall er du en av ganske få utenom forhandlingsutvalget som har gjort det. Forstår du konsekvensene av at det nå gjøres en tariffavtale som gir et forsikringsselskap direkte tilgang til klubbkassene? Forstår du forskjellen på klubbenes syn og Nisos syn?
Helt alvorlig: Dette er en utrolig komplisert sak som har vært forsøkt løst gjennom forhandlingsutvalg i åresvis der man ikke har kunnet komme til enighet. Jeg har personlig stor forståelse for spillerne, men har også stor forståelse for klubbene. Det blir for lettvint å konkludere med at dette er en rettferdig og riktig sak. Ta gjerne en titt på http://www.fotballsupporter.no/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=1 for en grundig gjennomgang av hva man faktisk krangler om.


Han siterte en avisartikkel jeg leste for et par timer siden. Ikke hans ord.  :)


Nettopp stått opp eller? Regner med han mente artikkelen som paf hadde link til.
ar du sett min fetter styggen?

dudo

Du mener siden paf linket til artikkelen og ba abe lese den etter at abe uttalte "De som hevder at spillerne tjener for mye og kan betale forsikringspengene selv har ikke forstått saken."...? ;-p

Vet ikke hvem som er nyoppstått jeg. (Utenom undertegnede)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Quote from: "Stoffi"Han siterte en avisartikkel jeg leste for et par timer siden. Ikke hans ord.  :)

Neida. Slett ikke mine ord. Jeg siterte artikkelen til Richard Jansen på fotballsupporter.no. Med mitt kjennskap til journalister vil jeg tro at en like grundig avisartikkel om temaet har klippet grovt fra Richards gjennomgang der. Uansett og til og fra har ikke jeg sett noen bedre og mer objektiv analyse av hva man egentlig krangler om...

C@Bøe_79

Stiller meg 1 000 000% bak Richard og paf..
Det er 2 personer som ikke snakker før de skjønner og vet..
Og som ofte sitter seg inn i ting de eentlig ikke hadde trengt:p
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BigDipper

Quote from: "C@Bøe_79"Stiller meg 1 000 000% bak Richard og paf..
Det er 2 personer som ikke snakker før de skjønner og vet..
Og som ofte sitter seg inn i ting de eentlig ikke hadde trengt:p


Snakker du om meg?
ar du sett min fetter styggen?

Go Up