• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

T/L 2006 - Jevnere eller kjedeligere?

Started by Mr_Soma, April 17, 2006, 18:25:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Er det flere enn meg som reagerer på alle smultringene som har vært disse 2 første rundene. (Selv om vi bare er kommet halvveis i runde 2.)
Har Tippeligaen blitt kjedeligere eller er det rett og slett at ting er blitt mye mye gjevnere?

Har en liten oversikt over første serierunde i 2003,2004 og 2005.

2003: 14 mål totalt noe som utgjør 2 mål pr kamp i gjennonsnitt
2004: 14 mål totalt noe som utgjør 2 mål pr kamp i gjennomsnitt
2005 : 21 mål som utgjør 3 mål pr kamp

Nå i serieåpningen 2006 hadde vi hele fire 0-0 kamper,totalt ble det scoret 12 totalt, som utgjør 1,7 pr kamp, ikke store forskjellen
i bunn og grunn.

Men generelt så synes jeg at kampene har vært utrolig kjedelige, det har vært ensidig spill og mye feighet.

Så spørsmålet jeg stiller meg, er frykten for å tape så mye større enn lysten på å vinne?

Håper virkelig ikke Brann faller i den samme "gryten"

Motyka

Quote from: "Mr_Soma"
Så spørsmålet jeg stiller meg, er frykten for å tape så mye større enn lysten på å vinne?



Spurte ikke Wathne & co. nettopp om det samme?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Lurkin

Altfor mange har en defensiv mentalitet. Brann derimot har en generell offensiv målsetting, med Andresen som mener vi kan ta gull i motsetning til resten av kapteinene i Norge.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Ingenting som tyder på at dette blir kjedelig. Gullkampen blir nok ikke så jevn som bunnkampen. Tror det laget som skal utfordre RBK må over 60 poeng. Brannlaget/stallen har ikke kapasitet til å gjøre det.

Selv om vi skulle tape i morgen vil jeg si VIF og Viking har kommet mye skjever ut fra start. Viking fordi de tapte poeng mot en dumpekandidat borte og mot en middelhavsfarer hjemme, VIF fordi de har gitt bort 5 poeng på top hjemmekamper.

For vår del er uavgjort borte mot ffk ett noenlunde ok resultat, og ett hjemmetap mot ett LSK som har vært i medvind i flere månder bør også være å leve med. Da blir det verre om vi taper mot Start-uten-forsvar og derette mot ett VIF uten angrep. Tror 5 poeng etter 4 kamper er noenlunde der Brannlaget står i dag.

I Tromsø tror jeg varsellampene lyser som en middels norsk gatebil i strømstad. Spesielt siden bunnlagene (med unntak av Hamkam) har startet over forventet.

Mr_Soma

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Mr_Soma"
Så spørsmålet jeg stiller meg, er frykten for å tape så mye større enn lysten på å vinne?



Spurte ikke Wathne & co. nettopp om det samme?


Jo det gjorde han... men det blir jo ikke "nettopp" akkurat nå i.o.m at klokken er som den er.
Men jeg har fundert på dette siden forrige runde, at 4 smultringkamper må ha en "forklaring".

Trenerne og laget generelt satser jo stort i treningskamper å prøver ut det ene etter det andre. Men med en gang "alvoret" starter i april, så trekker de seg tilbake å spiller gørr kjedelig.

Uansett hvor trygge de har følt seg i treningskamper.¨

Får håpe Lurkin har rett - virkelig.


Snublefot

En ting er sikkert..

jeg betalte 50 kroner for å se webtv, sandefjord-hamkam..

Greit, hamkam er et møkkalag, og sandefjord er ikke akkurat top norge de heller, men gud bedre å de angrep.. de overkjørte ham-kam så til de grader...

Hver gang sandefjord fikk ballen, så var det rett på mål, enten gjennom en glimrende Knarvik (som virkelig har fått tilbake formen), eller kantene i form av en utlending jg ikke husker navnet på (men som jeg gjerne skulle sett i brann), og Mjelde (som kom inn i andre omgang)

Hver gang Hamkam hadde ballen var det rett i beina på dem, sandefjord kriga i 90 minutter i forsvar, uansett hvor på banen ballen var, og md en gang de hadde ballen var det rett på mål..

Utrolig artig kamp, selv om den var veldig enveiskjørt..  håper sandefjord viser slikt mot de bedre lagene også..  

ps:(Tegstrøm..  god damn.. nydelig mål for sandefjord i går.)

Go Up