• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns vei mot seriegull 2006

Started by Tom C, May 04, 2006, 13:44:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Det er det jeg skal kalle samlingen når sesongen er over. Har investert i DVD opptaker før denne sesongen, og det hadde vært ufattelig kult å ha en komplett samling med alle Branns kamper i 2006 hvis denne sesongen faktisk skulle være den magiske sesongen som fører Brann helt til topps...

Har fått med meg alle kampene så langt, og med sesongbillett på Canal digital, så skulle jeg vel klare å få med de resterende også. Bud på en komplett DVD-pakke mottas herved, men jeg må advare om at prisen kommer til å stige betraktelig etterhvert som vi nærmer oss gullet... ;)
Aldri mer Obos....

Superjack

Legger dette her jeg. Selv om det stort sett alltid slÃ¥r feil, og gjerne kan ende med 3 strake brann-tap i stedet for seiere sÃ¥ tipper/drømmer jeg om følgende utvikling i TL frem til 17. mai. :) Jeg har bare tatt med kampene til "topplagene". Har satt opp den da aktuelle situasjonen for  tabell pr 17 mai. :)

Stabæk-Rosenborg U   Fasit: 1-1 U

Runde 6
Lyn-Tromsø  U
Rosenborg-Sandefjord H
Brann-Stabæk H
Fredrikstad-VÃ¥lerenga H
Lillestrøm-Start H

Runde 7
Sandefjord-Brann B
Odd Grenland-Lyn U
HamKam-Start H
Vålerenga-Lillestrøm H
Tromsø-Rosenborg H

Runde 8
Rosenborg-Odd Grenland H
Brann-Tromsø H
Lyn-HamKam H
Lillestrøm-Molde H
Start-VÃ¥lerenga U

Tabell pr 17. mai 2006???
Brann          20  
Lillestrøm     17  
Lyn              13  
Rosenborg    12  
VÃ¥lerenga     9
Start            6
Brannsupporter.

Endre

Du legger opp til at Brann skal vinne 6 kamper på rad!
Optimismen lenge leve :D

Det er jo helt klart mulig, men tror vi må regne med poengtap i minst en av disse kampene, om ikke annet bare av statistiske hensyn.
Om Brann har 20 poeng 17.mai tror jeg vi må legge rød løper ut for spillerne ettersom de beveger seg fremover i prosesjonen!

chris

vis vi får poeng tap i noen av kampene så er det mot stabæk... sandefjord skal vi slå samme med tromsø...
kke født til å få sett kampene i 1919. Derfor er jeg fjortis!

BrannFa(e)n

rannfasiten

Mr_Soma

Husk at i 1963, slo de også Vålerengen 3-1 på hjemmebane... verdt å merke seg!

Xminator

Vi kan fort bli det laget som "starter best". Litt uvirkelig hele greien. Regner med vi kommer godt ned på jorden igjen søndag :p

Superjack

Ja, føste kamp gikk inn ja :D
Brannsupporter.

Tom C

Quote from: "Superjack"Ja, føste kamp gikk inn ja :D


He he... Prikker du inn resten også, skal jeg rulle meg naken i tjære og fjær og løpe æresrunde på staddaen...
Aldri mer Obos....

chris_henrik

Quote from: "Superjack"Ja, føste kamp gikk inn ja :D


Trenger nå at du kontinuerlig oppdaterer denne tråden, er det noe som kjennetegner bergensere så er det at vi tar helt av etter noen 3-poengere. Vi behøver et "Gullskjema"!

Godt mulig jeg slår følge med Tom C om skjema holder hele veien inn.
<BRANN> ..... DKFM

Superjack

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "Superjack"Ja, føste kamp gikk inn ja :D


Trenger nå at du kontinuerlig oppdaterer denne tråden, er det noe som kjennetegner bergensere så er det at vi tar helt av etter noen 3-poengere. Vi behøver et "Gullskjema"!

Godt mulig jeg slår følge med Tom C om skjema holder hele veien inn.


Pauseunderholdningen i hjemmekampen mot Lyn? To stk som blir rullet i tjære og fjær, og må løpe "æresrunde" rundt banen?

Flere som melder seg på?
Brannsupporter.

Snublefot

hehe.. hvis han har rett på absolut alle kampene så bør vell det kunne gjøres..

selv om jeg garantert hadde blitt singel etter et slikt stunt....og det spørs vell om jeg helt vil=)

chris_henrik

Synes Lyn kampen kommer litt tidlig for å at vi skal kunne kalle oss seriemestere. Så du må nok vente litt til Snublefot.

Derimot er det hjemmekamper mot RBK og Ham-Kam 22. og 29. oktober. Håper det ikke er så kaldt da....
<BRANN> ..... DKFM

Chrisstah

eg tror vi tar kampen mot stabæk og tromsø greit, men tror vi kommer til å slite med sandefjord der nede. men alt kan jo skje.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

batty

I Aftenposten 6.5 er det et bilde fra den herlige tiden, Brann-FFK i 1963 hvor Pesen scorer mot rødbuksene. Jeg bodde i Johan Sverdrupsvei da og det var jo 3 langpasninger fra stadion. Mener å huske jeg smet meg inn et stykke ut i kampen sammen med 2 i gaten. Tror det kostet 2-3 kroner for barn den gangen. Skal scanne inn bildet for slike vokser ikke på trær dersom man da ikke har tilgang til diverse papirarkiv.
Alt snakket om at iår så kan det skje kan bli en utfordring. det er jo omgivelsene som er værst, Mjelde og co prøver jo å holde seg nedpå.

Jeanet

Vi slet mot Stabæk, men Sandefjord og Tromsø skal vi knuse.. Og da står vi med 18 poeng!
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

chris_henrik

Tittelen på tråden er fremdeles høyaktuelt. Tror ikke vi skal ta så mye hensyn til at LSK ligger to poeng foran. Tar vi tre poeng og klubben kan gå i 17.mai tog med 18 poeng skal vi være særdeles fornøyd.

Tar jo helt av med borteseiere, uvant kost dette.
<BRANN> ..... DKFM

dudo

Med to seire nå så står vi med like mange poeng som vi sto med etter 12 runder i fjor... Foran skjema, for å si det sånn.

9 poeng hjemme mot TIL, Lyn og Viking er ikke urealistisk. 6 poeng borte mot Odd, Ham-Kam og RBK kan også gå. Da snakker vi! ;-p

På den andre side kan vi fort stå med 5 poeng hjemme og 2 borte, og vil i så tilfelle ligge 2 poeng bak fjoråret. Men vi kollapser vel ikke på samme måte som i fjor...?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Oppdaterer denne jeg, med status for mine tips, og mitt tips for resten av vårsesongen (som bare er en runde igjen)
Tips/Fasit

Runde 6
Lyn-Tromsø U/B                              
Rosenborg-Sandefjord H/H
Brann-Stabæk H/U
Fredrikstad-VÃ¥lerenga H/H
Lillestrøm-Start H/H

Runde 7
Sandefjord-Brann B/B
Odd Grenland-Lyn U/H
HamKam-Start H/U
Vålerenga-Lillestrøm H/B
Tromsø-Rosenborg H/U

Runde 8
Rosenborg-Odd Grenland H/U
Brann-Tromsø H/H
Lyn-HamKam H/H
Lillestrøm-Molde H/H
Start-VÃ¥lerenga U/B

Brann stod med 18 og ikke 20 poeng som jeg tippet, men fantastisk uansett. Runde 9 fikk vi 3 poeng, runde 10 gikk alt vår vei, med 3 poeng til Brann og null til RBK, LSK og Lyn. :)

Tipper for siste runden før ferien (fotsatt bare med de antatte topplagene før seriestarten):

Sandefjord - Start H
Lyn - Viking U
Rosenborg - Brann B!
Tromsø - Lillestrøm H
Stabæk - Vålerenga U

Det vil gi følgende tabell til sommerferien:

Brann          27
Lillestrøm     21
Rosenborg   14
Viking          14
VÃ¥lerenga    13
Lyn             12
Start           10

For å sette perspektiv på hvor nærmt vi er minst sølvet i årets serie, med det utgangspunktet er at da må RBK, Viking og Vålerenga ha 5 flere seiere i serien i høstsesongen enn Brann. Og selvfølgelig 5 Branntap.
Dette må skje i løpet av 15 kamper. Så Brann må tape hver 3 kamp, mens de nevnte lagene må vinne alle!
Brannsupporter.

Tom C

Selv om du estimerte to poeng for mye på Lerkendal, Superjack, så er du ikke langt unna sannheten på tipsene dine. Måtte det snart komme gode nyheter på overgangsfronten, så vi kan ta fatt på høstsesongen med forsterket stall og forsterket tro på at dette faktisk kan holde hele veien inn...
Aldri mer Obos....

Superjack

Som vi alle vet så leder Brann serien med en liten luke ned til Lillestrøm, og ett stort sprang til RBK og røkla.
Jeg vet det vil skje mye på overgangsfronten i juni, frem mot serien starter opp igjen 2. juli, men jeg våger meg på å tippe utfall av julikampene uansett.
Jeg tror juli måned blir en særdeles kritisk periode for Brann. De skal forsvare en tilsynelatende solid ledelse, mens lagene bak har ekstra press for å karre seg oppover på tabellen.

LSK-Brann kampen tør jeg ikke spå, og jeg tror heller ikke den blir en seriefinale, seriegullet står ikke eller faller på den kampen, HELDIGVIS :)

(12. runde)
Viking - Rosenborg H
Ham-Kam - Brann B
VÃ¥lerenga - Sandefjord H
Fredrikstad - Lyn B
Start - Tromsø U
Lillestrøm - Odd Grenland H

(13. runde)
Tromsø - Vålerenga H
Rosenborg - Fredrikstad H
Odd Grenland - Start U
Brann - Viking H
Lyn - Lillestrøm H

Lørdag 22/7 (14. runde)
VÃ¥lerenga - Lyn B
Start - Rosenborg B
Fredrikstad - Viking H

(15. runde)
Odd Grenland - VÃ¥lerenga U
Viking - Ham-Kam H
Brann - Fredrikstad H
Rosenborg - Lillestrøm H
Lyn - Start H

Status pr. 1.august:
Brann             34    +9   (med hengekamp mot LSK)
Lillestrøm        24     +3  (Med hengekamp mot Brann)
Rosenborg       24     +9
Lyn                 24    +12
Viking             20     +6
VÃ¥lerenga       17     +4
Start               13     +2

Det fortutsetter at Brann tar 3 strake i juli, men frykter U både hjemme mot Viking, og borte mot Ham-Kam.

Så får vi vente og se, og ta en kamp av gangen :D
Brannsupporter.

dudo

Hvorfor i all verden tror du RBK plutselig vinner så mye? Tror de i allefall spiller uavgjort mot LSK, kanskje også mot Start, og vi kan puste lettere...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Tror RBK vinner mot LSK, fordi de hever seg maksimalt siden det er ett topplag. Vi må ikke glemme at vi hadde griseflaks som ikke tapte i trondheim.
Start er ett nedrykkspotensielt lag.
Brannsupporter.

Bruiser

Man taper ikkje etter halvspelt kamp... I andreomgangen var vi bedre enn RBK og var jævlig nært mål på skuddet til Andresen. Vi var griseheldige vi unnslapp mål imot i førsteomgang riktig nok, men vi var langt ifrå heldige då vi styrte andreomgangen og rodde poenget i land. Man må sjå heile kampen under eitt.

Eg ser ikkje Rosenborg som nokon trussel. Til det har dei ikkje prestert godt nok. Dei har eit godt toppnivå, men eit desto lavere bunnivå.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Superjack

Jeg tror Brann kan klare Gullet, mye pga at RBK er tydelig svekket i forhold til vårsesongen, og LSK har av en eller annen merkelig grunn kjørt 1. laget i Intertoto mot Newcastle.
Brannsupporter.

Oppreist

Selvsagt kan Brann klare gullet nÃ¥r de ligger øverst etter halvspilt.  Det er imidlertid en del skjær i sjøen.  

Grunnen til at vi ligger der vi ligger i dag er at det defensive arbeidet har vært bedre enn forventet.  Mye av æren for dette kan tilskrives ørnene og Martin Andresen.

Det er bekymringsfullt at vi har dÃ¥rlig backup for alle tre.  Alle har forøvrig to gule kort, dvs at karantener er like om hjørnet.  I tillegg kommer selvsagt risiko for skader.  

De siste kampene samlet sett viser at vi ikke har samme stabilitet som i vÃ¥r.  Vikingkampen var veldig bra - men vi klarer ikke Ã¥ holde nivÃ¥et over flere kamper og sliter pÃ¥ bortebane.  

Trøsten er at ingen av vÃ¥re konkurrenter heller ser ut til Ã¥ ha funnet vinnerformelen.  LSK har i likhet med oss dabbet litt av, RBK sliter veldig spillemessig.  Jeg tror fremdeles VIF kommer til Ã¥ klatre, og tror de blir de fremste utfordrerne sammen med LSK.  Heldigvis tapte de mot Lyn som vanlig - etter en kamp de dominerte.  

Klarer vi Ã¥ unngÃ¥ tap pÃ¥ Romerike kan mye være gjort.  Brann mot dødballag pÃ¥ bortebane pleier imidlertid ikke være vakkert for oss røde supportere.
Stein på stein blir Steinar.

Christian

Før Brann reiser til Romeriket skal vel luken økes ytterligere hjemme mot Fredrikstad. Det bør i alle fall være en helt overkommelig oppgave. Riktignok slo de Viking i går og spilte tidvis bra fotball, men klar for å yppe seg nevneverdig mot Brann på Stadion tror eg ikkje de er. I alle fall ikkje om en gjør hjemmeleksen sin og nekter Kvisvik rom.

krøvel vellevold

Vinner vi mot FFK og LSK, samtidig som RBK slår LSK, står vi med 34 poeng (15 kamper), LSK med 22 (14 kamper) og RBK med 24 (15 kamper). Det betyr at selv med LSK-seier i hengekampen mot Lyn, så vil avstanden være minimum 9 poeng til 2.plass. Det hadde vært noe! Og er selvsagt for godt til at det kan skje...
Legg ned hele klubben!

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.


Oppreist

Vel vel - som du ser av samme klipp var bÃ¥de Strand og Skjelbred ute med sykdom i gÃ¥r - noe som gjorde at Høgmo mÃ¥tte rokkere pÃ¥ kort varsel.  Det er ikke sikkert vi hadde prestert sÃ¥ sterkt heller om vi mÃ¥tte bytte ut Andresen og Haugen pÃ¥ kort varsel.... Spesielt Strand er en  meget viktig spiller.
Stein på stein blir Steinar.

Superjack

Jeg glemte å ta med at Høgmo etter seieren 1-0 mot FFK forrige helg uttalte at byttene avgjorde kampen til RBKs fordel. Noe som skulle ha tydet på trenerkløkt, MEN alle 3 byttene kom pga skader på spillere, og ikke Høgmos innsikt....
Brannsupporter.

Go Up