• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva trenger Brann Stadion?

Started by BrannFa(e)n, April 18, 2006, 22:09:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Jepp. Jeg så at Krøvel var enig med meg og det er noe veldig nytt, og da er det jaggu verdt å lage et nytt emne om.

Hva trenger fotballnorge? Hva trenger Stadion?

Trenger virkelig Brann Stadion å ha Norges beste supportergjeng? Etter min mening, nei.
I 2004 så jeg for første gang at gamle sitte reiste seg og klappet et par kamper, men det var en sjeldenhet. I 2005 skapte Brann Stadion to sanggrupper: En på Hansa, og en på Store Stå. Etter hva jeg kan forstå er det ingen i Norge som slår oss i to kamper nevnte sesong stemningsmessig, vi troner øverst soleklart. De to kampene er Brann - LSK og Brann - RBK. Hele stadion kokte, hele stadion reiste seg, hele stadion klappet, hele stadion sang. I tillegg økte stemningen generelt sett både på gamle sitte og Brann-tribunen. Brann har også "Reis opp"-sangen som også går over hele stadion og involverer alle utenom rullestolbrukerene. Man ser også at de på Hansa reiser seg når Brann har corner i den svingen, og nå har folket på Umbro også begynt å reise seg. Mot Lillestrøm idag så vi i tillegg på en corner at folket på Hansa reiste seg på en corner på motsatt banehalvdel.

Man ser med andre ord at på Brann stadion ser man tendenser til at man kan få et samlet publikum som er engasjert uansett plassering. Man ser tendenser til å kunne bli uformelt kåret til det publikumet med mest engasjement på stadion på kamptidspunktet. Engasjement er nemlig nøkkelordet. Klanen kan få kjempe med Kanarifansen om hvem som synger mest for min del, jeg personlig må innrømme at jeg driter i det. De tendensene jeg kan se og den veien jeg ser vi går mot mener jeg er positiv. Selvfølgelig har det sine negative sider, de skal jeg skrive mer om.

Punkt en: Vi synger ikke når vi er inne i en mer negativ periode. Det er et av de tingene vi kan forbedre oss på. Løsningen her er relativt enkel for folk som kan lage sanger. Når vi er nervøse og ligger under er det perfekt å synge delvis negativt ladde sanger. Et eksempel på det jeg mener på en negativt ladet sang er "Dø for Brann, alle mann". Der synger man om nedrykk og å støtte klubben. Slike sanger trenger vi mer av.
Punkt to: Vel, jeg kom ikke på mer.

Diskuter.
rannfasiten

Mr_Soma

Det som er med Brannpublikummet er at vi er så forbannet kresne.
De første 5 min er stemingen på 7 fra en skala mellom 1 til 10.
Om det ikke skjer all verden, som i dag, så ligger den på 4-5 fra det 5 minutt til pause.

Men så skjer det igjen, vi får sprøyten som gjør at vi trøkker til stemningsmessig, i form at av dommeren tar en del kontroversielle avgjørelser eller at vi rett og slett scorer.

Da kommer utløsningen, å tallet beveger seg opp mot en 8-9, kanskje 10 - men bare der og da. Maks 5-10 min sammenhengende.

For at den skal nå antiklimaks, dvs 12 av 10 så må vi enten leke med LSK på selveste 16.mai eller banke Rosenborg 4-1, noe som bare skjer hvert skuddår om ikke sjeldnere.

- Dessverre.

krøvel vellevold

Quote from: "Mr_Soma"Det som er med Brannpublikummet er at vi er så forbannet kresne.
De første 5 min er stemingen på 7 fra en skala mellom 1 til 10.
Om det ikke skjer all verden, som i dag, så ligger den på 4-5 fra det 5 minutt til pause.

Men så skjer det igjen, vi får sprøyten som gjør at vi trøkker til stemningsmessig, i form at av dommeren tar en del kontroversielle avgjørelser eller at vi rett og slett scorer.

Da kommer utløsningen, å tallet beveger seg opp mot en 8-9, kanskje 10 - men bare der og da. Maks 5-10 min sammenhengende.

For at den skal nå antiklimaks, dvs 12 av 10 så må vi enten leke med LSK på selveste 16.mai eller banke Rosenborg 4-1, noe som bare skjer hvert skuddår om ikke sjeldnere.

- Dessverre.


Syns Brann-publikummet er bra så lenge Brann trøkker på! Vi kan gjerne ligge under eller ha uavgjort. Trøkker laget fremover og skaper sjanser og jager utligning, så er det kanontrøkk og engasjement som overgår alle i Norge. Og noen dårlige dommeravgjørelser, så er trøkket der med en gang. Syns ofte det er bedre stemning når vi jager en utligning eller et seiersmål enn når vi leder 4-0. Spesielt hvis vi har lagt under 0-2, får en redusering og presser på for 2-2. Da er det liv da! Leder vi 4-0 og triller ball i en halvsirkel bak, så blir det lett daft på tribunen også. Det er intensiteten i spillet - og ikke nødvendigvis sifrene på resultattavlen som avgjør stemningen. Men selvsagt koker det ekstra etter scoring.
Legg ned hele klubben!

Stalin

Føler det hjelper sykt med 100 av dårlig stemningtråder der alle klager på
"oi  det var mye bedre før.."  

Hva med å prøve å gjøre noe sjøl istede for å observere hva alle andre gjør galt.. Slutt og klag! Gjør noe sjøl!

Ekke alt som kan løses med en tråd på forumet!

Mr_Soma

Veldig enig Krøvel! Bra formulert... det er sant som du sier, at intensiteten og nerven er der når det skjer noe hele tiden, så lenge ting ikke er avgjort.

abe78

Jeg går på stadion for å kose meg. Driter i hva de på TV tenker. Kose meg det gjorde jeg i dag. Skrek meg hes også. På straffe-situasjonen og på Winters lille mirakel av en scoring.

Enig med trådstarter. Vi trenger ikke norges beste supportergruppe - vi trenger norges beste publikum.

Til de negative. Neste kamp går på kvelden før 1.mai. Nærmere bestemt klokken 20.00 mot Vålerenga. DA snakker vi stemning! ;-)
.og husk!

Snublefot

stemmen min er ihvertfall ødelagt...

er glad jeg ikke driver med telefonsalg enda, kundene hadde nok blitt vettskremte.

BrannSupporter

En av kampene i 2004 som hadde best stemning på stadion var jo faktisk Bryne-kampen i kvartfinalen hvor det bare var 6-7000 på. Uten tvil gir det best stemning når vi jager utligning/seiersmål.

Go Up