• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Faktisk, før kampen har det vel bare blitt solgt et-par tusen. Alt annet er jo bare partoutkort, og ble da kjøpt før sesongen. Så det er dårlig.
rannfasiten

abe78

Tror de siste tallene som er presentert her er feil. Det snakkes om 12.000. Det er solgt ca. 700 kun på storestå. Tror tallet ligger på ca. 13.500 og det er rimelig sterkt for å være tirsdag.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Tror de siste tallene som er presentert her er feil. Det snakkes om 12.000. Det er solgt ca. 700 kun på storestå. Tror tallet ligger på ca. 13.500 og det er rimelig sterkt for å være tirsdag.


I så fall vil jeg se det regnestykket! Som jeg var inne på, så er det kun ca 11400 man med sikkerthet kan si er solgt. Det er neppe utsolgt på T-feltet. Og om det skulle være solgt så mye som 600 der, så bikker vi over 12000. Da må så godt som samtlige plasser på BT's abonnementsfelt (1560) være solgt allerede for at 13500 skal være riktig...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "1963"HALLO i dag e det tirsdag,,,, altså en arbeids uke før avspark. Der er solgt 12300 billetter,har det klikket for dere? det er konge bra! Kampen blir UTSOLGT!!!!!! tror det er viktig at vi sitter dette i perspektiv, intr for denne kampen er utrolig stor.. Hallo nesten 12500 solgte 1 uke før kampstart... Vannvittig:)


Tja. Mellom 0900 og 2130 i dag, har det vært solgt 594 billetter. I tillegg til det som måtte være solgt på T-feltet og på BT's abonnementsfelt. Kanskje vi snakker om 7-800 som er solgt totalt i dag. Skal Stadion bli utsolgt, må det selges mer enn 1200 pr. døgn fra nå av. Torsdag er forresten helligdag, så det er i grunn bare to fullverdige arbeidsdager før kampen. Og man skulle jo tro at billettsalget gikk raskest nå som det er massevis av ledige sitteplasser igjen. Det går ikke like fort når det kun er ståplasser tilgjengelig.
Legg ned hele klubben!

GBS

BT-Tribunen:
Felt C: totalt 320 seter, 240 ledige
Felt E: totalt 916 seter, 658 ledige
Felt G: totalt 331 seter, 317 ledige

krøvel vellevold

Quote from: "GBS"BT-Tribunen:
Felt C: totalt 320 seter, 240 ledige
Felt E: totalt 916 seter, 658 ledige
Felt G: totalt 331 seter, 317 ledige


Interessant.
Hvor fant du disse tallene?

Stemmer disse tallene, er det solgt 352 på BT's "abonnementsfelt". Jeg tippet vel 300 her i morges, så det anslaget er jeg fornøyd med...
Legg ned hele klubben!

GBS

Er BT-abbonent.
Fant tallene ved å logge inn på BT.no, deretter ved å klikke på en link til billettluka.no...

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "GBS"BT-Tribunen:
Felt C: totalt 320 seter, 240 ledige
Felt E: totalt 916 seter, 658 ledige
Felt G: totalt 331 seter, 317 ledige


Interessant.
Hvor fant du disse tallene?

Stemmer disse tallene, er det solgt 352 på BT's "abonnementsfelt". Jeg tippet vel 300 her i morges, så det anslaget er jeg fornøyd med...


Kanskje derfor du er høyt oppe på kamptippingen også,du er god å tippe..
No har vel ikke salget på BT-tribunen vært åpent så lenge,har det?
Og så er usikkerhet angående tribunen mulig en faktor.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Billettsalg til Lyn-kampen pr. kl. 1036 onsdag:

Hansa, Hoved og Umbro utenom S-feltet: 10551 plasser - 227 ledige = 10324 solgt.

S-feltet: 508 plasser - 331 ledige = 177 solgt (eller reservert bortefansen).

BT åpent salg: 1582 plasser - 1123 ledige = 459 solgt.

BT for abonnenter: 1503 plasser (foreløbig, pga manglende seter) - 1167 ledige = 336 solgt.

Store Stå: 3000 plasser - 2016 ledige = 984 solgt.

T-feltet: 1000 plasser. Tipper det er solgt ca 400 der.

Totalt: Solgt ca 12680.

Og det er rett og slett for dårlig når vi leder serien!
Legg ned hele klubben!

nummer9

Om det er fint vær, og streiken ikke er i gang, blir det nok fullt hus. Klart vi kan ønske oss fulle tribuner uansett motstander, men kan tenke meg at det er endel som drar vekk på langhelg til hytten el. pga av fri på torsdag og avspasering på fredag.

krøvel vellevold

Nå skal det tillegges at jeg ikke har tatt med rad 0 (!) på Hansa. Det er den raden som er øverst på Nedre Hansa og bak rad 13. Den ble jo lagt til lenge etter tribunen var ferdig, og er ikke til salgs på billettluka.no. Den er faktisk ikke tegnet inn engang. Men det dreier seg om ca. 150 seter. I tillegg tror jeg Altanen har ca. 150 seter. Gjør regning med at begge deler er med i tilskuertallet, og at disse er reservert. Dermed kan man plusse på ca 300 på de tallene jeg serverte ovenfor.
Legg ned hele klubben!

Dalen

det e tv kamp, det kan bli streik og det e lang helg, slapp av krøvel, slapp av
Brann - Seriemester 2007

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevold"Billettsalg til Lyn-kampen pr. kl. 1036 onsdag:

Hansa, Hoved og Umbro utenom S-feltet: 10551 plasser - 227 ledige = 10324 solgt.

S-feltet: 508 plasser - 331 ledige = 177 solgt (eller reservert bortefansen).

BT åpent salg: 1582 plasser - 1123 ledige = 459 solgt.

BT for abonnenter: 1503 plasser (foreløbig, pga manglende seter) - 1167 ledige = 336 solgt.

Store Stå: 3000 plasser - 2016 ledige = 984 solgt.

T-feltet: 1000 plasser. Tipper det er solgt ca 400 der.

Totalt: Solgt ca 12680.

Og det er rett og slett for dårlig når vi leder serien!


"Hei og velkommen til Bataljonens store 'Tipp Tilskuertallet'-konkuranse. Dette er en konkuranse hvor man ikke får vite om man hadde rett før omtrent en uke etter kampen på grunn av korrigeringer. Hva tipper du?"

Hehe.. Jeg tror forøvrig vi selger ut sitteplassene på hansa, gamle sitte og umbro (ca 227 plasser), store deler av store stå (ca 1200 plasser) og store deler av BT-tribunen. Dog tror jeg ikke det blir fullt på abonent-plassene (ca 2000 plasser). Så jeg tipper 16107 (tror jeg det ble).
rannfasiten

Yngve

Men du Vrøvel, du lyt hugse på det at når Brann gjer det bra, då kjem det lite folk på stadion. Her e suksess omvendt prposjonalt med masse folk på kampane.

Men dette rekanar eg med at du alt har tatt med i dei avanserte berekningane du køyrer i gjenom "Big Bertha" framfor kvar post. Ville berre gjere alle andre oppmerksam på det same..

Alexåsane

Mulig folk er litt skeptisk til å kjøpe enda, med tanke på den mulige streiken?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

arnes1

Det kan bli fullt med godt vær, men selv 16000 tilskuere kan være akseptabelt pga TV-sending og seint avspark. I denne kampen er det viktig at de tilstedeværende støtter laget vårt. Uten Miller og Vaagan Moen blir det trolig tøfft dette her.
I og med at det er veldig lenge til neste hjemmekamp er jeg svært optimistisk mht salg for de neste kampene for da er det en veldig lang periode Ã¥ selge pÃ¥ og  tross VM og sommer vil nok det jevnt og trutt selges bra fremover.

Xminator

Tradisjonelt har billettsalget etter ett VM vært lavere. Og hva kan man forvente på søndag? Jeg tror maks 15000. Det er litt slik som da man hadde Hansa ferdig. Folk er ikke helt vant til klokkesvingen enda.

krøvel vellevold

For øyeblikket går det ikke an å komme inn på BT's kundeservice, så da kan man heller ikke kjøpe billetter på BT's "abonnementsfelt". Og siden det er fridag i morgen, så blir det vel ikke ordnet opp i før på fredag...

Salget på resten av Stadion går for øvrig meeeeeeget tregt. På Hansa/Umbro/Hoved (utenom S-feltet) er det solgt... hold deg fast... TYVE sittebilletter fra 09 i morges til midnatt. På BT-feltene som er åpne for alle, er det solgt 131 i samme tidsrom. På Store Stå 110.

Salgstallene ved midnatt: Hansa/Umbro/Hoved (utenom S): 10343, S-feltet: 173 (muligens bare reservert), BT åpent salg: 581, BT for abonnenter: kommer ikke inn på siden, men antagelig ca 450, SS: 1092, T-feltet: ikke godt å si, men tipper ca 400. I tillegg kommer 148 på Altanen og 158 på rad 0 på Hansa. (De er sikkert reservert/solgt de også). Da er totalen ca 13345.

For øvrig er det pr. i dag 14450 sitteplasser på Stadion, inkludert Altanen. Når de manglende setene i BT er på plass, vil det være ca 14500 sitteplasser. I tillegg er det 4000 ståplasser. Totalt 18450 pr. idag og ca 18500 når de nevnte setene er kommet.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"På Hansa/Umbro/Hoved (utenom S-feltet) er det solgt... hold deg fast... TYVE sittebilletter fra 09 i morges til midnatt.



Du har fått med deg at alle gjenværende billetter er enkeltseter? Således er det ikke akkurat noen bombe at forhåndssalget på akkurat disse feltene har bråbremset. På resten av arenaen går det vel jevnt og trutt fremover.
Tipper det blir mellom 16.-17.000, litt avhengig av vær og vind og hva som egentlig skjer med de BT-billettene.

Skal ikke glemme at det i fjor kom 12.282 tilskuere på kampen mot (topplaget) Lyn. Det var en tv-sendt kveldskamp søndag 29.mai, rett etter bortekampen mot Start, hvor vi var fem minutter fra å lede serien. Så det går jo tross alt fremover..

weirus

Nå skal det nå værer sagt at litt av grunnen til det trege billettsalget foran neste runde kan være fordi folk venter med å kjøpe til det er avgjort om det blir streik fra fredag eller ikke...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"

 PÃ¥ resten av arenaen gÃ¥r det vel jevnt og trutt fremover.

Skal ikke glemme at det i fjor kom 12.282 tilskuere på kampen mot (topplaget) Lyn. Det var en tv-sendt kveldskamp søndag 29.mai, rett etter bortekampen mot Start, hvor vi var fem minutter fra å lede serien. Så det går jo tross alt fremover..


Men det kom 15000 mot Stabæk i år. Siden den gang har laget overbevist og vi har fått over 3000 nye seter. Syns det er flaut om RBK slår oss på tilskuertall søndag. Selv om de kjører mye kampanje der oppe. For med den nye BT-tribunen har vi også fått kampanje: 1500 plasser til "ta med deg et barn gratis".
Legg ned hele klubben!

Dalen

du har ennå ikke fått med deg at d e sein tv kamp? slutt å mas og vent og se kor mange det blir, det hjelper ikke at du skriver kor skuffet du blir og at vi bør har så og så mange i 100 inlegg, det blir ikke flere enn det blir uansett
Brann - Seriemester 2007

BrannFa(e)n

Krøvel, det er drøyt å påstå at det er flaut å bli slått av RBK på tilskuertall når de har overbevist hittil i sesongen på den fronten. Vel, da får du bare takle den flausen selv, for du er blandt de eneste som har den følelsen. Personlig driter jeg loddrett i om RBK har bedre tilskuere enn oss. Vi må faktisk se på klubber med like fasiliteter (atter en gang), og da kanskje også se på lag som Viking (siden vi snart har likt antall sitteplasser) og LSK. Da også kanskje VIF, som bare har et elendig snitt når vi tenker på at de vant serien i fjor.

Snittet går stadig oppover, og når vi tenker på at vi ikke har vunnet serien på gudvethvormangeår, og fortsatt er i tilskuertoppen (Sammen med lag som Rosenborg, som har vunnet serien 13 år på rad, og VIF som har vunnet serien ifjor, og Viking, som vant serien året før Rosenborg begynte sin lange marsj) vil jeg si er en sterk prestasjon, uavhengig av publikumsgrunnlag og "vi leder serien"-bullshit. Våkn nå opp da, Krøvel, og se at snittet faktisk øker hvis vi ser på like møter i fjor.

En ting skal du ha, du er en jævel pÃ¥ statistikk, men toleranse for hvorfor folk vekkprioriterer kamper og forstÃ¥else for at infrastruktur, ny arena og slikt har innvirkning pÃ¥ alle tilskuertall har du ikke.  SÃ¥ vennligst kom ut fra din egen fantasi og si hallo til den virkelige verden.
rannfasiten

arnes1

Hadde dette vært i 93 eller 94, for ikke å snakke om 76 ville det glatt kommet 21000 mot Lyn. ( Ubeseiret/tabelltopp/mediefokus ) under forutsetning av pent vær for dengang var det ikke tak i svingene.
Nå håper vi på 16-17000 men til gjengjeld er jo kampen TV-sendt så jeg mener f eks 16500 vil være veldig bra pga at det er kl 20 og TV-sending. Temperaturen spiller også en rolle for er det 12 grader vegrer noen seg for å gå. Lyn burde være attraktive for de var nær gullet ifjor men det henger litt sammen med klang og hvordan laget er i folks bevissthet. Før var jo Lyn "Brann-dødaren" fremfor noen. I gullalderen vant de 6-0 på stadion og i nedrykksåret 64 vant de 7-0 ! Finn Seemann herjet med Brann da. Måtte vi unngå poengtap men det kan lett skje. Altså en jevn og uviss kamp som bør pirre interessen.

krøvel vellevold

Alle sitater av Brannfa(e)n:
QuoteKrøvel, det er drøyt Ã¥ pÃ¥stÃ¥ at det er flaut Ã¥ bli slÃ¥tt av RBK pÃ¥ tilskuertall nÃ¥r de har overbevist hittil i sesongen pÃ¥ den fronten.  


eh.. kanskje nettopp derfor det er pinlig om vi blir utklasset nok en gang?


 
QuoteVi mÃ¥ faktisk se pÃ¥ klubber med like fasiliteter (atter en gang),  


Om du følger med, så rives ikke billettene vekk på BT-tribunen fordi om den er splitter ny og topp moderne. Vi har 14450 sitteplasser, og argumentet om for få sitteplasser er ikke noe godt argument før sittetribunene er utsolgt. Det er ca 2400 sitteplaser igjen. Ca. 2000 av disse er på den nye tribunen.


QuoteSnittet gÃ¥r stadig oppover,  (...) vil jeg si er en sterk prestasjon, uavhengig av publikumsgrunnlag og "vi leder serien"-bullshit. VÃ¥kn nÃ¥ opp da, Krøvel, og se at snittet faktisk øker hvis vi ser pÃ¥ like møter i fjor.


Snittet går oppover, ja. Vi er tross alt bedre enn i fjor (og noen gang), vi har møtt gullfavoritt LSK, vi har møtt regjerende seriemester og erkefiende VIF, en av kampene har vært spilt med 3000 nye sitteplasser, osv.

Quote
SÃ¥ vennligst kom ut fra din egen fantasi og si hallo til den virkelige verden.


Hehe.. Og det får jeg høre fra en som mener at Brann i fjor høst hadde Tippeligaens dårligste arena?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Nerdestatistikk:

Her er den oppdaterte kapasiteten på Stadion:

Umbro: 2628 sitteplasser. (A: 509, B: 537, C: 535, D: 547, E: 505).

Hoved: 4678 sitteplasser. (F: 285, G: 443, H: 437, J: 327, K: 337, L: 330, M: 322, N: 339, O: 506, P: 359, R: 337, S: 508, Altanen: 148).

Hansa: 4054 sitteplasser. BT (når de 52 manglende stolene er på plass): 3134 sitteplasser. (C: 320, D: 791, E: 913, F: 791, G: 319).

Sitteplasser totalt: 14494.

Store Stå: 3000 ståplasser.
T-feltet: 1000 ståplasser.
Bortefeltet (hjørnet BT/Umbro): ca 200 ståplasser (?)

Totalt: ca. 18694 (?).

_________
Priskategorier:

1583 sitteplasser til kr. 260,-
4841 sitteplasser til kr. 250,-
2247 sitteplasser til kr. 240,-
1313 sitteplasser til kr. 230,-
2657 sitteplasser til kr. 160,- for voksne og kr. 90,- for barn.
1552 sitteplasser til kr. 230,- for 1 voksen + 1 barn. (776 av hver).

Gjennomsnittlig sitteplasspris for voksne er kr. 221,92.
Gjennomsnittlig sitteplasspris for barn er kr. 208,06. (Som regel voksenpris).

3000 ståplasser til kr. 130,-
1000 ståplasser til kr. 100,- for voksne og kr. 50,- for barn.

Gjennomsnittlig ståplasspris for voksne er kr. 122,50.
Gjennomsnittlig ståplasspris for barn er kr. 110,-

Gjennomsnittlig billettpris for voksne er totalt kr. 199,08.
Gjennomsnittlig billettpris for barn er totalt kr. 185,54.

Alle gjennomsnittstall er regnet ut fra fullsatt Stadion.

I tillegg er det 148 seter på Altanen, 153 seter på rad 0 på Hansa og ca. 200(?) ståplasser til bortefansen, som ikke er i salg for publikum.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Fredag kl. 0900: Det er solgt 12119 på sitte, 1161 på SS og la meg tippe ca 400 på T (umulig å vite). Dette blir i så fall ca 13680. Det bør passere 14000 med god margin i løpet av dagen!
Legg ned hele klubben!

Lennono8

Skjønner ikke hvorfor man fortsatt har felt T til salgs. Mener dette bør være et "krisefelt" dersom man ser at alt annet nærmer seg utsolgt.

Er det virkelig noen som av fri vilje velger å stå på felt T fordi dette er så bra? Prisen er jo ett argument, men da kan vel Brann likegodt selge de like billige billetter på BT??

Er det sÃ¥nn at man regner med at cirka 2000 kjøper billett pÃ¥ dagen? Kan vi da regne med 16 000 mot Lyn. Det er vel forsÃ¥vidt akseptabelt. Lyn mÃ¥ jo ha 4 16.mai-kamper (evt. 1 cupfinale)  for Ã¥ komme opp pÃ¥ det nivÃ¥et.

krøvel vellevold

Quote from: "Lennono8"

Er det sÃ¥nn at man regner med at cirka 2000 kjøper billett pÃ¥ dagen? Kan vi da regne med 16 000 mot Lyn. Det er vel forsÃ¥vidt akseptabelt. Lyn mÃ¥ jo ha 4 16.mai-kamper (evt. 1 cupfinale)  for Ã¥ komme opp pÃ¥ det nivÃ¥et.


Tror ikke Brann pleier å selge mer enn ca 1000 på kampdagen. For 5 år siden var det en tommelfingerregel som sa at vi solgte ca 3000 på kampdagen. Men siden den gang har folk blitt flinkere til å kjøpe lang tid i forveien,samt at andelen p-kort også er større.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Om en tar utgangspunkt i din kapasitet Krøvel er det nå solgt 14100 billetter til søndag. Ryker fort et par hundre billetter i løpet av dagen. Så om det IKKE blir streik kommer det minst 16.000 på søndag.
2.10.07-Gullet kom hem!

chris_henrik

Ikke leser jeg BA og ikke hører jeg på radio1. Hvordan er det med annonsering av billetter? Vet den gemene hop at det er billetter ledig til lynkampen?

En annen ting, er BT-tribunen overpriset? Er ikke sponsorverdien (pr verdi av produktet Brann) av fullsatte tribuner høyere enn ekstrainntekten på 230kr pr billett kontra 150kr pr billett?
<BRANN> ..... DKFM

Brannfrelst

Nå er det kun felt E på BT tribunen som ikke er til salgs for hvermansen. Er ikke solgt mer enn ca 100 billetter siden sist oppdatering. Avlys streiken nå!
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Om en tar utgangspunkt i din kapasitet Krøvel er det nÃ¥ solgt 14100 billetter til søndag.  .


Du har nok vært litt raskt ute her ja. Det midterste feltet på BT er ikke utsolgt. Det er bare det at det kun selges gjennom BT's kundeservice. Det er nå 2153 ledige sitteplasser, hvilket betyr at det er solgt 12289 slike. På SS er det solgt 1212. Når det gjelder T-feltet, er jeg litt usikker. Dette feltet skal jo i utgangspunktet kun selges gjennom Narvesen. Men plutselig var det åpnet på billettluka.no med nøyaktig 500 ledige. Lurer på om det f.eks. har vært 6-700 billetter igjen, og at billettluka.no har fått overført 500 billetter. I så fall er det et x antall ledige billetter til T-feltet som ikke står oppført på billettluka.no, fordi de selges gjennom Narvesen. T-feltet har forresten blitt åpnet for salg på billettluka.no til de andre kampene, og det er ting som tyder på at det starter på 500 ledige hver gang. Derfor tror jeg ikke dette er det eksakte antallet ledige der. Men hvis det f.eks. er solgt 400 der, så er det totale salgstallet nå 13901. Da runder vi nok 14000 i løpet av dagen!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "chris_henrik"Ikke leser jeg BA og ikke hører jeg på radio1. Hvordan er det med annonsering av billetter? Vet den gemene hop at det er billetter ledig til lynkampen?

En annen ting, er BT-tribunen overpriset? Er ikke sponsorverdien (pr verdi av produktet Brann) av fullsatte tribuner høyere enn ekstrainntekten på 230kr pr billett kontra 150kr pr billett?


Man får TO billetter (1 voksen + 1 barn) for de 230 kronene... Men da snakker jeg om billettene gjennom BT's kundeservice.
Legg ned hele klubben!

abe78

Vet vi hvilken avtale BT har med Brann angående BT-tribunen? Kan det være at BT har kjøpt disse billettene og selger de videre til de som abonnerer? Virker litt utenkelig at BT bare kan selge billetter for Brann, har god tro på at de har kjøpt midtfeltet på BT ut sesongen.
.og husk!

chris_henrik

Quote from: "krøvel vellevold"Man får TO billetter (1 voksen + 1 barn) for de 230 kronene... Men da snakker jeg om billettene gjennom BT's kundeservice.

Bt-feltet utgjør 900 plasser av tribunen, og det er 2200 øvrige plasser til 230kr. Redd for mange mener at 230kr er mye for en kamp som en kan se på tv2 kl 20.00. Riktig nok er det ikke samtlige kamper fremover som er tv-kamper, det endelige svaret på prispolitikken får vi nok ikke før en stund etter vm-pausen.
<BRANN> ..... DKFM

BrannSupporter

Torsdag kveld vart det solgt i underkant av 14.000 billetter til kampen mot Lyn. Men i dag går billettsalget tregt.

- Det virker som om folk er litt avventende med tanke på at det kan bli streik. Derfor har vi nesten ikke solgt billetter i dag, sier markedssjef Kristian Jæger til iBergen.no.

- Her kan det med andre ord bli et rush om streiken blir avverget?
- Vi har masse gode billetter igjen og regner med det blir et voldsomt trøkk i morgen hvis streiken bli avblåst, sier Jæger som lover at hele den nye BT-tribunen som mot Tromsø ble stå-tribune, forblir en sittetribune under hele kampen mot Lyn.


LINK

Stalin

Jeezes, fotballspillere streike? Først musikere, så fotballspillere?

Blir for dumt. Dere spiller fotball for penger, har ikke akkurat no å klage på.

La heller underbetalte sykepleiere og lærere ta seg av streiken..

GBS

Det er nå solgt i overkant av 14000 billetter. Enig i det Vellevold?

Ligger an til å komme godt over 15468 (gjennomsnittsrekorden fra 1963), den rekorden blir muligens slått i år.

fettnok

for at den rekorden skal slås så må brann fortsette å vinne, er desverre maaange medgangssupportere her i denne byen.
ette går aaaaaldri bra!

Ricky

Quote from: "BrannSupporter"Torsdag kveld vart det solgt i underkant av 14.000 billetter til kampen mot Lyn. Men i dag går billettsalget tregt.


14.000 billetter solgt i løpet av en helligdags-kveld? Tror ikke Aalesund kommer til Ã¥ matche den med det første  :lol:

krøvel vellevold

Ca. 14074 solgt nå kl. 10 lørdag. ("Ca" fordi jeg tar antall ledige på T-feltet med en klype salt, og tipper det er solgt ca 500 der).

Nå har salget til kampene mot Start og Molde også åpnet, ser jeg. Og med hhv 1958 og 1970 ledige sitteplasser på de tribunene vi startet sesongen med, så er det grunn til å tro at det startet på ca 1970 ledige. Altså ble det solgt ca 8882 p-kort til sitte i år. Ikke 10100, som Brann har hevdet. Antall ledige på SS ser ut til å starte på 2630. Altså ble det solgt 370 p-kort der. Dermed er det totale antallet p-kort 9252, og ikke 10500 som de har opplyst fra Stadion. Tar selvsagt høyde for at NOEN kan ha flyttet fra Hansa/Umbro/Hoved til BT, og dermed frigjort sine gamle plasser. Men siden salget på BT så ut til å starte på 0 eller bortimot 0, så kan ikke dette ha vært mange. Så mer enn 9000 p-kort på sitte, har det neppe vært solgt. Uansett lurer jeg på hvorfor Brann hele tiden har hevdet at var 10100. (Faktisk har 11000 vært nevnt også).
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Kliner til med et klassisk utsagn: Blir det fint vær, bør det bli utsolgt mot Lyn ! Må bli slutt på at det er kun RBK som selger ut kamper utenom 16.mai. Lavere enn 18000 mot Lyn er en skandale ! Bombastisk eller ei, skandale ! Vi leder serien !

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Kliner til med et klassisk utsagn: Blir det fint vær, bør det bli utsolgt mot Lyn ! Må bli slutt på at det er kun RBK som selger ut kamper utenom 16.mai. Lavere enn 18000 mot Lyn er en skandale ! Bombastisk eller ei, skandale ! Vi leder serien !


I så fall bør du gjøre deg klar for skandale i morgen...
Det ser ikke ut som om at det har gitt noen umiddelbar effekt at streiken er avblåst. Faktum er at det kun er sogt litt over 200 billetter siden kl. 10 i dag. Salget er nå oppe i ca 14283 (jeg regner fremdeles ca 500 solgte på T-feltet). Det er for øvrig 1944 sitteplasser igjen. 1556 av disse er på BT-tribunen hvor det er solgt 1526. (Med andre ord: Det er fremdeles ikke halvfullt der). Tar man med i betraktningen at det til tross for plenty med ledige sitteplasser er solgt ca 1800 til ståtribunene, så kan man jo lure på om noen økning i antall sitteplasser vil gi noe særlig effekt... Lurer forresten på hvor det er blitt av alle dem som mente at 20000 seter ville bli for lite, og at det ville bli smekkfullt kamp etter kamp også i bunnen! Tror vi skal være sjeleglade om vi passerer 16000 i morgen. Uansett en skam om vi ikke engang klarer å selge ut sitteplassene når vi leder serien og er inne i vår kanskje beste sportslige periode noensinne!
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Hmm. Jeg regnet ut at det var 3735 ledige billetter,+ ledige på felt E på BT tribunen(ca 300)??
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Hmm. Jeg regnet ut at det var 3735 ledige billetter,+ ledige på felt E på BT tribunen(ca 300)??

E-feltet på BT hadde 381 ledige for en times tid siden. I tillegg kan det vel tenkes at Lyn-fansen har fått hundre billetter i hjørnet mellom BT og Umbro, og at vi dermed er oppe i ca 14400 totalt. Det er uansett over 4000 billetter igjen, så fullt blir det neppe.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Har regnet litt på billettprisene til noen av klubbene som har billettsystemer der man kan finne nøyaktig hvor mange billetter som er i hver priskategori. Dessverre er ikke RBK og VIF av dem.
Tallene under viser gjennomsnittspris for samtlige plasser på stadion:

------------------------------ Brann ------------Viking --------------AaFK
Sitteplass, voksen: -------221,92 -----------164,74--------------143,03
Sitteplass, barn:-----------208,06------------149,86---------------97,58
Ståplass, voksen:---------122,50------------xxxxxx---------------80,00
Ståplass, barn:------------110,00------------xxxxxx---------------50,00
Alle plasser, voksen:-----199,08------------164,74---------------135,93
Alle plasser, barn:--------185,54------------149,86----------------92,03

Grunnen til at forskjellen mellom gjennomsnittlig voksen- og barnepris er så liten på Brann og Viking, er at det ofte er samme pris for begge. Egne barnepriser er ofte på utvalgte felt.

Branns fordeling av priskategorier er som følger:
1583 til kr. 260,-
4841 til kr. 250,-
2247 til kr. 240,-
1313 til kr. 230,-
2657 til kr. 160,- (barn kr. 90,-)
1552 til kr. 115,- (pr. person om man kjøper 1 voksen + 1 barn).
3000 ståplasser til kr. 130,-
1000 ståplasser til kr. 100,- (barn kr. 50,-)

Vikings fordeling:
669 til kr. 270,-
3753 til kr. 220,-
900 til kr. 180,-
8391 til kr. 130,- (4081 av disse kan kjøpes som barn for kr. 80,-)

AaFK:
1552 til kr. 220,-
2293 til kr. 170,- (barn kr. 80,-)
3204 til kr. 120,- (barn kr. 80,-)
1125 til kr. 100,- (barn kr. 80,-)
1114 til kr.  90,-  (barn kr. 50,-)
1180 ståplasser til kr. 80,- (barn kr. 50,-)

Bortefelt og VIP-plasser er ikke tatt med.
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Godt jobbet krøvel. Bekrefter også mine antakelser om at Brann priser seg høyt. Vet at du har sett disse men klistrer de inn til glede for andre.

Info om prisene på Lerkendal: http://www.ticketmaster.no/html/evinfo.htmI?CNTX=1166960&l=NO&C=

Prisene til Vif http://www.vif-fotball.no/article606394.ece

Det som en bør legge merke til her er billettprisene på kortsidene og andre "ukurante" plasseringer. Langt lavere enn våre 230. Riktignok har vi en del "student/barne-partoutkort" i omløp, men av billettene som er i fritt salg nå, er det ganske stive priser på kortsidene. Heller ikke familie/student-feltene (F, G, og 10 nederste på Hansa) selges til tidligere priser, her får du kun opp fullpris på billettluka.

Blir det glissent på søndag tror jeg vi skal hyle mot Brann og ikke klage på at bergensere gir beng.
<BRANN> ..... DKFM

enavgutta

Mulig jeg blåser liv i gamle glør her, men hvorfor i all verden selger vi ikke ut alle sitteplassene nå som vi har muligheten til å få en historisk serieledelse bergensere ikke har sett siden krigen ?

Er vi egentlig en liten sekt i byn her som brenner for Brann, hvor er mannen i gaten ? Man får jo inntrykk av det koker i byn, men kommer på Stadion og blir like skuffet over tilskuertallet hver gang, nesten.

Er forbredt på skandale og tårer i morgen :-(

Ps ! Rune aka Unc the Hunc har begynt å heie på Brann...

chris_henrik

Quote from: "enavgutta"Mulig jeg blåser liv i gamle glør her, men hvorfor i all verden selger vi ikke ut alle sitteplassene nå som vi har muligheten til å få en historisk serieledelse bergensere ikke har sett siden krigen ?

Som jeg prøver å forklare over. Mangel på billetter i prisklassen mellom 130kr og 170kr. Om du vil SE fotballkamp går du ikke på SS eller T-feltet. Alle andre plasser koster fra 230kr og oppover.

Brann burde senke prisnivået til øvrig TL-standard.
<BRANN> ..... DKFM

Go Up