• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvordan gjøre Bataljonen mer attraktiv ?

Started by Bataljonen, April 19, 2006, 09:01:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

weirus

Hva med å gjøre BBB mer folkelig, dvs ved å få de som er med i BBB og sitter rundt om til å lage litt lyd de også, rekruteringen nå til dags virker som om består hovedsakelig av fjortiser, og de vil ikke skale stemning ellers...få de grupperingene med BBB folk som sitter rundt om til å starte en trall eller ti de også, så vil folk snart nok oppdage at det ikke bare er SS som kan være BBB folk og lage liv..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Bataljonen

Quote from: "weirus"Hva med å gjøre BBB mer folkelig, dvs ved å få de som er med i BBB og sitter rundt om til å lage litt lyd de også, rekruteringen nå til dags virker som om består hovedsakelig av fjortiser, og de vil ikke skale stemning ellers...få de grupperingene med BBB folk som sitter rundt om til å starte en trall eller ti de også, så vil folk snart nok oppdage at det ikke bare er SS som kan være BBB folk og lage liv..


Det er ikke kun BBB medlemmer som skal stå for stemningen på stadion, ei heller Store Stå. Om man er medlem eller ei spiller ingen rolle, samtlige stadiongjengere må gå i seg sjøl og gjøre sin innsats.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

kenta

1: hva med å legge ut info på ALLE seter på stadion med innmeldingsblankett og "BBB-bladet"...? prøve å få folk til innse at BBB ikke bare er SS, men alle brann-supportere...!

2: at BBB kan stå for pause-underholdningen på stadion? lage noen fotball-gimikker...dermed profilere BBB.

3: arrangere ting som ikke har hovedbase på Fotballpuben...

bare noen enkle ideer, men det er vel meningen med temaet!
ANSA, aldri frydenbø...!

Super Hasund

Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb. Men det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.

Flyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt. Mange fordommer mot store stå i det siste år, å i å med at mange forbinder bbb me stor stå så velger folk å isje melde seg inn i bbb. Tror eg verfal. Sånn e det verfal for min del.

<HEIA BRANN>
La Folket Synge

*Feltz*

Bataljonen

Quote from: "Super Hasund"Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb.


Noen "poeng" med å være medlem i Bataljonen kan være :

- Ved og melde seg inn bidrar du til driften av en supporterorganisasjon som arbeider utelukkende for å støtte Brann og i tillegg hjelper sine medlemmer til og gjøre det samme. Andre ting er driften av denne siden og i tillegg finansiering av endel Tifo.
-Du kan få innflytelse på Bataljonens arbeid ved å stille på årsmøte og bruke stemmeretten din.
- "sammen er man sterke" Ved å samle supportere vil man stå sterkere i sin sak ovenfor feks. Brann.
- Bataljonen har flere medlemsfordeler som 10% rabatt i Brannbutikken, billige borteturer, forkjøpsrett på billetter(ref cupfinaler), billigere sesongkort eller enkeltbilletter er noen av fordelene.


QuoteMen det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.


Hadde vært greit om du kunne komme med noen forslag da ?

QuoteFlyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt.


Dette vil nok ikke løse alt men forholdene vil bli mye bedre tilrettelagt for Brannsupporterne, det er helt klart. Og syngingen vil nok betraktelig ta seg opp.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "kenta"1: hva med å legge ut info på ALLE seter på stadion med innmeldingsblankett og "BBB-bladet"...? prøve å få folk til innse at BBB ikke bare er SS, men alle brann-supportere...!


Vi er inne på tanken om noe lignende, gjerne dele ut informasjonsskriv i utgangen på en kamp.

Quote2: at BBB kan stå for pause-underholdningen på stadion? lage noen fotball-gimikker...dermed profilere BBB.
Bare vi slipper Tommy Sulen & Co så er jeg fornøyd. Dette er jo en artig ide men så er spørsmålet, hva kunne vi gjort ?

Quote3: arrangere ting som ikke har hovedbase på Fotballpuben...

Hva hadde du i tankene her da ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Super Hasund

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Super Hasund"Eg va medlem i bbb før men skjønnte isje helt poenget. Synd for det hadde jo vert flott å støtte bbb.


Noen "poeng" med å være medlem i Bataljonen kan være :

- Ved og melde seg inn bidrar du til driften av en supporterorganisasjon som arbeider utelukkende for å støtte Brann og i tillegg hjelper sine medlemmer til og gjøre det samme. Andre ting er driften av denne siden og i tillegg finansiering av endel Tifo.
-Du kan få innflytelse på Bataljonens arbeid ved å stille på årsmøte og bruke stemmeretten din.
- "sammen er man sterke" Ved å samle supportere vil man stå sterkere i sin sak ovenfor feks. Brann.
- Bataljonen har flere medlemsfordeler som 10% rabatt i Brannbutikken, billige borteturer, forkjøpsrett på billetter(ref cupfinaler), billigere sesongkort eller enkeltbilletter er noen av fordelene.


QuoteMen det børde vert litt flere fordeler me å være medlem.


Hadde vært greit om du kunne komme med noen forslag da ?

QuoteFlyttingen te hansa neste år tror eg ve fikse alt.


Dette vil nok ikke løse alt men forholdene vil bli mye bedre tilrettelagt for Brannsupporterne, det er helt klart. Og syngingen vil nok betraktelig ta seg opp.


Skjønner poenget men ser isje helt poenget for min del. Melde meg inn det ska det isje det men det e jo isje særlig attraktivt føler eg. Eneste fordelen e dette her me borte-turer. 10% rabatt i brann butikken e bra men det gir jo isje nokke særlig motivasjon for melde seg inn.
Nokken kanon fordeler klarer eg isje helt¨å tenke på sjøl, men det bør være nokke som motiverer for å melde seg inn.

Mange folk trenger en stor puff for å bli me på ting, som for eksempel det å synge på kamp.

Eneste fordelen som eg ser for den vanlige mann på stadda e billigere billeter på stor stå.

Men mener fortsatt litt av dette vil fikse seg te neste Ã¥r nÃ¥r alle e samlet pÃ¥ hansa for dÃ¥ blir det vel litt flere hansa folk som melder seg inn.  Problemet her den vanlige stadino gÃ¥er. Kordan ska vi fÃ¥ disse me i bbb?
Disse sitte svinene trenger fordeler som de kan godte seg av tror eg.


Eg mener BBB jobber veldig bra for tiden, eg støtter dokker fullt ut. Det e oss andre det står på når det gjelder å melde oss inn å synge for fullt hals på kamp.

>HEIA BRANN<
La Folket Synge

*Feltz*

Yngve

Eg må berre sei at eg med min beste viten og vilje ikkje klarar å skjøne at det som nærast er hovudargumentet for å melde seg inn i batal jonen er at det ikkje er så mange/gode medlemmsfordeler. Er det difor du skal vere med då? Er ikkje meininga å vere endå eit nummer i rekka som kan sørge for at Brann har ein endå større, sterkare og ikkje minst mektigare suporterklubb? Dess fleire medlemmer, dess meir makt ovanfor Brann.

Den sytinga som pågår no er heilt latterlig. Ein har no to store medlemsfordelar i bat al jonen, det eine er at det vert arangert borteturar og ikkje minst at dei som reiser på desse turane er sikra billettar til kampane. Den andre er 10 % i Brann butikken, kva meir treng me? Rabatt i grieghallen? Rimlegare mat på peppes? Kva har no dette med Brann å gjere? Personleg vil eg hevde det at om bata ljonen innfører slike ikkje Brann relaterte fordeler, så sel dei seg som nokre tøser.

Super Hasund

Det isje mest for min del at eg mener det eg gjør. Problemet e å få den vanlig mann på stadda te å melde seg inn. Ska vi opp i et antall ala 7-8 tusen så må vi få disse menneskene te å melde seg inn. Klanen har klart dette selvom de har gjort på en ganske tåpelig måte.. de har gjort klanen om te en fritidsklubb. Men de har no fått men den vanlig mann i gaten me i klanen.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...

Yngve

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...


Og er det det me vil ha då? For utan medlemmene sine, så er verken klanen eller bastionen noko som helst. Då er det ingen som bryr seg i det heile. Målsetinga bør ikkje vere å vere størst (sjølv om 2 000 er for lite, bør nå 5 000 inan få år) men å vere best!

Endre

Jeg tror bataljonen må legge det bedre til rette for at innmeldingen skal være enkel, og folk må minnes på muligheten (promotering).

En banner på førstesiden her er ikke nok, særlig når innmeldingssiden bare har instruksjoner for innbetaling via bankgiro.

Folk er late, så det må være enklere.

Hva med innbetaling per sms, eller en sms-tjeneste der man sender BBB navn/adresse til 1982 (f.eks) og så får man innbetalingsblanketten i posten.
Eller et enkelt skjema på nett der man kan gjøre det samme.

Kanskje litt reklame for Bataljonen på hjemmekampene hadde gjort seg? Snakk med Brann og få tildelt 3-5 minutter der dere gjør rede for hva Bataljonen skal gjøre de neste ukene, og informasjon om nettsiden og slikt.

Kanskje en liten stand utenfor stadion, der man raskt kan melde seg inn ved å skrive seg inn på en liste.

Tror hemmeligheten er å være aktiv i rekrutteringen, og ikke bare sitte i ro og vente på at folk melder seg inn selv.
Jeg har gått på stadion i mange år, og ikke én eneste gang har noen spurt om jeg vil bli medlem i Bataljonen.

eksilbergenser

Veldig fornuftig det Endre kommer med her. Som jeg skulle sagt det selv  :D
lt for Brann!

kabelmann

Jeg har litt problemer med å se hva som er målgruppen til BBB. I utgangspunktet skulle man tro at det var for hardcore-kjernen av supporterne, men leser man litt på dette forumet så kan det virke som at BBB skal fange over store deler av publikum. Hvis sistnevnte er tilfelle så forestiller jeg meg at man må gjøre noe med medlemsfordelene. Det er kun en brøkdel av publikumet som reiser på bortekamp, slik at for disse er ikke borteturfordeler noe som frister ved medlemsskap. Jeg sitter med et inntrykk av at dette kanskje er den største fordelen av alle ved et medlemskap i BBB og da utelukker man kanskje en del potensielle medlemmer. Jeg mener ikke at man skal fjerne denne fordelen, fordi at for mange supportere er dette selvsagt en stor fordel, men man bør kanskje i tillegg klare å finne andre fordeler som veier like tungt for andre.

Forkjøpsrett på cupfinalebilletter er også vel og bra, men det er to ankepunkter her:

1. Brann kommer ikke til finalen hvert år.
2. Kan man garantere for billett?

Rabatter i Brannbutikken er bra. Kan man ordne rabatter i andre sammenhenger også? For eksempel i sportsbutikker av forskjellige slag? McDonalds/Burgerking/Peppes/Dolly etc?

"Medlemsbladet Stein På Stein tilsendt hjem i postkassen din et par ganger i året"

Kanskje jeg er vanskelig her, men i mine øyne får jeg inntrykk av at dette er et blad som kommer i postkassen hvis vi gidder å gjøre det ferdig. Savner litt strammere tekst her. Er ikke verre enn å bytte ut "et par" med "to". I tillegg kunne man forklart helt enkelt hva dette bladet er for noe. Et eller annet med at "Stein på stein er et flott, glossy fargemagasin med spillerintervjuer, nakenbilder fra dusjen, Brannkryssord med signerte t-skjorter i premier" etc. Mao., prøve å få solgt inn dette som noe faktisk folk har lyst på.

Hva om medlemsskapet innebar et eller annet med loddtrekning blant medlemsskapene? Om det er hver hjemmekamp eller en gang i året kommer selvsagt an på premiene. Hva med for eksempel 13 signerte drakter hvorav en blir delt ut hver hjemmekamp basert på loddtrekning blant medlemmene. Dersom hvermannsen som ikke er medlem ser at det er premier som frister men som han ikke kan vinne pga medlemsskap, så kanskje, bare kanskje, blir han fristet til å melde både seg selv og hele slekten inn i BBB.

Bare mine to cent, men kanskje noen finner en ide eller to å bygge videre på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nymark

Har fulgt litt med i denne debatten og klarte ikke å la være å kommentere...

Slik som jeg ser det så er det noen ting som burde vært vudert:

1 . Tror folk er reservert til bataljonen pga Store stå sin "status" som er tidligere nevnt. Vet om folk som ikke vil melde seg inn for at de ikke vil bli en av store stå, hvis en er medlem. Så dette grunner i å bygge opp en ny "image" for Bataljonen . Man bør når nye stadda er brukanes få fjernet store stå "navnet" og heller kalle det nye området man ender opp for noe annet , feks bare "bataljonen" . Kjært barn har mange navn.

2. Hvis man sammenligner med Klanen, (som gjerne ikke kan være så dumt)så er det status å være medlem og dermed kult oppholde seg der de er. Derfor er det også mest folk der. Det som er interessant er at alt fra barnefamilier til besteforeldre er til stede der under kampene til VIF.
SÃ¥ moralen der er at bataljonen bør markedsføre seg mere som en samlende enhet  hvor det faktisk er plass til alle hvor man kan sitte/stÃ¥ og ha det kjekt pÃ¥ kamp med sang og spel

3 . Alle vet selv av erfaring at det alltid er ekstra motiverende å melde seg inn steder /organisasjoner hvis en har mulighet til å få noe ut av det selv som innmeldings premier osv .osv .

Dette er som sagt min mening om dette og det er helt sikkert mange som ikke er enige med meg....

Bataljonen

Quote from: "Endre"Jeg tror bataljonen må legge det bedre til rette for at innmeldingen skal være enkel, og folk må minnes på muligheten (promotering).

En banner på førstesiden her er ikke nok, særlig når innmeldingssiden bare har instruksjoner for innbetaling via bankgiro.


Har laget en giro i pdf format som skal legge ut på siden som folk kan laste ned og skrive ut, dette vil komme.

QuoteHva med innbetaling per sms, eller en sms-tjeneste der man sender BBB navn/adresse til 1982 (f.eks) og så får man innbetalingsblanketten i posten.


Dette er noe som vi allerede har i tanken og skal få sjekket ut mtp gjennomføringen.

QuoteEller et enkelt skjema på nett der man kan gjøre det samme.


Vi jobber med å få til løsning der man kan betale med Visakort på nettsiden vår og et innmeldingsskjema i forbindelse med dette. Visadelen er en ledd i prosessen hvor man på et seinere tidspunkt kan betale turer samt handle i nettbutikk som etterhvert vil komme.

QuoteKanskje litt reklame for Bataljonen på hjemmekampene hadde gjort seg? Snakk med Brann og få tildelt 3-5 minutter der dere gjør rede for hva Bataljonen skal gjøre de neste ukene, og informasjon om nettsiden og slikt.


Dette er vi allerede i dialog med Brann om og vi ser på løsning der vi går sammen med en samarbeidspartner og får dette gjennomført.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Rasmus_brann

Blir nok bra dette her. Faen må innrømme at eg har ikke betalt medlemsavgiften i år, gulp... Skal får gjort det snart...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"Jeg har litt problemer med å se hva som er målgruppen til BBB. I utgangspunktet skulle man tro at det var for hardcore-kjernen av supporterne, men leser man litt på dette forumet så kan det virke som at BBB skal fange over store deler av publikum. Hvis sistnevnte er tilfelle så forestiller jeg meg at man må gjøre noe med medlemsfordelene. Det er kun en brøkdel av publikumet som reiser på bortekamp, slik at for disse er ikke borteturfordeler noe som frister ved medlemsskap. Jeg sitter med et inntrykk av at dette kanskje er den største fordelen av alle ved et medlemskap i BBB og da utelukker man kanskje en del potensielle medlemmer. Jeg mener ikke at man skal fjerne denne fordelen, fordi at for mange supportere er dette selvsagt en stor fordel, men man bør kanskje i tillegg klare å finne andre fordeler som veier like tungt for andre.

Forkjøpsrett på cupfinalebilletter er også vel og bra, men det er to ankepunkter her:

1. Brann kommer ikke til finalen hvert år.
2. Kan man garantere for billett?

Rabatter i Brannbutikken er bra. Kan man ordne rabatter i andre sammenhenger også? For eksempel i sportsbutikker av forskjellige slag? McDonalds/Burgerking/Peppes/Dolly etc?

"Medlemsbladet Stein På Stein tilsendt hjem i postkassen din et par ganger i året"

Kanskje jeg er vanskelig her, men i mine øyne får jeg inntrykk av at dette er et blad som kommer i postkassen hvis vi gidder å gjøre det ferdig. Savner litt strammere tekst her. Er ikke verre enn å bytte ut "et par" med "to". I tillegg kunne man forklart helt enkelt hva dette bladet er for noe. Et eller annet med at "Stein på stein er et flott, glossy fargemagasin med spillerintervjuer, nakenbilder fra dusjen, Brannkryssord med signerte t-skjorter i premier" etc. Mao., prøve å få solgt inn dette som noe faktisk folk har lyst på.

Hva om medlemsskapet innebar et eller annet med loddtrekning blant medlemsskapene? Om det er hver hjemmekamp eller en gang i året kommer selvsagt an på premiene. Hva med for eksempel 13 signerte drakter hvorav en blir delt ut hver hjemmekamp basert på loddtrekning blant medlemmene. Dersom hvermannsen som ikke er medlem ser at det er premier som frister men som han ikke kan vinne pga medlemsskap, så kanskje, bare kanskje, blir han fristet til å melde både seg selv og hele slekten inn i BBB.

Bare mine to cent, men kanskje noen finner en ide eller to å bygge videre på.



Bataljonen skal være en supporterorganisasjon og en paraplyorganinsasjon hvor vi ønsker å samle alle som har en interesse for Brann. Om man er 25 år og går på hver kamp eller er 67 år og følger litt med på Brann, om man sitter eller står, synger eller ei.

Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".
Selvfølgelig er medlemsfordeler viktige men dette er ikke alt. Ser man på andre supporterklubber sine medlemsfordeler er vi omtrent i samme gaten.
I BST sin tid hadde man medlemsavtaler på alt mulig fra klipp til bilvask osv. Når man målte bruken av disse fordelene var responsen omtrent null. Derfor er vi litt forsiktig med hva vi gjør avtaler på. Men forlag til gode innspill mottas selvfølgelig med takk.

Medlemsbladet Stein på Stein er et medlemsblad som inneholder info fra styret, reportasjer, info om turer og annet Brann/supporter relaterte saker. Problemet er at det blir bidratt lite fra flere hold men vi jobber med å få bygget opp en redaksjon som skal ta tak i dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Nymark"Har fulgt litt med i denne debatten og klarte ikke å la være å kommentere...

Slik som jeg ser det så er det noen ting som burde vært vudert:

1 . Tror folk er reservert til bataljonen pga Store stå sin "status" som er tidligere nevnt. Vet om folk som ikke vil melde seg inn for at de ikke vil bli en av store stå, hvis en er medlem. Så dette grunner i å bygge opp en ny "image" for Bataljonen . Man bør når nye stadda er brukanes få fjernet store stå "navnet" og heller kalle det nye området man ender opp for noe annet , feks bare "bataljonen" . Kjært barn har mange navn.


Dette er noe vi håper vil hjelpe på få vekk når vi flytter til Hansa neste år.

Quote2. Hvis man sammenligner med Klanen, (som gjerne ikke kan være så dumt)så er det status å være medlem og dermed kult oppholde seg der de er. Derfor er det også mest folk der. Det som er interessant er at alt fra barnefamilier til besteforeldre er til stede der under kampene til VIF.


Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

BRANNFL

Tror BBB må velge mellom fylla gjengen fra fotball puben = 2000 medlemer, eller en mer folkelig supporter klubb = 10.000 medlemer.

Medlemskap koster penger, da trenger dere selgere INGEN fjortiser takk (under 25), ta en runde på Torget Festplassen osv på en fredag eller lørdag, lokk med en eller to premier...... kanskje en gratis borte kamp med BBB eller en signert drakt.

Hva med Brann dagen for eksempel lørdag før 16.mai kampen kunne vert den offesielle Brann dagen der alle viser sin rette farge Rødt og en ute konsert midt på dag nede på Torgalmeningen, dratt Ove Thue med igjen han har nok et mer folkelig snitt over seg, kanskje invitert Brann spillerne der de kunne gitt autografer til nye og gamle BBB medlemer.

BBB har mange muligheter men skal dere ha flere medlemmer maa dere ut av fotball puben, jo før jo bedre.
Brann e' Best

BRANNFL

Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?
Brann e' Best

Memelli

Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.

kabelmann

Quote from: "Bataljonen"Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".


På hvilken måte gavner det Brann at BBB har mange medlemmer? Og på hvilken måte vil medlemskapet i en supporterklubb påvirke kjærligheten til klubben?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bataljonen

Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.


Ta å send en mail til Bjarte så får du nok svar på hvorfor det ikke kom ut medlemsblad det første året. Jeg kan ikke svare for tidligere styre.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Bataljonen"Det virker som enkelte KUN er opptatt av medlemsfordeler og hva man får igjen. Hva med kjærligheten til klubben, være med å bygge opp en stor supporterklubb som kan sette press på Brann i enkelte saker ? "sammen er vi sterke".


På hvilken måte gavner det Brann at BBB har mange medlemmer? Og på hvilken måte vil medlemskapet i en supporterklubb påvirke kjærligheten til klubben?


Det er klart at Bataljonen vil ha større innflytelse på saker som skal avgjøres eller fremmes ovenfor Brann når man har flere i ryggen. Og dette har Brann sagt direkte til oss at jo flere medlemmer dere har desto mer innflytelse vil vi få.

Tja vil man ikke bli mer interessert i Brann om man er i et fotballmiljø og blir påvirket ? Det tror jeg.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"
Hva med Brann dagen for eksempel lørdag før 16.mai kampen kunne vert den offesielle Brann dagen der alle viser sin rette farge Rødt og en ute konsert midt på dag nede på Torgalmeningen, dratt Ove Thue med igjen han har nok et mer folkelig snitt over seg, kanskje invitert Brann spillerne der de kunne gitt autografer til nye og gamle BBB medlemer.


Dette er en veldig god ide og jeg har vært inne pÃ¥ tanken om noe  
lignende. Det kan nok la seg gjennomføres men innebærer endel planlegging og forberedelser. Absolutt noe å tenke på det forslaget.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

KjellMo

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.


Ta å send en mail til Bjarte så får du nok svar på hvorfor det ikke kom ut medlemsblad det første året. Jeg kan ikke svare for tidligere styre.
GGG Travel

Scally

Quote from: "Memelli"Meldte meg inn i Bataljonen for 3 sesonger siden p.g.a nettop den tanken som folk tenker på her: å støtte SK Brann! Det står at medlemsbladet "Stein på stein" skal komme i posten et par ganger i året. Jeg var medlem i 1 år uten og få ETT blad i posten! Da var min tolmodighet slutt, og jeg meldte meg ut.



Bare for å få det klart : Du meldte deg INN i Bataljonen for å støtte SK Brann, men da du ikke fikk medlemsbladet Stein på Stein meldte du deg UT pga dette ?


Javell......

28966mustang

Melde seg ut av BBB?  Tull!
Vi må støtte opp om supporterklubben og laget.
Flammen på stadion og i hjertet slukker aldri.
Hvil i fred- 1963!

Nixon

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk hele tiden skal ha så mye igjen for å være medlem. Det burde være nok at Brann sier at jo større vi er jo større innflytelse kan vi få.

Hadde BBB hatt 200 medlemmer er det kanskje ikke sikkert vi hadde fått to felt på Nedre Hansa. Da hadde det nok blitt felt S...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Bataljonen"Det er klart at Bataljonen vil ha større innflytelse på saker som skal avgjøres eller fremmes ovenfor Brann når man har flere i ryggen. Og dette har Brann sagt direkte til oss at jo flere medlemmer dere har desto mer innflytelse vil vi få.

Ok, denne kjøper jeg.

Quote from: "Bataljonen"Tja vil man ikke bli mer interessert i Brann om man er i et fotballmiljø og blir påvirket ? Det tror jeg.

Sorry, denne kjøper jeg ikke. Jeg synes det er en litt navlebeskuende virkelighetsoppfatning å tro at en som er medlem av en supporterklubb har større kjærlighet til klubben kontra dem som ikke er medlem. Og hva menes egentlig med et fotballmiljø? Fotballpuben? I så tilfelle tror jeg man kan få stort sett like mye ut av et diskusjonsforum på nett.

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

MyWay

Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.

Det viktigste er å følge opp medlemene, gjerne med et enda bedre meldemsblad, tilbud på supportereffekter (BBB/Brann), muligens en enda bedre hjemmeside(selv om jeg synes denne er helt grei).

Det viktigste funksjonen supporterklubben skal ha er jo å skape entusiasme rundt klubben. Klarer BBB å få alle medlemene sine til å møte på kamp annenhver helg? Klarer de å få med seg mange mennesker på turene sine? Klarer de å piske folk til å synge, eller frembringe gleden ved å synge?

Slik jeg ser det skal det være en fest å gå på kamp. Og en supportergruppe forbinder jeg med solidaritet og vennskap. Vi skal være en stor gjeng som alle brenner for laget, og hjelper hverandre til å skape gode rammer rundt kampene. For meg er medlemskontigenten man betaler hvert år bare piss i havet, det er en jo bare en pakke røyk, så pengene er ikke så viktig. Heller er det ikke så viktig hvor på stadion jeg står eller sitter, for det er absolutt ikke noe krav om at man skal stå på SS for å være medlem.

Det viktigste BBB gjør er å ligge ting til rette for at det blir god steming på staddaen, og det er klart at det ikke er dumt med flere medlemer. Stein på stein er et utmerket talerør som kan formidle budskapet om bedre steming osv. Det er mye man kan gjøre for at BBB skal bli en bedre supporter-gruppe.

MyWay

Quote from: "Yngve"
Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo også nevne at Bastionen har rundt 4500 medlemmer, ca 1000 under publikumsnittet...


Og er det det me vil ha då? For utan medlemmene sine, så er verken klanen eller bastionen noko som helst. Då er det ingen som bryr seg i det heile. Målsetinga bør ikkje vere å vere størst (sjølv om 2 000 er for lite, bør nå 5 000 inan få år) men å vere best!

MyWay

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.


Klanen er vel ikke hypet noe særlig opp, men er unik i norsk sammenheng. Det er ikke mange supportergrupper som har klart det samme som Kanen har klart.

Jeg tror også at det er helt feil at "VIF nesten kommer i andre rekke". For oss som står på utsiden og ser inn så kan det vel virke slik, siden Klanen har en så ster posisjon. Men jeg er sikker på at det ikke er slik for medlemene av Klanen. Det er ikke uten grunn at Klanen er norges aller beste supportergruppe!

Dessuten er det jo som du sier forskjellige grunner til at folk er med i BBB. Folk har forskjellige motiv.. men det er uten tvil én felles interesse som gjør at folk melder seg inn, og det er fotball-laget Brann.

Nixon

Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.


En stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.
Rød makt på Hansa

Rasmus_brann

Synts det hadde vært kult med BBB t-skjorter, til en billig penge.. Og selge den i et evt. telt, stand...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

MyWay

Quote from: "Nixon"
Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.


En stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.


Eller et stand utenfor Stadda på kampdagen, der dere i tillegg selger supportereffekter og medlemsblad.

En annen ting som er viktig, og som jeg vet at dere også har, er vervekampanje i forbindelse med medlemsbladet. Gjør det dessuten enklere å bli medlem i BBB.

Går dere inn på selskapslovene.no (Løv-Ham sin supporterklubb) så ser dere at de har elektronisk innmelding. Det er griseenkelt å melde seg inn i den supporterklubben. Her må man inn i banken/nettbaken og styre på med masse tall og konto.nr. noe som er unotiverende. Da er det bedre å få en giro i posten så ta man det når det kommer, sammen med resten av regningene.

MyWay

En liten ting til, som ikke går på BBB nødvendigvis, men på dette med stemning.

For å få folk til å bli mer positivt engasjerte er det kanskje nødvendig å ta en "alvorsprat" med publikum når anledningen er der. F.eks. når dere har utetelt, eller på fotballpuben. Og ved større anledninger som f.eks. i Spektrum før cupfinalen 04. Om BBB har en god taler som klarer å få folk med på hva som blir sagt, så er det absolutt en måte å få opp stemingen på! Vi trenger synlige ledere som motiverer oss.. Dessverre er det ikke alle som innser dette. Jeg personlig fungerer dårlig uten å ha en god leder som veileder, spesielt når det ikke går veien, og slik er det med mange andre også. Det er alt for lett å snu ryggen til problemene om man møter motstand. Men faktumet er at man skal jobbe enda hardere når man møter veggen..

Innstillingen mÃ¥ alltid være at vi skal være  best.

kabelmann

Quote from: "MyWay"Hva om folk sa det samme om en evt. rabatt på Burger King; "jeg er medlem fordi jeg får billige burgere".. Det er en felle BBB ikke må gå i.

Ikke ta alt så bokstavelig. Det var bare eksempler på om det går an å se annerledes på ting, få noen andre innfallsvinkler etc.. Skal du nå de store massene nytter det ikke med ideologi. Skal det være en paraplyorganisasjon må det være litt for alle. Bladet, hvis dette er av kvalitet, kan være en veldig god begynnelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

MyWay

Tok ikke dette bokstavelig, brukte det bare som et eksempel.

Poenget mitt var jo at man ikke må strekke seg etter medlemer som er med i en organisasjon på grunn av slike fordeler. Det er selvfølgelig helt greit at vi medlemer får slike fordeler, men det må altså ikke være grunnen til at vi melder oss inn. Jeg brukte jo eksempelet med kameratene mine som var litt "flau" av å være med, men var med pga. blillige borteturer. Man skal være stolt, og billige borteturer skal komme som et gode utenom dette.

Yngve

MyWay: Eg ser eg formulerte meg feil, meinte ikkje å seie at bastionen eller klanen hadde vore noko utan medlemmene sine. Det fell jo på sin eigen urimlegheit. Det eg meinte å seie var at foppallklubben Lyn og VIF ikkje har suporterar utanom desse suportarklubbane sine. Der er bastionen eit godt døme, 4500 medlemmer, 6400 i snitt.. Ser du teikninga?

Når det går på det om klanen er hypa. Jah, det er den. Det er kulare å stå med klanen enn å heie på vif. Det er kulare å vere ein del av gjengen, enn det er å heie på klubben. Eit døme på det er at klanen set opp eigne bussar til kampane frå blant anna skien (Odd) og Tønsberg. Det vert som om me skulle satt opp bussar frå Sogndal og Stavanger. Personleg har eg ikkje møtt ein einaste vif suporter frå Oslo endå, men eg har møtt i frå Drøbak og Tønsberg.. Eit anna døme er det enorme bbyderbyet som skulle spelast for ei veke sidan. Det møtte opp totalt 16 000 mennesker. Om Lyn hadde 6 000 av desse, så stilde 10 000 klansfolk opp. Isolert sett eit bra tal, men med tanke på at klanen har 13 000 medlemmer, imponerer det ingen. Og ikkje kom og snakk om påskeferie. For vif er ikkje det på den fattige austkanten då? Dei har vel ikkje råd til påskeferie? Eit anna døme er Bodø/Glimt kampen i fjor, der var det 8 000 tilskodarar. Hen var klanen då?

Elles er eg einig med deg. Batal jonen mÃ¥ markedsføra seg meir og betre. Har dei i det heile marknadsførd seg til no? Og elektronisk innmelding mÃ¥ til. Ikkej det at eg trur at det vert sÃ¥ mange fleire medlemmar for det. Men      
det er viktig å gjere ting enklast mogleg.

Bataljonen

Quote from: "kabelmann"

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.


Vi har ikke som mål å få flest mulig medlemmer og bli størst. Som vi sa på medlemsmøte er de medlemme vi har pr dags dato viktigst og vi vil prøve å yte best mulig service ovenfor disse. Om vi får flere medlemmer yter vi samme service ovenfor dem og skulle vi nå bli den største supportergrupperingen så har vi ihvertfall prøvd å ta vare på de medlemmene vi har fått med tiden og "servet" disse på best mulig måte.. Man skal kunne håndtere den medlemsmassen man har til enhver tid og skulle vi "plutselig" fått 10 000 nye medlemmer ved å feks. senke medlemskontigenten til kr 50,- er det ikke sikkert vi kunne "servet" disse medlemmene og ytt den servicen vi ønsket. Kvalitet fremfor kvantitet er helt riktig, der er vi enig.
Først ta vare på de medlemmer vi har og yte samme service til nye medlemmer som kommer til med tiden.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "MyWay"Jeg tror ikke at det er medlemsfordeler som er nøkkelen til flere medlemer. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal så mye til for å få flere medlemer. Ha stands, selv medlemskap sammen med supportereffekter etc.

Det viktigste er å følge opp medlemene, gjerne med et enda bedre meldemsblad, tilbud på supportereffekter (BBB/Brann), muligens en enda bedre hjemmeside(selv om jeg synes denne er helt grei).

Det viktigste funksjonen supporterklubben skal ha er jo å skape entusiasme rundt klubben. Klarer BBB å få alle medlemene sine til å møte på kamp annenhver helg? Klarer de å få med seg mange mennesker på turene sine? Klarer de å piske folk til å synge, eller frembringe gleden ved å synge?

Slik jeg ser det skal det være en fest å gå på kamp. Og en supportergruppe forbinder jeg med solidaritet og vennskap. Vi skal være en stor gjeng som alle brenner for laget, og hjelper hverandre til å skape gode rammer rundt kampene. For meg er medlemskontigenten man betaler hvert år bare piss i havet, det er en jo bare en pakke røyk, så pengene er ikke så viktig. Heller er det ikke så viktig hvor på stadion jeg står eller sitter, for det er absolutt ikke noe krav om at man skal stå på SS for å være medlem.

Det viktigste BBB gjør er å ligge ting til rette for at det blir god steming på staddaen, og det er klart at det ikke er dumt med flere medlemer. Stein på stein er et utmerket talerør som kan formidle budskapet om bedre steming osv. Det er mye man kan gjøre for at BBB skal bli en bedre supporter-gruppe.


Du er inne på veldig mye bra her. Men skal Bataljonen være en paraplyorganisasjon må vi ha gode medlemsfordeler til de som ønsker dette og samtidig yte god service overnfor andre som ikke bryr seg så mye om medlemsfordeler. Slik du skriver over.

Supportereffekter : Her vil det komme egne Bataljonsklær, dette jobber vi med for øyeblikket.

Medlemsblad: Her jobbes det hele tiden med å få et bedre blad men er også avhengig av tilbakemeldinger fra medlemmer om hva en ønsker/ikke ønsker. Vi opprettet et eget forum akkurat til dette formålet.

Hjemmesiden: Her har vi begynt arbeidet med å oppdatere/legge til momenter. Det vil også etterhvert komme nytt design på siden. Vi har også endret forumet og vil i nær fremtid evaluere bruken og muligens endre litt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

MyWay

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "kabelmann"

Men uansett, medlemsfordeler eller ikke, hvis tanken er at BBB skal fungere som en paraplyorganisasjon så må man komme opp med noe bedre enn kjærlighet til klubben som argument, for den tror jeg de færreste "vanlige" kjøper. Kanskje man da heller skulle prøvd å fokusere på hardcore-supporterne og legge vekt på kvalitet fremfor kvantitet? For om målet er å få flest mulig medlemmer så tror jeg at man må regne med å prostituere seg litt, ikke bare satse på folks ideologisme.

Mulig jeg er på villspor her, men det er nå bare noen tanker rundt temaet.


Vi har ikke som mål å få flest mulig medlemmer og bli størst. Som vi sa på medlemsmøte er de medlemme vi har pr dags dato viktigst og vi vil prøve å yte best mulig service ovenfor disse. Om vi får flere medlemmer yter vi samme service ovenfor dem og skulle vi nå bli den største supportergrupperingen så har vi ihvertfall prøvd å ta vare på de medlemmene vi har fått med tiden og "servet" disse på best mulig måte.. Man skal kunne håndtere den medlemsmassen man har til enhver tid og skulle vi "plutselig" fått 10 000 nye medlemmer ved å feks. senke medlemskontigenten til kr 50,- er det ikke sikkert vi kunne "servet" disse medlemmene og ytt den servicen vi ønsket. Kvalitet fremfor kvantitet er helt riktig, der er vi enig.
Først ta vare på de medlemmer vi har og yte samme service til nye medlemmer som kommer til med tiden.


Jeg er ikke helt med på hva "kvalitet" bli i denne sammenhengen. Er det snakk om syngende supportere så er jo kvantitet det samme som kvalitet. Og om det ikke er snakk om syngende supportere så er det vel heller "passive" supportere vi snakker om her, og det er da jeg ikke forstår hva du mener.

Jeg ser på det som en fordel å ha mange medlemer, fordi disse kan påvirkes av ledelsen, og har vel en viss interesse av å bli påvirket på ett eller annet vis, ellers hadde de ikke vært medlemer i organisasjonen.

Bataljonen

QuoteEn stand på Torgallmenningen (husk å søke politiet om lov...) en lørdag må være en enkel og lettvint måte å vise seg frem på. Og å kapre noen nye medlemmer. Folk er jo generelt helt tussete etter "give aways", så en gratis T-skjorte ved innmelding kan fort vise seg å bli en suksess.

Her kan man gjerne samarbeide med Brannbutikken i Galleriet som kan ta ned litt av vareutvalget sitt.

Hvis man bruker ørlite ressurser på et partytelt, noen fargerike boards eller banner og disse T-skjortene bør mange mennesker i alle fall vite at BBB eksisterer etter en slik dag.


Nå skal vi faktisk ha stand på stadion til kampen mot Enga. Har også tenkt tanken på å ha stands på Torgallmenningen.

NÃ¥r det gjelder t skjorter etc vil det komme noe eget fra Bataljonen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "MyWay"
En annen ting som er viktig, og som jeg vet at dere også har, er vervekampanje i forbindelse med medlemsbladet. Gjør det dessuten enklere å bli medlem i BBB.

Går dere inn på selskapslovene.no (Løv-Ham sin supporterklubb) så ser dere at de har elektronisk innmelding. Det er griseenkelt å melde seg inn i den supporterklubben. Her må man inn i banken/nettbaken og styre på med masse tall og konto.nr. noe som er unotiverende. Da er det bedre å få en giro i posten så ta man det når det kommer, sammen med resten av regningene.


Som skrevet i annet innlegg her på forumet så er vi i en prosess med å få til en betalingstjeneste via nettsiden hvor man kan betale med Visa feks betale medlemskapet. Etterhvert vil vi legge til at man kan betale turer og handle i nettbutikk. Skal faktisk i møte med banken og BBS neste uke mtp betalingstjenesten.
Vi vil også lage et innmeldingsskjema ala den siden du referer til.
Jeg har også laget giro i pdf format som skal legges ut som man kan skrive ut fra siden vår. I tillegg skal vi se på muligheten for å melde seg inn via sms.
Vi vil også anskaffe oss trådløse betalingsterminaler som vi kan bruke på borteturer, stand og i forbindelse med andre ting slik at man får mer valgfrihet ved betaling. Ikke minst får vi vekk endel av kontantflyten.
SÃ¥ det jobbes mye med tingene.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Quote from: "MyWay"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "BRANNFL"Larsen:
Vil vi virkelig ha en haug med medlemmer som kun syntes det er kult å være medlem i en supporterklubb, at det blir en hype ? Hva med kjærligheten til fotballklubben ? Tror nettopp Klanen sliter med en del med dette, at fotballklubben kommer i "andre rekke" hos mange.


Vil du ha medlemmer eller fanatikkere, tror det er liten tvil om at hele Bergen elsker Brann du kan ikke vente at alle er like lojal. Selvfolgelig skal det vere kult aa vere medlem av BBB, det maa du da vere enig i?
Eller er du paa jakt etter nerder?


Det jeg mente å få frem er at det er så hypet å være medlem i Klanen, at VIF fotballklubb omtrent kommer i andre rekke. Ja, det skal være attraktivt å være medlem i Bataljonen men man må spørre seg om man kun vil være medlem for å benytte medlemsfordeler eller være medlem fordi man har en forkjærlighet til Brann eller rett og slett være medlem for å støtte oppunder den jobben Bataljonen gjør ? Det er sikkert mange meninger og svar men jeg skal ikke diskutere hva som er rett og galt.


Klanen er vel ikke hypet noe særlig opp, men er unik i norsk sammenheng. Det er ikke mange supportergrupper som har klart det samme som Kanen har klart.

Jeg tror også at det er helt feil at "VIF nesten kommer i andre rekke". For oss som står på utsiden og ser inn så kan det vel virke slik, siden Klanen har en så ster posisjon. Men jeg er sikker på at det ikke er slik for medlemene av Klanen. Det er ikke uten grunn at Klanen er norges aller beste supportergruppe!

Dessuten er det jo som du sier forskjellige grunner til at folk er med i BBB. Folk har forskjellige motiv.. men det er uten tvil én felles interesse som gjør at folk melder seg inn, og det er fotball-laget Brann.


Selvsagt er Klanens medlemstall et resultat av den enorme mediehypen! Man skal ikke mer enn 10 år tilbake for å finne at VIF hadde et par tusen tilskuere på hjemmekampene sine. De var faktisk nede i 550 i en toppseriekamp på 90-tallet. Aldri i livet om Klanen hadde hatt 13000 medlemmer hvis det ikke var for den enorme oppmerksomheten Klanen har fått i media, og hvis ikke det var for at det er kjempetrendy å holde med VIF. Det er KLANEN som er grunnen til at de holder med VIF - ikke fotballaget! Klanen er jo et større varemerke enn selve klubben. Da er det noe som er galt!
Legg ned hele klubben!

MyWay

Til Krøvel:

Jeg er sikker på at du har rett, men det er jo ikke det vi diskuterer her, og jeg kan ikke se at disse opplysningene er med å gjøre BBB noe nevneverdig bedre.

C@Bøe_79

Det Krøvel vil fram til er vel at Klanen er et skrekk-eksempel på hva som kan skje, hvis man hyper en supporter-klubb for mye. Jeg sier ikke at Klanen har gjort det bra, men det blir feil når supporter-klubben er større enn selve klubben. Eller tildels er klubben:P
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

MyWay

Et annet skrekkeksempel er jo at supporterklubben består av fjortisser og mennesker som ikke gidder å synge.. sier ikke at vi har det slik, men det er ikke langt ifra. BBB har jo en "hard kjerne", og vil nok alltid ha det, på lik linje med Klanen og alle andre som har en supportergruppe.

Slik jeg ser det er VIF-publikumet enkelt og greit flinkere til å organisere seg, og Klanen er altså resultatet av dette. Om vi er organisert eller ikke betyr kanskje litt for hvor mye oppmerksomhet selve publikumet får i media ol. men jeg tror ikke at det går utover Brann på noen måte. Jeg er ganske sikker på at det bare ville vært positivt for oss, for vi er jo tross alt der for å se Brann spille fotball og samtidig støtte laget. Det finnes sikkert en liten prosen som er medlem av Klanen pga. Klanen, men de fleste er vel der for å støtte VIF. Hva med f.eks. Aafk da? De har jo ikke vært særlig "i vinden" de heller før nå, men det er jo først og fremst fordi laget gjør det bra, samme gjelder vel VIF også.

Brann har alltid hatt et trofast og stolt publikum, så jeg tviler uansett på at vi får slike tendenser her i Bergen. BBB vil aldri blir stor pga "hype" i media, men det er jo ikke tvil om at vi må markedsføre oss for å bli større, noen vil kanskje kalle dette for hype, men det er faktisk nødvendig.

Northside

Må være bedre med 13 000 medlemmer enn knappe 1500 medlemmer selv om 8000 av de 13 000 består av ikke syngene supportere, hvor av 4000 er jenter og 4000 er folk under 18år.

Gruppen stiller fortsatt mannstekt opp med mange syngene, mange eldre og ikke minst en stor og solid supporter gjeng som har økonomi til billige borteturer, mer tifo penger og andre fordeler.

Ser ikke noe som helst negativt med mange unge, jenter eller ikke så "fanatiske" medlemmer så lenge du har en hard kjerne innad i gruppen også, slik som klanen.

Trevor Morley

Kanskje uttale seg litt anderledes i media,,att Tore Larsen :shock:
 G B

Langhår

Problemet til Bataljonen er at det er ett inntrykk i befolkningen om at det kun er hardcore-supporterne som er velkommen. Skal du være med får du hversågod møte opp i fullt juletreutstyr å synge av full hals hele tiden. Men først må du selvsagt bøtte øl på fotikken.

Bataljonen sliter med bli attraktiv for menigmann/kvinne. Dette fordi 80 % av dem som går på stadion ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen ovenfor.

Bataljonen kom forøvrig helt skeivt ut da det første som skjedde var at navnet ble skrevet feil. Brann Bataljonen Bergen. Dermed fikk hele supporterklubben et litt useriøst og stupid preg over seg helt fra begynnelsen av. Ikke tro at dette er glemt. Det er det ikke.

Så spørs det da om det er ønskelig med en svær supporterklubb som favner vidt eller om det er viktigere med færre, men hardcore supportere.

En ting er ihvertfall sikkert og det er at dersom man ønsker å bli svær må man først kutte ut drittslengingen til dem som er litt annerledes. Det er ikke godt for rekrutteringsarbeidet når "fjortisser" og folk som ikke synger får så hatten passer og blir sett på som annenrangs av de som gauler i nitti minutter.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Jeg for min del driter i hvor mange MEDLEMMER det er i supporterklubben. Det er mye mer interessant hvor mange tilskuere vi har, hvor mange syngende supportere vi har, hvordan stemningen er, o.l.

Selvsagt gir flere medlemmer mer penger til BBB, og det er fint å kunne skryte av å ha så og så mange medlemmer. Men som sagt: Når det gjelder publikumsrelaterte ting, så er medlemstallet i supporterklubben mindre viktig.
Legg ned hele klubben!

KEA

For å holde meg til tema for denne tråden, så er det i hvert fall ett område der Bataljonen kan bli mer attraktiv.

Borteturer avgår gjerne med buss fra Fotballpuben rundt midnatt med retur rett etter kampen (selv om det ikke alltid er slik). At man som ung student synes det er stas å drikke og synge hele natta, og komme på kamp i mer eller mindre animert tilstand er helt greit for meg (har sikkert konsumert min andel forlengst), men etter noen år blir man kanskje mettet på den slags. Er det rart man sliter med å fylle opp bussene? Jeg tror Langhår er inne på noe helt vesentlig når han sier at:

Quote from: "Langhår"Problemet til Bataljonen er at det er ett inntrykk i befolkningen om at det kun er hardcore-supporterne som er velkommen. Skal du være med får du hversågod møte opp i fullt juletreutstyr å synge av full hals hele tiden. Men først må du selvsagt bøtte øl på fotikken. Bataljonen sliter med bli attraktiv for menigmann/kvinne.

Bataljonen

Quote from: "KEA"For å holde meg til tema for denne tråden, så er det i hvert fall ett område der Bataljonen kan bli mer attraktiv.

Borteturer avgår gjerne med buss fra Fotballpuben rundt midnatt med retur rett etter kampen (selv om det ikke alltid er slik). At man som ung student synes det er stas å drikke og synge hele natta, og komme på kamp i mer eller mindre animert tilstand er helt greit for meg (har sikkert konsumert min andel forlengst), men etter noen år blir man kanskje mettet på den slags. Er det rart man sliter med å fylle opp bussene? Jeg tror Langhår er inne på noe helt vesentlig når han sier at:

Quote from: "Langhår"Problemet til Bataljonen er at det er ett inntrykk i befolkningen om at det kun er hardcore-supporterne som er velkommen. Skal du være med får du hversågod møte opp i fullt juletreutstyr å synge av full hals hele tiden. Men først må du selvsagt bøtte øl på fotikken. Bataljonen sliter med bli attraktiv for menigmann/kvinne.


Når det gjelder busstur med morgenstart for å slippe 2 netter jobbes det med, men det er ikke alle kamper dette er mulig pga kamptidspunkt men der det er aktuelt vil vi vurdere det.

Når det gjelder den evinnelige diskusjonene om fly er det ikke "bare" å chartre et fly som mange tror. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Vi fikk tak i et fly til sandefjord men dette var veldig dyrt og med en pris på over 2000,- så blir det vanskelig. Om du vil ha flere svar på dette med fly er Frode på puben riktig mann å spørre. Han vet hvor vanskelig det er med fly.
Men det er ikke dermed sagt at vi gir opp, vi gir oss ikke så lett.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

MyWay

Quote from: "Bataljonen"Men det er ikke dermed sagt at vi gir opp, vi gir oss ikke så lett.


Herlig innstilling! Det virker som om BBB har noe stort på gang.. En skikkelig offensiv innstilling som jeg og mange andre har savnet lenge.

Stå på! Jeg merker ihvertfall at ting begynner å skje, og er sikker på at dere kommer til å klare å bygge en skikkelig stor og sterk organisasjon på sikt.

Endre

Mye spennende som jobbes med, jeg tror nok denne offensive holdningen vil gi resultater.

Jeg har gjort meg noen nye tanker om dette, og tror Bataljonen kunne hente mye på en Vervekampanje.
Vi kjenner alle en haug med folk som liker Brann og går på stadion, uten å være medlem. Hvorfor kan ikke vi verve disse, og lokke med en slags premie til den som verver flest.
F.eks et gratis partoutkort eller 5 til neste sesongs BBB-felt på Hansa?
Vinner er den som får vervet flest betalende medlemmer.

Bataljonen

Quote from: "Endre"Mye spennende som jobbes med, jeg tror nok denne offensive holdningen vil gi resultater.

Jeg har gjort meg noen nye tanker om dette, og tror Bataljonen kunne hente mye på en Vervekampanje.
Vi kjenner alle en haug med folk som liker Brann og går på stadion, uten å være medlem. Hvorfor kan ikke vi verve disse, og lokke med en slags premie til den som verver flest.
F.eks et gratis partoutkort eller 5 til neste sesongs BBB-felt på Hansa?
Vinner er den som får vervet flest betalende medlemmer.


Vi hadde en vervekampanje i fjor som ikke helt var en suksess. Som vi informerte på årsmøtet så hadde nok lanseringstidspunktet endel av skylden for dette, men kampanjen gikk i flere mnd uten at det var helt den store responsen. I år blir det nok ikke noe vervekampanje men til neste år så blir det nok noe i forbindelse med at vi flytter til Hansa. Det er ihvertfall ønskelig.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Siggen

Nå har jeg lest igjennom denne tråden og gjort meg noen tanker. Først må Bataljonen definere sin målsetning i klartekst. Den kommer ikke tydelig nok frem. Noen her inne foretreker at bataljonen skal bestå av få, men 100% dedikerte supportere. Det er fair, men jeg er ikke enig. Dersom jeg satt i et styre ville jeg formulert følgende visjon:

Brann er hele Bergens lag og en del av bergensernes identitet. Bataljonen bør være bergensernes mulighet til å ta en liten del i Brann. Målsetningen bør være minst 10 000 medlemmer. Jo flere medlemmer Bataljonen har, jo større innflytelse vil supporterne ha i avgjørelser som berører dem.

Med 10 000 medlemmer vil Bataljonen ha mye innflytelse og mange muligheter. Mange skriver i sine innlegg om medlemmsfordeler. Jeg har jobbet i en bedrift med ca 2000 ansatte. En så stor bedrift har små problemer med å forhandle frem avtaler som gir sine ansatte store fordeler, enten det er billig forsikring (Vesta), billig bensin (15 øre rabatt per liter på Esso), billig telefonregning (8% rabatt hos Chess), billig trening (315,- måneden på sports club), billig BT abonement, og ikke minst rentefordeler ved lån (sparebanken Vest). Med 10 000 medlemmer vil BBB kunne lokke med lignende fordeler dersom man ønsker det. Det kreves imidlertid litt flaks og mye teft fra BBB sin side. Ta kontakt med markedsavdelingen i bedriftene og si at "Vi skal ha 10 000 medlemmer i løpet av to år. Hvilke fordeler vil dere kunne tillby våre medlemmer?" Jeg er sikker på at det lar seg gjennomføre. Med slike medlemsfordeler vil det bli lett å markedsføre medlemmskap i BBB.

Etter all sansynlighet vil de 8000 nye medlemmene ikke være medlemmer som drar pÃ¥ borteturer i ukedager eller synger uavbrutt hele kampen. Det er ikke sikkert de vill kunne ramse opp hele start elleveren en gang, men som bergensere flest elsker de Brann fordi det ligger dypt begravet i den bergenske folkesjelen. Dette provoserer nok noen av dere og til dere vil jeg si at det, etter min mening, er naivt Ã¥ tro at en vervekampanje skal øke rekrutteringen av "hard core" supportere. Enten sÃ¥ har man det i seg eller sÃ¥ har man det ikke. De som har det i seg er der allerede eller kommer uansett.  

Hva får Bataljonen igjen for dette? Makt?... ja, innflytelse?... ja, profilering?... ja. Er det den retningen man vil at Bataljonen skal gå? Vet ikke, men jeg gjentar mitt opprinnelige spørsmål: Hvordan definerer BBB sin målsetning?

Bataljonen

Quote from: "Siggen"Nå har jeg lest igjennom denne tråden og gjort meg noen tanker. Først må Bataljonen definere sin målsetning i klartekst. Den kommer ikke tydelig nok frem. Noen her inne foretreker at bataljonen skal bestå av få, men 100% dedikerte supportere. Det er fair, men jeg er ikke enig. Dersom jeg satt i et styre ville jeg formulert følgende visjon:

Brann er hele Bergens lag og en del av bergensernes identitet. Bataljonen bør være bergensernes mulighet til å ta en liten del i Brann. Målsetningen bør være minst 10 000 medlemmer. Jo flere medlemmer Bataljonen har, jo større innflytelse vil supporterne ha i avgjørelser som berører dem.

Med 10 000 medlemmer vil Bataljonen ha mye innflytelse og mange muligheter. Mange skriver i sine innlegg om medlemmsfordeler. Jeg har jobbet i en bedrift med ca 2000 ansatte. En så stor bedrift har små problemer med å forhandle frem avtaler som gir sine ansatte store fordeler, enten det er billig forsikring (Vesta), billig bensin (15 øre rabatt per liter på Esso), billig telefonregning (8% rabatt hos Chess), billig trening (315,- måneden på sports club), billig BT abonement, og ikke minst rentefordeler ved lån (sparebanken Vest). Med 10 000 medlemmer vil BBB kunne lokke med lignende fordeler dersom man ønsker det. Det kreves imidlertid litt flaks og mye teft fra BBB sin side. Ta kontakt med markedsavdelingen i bedriftene og si at "Vi skal ha 10 000 medlemmer i løpet av to år. Hvilke fordeler vil dere kunne tillby våre medlemmer?" Jeg er sikker på at det lar seg gjennomføre. Med slike medlemsfordeler vil det bli lett å markedsføre medlemmskap i BBB.

Etter all sansynlighet vil de 8000 nye medlemmene ikke være medlemmer som drar pÃ¥ borteturer i ukedager eller synger uavbrutt hele kampen. Det er ikke sikkert de vill kunne ramse opp hele start elleveren en gang, men som bergensere flest elsker de Brann fordi det ligger dypt begravet i den bergenske folkesjelen. Dette provoserer nok noen av dere og til dere vil jeg si at det, etter min mening, er naivt Ã¥ tro at en vervekampanje skal øke rekrutteringen av "hard core" supportere. Enten sÃ¥ har man det i seg eller sÃ¥ har man det ikke. De som har det i seg er der allerede eller kommer uansett.  

Hva får Bataljonen igjen for dette? Makt?... ja, innflytelse?... ja, profilering?... ja. Er det den retningen man vil at Bataljonen skal gå? Vet ikke, men jeg gjentar mitt opprinnelige spørsmål: Hvordan definerer BBB sin målsetning?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Snublefot

Quote from: Bataljonen
Quote from: "Siggen"Dersom jeg satt i et styre ville jeg formulert følgende visjon:

Brann er hele Bergens lag og en del av bergensernes identitet. Bataljonen bør være bergensernes mulighet til å ta en liten del i Brann. Målsetningen bør være minst 10 000 medlemmer. Jo flere medlemmer Bataljonen har, jo større innflytelse vil supporterne ha i avgjørelser som berører dem.



Du hadde et fint innlegg Siggen..  og jeg er enig i det du sier..

ikke for å være pirkete.. men en visjon skal være kort og enkelt, og beskrive hvordan BBB skal være, hva som skal stå i panna på alle som er med i BBB og det som i bunn og grunn skal drive BBB.

f.eks som du sier, i litt andre ord: BBB skal være et samlingspunkt for bergen og brann.

eller: BBB skal skape norges beste supportermiljø.

Der har du 2 visjoner, om dette er noe BBB selv har i tankene vet jeg ikke, men enhver forening/bedrift bør (må i mine øyne) ha en klar visjon.

Siden så må BBB spørre seg selv i alt de ønsker å gjøre i tiden fremover: Er dette i tråd med vår visjon?

skal jeg være helt ærlig så skal man også sette seg mål det lyser stake av.

Om BBB setter som mål og ha 10000 medlemmer innen 01.01.2008, så vil folk kanskje le, og si at det vil aldri gå.. men om BBB jobber målrettet for dette, så vil de oppnå et mye høyere antall medlemmer, om de setter som mål at innen 01.01.2008 så skal vi ha doblet antall medlemmer.. med andre ord nærmere rundt 4000 medlemmer hvis jeg ikke tar helt feil?

huff, nei.. nå snakker jeg mye om visjoner, mål etc.. (verdigrunnlag har jeg ikke nevnt noe om, men også noe som er viktig)..

hvis BBB ønsker Ã¥ virkelig bli store.. sÃ¥ kan man gjøre dette uten Ã¥ bli hypa opp i media slik som klanen, men da trenger BBB en klarere visjon,  større mÃ¥l, og de riktige verdigrunnlagene for Ã¥ oppnÃ¥ sine mÃ¥l..  

mvh Snublefot

edit: I tillegg mener jeg det er viktig at man tørr Ã¥ gÃ¥ andre veier.. gjøre det motsatte av hva andre gjør etc..  hvorfor skal vi pÃ¥ død og liv ha de beste medlemsfordelene? nÃ¥r dette er noe enhver supporterklubb prøver Ã¥ oppnÃ¥?  La BBB være unik, skap en visjon, mÃ¥l og verdigrunnlag som er helt unikt for BBB, og gi medlemmene noe tilbake de ikke fÃ¥r i hvilken som helst stor supporterklubb..   (dette er IKKE lett... dette er IKKE noe du gjør pÃ¥ en dag.. men skal BBB virkelig VIRKELIG lykkes, sÃ¥ mener jeg at dette er slik man bør tenke)

C@Bøe_79

Visjonene til BBB er lette i bunn og grunn,de skal gjøre det beste  for medlemmene sine. Og ha mest mulig tilfredstilte medlemmer.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "C@Bøe_79"Visjonene til BBB er lette i bunn og grunn,de skal gjøre det beste  for medlemmene sine. Og ha mest mulig tilfredstilte medlemmer.


Er dette noe du synes er skikkelig bra å f. eks stå på torgallmenningen og rope ut?

er dette en visjon som gjør at nÃ¥r du skriker den ut for full hals, sÃ¥ fÃ¥r du folk rundt deg til Ã¥ bli veldig nyskjerrig pÃ¥ hva dette er?  

Er visjonen til BBB; Vi skal gjøre det beste for våre medlemmer, og ha flest mulig tilfredstilte medlemmer?

I såfall mener jeg BBB bør revurdere sin visjon.. komme opp med noe de kan hyle ut, noe som vil engasjere, noe som vil gjøre folk nyskjerrige etc.

Det du beskriver her er ingen visjon. det du beskriver her er målsettning som BBB har. De har mål om å ha mest mulig fornøyde medlemmer.. De har mål om å alltid gjøre det beste de kan for sine medlemmer...

Norsk tipping: vi gir drømmen en sjanse.
VG: Dagen er ikke helt den samme uten.
IKEA: vi vil gjøre hverdagen lettere for alle menneskene.
NIKE: Har du en kropp, så er du en atlet.

Der har du noen av visjonene til dem som virkelig har lykkes..

Dette er noe jeg virkelig interesserer meg for=) derfor jeg legger så mye ut om det..

Men hiv og hoi, nÃ¥ mÃ¥ jeg rekke polet...  later alligator=)

Langhår

Quote from: Snublefot

Norsk tipping: vi gir drømmen en sjanse.
VG: Dagen er ikke helt den samme uten.
IKEA: vi vil gjøre hverdagen lettere for alle menneskene.
NIKE: Har du en kropp, så er du en atlet.

Quote

Du misforstår. Dette er ikke visjoner. Det er slagord. Ingenting i veien med visjonen som C@Bøe_79 skriver. Tror du visjonen til Nike er "at har du en kropp så er du en atlet"?

Et bra slagord er viktig, det er det du presenterer først for potensielle medlemmer. En visjon derimot handler om det du ønsker klubben skal være, eller bli, et mål å strekke seg etter med andre ord.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Bataljonen

En visjon og målsetning er 2 forskjellige ting.

En visjon er noe som man strekker seg etter som "nesten" er uoppnåelig, en fremtidsrettet forestilling.

En målsetning er noe som er mer "reelt" å kunne nå.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Snublefot

Quote from: Langhår
Quote from: Snublefot

Norsk tipping: vi gir drømmen en sjanse.
VG: Dagen er ikke helt den samme uten.
IKEA: vi vil gjøre hverdagen lettere for alle menneskene.
NIKE: Har du en kropp, så er du en atlet.

Quote

Du misforstår. Dette er ikke visjoner. Det er slagord. Ingenting i veien med visjonen som C@Bøe_79 skriver. Tror du visjonen til Nike er "at har du en kropp så er du en atlet"?

Et bra slagord er viktig, det er det du presenterer først for potensielle medlemmer. En visjon derimot handler om det du ønsker klubben skal være, eller bli, et mål å strekke seg etter med andre ord.

Snublefot

Quote from: "Bataljonen"En visjon og målsetning er 2 forskjellige ting.

En visjon er noe som man strekker seg etter som "nesten" er uoppnåelig, en fremtidsrettet forestilling.

En målsetning er noe som er mer "reelt" å kunne nå.


som jeg sa i forrige innlegg...  en visjon kan være sÃ¥ mangt, men i de fleste tilfeller slik dere her sier, noe som man strekker seg etter som er "nesten" uoppnÃ¥elig..

Si f.eks at BBB hadde denne visjone: Vi skal skape norges største og beste supportermiljø.

Dette kan være en visjon BBB ønsker Ã¥ ha,  men for Ã¥ nÃ¥ den mÃ¥ man sette flere mÃ¥l, man mÃ¥ sette flere verdier man skal "leve etter" etc.

"""verdier er å ligne med personlighetstrekk - de få, sterke begrepene som skal kjennetegne bedriften, organisasjonen eller foreningen vår i ett og alt""""


Altså, for å komme til poenget med det jeg forteller her kjære bataljonen styret er:

For at dere virkelig skal lykkes, at dere virkelig skal kunne ta opp konkuransen med enga (noe jeg ikke ser pÃ¥ som relevant i det hele tatt, la de holde pÃ¥ meg sitt, sÃ¥ fokuserer vi pÃ¥ vÃ¥rt), at bataljonen skal fÃ¥ mange MANGE flere medlemmer, og bli en organisasjon som gÃ¥r i positiv gange i Ã¥r fremover, sÃ¥ mener jeg at dere mÃ¥ ha en helt klar visjon, som alle i styret først og fremst har spikret i panna. Dere mÃ¥ ha noen mÃ¥l man skal nÃ¥, og verdigrunnlag som skal bidra til Ã¥ nÃ¥ mÃ¥lene.  Dere mÃ¥ tørre Ã¥ se litt pÃ¥ hva andre gjør, og tenke: Vi skal gjøre det stikk motsatte.. Dere mÃ¥ tørre Ã¥ gÃ¥ deres egne veier.

Jeg er sikker pÃ¥ at BBB er en forening som kommer til Ã¥ vokse seg større og større.. men dere kan gjøre dette pÃ¥ flere mÃ¥ter, noen med større suksess en andre, og dette  var forsÃ¥vidt mitt tips til dere.

DA er jeg ferdig=)

Siggen

Kjære brødre og søstre av den hellige kirke av Ingebrigt Sten Jensen og det ærverdige Ona Fyr :wink: Takk for fin tilbakemelding på mitt innlegg.

Selv om dette er ett interessant tema sÃ¥ synes jeg ikke vi skal la oss miste fokus og la denne trÃ¥den utvikle seg til en diskusjon om definisjoner av faguttrykk innenfor kommunikasjon og markedsføring.    

Snublefot skrev "hvorfor skal vi på død og liv ha de beste medlemsfordelene?"

Spør du meg så sier jeg - Hvorfor ikke? Som jeg skrev i mitt forrige innlegg så er muligheten der når man har en så stor medlemmsmasse. Hvorfor ikke benytte seg av den? En hver organisasjon består av en liten del aktive medlemmer og en stor del "betalende sympatisører". Den lille aktive delen vil etter alt å dømme være med uansett og den store "passive" delen vil være med dersom man gir dem en god nok grunn til det. Medlemmsfordeler i tillegg til det jeg refererte til som å "eie en liten del av Brann" vil være nettop denne grunnen. Bataljonen sa selv i sitt innlegg at jo flere medlemmer, jo mere innflytelse. Derfor bør man, etter min mening, kynisk karre til seg så mange "betalende sympatisører" som mulig ved hjelp av attraktive medlemmsfordeler som vanlige folk har bruk for i sin hverdag.

Snublefot skrev: "Dere må tørre å se litt på hva andre gjør, og tenke: Vi skal gjøre det stikk motsatte."

Jeg er muligens litt konservativ, men jeg ser ingen grunn til å være radikal kun fordi jeg ser skremmende bra ut i palestinasjerf. Man skal bare gå stikk motsatt vei dersom man er 110% sikker på at de man går vekk ifra går i feil retning. Noe annet ville være pubertalt vanvidd. Til tross for at jeg risikerer interne blødninger og muligens prosjektilt oppkast ved å skrive denne setningen så må vi innrømme at Klanen har gjort noe riktig, må vi ikke det? De har jo blitt en maktfaktor i fotballnorge. Jeg sier for all del ikke at vi skal kopiere Klanen, men hvorfor ikke plukke med oss noe av det de har gjort riktig?

Nixon

Først av alt kan vi nok være glad for at det ikke er den visjonære Snublefot som skal utarbeide stategien her. Kongen av GPP...

Ellers mye fornuftig fra Siggen. Men jeg ville ikke fokusert så mye på ikkefotballrelaterte fordeler i starten. Da vil vi kanskje få noen medlemmer, men mange av disse vil kanskje ikke engang gå på Stadion hvis det blir fokusert for mye på bensin, renter, abonnement og gudene vet hva.

For jeg er ganske sikker på at man har et ganske stort potensiale i den virkelig Branninteresserte delen av befolkningen i Bergen og kommunene rundt. Og for å nå disse må BBB bli mer synlig. Det er kanskje ikke verre enn det.

Jeg tror ikke folk flest er så veldig opptatt av en genial visjon. Grunnen til at mange i dag ikke er medlem er at de rett og slett ikke har fått valget. De har aldri truffet på noen representanter fra BB og blitt spurt om de vil være medlemmer. Blir BBB mer synlig med stand i Bergen og kanskje noen kjøpesentre rundt omkring vil de vise seg frem og gi folk valget.

Lag en fargerik og innholdsrik stand i samarbeid med Brannbutikken. Få gjerne med en spiller eller to. Og kjør 3-4 lørdagere etter hverandre på Torgallmenningen. Det tror jeg er mye bedre enn allverdens visjoner. Jeg har tro på å gjøre det enkelt!
Rød makt på Hansa

Siggen

Quote from: "Nixon"Lag en fargerik og innholdsrik stand i samarbeid med Brannbutikken. Få gjerne med en spiller eller to. Og kjør 3-4 lørdagere etter hverandre på Torgallmenningen. Det tror jeg er mye bedre enn allverdens visjoner. Jeg har tro på å gjøre det enkelt!


Dette er en god løsning som fungerer dersom man har noe å tillby. Tror ikke en BBB nøkkelring og et medlemmskort man kan legge i lommeboken lokker massene til medlemmskap. Så realistisk må selv en idealist som du være.

Snublefot

Nixon: hva er GPP?   hehe..  den tok jeg faktisk ikke=)


og Siggen: Mye å lære av å lese Ona Fyr.. det er ihvertfall sikkert=)

dessuten er det veldig interesant..


men hallo, jeg bare rører...

er enig med Nixon i at det enkle er ofte det beste.. og et par stands noen lørdager på torgallmenningen er nok vell og bra ja.=)

paf

Quote from: "Nixon"
For jeg er ganske sikker på at man har et ganske stort potensiale i den virkelig Branninteresserte delen av befolkningen i Bergen og kommunene rundt. Og for å nå disse må BBB bli mer synlig. Det er kanskje ikke verre enn det.

Jeg tror ikke folk flest er så veldig opptatt av en genial visjon. Grunnen til at mange i dag ikke er medlem er at de rett og slett ikke har fått valget. De har aldri truffet på noen representanter fra BB og blitt spurt om de vil være medlemmer. Blir BBB mer synlig med stand i Bergen og kanskje noen kjøpesentre rundt omkring vil de vise seg frem og gi folk valget.

Romani3

Et par stk som eg har snakket med ville ikkje melde seg inn bare fordi det heter Bataljonen.. =/ De snakket om nåkke nazi greier og sånt. Og så sa de at de klarer fint å like Brann på egenhånd.
DÃ¥ tenker eg bare: Og de kaller seg ekte Brannsupportere!?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

C@Bøe_79

Du kan hilse og si at Bataljonen er myntet på Bauekorps.. F.eks Nordnes Bataljonen..
Hvis det da var navnet de kicket på da..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stalin

Quote from: "Romani3"Et par stk som eg har snakket med ville ikkje melde seg inn bare fordi det heter Bataljonen.. =/ De snakket om nåkke nazi greier og sånt. Og så sa de at de klarer fint å like Brann på egenhånd.
DÃ¥ tenker eg bare: Og de kaller seg ekte Brannsupportere!?


SÃ¥ man er ikke ekte brannsupporter om man ikke vil melde seg inn i
Bataljonen? Er enig med vennene dine, men ikke hvorfor de ikke melder
seg inn. Navnet har jeg ingenting imot. Men av andre grunner melder ikke jeg meg inn.

Romani3

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Romani3"Et par stk som eg har snakket med ville ikkje melde seg inn bare fordi det heter Bataljonen.. =/ De snakket om nåkke nazi greier og sånt. Og så sa de at de klarer fint å like Brann på egenhånd.
DÃ¥ tenker eg bare: Og de kaller seg ekte Brannsupportere!?


SÃ¥ man er ikke ekte brannsupporter om man ikke vil melde seg inn i
Bataljonen? Er enig med vennene dine, men ikke hvorfor de ikke melder
seg inn. Navnet har jeg ingenting imot. Men av andre grunner melder ikke jeg meg inn.


De vil jo ikkje støtte Brann, så... og pga navnet e jo en utrolig dårlig grunn.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Stalin

De støtter ikke Brann om ikke de er med i Bataljonen?

Eneste måten å støtte Brann på er å melde seg inn i Bataljonen og
stå på storestå? Vennene dine sa en vesentlig ting du overser.

De klarer å støtte Brann fint på egenhånd!

Romani3

Quote from: "Stalin"De støtter ikke Brann om ikke de er med i Bataljonen?

Eneste måten å støtte Brann på er å melde seg inn i Bataljonen og
stå på storestå? Vennene dine sa en vesentlig ting du overser.

De klarer å støtte Brann fint på egenhånd!


Var ikkje det eg mente. Men de støtter jo Brann ved å være med i BBB, sant.. Og de vil ikkje melde seg inn BARE pga at det heter "Bataljonen". Bare derfor. Det var det.
De støtter jo Brann uansett, ja. Ved å gå på kamper osv og å holde med de i det hele tatt.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stalin

Den tankegangen florerer jo hos kidsa der ute..

"Er du med i Bataljonen er du en bedre Brannsupporter"

Northside

En måte å reklamere litt mer for Bataljonen og turene er jo å be Brann omtale Bataljonen av og til. De nevner jo aldri noe på sine nettsider om Bataljonen.

eks:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4812&brann=6240c80377cd179eb863f9cae2bb52c8

QuoteBilletter i Brannbutikken
Om du har tenkt deg å ta turen for å se oppgjøret, kan du først stoppe innom Brannbutikken på Galleriet og kjøpe billetter. Frem til klokken 16:00 vil det nemlig være salg av billetter til kampen her. Prisen er 70 kr for voksne og 30 kr for barn.


Her kunne de lett lagt inn en liten setning.
"Bataljonen kjører også buss til voss for 100kr, medlemskap kreves men det koster ikke mer enn 200kr"

Kanksje ikke det er beste kampen å skrive det på, men dere skjønner sikkert ka eg vil frem til. Litt mer snakk om Bataljonen og turer så skal du se flere også melder seg på og blir medlem.

abe78

En kunne også fått Hanøyen til å rope det opp i pausene på kampene. "Bataljonen søker alltid nye medlemer og du melder deg enklest inn ved å...."
.og husk!

Snublefot

Jeg synes bataljonen har blitt mer synlig i det siste jeg, og det er positivt..

altså, i dag så er det flere tusen bergensere som kjøper dette såkalte VIP-kortet som er ute å går..

det koster 100 kroner pr. mnd og er mye dyrere en bataljonen sitt medlemskort.. men det går unna fordi folk tjener inn pengene sine på 1 bytur eller 1 middag på fridays..

Jeg sier ikke at vi skal gjøre det samme.. eller noe slikt..

men altså, jeg hadde ikke klaget om mitt medlemskap i bataljonen gjorde at jeg slapp å betale inngangspenger på et utested eller to, eller fikk 25% rabatt på fridays og peppes pizza for eksempel=)

og disse stedene er vell kanskje interesert i at 2000-3000 tusen brannsupportere benytter seg av tilbudet..

BigDipper

Quote from: "Snublefot"
og disse stedene er vell kanskje interesert i at 2000-3000 tusen brannsupportere benytter seg av tilbudet..


Tror ikke du skal være for sikker på det. Fotballsupportere er jo ikke akkurat kjent for å være de roligste av seg. Men kommer selvfølgelig an på hvilke steder det er snakk om. Kan f-eks aldri tenke meg at Metro eller Mood ville vært interessert i å ha en avtale med Bataljonen. Men correct me if im wrong.
ar du sett min fetter styggen?

Snublefot

Quote from: "BigDipper"
Quote from: "Snublefot"
og disse stedene er vell kanskje interesert i at 2000-3000 tusen brannsupportere benytter seg av tilbudet..


Tror ikke du skal være for sikker på det. Fotballsupportere er jo ikke akkurat kjent for å være de roligste av seg. Men kommer selvfølgelig an på hvilke steder det er snakk om. Kan f-eks aldri tenke meg at Metro eller Mood ville vært interessert i å ha en avtale med Bataljonen. Men correct me if im wrong.


nÃ¥ er det jo slik at vi sjeldent gÃ¥r pÃ¥ byen i brann drakt, eller andre supporter-effekter.. kun i sÃ¥fall om vi har hatt kamp den dagen, og hvor ofte har vi hjemmekamp pÃ¥ en fredag eller lørdag?  Jeg er ihvertfall som alle andre  som er pÃ¥ byen for Ã¥ ha det morro etc.. og synes det er kjipt Ã¥ mÃ¥tte betale masse spenn for Ã¥ komme pÃ¥ metro/mood..  at jeg er brannsupporter kan man kun se pga et armbÃ¥nd jeg har som jeg kjøpte i fredrikstad (ser nÃ¥ bort i fra kampdager)..

Jeg tror nok det er mange i supportermiljøet som til vanlig går på disse stedene, men kan jo være at flere som meg dropper det fordi det koster 2 øl å komme inn=)

mest hadde jeg likt rabatter pÃ¥ fridays/peppes etc..  25% kan bli en del nÃ¥r du er pÃ¥ date=) hehe

BRANNFL

Dette er helt feil, BBB bør har minst 8-10 000 medlemer og å gjøre medlems kortet om til ett rabatt kort for å trekke til seg 2000 medlemer er helt bak mål, rabatt eller gratis adgang på ett utested er i beste fall ett midlertidig trekk plaster, hvorfor skal en da vere medlem når en en dag bare går ut 3-4 ganger i året (vi blir jo alle voksene en dag).

BBB bør vere for alle ikke bare de som går ut hver helg, jeg tror at visst f.eks. BBB medlemer hadde første retten på alle biletter på stadion så hadde det trekt mange nye medlemmer.

Ka om vi kunne fått handles standen til aa innse hvor mange vi er og hvor mye penger som kommer direkte fra BBB medlemer. F.eks. ett bonus system.
Brann e' Best

C@Bøe_79

Quote from: "BRANNFL"Dette er helt feil, BBB bør har minst 8-10 000 medlemer og å gjøre medlems kortet om til ett rabatt kort for å trekke til seg 2000 medlemer er helt bak mål, rabatt eller gratis adgang på ett utested er i beste fall ett midlertidig trekk plaster, hvorfor skal en da vere medlem når en en dag bare går ut 3-4 ganger i året (vi blir jo alle voksene en dag).

BBB bør vere for alle ikke bare de som går ut hver helg, jeg tror at visst f.eks. BBB medlemer hadde første retten på alle biletter på stadion så hadde det trekt mange nye medlemmer.

Ka om vi kunne fått handles standen til aa innse hvor mange vi er og hvor mye penger som kommer direkte fra BBB medlemer. F.eks. ett bonus system.


Og da begynner vi med å skaffe 8-10 000 medlemmer..
Lett å skrive,lett å si,men ikke lett utrette,
Skriv heller konkrete ting BBB kan gjøre enn overambisiøse "luftslott"..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "BRANNFL"Dette er helt feil, BBB bør har minst 8-10 000 medlemer og å gjøre medlems kortet om til ett rabatt kort for å trekke til seg 2000 medlemer er helt bak mål, rabatt eller gratis adgang på ett utested er i beste fall ett midlertidig trekk plaster, hvorfor skal en da vere medlem når en en dag bare går ut 3-4 ganger i året (vi blir jo alle voksene en dag).

BBB bør vere for alle ikke bare de som går ut hver helg, jeg tror at visst f.eks. BBB medlemer hadde første retten på alle biletter på stadion så hadde det trekt mange nye medlemmer.

Ka om vi kunne fått handles standen til aa innse hvor mange vi er og hvor mye penger som kommer direkte fra BBB medlemer. F.eks. ett bonus system.


sÃ¥klart, det ville sikkert fungert som et midlertidig "trekkplaster", men for min del sÃ¥ er jeg medlem av BBB uansett om jeg fÃ¥r disse rabattene eller ikke... sier bare at det hadde jo faktisk ikke gjort meg noe om BBB kortet mitt gav meg noe rabatter og tilbud her og der=)  jeg er jo medlem uansett, sÃ¥ det er jo bare det jeg sier at jeg sier ikke nei takk til slikt.

BRANNFL

Og da begynner vi med å skaffe 8-10 000 medlemmer..
Lett å skrive,lett å si,men ikke lett utrette,
Skriv heller konkrete ting BBB kan gjøre enn overambisiøse "luftslott"..[/quote]


Med Norges mest solidariske supportere burde det ikke vere nødvendig å låkke med rabatt kort, vi er mange som støtter Brann, mitt forslag er kanskje litt for abisiøst for BBB men "luftslott" er det vel ikke å tenke litt støre en "Merto Rabatt"

Ka med Kreditt kort igjennom BBB fra for eksempel fra Citi Card eller GE Capital, der GUESS WHAT BBB får en viss prosent del av kreditt kjøpene tilbake = (masse) penger i kassen. Og noe så enkelt som at hvis du kjøper for mer enn 10 000 kroner i året på kortet så får du gratis medlemskap i BBB, hvis ikke blir en automatisk trekt medlems kontigenten hvert år.
Brann e' Best

Yngve

Men samstundes så er det totalt umoralsk (Misforstå meg rett, eg likar umoral, men enkelte ting kan ein halde seg for god for). Ting som kredittkort og liknande fenomen (speleautomatar til dømes) er ting eg forventar at bataljonen held seg langt vekke i frå.

Snublefot

Quote from: "Yngve"Men samstundes så er det totalt umoralsk (Misforstå meg rett, eg likar umoral, men enkelte ting kan ein halde seg for god for). Ting som kredittkort og liknande fenomen (speleautomatar til dømes) er ting eg forventar at bataljonen held seg langt vekke i frå.


jeg er enig her.. ser ingen grunn til at at kredittkort skal trekkes inn under bataljonen..  selv om tanken er god BRANNFL..  forslag trenger man, og jeg slakter ikke forslaget ditt, sier bare at jeg tror det er en mindre god ide..

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"
Ka med Kreditt kort igjennom BBB fra for eksempel fra Citi Card eller GE Capital, der GUESS WHAT BBB får en viss prosent del av kreditt kjøpene tilbake = (masse) penger i kassen. Og noe så enkelt som at hvis du kjøper for mer enn 10 000 kroner i året på kortet så får du gratis medlemskap i BBB, hvis ikke blir en automatisk trekt medlems kontigenten hvert år.


Vi vil ikke gå inn på en slik avtale mtp kredittkort. Som Snublefot påpeker blir ikke forslaget slaktet men er ikke aktuell for Bataljonen å inngå avtaler som dette.
Men fortsett å kom med forslag selv om ikke alt kan være aktuelt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

bran(D)am

Dere burde som ledere i BBB profilere dere mye mer. Dette gjelder alle som sitter i styret. Det har kommet nye "navn" som ingen har sett fjesen på for å si det slik. (Dette har jeg hørt klager på) Dette gir en viss usikkerhet. Man vi lgjerne føle en tilhørighet når man er medlem i BBB. Og da er det kjekt å vite hvem som gjemmer seg bak hvilke navn. Eller er jeg helt på jordet nå?
Men dere har vært flinke med stands o.l.
Selv er jeg ikke medlem, og jeg blir heller ikke medlem før jeg fÃ¥r et inntrykk av en ryddigere BBB enn det jeg har nÃ¥. Dette ble kronglete. Den dagen jeg føler at det virkelig blir tatt tak i enkelte ting, melder jeg meg gladelig inn  :)
onderbrann

C@Bøe_79

Quote from: "bran(D)am"Dere burde som ledere i BBB profilere dere mye mer. Dette gjelder alle som sitter i styret. Det har kommet nye "navn" som ingen har sett fjesen på for å si det slik. (Dette har jeg hørt klager på) Dette gir en viss usikkerhet. Man vi lgjerne føle en tilhørighet når man er medlem i BBB. Og da er det kjekt å vite hvem som gjemmer seg bak hvilke navn. Eller er jeg helt på jordet nå?
Men dere har vært flinke med stands o.l.
Selv er jeg ikke medlem, og jeg blir heller ikke medlem før jeg fÃ¥r et inntrykk av en ryddigere BBB enn det jeg har nÃ¥. Dette ble kronglete. Den dagen jeg føler at det virkelig blir tatt tak i enkelte ting, melder jeg meg gladelig inn  :)


Du virker som du VIRKELIG trenger et medlemsblad;)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

bran(D)am

Du mener det ja. Hva skal det bladet opplyse meg mer om da? ;)
onderbrann

Scally

Quote from: "bran(D)am"Dere burde som ledere i BBB profilere dere mye mer. Dette gjelder alle som sitter i styret. Det har kommet nye "navn" som ingen har sett fjesen på for å si det slik. (Dette har jeg hørt klager på) Dette gir en viss usikkerhet. Man vi lgjerne føle en tilhørighet når man er medlem i BBB. Og da er det kjekt å vite hvem som gjemmer seg bak hvilke navn. Eller er jeg helt på jordet nå?
Men dere har vært flinke med stands o.l.
Selv er jeg ikke medlem, og jeg blir heller ikke medlem før jeg fÃ¥r et inntrykk av en ryddigere BBB enn det jeg har nÃ¥. Dette ble kronglete. Den dagen jeg føler at det virkelig blir tatt tak i enkelte ting, melder jeg meg gladelig inn  :)


Nå har flere av styrets representanter vært i både aviser og tv flere ganger, har stått på stand, vært reiseledere på turer, og flere har vært med på borteturer utenom reiselederoppgaver. I tillegg ble forrige styret presentert med bilde og navn i medlemsbladet ifjor. Og de fleste er med videre i år.
Hva mer forventer du ? Helside i Ba med Bataljonens ledere og styre ? "Hei-her-har-du-oss ?
Jeg syntes du overdriver litt ihvertfall.

Hva er det som er så "uryddig" eller "kronglete" i Bataljonen da ?
Om det er ting du ikke er fornøyd med så anbefaler jeg deg å melde deg inn i Bataljonen da og bruke stemmeretten din på årsmøtet hvis alt er så gale.

abe78

Quote from: "Scally"
Om det er ting du ikke er fornøyd med så anbefaler jeg deg å melde deg inn i Bataljonen da og bruke stemmeretten din på årsmøtet hvis alt er så gale.


Dette argumentet blir for svakt. Det blir som om jeg skulle melde meg inn i Senterpartiet (uten nærmere sammenligning) for deretter å stemme på årsmøtene for å forme det partiet jeg ønsker. Det går til en viss grad ann å bruke denne argumentasjonen overfor personer som er medlem, ikke de som ikke er det.

Jeg er faktisk litt enig med bran(D)am, selv om han kanskje drar det litt langt. Det er i hvert fall ikke riktig å skjære alle over en kam. På samme tid forstår jeg at man ikke er sitter i styret i Bataljonen fordi man ønsker å stikke hodet frem hver dag.

Hva med en leder her på siden da? Et innlegg i måneden med ting og tang fra hva Bataljonen jobber med, målsetninger, utfordringer og kommentarer? Det er for lite av slikt. Det holder ikke med et blad som kommer ut en gang i året om man ønsker å vokse.

Når alt dette er sagt føler jeg virkelig at Bataljonen gjør veldig mye riktig.
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Hva med en leder her på siden da? Et innlegg i måneden med ting og tang fra hva Bataljonen jobber med, målsetninger, utfordringer og kommentarer? Det er for lite av slikt. Det holder ikke med et blad som kommer ut en gang i året om man ønsker å vokse.

Når alt dette er sagt føler jeg virkelig at Bataljonen gjør veldig mye riktig.


Det er veldig mye som vi ønsker å gjennomføre men tiden strekker ikke alltid til. Vi har alle fulltidsjobber samt familie så alt arbeidet blir på fritid og dugnad. Og ja vi vet at dette er frivilligt arbeid. Bataljonen er en fortsatt ung organisasjon i utvikling og det gjenstår mye arbeid for at vi kan få en solid plattform som vi kan jobbe videre fra og med. Vi har tidligere utlyst "stillinger" og hjelp til diverse oppgaver men responsen har vært laber.
Men det som du nevner om en slags "lederartikkel", en "oppsummeringsartikkel" er noe som vi har vurdert og som vil komme og vi har allerede vært i kontakt med Brann om de ønsker et samarbeid om dette. Så får vi se hva det ender ut i.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

paf

Det er vel heller ikke verre enn at man kan legge ut bilder på "Om Bataljonen" siden. Det er riktig at det faktisk er viktig å vite hvem som sitter i styret. Ingen vet navnene på alle. Jeg har etterhvert fått med meg hvem som er hvem i styret (til slutt...), men mange av de andre "veteranene" vet det ikke.

Bataljonen

Quote from: "paf"Det er vel heller ikke verre enn at man kan legge ut bilder på "Om Bataljonen" siden. Det er riktig at det faktisk er viktig å vite hvem som sitter i styret. Ingen vet navnene på alle. Jeg har etterhvert fått med meg hvem som er hvem i styret (til slutt...), men mange av de andre "veteranene" vet det ikke.


Tja, dette kan nok gjennomføres, noe ala det som var i medlemsbladet ifjor. Vi får se om vi kan finne noen fine smilebilder :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Bilder vil virke negativt for denne gjengen. Tror de egner seg best for radio.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året

Northside

Quote from: "olebrann3"Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året


er det noe som virkelig vil trekke fjortisser så må det være dette!

"åååh, giiiid. Der e opdal, så fiiiiin. Vi bare mååå være med i Bataljonen..."

olebrann3

fjortiser får no heller være... får iallefall medlemmer

Candyman

Quote from: "olebrann3"fjortiser får no heller være... får iallefall medlemmer

Kvalitet er bedre enn kvantitet olegutt...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

olebrann3

Men vist man lager Bataljonen ung for folk under 18 og plasserer de litt lengre vekke:)

Falken

Med de holdningene der kommer Bataljonen ALDRI til å vokse eller bli mer attraktiv.

olebrann3

joda det tror eg de kan få et felt for siden av bataljonen elle noe sånt

Bataljonen

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "olebrann3"Kunne jo hatt et eller annet med at nye medlemmer fikk møte brannspillerene... så kan man liksom arangere det 3-4 ganger i året


er det noe som virkelig vil trekke fjortisser så må det være dette!

"åååh, giiiid. Der e opdal, så fiiiiin. Vi bare mååå være med i Bataljonen..."


Tja så det er da gale at vi får ned Brannspillere til stands'en på Festplassen lørdag 15 juli da ?

Jeg ser ingen problem i å kunne bruke Brannspillere i vårt arbeid. Det er mange "fjortisser" eller barn som har disse spillerne som helter eller forbilder og det er stort for disse å kunne få en autograf eller prate med de.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

olebrann3

nettopp sørg for at huseklepp, vaagan, zavrl, martin andresen og keeprene kommer iallefall de e mest hipp tror eg...

og Charlie kunne vell kommet ingen mislikker han :wink:

olebrann3

Og kanskje Helstad burde ta turen, det får iallefall fans til å komme

Candyman

Quote from: "olebrann3"Og kanskje Helstad burde ta turen, det får iallefall fans til å komme

Han drar iallefall damene ned dit...han har jo nesten finere hårsleik enn surfegutten... ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

olebrann3


abe78

Denne tråden gjør i hvert fall ikke dette forumet mer attraktivt. At en person skriver 7 av de 12 siste meldingene og bare skriver 1 linje med svada i hver melding er ikke spesielt bra for et forum.
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: "Falken"Med de holdningene der kommer Bataljonen ALDRI til å vokse eller bli mer attraktiv.


Det er vel heller at Bataljonen vokser og blir mer attraktiv av sånt.
En del av de som er "fjortiser" nå kommer jo te å være supportere senere i livet og, kanskje etter hvert også de legger igjen mobilen hjemme. Jo fler man får med jo bedre, de trofaste slutter vel ikke å gå på stadion fordi det kommer flere??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "Bataljonen"
Tja så det er da gale at vi får ned Brannspillere til stands'en på Festplassen lørdag 15 juli da ?

Jeg ser ingen problem i å kunne bruke Brannspillere i vårt arbeid. Det er mange "fjortisser" eller barn som har disse spillerne som helter eller forbilder og det er stort for disse å kunne få en autograf eller prate med de.


Nei, det er ikke direkte gale. Men kan ikke se for meg at det er godt voksne mennesker som kommer på denne stands`en. Vil tro dette heller er noe familier og nettopp unge folk heller vil bli tiltrukket av... Men så har jo ikke eg noe bedre ide for å trekke til seg eldre mennesker, så eg burde kanskje ikke uttale meg for mye om denne saken :wink:

C@Bøe_79

Quote from: "abe78"Denne tråden gjør i hvert fall ikke dette forumet mer attraktivt. At en person skriver 7 av de 12 siste meldingene og bare skriver 1 linje med svada i hver melding er ikke spesielt bra for et forum.


Denne tråden mistet litt av funksjonen sin,ja.
Ble litt uoversiktlig, eller mye rot.

Bataljonen skrev:
QuoteNå er det gale å ha spillere på stand?


Det er det ikke, men det er gale å ha det som en medlemsfordel.
F.eks: Meld deg inn i BBB og treff spillerne 3 ganger i året.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "C@Bøe_79"
Bataljonen skrev:
QuoteNå er det gale å ha spillere på stand?


Det er det ikke, men det er gale å ha det som en medlemsfordel.
F.eks: Meld deg inn i BBB og treff spillerne 3 ganger i året.


Bataljonen har ikke dette som en medlemsfordel og vil nok ei heller i fremtiden bruke dette som en medlemsfordel.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannfrelst

Quote from: "olebrann3"Men vist man lager Bataljonen ung for folk under 18 og plasserer de litt lengre vekke:)


(shock) Da må jo du flytte deg lenger vekk da Olebrann? Vil du det altså?
Tror dessverre ikke at det Bataljonen ung greiene vil fungere. Folk helt ned i 12-13 års alderen vil fortsatt synes det er kult å stå med de voksne som er stor i kjeften. Den eneste løsningen eg ser er å ta billettpriser på 180-150 på nedre Hansa og 200-230 på øvre. Også ha en grei barnepris i klokkesvingen på 50-60 kroner for medlemmer.
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

hadde nok ikke stått med bataljonen ung men det er fordi eg altid har stått med bataljonen. Men sikker på at andre nye folk ville gjort det, og da kan de jo på en måte lære seg å synge der og når de blir elde så begynner de å gå på vanlig bataljonen...

Northside

blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.

C@Bøe_79

Quote from: "NorthsideFCDH"blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.


Nei, det tviler jeg blir rett..
Mye av ungdommen er bortskjemt nå til dags, hvis de vil så betaler foreldrene det. 90 % av ungdommene jeg treffer har dyrere og nyere mobil enn meg,hvorfor????
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Esskåbrann

Ã¥ skal det skje!

Northside

De unge, så tenker eg på alt mellom 1-18år.

Alderen er ikke så virktig, de som faktisk er problemet er de som kommer pga det er kult, kult å stå i midten. Dette er som oftest unge personer i ca 15-års alderen. Og når så mangen i så stort antall unge personer stiller seg i midten, så blir det et problem selv om vi egentlig vil ønske alle velkommen.

Ta deg en tidlig tur på stadion og følg med på ss når dørene åpner, så skjønner du lett ka eg mener :wink:

Esskåbrann

Jeg er ofte på Stadion tidligere enn Brann-bussene kommer (det er da den største tilstrømningen på SS er). Og jeg skjønner litt hva dere mener, men jeg er uenig i det. Jeg mener at om man syntes det er kult, så skal man få stå der. For det er det det hele handler om! At folk liker det, og opplever Brann som en positiv ting. Det mener jeg er viktigere enn seriegull.
Ã¥ skal det skje!

krøvel vellevold

Det er ikke noe galt i at unge holder med Brann og gÃ¥r pÃ¥ Stadion eller Store StÃ¥. Men nÃ¥r mesteparten pÃ¥ SS er unge smÃ¥jenter, sÃ¥ begynner det Ã¥ bli et problem. Lyden er en ting. Men jeg forstÃ¥r godt at folk pÃ¥ 25-30-40 ikke liker Ã¥ stÃ¥ omringet av ti hylende og fnisende fjortisjenter. Føler nesten jeg blir sett pÃ¥ som en gammel gris, hvis det er masse smÃ¥piker rundt meg pÃ¥ SS.  Det er jo ogsÃ¥ en grunn til at voksne mennesker liker Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ utesteder med aldersgrense 20+. Oftest er det stor forskjell pÃ¥ hvordan 16-19-Ã¥ringer oppfører seg, og hvordan folk over 20 oppfører seg. Selv om det selvsagt finnes unntak.
Legg ned hele klubben!

Esskåbrann

Ja, det finnes unntak. Det finnes flere enn du tror. Du legger jo selvsagt merke til dem som skal sloss, dem som står å ler hele tiden, og dem som fniser og ler.

Men du legger ikke merke til de som oppfører seg slik de skal. Du legger ikke merke til alle som synger, alle som drar igang en sang, alle som oppfører seg HELT NORMALT. Dem legger du faktisk ikke merke til, men om dere får det som dere vil fratar dere oss (ja, jeg sier oss for jeg mener jeg går under den kategorien) gleden med å være på Stadion!
Ã¥ skal det skje!

Northside

Quote from: "Esskåbrann"
Men du legger ikke merke til de som oppfører seg slik de skal. Du legger ikke merke til alle som synger, alle som drar igang en sang, alle som oppfører seg HELT NORMALT. Dem legger du faktisk ikke merke til, men om dere får det som dere vil fratar dere oss (ja, jeg sier oss for jeg mener jeg går under den kategorien) gleden med å være på Stadion!


Legger jo merke til de "ekte" supporterne (ekte= de som bryr seg om Brann bla bla bla, fant ikke et bedre ord for å beskrive det) og det er jo ikke noe problem at de står i midten.

Men når en så stor andel i samme alder ikke bryr seg et sekund om sang/stemning og Brann, så må noe gjøres. De som bryr seg om Brann betaler glatt mer for å stå i midten å synge, de som er der pga det er kult, vil kanskje ikke betale like mye for å stå med de kule.

olebrann3

som svar på hvorfor vi er der å synger er jo seffølgelig for å heie fram laget vårt men i tillegg vil vi være den beste supporterklubben i Norge og knuse motstanderens supportere regner med det er derfor vi ikke vil ha "fjortisser" som ikke synger der...

C@Bøe_79

Quote from: "Bataljonen"


Trodde ikke Store Stå debattene skulle taes her..
Bataljonen blir ikke bedre, uansett hvor mange "drittunger" man flytter.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Chrisstah

ka med 3 stykker som blir trukket til å skyte ballen i mål fra midtbanen i pausen eller nokke?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Mimz

Quote from: "Esskåbrann"

Er sÃ¥ enig, sÃ¥ enig med deg!!!!!!  
Mye av det du skriver i innlegget ditt gjelder her på forumet også. Enkelte brukere virker som de er mest opptatt av å "bruke kjeft" mot andre enn å komme med konstruktive tilbakemeldinger... Man kan komme langt med litt toleranse mot andre mennesker. Da hadde kanskje Bataljonen blitt litt mer attraktiv. Men til dere som ønsker så mange vekk fra Stadion: Dere oppfører vel dere som den perfekte supporteren selv? Skjerp dere!! Det er flott at de yngre generasjoner viser interesse for fotballaget sitt!!!
everending story

Pondan

No har Bastionen gått forbi oss.. da er vell vi på 4-5 plass i Norge.

Hvorfor er vi ikke større enn det vi er?

Meninger?

Marek

Quote from: "Bataljonen"
Hvorfor vil ikke DU være medlem og hva tror DU kan gjøre Bataljonen mer attraktiv ?


Hvorfor jeg ikke er medlem? Har intet godt svar på det, lurer rett og slett på; hvorfor SKAL jeg være medlem? Whats in it for me?
ons Ivar skal hem...

Pondan

Det beviser på en måte at vi er en gjeng med Brannsupportere.. Litt mer supportere som andre på stadion, enda de er det, ingen tvil på det....

Marek

ons Ivar skal hem...

Brannmus

Jeg tror at Bataljonen sliter med at det fremstår som en supportergruppe for Store Stå, og ikke er interessant for de som velger å se kampen andre steder.

Når vi nå neste sesong bytter tribune, så tror jeg at denne identifiseringen mellom hvor man står under kampen og Bataljonen kan bli litt mindre.

Selv var jeg medlem i både BST og BBB de årene jeg gikk på Store Stå, men jeg har ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke fornyet medlemskapet når jeg denne sesongen flyttet meg fra SS.

Tror en nøkkel til å trekke folk til en slik gruppe er ikke hva de kan få ut av avtalen alltid. Om du får BA billigere og sparer ti kroner på en CD, så er ikke dette nok til å trekke folk til en supporterklubb. Det må være klubbfølelse og det sosiale som trekker folk og ikke at man kan spare noen kroner - eller at man "må" være med for å dra på enkelte turer og stå enkelte plasser. Det siste tror jeg bare var med på¨å forsterke koblingen mellom SS og BBB.

Det må enten være goder som er unik og enestående knyttet til medlemskap, eller en større identitet knyttet til at Bataljonen og Brann henger sammen.

For meg virker det, som tidligere nevnt, at Bataljonen er for Store Stå og ikke for Brann. Jeg vet at de i Bataljonen jobber hardt med å forandre dette, men tror det kommer til å ta tid.

Marek

Enig i mye av det Brannmus sier her.

Det dreier jo seg om å bygge en merkevare, en identitet som folk vil assosiere seg med. Klanen har tom klart å bygge hele merkevaren sin opp til å bli en livstil.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Hva fordeler har med saken skal ikke påvirke noen med og bli medlem hos klubbens supportergruppe.

Brannmus

Helt klart dette. Jeg liker ikke å dra frem Klanen, for det blir med en gang folk som påstår at du er skapsupporter osv, men ser vi på Klanen sin tilknytning til klubben, så er Klanen VIF og VIF er Klanen. De går hånd i hånd og det å være med i Klanen er omtrent som å være med i klubben. Har jeg inntrykk av i hvert fall.

I tillegg legges det ned et enormt arbeid i merkevarebygging som Marek sier. Nå mener ikke jeg nødvendigvis at BBB skal bli en moteting, som jeg tror Klanen er i ferd med å bli, men det er helt klart mye å lære av hvordan denne supportergruppen har bygget seg opp.

Marek

Kanskje BBB burde hente inn eksternhjelp på dette området.
ons Ivar skal hem...

Brannmus

Eksternhjelp er nok ingen dum ide, samtidig som dette burde samkjøres med Brann slik at det kom klarer frem at dette var et felleskap.

Det jeg tror vil være noen veldig viktige elementer for å gjøre Bataljonen til en suksess er følgende:
- Et fast samlingspunkt.
Vi har vel Bataljonen bar, men dette er ikke akkurat en innkluderene plass. Så et fast samlingsted hvor alle i Bataljonen er velkommen til å komme tror jeg kunne vært nyttig for å bygge opp samholdet.
La oss si man har et lokale (f.eks på Stadion som er et naturlig samlingspunkt allerede). Hver tirsdag f.eks kan man se forrige kamp i reprise og snakke om Brann, tifo, sanger og alt annet. Og før kampen kan man samles, se en eller annen kamp på TV og snakke litt om hva man skal gjøre i morgen. Dette ville kunne bygge opp litt samhold muligens, samtidig som at det ville være noe litt spesielt for de som valgte medlemskap. Tror dette vil være en god ting for å fjerne litt av skillene som har oppstått de siste årene mellom fjortiser og etablerte supportere. Setter man noen i et rom sammen og snakker om Brann, så blir det nok noen artige diskusjoner, men skillene på alder osv hviskes kanskje litt lettere ut.

En grunn til at jeg foreslår denne litt klisjeaktige ideen er også for å få tilbake dugnadsånden. Ser vi på andre supportergrupper i Norge, så stiller de mye mer mannsterk opp i arbeidet med å lage Tifo f.eks. Med et lite "klubbhus" og et lokale hvor man kunne jobbet med Tifo ville det nok være lettere å få folk med på å bidra. Dette styrker igjen tilknytningen til klubben. Du gjør ikke arbeidet fordi du får igjen noen medlemsfordeler, men fordi du vil bidra til en god ramme rundt kampen.

Akkurat nå er jeg redd for at i stede for å være en innkluderende organisasjon, som målet til Bataljonen er, så er vi i ferd med å bli en fragmentert organisasjon. Vi har en gruppe for Tifo, en for de unge, en for de gamle, en for de som synger og en for de som sutrer. Felleskapet forsvinner og arbeid på tvers av gruppene blir ikke eksisterende.

Marek

Ingen idèr er dumme i denne sammenhengen, men forstår ikke helt hvordan dette skal virke inkluderende.

Tror det siste punktet ditt er viktigere, vi er ikke en stor nok supportergruppe til å ha så mange ulike grupperinger, burde vært en samlet en. Men dette vil kanskje bedre seg når alle samles på Frydenbø til neste år.
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Quote from: "Brannmus"
For meg virker det, som tidligere nevnt, at Bataljonen er for Store Stå og ikke for Brann. Jeg vet at de i Bataljonen jobber hardt med å forandre dette, men tror det kommer til å ta tid.


Problemet er at mange tror Bataljonen er Store Stå !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

paf

Quote from: "Bataljonen"
Problemet er at mange tror Bataljonen er Store Stå !

Samtidig som Bataljonen er manisk opptatt av å si at det ikke er det samme og mange på Store Stå opplever at Bataljonen vil distansere seg fra Store Stå. Da har man et klassisk problem. Samtidig er vi ikke tydelige nok på hva vi faktisk ønsker å være. Det er en klassisk identitetskonflikt.

Det som skiller Bataljonen fra alle andre norske supporterklubber er at de øvrige er tydelige på at de er for de som er supportere - ikke for tilskuere. Bataljonen er opptatt av å være både for tilskuere og supportere og treffer ingen av delene...

Bataljonen

Quote from: "Brannmus"Helt klart dette. Jeg liker ikke å dra frem Klanen, for det blir med en gang folk som påstår at du er skapsupporter osv, men ser vi på Klanen sin tilknytning til klubben, så er Klanen VIF og VIF er Klanen. De går hånd i hånd og det å være med i Klanen er omtrent som å være med i klubben. Har jeg inntrykk av i hvert fall.

I tillegg legges det ned et enormt arbeid i merkevarebygging som Marek sier. Nå mener ikke jeg nødvendigvis at BBB skal bli en moteting, som jeg tror Klanen er i ferd med å bli, men det er helt klart mye å lære av hvordan denne supportergruppen har bygget seg opp.


Merkevarebygging er en viktig ting og faktor og Bataljonen har allerede begynt dette arbeidet. Ved lansering av ny logo forklarte vi bakgrunnen for logoskiftet. Vi har en effektkolleksjon på trappene som er et videre ledd i denne merkevarebyggingen.

Når det gjelder tilhørigheten og samarbeidet med Sportsklubben Brann er den tettere enn noen gang før. Og dette ga Brann uttrykk for på seinest i dag på møtet sammen med de.

Neste år mener jeg at merkevarebygging samt jobbing for medlemsmassen er en av de viktige tingene neste års styre bør vurdere.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


Breiflabben

Quote from: "jansi"

Det som er viktig er at BBB skal være en suporterklubb for alle som er intrisert i BRANN og ikke bare for de som er helt fanatiske.

:D  :D


Tror du er inne på et veldig vesentlig punkt.
Tror det er viktig å få frem at du ikke må å reise på alle borteturene og sitte på et vannhull hele uken og bøtte øl for å være medlem i bataljonen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

jansi

Jeg er helt enig med deg der, er selv medlemm av BBB og jeg reiser ikke på alle bortekampene, men jeg ser på meg selv som en god BRANN suporter fordi om.

Pondan

Hvorfor har ikke siden her fått nye logoer osv?

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Hvorfor har ikke siden her fått nye logoer osv?


Av den enkle grunn at det jobbes med et nytt design på hele siden og da vil den nye logoen også komme.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Chrisstah

syns det er veldig flott at dere setter opp dagsbuss!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Anne Malene

For min del er det to ting som gjør at jeg ikke vil være medlem av Bataljonen, begge deler kan lett løses.

1. Navnet. Men jeg leste forklaringen om at det henspeilet på buekorps. Så hvorfor ikke starte et eget buekorps? Det er vel nok av dem med erfaring rundt omkring på stadion. Gjerne et for både gutter og jenter, ikke minst for å vise at man er inkluderende og ønsker at jenter og kvinner skal være en del av Bataljonen.

2. Image. Jeg ser på Bataljonen som en rølpeklubb. Det viktigste med bortekamper er å drikke på bussen. Det viktigste med hjemmekamper er vorspiel/nachspiel på fotballpuben. Det viktigste med å feire seriestart og -avslutning er å ha en heidundrandes fest på Champions eller where ever. Det er ikke for meg. Jeg er samboer og har to barn. Brann er noe jeg vil oppleve sammen med dem. Hva med å opprette underorganisasjoner, Bataljonen skal jo være en "paraplyorganisasjon" (slå dette opp på wikipedia...). Da tenker jeg f.eks. Bataljonen Barn 6-12 år. Bataljonen Ung 13-17 år. Bataljonen Student 18-24 år. Bataljonen 25-49 år. Bataljonen Senior 50 +. Aldersgruppene er bare eksempler. Bataljonen Familie, for familier. Da kan man gjerne arrangere spesielt for gruppene, f.eks. familiedag, fotballcup, foredrag, tur på Fløyen... Og fester på utesteder, selv foreldrene i Bataljonen Familie trenger en tur ut i blant. Det trenger ikke være så mye å organisere, dersom man i styret eller en styringsgruppe har 1-2 personer som har ansvar for sin "avdeling", men hele gruppen samarbeider om arrangementene og driften ellers.
For det er vel ikke om å gjøre å øke medlemstallet bare for å slå Bastionen og gjerne Klanen også, dere må jo gjøre det interessant å forbli medlem.

Og forresten, når det gjelder liv på Stadion; jeg sitter på tribunen bak Store Stå, og vil egentlig synge med. Men dette er ikke så lett når man har lange sanger som "visst ikkje Brann vinner serien i år". Gi oss flere "sanger" med få ord og taktfast klapping, da er det lettere å få resten av Stadion med. F.eks. "Eirik Bakke - klapp klapp klapp". Om ikke alle synger, så klapper de i alle fall. Det enkleste er ofte det beste, også når det gjelder supportersang.

Grenersen @ isberget

Dere virker som meg som en gjeng med usympatiske folk, når man med en enkel henvendelse blir møtt med negative personkarakteristikker og drittslenging basert på etnisk tilhørighet og en landsdels historie.

Håper dere er fornøyde med å ha gitt meg et sinnssykt dårlig inntrykk av dere som gruppe. Takk for meg!

brann:)

Quote from: Grenersen @ isbergetDere virker som meg som en gjeng med usympatiske folk, når man med en enkel henvendelse blir møtt med negative personkarakteristikker og drittslenging basert på etnisk tilhørighet og en landsdels historie.

Håper dere er fornøyde med å ha gitt meg et sinnssykt dårlig inntrykk av dere som gruppe. Takk for meg!



Ikkje hør på de som snakker drit til deg. de e ein dårlig stemmning etter kampen i går. den bataljongenseren synst jeg dere bør få snart. Bataljonen må gjere noe med dette.

Ikkje alle er sånn som de som er litt surmulende i dag. eg sjølv er veldig sur på øvrebø og er påverka av kampen i går men synst ikkje nåken bør bli behandla dårlig jaja om noen kommer inn her for å bare snakke drit om brann så sjønner eg de som hetser dem men du spørde bare om ein genser.

Dåke der oppe i nor e ein fredlig klubb jaja dåke tok 3 poeng fra oss då men kommt meg over det. håper bbb fikser opp i dette og dåke får genseren.

Lykke til med resten av sesongen.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Bataljonen

Quote from: "Anne Malene"For min del er det to ting som gjør at jeg ikke vil være medlem av Bataljonen, begge deler kan lett løses.

1. Navnet. Men jeg leste forklaringen om at det henspeilet på buekorps. Så hvorfor ikke starte et eget buekorps? Det er vel nok av dem med erfaring rundt omkring på stadion. Gjerne et for både gutter og jenter, ikke minst for å vise at man er inkluderende og ønsker at jenter og kvinner skal være en del av Bataljonen.


Navnedebatten raste i sin tid når Bataljonen ble stiftet og da gikk det mest på sammensetningen og bruken av ordene " Brann Bataljonen Bergen"
I Brønnøysund er organisasjonen stiftet som overnevnt men utad bruker vi kun Bataljonen. Det er sikkert like mange meninger blant folket som det er medlemmer i Bataljonen så uansett hva som skjer eller blir foretatt blir diskutert.
Om navnedebatten skal taes opp igjen må dette gjøre via årsmøtet i såfall.
Quote
2. Image. Jeg ser på Bataljonen som en rølpeklubb. Det viktigste med bortekamper er å drikke på bussen. Det viktigste med hjemmekamper er vorspiel/nachspiel på fotballpuben. Det viktigste med å feire seriestart og -avslutning er å ha en heidundrandes fest på Champions eller where ever. Det er ikke for meg. Jeg er samboer og har to barn. Brann er noe jeg vil oppleve sammen med dem. Hva med å opprette underorganisasjoner, Bataljonen skal jo være en "paraplyorganisasjon" (slå dette opp på wikipedia...). Da tenker jeg f.eks. Bataljonen Barn 6-12 år. Bataljonen Ung 13-17 år. Bataljonen Student 18-24 år. Bataljonen 25-49 år. Bataljonen Senior 50 +. Aldersgruppene er bare eksempler. Bataljonen Familie, for familier. Da kan man gjerne arrangere spesielt for gruppene, f.eks. familiedag, fotballcup, foredrag, tur på Fløyen... Og fester på utesteder, selv foreldrene i Bataljonen Familie trenger en tur ut i blant. Det trenger ikke være så mye å organisere, dersom man i styret eller en styringsgruppe har 1-2 personer som har ansvar for sin "avdeling", men hele gruppen samarbeider om arrangementene og driften ellers.
For det er vel ikke om å gjøre å øke medlemstallet bare for å slå Bastionen og gjerne Klanen også, dere må jo gjøre det interessant å forbli medlem.


Er enig i mye av det du skriver her og vi har allerede gjort noe for å bli mer "for alle" og mer vil komme til neste sesong.
Til turen mot Lyn setter vi opp både en familiebuss og en nattbuss, nettopp for å tilby en stille buss for de som bla ønsker å ta barn med eller ha en rolig tur.

Familiemedlemskap ble lagt frem for årsmøtet tidligere iår og vil tre i kraft fra sesongen 2007. BT tribunen blir familietribune til neste år og her skal det jobbes for å få til noe i forbindelse med dette.

Det foreligger også planer om "Bataljonen Ung" og dette er et prosjekt som neste års styre må ta tak i og få etablert så det vil komme. Brann Business Club vil bli mer tilgjengelig til neste år og her kan det lages arrangementer og tilstelninger både for liten og stor.

Det vil snart komme informasjon om et arrangement som nettopp vil finne sted i disse lokalene, både for liten og stor.

Så det jobbes aktivt med det du her nevner og til neste år vi nok endel av dette være på plass.
Quote
Og forresten, når det gjelder liv på Stadion; jeg sitter på tribunen bak Store Stå, og vil egentlig synge med. Men dette er ikke så lett når man har lange sanger som "visst ikkje Brann vinner serien i år". Gi oss flere "sanger" med få ord og taktfast klapping, da er det lettere å få resten av Stadion med. F.eks. "Eirik Bakke - klapp klapp klapp". Om ikke alle synger, så klapper de i alle fall. Det enkleste er ofte det beste, også når det gjelder supportersang.


Det jobbes i disse dager med en sanggruppe som skal bli opprettet og funksjonen til denne gruppen er å lage nye sanger/tekster/kamprop. Det vil avholdes møter og sangverksteder hvor dette blir gjennomført og i tillegg bli spilt inn nye sanger hvor lydfil skal bli lagt ut på nettet. Så her er det bare å hive seg på om en ønsker å påvirke.

Så om en ønsker å hjelpe Bataljonen i noe av overnevnte kan man kontakte oss. Når sesongen er over vil dette arbeidet intensiveres.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "brann:)"

Ikkje hør på de som snakker drit til deg. de e ein dårlig stemmning etter kampen i går. den bataljongenseren synst jeg dere bør få snart. Bataljonen må gjere noe med dette.

Er det Bataljonens jobb Ã¥ dele ut gensre i hytt og pine til folk som bytter sin vekk?  

Er det noen som kan forklare hva Bataljonen har med denne genseren å gjøre i det hele tatt ???
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Langhår

Forøvrig vil jeg si at tiltaket med en "stille buss" er uhyre bra. Dette gjelder jo ikke bare familiefolk, men også mange "vanlige" supportere som gjerne ikke har anledning til å feste fram og tilbake til Oslo grunnet jobb, familie osv.

Virkelig bra at Bataljonen tar hensyn til både dem som har anledning til å ta seg en skikkelig "festtur" og dem som ikke har muligheter til dette.

Denne "stille bussen" er etter mitt syn et langt steg i riktig retning når det gjelder å ha et tilbud til alle som elsker Brann.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Breiflabben

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Pondan"Hvorfor har ikke siden her fått nye logoer osv?


Av den enkle grunn at det jobbes med et nytt design på hele siden og da vil den nye logoen også komme.



Blir det forandringer på forumet også ?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Bataljonen

Quote from: "Breiflabben"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Pondan"Hvorfor har ikke siden her fått nye logoer osv?


Av den enkle grunn at det jobbes med et nytt design på hele siden og da vil den nye logoen også komme.



Blir det forandringer på forumet også ?


Det blir hovedsaklig forsiden som vil komme nytt design på.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

østafor

Quote from: "NorthsideFCDH"blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.
rann over hele landet :-)

brannfrik

QuoteLurte ogsÃ¥ litt pÃ¥ det der med hvor er de voksne folka!!!  


de er på felt Z

paf

Quote from: "brannfrik"
QuoteLurte ogsÃ¥ litt pÃ¥ det der med hvor er de voksne folka!!!  


de er på felt Z

Alle 500?

Romani3

Quote from: "østafor"
Quote from: "NorthsideFCDH"blir jo sikkert nummererte plasser neste år (desverre), hva med å gjøre en liten vri her?

"dyrt" i midten mens ute på sidene finner du de billige billettene? Då ville automatisk de fleste unge trukket ut mot sidene, mens de mer eldre som har økonomi kunne samlet seg i midten...

Hvor bra eller om det ville fungert er jo en annen sak.


Det går jo buss fra Askøy.. Brannbuss. Men det e HSD med vanlige takster.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

erik1

Eller hva med Ã¥ sette inn en liten tekst i av en avis om det med BBB  i eks ba eller Bt om det ogsÃ¥ med paturkortet for neste Ã¥r, tror dette kunne kansje ha hjelpet??Ã¥ om de siste 2 borte turene ogsÃ¥???
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Bataljonen

Quote from: "erik1"Eller hva med Ã¥ sette inn en liten tekst i av en avis om det med BBB  i eks ba eller Bt om det ogsÃ¥ med paturkortet for neste Ã¥r, tror dette kunne kansje ha hjelpet??Ã¥ om de siste 2 borte turene ogsÃ¥???


Det har vært annonsert i avisen om partoutkortene. Når det gjelder de siste borteturene er de bortimot utsolgt så ingen vits å annonsere disse. Men til neste år vil annonseringen bli markant bedre ift til informasjon fra Bataljonen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

Quote from: "østafor"


Siden du bor der borte, sÃ¥ har du kanskje ikke fÃ¥tt med deg alle bussene som er satt opp fra halve vestlandet. De fleste stÃ¥r i Inndalsveien, og kommer fra steder som Knarvik, Sotra, Askøy, Os og andre "gudsforlatte"  :wink: steder i distriktet.
Så ja, du kan tenke deg at det kommer busser fra halve hordaland, for det gjør det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannfrelst

Hva med å oppdatere antall partoutkort solgt på Hansa til neste år? Og den TIFO siden burde no snart vert oppe å gått igjen;)
2.10.07-Gullet kom hem!

anders_flanderz

Bare brann vinner gull i år så blir bataljonen mer populær..truste me!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Bataljonen

Quote from: "Brannfrelst"Hva med å oppdatere antall partoutkort solgt på Hansa til neste år? Og den TIFO siden burde no snart vert oppe å gått igjen;)


Antall partoutkort kan jeg oppdatere innimellom. NÃ¥r det gjelder Tifo siden tar ting tid, har purret de opp et par ganger.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

C@Bøe_79

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Brannfrelst"Hva med å oppdatere antall partoutkort solgt på Hansa til neste år? Og den TIFO siden burde no snart vert oppe å gått igjen;)


Antall partoutkort kan jeg oppdatere innimellom. NÃ¥r det gjelder Tifo siden tar ting tid, har purret de opp et par ganger.



Tifo-siden kommer, men ligger ikke ut et halvferdig produkt.
Vi i gruppen vil at alt skal være på stell før man gjenoppretter den, og håper vi møter forståelse for det..

Christian
For Tifo-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

pleb

Quote from: "anders_flanderz"Bare brann vinner gull i år så blir bataljonen mer populær..truste me!


Medgangssupportere vil du ha? :roll:

Chrisstah

Quote from: "pleb"
Quote from: "anders_flanderz"Bare brann vinner gull i år så blir bataljonen mer populær..truste me!


Medgangssupportere vil du ha? :roll:


sånn e det uansett! medgangere er det alltid! og det får folk bare leve med!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up