• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stenging av tråder!

Started by C@Bøe_79, May 21, 2006, 22:36:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Er vi ikke bergensere?Skal VI vente med gulltråder?
Når ble dette i det hele tatt noe å lure på?
Synes det er vel og bra at mod tar tak etter kritikken, og stenger tråder, men en slik tråd burde fått leve, begrunnelsen var at man heller skulle holde seg til Brann, og ting og tang rundt klubben..
Hvis ikke dette er relevant nok hva klubben vår gjelder så kan vi likegodt stenge hele dritten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hausberg

Quote from: "Klaus_Brann"Er vi ikke bergensere?Skal VI vente med gulltråder?
Når ble dette i det hele tatt noe å lure på?
Synes det er vel og bra at mod tar tak etter kritikken, og stenger tråder, men en slik tråd burde fått leve, begrunnelsen var at man heller skulle holde seg til Brann, og ting og tang rundt klubben..
Hvis ikke dette er relevant nok hva klubben vår gjelder så kan vi likegodt stenge hele dritten.


helt enig, de som ikke vil høre snakk om gull kan holde seg borte fra tråden og de som vil snakke om gull kan legge ut her at de skal sykle til åsane i tanga eller spise middag ved cornerflagget på staddaen i minusgrader 5 november, det må da for guds skyld være lov å diskutere dette?!?
visst ikke ligner dette på ett statsforum der folk kan diktere rundt om hva som skal diskuteres og ikke.
itt hjerte står i Brann......

bbbmartin

Kjøper argumentene for at tråden kan leve.

Vi har imidlertid tatt den siste tids moddereringskritikk på alvor, og vil forsøke så godt vi kan å holde enda bedre orden fremover.

Tråden er nå åpen igjen.
martin@bataljonen.no

som privatperson

Klaus_Brann

Quote from: "bbbmartin"Kjøper argumentene for at tråden kan leve.

Vi har imidlertid tatt den siste tids moddereringskritikk på alvor, og vil forsøke så godt vi kan å holde enda bedre orden fremover.

Tråden er nå åpen igjen.


Flotte greier..Forstår den veldig godt, og det er bra dere har gjort det, men i dette tilfellet ble dere litt vel ivrige:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Candyman

Quote from: "bbbmartin"Kjøper argumentene for at tråden kan leve.

Vi har imidlertid tatt den siste tids moddereringskritikk på alvor, og vil forsøke så godt vi kan å holde enda bedre orden fremover.

Tråden er nå åpen igjen.

Takk for det. Dette er jo en veldig positiv og artig tråd. Men bra dere følger med. Og godt dette ble diskutert saklig...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Stoffi

Det er flott at moderatorene er på hugget, jeg fikk selv en post slettet og en hyggelig pm fra mod om hvorfor, og at han håpet jeg skjønte det. En ideell mod-handling, spør du meg.


Legger også merke til at moderatorene er på hugget med å stenge tråder. Tråden om Roy Helge Olsen ble stengt. Personlig syns jeg det er relevant å ha en tråd om det, men andre er kanskje ikke enig.

Men nå er det på tide å åpne kranen og ta noen pils. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Luke Skywalker

Helt ærlig. Hele dette forumet med dens system og ledelse er labert og dårlig. Tråder blir steng i øst og i vest, noe som er greitt hvis det hadde vært mulig å finne de gamle trådene. Det er skikkelig rotete lagt opp, og veldig uoversiktlig.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Tore Larsen

Quote from: "Luke Skywalker"Helt ærlig. Hele dette forumet med dens system og ledelse er labert og dårlig. Tråder blir steng i øst og i vest, noe som er greitt hvis det hadde vært mulig å finne de gamle trådene. Det er skikkelig rotete lagt opp, og veldig uoversiktlig.


Nå er det brukerne som lager nye tråder i øst og vest og ikke moderatorene. Men det moderatorene(inkludert meg selv) kan bli flinkere til er å henvise til "riktig" tråd for videre diskusjon.
Mvh

Tore

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Helt enig med Stoffi. Direkte tåpelig å begrunne stengingen med "Hva Langeland mener om Brann er likegyldig." Er det likegyldig hva byens største avis skriver om Brann? Avisen setter ofte dagsorden og påvirker ganske mange tusen mennesker sin oppfatning av Brann hver dag. Hva en moderator finner interessant skal ikke gå ut over oss andre!

Tråd åpen igjen..
Skulle vel ha sett en ekstra gang på den før jeg stengte..
Beklager!

Christian
Rød makt på Hansa

steinbygger

Amen, man burde heller stenge ute enkelte brukere som går inn for å ødelegge trådene enn å stenge tråder som innbyr til synsing og diskusjoner...

Falkman

Quote from: "Nixon"Helt enig med Stoffi. Direkte tåpelig å begrunne stengingen med "Hva Langeland mener om Brann er likegyldig." Er det likegyldig hva byens største avis skriver om Brann? Avisen setter ofte dagsorden og påvirker ganske mange tusen mennesker sin oppfatning av Brann hver dag. Hva en moderator finner interessant skal ikke gå ut over oss andre!


mulig folk som ikkje bryr seg om Brann lar seg påvirke.. men eg tror ikkje den genuine supporter lar seg påvirke av  ka BT skriver.

Bombefar

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Nixon"Helt enig med Stoffi. Direkte tåpelig å begrunne stengingen med "Hva Langeland mener om Brann er likegyldig." Er det likegyldig hva byens største avis skriver om Brann? Avisen setter ofte dagsorden og påvirker ganske mange tusen mennesker sin oppfatning av Brann hver dag. Hva en moderator finner interessant skal ikke gå ut over oss andre!


mulig folk som ikkje bryr seg om Brann lar seg påvirke.. men eg tror ikkje den genuine supporter lar seg påvirke av  ka BT skriver.


Mulig enkelte moderatorer har litt for stort markeringsbehov (PS: usaklig innlegg. Steng denne tråden og)

monzilla

En moderator skal ikke stenge tråder etter hva han mener er verdt å diskutere eller ikke. En moderator skal følge retningslinjene for forumet, og sørge for at det ikke blir kaos her inne.

bbbmartin

Quote from: "monzilla"En moderator skal ikke stenge tråder etter hva han mener er verdt å diskutere eller ikke. En moderator skal følge retningslinjene for forumet, og sørge for at det ikke blir kaos her inne.


Men også moderatorene kan gjøre feil.

Dog er det til tider fullstendig "texas" her inne, med folk som starter tråder i øst og vest.

Hvordan klarer man i dag eksempelvis og starte to tråder samtidig om hvem som skal være kaptein på Brann neste år? Helt utrolig...
martin@bataljonen.no

som privatperson

monzilla

Vel, man ser jo at den ene tråden er datert i slutten av juli, og den andre medio august.

bbbmartin

Poenget var jo uansett hvordan man starter tråder "om hverandre".
martin@bataljonen.no

som privatperson

monzilla

Ja jeg ser poenget.

Det moderatorer bør fokusere mest på er å gå aktivt inn i tråder å slå ned på poster der man går på person i stedet for sak. Det er elementært for å opprettholde en viss diskusjon.

Gå gjerne aktivt inn i tråder, slett enkeltposter, og legg igjen kommentar om at feks "tre poster slettet pga personangrep. Vennligst hold dere til tema" osv.

Stoffi

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "monzilla"En moderator skal ikke stenge tråder etter hva han mener er verdt å diskutere eller ikke. En moderator skal følge retningslinjene for forumet, og sørge for at det ikke blir kaos her inne.


Men også moderatorene kan gjøre feil.

Dog er det til tider fullstendig "texas" her inne, med folk som starter tråder i øst og vest.

Hvordan klarer man i dag eksempelvis og starte to tråder samtidig om hvem som skal være kaptein på Brann neste år? Helt utrolig...


Som Monzilla sa, den ene kapteinstråden var fra juli og befant seg på side 2 i forumet, og jeg hadde tydeligvis ikke sett den. Jeg beklager det, det er sånn som skjer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tore Larsen

Quote from: "monzilla"Ja jeg ser poenget.

Det moderatorer bør fokusere mest på er å gå aktivt inn i tråder å slå ned på poster der man går på person i stedet for sak. Det er elementært for å opprettholde en viss diskusjon.

Gå gjerne aktivt inn i tråder, slett enkeltposter, og legg igjen kommentar om at feks "tre poster slettet pga personangrep. Vennligst hold dere til tema" osv.


Det moderatorene skal fokusere på er å se til at de retningslinjer og instrukser som er lagt til grunn for forumet, ref forumregler, blir etterfulgt.
Personangrep, rasisme og andre støtende innlegg reageres det selvsagt hardere mot. Om et innlegg er blitt slettet er det pga brudd på forumreglene og stort sett blir det ikke sendt pm eller mail om dette. Derimot er innlegget personangrep, rasisme eller på annen måte støtende skal det bli sendt advarsel og begrunnelse for dette.

Vi skal om kort tid sette opp en enklere og klarere instruks for moderatorene.
Mvh

Tore

Bombefar

QuoteMen også moderatorene kan gjøre feil.

Dog er det til tider fullstendig "texas" her inne, med folk som starter tråder i øst og vest.

Hvordan klarer man i dag eksempelvis og starte to tråder samtidig om hvem som skal være kaptein på Brann neste år? Helt utrolig...


Hvis jeg skal starte en ny tråd om et emne jeg mener bør taes opp, gidder ikke jeg søke meg gjennom stikkord for å finne ut om det kanskje ligger en tråd om dette fra før. Dette mener sikkert mange er idiotisk gjort og ren latskap. Forumet hadde selvsagt blitt mer oversiktlig av dette, men når mange personer skal diskutere ulike saker og kan starte tråder i øst og vest blir det gjerne sånn.


Redigert: Feil quote

Candyman

Quote from: "Bombefar"
QuoteMen også moderatorene kan gjøre feil.

Dog er det til tider fullstendig "texas" her inne, med folk som starter tråder i øst og vest.

Hvordan klarer man i dag eksempelvis og starte to tråder samtidig om hvem som skal være kaptein på Brann neste år? Helt utrolig...


Hvis jeg skal starte en ny tråd om et emne jeg mener bør taes opp, gidder ikke jeg søke meg gjennom stikkord for å finne ut om det kanskje ligger en tråd om dette fra før. Dette mener sikkert mange er idiotisk gjort og ren latskap. Forumet hadde selvsagt blitt mer oversiktlig av dette, men når mange personer skal diskutere ulike saker og kan starte tråder i øst og vest blir det gjerne sånn.


Redigert: Feil quote

Men du kan jo kanskje lese kjapt gjennom overskriftene på de to-tre første sidene. Og om du for eksempel har hørt "rykter" om en ny spiller, så kan du jo kanskje diskutere det i en tråd som heter "nye spillere" istedenfor å opprette en ny tråd med spillerens navn...

Vi har jo for eksempel en tråd som heter Huseklepp. Her kan han diskuteres opp og ned... Men det er jo hele tiden noen som skal lage:
"Huseklepp driller for mye"
"Huseklepp til en annen klubb"
"Huseklepp er en sviker"
"Huseklepp er dårlig på hodet"

Det blir bare kaos av sånt...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up