• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvordan gjøre Bataljonen mer attraktiv ?

Started by Bataljonen, April 19, 2006, 09:01:03 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

weirus

Hva med å gjøre BBB mer folkelig, dvs ved å få de som er med i BBB og sitter rundt om til å lage litt lyd de også, rekruteringen nå til dags virker som om består hovedsakelig av fjortiser, og de vil ikke skale stemning ellers...få de grupperingene med BBB folk som sitter rundt om til å starte en trall eller ti de også, så vil folk snart nok oppdage at det ikke bare er SS som kan være BBB folk og lage liv..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Bataljonen

Quote from: "weirus"Hva med å gjøre BBB mer folkelig, dvs ved å få de som er med i BBB og sitter rundt om til å lage litt lyd de også, rekruteringen nå til dags virker som om består hovedsakelig av fjortiser, og de vil ikke skale stemning ellers...få de grupperingene med BBB folk som sitter rundt om til å starte en trall eller ti de også, så vil folk snart nok oppdage at det ikke bare er SS som kan være BBB folk og lage liv..


Det er ikke kun BBB medlemmer som skal stå for stemningen på stadion, ei heller Store Stå. Om man er medlem eller ei spiller ingen rolle, samtlige stadiongjengere må gå i seg sjøl og gjøre sin innsats.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

kenta

1: hva med å legge ut info på ALLE seter på stadion med innmeldingsblankett og "BBB-bladet"...? prøve å få folk til innse at BBB ikke bare er SS, men alle brann-supportere...!

2: at BBB kan stå for pause-underholdningen på stadion? lage noen fotball-gimikker...dermed profilere BBB.

3: arrangere ting som ikke har hovedbase på Fotballpuben...

bare noen enkle ideer, men det er vel meningen med temaet!
ANSA, aldri frydenbø...!

Super Hasund

Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb. Men det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.

Flyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt. Mange fordommer mot store stå i det siste år, å i å med at mange forbinder bbb me stor stå så velger folk å isje melde seg inn i bbb. Tror eg verfal. Sånn e det verfal for min del.

<HEIA BRANN>
La Folket Synge

*Feltz*

Bataljonen

Quote from: "Super Hasund"Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb.


Noen "poeng" med å være medlem i Bataljonen kan være :

- Ved og melde seg inn bidrar du til driften av en supporterorganisasjon som arbeider utelukkende for å støtte Brann og i tillegg hjelper sine medlemmer til og gjøre det samme. Andre ting er driften av denne siden og i tillegg finansiering av endel Tifo.
-Du kan få innflytelse på Bataljonens arbeid ved å stille på årsmøte og bruke stemmeretten din.
- "sammen er man sterke" Ved å samle supportere vil man stå sterkere i sin sak ovenfor feks. Brann.
- Bataljonen har flere medlemsfordeler som 10% rabatt i Brannbutikken, billige borteturer, forkjøpsrett på billetter(ref cupfinaler), billigere sesongkort eller enkeltbilletter er noen av fordelene.


QuoteMen det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.


Hadde vært greit om du kunne komme med noen forslag da ?

QuoteFlyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt.


Dette vil nok ikke løse alt men forholdene vil bli mye bedre tilrettelagt for Brannsupporterne, det er helt klart. Og syngingen vil nok betraktelig ta seg opp.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "kenta"1: hva med å legge ut info på ALLE seter på stadion med innmeldingsblankett og "BBB-bladet"...? prøve å få folk til innse at BBB ikke bare er SS, men alle brann-supportere...!


Vi er inne på tanken om noe lignende, gjerne dele ut informasjonsskriv i utgangen på en kamp.

Quote2: at BBB kan stå for pause-underholdningen på stadion? lage noen fotball-gimikker...dermed profilere BBB.
Bare vi slipper Tommy Sulen & Co så er jeg fornøyd. Dette er jo en artig ide men så er spørsmålet, hva kunne vi gjort ?

Quote3: arrangere ting som ikke har hovedbase på Fotballpuben...

Hva hadde du i tankene her da ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Super Hasund

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Super Hasund"Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb.


Noen "poeng" med å være medlem i Bataljonen kan være :

- Ved og melde seg inn bidrar du til driften av en supporterorganisasjon som arbeider utelukkende for å støtte Brann og i tillegg hjelper sine medlemmer til og gjøre det samme. Andre ting er driften av denne siden og i tillegg finansiering av endel Tifo.
-Du kan få innflytelse på Bataljonens arbeid ved å stille på årsmøte og bruke stemmeretten din.
- "sammen er man sterke" Ved å samle supportere vil man stå sterkere i sin sak ovenfor feks. Brann.
- Bataljonen har flere medlemsfordeler som 10% rabatt i Brannbutikken, billige borteturer, forkjøpsrett på billetter(ref cupfinaler), billigere sesongkort eller enkeltbilletter er noen av fordelene.


QuoteMen det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.


Hadde vært greit om du kunne komme med noen forslag da ?

QuoteFlyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt.


Dette vil nok ikke løse alt men forholdene vil bli mye bedre tilrettelagt for Brannsupporterne, det er helt klart. Og syngingen vil nok betraktelig ta seg opp.


Skjønner poenget men ser isje helt poenget for min del. Melde meg inn det ska det isje det men det e jo isje særlig attraktivt føler eg. Eneste fordelen e dette her me borte-turer. 10% rabatt i brann butikken e bra men det gir jo isje nokke særlig motivasjon for melde seg inn.
Nokken kanon fordeler klarer eg isje helt¨å tenke på sjøl, men det bør være nokke som motiverer for å melde seg inn.

Mange folk trenger en stor puff for å bli me på ting, som for eksempel det å synge på kamp.

Eneste fordelen som eg ser for den vanlige mann på stadda e billigere billeter på stor stå.

Men mener fortsatt litt av dette vil fikse seg te neste Ã¥r nÃ¥r alle e samlet pÃ¥ hansa for dÃ¥ blir det vel litt flere hansa folk som melder seg inn.  Problemet her den vanlige stadino gÃ¥er. Kordan ska vi fÃ¥ disse me i bbb?
Disse sitte svinene trenger fordeler som de kan godte seg av tror eg.


Eg mener BBB jobber veldig bra for tiden, eg støtter dokker fullt ut. Det e oss andre det står på når det gjelder å melde oss inn å synge for fullt hals på kamp.

>HEIA BRANN<
La Folket Synge

*Feltz*

Yngve

Eg må berre sei at eg med min beste viten og vilje ikkje klarar å skjøne at det som nærast er hovudargumentet for å melde seg inn i batal jonen er at det ikkje er så mange/gode medlemmsfordeler. Er det difor du skal vere med då? Er ikkje meininga å vere endå eit nummer i rekka som kan sørge for at Brann har ein endå større, sterkare og ikkje minst mektigare suporterklubb? Dess fleire medlemmer, dess meir makt ovanfor Brann.

Den sytinga som pågår no er heilt latterlig. Ein har no to store medlemsfordelar i bat al jonen, det eine er at det vert arangert borteturar og ikkje minst at dei som reiser på desse turane er sikra billettar til kampane. Den andre er 10 % i Brann butikken, kva meir treng me? Rabatt i grieghallen? Rimlegare mat på peppes? Kva har no dette med Brann å gjere? Personleg vil eg hevde det at om bata ljonen innfører slike ikkje Brann relaterte fordeler, så sel dei seg som nokre tøser.

Super Hasund

Det isje mest for min del at eg mener det eg gjør. Problemet e å få den vanlig mann på stadda te å melde seg inn. Ska vi opp i et antall ala 7-8 tusen så må vi få disse menneskene te å melde seg inn. Klanen har klart dette selvom de har gjort på en ganske tåpelig måte.. de har gjort klanen om te en fritidsklubb. Men de har no fått men den vanlig mann i gaten me i klanen.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...

Yngve

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...


Og er det det me vil ha då? For utan medlemmene sine, så er verken klanen eller bastionen noko som helst. Då er det ingen som bryr seg i det heile. Målsetinga bør ikkje vere å vere størst (sjølv om 2 000 er for lite, bør nå 5 000 inan få år) men å vere best!

Endre

Jeg tror bataljonen må legge det bedre til rette for at innmeldingen skal være enkel, og folk må minnes på muligheten (promotering).

En banner på førstesiden her er ikke nok, særlig når innmeldingssiden bare har instruksjoner for innbetaling via bankgiro.

Folk er late, så det må være enklere.

Hva med innbetaling per sms, eller en sms-tjeneste der man sender BBB navn/adresse til 1982 (f.eks) og så får man innbetalingsblanketten i posten.
Eller et enkelt skjema på nett der man kan gjøre det samme.

Kanskje litt reklame for Bataljonen på hjemmekampene hadde gjort seg? Snakk med Brann og få tildelt 3-5 minutter der dere gjør rede for hva Bataljonen skal gjøre de neste ukene, og informasjon om nettsiden og slikt.

Kanskje en liten stand utenfor stadion, der man raskt kan melde seg inn ved å skrive seg inn på en liste.

Tror hemmeligheten er å være aktiv i rekrutteringen, og ikke bare sitte i ro og vente på at folk melder seg inn selv.
Jeg har gått på stadion i mange år, og ikke én eneste gang har noen spurt om jeg vil bli medlem i Bataljonen.

eksilbergenser

Veldig fornuftig det Endre kommer med her. Som jeg skulle sagt det selv  :D
lt for Brann!

kabelmann

Jeg har litt problemer med å se hva som er målgruppen til BBB. I utgangspunktet skulle man tro at det var for hardcore-kjernen av supporterne, men leser man litt på dette forumet så kan det virke som at BBB skal fange over store deler av publikum. Hvis sistnevnte er tilfelle så forestiller jeg meg at man må gjøre noe med medlemsfordelene. Det er kun en brøkdel av publikumet som reiser på bortekamp, slik at for disse er ikke borteturfordeler noe som frister ved medlemsskap. Jeg sitter med et inntrykk av at dette kanskje er den største fordelen av alle ved et medlemskap i BBB og da utelukker man kanskje en del potensielle medlemmer. Jeg mener ikke at man skal fjerne denne fordelen, fordi at for mange supportere er dette selvsagt en stor fordel, men man bør kanskje i tillegg klare å finne andre fordeler som veier like tungt for andre.

Forkjøpsrett på cupfinalebilletter er også vel og bra, men det er to ankepunkter her:

1. Brann kommer ikke til finalen hvert år.
2. Kan man garantere for billett?

Rabatter i Brannbutikken er bra. Kan man ordne rabatter i andre sammenhenger også? For eksempel i sportsbutikker av forskjellige slag? McDonalds/Burgerking/Peppes/Dolly etc?

"Medlemsbladet Stein På Stein tilsendt hjem i postkassen din et par ganger i året"

Kanskje jeg er vanskelig her, men i mine øyne får jeg inntrykk av at dette er et blad som kommer i postkassen hvis vi gidder å gjøre det ferdig. Savner litt strammere tekst her. Er ikke verre enn å bytte ut "et par" med "to". I tillegg kunne man forklart helt enkelt hva dette bladet er for noe. Et eller annet med at "Stein på stein er et flott, glossy fargemagasin med spillerintervjuer, nakenbilder fra dusjen, Brannkryssord med signerte t-skjorter i premier" etc. Mao., prøve å få solgt inn dette som noe faktisk folk har lyst på.

Hva om medlemsskapet innebar et eller annet med loddtrekning blant medlemsskapene? Om det er hver hjemmekamp eller en gang i året kommer selvsagt an på premiene. Hva med for eksempel 13 signerte drakter hvorav en blir delt ut hver hjemmekamp basert på loddtrekning blant medlemmene. Dersom hvermannsen som ikke er medlem ser at det er premier som frister men som han ikke kan vinne pga medlemsskap, så kanskje, bare kanskje, blir han fristet til å melde både seg selv og hele slekten inn i BBB.

Bare mine to cent, men kanskje noen finner en ide eller to å bygge videre på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nymark

Har fulgt litt med i denne debatten og klarte ikke å la være å kommentere...

Slik som jeg ser det så er det noen ting som burde vært vudert:

1 . Tror folk er reservert til bataljonen pga Store stå sin "status" som er tidligere nevnt. Vet om folk som ikke vil melde seg inn for at de ikke vil bli en av store stå, hvis en er medlem. Så dette grunner i å bygge opp en ny "image" for Bataljonen . Man bør når nye stadda er brukanes få fjernet store stå "navnet" og heller kalle det nye området man ender opp for noe annet , feks bare "bataljonen" . Kjært barn har mange navn.

2. Hvis man sammenligner med Klanen, (som gjerne ikke kan være så dumt)så er det status å være medlem og dermed kult oppholde seg der de er. Derfor er det også mest folk der. Det som er interessant er at alt fra barnefamilier til besteforeldre er til stede der under kampene til VIF.
SÃ¥ moralen der er at bataljonen bør markedsføre seg mere som en samlende enhet  hvor det faktisk er plass til alle hvor man kan sitte/stÃ¥ og ha det kjekt pÃ¥ kamp med sang og spel

3 . Alle vet selv av erfaring at det alltid er ekstra motiverende å melde seg inn steder /organisasjoner hvis en har mulighet til å få noe ut av det selv som innmeldings premier osv .osv .

Dette er som sagt min mening om dette og det er helt sikkert mange som ikke er enige med meg....

Bataljonen

Quote from: "Endre"Jeg tror bataljonen må legge det bedre til rette for at innmeldingen skal være enkel, og folk må minnes på muligheten (promotering).

En banner på førstesiden her er ikke nok, særlig når innmeldingssiden bare har instruksjoner for innbetaling via bankgiro.


Har laget en giro i pdf format som skal legge ut på siden som folk kan laste ned og skrive ut, dette vil komme.

QuoteHva med innbetaling per sms, eller en sms-tjeneste der man sender BBB navn/adresse til 1982 (f.eks) og så får man innbetalingsblanketten i posten.


Dette er noe som vi allerede har i tanken og skal få sjekket ut mtp gjennomføringen.

QuoteEller et enkelt skjema på nett der man kan gjøre det samme.


Vi jobber med å få til løsning der man kan betale med Visakort på nettsiden vår og et innmeldingsskjema i forbindelse med dette. Visadelen er en ledd i prosessen hvor man på et seinere tidspunkt kan betale turer samt handle i nettbutikk som etterhvert vil komme.

QuoteKanskje litt reklame for Bataljonen på hjemmekampene hadde gjort seg? Snakk med Brann og få tildelt 3-5 minutter der dere gjør rede for hva Bataljonen skal gjøre de neste ukene, og informasjon om nettsiden og slikt.


Dette er vi allerede i dialog med Brann om og vi ser på løsning der vi går sammen med en samarbeidspartner og får dette gjennomført.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Rasmus_brann

Blir nok bra dette her. Faen må innrømme at eg har ikke betalt medlemsavgiften i år, gulp... Skal får gjort det snart...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"Jeg har litt problemer med å se hva som er målgruppen til BBB. I utgangspunktet skulle man tro at det var for hardcore-kjernen av supporterne, men leser man litt på dette forumet så kan det virke som at BBB skal fange over store deler av publikum. Hvis sistnevnte er tilfelle så forestiller jeg meg at man må gjøre noe med medlemsfordelene. Det er kun en brøkdel av publikumet som reiser på bortekamp, slik at for disse er ikke borteturfordeler noe som frister ved medlemsskap. Jeg sitter med et inntrykk av at dette kanskje er den største fordelen av alle ved et medlemskap i BBB og da utelukker man kanskje en del potensielle medlemmer. Jeg mener ikke at man skal fjerne denne fordelen, fordi at for mange supportere er dette selvsagt en stor fordel, men man bør kanskje i tillegg klare å finne andre fordeler som veier like tungt for andre.

Forkjøpsrett på cupfinalebilletter er også vel og bra, men det er to ankepunkter her:

1. Brann kommer ikke til finalen hvert år.
2. Kan man garantere for billett?

Rabatter i Brannbutikken er bra. Kan man ordne rabatter i andre sammenhenger også? For eksempel i sportsbutikker av forskjellige slag? McDonalds/Burgerking/Peppes/Dolly etc?

"Medlemsbladet Stein På Stein tilsendt hjem i postkassen din et par ganger i året"

Kanskje jeg er vanskelig her, men i mine øyne får jeg inntrykk av at dette er et blad som kommer i postkassen hvis vi gidder å gjøre det ferdig. Savner litt strammere tekst her. Er ikke verre enn å bytte ut "et par" med "to". I tillegg kunne man forklart helt enkelt hva dette bladet er for noe. Et eller annet med at "Stein på stein er et flott, glossy fargemagasin med spillerintervjuer, nakenbilder fra dusjen, Brannkryssord med signerte t-skjorter i premier" etc. Mao., prøve å få solgt inn dette som noe faktisk folk har lyst på.

Hva om medlemsskapet innebar et eller annet med loddtrekning blant medlemsskapene? Om det er hver hjemmekamp eller en gang i året kommer selvsagt an på premiene. Hva med for eksempel 13 signerte drakter hvorav en blir delt ut hver hjemmekamp basert på loddtrekning blant medlemmene. Dersom hvermannsen som ikke er medlem ser at det er premier som frister men som han ikke kan vinne pga medlemsskap, så kanskje, bare kanskje, blir han fristet til å melde både seg selv og hele slekten inn i BBB.

Bare mine to cent, men kanskje noen finner en ide eller to å bygge videre på.



Bataljonen skal være en supporterorganisasjon og en paraplyorganinsasjon hvor vi ønsker å samle alle som har en interesse for Brann. Om man er 25 år og går på hver kamp eller er 67 år og følger litt med på Brann, om man sitter eller står, synger eller ei.

Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".
Selvfølgelig er medlemsfordeler viktige men dette er ikke alt. Ser man på andre supporterklubber sine medlemsfordeler er vi omtrent i samme gaten.
I BST sin tid hadde man medlemsavtaler på alt mulig fra klipp til bilvask osv. Når man målte bruken av disse fordelene var responsen omtrent null. Derfor er vi litt forsiktig med hva vi gjør avtaler på. Men forlag til gode innspill mottas selvfølgelig med takk.

Medlemsbladet Stein på Stein er et medlemsblad som inneholder info fra styret, reportasjer, info om turer og annet Brann/supporter relaterte saker. Problemet er at det blir bidratt lite fra flere hold men vi jobber med å få bygget opp en redaksjon som skal ta tak i dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Nymark"Har fulgt litt med i denne debatten og klarte ikke å la være å kommentere...

Slik som jeg ser det så er det noen ting som burde vært vudert:

1 . Tror folk er reservert til bataljonen pga Store stå sin "status" som er tidligere nevnt. Vet om folk som ikke vil melde seg inn for at de ikke vil bli en av store stå, hvis en er medlem. Så dette grunner i å bygge opp en ny "image" for Bataljonen . Man bør når nye stadda er brukanes få fjernet store stå "navnet" og heller kalle det nye området man ender opp for noe annet , feks bare "bataljonen" . Kjært barn har mange navn.


Dette er noe vi håper vil hjelpe på få vekk når vi flytter til Hansa neste år.

Quote2. Hvis man sammenligner med Klanen, (som gjerne ikke kan være så dumt)så er det status å være medlem og dermed kult oppholde seg der de er. Derfor er det også mest folk der. Det som er interessant er at alt fra barnefamilier til besteforeldre er til stede der under kampene til VIF.


Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

BRANNFL

Tror BBB må velge mellom fylla gjengen fra fotball puben = 2000 medlemer, eller en mer folkelig supporter klubb = 10.000 medlemer.

Medlemskap koster penger, da trenger dere selgere INGEN fjortiser takk (under 25), ta en runde på Torget Festplassen osv på en fredag eller lørdag, lokk med en eller to premier...... kanskje en gratis borte kamp med BBB eller en signert drakt.

Hva med Brann dagen for eksempel lørdag før 16.mai kampen kunne vert den offesielle Brann dagen der alle viser sin rette farge Rødt og en ute konsert midt på dag nede på Torgalmeningen, dratt Ove Thue med igjen han har nok et mer folkelig snitt over seg, kanskje invitert Brann spillerne der de kunne gitt autografer til nye og gamle BBB medlemer.

BBB har mange muligheter men skal dere ha flere medlemmer maa dere ut av fotball puben, jo før jo bedre.
Brann e' Best

BRANNFL

Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?
Brann e' Best

Memelli

Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.

kabelmann

Quote from: "Bataljonen"Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".


På hvilken måte gavner det Brann at BBB har mange medlemmer? Og på hvilken måte vil medlemskapet i en supporterklubb påvirke kjærligheten til klubben?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bataljonen

Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.


Ta å send en mail til Bjarte så får du nok svar på hvorfor det ikke kom ut medlemsblad det første året. Jeg kan ikke svare for tidligere styre.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Bataljonen"Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".


På hvilken måte gavner det Brann at BBB har mange medlemmer? Og på hvilken måte vil medlemskapet i en supporterklubb påvirke kjærligheten til klubben?


Det er klart at Bataljonen vil ha større innflytelse på saker som skal avgjøres eller fremmes ovenfor Brann når man har flere i ryggen. Og dette har Brann sagt direkte til oss at jo flere medlemmer dere har desto mer innflytelse vil vi få.

Tja vil man ikke bli mer interessert i Brann om man er i et fotballmiljø og blir påvirket ? Det tror jeg.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"
Hva med Brann dagen for eksempel lørdag før 16.mai kampen kunne vert den offesielle Brann dagen der alle viser sin rette farge Rødt og en ute konsert midt på dag nede på Torgalmeningen, dratt Ove Thue med igjen han har nok et mer folkelig snitt over seg, kanskje invitert Brann spillerne der de kunne gitt autografer til nye og gamle BBB medlemer.


Dette er en veldig god ide og jeg har vært inne pÃ¥ tanken om noe  
lignende. Det kan nok la seg gjennomføres men innebærer endel planlegging og forberedelser. Absolutt noe å tenke på det forslaget.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

KjellMo

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.


Ta å send en mail til Bjarte så får du nok svar på hvorfor det ikke kom ut medlemsblad det første året. Jeg kan ikke svare for tidligere styre.
GGG Travel

Scally

Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.



Bare for å få det klart : Du meldte deg INN i Bataljonen for å støtte SK Brann, men da du ikke fikk medlemsbladet Stein på Stein meldte du deg UT pga dette ?


Javell......

28966mustang

Melde seg ut av BBB?  Tull!
Vi må støtte opp om supporterklubben og laget.
Flammen på stadion og i hjertet slukker aldri.
Hvil i fred- 1963!

Nixon

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk hele tiden skal ha så mye igjen for å være medlem. Det burde være nok at Brann sier at jo større vi er jo større innflytelse kan vi få.

Hadde BBB hatt 200 medlemmer er det kanskje ikke sikkert vi hadde fått to felt på Nedre Hansa. Da hadde det nok blitt felt S...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Bataljonen"Det er klart at Bataljonen vil ha større innflytelse på saker som skal avgjøres eller fremmes ovenfor Brann når man har flere i ryggen. Og dette har Brann sagt direkte til oss at jo flere medlemmer dere har desto mer innflytelse vil vi få.

Ok, denne kjøper jeg.

Quote from: "Bataljonen"Tja vil man ikke bli mer interessert i Brann om man er i et fotballmiljø og blir påvirket ? Det tror jeg.

Sorry, denne kjøper jeg ikke. Jeg synes det er en litt navlebeskuende virkelighetsoppfatning å tro at en som er medlem av en supporterklubb har større kjærlighet til klubben kontra dem som ikke er medlem. Og hva menes egentlig med et fotballmiljø? Fotballpuben? I så tilfelle tror jeg man kan få stort sett like mye ut av et diskusjonsforum på nett.

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

MyWay

Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.

Det viktigste er å følge opp medlemene, gjerne med et enda bedre meldemsblad, tilbud på supportereffekter (BBB/Brann), muligens en enda bedre hjemmeside(selv om jeg synes denne er helt grei).

Det viktigste funksjonen supporterklubben skal ha er jo å skape entusiasme rundt klubben. Klarer BBB å få alle medlemene sine til å møte på kamp annenhver helg? Klarer de å få med seg mange mennesker på turene sine? Klarer de å piske folk til å synge, eller frembringe gleden ved å synge?

Slik jeg ser det skal det være en fest å gå på kamp. Og en supportergruppe forbinder jeg med solidaritet og vennskap. Vi skal være en stor gjeng som alle brenner for laget, og hjelper hverandre til å skape gode rammer rundt kampene. For meg er medlemskontigenten man betaler hvert år bare piss i havet, det er en jo bare en pakke røyk, så pengene er ikke så viktig. Heller er det ikke så viktig hvor på stadion jeg står eller sitter, for det er absolutt ikke noe krav om at man skal stå på SS for å være medlem.

Det viktigste BBB gjør er å ligge ting til rette for at det blir god steming på staddaen, og det er klart at det ikke er dumt med flere medlemer. Stein på stein er et utmerket talerør som kan formidle budskapet om bedre steming osv. Det er mye man kan gjøre for at BBB skal bli en bedre supporter-gruppe.

MyWay

Quote from: "Yngve"
Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...


Og er det det me vil ha då? For utan medlemmene sine, så er verken klanen eller bastionen noko som helst. Då er det ingen som bryr seg i det heile. Målsetinga bør ikkje vere å vere størst (sjølv om 2 000 er for lite, bør nå 5 000 inan få år) men å vere best!

MyWay

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.


Klanen er vel ikke hypet noe særlig opp, men er unik i norsk sammenheng. Det er ikke mange supportergrupper som har klart det samme som Kanen har klart.

Jeg tror også at det er helt feil at "VIF nesten kommer i andre rekke". For oss som står på utsiden og ser inn så kan det vel virke slik, siden Klanen har en så ster posisjon. Men jeg er sikker på at det ikke er slik for medlemene av Klanen. Det er ikke uten grunn at Klanen er norges aller beste supportergruppe!

Dessuten er det jo som du sier forskjellige grunner til at folk er med i BBB. Folk har forskjellige motiv.. men det er uten tvil én felles interesse som gjør at folk melder seg inn, og det er fotball-laget Brann.

Nixon

Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.


En stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.
Rød makt på Hansa

Rasmus_brann

Synts det hadde vært kult med BBB t-skjorter, til en billig penge.. Og selge den i et evt. telt, stand...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

MyWay

Quote from: "Nixon"
Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.


En stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.


Eller et stand utenfor Stadda på kampdagen, der dere i tillegg selger supportereffekter og medlemsblad.

En annen ting som er viktig, og som jeg vet at dere også har, er vervekampanje i forbindelse med medlemsbladet. Gjør det dessuten enklere å bli medlem i BBB.

Går dere inn på selskapslovene.no (Løv-Ham sin supporterklubb) så ser dere at de har elektronisk innmelding. Det er griseenkelt å melde seg inn i den supporterklubben. Her må man inn i banken/nettbaken og styre på med masse tall og konto.nr. noe som er unotiverende. Da er det bedre å få en giro i posten så ta man det når det kommer, sammen med resten av regningene.

MyWay

En liten ting til, som ikke går på BBB nødvendigvis, men på dette med stemning.

For å få folk til å bli mer positivt engasjerte er det kanskje nødvendig å ta en "alvorsprat" med publikum når anledningen er der. F.eks. når dere har utetelt, eller på fotballpuben. Og ved større anledninger som f.eks. i Spektrum før cupfinalen 04. Om BBB har en god taler som klarer å få folk med på hva som blir sagt, så er det absolutt en måte å få opp stemingen på! Vi trenger synlige ledere som motiverer oss.. Dessverre er det ikke alle som innser dette. Jeg personlig fungerer dårlig uten å ha en god leder som veileder, spesielt når det ikke går veien, og slik er det med mange andre også. Det er alt for lett å snu ryggen til problemene om man møter motstand. Men faktumet er at man skal jobbe enda hardere når man møter veggen..

Innstillingen mÃ¥ alltid være at vi skal være  best.

kabelmann

Quote from: "MyWay"Hva om folk sa det samme om en evt. rabatt på Burger King; "jeg er medlem fordi jeg får billige burgere".. Det er en felle BBB ikke må gå i.

Ikke ta alt så bokstavelig. Det var bare eksempler på om det går an å se annerledes på ting, få noen andre innfallsvinkler etc.. Skal du nå de store massene nytter det ikke med ideologi. Skal det være en paraplyorganisasjon må det være litt for alle. Bladet, hvis dette er av kvalitet, kan være en veldig god begynnelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

MyWay

Tok ikke dette bokstavelig, brukte det bare som et eksempel.

Poenget mitt var jo at man ikke må strekke seg etter medlemer som er med i en organisasjon på grunn av slike fordeler. Det er selvfølgelig helt greit at vi medlemer får slike fordeler, men det må altså ikke være grunnen til at vi melder oss inn. Jeg brukte jo eksempelet med kameratene mine som var litt "flau" av å være med, men var med pga. blillige borteturer. Man skal være stolt, og billige borteturer skal komme som et gode utenom dette.

Yngve

MyWay: Eg ser eg formulerte meg feil, meinte ikkje å seie at bastionen eller klanen hadde vore noko utan medlemmene sine. Det fell jo på sin eigen urimlegheit. Det eg meinte å seie var at foppallklubben Lyn og VIF ikkje har suporterar utanom desse suportarklubbane sine. Der er bastionen eit godt døme, 4500 medlemmer, 6400 i snitt.. Ser du teikninga?

Når det går på det om klanen er hypa. Jah, det er den. Det er kulare å stå med klanen enn å heie på vif. Det er kulare å vere ein del av gjengen, enn det er å heie på klubben. Eit døme på det er at klanen set opp eigne bussar til kampane frå blant anna skien (Odd) og Tønsberg. Det vert som om me skulle satt opp bussar frå Sogndal og Stavanger. Personleg har eg ikkje møtt ein einaste vif suporter frå Oslo endå, men eg har møtt i frå Drøbak og Tønsberg.. Eit anna døme er det enorme bbyderbyet som skulle spelast for ei veke sidan. Det møtte opp totalt 16 000 mennesker. Om Lyn hadde 6 000 av desse, så stilde 10 000 klansfolk opp. Isolert sett eit bra tal, men med tanke på at klanen har 13 000 medlemmer, imponerer det ingen. Og ikkje kom og snakk om påskeferie. For vif er ikkje det på den fattige austkanten då? Dei har vel ikkje råd til påskeferie? Eit anna døme er Bodø/Glimt kampen i fjor, der var det 8 000 tilskodarar. Hen var klanen då?

Elles er eg einig med deg. Batal jonen mÃ¥ markedsføra seg meir og betre. Har dei i det heile marknadsførd seg til no? Og elektronisk innmelding mÃ¥ til. Ikkej det at eg trur at det vert sÃ¥ mange fleire medlemmar for det. Men      
det er viktig å gjere ting enklast mogleg.

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.


Vi har ikke som mål å få flest mulig medlemmer og bli størst. Som vi sa på medlemsmøte er de medlemme vi har pr dags dato viktigst og vi vil prøve å yte best mulig service ovenfor disse. Om vi får flere medlemmer yter vi samme service ovenfor dem og skulle vi nå bli den største supportergrupperingen så har vi ihvertfall prøvd å ta vare på de medlemmene vi har fått med tiden og "servet" disse på best mulig måte.. Man skal kunne håndtere den medlemsmassen man har til enhver tid og skulle vi "plutselig" fått 10 000 nye medlemmer ved å feks. senke medlemskontigenten til kr 50,- er det ikke sikkert vi kunne "servet" disse medlemmene og ytt den servicen vi ønsket. Kvalitet fremfor kvantitet er helt riktig, der er vi enig.
Først ta vare på de medlemmer vi har og yte samme service til nye medlemmer som kommer til med tiden.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.

Det viktigste er å følge opp medlemene, gjerne med et enda bedre meldemsblad, tilbud på supportereffekter (BBB/Brann), muligens en enda bedre hjemmeside(selv om jeg synes denne er helt grei).

Det viktigste funksjonen supporterklubben skal ha er jo å skape entusiasme rundt klubben. Klarer BBB å få alle medlemene sine til å møte på kamp annenhver helg? Klarer de å få med seg mange mennesker på turene sine? Klarer de å piske folk til å synge, eller frembringe gleden ved å synge?

Slik jeg ser det skal det være en fest å gå på kamp. Og en supportergruppe forbinder jeg med solidaritet og vennskap. Vi skal være en stor gjeng som alle brenner for laget, og hjelper hverandre til å skape gode rammer rundt kampene. For meg er medlemskontigenten man betaler hvert år bare piss i havet, det er en jo bare en pakke røyk, så pengene er ikke så viktig. Heller er det ikke så viktig hvor på stadion jeg står eller sitter, for det er absolutt ikke noe krav om at man skal stå på SS for å være medlem.

Det viktigste BBB gjør er å ligge ting til rette for at det blir god steming på staddaen, og det er klart at det ikke er dumt med flere medlemer. Stein på stein er et utmerket talerør som kan formidle budskapet om bedre steming osv. Det er mye man kan gjøre for at BBB skal bli en bedre supporter-gruppe.


Du er inne på veldig mye bra her. Men skal Bataljonen være en paraplyorganisasjon må vi ha gode medlemsfordeler til de som ønsker dette og samtidig yte god service overnfor andre som ikke bryr seg så mye om medlemsfordeler. Slik du skriver over.

Supportereffekter : Her vil det komme egne Bataljonsklær, dette jobber vi med for øyeblikket.

Medlemsblad: Her jobbes det hele tiden med å få et bedre blad men er også avhengig av tilbakemeldinger fra medlemmer om hva en ønsker/ikke ønsker. Vi opprettet et eget forum akkurat til dette formålet.

Hjemmesiden: Her har vi begynt arbeidet med å oppdatere/legge til momenter. Det vil også etterhvert komme nytt design på siden. Vi har også endret forumet og vil i nær fremtid evaluere bruken og muligens endre litt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

MyWay

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "kabelmann"

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.


Vi har ikke som mål å få flest mulig medlemmer og bli størst. Som vi sa på medlemsmøte er de medlemme vi har pr dags dato viktigst og vi vil prøve å yte best mulig service ovenfor disse. Om vi får flere medlemmer yter vi samme service ovenfor dem og skulle vi nå bli den største supportergrupperingen så har vi ihvertfall prøvd å ta vare på de medlemmene vi har fått med tiden og "servet" disse på best mulig måte.. Man skal kunne håndtere den medlemsmassen man har til enhver tid og skulle vi "plutselig" fått 10 000 nye medlemmer ved å feks. senke medlemskontigenten til kr 50,- er det ikke sikkert vi kunne "servet" disse medlemmene og ytt den servicen vi ønsket. Kvalitet fremfor kvantitet er helt riktig, der er vi enig.
Først ta vare på de medlemmer vi har og yte samme service til nye medlemmer som kommer til med tiden.


Jeg er ikke helt med på hva "kvalitet" bli i denne sammenhengen. Er det snakk om syngende supportere så er jo kvantitet det samme som kvalitet. Og om det ikke er snakk om syngende supportere så er det vel heller "passive" supportere vi snakker om her, og det er da jeg ikke forstår hva du mener.

Jeg ser på det som en fordel å ha mange medlemer, fordi disse kan påvirkes av ledelsen, og har vel en viss interesse av å bli påvirket på ett eller annet vis, ellers hadde de ikke vært medlemer i organisasjonen.

Bataljonen

QuoteEn stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.


Nå skal vi faktisk ha stand på stadion til kampen mot Enga. Har også tenkt tanken på å ha stands på Torgallmenningen.

NÃ¥r det gjelder t skjorter etc vil det komme noe eget fra Bataljonen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "MyWay"
En annen ting som er viktig, og som jeg vet at dere også har, er vervekampanje i forbindelse med medlemsbladet. Gjør det dessuten enklere å bli medlem i BBB.

Går dere inn på selskapslovene.no (Løv-Ham sin supporterklubb) så ser dere at de har elektronisk innmelding. Det er griseenkelt å melde seg inn i den supporterklubben. Her må man inn i banken/nettbaken og styre på med masse tall og konto.nr. noe som er unotiverende. Da er det bedre å få en giro i posten så ta man det når det kommer, sammen med resten av regningene.


Som skrevet i annet innlegg her på forumet så er vi i en prosess med å få til en betalingstjeneste via nettsiden hvor man kan betale med Visa feks betale medlemskapet. Etterhvert vil vi legge til at man kan betale turer og handle i nettbutikk. Skal faktisk i møte med banken og BBS neste uke mtp betalingstjenesten.
Vi vil også lage et innmeldingsskjema ala den siden du referer til.
Jeg har også laget giro i pdf format som skal legges ut som man kan skrive ut fra siden vår. I tillegg skal vi se på muligheten for å melde seg inn via sms.
Vi vil også anskaffe oss trådløse betalingsterminaler som vi kan bruke på borteturer, stand og i forbindelse med andre ting slik at man får mer valgfrihet ved betaling. Ikke minst får vi vekk endel av kontantflyten.
SÃ¥ det jobbes mye med tingene.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Quote from: "MyWay"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.


Klanen er vel ikke hypet noe særlig opp, men er unik i norsk sammenheng. Det er ikke mange supportergrupper som har klart det samme som Kanen har klart.

Jeg tror også at det er helt feil at "VIF nesten kommer i andre rekke". For oss som står på utsiden og ser inn så kan det vel virke slik, siden Klanen har en så ster posisjon. Men jeg er sikker på at det ikke er slik for medlemene av Klanen. Det er ikke uten grunn at Klanen er norges aller beste supportergruppe!

Dessuten er det jo som du sier forskjellige grunner til at folk er med i BBB. Folk har forskjellige motiv.. men det er uten tvil én felles interesse som gjør at folk melder seg inn, og det er fotball-laget Brann.


Selvsagt er Klanens medlemstall et resultat av den enorme mediehypen! Man skal ikke mer enn 10 år tilbake for å finne at VIF hadde et par tusen tilskuere på hjemmekampene sine. De var faktisk nede i 550 i en toppseriekamp på 90-tallet. Aldri i livet om Klanen hadde hatt 13000 medlemmer hvis det ikke var for den enorme oppmerksomheten Klanen har fått i media, og hvis ikke det var for at det er kjempetrendy å holde med VIF. Det er KLANEN som er grunnen til at de holder med VIF - ikke fotballaget! Klanen er jo et større varemerke enn selve klubben. Da er det noe som er galt!
Legg ned hele klubben!

MyWay

Til Krøvel:

Jeg er sikker på at du har rett, men det er jo ikke det vi diskuterer her, og jeg kan ikke se at disse opplysningene er med å gjøre BBB noe nevneverdig bedre.

Go Up