• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Felt Z --- Ka e det med dokker

Started by Brodtkorb, May 17, 2006, 13:03:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Candyman

Må si meg enig med de som sier den maks bør spilles/synges 2 ganger. Før kamp er jo blitt en klassiker. Og jeg driter i at motstanderlaget må stå og vente. Synes det lager en spesiellt flott ramme rundt kampen, og antar faktisk og at motstanderne får følelsen av at de er med på noe spesiellt når de kommer hit. Og vi skal skille oss ut, vi er jo Bergen og Brann. Her skal de skjelve i sine lange underbukser når de hører stadiontrollet synge fra fire kanter.

Så til slutten av kampen. Syns det høres fint ut å innføre (med sort eller blå kulepenn som superjack så fint sa det, hehe) en skikk på at vi synger den rundt det 85 minutt når vi har spillt konge og 3 poeng er sikret. Da blir det som toppen av kransekaken eller glasuren på bollen om du vil. Det blir en seierssang. Og spillerne vet den kommer og tar det som en stor takk. Tipper de til slutt hadde gledet seg til å høre den komme når de vinner. Det hadde sikkert skapt positive assosiasjoner i tillegg.

Og taper vi så kan vi droppe den og bare ha "vanlige" brannsanger. Men vi skal jo ikke tape, så vi får sikkert sunget den ofte nok! :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Superjack

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Superjack"Jeg tror jeg er litt enig med trådstarter, men uten å utrykke meg utelukkende med utropstegn osv.

Nystemten bør, etter mitt syn, bare brukes før kampen.
At den synges hele tiden under kamp viser bare at det er ett for dårlig sangreportoar som synges under kampen.

Kanskje vi burde innføre "skikkelige" sanger som vi kan synge under kamp? I England synges salmer! av full hals.  NÃ¥ som stadion er lukket, og lyden er sÃ¥ fantastisk som det vi hørte pÃ¥ 16?


Men gud bedre da mann.. jeg må spørre deg det samme.. hvor mange kamper har du sett i år?

Nystemten synges da langt i fra "under hele kampen".. den synges før kampstart, og ca 10 minutter før slutt..    normalt sett 2 ganger i løpet av hele "stadion-tiden"..  mot tromsø ble den startet 3 ganger..  men SS fikk den ikke helt i gang, sÃ¥ da prøvde hansa pÃ¥ nytt litt senere..

En annen ting jeg har lyst til å si..

Folk klager over at man ikke synger hele tiden.. greit nok.. Mulig verdens beste supportere synger forza fugla ole ole ole alez ackbar i 90 minutter.. men jeg liker ikke sånt..

DET jeg synes er sÃ¥ fantastisk med stadion er mer den (som krøvel har nevnt) "engelske stemningen"..   NÃ¥r brann spiller festfotball, nÃ¥r de er offensive og skaper sjanser, sÃ¥ koker stadion mer en noe annet sted i norge.. Men da gjør ogsÃ¥ laget seg fortjent til det..  

Det er ikke SS eller hansa som starter levenet fra tribunen.. det er laget som gjør.

Mot VIF var det knall bra stemning.. mot stabæk kokte stadion (de siste 10 minuttene!!!!), mot Tromsø kokte stadion (de siste 75 minuttene)..

Jeg mener det er slik det skal være..  nÃ¥r brann presterer, sÃ¥ vet de hva de fÃ¥r fra publikum..et helvetes leven..

(sier ikke at vi skal holde kjeft om de ligger under.. men sier at dette er en helt naturlig del.. personlig synger jeg så mye som mulig, men trangen til å bite negler er ofte større når vi ligger under, eller blir presset hardt)


Snublegutt, tror argumentasjonen din snubler litt i seg selv her.
(beklager, men usaklige utspill svares med samme greie)

Det jeg ville frem til er at jeg (som meg personlig) synest at det er greit at Nystemten BARE synges 1 gang, før kampen. Bergens nasjonalsang.
Og den skal synges før hver hjemmekamp.

Men som du så fint skriver, den ble forsøkt startet 3 ganger, uten hell. Det blir bare en vits. Når den synges av ett samlet publikum, og i det minste såpass mange at hele verset høres, så er det fantastisk. Når den bare dør ut 20 sekunder ut i verset så blir det bare trist.

Støtter heller Candyman sin versjon der vi konsekvent synger den på slutten av kampen, som en bekreftelse på at vi har vunnet slager, Bergen har vunnet!...

(og til slutt, Snubletråd: har sett de samme kampene som deg på stadion i år vil jeg tro) :)
Brannsupporter.

abe78

Quote from: "Superjack"
Støtter heller Candyman sin versjon der vi konsekvent synger den på slutten av kampen, som en bekreftelse på at vi har vunnet slager, Bergen har vunnet!...


Det er vel 98 % enig om i dette forumet og vi kan legge denne diskusjonen død. Om ikke Stalin har en siste kommentar på lur da.
.og husk!

Snublefot

Quote from: "Superjack"Snublegutt, tror argumentasjonen din snubler litt i seg selv her.
(beklager, men usaklige utspill svares med samme greie)

Det jeg ville frem til er at jeg (som meg personlig) synest at det er greit at Nystemten BARE synges 1 gang, før kampen. Bergens nasjonalsang.
Og den skal synges før hver hjemmekamp.

Men som du så fint skriver, den ble forsøkt startet 3 ganger, uten hell. Det blir bare en vits. Når den synges av ett samlet publikum, og i det minste såpass mange at hele verset høres, så er det fantastisk. Når den bare dør ut 20 sekunder ut i verset så blir det bare trist.

Støtter heller Candyman sin versjon der vi konsekvent synger den på slutten av kampen, som en bekreftelse på at vi har vunnet slager, Bergen har vunnet!...

(og til slutt, Snubletråd: har sett de samme kampene som deg på stadion i år vil jeg tro) :)


først av alt var det langt i fra noe usakelig utspill fra min side, men greit nok at du synes det.

jeg og er helt enig i at den skal synges pÃ¥ slutten av kampen som en avslutning.. men du sier selv at du mener den kun skal synges 1 gang..  er det jeg er uenig i.

Dessuten er jeg helt enig i at det ikke er bra at det prøves å starte den flere ganger uten hell. men dette er første kampen i år det skjer.. de andre kampene er den blitt startet 2 ganger, og fullført 2 ganger.. borte som hjemme..

hva annet har jeg sakt som var sÃ¥ usakelig?    spiller liten rolle egentlig, jeg har gitt mitt synspunkt.=)  nÃ¥ skal jeg ha jus-eksamen.. FLOTTE greier.

dons599

Jeg synes det er deilig Ã¥ høre nystemten pÃ¥ stadion.. Punktum..  Men jeg leitet litt etter tekstet pÃ¥ sidene her, men kunne ikke finne den.. Noen tips?

ole

Quote from: "dons599"Jeg synes det er deilig Ã¥ høre nystemten pÃ¥ stadion.. Punktum..  Men jeg leitet litt etter tekstet pÃ¥ sidene her, men kunne ikke finne den.. Noen tips?


Logg deg inn på skbrann.org, og let litt

Superjack

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Superjack"Snublegutt, tror argumentasjonen din snubler litt i seg selv her.
(beklager, men usaklige utspill svares med samme greie)

Det jeg ville frem til er at jeg (som meg personlig) synest at det er greit at Nystemten BARE synges 1 gang, før kampen. Bergens nasjonalsang.
Og den skal synges før hver hjemmekamp.

Men som du så fint skriver, den ble forsøkt startet 3 ganger, uten hell. Det blir bare en vits. Når den synges av ett samlet publikum, og i det minste såpass mange at hele verset høres, så er det fantastisk. Når den bare dør ut 20 sekunder ut i verset så blir det bare trist.

Støtter heller Candyman sin versjon der vi konsekvent synger den på slutten av kampen, som en bekreftelse på at vi har vunnet slager, Bergen har vunnet!...

(og til slutt, Snubletråd: har sett de samme kampene som deg på stadion i år vil jeg tro) :)


først av alt var det langt i fra noe usakelig utspill fra min side, men greit nok at du synes det.

jeg og er helt enig i at den skal synges pÃ¥ slutten av kampen som en avslutning.. men du sier selv at du mener den kun skal synges 1 gang..  er det jeg er uenig i.

Dessuten er jeg helt enig i at det ikke er bra at det prøves å starte den flere ganger uten hell. men dette er første kampen i år det skjer.. de andre kampene er den blitt startet 2 ganger, og fullført 2 ganger.. borte som hjemme..

hva annet har jeg sakt som var sÃ¥ usakelig?    spiller liten rolle egentlig, jeg har gitt mitt synspunkt.=)  nÃ¥ skal jeg ha jus-eksamen.. FLOTTE greier.


Ta nystemten før du begynner :)
Brannsupporter.

DeeDee

Quote from: "slang"
Quote from: "grei"En tredje ting er at alle de som i sin tid "rømte" fra Store stå, og som neppe ønsker å la seg diktere hva sanger angår, nå vil bli plassert mer eller mindre sammen med denne gjengen. Skal vi tippe at endel kommer til å flytte på en gang til, for eksempel til den nye sør-tribunen når den kommer?


Får virkelig håpe at dette ikkje skjer! Kan noen av de på hansa gi en liten pekepinn om sine planer for neste år?



Planen er å bli værende i Hansa, men skulle virkelig ønske at BBB/SS- guttene og jentene kunne flyttet til klokkesvingen i stedet. Ser for meg desperate ungdommer som starter sanger i ett kjør i 100km i timen på Hansa. Det vil nok ødelegge mye er jeg redd for. Min mening er at dere bør flytte til klokke i stedet, så kan vi synge mot hverandre og få med hele stadda my lettere.

Stoffi

Quote from: "DeeDee"

Planen er å bli værende i Hansa, men skulle virkelig ønske at BBB/SS- guttene og jentene kunne flyttet til klokkesvingen i stedet. Ser for meg desperate ungdommer som starter sanger i ett kjør i 100km i timen på Hansa. Det vil nok ødelegge mye er jeg redd for. Min mening er at dere bør flytte til klokke i stedet, så kan vi synge mot hverandre og få med hele stadda my lettere.


Er litt enig, men forhåpentligvis blir det få under 18 som gidder å kjøpe partoutkort.
Og for all del, IKKE gi rabatter på partoutkort for BBB medlemmer!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

slang

Tror nøkkelen til å få et bra sammarbeid på hansa til neste år e at begge parter må være ydmyke. Vi fra SS må lære oss å synge saktere, og dere fra hansa må tåle at folk under 30 starter sanger og;) Håper på et godt samarbeid:D
ansa 08

C@Bøe_79

Sang til Bergen - Udsikter fra Ulriken

Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde,
Sorgen forgik meg paa Ulrikens top.
Tænkte paa Bauner om de skulde brænde
og byde Mandskap mod Fienden opp;
følede Freden, blev glad i min Aand
og greb til min Cithar med legende Haand.

Værdige, gamle, graaskaldede Bierge,
I, som omgierde min Fædrene-Bye,
I, som saa mangen en Torden afværge,
og sønderbryde electriske Skye!
Yndig er Dalen, I hegne mig ind,
og Foraar og Dalen opplive mit Sind.

Herfra fortryllende Syner jeg skuer,
Lungegaards Vandet, den Slette saa blaa,
Nyegaards Alleens løvkronede Buer,
derunder prydede Skiønne at gaae,
deromkring Markens dens festlige Dragt,
der Guld i det Grønne den blomstrende Pragt!

Tæt ved mig Alrikstads dobbelte Slette,
Kongeborg fordum og brugbar til Strid,
skiøn af Naturen, om Fortrin vil trette
med selve Nyegaard, som prunker med Flid,
der løb fra Svartedig skummende Aae,
der saae jeg Møllehiul flittig at gaae.

Bedre frem, Bergen, det Handelens Sæde,
strækkende Arme om seilbare Vaag.
Derhen høifarmede Jægter med Glæde
rustes hver Sommer til dobbelte Tog;
derfra gaae Skibe saa vide om Land;
der kjøber, der selger, der handler hver Mand.

Der seer jeg Skoven af Masterne høie,
handlende Stuers Bredvaiende Flag;
Vippebom seer jeg sig flittig at bøie,
flittig at hæve. - Tangenternes Slag
paa dette Handels-Claveer gav Musik,
og Vare af Skuderne dansende gik.

Nu tog jeg Vand af den springende Kilde,
hvorudaf Oldtidens Kiæmpeslægt drak.
Naar de lykønske sit Fædreland vilde,
Sverdet af Skeden tillige de trak.
Vee! den, saa sang de, saa synger jeg og,
den Niding, som Sverd imod Fødeland drog.

Freden, o! Bergen! din rede beskierme,
Sommeren krone hver Ager med Brød!
Ilden og Sverdet dig aldrig fornærme,
Havet dig aabne sit frugtbare Skiød!
Da mellem Biergene syv skal du staae,
naar nybaget Kiøbstad i Luften maa gaae.

Jeg drak den Skaal, som mig Ulriken skiænkte;
drikker den samme, I, som have Viin.
Hver som opriktig mod Fødeby tænkte,
lod denne Munterheds Skaal være sin.
Held for vort Bergen, vort Fødeland Held!
Giv alting maa blomstre fra Fiere til Field.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "DeeDee"[
Planen er Ã¥ bli værende i Hansa, men skulle virkelig ønske at BBB/SS- guttene og jentene kunne flyttet til klokkesvingen i stedet.  .


Da er det 4-5000 som mÃ¥ stÃ¥ (for Ã¥ kunne se), og det er lite sannsynlig. (Med mindre vi ønsker Ã¥ gjemme oss bort i et hjørne eller som en lang pølse helt bak).  PÃ¥ nedre Hansa er det bare 2000 som mÃ¥ stÃ¥. Dessuten: I Klokke fÃ¥r man solen i øynene.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
I Klokke får man solen i øynene.


tror ikke det blir noe problem i Bergen :wink:

Yngve

Eg må nok diverre sei det at eg og er byrja å verte negativ til å flytte SS bort på Hansaen. Der borte er det no i ferd med å utvikle seg ein legendarisk kultur ( i særdelesheit på felt Z, både øvre og nedre) som eg fryktar at vil kolidere totalt med kulturen som SS drar med seg.

Slik eg ser det, så er nok klokkesvingen det beste alternativet, sjølv om det nok burde vore på langsida dei stod.

DJ_ADG

Hansa blir nok super. Det e alerede bra sang kultur der nå og av de som flytter opp på Hansa é det mange som vil bidre posetivt. Men også noen som vil bidra posetivt.

Felles hansa tribunne 2007
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Quote from: "Yngve"Eg må nok diverre sei det at eg og er byrja å verte negativ til å flytte SS bort på Hansaen.


Det har jeg ment lenge. Ikke fordi jeg ikke tror at Hansa og SS kan fungere sammen. Det tror jeg skal gå bra. Men fordi jeg tror at den totale stemningen på Stadion vil bli bedre med to slike sterke grupper i hver sin sving. Nå er jeg redd for at det kan bli vanskelig å få hele Stadion til å engasjere seg. Er lett for at resten blir sittende å høre på oss i Hansasvingen.

Men det er vel ingen vits å ta opp igjen den diskusjonen. Klokkesvingen er nå bygget slik at det vil være umulig å plassere en stor stående gruppe der borte.
Rød makt på Hansa

Endre

Quote from: "Yngve"Eg må nok diverre sei det at eg og er byrja å verte negativ til å flytte SS bort på Hansaen. Der borte er det no i ferd med å utvikle seg ein legendarisk kultur ( i særdelesheit på felt Z, både øvre og nedre) som eg fryktar at vil kolidere totalt med kulturen som SS drar med seg.

Slik eg ser det, så er nok klokkesvingen det beste alternativet, sjølv om det nok burde vore på langsida dei stod.

Jeg er veldig enig. Tror litt av grunnen til at Hansa er sÃ¥ bra nÃ¥, er nettopp at  mange av de som er der ikke ønsker Ã¥ assosieres med organiserte supportere. Hansa ønsker Ã¥ synge sine egne sanger, pÃ¥ sin mÃ¥te.
Når de plutselig skal måtte synge med SS, vil det bli en del motvilje.

Jeg synes det er optimalt slik det er nå, at to grupperinger gjør hver sin greie. Mangfold og konkuranse gjør godt.

BuG

ullet 2007! =)

Northside

Det som er viktig når ss flytter er at vi klarer å sile ut alt pakket som står på ss no! Det er mange artige personer med alderen med seg som fint kan gli inn på Hansa, men det er også utrolig mange som ikke har noe som helst på en supportertribune å gjøre, de må ikke inn på hansa!

Då tenker eg spesielt på den store andelen jenter og gutter under 16år som alltid samler seg i midten av ss 1,5 time før kampstart. Var tidlig ute på 16mai pga tifo, og når dørene åpnet stod vi bare å gapte. Det rant inn så mye pakk som aldri skulle vært der at det var skummelt, samtidig hørte du folk si ting som dette:

"førstemann til midten!" (gutte/jente gjeng med alder rundt 12-14år)

"oi, er det slik det er ut på stadion? vi stiller oss i midten med alle de andre, der e det sikkert kult" (2 jenter på ca 15år).

Det er slike ting som ødelegger, og det er slike folk vi ikke må dra med oss videre!

C@Bøe_79

Quote from: "Endre"
Quote from: "Yngve"Eg må nok diverre sei det at eg og er byrja å verte negativ til å flytte SS bort på Hansaen. Der borte er det no i ferd med å utvikle seg ein legendarisk kultur ( i særdelesheit på felt Z, både øvre og nedre) som eg fryktar at vil kolidere totalt med kulturen som SS drar med seg.

Slik eg ser det, så er nok klokkesvingen det beste alternativet, sjølv om det nok burde vore på langsida dei stod.

Jeg er veldig enig. Tror litt av grunnen til at Hansa er sÃ¥ bra nÃ¥, er nettopp at  mange av de som er der ikke ønsker Ã¥ assosieres med organiserte supportere. Hansa ønsker Ã¥ synge sine egne sanger, pÃ¥ sin mÃ¥te.
Når de plutselig skal måtte synge med SS, vil det bli en del motvilje.

Jeg synes det er optimalt slik det er nå, at to grupperinger gjør hver sin greie. Mangfold og konkuranse gjør godt.



Er Store Stå organisert på noen som helst måte?
Tipper det er flere organiserte supportere på Hansa.
Når Stadion blir innelukket vil stemningen komme av seg selv,tviler på vi vil få noe generell nedgang i stemning.
Det er faktisk mange som alt har valgt BT-tribunen,og de vil hjelpe på stemningen.

Ikke vits å gråte over en tom øl,før den er åpnet..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

For all del, IKKE gi rabatter på Hansa for BBB medlemmer! Jeg er selv medlem, men hold de rabattene langt unna, ellers er det mye rart som kommer til å komme seg opp på Hansa.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BuG

ullet 2007! =)

Scally

Quote from: "BuG"


Med en slik holdning håper jeg at noen ditcher DEG ut fra Hansa fortest mulig. Makan.

BuG

Greit nok at de "ekte" supporterene kommer.. de er helt velkommen!!! men de som bare står og skriker og ikke har noe på sadion og gjøre? vil du ha de der og ødelegge hele hansakulturen!!!???
ullet 2007! =)

Superjack

Quote from: "BuG"Greit nok at de "ekte" supporterene kommer.. de er helt velkommen!!! men de som bare står og skriker og ikke har noe på sadion og gjøre? vil du ha de der og ødelegge hele hansakulturen!!!???


Kjære frk.Bugg, nå må du skjerpe deg litt.
om du mener at de som bare "står og skriker" ikke har noe på stadion å gjøre, så er det bare trist. Da blir det bare voksne menn på stadion, er det det du mener? slik at det kommer 6000 stk på kampene i stedet for 15000?
Brannsupporter.

BuG

Greit for meg at de kommer men ikke kom og ødelegg for alle andre som iallefall intreserer for kampen iallefall!!!
ullet 2007! =)

panZer micky

Quote from: "BuG"Greit for meg at de kommer men ikke kom og ødelegg for alle andre som iallefall intreserer for kampen iallefall!!!


Så de står å ser opp i Himmelen? Eller på rompen til Huseklepp eller Vaagan Moen? 98% av de som går på stadion er intressert i Brann.

Scally

Hvor gammel er du "Bug" ? Nettopp fått dunbart og blitt mørk i stemmen ?

Så en person som står å skriker, engasjerer seg er ikke velkommen på stadion og på Hansa ? Skal det være visse kriterier å sitte på Hansa ? Og ikke minst : enda mer spesielle kriterier for å sitte ved siden av deg ??

Og hva er egentlig en "ekte supporter" ? Om du føler deg innunder den kategorien så er du jammen meg ikke en slik supporter som er Brann verdig ihvertfall !

Med denne holdningen og innstillingen kan jeg love eg at dine "naboer" på Hansa vil hive DEG ut fra Hansa, og det rimelig kjapt !

Go bedring !!

Nixon

Quote from: "Stoffi"For all del, IKKE gi rabatter på Hansa for BBB medlemmer! Jeg er selv medlem, men hold de rabattene langt unna, ellers er det mye rart som kommer til å komme seg opp på Hansa.


Vet noen hvor de billigste billettene kommer til å være når det kun blir sitteplasser på Stadion? Hvis det blir i Klokkesvingen kan man unngå de aller yngste.

Pluss selvsagt at de beste plassene på Nye SS kommer til å bli okkupert av folk som kjøper partoutkort. Og hvis det blir rundt 1500 kroner (?) vil kjernen helt sikkert bli litt eldre supportere.

Ellers er jeg ikke så redd for at SS kommer til å ødelegge stemningen på Hansa. Vi holder jo med det samme laget. Og synger de samme sangene. Hansa synger de bare litt saktere, og det blir bare en tilpasningssak for de travle ungdommene!:)
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Det blir nok rabatter for BBB-medlemmer,det er en måte de kan ha kontroll på..
Det som er bra,er at de kan plassere folk utifra det de har vist på Stadioen av engament. Altså at de plasserer folk som liker å synge sammen,og slik at de lettest får med seg flest folk.
Dette blir bra,ikke noe vits å diskutere det enda.
Hvis Hansa skal bli et nytt "Store Stå" så må flere folk opp der,og jeg tenker ikke på hvordan Store Stå er no. Men at det blir en hovedtribune for sang..
Og der har jo vi alt et glimrende utgangspunkt i de som alt er på Hansa,og tror det blir mye bedre når hele Hansa synger..
Hvis noen irriterer seg for hun som sender tekstmelding på Store Stå 10m til høyre for midten,så kan jeg bare si en ting: "Det er ikke nede med henne kampen foregår,se på kampen og gjør ditt for å heve stemningen enda noen hakk".
Med god,kraftig og høy sang vil vi knuse de som ikke er der for annet enn å være der,og flere vil delta på sangene.
Vi må få inn igjen mentaliteten "syng eller forsvinn",det skal være status å være syngende supporter..................
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"Det blir nok rabatter for BBB-medlemmer,det er en måte de kan ha kontroll på..


Rabatter er greit nok. Men det bør finnes et billigere alternativ (gjerne aldersbetinget) ett annet sted hvis man skal unngå de aller yngste.

Quote from: "C@Bøe_79"Det som er bra,er at de kan plassere folk utifra det de har vist på Stadioen av engament. Altså at de plasserer folk som liker å synge sammen,og slik at de lettest får med seg flest folk.


Dette høres merkelig ut...
Hvordan og hvem skal gjøre dette?
Blir det slik at de som kjenner en i styret i BBB skal få fordeler.
Rød makt på Hansa

BuG

Hallo folkens... Det eneste jeg mener er at alle er sikkert velkommen på stadion.. Men har ingen merket den nye kulturen på hansa? Jeg synest at det hadde og vært best om store stå hadde blitt plassert på Bt trib. og at på den måten fått skikkelig trykk på stadion!!! men hvis store stå blir flyttet til hansa, kan jo det ødelegge hele hansakulturen.. Kanskje det hadde vært mulig å lage en plass med billigere billetter så ungdommen som er på stadion en gang i året kan stå der? men det jeg sa i sted kom litt skeivt ut og jeg beklager!!
ullet 2007! =)

C@Bøe_79

Så vidt meg bekjent er det utifra sang-gruppen,altså skal en sang-gruppe plasseres først. Men det er styre som kommer til å danne den sang-gruppen,og der er det bare til å melde sin interesse når den tid kommer..
Styret kan sikkert svare bedre på dette,når tiden for avgjørelser kommer mot slutten av sesongen..
Ikke at man kan "kjøpe" seg en god plass..
Jeg tenkte noe i den duren at det er 18 års aldersgrense over rad 8,eller noe lignende..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Quote from: "C@Bøe_79"Så vidt meg bekjent er det utifra sang-gruppen,altså skal en sang-gruppe plasseres først. Men det er styre som kommer til å danne den sang-gruppen,og der er det bare til å melde sin interesse når den tid kommer..
Styret kan sikkert svare bedre på dette,når tiden for avgjørelser kommer mot slutten av sesongen..
Ikke at man kan "kjøpe" seg en god plass..
Jeg tenkte noe i den duren at det er 18 års aldersgrense over rad 8,eller noe lignende..


tror ikke vi bør skille barn og voksne på den måten på en sangtribune, då blir det bedre å blande.

Men, det bør bli et alternativt barnefelt et helt annet sted på stadion enn på hansa! Et sted hvor du får familie rabatt, hvor folk under 18 eller 16år kan få billetter helt ned mot 50kr, og hvor voksne dersom i følge med barn også får en billig billett.
På den måten vil vi luke ut de som ikke bryr seg om Brann, men som kun går på ss no til dags pga det er billig og kult.

Det vil alltid være små folk og jenter på en sangtribune, det finner du overalt. Men ikke i så store antall som på ss, og ihvertfall ikke så mange som ikke bryr seg om Brann og stemning!

C@Bøe_79

Står de eldre kraftigere stemmene bak,vil det skape et trykk de yngre ikke kan motstå.
Og enten deltar de eller flytter seg.
Sånn var det i gamle dager,de eldste sto øverst.
Det er ikke snakk om å kaste de vekk fra tribunen,men la de stå foran å lære sangene..
Det var bare en tanke,for Store Stå er per dags dato for tamt..
Sanger er så fort ferdig at man ikke får med seg trykket i sangene..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

klysa

Quote from: "C@Bøe_79"Så vidt meg bekjent er det utifra sang-gruppen,altså skal en sang-gruppe plasseres først. Men det er styre som kommer til å danne den sang-gruppen,og der er det bare til å melde sin interesse når den tid kommer..
Styret kan sikkert svare bedre på dette,når tiden for avgjørelser kommer mot slutten av sesongen..
Ikke at man kan "kjøpe" seg en god plass..
Jeg tenkte noe i den duren at det er 18 års aldersgrense over rad 8,eller noe lignende..


Nå er det vel slik att Hansa synger slik det skal synges pr dags dato, men ikke ss. Så visst det er slik att det skall vere en gjeng med forsangere nede på hansa neste år så er det nok mange av dagen besettning på Hansa som kommer til å forsvinne, da vi ikke kan fordra den mannskor mentaliteten som drives i feks Klanen. Det er ingen faste som starter sanger på Hansa i dag, og slik funker det best. Vi synger når vi føler for det,som regel er stemingen lik innsatsen på banen. Det greieste er vel att når ss kommer over til Hansa så lytter eller henger de seg med på feks felt z sine sanger og lærer seg å synge i riktig tempo osv.

Bataljonen

RABATTER

Vi var ifjor på god vei i forhandlingene med sesongkort på Hansa for BBB medlemmer, men flyttingen ble forskjøvet. Det er ikke avtalt noe enda mtp neste år men vi ser for oss en samme modell, en pris for BBB medlemmer og en pris for ikke medlemmer. Vi har allerede vært i dialog med Brann om endel retningslinjer og vi håper og regner med å ha et tilbud klart nå rett over sommeren.

Det vil nok ikke være alle som vi ha råd til å flytte på Hansa, sesongkortet vil nok doble seg i forhold til dagens priser vil jeg tro. Det som kan være et alternativ er å gå i dialog med Brann og finne en annen plass hvor man kan tilby billige billetter og få et alternativ.

PLASSERING HANSA 2007

Vi ønsker å legge forholdene tilrette for at vi skal få en slagkraftig, fryktet sangtribune. Vi har allerede begynt arbeidet med å opprette en sanggruppe slik at vi kan legge forholdene tilrette og få et godt utgangspunkt. Vi ønsker å samle en gruppe som skal jobbe med det stemningsskapende, lage sanger/kamprop og få innført disse på tribunen. Det blir Morten og Lene fra styret som skal ha anvaret for denne gruppen og det vil komme mer info etterhvert på fremdrift og eventuelle møter.
Nå blir tribunen "fristilt" på den måte at vi kan påvirke hvor enkelte blir plassert. Vi ønsker å plassere denne sanggruppen strategisk på Hansa, på de 2 midterste feltene ønsker vi å samle de som vil synge. Vi har allerede begynt arbeidet og vil utover i sesongen mot 2007 jobbe mye med dette.
Bataljonen kan ikke gjøre alt, men vi kan legge forholdene tilrette for at vi kan nå målene vi setter oss.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Quote from: "klysa"
Nå er det vel slik att Hansa synger slik det skal synges pr dags dato, men ikke ss. Så visst det er slik att det skall vere en gjeng med forsangere nede på hansa neste år så er det nok mange av dagen besettning på Hansa som kommer til å forsvinne, da vi ikke kan fordra den mannskor mentaliteten som drives i feks Klanen. Det er ingen faste som starter sanger på Hansa i dag, og slik funker det best. Vi synger når vi føler for det,som regel er stemingen lik innsatsen på banen. Det greieste er vel att når ss kommer over til Hansa så lytter eller henger de seg med på feks felt z sine sanger og lærer seg å synge i riktig tempo osv.


Greit nok at vi ikke trenger noen forsangere på hansa når laget gjør det bra, men vil ikke du ha sang og støtte laget under motgang? Det er her vi sliter og det er her vi trenger noen som kan fyre opp stemningen litt.

på ss trenger vi forsanger uansett, der startes det så mange tåplige sanger i alle mulige tempversjoner at det er skummelt.

mr-bolstad

Quote from: "Bataljonen"
PLASSERING HANSA 2007

på de 2 midterste feltene ønsker vi å samle de som vil synge.


Hvordan skal dere finne ut hvem dette er?
det vil uansett være folk som føler seg oversett hvis det blir en slags for spørrerunde e.l
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Bataljonen

Quote from: "klysa"
Nå er det vel slik att Hansa synger slik det skal synges pr dags dato, men ikke ss. Så visst det er slik att det skall vere en gjeng med forsangere nede på hansa neste år så er det nok mange av dagen besettning på Hansa som kommer til å forsvinne, da vi ikke kan fordra den mannskor mentaliteten som drives i feks Klanen. Det er ingen faste som starter sanger på Hansa i dag, og slik funker det best. Vi synger når vi føler for det,som regel er stemingen lik innsatsen på banen. Det greieste er vel att når ss kommer over til Hansa så lytter eller henger de seg med på feks felt z sine sanger og lærer seg å synge i riktig tempo osv.


Det er ikke snakk om forsangere som skal starte hver sang og stå med ryggen til banen. Dette ønsker vi OVERHODE ikke. Vi tenker mer på en sanggruppe som bla. skal lage nye sanger og få innført disse på tribunen. Og når en sang blir startet av 15-20 stykker er det lettere for at det kun blir en sang gående og ikke 3-4 som av og til skjer på SS.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "klysa"
Nå er det vel slik att Hansa synger slik det skal synges pr dags dato, men ikke ss. Så visst det er slik att det skall vere en gjeng med forsangere nede på hansa neste år så er det nok mange av dagen besettning på Hansa som kommer til å forsvinne, da vi ikke kan fordra den mannskor mentaliteten som drives i feks Klanen. Det er ingen faste som starter sanger på Hansa i dag, og slik funker det best. Vi synger når vi føler for det,som regel er stemingen lik innsatsen på banen. Det greieste er vel att når ss kommer over til Hansa så lytter eller henger de seg med på feks felt z sine sanger og lærer seg å synge i riktig tempo osv.


Greit nok at vi ikke trenger noen forsangere på hansa når laget gjør det bra, men vil ikke du ha sang og støtte laget under motgang? Det er her vi sliter og det er her vi trenger noen som kan fyre opp stemningen litt.

på ss trenger vi forsanger uansett, der startes det så mange tåplige sanger i alle mulige tempversjoner at det er skummelt.


Det er ikke forsangere det er snakk om,men en sang-gruppe som kan innføre sanger og synge i rett tempo..
Om noen flytter seg er jo det glimrende,da utvides stemningen.
Felt z har ikke all verdens sang-repotoar heller.
Og hvis "SS" skal høre på felt z,så blir felt z det dere ikke vil ha(forsangere). Det går greit no i medgang,men snur det blir det fort stille på felt z.
Det blir et kanontrykk fra Hansa til neste år,det er jeg rimelig sikker på!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "Bataljonen"
PLASSERING HANSA 2007

på de 2 midterste feltene ønsker vi å samle de som vil synge.


Hvordan skal dere finne ut hvem dette er?
det vil uansett være folk som føler seg oversett hvis det blir en slags for spørrerunde e.l


Dette vil vi gjøre sammen med supporterne og med denne sanggruppen er et godt utgangspunkt.
Det som er viktig er å få den gode gamle SS kulturen tilbake. Før ble man sett ned på om man ikke sang, idag blir man sett ned på om man synger. Er viktig å få inn en mentalitet om at skal-du-stå-her-skal-du-synge.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

Quote from: "Bataljonen"
Det som er viktig er å få den gode gamle SS kulturen tilbake. Før ble man sett ned på om man ikke sang, idag blir man sett ned på om man synger. Er viktig å få inn en mentalitet om at skal-du-stå-her-skal-du-synge.


2 ekstra rader som sto på felt Z forrige kamp, hjelper på å være 5 karer med dype stemmer og skjeggstumper i trynet.
De bak fikk faen med finne seg i Ã¥ stÃ¥, vi vil synge!  ForhÃ¥pentligvis kommer de aldri tilbake pÃ¥ Hansa.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

slang

Quote from: "klysa"

Nå er det vel slik att Hansa synger slik det skal synges pr dags dato, men ikke ss. Så visst det er slik att det skall vere en gjeng med forsangere nede på hansa neste år så er det nok mange av dagen besettning på Hansa som kommer til å forsvinne, da vi ikke kan fordra den mannskor mentaliteten som drives i feks Klanen. Det er ingen faste som starter sanger på Hansa i dag, og slik funker det best. Vi synger når vi føler for det,som regel er stemingen lik innsatsen på banen. Det greieste er vel att når ss kommer over til Hansa så lytter eller henger de seg med på feks felt z sine sanger og lærer seg å synge i riktig tempo osv.


mye eg e enig med deg i klysa. Står selv på SS. Men dere kan jo ikkje forvente at det bare er dere som starter sanger? vi må det beste fra begge gruppene! Både vi som kommer fra SS og dere som e på hansa no må være ydmyke i forhold til å ta til seg ting. Tror vi fra SS har mest å ta inn over oss, for eksempel synge i riktig tempo! gleder meg til et godt sammarbeid!
ansa 08

Ingo

Det kan bli meget bra til neste år, med ennå flere syngende på "Hansa"
Men i værste fall kan det bli en innbyrdes konkuranse der "z feltet og SS synger to forskjellige sanger, i mine øyne blir det for dumt!
For sang repotoaret på Z-feltet er noe lite.
Der kan SS være en drivkraft, samt SS har noe å lære når det gjelder tempo på sangene.
Har sittet pÃ¥ Z-feltet i 3 Ã¥r, det har aldri vært sÃ¥ bra trykk som i Ã¥r,  det har litt med at flere fra SS har komt i Ã¥r.
Nå skal jo SS flytte på nedre del av "Hansa" så det vil ikke direkte plage folk på øvre del!

abe78

Begynner å bli lei av hele felt-z preiket. Miljøet er vel kanskje 10 % av Hansa og som regel stemmer nesten hele Hansa i på toppene. Det startes også sanger nede i midten og på siden mot gamle sitte.
.og husk!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

mr-bolstad

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "Bataljonen"
PLASSERING HANSA 2007

på de 2 midterste feltene ønsker vi å samle de som vil synge.


Hvordan skal dere finne ut hvem dette er?
det vil uansett være folk som føler seg oversett hvis det blir en slags for spørrerunde e.l


Dette vil vi gjøre sammen med supporterne og med denne sanggruppen er et godt utgangspunkt.
Det som er viktig er å få den gode gamle SS kulturen tilbake. Før ble man sett ned på om man ikke sang, idag blir man sett ned på om man synger. Er viktig å få inn en mentalitet om at skal-du-stå-her-skal-du-synge.

jeg tenkte mer på hvordan vi får plass der, hvis vi ønsker det?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brodtkorb

Quote from: "C@Bøe_79"


Det er jo godt å se att det er noen som forsøker være morsom (min planet er Bergen)

Jeg vill jo bare si att dine synspunkter ang. Nystemten er trist å høre,det er en skam å sammenligne den med "seieren er vår"

NÃ¥r du sier att ungdommen neste Ã¥r kommer opp til Hansa ....bør du lese "trÃ¥den" der jeg sier att det var dÃ¥rlig stemmning mot lsk og BBB gikk ut og sa att det mÃ¥tte mobiliseres .....   Les og tenk

Ha en fin dag
3p i dag :P

Brodtkorb

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Brodtkorb"



Du er en av de som rakker ned pÃ¥ SS .....ka gjør du der .... ønsker deg til Hansa (les z- feltet) for der er det bedre synging  ..... det har vell kun vært i Ã¥r att det har funket der borte eller?

SÃ¥ sier du att du har vært pÃ¥ alle kampene utenom molde .... var trøkk i Nystemten i sandefjor ... elle .... viss jeg ikke tar helt feil,sÃ¥ ble den forsøkt Ã¥ dratt i gang ... men det var vell nÃ¥r kampen ble startet men det funket ikke  SÃ? SYNGES DEN I PAUSEN ..... kor var du ?
Kan ikke ta deg mye seriøst ...SORRY


HEIA BRANN

Go Up