• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Meget bra sagt av 12mann!

Started by C@Bøe_79, April 25, 2006, 20:35:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Ossie Nordgren til BA:
Quote- Vi i 12. mann er alltid sultne på nye triumfer med Brann og seriegull hadde selvsagt vært det aller største. Men vi skal ikke glemme at det er bare 1 ½ år siden vi hadde en fantastisk helg i Oslo. Dersom marginene ikke skulle være på vår side i år, så kan vi ennå leve på den helgen en stund til.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631


runarnormann

egenden Alf Dahl

Snublefot

Quote from: "runarnormann"patetisk


er du her fortsatt?

runarnormann

Naar alt kommer til alt er det vel snakk om hva folk er fornoeyde med.  Den 12. mann og Stalin er tydeligvis storfornoeyd med middelmaadige plasseringer saa lenge de blir beloennet med en tilfeldig cupseier naa og da.  

Personlig har jeg hoeyere ambisjoner og mener at det ledende laget fra Norges nest stoerste by, boer ha hoeyere forventninger.
egenden Alf Dahl

weirus

nå er det nå ikke laget det er snakk om her da...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Toa

Quote from: "weirus"nå er det nå ikke laget det er snakk om her da...


Hva er det snakk om da? At de hadde en koselig tur til Oslo, og kan bruke feriepengene på andre ting noen år?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

MyWay

At vi kan leve på cupfinalen litt lenger. Hva Brann har ambisjoner om eller trøster seg med når det ikke går så bra er ikke nevnt i det hele tatt. Jeg kan ikke ha ambisjoner om å vinne serien, den jobben må nesten Brann ta selv..

Toa

Quote from: "MyWay"At vi kan leve på cupfinalen litt lenger. Hva Brann har ambisjoner om eller trøster seg med når det ikke går så bra er ikke nevnt i det hele tatt. Jeg kan ikke ha ambisjoner om å vinne serien, den jobben må nesten Brann ta selv..


Trodde vi benyttet "vi" når det var snakk om Brann jeg. "Vi spilte bra på mandag." "Vi vant cupfinalen i 2004." "I år har vi ambisjoner om å vinne serien." "Vi er de beste, heia Brann!"

Hvorfor skal vi gidde å støtte laget hvis vi ikke har ambisjoner om at VI skal vinne serien? Det er 11 mann på banen med ambisjoner om å vinne serien, mens lagets 12. mann, jo han hviler på laurbærene. Kanskje det er derfor publikum er så elendig til å støtte laget for tiden? Gult kort og straffetrening!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

MyWay

"Vi" kan forvente hva vi vil, og jeg er nøktern når det kommer til slikt. Tror på en medalje i år, så får vi se. Men om det ikke går veien så har "vi" jo cupfinalen å sutte litt på enda.

Prøv å se munterheten i dette, det er ikke så blodig alvor som du skal ha det til. Vi kan forvente hva vi vil, men det  går som det går uansett.

Toa

Joda. Men hva som er så fantastisk med utsagnet til "Den 12. mann" skjønner jeg uansett ikke. Da sier jeg som så: "Det gjør meg ingenting om Brann rykker ned og Stadion brenner opp, jeg skal alltid få mat på bordet."
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

MyWay

Joda, men det han egentlig sier er jo; "vi håper på gull, men det er ikke sikkert det skjer, så vi skal ikke henge med hodet av den grunn". Slik toker jeg det ihvertfall.

Jeg har kanskje en litt forvirrende personlighet, fordi jeg hater å tape, og forventer alltid at vi skal vinne.. men samtidig vet jeg hva som er realistisk også, og prøver å forholde meg til det. Det gjelder å finne en balanse.

Nixon

Enig med Toa. Jeg kan ikke med min beste godvilje se hva som er så bra med det sitatet. Cupfinalen er selvsagt et kjært minne. Men det er tross alt ikke engang snøen som falt i fjor. Og jeg har sluttet å sutte på den karamellen for lenge siden!
Rød makt på Hansa

MyWay

Nja. Det blir vel litt sånn som når din mor dør, er ikke snøen som falt i fjor særlig mye å ta vare på.. det er jo bare gode minner. (satt så mye på spissen at det er på grensen til ulovlig).

runarnormann

Dette sitatet og det faktum at en eller annen idiot har startet en hyllest-traad til det, er med paa aa gjoere oss til latter blant andre lags supportere.  Tenk hvor patetisk det hoeres ut.  'Dere i klanen kunne kanskje feire seriegull i fjor og dere bartefolk vant serien 13(?) aar paa rad, men vi vant cupen for to aar siden, saa det saa...'  

Innstendig boenn til moderator:  Slett denne traaden foer noen andre forum faar vite om den!
egenden Alf Dahl

C@Bøe_79

Tror et par folk må ta på seg brillene her og spise hattene sine.
Dette utsagnet er kommet før sesongen har startet skikkelig,og med treningskampene i bakhode..
Vi levde lenge på 1982,og vi kan leve lenge på 2004..
Folk må ha høy nok iq til å skjønne det utsagnet,hvis ikke så la vær å svare på det..
Om ikke alt går som du vil,så har du alltid de gode minnene.

Og en ting: Vri dette til noe som andre lags supportere kommer til å le av? Hva er det for noe?

Hvis de ikke har noe bedre å le av så,hahahahahahahahahhahahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahaha.
Da ler jeg også av alle andre lag..

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

runarnormann

Quote from: "C@Bøe_79"Tror et par folk må ta på seg brillene her og spise hattene sine.
Dette utsagnet er kommet før sesongen har startet skikkelig,og med treningskampene i bakhode..
Vi levde lenge på 1982,og vi kan leve lenge på 2004..
Folk må ha høy nok iq til å skjønne det utsagnet,hvis ikke så la vær å svare på det..
Om ikke alt går som du vil,så har du alltid de gode minnene.

Og en ting: Vri dette til noe som andre lags supportere kommer til å le av? Hva er det for noe?

Hvis de ikke har noe bedre å le av så,hahahahahahahahahhahahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahaha.
Da ler jeg også av alle andre lag..

Christian


Er det virkelig noen her inne som har levd lenge paa 1982 triumfen???  Greit nok at vi synger '...som i 1963', men det er da virkelig selvironisk ment.  Det blir deprimerende aa tenke paa at vi skal liksom vaere fornoeyde med denne ene cuptriumfen i nye tyve aar.  

Skjoent, det kan jo fort bli tilfelle hvis vi beholder Mjelde...
egenden Alf Dahl

Nixon

Så siden vi vant cupen i 2004 skal vi bli mindre skuffet hvis sesongen i 2006 og sesongene i overskuelig fremtid går til helvete? Vet ikke helt hvem som bør sjekke iq og la være å poste slike idiotiske innlegg!
Rød makt på Hansa

runarnormann

Man kan sikkert telle paa en finger antall ganger Nixon og jeg har vaert enige, men der stoetter jeg ham fullt ut.  

Synes det er et merkelig tidspunkt aa starte denne traaden paa ogsaa.  Vi har jo hatt en rimelig god start paa sesongen, saa det burde vaere helt mulig aa vaere optimistiske og ikke ha denne 'glad for det som skjedde for to aar siden' holdningen.
egenden Alf Dahl

Strilen

Jeg begynte å følge Brann i 1973, og mang en gang har jeg spurt meg selv om hvorfor jeg år inn og år ut gidder å følge Brann. Men da er det faktisk slike ting som cupfinalen, både i 82 og 04, som gjør at jeg fortsatt år etter år kjøper sesongkort. Og da er det slike enkeltkamper som kvartfinalen mot Mjøndalen i 82, 4. runde kampen mot Lyn i 91, og ikke minst andre semifinale mot lsk i 95 som gjør at jeg fortsatt lever og ånder for Brann.

Ikke det at det løser noe problem dersom Brann rykker ned i år eller ryker ut av cupen i 1. runde, men slike minner er jaggu meg med på å oppmuntre en ellers så kjedelig (fotball)hverdag.

Det er jo ikke dermed sagt at jeg håper at Brann rykker ned, slik at jeg kan mimre, men DERSOM det skulle skje så er det godt å kunne ta fram DVD'en med finalen 04 og sutte litt på den inntil neste sesong begynner igjen.

runarnormann

Strilen (ikke Mjelde altsaa) har jo et poeng naar han nevner at man ikke trenger aa vinne mesterskap for aa ha glede og semifinalen mot LSK er vel tidenes Brann kamp.  (Mulig for en fremtidig DVD utgivelse?)  Personlig likte jeg ogsaa 7-3 tapet mot Lyn i 1993, da Lyn maatte vinne med fem maal for aa holde plassen.
egenden Alf Dahl

Nixon

Det er greit med gode minner. Men det får vel oss i bunn og grunn til å stille høyere krav. Og dermed blir også skuffelsen større. Ikke mindre.
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Quote from: "runarnormann"Strilen (ikke Mjelde altsaa) har jo et poeng naar han nevner at man ikke trenger aa vinne mesterskap for aa ha glede og semifinalen mot LSK er vel tidenes Brann kamp.  (Mulig for en fremtidig DVD utgivelse?)  Personlig likte jeg ogsaa 7-3 tapet mot Lyn i 1993, da Lyn maatte vinne med fem maal for aa holde plassen.


ja det var tider det...er ikke ofte vi jubler etter å ha tapt 3-7...hehe

C@Bøe_79

Takker den dag idag filmingen til Geddi,som sendte Lyn ned i første..
Et sted de ble frem til 97,hvor de da også rykket ned:P
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Candyman

Quote from: "Strilen"Jeg begynte å følge Brann i 1973, og mang en gang har jeg spurt meg selv om hvorfor jeg år inn og år ut gidder å følge Brann. Men da er det faktisk slike ting som cupfinalen, både i 82 og 04, som gjør at jeg fortsatt år etter år kjøper sesongkort. Og da er det slike enkeltkamper som kvartfinalen mot Mjøndalen i 82, 4. runde kampen mot Lyn i 91, og ikke minst andre semifinale mot lsk i 95 som gjør at jeg fortsatt lever og ånder for Brann.

Utrolig bra skrevet. Er helt enig. Var ikke så gammel i 82, men fra Lyn i 91 og utover, så har jeg fulgt med. Lsk kampen står som noe av det råeste jeg har sett på stadion. Magisk kveld.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up