• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klokkesvingen???

Started by krøvel vellevold, April 20, 2006, 05:54:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Leser i dagens BT at Bataljonen har ytret ønske om å flytte til KLOKKEsvingen i stedet for Hansa! Er dette fakta?

Det går jo ikke å stå i Klokke uten å sjenere sikten for noen! (Med mindre vi skal stå i en lang remse het bak). Og vi blir aldri så mange at vi kan ha en hel kortside fra bunn til topp med stående supportere. Derfor er Nedre Hansa idéell!

En annen ting med Klokke er (eventuell) sol i øynene.

Håper det var feil at BBB har ønsket Klokke!
Legg ned hele klubben!


henk

Dette er det ikke noe hold i, vi har en avtale med Brann om å flytte til Hansa og noe annet har det ikke vert snakk om, så hvor dette oppgulpet er kommet fra skal vi finne ut av
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

MyWay

Men jeg har noen spørsmål til ledelsen i BBB.

Hva har dere egentlig tenkt å gjøre med problemene vi har, og hva er det dere ser for dere som "akseptert" når det kommer til steming på Stadda?

Det er jo klart at dere ønsker best mulig steming hele tiden. Og at det er mye som kan gjøres for å komme oss videre. Vi må jo bli bedre enn det vi er nå.

Jeg tror at det er mange som har sett seg lei på at det er så dårlig steming på SS. Store stå må ORGANISERES på ett eller annet vis. Vi må få vekk de som ikke "hører hjemme" der, det nytter ikke å si at "vi gidder ikke å stå på SS fordi vi ikke vil bli assosiosert med fortisser og småjenter".  

Tror det eller ei, men jeg kjenner flere som er mellom 16-18 som står på SS, og som sier at de ser på seg selv som "eldre" i SS sammenheng!! Er ikke det noe å få opp øynene for?


abe78

Tviler seriøst på at man endre hvordan stadion blir bygget opp på dette tidspunktet. Delene er jo bestilt og kontrakter inngått.
.og husk!

rødesk

Ting bør bli tilrettelagt for SS på stadion.
Jeg mener helt klart, at en samlet gruppe i nedre hansa, hade vært genialt.
Så om dette er planen, blir iallefall jeg fornøyd ;)
oen må gå...!

purolatino

Quote from: "abe78"Tviler seriøst på at man endre hvordan stadion blir bygget opp på dette tidspunktet. Delene er jo bestilt og kontrakter inngått.


Men nå er det ikke bestemt hvordan Gamle Sitte tribunen skal bli, det er ihvertfall ikkje offentlig gjort noen tegninger fra den tribunen!

C@Bøe_79

Strengt tatt har ikke BBB noe som helst med stemningen å gjøre,det er medlemmene som må gå i seg selv.
Og det er sagt at det blir jobbet opp mot neste sesong på stemningen,det blir lettere når folk er samlet på et sted.
I tillegg kan ting klargjøres før ting skjer.

Mine tanker: Vi får Nedre Hansa,og begynner planlegge stemningen.
BBB plasserer ut grupper på feltet vårt,og de starter sanger.
Det er ikke noe arrangert,men "sanggruppen" holder riktig tempo og melodi.  Da blir det samstemt.
La oss si at 100 stk som SYNGER på Stadion har de bakerste radene på Nedre Hansa,da vil det bli lettere for folk å oppfatte tekst/melodi.
Dette er håpløst å løse på SS no,det vil innfatte at man holder av bakerste trinn til disse sangerne.

Men dette er bare mine tanker om det er BBB sine,vites ikke.
Noen som noenlunde er enig i framgangs måten?

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

er enig i fremgangmåten for neste sesong, men mener også det er fult mulig å gjøre noe denne sesongen!  
Har vi en gruppe på 10 personer eller en person med autoritet som står nede på ss i midten så klarer han/de lett å dra med seg langt flere folk enn dagens sang startere...  Er ikke verre enn at du snur deg når du starter en sang helt fremme, då både seg og hører folk deg.

C@Bøe_79

Det funker ikke,det er blitt prøvd x antall ganger de siste 4 årene.
Derfor ikke bruke tid og ressurser på det,heller bruke det på en "ny start" på Hansa.
Men der ikke noe i veien for at folk kan samle seg selv å lage en liten sanggruppe. SS er ikke lenger kun medl.,og da blir det feil at BBB skal bruke tid på det.
Det skal gjøres skikkelig og rett før neste sesong,da for det være så som så i år.
Stadion er i en ombyggings-fase,samme er BBB og det vil kommet bedre ting ut av det etter hvert er jeg sikker på.

Men som sagt: Dette er bare mine tanker og meninger.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Tja, blir ikke "feil" av BBB å gjøre noe i år, vil mer si det ville være positivt for BBB å hjelpe til på et felt som ikke er "deres".

Men at forsanger funger er jo bevist! Bare se på i fjor når han fyren (glemmer alltid navnet) gikk opp på muren og startet noen sanger, var mange flere som sang med når han gjorde det... Det er hvertfall min mening :wink:

C@Bøe_79

Men det skal ikke stå en fyr på muren,det er poenget.
Alle skal ha blikket på banen. Det er det det går på.


Men svar meg noen ting: Må Bataljonen si til noen at de må være forsanger? Må Bataljonen spørre en om han kan gå opp på muren?
Må Bataljonen si til folk at de må synge? Må Bataljonen gjøre alt?
Er det da også Bataljonen sin feil at noen dro og spyttet på Robbie Russel i Sogndal? Var det Bataljonen sin feil at røykbomben gikk av ifjor?
Var det Bataljonen som fikk 20 000 til å synge Brann-sanger på cupfinalen 2004? Var det Bataljonen som lagde stemningen på 90-tallet?
Var det BST eller BBB som gjorde Brann-supporterne til fryktinngytende supportere?
Det er bergenserne som står bak alt dette,vis initiativ og skap stemning.
Alt koker ned til hver og en som supporter,ingen kommer noensinne til å styre hva som kommer ut av kjeften min utennom meg.


Er det supporterne som synger eller er det styret i Bataljonen?
Folk må slutte å ta den lette veien.
Hva venter vi på,en Moses? En som kan lede vei? Klarer vi ikke finne veien selv? Gjør litt selv,ikke vent på at andre skal gjøre det for deg(det blir som oftes dårlig utfall).

Hver eneste en må gå i seg selv å si jeg skal bli flinkere,jeg skal synge mer,jeg skal synge høyere. Eller må Høybråten komme med sanglov på Stadion før folk skjønner dette?

Det går ikke på BBB,men på hver enkel.
Husk når du kritiserer Brann-supportere,så kritiserer du DEG selv også!!!!


Christian


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "MyWay"Men jeg har noen spørsmål til ledelsen i BBB.

Hva har dere egentlig tenkt å gjøre med problemene vi har, og hva er det dere ser for dere som "akseptert" når det kommer til steming på Stadda?


Regner med at du tenker på dagens problemer på Store Stå. Vi kan ikke tvinge folk til å åpne kjeften sin og synge men vi kan legge forholdene litt bedre til rett for at man vil synge. Det mest nærliggende er å tilrettelegge en "forsangergruppe" samtidig samle de som vil synge. I morgen vil det komme litt mer info om fremdriften på dette.

Når det gjelder hva som er "akseptert" stemning så blir det veldig vanskelig å svare på. Uansett blir man vel aldri fornøyd med stemningen, den-kan-alltids-bli-bedre, kommer nok til å gå igjen. Men det som er sikkert er at slik stemningen er nå så er det uakseptabelt i mine øyne. Brann stadion skal være en fryktet arena, både på banen og på tribunen. Og der har både Brann og vi supportere en lang vei å gå.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "purolatino"Spørsmål til Bataljonen.

1.Har dere noen oversikt over hvor mange av medlemmene som er over 20.år?


Vi har ikke noe rapporter på dette nei.
Quote


Vi har gått flere runder med Brann om tribuneplassering og det ble ytret ønske fra medlemmer om bla Hansatribunen. Det er allerede lagt et godt grunnlag på den tribunen som vi ønsker å videreutvikle. Frydenbøtribunen er ikke tema for oss, vil alltid være HANSA tribunen.

Quote
3.Ka ønsker egentlig SK Brann, ønsker de forsatt å ha ett "Store Stå" på stadion?


Både Brann og Bataljonen ønsker ikke et nytt Store Stå. Vi ønsker å komme vekk fra det negative stempelet det har gitt oss. Desverre forbinder veldig mange Bataljonen med Store Stå og faktisk tror dette ER Bataljonen.

MEN både Brann og Bataljonen ønsker et aktivt syngende supporterfelt/tribune og vi vil videreutvikle det som allerede er på Hansatribunen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

bergenpetter

det er jo alles interesse å få en stor gruppe syngende supportere, kan vi ikke derfor undersøke om alle syngende supportere på store-stå og hansa kan få nytt parturkort i klokkesvingen fom 16mai? Så plasere disse på de to midterste radene? For brann er dette en midlertidig løsning, (neste sesong er alle tilbake på hansa) og det vil jo være det samme hvor billettene kommer ledig. Da kan hansa være familie-tribunen denne sesongen.  Eventuellt kan de som har parturkort på storestå betale et mellomlegg. Tror viss dette legges frem på riktig måte både ovenfor brann, guttene og andre med interesse, kan dette være gjennomførbart. Eventuellt blir noen sittende igjen på z, mens vi får en stor samling i klokkesvingen i tillegg. Tror dette er noe brann er interessert i også, mere liv, flere tilskuere! Så kan vi prøve å samle en hard kjerne i midten, som drar med seg resten på sanger/ nye sanger

har lagt hodet for hogg!

Yngve

Quote from: "Bataljonen"Regner med at du tenker på dagens problemer på Store Stå. Vi kan ikke tvinge folk til å åpne kjeften sin og synge men vi kan legge forholdene litt bedre til rett for at man vil synge.


Visst kan de tvinge folk til å synge. De kan seie at dei to nederste felta på hansaen er KUN for dei som skal/vil synge, alle andre får trekke ut/vekk. Ei prisauke vil og hjelpe på. Noko ala det kjernen har gjort i bartebyen. [/quote]

Bataljonen

Quote from: "Yngve"
Visst kan de tvinge folk til å synge. De kan seie at dei to nederste felta på hansaen er KUN for dei som skal/vil synge, alle andre får trekke ut/vekk. Ei prisauke vil og hjelpe på. Noko ala det kjernen har gjort i bartebyen.


Nå snakket jeg om Store Stå pr dags dato. Men når vi flytter til Hansa vil vi at de 2 midterste feltene skal bestå av syngende supportere. Prøve å få den "harde kjernen" plassert her om man kan si det sånn.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

naitsirk

hadde det ikkje vore betre om den harde kjerne plasserte seg på nedre felt z og æ. dersom midtre hansa står so ser ikkje resten av nedre hansa når ballen er nede ved hjørneflagga.

Yngve

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Yngve"
Visst kan de tvinge folk til å synge. De kan seie at dei to nederste felta på hansaen er KUN for dei som skal/vil synge, alle andre får trekke ut/vekk. Ei prisauke vil og hjelpe på. Noko ala det kjernen har gjort i bartebyen.


Nå snakket jeg om Store Stå pr dags dato. Men når vi flytter til Hansa vil vi at de 2 midterste feltene skal bestå av syngende supportere. Prøve å få den "harde kjernen" plassert her om man kan si det sånn.

2rB

Quote from: "naitsirk"hadde det ikkje vore betre om den harde kjerne plasserte seg på nedre felt z og æ. dersom midtre hansa står so ser ikkje resten av nedre hansa når ballen er nede ved hjørneflagga.

Spør du meg er dette positivt - for da må dei reise seg, og dette vil bare forplante seg. Etter noen kamper med drittslenging, så står "alle" på nedre del...
Det blir bra det :)

2rB

Quote from: "Yngve"

Det hadde ikkje vært mulig for BBB å ordna slik at me får montert gjerder på avsatsen som er over gamle SS-ingangen på midten, slik at 2-3 forsangere' kunne fått plass oppå der, som ein midlertidig løsning?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"


Dette er vi fullstendig klar over og vil ta med oss.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Christian

Syns å huske snakk om at P-kortholdere på Hansa vil få tilbud om plasser i klokkesvingen neste år, nettopp fordi deler av Hansa skal bli supportertribune. Kan ikkje garantere for at det stemmer...

Bataljonen

Quote from: "Christian"Syns å huske snakk om at P-kortholdere på Hansa vil få tilbud om plasser i klokkesvingen neste år, nettopp fordi deler av Hansa skal bli supportertribune. Kan ikkje garantere for at det stemmer...


De som sitter på nedre Hansa blir flyttet uansett og Brann har tiltenkt ny familietribune i klokkesvingen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brann69

Quote from: "C@Bøe_79"
Hver eneste en må gå i seg selv å si jeg skal bli flinkere,jeg skal synge mer,jeg skal synge høyere. Eller må Høybråten komme med sanglov på Stadion før folk skjønner dette?

C@Bøe_79

Det er jo helt klart at om folk skal synge mer,så må sangen komme bakfra.
Det vil hjelpe på slik at flere hører sangene.
Det har vært diskutert å lage et banner som står noe alla: Syng mer-Syng høyere!
Men det er kun i forbifarten det er nevnt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

fettnok

forelår, i forbifarten, at syng saktere legges til på det banneret.
ette går aaaaaldri bra!

Bataljonen

Om Tifogruppen har noen meter med stoff til overs kan jo dette prøves, kan feks skrive at dette er et syngefelt, så åpne kjeften din !

Ellers håper jeg at flest mulig kommer på møte onsdag 26/4 kl 1900 i Brann Corner på Stadion hvor vi kan få "luftet" oss og komme frem til konstruktive tiltak for å bedre stemningen.

Bataljonen skal prøve å gjøre det vi kan på Store Stå og vi har ytret ønske om at Brann går ut i media med oppfordring til de andre stadiongjengerene om å ta si del av ansvaret, og dette har vi fått tilbakemelding på at de skal gjøre.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up