• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spillestil!

Started by jako, May 15, 2006, 23:07:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Etter å ha sett alle Branns kamper så langt i år, slår det meg at vi har sluttet å spille fotball.

Ikke misforstå meg, jeg er kjempefornøyd med resultatene så langt, vi har gjort vår beste sesongåpning så lenge jeg kan huske. Så alt burde vel være såre vel.

Men jeg liker ikke måten Brann spiller fotball på. Det virker som hele spillestilen vår er basert på å spille langt enten i bakrom eller mot en stor sterk spiss som tar den ned og spiller den ut til Miller for at han skal finne på noe lurt.

Vi lager flotte mål bevares, men vi skaper mye færre sjanser nå enn vi gjorde før. Vi er også blitt bedre defensivt, men det virker som det kan ha gått på bekostning av det offensive. Ser også at Mjelde sier at han ønsker at Brann skal opptre mer kynisk da spesielt på bortebane. Noe som også har resultert i poeng, men også elendig underholdning. Spesielt annenomgangen mot Molde og førsteomgangen mot Sandefjord var direkte grusom.

Jeg biter også merke i meg at vi sjelden klarer å gjøre flere enn to trekk etter hverandre og sjelden spiller oss ut fra egen sekstenmeter. I stedet måker vi ballen fremover ofte uten adresse og ofte ut over sidelinjen. Dette mener jeg vi var mye flinkere til før og spesielt under Teitur. Ikke det at jeg ønsker at dette skal bli en Teitur VS Mjelde debatt.

Derfor håper jeg vi får se litt skikkelig fotballunderholdning i morgen, litt mer spill langs bakken og litt mer enn to pasninger etter hverandre. Men jeg har mine tvil. For det er ikke tilfeldig at Steffensen var assistent til Drillo før, og at Brann nå mer og mer begynner å spille den fotballen vi forbandt med lag som LSK og VIF. Eller som Helstad kalte det; Rævafotball.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

abe78

Quote from: "jako"Etter å ha sett alle Branns kamper så langt i år, slår det meg at vi har sluttet å spille fotball.


Optiker i morgen. Så du ikke målet i Molde?
.og husk!

C@Bøe_79

Brann har et mønster som oppfordrer kreativitet hos Miller,Andresen,Winters og Vaagan Moen.
Ellers så var kariktarstikken til jako en generell vurdering av norske lag de siste årene,og passer vel best på Molde med Ohr istedenfor Miller.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

jako

Quote from: "abe78"
Quote from: "jako"Etter å ha sett alle Branns kamper så langt i år, slår det meg at vi har sluttet å spille fotball.


Optiker i morgen. Så du ikke målet i Molde?


Jo det så jeg, det var nydelig det, men det var stort sett det eneste vi skapte i den kampen.

Den eneste gode kampen vi har spilt til nå er hjemme mot VIF.

Brann har jevnt over denne sesongen ikke spilt spesielt underholdene fotball. Men det har selvsagt vært noen magiske øyeblikk.

Både Rosenborg og LSK har til nå i år spilt mer severdig fotball enn det Brann har gjort. Mulig en del av dere liker drillo fotball men det gjør ikke jeg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "C@Bøe_79"Brann har et mønster som oppfordrer kreativitet hos Miller,Andresen,Winters og Vaagan Moen.
Ellers så var kariktarstikken til jako en generell vurdering av norske lag de siste årene,og passer vel best på Molde med Ohr istedenfor Miller.


Hehe, slapp helt av jeg mener selvsagt ikke at vi spiller så dårlig som Molde. Men vi er til tider ganske hjelpesløse fremover uten Miller. Ikke spør meg hvorfor.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

C@Bøe_79

Vi har tilgode å prestere i nærheten av vårt beste,gleder meg til det skjer.
Det har til tider vært vanskelig å spore et konkret mønster,jeg har sett noen papir på nøyaktig hva det egentlig skal være.
Men det skjer ikke alltid. Kan også si at Andresen trener veldig mye taktisk alene med ball,og han har en veldig sentral rolle i spillet til Brann..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

Litt enig med deg Jako, men samtidig bemerker du jo (om enn mellom linjene?) at Brann er et av de mer fintspillende lagene i TL, Toppet av RBK og LSK. LSK er jeg forsåvidt ikke enig med deg, om det er noen som har mer ekstreme spisstyper enn oss og som utnytter dem for det de er verdt er det dem!

Når det er sagt går vi vel alle rundt og venter på at banene skal bli bedre og at formløsningen skal komme? Tror vi vil se fin fotball utover sesongen, og til tider den fineste vi har sett i TL. Ihvertfall når PVM lærer seg hva som foregår og fullfører diverse løp og ikke minst skjønner akkurat hvor fotballkloke disse skottene våre er.

Man kan jo også si at Brann får til - og dermed har gode nok spillere - det VIF prøver (og feiler) på; defensiv sikkerhet med individuelle offensive løsninger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alastor

Herregud..dette høres rimelig tullete ut.

Det morsomme her er at det smelles ut påstander om at vi spiller mye mer kjedelig nå enn før og skaper mange færre sjanser - uten noe som helst backup av fakta fra kampstatistikker.

GREIT - da kan jeg også slenge ut min subjektive mening :).

Brann spiller den mest underholdende fotballen i tippeligaen - sammen med stabæk.

At rosenborg og lsk skulle spille bedre...sjekk statistikken over antall lange baller i løpet av en kamp hos begge. Høgmo er ikke heeeelt eggen i spillestilen, og LSK slår alltid lang - period.

Om brann spiller kjedelig mæling av ball - hva spiller resten av klubbene da?

Xminator


RC

Vi spiller strålende, som ett topplag skal spille og jeg etterlyste det forrige sesong og. Kynisme.
VI angriper når vi kan, går ikke hodeløst i angrep. Og når vi angriper, gjør vi det med stil. Det er slike lag som vinner trofeer. Andre lag vinner kun enkelte kamper.
Jeg vil helst holde med et lag som blir husket for de magiske øyeblikkene som gir oss trofeer, enn det vellspillende laget (noe vi uansett er) som aldri vinner noe...

bulldog

Quote from: "jako"Både Rosenborg og LSK har til nå i år spilt mer severdig fotball enn det Brann har gjort. Mulig en del av dere liker drillo fotball men det gjør ikke jeg.


kanskje du holder med feil lag? om du mener lsk spiller noe annet enn drilloball og rbk er gøyere å se på?
alvorlig talt, brann spiller den fineste fotballen som er mulig på de humpete jordene rundt om i norge fortiden. så du ikke i sandefjord at banen reddet opptil flere mål fra robbie og bengt?
det kan ikke spilles 20 trekk gjennom midtbanen på slikt underlag.
et lag kan heller ikke spille champagnefotball i 90 minutter. selv ikke barca og arsenal gjør det.

lykke til!
bulldog

tormi

Quote from: "jako"Både Rosenborg og LSK har til nå i år spilt mer severdig fotball enn det Brann har gjort. Mulig en del av dere liker drillo fotball men det gjør ikke jeg.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up