• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gratulerer SS og BRANN

Started by BRANNFL, April 30, 2006, 21:00:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Northside

skulle rett og slett bare del tribunen.

Hengt opp en stor plakat ved inngangen nærmest Hansa hvor det står "Sang felt" og en forklaring på hvorfor og hvor du må gå dersom du skal inn på ss men ikke på sang feltet.

Så henge opp en lapp ved inngangen nærmest klokke og skreve familietribune og forklaring.

Då vil folk få denne infoen før de har trengt seg helt inn i midten av ss.
Sang felt banneret vil også komme opp igjen i morgen, men synd det er vansklig å se banneret når det kommer en del folk på ss.

nummer9

Dele tribunen ja? Luddi ide. Kunne gjerne hatt en forening eller organisasjon, der man måtte være medlem for å kunne komme inn på denne "syngetribunedelen".

Eller vent, dette ble jo prøvd, i form av BST-feltet i fjor.

Tror litt av årsaken til at syngefelt fungerer nå er at det faktisk er litt "uorganisert" og "undergrunnsbevegelse", på tross av at det har blitt mye skriverier om dårlig stemning på stadion i det siste.

Northside

Quote from: "nummer9"Dele tribunen ja? Luddi ide. Kunne gjerne hatt en forening eller organisasjon, der man måtte være medlem for å kunne komme inn på denne "syngetribunedelen".

Eller vent, dette ble jo prøvd, i form av BST-feltet i fjor.

Tror litt av årsaken til at syngefelt fungerer nå er at det faktisk er litt "uorganisert" og "undergrunnsbevegelse", på tross av at det har blitt mye skriverier om dårlig stemning på stadion i det siste.


Oppfordre folk til å gå på de forskjellige plassene. Har ikke sagt noe som helst om organisasjon, medlemsgreier eller delt felt i form av sperring.

Den blir uorganisert selv om vi henger opp noen plakater ved inngangene for å fortelle folk hva som skjer hvor, men vi slipper alt pakket (som du tydligvis liker) som ikke synger midt på feltet.

Snublefot

men det samme problemet vil oppstÃ¥.. for de jentene som bare stÃ¥r Ã¥ hyler vil stÃ¥ sammen med de som synger, fordi da er de sÃ¥ mye bedre supportere..  stod ved siden av 2 jenter forrige kamp.. bÃ¥de jeg og han foran meg begynte Ã¥ se etter noe Ã¥ stikke i øra etter 5 minutter...  pokker til hyling..


Altså, poenget er at å dele opp tribunen vil nok ikke hjelpe stort.. ettersom mange av de som ikke synger, fortsatt synes det er "kult" å stå sammen med de som synger..

Northside

Quote from: "Snublefot"
Altså, poenget er at å dele opp tribunen vil nok ikke hjelpe stort.. ettersom mange av de som ikke synger, fortsatt synes det er "kult" å stå sammen med de som synger..


ser problemet ditt og det stemmer nok det du sier.

Eneste vi/du kan gjøre er å gi klar beskjed til dem om å slutte å hyle og heller synge.

Men sang-felt med mange jenter finner du desverre i hele Norge, bare se på RBK, Start, LYN og Aalesund, der e det endå verre!
For ikke å nevne Molde som har en lavere snittalder enn meg og resten av Ultras fanaticos forza lullaby allez yoyo gjengen som noen kaller oss :wink:

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"[ Eneste vi/du kan gjøre er å gi klar beskjed til dem om å slutte å hyle og heller synge.


Nei, helst ikke det heller!
Legg ned hele klubben!

weirus

man må vel ikke være medlem av bbb for å stå på sangfeltet vel??
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Esskåbrann

Nope, ikke nå lengre!
Ã¥ skal det skje!

symo

Dere på midten av store stå tror sikkert at det er blitt mye bedre stemning etter "flyttingen" av de syngende. Det mener jeg ikke er tilfelle. Noe bedre trykk er det blitt, men langt fra godt nok. Jeg stod (som sist)midt mellom midten og hansa. Der var det ikke noe trøkk i det hele tatt. Du skal ikke gå langt fra midten og ut på siden for å merke dette

Problemet er at folk ikke er klar over at dette er en "syngetribune" Det jeg mener burde vert gjort er (som sagt tidligere) å flytte ihvertfall endel av de mest iherdige supp. nermere mot hansa for å kunne få sangene til å spre seg utover. Går alfor lang tid fra sangene startes til de når utover mot hansa. Må jo være bedre å starte sangene midt i gjengen og ikke ute på en side.

En annen ting jeg så idag var 4 eldre mennesker (ca 60 år). En med en bok om naturen, en med kryssordbok, og en med to aviser. De stod helt bak på Store Stå og holdt selvsagt kjeft.

Men hva visste de. Ingen hadde sagt til de at det er en "syngetribune".

Det burde jo absolutt stått i dette skrivet som ble utlevert idag et dette er en syngetribune. Og ikke bare noe om hvor bra vi var mot engen, og skillingsboller....

Og dette banneret burde da virkelig hengt litt nermere hansa og ikke helt mot midten! Det er jo ikke der problemet ligger.

krøvel vellevold

I dag var vi tilbake på det samme dårlige nivået. Den æren skal ingen ta fra oss!
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Hadde vært rart om det hadde vært på nivå med VIF kampen idag, slik kampen utviklet seg.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

grei

Nå var det jo faktisk på nivå med VIF-kampen i den lille stunden spillet tillot det. Både "ut med pakket" og den herlige nye "kjør over pakket" lød like høyt på Hansa som noe under VIF-kampen. At det er dødt i lange perioder overrasker ikke. Stadionpublikummet trenger "tennvæske" i form av bra spill, kontroversielle dommeravgjørelser eller lignende. Det andre kaller "dårlig i motgang" velger vi å sette på kontoen for entusiasme og "å leve med kampen".

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Nå var det jo faktisk på nivå med VIF-kampen i den lille stunden spillet tillot det. Både "ut med pakket" og den herlige nye "kjør over pakket" lød like høyt på Hansa som noe under VIF-kampen. At det er dødt i lange perioder overrasker ikke. Stadionpublikummet trenger "tennvæske" i form av bra spill, kontroversielle dommeravgjørelser eller lignende. Det andre kaller "dårlig i motgang" velger vi å sette på kontoen for entusiasme og "å leve med kampen".


Den der "kjør over pakket" likte jeg! Den har jeg ikke hørt før.
Legg ned hele klubben!

Northside

vil no si det har blitt mye bedre enn hva det var i fjor eller mot LSK, til tross for at vi lå under store deler av kampen!

Men det er mye vi kan gjøre for å forbedre oss...

SKB e BEST!!!

Idag kunne vi hørt en knappenål falle..til tider. Var trøkk rundt 2 ganger i kampen, resten var pinlig. Men det var jo også kampen da.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Kruxleiven

Ser det klages over at spillerne blir pepet av banen etter pause. Jeg pep ikke, ikke klappet jeg dem av banen heller. Sa vel noen stille misfornøyde gloser for meg selv. Jeg forstår at folk piper, men jeg er skuffet over motivasjonen for å gjøre det. Det sies at laget trenger å høre det og bli fortalt at de er dårlig. Feil! Laget vet når de ikke er bra nok. De trenger støtte fremfor piping for å heve spillet sitt. Pipingen kommer ikke til å gi seg ved dårlig spill, men det hadde vært fint å slippe å høre at det er et pluss for laget og at det er så forbanna naturlig supporterfremtreden. Ja, det er naturlig å være skuffet, men det hjelper ingenting å prøve å dra ned resten av laget. Nå skal det sies at ingen på SS og i syngefeltet pep og det er bra.

Stoffi

Et tydelig tegn på at SS er ungt, er at de tydeligvis ikke visste hvem Terje Bøe er. En levende legende!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

enavgutta

"Kjør over pakket" var herlig ! Tror vi må satse på å utvide sangspekeret med ja - faktisk de enkle sangene. For det det er nettopp det som gjør Stadion så unik. INGEN andre lag i Norge har et publikum hvor "alle" synger med enkelte ganger.

abe78

Registrerte også sesongens høyeste "ut med pakket!" og en av verdens raskeste menn med båre.
.og husk!

enavgutta


Snublefot

huff.

jeg hÃ¥per det bare er meg som føler dette, men jeg føler stemningen i gÃ¥r var skikkelig dÃ¥rlig..   i hvertfall i store perioder.

De siste 10 minuttene var vi skikkelig bra igjen, men dette var jo pga mål som brann scoret..


Jeg fikk ihvertfall masse kjeft av damen min som for første gang var med på kamp.

Jeg stod på store stå, ca. midt i mellom hansa og midten av store stå..
Sang så godt jeg kunne på alt av sanger, og når jeg ikke gjorde det så uttrykket jeg høylytt min skuffelse over hvor tafatte folk rundt meg var.. og hvor irritert jeg var over at folk holdt kjeft..

Jeg er en høfflig person til vanlig.. dama fikk sjokk..  (godt hun roet seg etter kampen)

Var foresten sÃ¥ heldig at jeg hadde de to skrikende jentene bak meg i denne kampen IGJEN.. som i forrige..  "mÃ¥ huske ørepropper til 16 mai kampen"... (skal ogsÃ¥ sies at de to satt pÃ¥ tribunen hele andre omgang frem til vi scoret første mÃ¥let.. satt.. inne mellom alle som stod.. snakk om supporter..)

Klaus_Brann

Jeg tror noe av grunnen til at vi hadde så bra trøkk mot VIF var at det var synging allerede lenge før kampen var begynt, da mener jeg ikke bare la-la-la-la, men det var faktisk litt trøkk i sangene, og standarden på hvordan stemningen skulle være ble satt da...selvfølgelig hadde det en del å si hvilket lag vi møtte, men uansett...i går var det ikke i nærheten av samme stemning før kamp, og det som ble sunget var det lite futt i...og det evige maset om å starte en ny sang nesten før vi har sunget ferdig den forrige er irriterende.
Er veldig enig at vi skal synge mye i løpet av en kamp og støtte laget mest mulig, men det folk gidder rett og slett ikke være med å synge hele kampen med fullt trøkk med mindre vi rundspiller motstanderen og de gjerne heter Vålerenga eller Rosenborg...
Hvis vi heller drøyer noen minutter med å starte neste sang, så kunne det faktisk hende at flere hadde giddet å være med å synge, og at de som er med trøkker mer til...
Tror vi satte ny rekord i å synge gjennom sangreportoaret våres i går, vi rakk det på ti minutter tror jeg!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg tror noe av grunnen til at vi hadde så bra trøkk mot VIF var at det var synging allerede lenge før kampen var begynt, da mener jeg ikke bare la-la-la-la, men det var faktisk litt trøkk i sangene, og standarden på hvordan stemningen skulle være ble satt da...selvfølgelig hadde det en del å si hvilket lag vi møtte, men uansett...i går var det ikke i nærheten av samme stemning før kamp, og det som ble sunget var det lite futt i...og det evige maset om å starte en ny sang nesten før vi har sunget ferdig den forrige er irriterende.
Er veldig enig at vi skal synge mye i løpet av en kamp og støtte laget mest mulig, men det folk gidder rett og slett ikke være med å synge hele kampen med fullt trøkk med mindre vi rundspiller motstanderen og de gjerne heter Vålerenga eller Rosenborg...
Hvis vi heller drøyer noen minutter med å starte neste sang, så kunne det faktisk hende at flere hadde giddet å være med å synge, og at de som er med trøkker mer til...
Tror vi satte ny rekord i å synge gjennom sangreportoaret våres i går, vi rakk det på ti minutter tror jeg!


Og så virker det som om sangstarterne har fått "No ser eg rødt" på hjernen!
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "Klaus_Brann"
Tror vi satte ny rekord i å synge gjennom sangreportoaret våres i går, vi rakk det på ti minutter tror jeg!


Ja hva er det med dette skyndte-seg-å-synge-ferdig symptomet ?? Enkelte sanger som startes får en jo krøll på tungen før man er kommet halvveis !
NÃ¥r man skal starte en sang, værsÃ¥snill Ã¥ syng  s-a-k-t-e
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

xTaTic

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Klaus_Brann"
Tror vi satte ny rekord i å synge gjennom sangreportoaret våres i går, vi rakk det på ti minutter tror jeg!


Ja hva er det med dette skyndte-seg-å-synge-ferdig symptomet ?? Enkelte sanger som startes får en jo krøll på tungen før man er kommet halvveis !
NÃ¥r man skal starte en sang, værsÃ¥snill Ã¥ syng  s-a-k-t-e


Kunne ikke sagt det bedre selv.
Stod riktignok ikke på sangfeltet i går, men hver jævla gang en sang nådde mine ører (stod like på andre siden av midten av ss) så gikk det tostemt og i et innehelvetes tempo!

Trodde før at slike problemer kun oppstod i sanger der det blir klappet (tempo går fort raskere da), men i går var det helt forjævlig på stort sett alle sanger.

En teori er at de unge folka på ss er av typen som går julebukk og har lært seg å synge "we wish you a merry xmas" dødsfort ved hver dør slik at de klarer å hamstre mest mulig snop!

Har aldri vært noe tilhenger av bruk av tromme under kamp, men er det noen som vet som fullgode alternativer til å lære folk å holde takten!?

Mr_Soma

Quote from: "enavgutta"


Stakkars unger... forbannade Bærumspakket klarte jo ikke å styre kjeften sin når de prøvde å begynne. Men å organisere en gjeng med 3-4åringer til å synge forran 14000 viste seg å være en dårlig løsning.

Tror jeg begynte på nytt 4-5 ganger før jeg skjønte hvor de var kommet i sangen.

Blir vel første og siste gang det  blir tilfelle.

grei

Quote from: xTaTic
Quote from: "Bataljonen"Har aldri vært noe tilhenger av bruk av tromme under kamp, men er det noen som vet som fullgode alternativer til å lære folk å holde takten!?


Prøve å drukne de raske sangene med demonstrativt treg synging så folk skjønner tegningen. Det vil gå fortere etter hvert, men da har man nok å gå på.

Romani3

Flere enn meg som synes at "Heia Brann! Heia Brann!" ikkje funker særlig lenge? Vi begynner liksom å rope "Heia Brann!" et par ganger, så begynner alle å klappe fortere og fortere og glemmer å rope, og så dør det ut.. Om de så skulle ha ropt samtidig som de klappet, så hadde de ikkje klart det siden de klapper så fort. Men e så synd det dør ut. Varer sikkert ikkje 10 sekunder en gang.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

Northside

Quote from: "Romani3"Flere enn meg som synes at "Heia Brann! Heia Brann!" ikkje funker særlig lenge? Vi begynner liksom å rope "Heia Brann!" et par ganger, så begynner alle å klappe fortere og fortere og glemmer å rope, og så dør det ut.. Om de så skulle ha ropt samtidig som de klappet, så hadde de ikkje klart det siden de klapper så fort. Men e så synd det dør ut. Varer sikkert ikkje 10 sekunder en gang.


Like greit at "Heia Brann" ikke funker. Det er en sang/rop som skal brukes når laget gjør det bra og vi får med oss hele stadion, eller brukes når folk på ss ikke synger så mye (pga folk lettere henger seg med på den sangen).
Slik det er no så brukes den hele tiden, gidder ikke synge så mye med på den selv, klapper heller litt i bakgrunnen...

og chris_henrik:
Skal ikke være klapping der nei, men filmen er fra rett etter vi la opp til 2-0, alle er i ekstase og hopper, då går det ikke an å ungå klapping :wink:

Go Up