• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvordan gjøre Bataljonen mer attraktiv ?

Started by Bataljonen, April 19, 2006, 09:01:03 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Hva med en leder her på siden da? Et innlegg i måneden med ting og tang fra hva Bataljonen jobber med, målsetninger, utfordringer og kommentarer? Det er for lite av slikt. Det holder ikke med et blad som kommer ut en gang i året om man ønsker å vokse.

Når alt dette er sagt føler jeg virkelig at Bataljonen gjør veldig mye riktig.


Det er veldig mye som vi ønsker å gjennomføre men tiden strekker ikke alltid til. Vi har alle fulltidsjobber samt familie så alt arbeidet blir på fritid og dugnad. Og ja vi vet at dette er frivilligt arbeid. Bataljonen er en fortsatt ung organisasjon i utvikling og det gjenstår mye arbeid for at vi kan få en solid plattform som vi kan jobbe videre fra og med. Vi har tidligere utlyst "stillinger" og hjelp til diverse oppgaver men responsen har vært laber.
Men det som du nevner om en slags "lederartikkel", en "oppsummeringsartikkel" er noe som vi har vurdert og som vil komme og vi har allerede vært i kontakt med Brann om de ønsker et samarbeid om dette. Så får vi se hva det ender ut i.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

paf

Det er vel heller ikke verre enn at man kan legge ut bilder på "Om Bataljonen" siden. Det er riktig at det faktisk er viktig å vite hvem som sitter i styret. Ingen vet navnene på alle. Jeg har etterhvert fått med meg hvem som er hvem i styret (til slutt...), men mange av de andre "veteranene" vet det ikke.

Bataljonen

Quote from: "paf"Det er vel heller ikke verre enn at man kan legge ut bilder på "Om Bataljonen" siden. Det er riktig at det faktisk er viktig å vite hvem som sitter i styret. Ingen vet navnene på alle. Jeg har etterhvert fått med meg hvem som er hvem i styret (til slutt...), men mange av de andre "veteranene" vet det ikke.


Tja, dette kan nok gjennomføres, noe ala det som var i medlemsbladet ifjor. Vi får se om vi kan finne noen fine smilebilder :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Bilder vil virke negativt for denne gjengen. Tror de egner seg best for radio.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året

Northside

Quote from: "olebrann3"Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året


er det noe som virkelig vil trekke fjortisser så må det være dette!

"åååh, giiiid. Der e opdal, så fiiiiin. Vi bare mååå være med i Bataljonen..."

olebrann3

fjortiser får no heller være... får iallefall medlemmer

Candyman

Quote from: "olebrann3"fjortiser får no heller være... får iallefall medlemmer

Kvalitet er bedre enn kvantitet olegutt...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

olebrann3

Men vist man lager Bataljonen ung for folk under 18 og plasserer de litt lengre vekke:)

Falken

Med de holdningene der kommer Bataljonen ALDRI til å vokse eller bli mer attraktiv.

olebrann3

joda det tror eg de kan få et felt for siden av bataljonen elle noe sånt

Bataljonen

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "olebrann3"Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året


er det noe som virkelig vil trekke fjortisser så må det være dette!

"åååh, giiiid. Der e opdal, så fiiiiin. Vi bare mååå være med i Bataljonen..."


Tja så det er da gale at vi får ned Brannspillere til stands'en på Festplassen lørdag 15 juli da ?

Jeg ser ingen problem i å kunne bruke Brannspillere i vårt arbeid. Det er mange "fjortisser" eller barn som har disse spillerne som helter eller forbilder og det er stort for disse å kunne få en autograf eller prate med de.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

olebrann3

nettopp sørg for at huseklepp, vaagan, zavrl, martin andresen og keeprene kommer iallefall de e mest hipp tror eg...

og Charlie kunne vell kommet ingen mislikker han :wink:

olebrann3

Og kanskje Helstad burde ta turen, det får iallefall fans til å komme

Candyman

Quote from: "olebrann3"Og kanskje Helstad burde ta turen, det får iallefall fans til å komme

Han drar iallefall damene ned dit...han har jo nesten finere hårsleik enn surfegutten... ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

olebrann3


abe78

Denne tråden gjør i hvert fall ikke dette forumet mer attraktivt. At en person skriver 7 av de 12 siste meldingene og bare skriver 1 linje med svada i hver melding er ikke spesielt bra for et forum.
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: "Falken"Med de holdningene der kommer Bataljonen ALDRI til å vokse eller bli mer attraktiv.


Det er vel heller at Bataljonen vokser og blir mer attraktiv av sånt.
En del av de som er "fjortiser" nå kommer jo te å være supportere senere i livet og, kanskje etter hvert også de legger igjen mobilen hjemme. Jo fler man får med jo bedre, de trofaste slutter vel ikke å gå på stadion fordi det kommer flere??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "Bataljonen"
Tja så det er da gale at vi får ned Brannspillere til stands'en på Festplassen lørdag 15 juli da ?

Jeg ser ingen problem i å kunne bruke Brannspillere i vårt arbeid. Det er mange "fjortisser" eller barn som har disse spillerne som helter eller forbilder og det er stort for disse å kunne få en autograf eller prate med de.


Nei, det er ikke direkte gale. Men kan ikke se for meg at det er godt voksne mennesker som kommer på denne stands`en. Vil tro dette heller er noe familier og nettopp unge folk heller vil bli tiltrukket av... Men så har jo ikke eg noe bedre ide for å trekke til seg eldre mennesker, så eg burde kanskje ikke uttale meg for mye om denne saken :wink:

C@Bøe_79

Quote from: "abe78"Denne tråden gjør i hvert fall ikke dette forumet mer attraktivt. At en person skriver 7 av de 12 siste meldingene og bare skriver 1 linje med svada i hver melding er ikke spesielt bra for et forum.


Denne tråden mistet litt av funksjonen sin,ja.
Ble litt uoversiktlig, eller mye rot.

Bataljonen skrev:
QuoteNå er det gale å ha spillere på stand?


Det er det ikke, men det er gale å ha det som en medlemsfordel.
F.eks: Meld deg inn i BBB og treff spillerne 3 ganger i året.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "C@Bøe_79"
Bataljonen skrev:
QuoteNå er det gale å ha spillere på stand?


Det er det ikke, men det er gale å ha det som en medlemsfordel.
F.eks: Meld deg inn i BBB og treff spillerne 3 ganger i året.


Bataljonen har ikke dette som en medlemsfordel og vil nok ei heller i fremtiden bruke dette som en medlemsfordel.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannfrelst

Quote from: "olebrann3"Men vist man lager Bataljonen ung for folk under 18 og plasserer de litt lengre vekke:)


(shock) Da må jo du flytte deg lenger vekk da Olebrann? Vil du det altså?
Tror dessverre ikke at det Bataljonen ung greiene vil fungere. Folk helt ned i 12-13 års alderen vil fortsatt synes det er kult å stå med de voksne som er stor i kjeften. Den eneste løsningen eg ser er å ta billettpriser på 180-150 på nedre Hansa og 200-230 på øvre. Også ha en grei barnepris i klokkesvingen på 50-60 kroner for medlemmer.
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

hadde nok ikke stått med bataljonen ung men det er fordi eg altid har stått med bataljonen. Men sikker på at andre nye folk ville gjort det, og da kan de jo på en måte lære seg å synge der og når de blir elde så begynner de å gå på vanlig bataljonen...

Northside

blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.


Nei, det tviler jeg blir rett..
Mye av ungdommen er bortskjemt nå til dags, hvis de vil så betaler foreldrene det. 90 % av ungdommene jeg treffer har dyrere og nyere mobil enn meg,hvorfor????
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Esskåbrann

å skal det skje!

Northside

De unge, så tenker eg på alt mellom 1-18år.

Alderen er ikke så virktig, de som faktisk er problemet er de som kommer pga det er kult, kult å stå i midten. Dette er som oftest unge personer i ca 15-års alderen. Og når så mangen i så stort antall unge personer stiller seg i midten, så blir det et problem selv om vi egentlig vil ønske alle velkommen.

Ta deg en tidlig tur på stadion og følg med på ss når dørene åpner, så skjønner du lett ka eg mener :wink:

Esskåbrann

Jeg er ofte på Stadion tidligere enn Brann-bussene kommer (det er da den største tilstrømningen på SS er). Og jeg skjønner litt hva dere mener, men jeg er uenig i det. Jeg mener at om man syntes det er kult, så skal man få stå der. For det er det det hele handler om! At folk liker det, og opplever Brann som en positiv ting. Det mener jeg er viktigere enn seriegull.
å skal det skje!

krøvel vellevold

Det er ikke noe galt i at unge holder med Brann og går på Stadion eller Store Stå. Men når mesteparten på SS er unge småjenter, så begynner det å bli et problem. Lyden er en ting. Men jeg forstår godt at folk på 25-30-40 ikke liker å stå omringet av ti hylende og fnisende fjortisjenter. Føler nesten jeg blir sett på som en gammel gris, hvis det er masse småpiker rundt meg på SS.  Det er jo også en grunn til at voksne mennesker liker å gå på utesteder med aldersgrense 20+. Oftest er det stor forskjell på hvordan 16-19-åringer oppfører seg, og hvordan folk over 20 oppfører seg. Selv om det selvsagt finnes unntak.
Legg ned hele klubben!

Esskåbrann

Ja, det finnes unntak. Det finnes flere enn du tror. Du legger jo selvsagt merke til dem som skal sloss, dem som står å ler hele tiden, og dem som fniser og ler.

Men du legger ikke merke til de som oppfører seg slik de skal. Du legger ikke merke til alle som synger, alle som drar igang en sang, alle som oppfører seg HELT NORMALT. Dem legger du faktisk ikke merke til, men om dere får det som dere vil fratar dere oss (ja, jeg sier oss for jeg mener jeg går under den kategorien) gleden med å være på Stadion!
å skal det skje!

Northside

Quote from: "Esskåbrann"
Men du legger ikke merke til de som oppfører seg slik de skal. Du legger ikke merke til alle som synger, alle som drar igang en sang, alle som oppfører seg HELT NORMALT. Dem legger du faktisk ikke merke til, men om dere får det som dere vil fratar dere oss (ja, jeg sier oss for jeg mener jeg går under den kategorien) gleden med å være på Stadion!


Legger jo merke til de "ekte" supporterne (ekte= de som bryr seg om Brann bla bla bla, fant ikke et bedre ord for å beskrive det) og det er jo ikke noe problem at de står i midten.

Men når en så stor andel i samme alder ikke bryr seg et sekund om sang/stemning og Brann, så må noe gjøres. De som bryr seg om Brann betaler glatt mer for å stå i midten å synge, de som er der pga det er kult, vil kanskje ikke betale like mye for å stå med de kule.

olebrann3

som svar på hvorfor vi er der å synger er jo seffølgelig for å heie fram laget vårt men i tillegg vil vi være den beste supporterklubben i Norge og knuse motstanderens supportere regner med det er derfor vi ikke vil ha "fjortisser" som ikke synger der...

C@Bøe_79

Quote from: "Bataljonen"


Trodde ikke Store Stå debattene skulle taes her..
Bataljonen blir ikke bedre, uansett hvor mange "drittunger" man flytter.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Chrisstah

ka med 3 stykker som blir trukket til å skyte ballen i mål fra midtbanen i pausen eller nokke?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Mimz

Quote from: "Esskåbrann"

Er så enig, så enig med deg!!!!!!  
Mye av det du skriver i innlegget ditt gjelder her på forumet også. Enkelte brukere virker som de er mest opptatt av å "bruke kjeft" mot andre enn å komme med konstruktive tilbakemeldinger... Man kan komme langt med litt toleranse mot andre mennesker. Da hadde kanskje Bataljonen blitt litt mer attraktiv. Men til dere som ønsker så mange vekk fra Stadion: Dere oppfører vel dere som den perfekte supporteren selv? Skjerp dere!! Det er flott at de yngre generasjoner viser interesse for fotballaget sitt!!!
everending story

Pondan

No har Bastionen gått forbi oss.. da er vell vi på 4-5 plass i Norge.

Hvorfor er vi ikke større enn det vi er?

Meninger?

Marek

Quote from: "Bataljonen"
Hvorfor vil ikke DU være medlem og hva tror DU kan gjøre Bataljonen mer attraktiv ?


Hvorfor jeg ikke er medlem? Har intet godt svar på det, lurer rett og slett på; hvorfor SKAL jeg være medlem? Whats in it for me?
ons Ivar skal hem...

Pondan

Det beviser på en måte at vi er en gjeng med Brannsupportere.. Litt mer supportere som andre på stadion, enda de er det, ingen tvil på det....

Marek

ons Ivar skal hem...

Brannmus

Jeg tror at Bataljonen sliter med at det fremstår som en supportergruppe for Store Stå, og ikke er interessant for de som velger å se kampen andre steder.

Når vi nå neste sesong bytter tribune, så tror jeg at denne identifiseringen mellom hvor man står under kampen og Bataljonen kan bli litt mindre.

Selv var jeg medlem i både BST og BBB de årene jeg gikk på Store Stå, men jeg har ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke fornyet medlemskapet når jeg denne sesongen flyttet meg fra SS.

Tror en nøkkel til å trekke folk til en slik gruppe er ikke hva de kan få ut av avtalen alltid. Om du får BA billigere og sparer ti kroner på en CD, så er ikke dette nok til å trekke folk til en supporterklubb. Det må være klubbfølelse og det sosiale som trekker folk og ikke at man kan spare noen kroner - eller at man "må" være med for å dra på enkelte turer og stå enkelte plasser. Det siste tror jeg bare var med på¨å forsterke koblingen mellom SS og BBB.

Det må enten være goder som er unik og enestående knyttet til medlemskap, eller en større identitet knyttet til at Bataljonen og Brann henger sammen.

For meg virker det, som tidligere nevnt, at Bataljonen er for Store Stå og ikke for Brann. Jeg vet at de i Bataljonen jobber hardt med å forandre dette, men tror det kommer til å ta tid.

Marek

Enig i mye av det Brannmus sier her.

Det dreier jo seg om å bygge en merkevare, en identitet som folk vil assosiere seg med. Klanen har tom klart å bygge hele merkevaren sin opp til å bli en livstil.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Hva fordeler har med saken skal ikke påvirke noen med og bli medlem hos klubbens supportergruppe.

Brannmus

Helt klart dette. Jeg liker ikke å dra frem Klanen, for det blir med en gang folk som påstår at du er skapsupporter osv, men ser vi på Klanen sin tilknytning til klubben, så er Klanen VIF og VIF er Klanen. De går hånd i hånd og det å være med i Klanen er omtrent som å være med i klubben. Har jeg inntrykk av i hvert fall.

I tillegg legges det ned et enormt arbeid i merkevarebygging som Marek sier. Nå mener ikke jeg nødvendigvis at BBB skal bli en moteting, som jeg tror Klanen er i ferd med å bli, men det er helt klart mye å lære av hvordan denne supportergruppen har bygget seg opp.

Marek

Kanskje BBB burde hente inn eksternhjelp på dette området.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Eksternhjelp er nok ingen dum ide, samtidig som dette burde samkjøres med Brann slik at det kom klarer frem at dette var et felleskap.

Det jeg tror vil være noen veldig viktige elementer for å gjøre Bataljonen til en suksess er følgende:
- Et fast samlingspunkt.
Vi har vel Bataljonen bar, men dette er ikke akkurat en innkluderene plass. Så et fast samlingsted hvor alle i Bataljonen er velkommen til å komme tror jeg kunne vært nyttig for å bygge opp samholdet.
La oss si man har et lokale (f.eks på Stadion som er et naturlig samlingspunkt allerede). Hver tirsdag f.eks kan man se forrige kamp i reprise og snakke om Brann, tifo, sanger og alt annet. Og før kampen kan man samles, se en eller annen kamp på TV og snakke litt om hva man skal gjøre i morgen. Dette ville kunne bygge opp litt samhold muligens, samtidig som at det ville være noe litt spesielt for de som valgte medlemskap. Tror dette vil være en god ting for å fjerne litt av skillene som har oppstått de siste årene mellom fjortiser og etablerte supportere. Setter man noen i et rom sammen og snakker om Brann, så blir det nok noen artige diskusjoner, men skillene på alder osv hviskes kanskje litt lettere ut.

En grunn til at jeg foreslår denne litt klisjeaktige ideen er også for å få tilbake dugnadsånden. Ser vi på andre supportergrupper i Norge, så stiller de mye mer mannsterk opp i arbeidet med å lage Tifo f.eks. Med et lite "klubbhus" og et lokale hvor man kunne jobbet med Tifo ville det nok være lettere å få folk med på å bidra. Dette styrker igjen tilknytningen til klubben. Du gjør ikke arbeidet fordi du får igjen noen medlemsfordeler, men fordi du vil bidra til en god ramme rundt kampen.

Akkurat nå er jeg redd for at i stede for å være en innkluderende organisasjon, som målet til Bataljonen er, så er vi i ferd med å bli en fragmentert organisasjon. Vi har en gruppe for Tifo, en for de unge, en for de gamle, en for de som synger og en for de som sutrer. Felleskapet forsvinner og arbeid på tvers av gruppene blir ikke eksisterende.

Marek

Ingen idèr er dumme i denne sammenhengen, men forstår ikke helt hvordan dette skal virke inkluderende.

Tror det siste punktet ditt er viktigere, vi er ikke en stor nok supportergruppe til å ha så mange ulike grupperinger, burde vært en samlet en. Men dette vil kanskje bedre seg når alle samles på Frydenbø til neste år.
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Quote from: "Brannmus"
For meg virker det, som tidligere nevnt, at Bataljonen er for Store Stå og ikke for Brann. Jeg vet at de i Bataljonen jobber hardt med å forandre dette, men tror det kommer til å ta tid.


Problemet er at mange tror Bataljonen er Store Stå !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

paf

Quote from: "Bataljonen"
Problemet er at mange tror Bataljonen er Store Stå !

Samtidig som Bataljonen er manisk opptatt av å si at det ikke er det samme og mange på Store Stå opplever at Bataljonen vil distansere seg fra Store Stå. Da har man et klassisk problem. Samtidig er vi ikke tydelige nok på hva vi faktisk ønsker å være. Det er en klassisk identitetskonflikt.

Det som skiller Bataljonen fra alle andre norske supporterklubber er at de øvrige er tydelige på at de er for de som er supportere - ikke for tilskuere. Bataljonen er opptatt av å være både for tilskuere og supportere og treffer ingen av delene...

Bataljonen

Quote from: "Brannmus"Helt klart dette. Jeg liker ikke å dra frem Klanen, for det blir med en gang folk som påstår at du er skapsupporter osv, men ser vi på Klanen sin tilknytning til klubben, så er Klanen VIF og VIF er Klanen. De går hånd i hånd og det å være med i Klanen er omtrent som å være med i klubben. Har jeg inntrykk av i hvert fall.

I tillegg legges det ned et enormt arbeid i merkevarebygging som Marek sier. Nå mener ikke jeg nødvendigvis at BBB skal bli en moteting, som jeg tror Klanen er i ferd med å bli, men det er helt klart mye å lære av hvordan denne supportergruppen har bygget seg opp.


Merkevarebygging er en viktig ting og faktor og Bataljonen har allerede begynt dette arbeidet. Ved lansering av ny logo forklarte vi bakgrunnen for logoskiftet. Vi har en effektkolleksjon på trappene som er et videre ledd i denne merkevarebyggingen.

Når det gjelder tilhørigheten og samarbeidet med Sportsklubben Brann er den tettere enn noen gang før. Og dette ga Brann uttrykk for på seinest i dag på møtet sammen med de.

Neste år mener jeg at merkevarebygging samt jobbing for medlemsmassen er en av de viktige tingene neste års styre bør vurdere.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


Go Up