• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ståtribune på Stadion

Started by Bataljonen, May 21, 2006, 22:27:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

1908

Ser bedre ut på avstand og litt mer rett forfra =)

Gulløl

250 solgte er ikke mye når det er plass til 1000. Men det er vel en sjanse for at en passerer 300 før seriestart. Og med forhåpentligvis medaljekamp fra starten av bør en vel kunne doble til 600 kanskje. Konseptet "Store Stå" tar vel en stund å innarbeide igjen.

For ordens skyld var samme feltet på 500 sitteplasser i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hva er det med ny-gresset på midten ?? Ser ut som det gror jævlig dårlig. Var det på Plantasjen Roald kjøpte dette i fjor høst ?

Noen som ellers vet om undervarmen er satt på ? Eller er det full sparekampanje for å hente inn igjen Roald sitt lønnspålegg ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TheRock

Man kunne jo valgt en annen utforming på feltet på partoutkortsidene. Rød og hvite striper på tvers av feltet gir meg "adgang forbudt"-assosiasjoner, i motsetning til resten av feltene som er tydelig markert med Bataljonen eller en bokstav.

Har neppe veldig mye å si for salget, men det finnes alltid noen der ute som ikke er informert om ståtribunen.

Brann_ruler86

Quote from: TheRock on February 23, 2014, 15:31:26 PM
Man kunne jo valgt en annen utforming på feltet på partoutkortsidene. Rød og hvite striper på tvers av feltet gir meg "adgang forbudt"-assosiasjoner, i motsetning til resten av feltene som er tydelig markert med Bataljonen eller en bokstav.

Har neppe veldig mye å si for salget, men det finnes alltid noen der ute som ikke er informert om ståtribunen.


Det ser ganske tåpelig ut ja. Fremstår som "ikke tilgjengelig" i min bok.



Det blir ikke så mye bedre når man går videre for å kjøpe partoutkort. Det står ingenting på den siden om at det er ståplasser og klikker man på selve felter får man opp dette.



Eneste plassen jeg ser at dette feltet er angitt som ståfelt er på oversiktskartet som er utenfor siden der man kjøper partoutkortet. Og der står det ingenting om at dette feltet heter FB-S.
http://brann.keydev.no/sitefiles/1/billettkart_2014_partoutkort.jpg

Med andre ord så syns jeg dette fremstod noe uklart fra Brann sin side.
Gå ta banen!

Ojo

Quote from: Gulløl on February 22, 2014, 23:54:02 PM
Hva er det med ny-gresset på midten ?? Ser ut som det gror jævlig dårlig. Var det på Plantasjen Roald kjøpte dette i fjor høst ?

Noen som ellers vet om undervarmen er satt på ? Eller er det full sparekampanje for å hente inn igjen Roald sitt lønnspålegg ?


Det lurer jeg også på. Ser helt grusomt ut. Hvor lenge skal det se sånn ut? Nærmer seg et helt år nå, vel.

Northside

Algerøy gjør alt han kan for at salget på Store Stå ikke skal bli bra.

Hvorfor går han rundt i korridorene på Stadion å sier at salget er elendig? Feltet utgjorde 500 plasser i fjor, jeg tviler på at det var solgt mer enn 500 partoutkort i 2013 på det samme feltet.

250 partoutkort nå er mest sannsynlig en økning på samme tid som i fjor. Ikke bare er nedgangen bremset, men det er en ørliten oppgang.

Hadde Bataljonen og Brann gått sammen om promotere dette feltet, kjøre noen kampanjer osv, så ville det blitt solgt langt flere partoutkort der.

Edit: Ser at 250 sesongkort er 35 flere partoutkort enn vi hadde på det samme feltet i 2013. Det gjenstår fortsatt 5 uker til seriestart!

ostraume

Algerøy har bestemt seg for at dette feltet blir en fiasko, og realitet står ikke i veien for det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 23, 2014, 19:45:06 PM
Algerøy har bestemt seg for at dette feltet blir en fiasko, og realitet står ikke i veien for det.


På samme måte som han har bestemt seg for at pris ikke betyr noe.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Den ståtribunen blir bra. Kombinasjonen av at ståtribune genererer mer liv og røre, positivitet og optimisme rundt klubben, og at folk fra felt z slutter seg til, vil gjøre at det både vil se og høres bra ut. Flere vil raskt komme til i løpet av våren.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Tragisk av Algerøy og Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Og regner med at han ikke har tatt med alle de som har fornyet på andre steder og flytter til ståfeltet. Når eg kjenner minst 5-10 som har flyttet ned der så er nok ikke det alle :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Han sa at han hadde svart ALLE som har meldt flytting.. Er det noen som ikke har fått svar?? (De som sto på felt S og har sendt mail får ikke svar pga dere sto der store stå er no)

dokken

Har ikke fått svar. Ga beskjed før jul om at jeg ville flytte. Vet om minst en som er i samme posisjon. Så da er det 252 solgte...

Northside

På siste oversikten over fornyelser hadde de ikke fått med min fornyelse etter Skarsfjord sin avgang. Vet om minst en til som manglet på den siden.
Fakta er at de har et elendig system å forholde seg til.

Lasaron

Alt tyder på at billettsystemet og styringen er dårlig. Her må ledelsen gjøre noe.

Rolf Barmen, ta tak!
Tren på langskudd

dokken

Nytt bilde av nye Store Stå, med mellomtrinn på plass:


aleksanderhjelleseth

Det ser veldig bra ut! Takk for at du la ut bildet, har tenkt på hvordan det kom til å bli. Kjenner eg gleder meg til seriestart, endelig skal fotball bety noe for meg igjen.

krøvel vellevold

Ja de mellomtrinnene er viktige hvis meningen skal være at folk skal stå tettere. For ingen gidder jo å stå bakerst på et trinn, så da ville jo folk stått EN på hvert trinn så lenge det bare er halvfullt.
Legg ned hele klubben!

This Charming Man

Quote from: Lasaron on February 24, 2014, 12:09:19 PM
Alt tyder på at billettsystemet og styringen er dårlig. Her må ledelsen gjøre noe.

Rolf Barmen, ta tak!


Word. Fornyet først på Z (til feil pris på nettet, kr 1000 for mye), før jeg sendte mail om flytting til ståtribunen. Dette ble tydeligvis veldig komplisert for Brann. Mailkorrespondansen mellom meg og dem i sakens anledning er tragikomisk lesning. Vitner om et system som ikke funker, og en mann som ikke håndterer jobben sin.

Nå er omsider alt i boks. Det tok ca 2,5 måneder med mail frem og tilbake før alle penger er refundert og plassbytte registrert.

PS: får meg til å tenke på ansiennitetslistene til Algerøy ifm cupfinalen 2011. Haha!
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Lurer på hva som lukter verst av fylleånde og dugnadsånde.

Buljongmannen

Uten medlemskap i Bataljonen koster et partoutkort 3900 kr. Ifølge Branns billettside.

Limstift

Quote from: Buljongmannen on March 05, 2014, 23:45:31 PM
Uten medlemskap i Bataljonen koster et partoutkort 3900 kr. Ifølge Branns billettside.


Men dersom du kjøper partoutkort på Store Stå koster det 2300, og det inkluderer medlemskap i Bataljonen.
Alle må gå!

Gulløl

Store Stå får nesten to helsider i Bergens Tidende i dag. God reklame  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Samtidig får BGG litt positivt vinkling på sitt arbeid og, slik at de ikke blir stemplet som "de som kun er ute etter å lage trøbbel fra Brann, så som å mobbe Rune'n vekk fra trenervirket"

Northside

Algerøy avviser i den samme artikkelen at de var skeptisk til ståfeltet:

Quote- De ansvarlige var ikke særlig interesserte, de ville ha dette feltet gjemt i et hjørne, sier han.

Det avviser Algerøy i Brann.

- Vi var for så vidt ikke skeptiske til ståfelt som sådan. Men i utredningen vår anbefalte vi å ha feltet på siden, fordi det ville være enkelt logistikkmessig. Ståfelt må blant annet ha egen inngang. Men vi gikk i dialog med fansen, mottok deres klare ønske om plassering og fant ut at vi kunne bruke det såkalte syngefeltet, sier han.


Hvorfor tok det da så fryktelig lang tid fra årsmøtevedtaket ble vedtatt, til arbeidet med feltet startet?

Hvorfor skjedde det fint lite før Bataljonen virkelig "pushet" på Brann i denne saken?

Hvorfor krevde Brann/Algerøy en undersøkelse for å i det hele tatt opprette ståfeltet?

Hvorfor konkluderte Algerøy konsekvent at feltet måtte være nede i hjørnet av Hansatribunen, all den tid vi sa det ikke var nødvendig og ønskelig?

Hvorfor måtte Bataljonen invitere over representant fra NFF for å kunne fire på kravene, kunne ikke Algerøy undersøkt dette med en gang?

Hvorfor var ikke planene for dette feltet klar når salget av partoutkort startet?

Hvorfor krevde Algerøy på et medlemsmøte at Bataljonen måtte forhåndsselge x-antall partoutkort, ett antall som var 3-4 ganger høyere enn i fjor, før Brann ville avgjøre om det ble ståfelt eller ikke?

Kanskje denne Thomas i BT burde tatt en ny prat med denne journalisten som publiserte saken.

Nixon

Jeg skjønner at du gjerne vil i avisen. Men hvorfor bry seg om slike detaljer? Gi jernet med det dere kan gjøre noe med; å få sangfeltet til å fungere best mulig!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on March 10, 2014, 12:17:29 PM
Jeg skjønner at du gjerne vil i avisen. Men hvorfor bry seg om slike detaljer? Gi jernet med det dere kan gjøre noe med; å få sangfeltet til å fungere best mulig!


Hadde jeg ønsket å tatt det i avisen, så hadde det vært på trykk nå.

Corran

Skuffende at kun 300 partoutkort er solgt til ståfeltet Men kommer vel mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

50 partoutkort mer på det feltet enn totalt fjor.
Jeg tipper vi klarer nærmere 400 partoutkort der, det er bra!

Corran

Kanskje meg som hadde litt vel store forventninger :-)
Personlig sitter eg bak storestå så eg håper det blir fult der da det skaper større stemning på sittetribunen bak også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

JEg håper i alle fall at Storestå blir like poppis som det var den gang da. Vil være en fin fjær i hatten for diverse supporterorganisasjoner.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 13, 2014, 14:45:21 PM #235 Last Edit: March 13, 2014, 14:48:17 PM by Gulløl
Stemmer det at hele Store Stå skal gjerdes inne  og hvor høyt skal gjerdet være ? Er det rundt hele feltet eller bare bak og på siden ? Brann kunne økt salget på Store Stå ved å gitt info om dette, for nå blir muligheten for å trekke inn fra sidene og fra andre felt på Frydenbø borte slik jeg forstår det. Siden det gjerdes inne skal det vel være en form for billett kontroll for å komme inn på Store Stå kanskje(?). Noen som vet ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Seeteufel

Det er helt korrekt, Gulløl!

Store Stå blir pga NFF sitt regelverk helt inngjerdet. Vi er pådriver for ikke for høye gjerder, og må ha et avvik på regelverket i den forbindelse. Begrunnelsen for avviket er sikkerhet, og det er sannsynlig at vi får tillatelse med avvik.

I praksis betyr det at det er kun de med partoutkort eller enkeltbillett til Store Stå som har adgang på tribunen, og at ikke supportere fra plasser bortenfor kan trekke inn mot midten slik mange gjorde f.eks forrige sesong.

Vi har forsøkt å få det ut, bl.a. i media og gjennom Brann, men åpenbart ikke kommet helt i mål på dette. Kommer definitivt til å bli mer fokus på denne saken nå før seriestart.

Men oppfordringen er klokkeklar: Om du skal kjøpe nytt partoutkort og ønsker å stå - kjøp på Store Stå. Har du kjøpt allerede et annet sted, send en mail til dfa@brann.no og be om å bli flyttet til Store Stå.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Corran

Til og med jeg har fått med meg at det blir gjerdet inn. Håper bare ikke gjerdene blir for høye da dette kan være til sjenanse for oss som sitter bak store stå:-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Mener det nå er bestemt at gjerdene blir ca like høy som bølgebryterne på feltet. Mye bedre enn NFF sitt krav på 2,3 meter.

1908

Syns det er helt greit at Store stå blir avsperret.. Da unngår mann å få inn alt mulig av supportere som vil stå der pga det er kult. Må må folk kjøpe fast plass der. Som regel er det supportere som har lyst å lage liv..

Seeteufel

Det er fullt mulig å kjøpe enkeltbillett til Store Stå. Det som ikke er mulig er å ha billett et annet sted enn på Store Stå og komme inn på ståfeltet likevel.
Le jeu avant tout

Gulløl

March 13, 2014, 22:37:06 PM #241 Last Edit: March 13, 2014, 22:39:40 PM by Gulløl
En del av de som synes det er kult(og ikke synger med) vil vel komme på Store Stå uansett. Men kanskje det er et flertall av de "kule" som liker å ha et sete disponibelt og at de derfor forsvinner ut på sidene. Siden feltet blir forsterket med en del stemning skapende folk fra felt Z og fra andre steder på Stadion blir det trolig et mer tydelig supporter og sangfelt en tribuneområdet har vært siste årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Buljongmannen

Det koster 3900 kr for et partoutkort for voksne på ståfeltet. Ifølge Branns billettsider. Dersom man er medlem av Bataljonen koster det 2200 kr. Skal det virkelig være så stor prisforskjell?

Gulløl

Quote from: Buljongmannen on March 14, 2014, 00:14:04 AM
Det koster 3900 kr for et partoutkort for voksne på ståfeltet. Ifølge Branns billettsider. Dersom man er medlem av Bataljonen koster det 2200 kr. Skal det virkelig være så stor prisforskjell?


Da har du sett feil. Det er øvre Frydenbø B-C-D som koster 3900 kr.
Store Stå koster 2200 kr og da får en medlemskapet i Bataljonen til verdi 200 kr inklusiv i prisen.

Du får kikke her så ser du det:
http://brann.keydev.no/sitefiles/1/billettkart_2014_partoutkort.jpg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 14, 2014, 00:24:57 AM
Det er øvre Frydenbø B-C-D som koster 3900 kr.


Her er det feil på Brann sine sider. Kanskje ikke så overraskende... Jeg sitter på felt D, og det koster ikke 3.900 kroner. Men det samme som felt A, 2.900 kroner.

Daffy! Hvis du leser her inne. Fiks det!
Rød makt på Hansa

stig

Nettsideansvarlig

Buljongmannen


Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hordene-apner-for-alle-428638_1.snd#.Uzq_OirSf-k

Som et lite apropos til ståtribunen på Hansa: Hordene i Stavanger ser ikke ut til å ha klart å utnytte sitt lille ståfelt. Nå må de gå vekk fra regelen om  medlemskap for å fylle det opp.
Rød makt på Hansa

Giles

April 01, 2014, 16:23:11 PM #248 Last Edit: April 01, 2014, 16:24:42 PM by Giles
Blir stusselig med et tredjepart fullt felt. Ser uansett litt merkelig ut og er ikke det som behøves for å skape stemning på stadion. Se tilbake.
Brann Stadion kommer i fyr av seg selv når det er grunn til det og da mener jeg hele Stadion. Reaksjonene er spontane og følger rytmen i kampen.
Gamle Store Stå var uorganiserte men mange og de mente noe med å være der. Skal supporterkulturen vokse så lær av fortiden. Begynn med å stille tidlig på Stadion og psyk ut motstanderen maksimalt. De må få beskjed om at det ikke er noe å hente for dem i Bergen.
Det vil også være herlig befriende med en virkelig uavhengig supporterklubb uten servile og tafatte ledere. Politisk korrekthet dreper engasjement. La det syde og koke. Motstanderen skal herjes med (men absolutt ikke som i Sverige). Finn snarest tilbake til humoren som levde i den uavhengige supporterkulturen. Den ser ut til å ha avgått ved døden.
Tar også gjerne korps med gamle menn i flosshatt på sidelinjen.
Hvis spillet bedres vil resten gå av seg selv.


Northside

Quote from: Nixon on April 01, 2014, 14:27:17 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hordene-apner-for-alle-428638_1.snd#.Uzq_OirSf-k

Som et lite apropos til ståtribunen på Hansa: Hordene i Stavanger ser ikke ut til å ha klart å utnytte sitt lille ståfelt. Nå må de gå vekk fra regelen om  medlemskap for å fylle det opp.


Slik jeg har forstått det så kan man kjøpe partoutkort på Store Stå uten å være medlem. Koster da ca 1500kr mer enn partoutkort med medlemskap hos Bataljonen.

Enkeltbilletter kan også kjøpes uten medlemskap, det koster ikke noe ekstra.

Per nå ligger vi rett under 300 partoutkort på et felt som i utgangspunktet tar 500 personer. Når det var 500 personer på dette feltet i fjor så det stapp fullt ut, det vil det gjøre i år også. Ingen krise, men selvsagt noe å jobbe med.

Brann/Algerøy har blitt informert for flere uker siden at vi kan være med å promotere første kampen og Store Stå. Mange ideer ble diskutert. Felles er at vi ikke har hørt noe som helst siden den møtet.

Virkelig dårlig jobb av Brann i forkant av seriestarten på hjemmebane!

Go Up