• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Siden vi er ganske få som syns det er en viss prestisje i å ha mest publikum på kampene, så tenkte jeg å samle denne smale interessen på én tråd gjennom hele sesongen. Så kan de som ikke bryr seg om denslags bli spart for dette i andre tråder.

Et kvarter før kampstart er det ca 1000 billetter igjen på Viking Stadion. Regner vi i tillegg med at de 1500 VIP-plassene er solgt, og at det kommer et par hundre FFK-fans, så ligger det an til ca 14500 der.

Klarer vi å slå dette?

Til vår egen kamp er det ca 2400 billetter igjen (utenom bortefeltet og ståtribunen foran Gamle Sitte). Antar vi at det kommer et par hundre LSK-fans og et det er solgt noen hundre på T-feltet (den nevnte ståtribunen), er det solgt omtrent 11500. Tviler sterkt på at vi matcher Vikings tall denne runden. Og det til tross for at vi møter en mer interessant motstander enn de gjør. Pinlig å bli slått på tilskuertall av lillebror!

I tillegg snakkes det om fullt hus (21300) på Lerkendal, og lille Aalesund i 1.div. hadde passert 10000 her i formiddag.

Er jeg den eneste som syns at det er flaut å bli knust av RBK, slått av Viking, og såvidt slå et 1.divisjonslag fra en småby på tilskuertall?
Legg ned hele klubben!

Motyka

Rosenborg vil vi nok ikke konkurrere med på mange år, men har et ørlite håp om å få høyere snitt enn VIF i år, men ganske sikker på at vi havner over Viking.
Viking sitt snitt beviser jo bare hvor viktig det er å ha en stadion i topp klasse.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Nå sa de nettopp på TV at det var blitt anslått at 8-9000 av 21000 på Lerkendal er kvinner! Vi snakker om rundt 40% av publikum!!! Så vil nok sikkert noen (Xminator f.eks.) påstå at det skulle bare mangle, for ca 50% av befolkningen er jo kvinner. Men ingen i verden skal innbille meg at fotball-/sportsinteressen blant kvinner er i nærheten av hva den er blant menn! Så da kan man jo spørre seg hva mange av disse kvinnfolkene egentlig gjør der? Er det hypen? Det sosiale rundt? Spesielt RBK og AaFK har et ekstremt stort innslag av kvinner på kampene. Både blant folk flest og i supportergjengen. Vi har det i supportergjengen, men ikke ellers på Stadion hvor det fremdeles er en klar overvekt menn. Egentlig litt rart, da det vel regnes som en litt guttete ting å være med i en supportergjeng, og at jentene dermed ville holde seg mer i bakgrunnen (sitte på de mer fredelige områdene). Meget mystisk fenomen!

Og så bør jeg kanskje understreke at jeg ikke vil ha kvinnene vekk fra stadion. Men stemningsmessig er det en fordel om %-andelen menn er høy.
Legg ned hele klubben!

tintin

det skyldes ikkje rett og slett det at aalesund og rbk har vært MEGET flinke til å selge familiebilletter då?? veit ikkje altså, men tror det er tilfelle...

Motyka

Er vel mere familiegreie å gå på kamp i Trøndelag enn hva det er i Bergen og Oslo har jeg inntrykk av.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

tintin

tror nok d stemmer ja... søstera mi og typen bor i trondheim, han e svoren rbk fan, og de hadde blitt tilbudt familiebillett... har en feeling på at det er noe av d samme i aalesund...

Motyka

Alt er jo så forbannet koselig og familievennlig, rosenborgbrakka og alt dette kvalmende greiene.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

tintin

forsåvidt enig, men at de er flinke til å få folk (familer) til å gå på kamp, det skal de ha... tror de legger godt til rette

BrannFa(e)n

For at vi skal få fullt hus må Brann skrive på Brann.no at det fortsatt er god plass. En som er "ikke fullt så interessert" men går på Stadion av og til vekkprioriterer denne kampen fordi de ikke har peiling på at det fortsatt er billetter. Brann kunne også kontaktet ba eller bt, men oddsen for at de gjør det er jo lav. Får håpe BA lager sak om det da. Da får vi 14000 ++ på kampen.
rannfasiten

Motyka

Dette er sant, impulsgjengerne dropper det gjerne når de har blitt fortalt gang på gang at det er snart utsolgt og knapt billetter igjen. Så viser det seg at det var noen tusen ledige allikevel...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

lewis

Quote from: "krøvel vellevold"Til vår egen kamp er det ca 2400 billetter igjen (utenom bortefeltet og ståtribunen foran Gamle Sitte). Antar vi at det kommer et par hundre LSK-fans og et det er solgt noen hundre på T-feltet (den nevnte ståtribunen), er det solgt omtrent 11500. Tviler sterkt på at vi matcher Vikings tall denne runden. Og det til tross for at vi møter en mer interessant motstander enn de gjør. Pinlig å bli slått på tilskuertall av lillebror!


Ifølge billettluka.no er 2225 ledige plasser, hvorav 1864 på store stå. Felt T er utsolgt. Det er altså solgt over 12700.
Det må da gå over 1300 billetter (for å slå viking) på et døgn...

Motyka

14.034 tilskuere har tatt turen til Viking stadion iflg vg nett
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

abe78

Quote from: "lewis"
Ifølge billettluka.no er 2225 ledige plasser, hvorav 1864 på store stå. Felt T er utsolgt. Det er altså solgt over 12700.
Det må da gå over 1300 billetter (for å slå viking) på et døgn...


Felt T selges på NARVESEN. Ikke utsolgt.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "lewis"Ifølge billettluka.no er 2225 ledige plasser, hvorav 1864 på store stå. Felt T er utsolgt. Det er altså solgt over 12700.
Det må da gå over 1300 billetter (for å slå viking) på et døgn...


Mitt regnestykke er at kapasiteten på Stadion er 15000. 500 av disse billettene er bortelaget sine, selges ikke på billettluka.no, og regnes derfor ikke som "ledige plasser". Det samme kan sies om T-feltet. Har ikke LITT tro på at det er utsolgt så lenge det er nesten 1900 ledige på SS og 4-500 ledige på sitte. T-feltet selges utelukkende på Narvesen (såvidt jeg har forstått), og billettluka.no skriver derfor "utsolgt" fordi de ikke selger til dette feltet. Dette er imidlertid noe Brann burde ordnet opp i, så ikke folk tror det er utsolgt der når det ikke er det! Når man trekker fra 500 bortebilletter og 1000 på T-feltet, så er kapasiteten billettluka.no regner ut fra på 13500. Dermed er det solgt under 11500 billetter, i tillegg til det som måtte være solgt på T-feltet og det som måtte komme av LSK-fans.

PS! Det eneste som kunne være grunn til at T-feltet er utsolgt, måtte være at dette er det eneste feltet man kan kjøpe til på Narvesen. Hvis folk som går på Narvesen får det for seg at resten av stadion er utsolgt, så skjer ett av to ting: 1) De kjøper på T-feltet. 2) De dropper å gå på Stadion fordi det bare er elendige plasser igjen. Enda en ting Brann bør gripe fatt i!

Uansett er det elendig av Brann å ikke fokusere mer på at det fremdeles er 4-500 sitteplassbilletter igjen. I og med at det var påstått at det var bare 400 sittebilletter igjen da p-kortsalget var avsluttet, tror jo folk nå at det er utsolgt på sitte. Derfor gidder de ikke tenke på å forsøke å få billett engang! Og så burde "billettsalg"-linken på brann.no være MYE mer synlig! Ikke se ut som en reklamelink, og heller ikke være gjemt langt nede på siden. Det virker nesten som de ikke er interessert i å selge billetter i det hele tatt!
Legg ned hele klubben!

lewis

Quote from: "abe78"
Quote from: "lewis"
Ifølge billettluka.no er 2225 ledige plasser, hvorav 1864 på store stå. Felt T er utsolgt. Det er altså solgt over 12700.
Det må da gå over 1300 billetter (for å slå viking) på et døgn...


Felt T selges på NARVESEN. Ikke utsolgt.


Ok. Min feil. Trodde narvesen solgte billetter til felt T i tillegg til billettluka.no.
Synest dette er et dårlig system(som krøvel også påpeker). På billettsalglinken på brann.no burde det stå totalt antall ledige plasser(som i fjor), gjerne spesifisert med antall på ss, sitte og felt T.

Motyka

Er ganske amatørmessig og lite markedsføring når det gjelder billettsalg. Dette som mye annet tror jeg skyldes at Brann er i en særstilling i denne byen, totalt uten konkuranse. Derfor tillater Brann å ta ting for gitt.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Northside

Var faktisk på Narvesen for en ukes tid siden for å høre hvor de hadde billetter til salgs. Fikk då vite at Felt T var det eneste stedet de hadde billetter igjen på og at resten då måtte være utsolgt ettersom damen bak disken ikke hadde noen andre alternativer enn felt T!

Amatørmessig spør du meg.


Og en annen ting. Ganske artig å se at byderbiet Lyn-VIF ikke klarer å fylle Ullevål! Er jo mange 1000 plasser igjen der, hehe.

Motyka

Quote from: "NorthsideFCDH"Var faktisk på Narvesen for en ukes tid siden for å høre hvor de hadde billetter til salgs. Fikk då vite at Felt T var det eneste stedet de hadde billetter igjen på og at resten då måtte være utsolgt ettersom damen bak disken ikke hadde noen andre alternativer enn felt T!

Amatørmessig spør du meg.



Dette er jo overhodet ikke bra. Felt T er jo ikke akkurat kremplassene.
Kan ikke se noen grunn til at Narvesen ikke skulle kunne selge til hele stadion.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "NorthsideFCDH"Var faktisk på Narvesen for en ukes tid siden for å høre hvor de hadde billetter til salgs. Fikk då vite at Felt T var det eneste stedet de hadde billetter igjen på og at resten då måtte være utsolgt ettersom damen bak disken ikke hadde noen andre alternativer enn felt T!

Amatørmessig spør du meg.



Dette er jo overhodet ikke bra. Felt T er jo ikke akkurat kremplassene.
Kan ikke se noen grunn til at Narvesen skulle kunne selge til hele stadion.


Ja det virker merkelig. Billettluka.no selger til alt unntatt T-feltet. Narvesen selger ikke til noe annet enn T-feltet. Og det til tross for at billettluka.no og Narvesen visstnok samarbeider.

Mange går sikkert av gammel vane til Narvesen for å kjøpe billett. Når de da får høre at det antagelig er utsolgt alle andre steder på Stadion siden det kun er T-felet som er tilgjengelig, så vil jo folk ta dette for gitt. Spesielt når man da i forkant har fått høre at sitte var så godt som utsolgt da p-kortsalget stanset, så vil nok folk ta det for god fisk at det er utsolgt.

Brann gjør jo omtrent ikke en dritt for å fortelle folk at det er hundrevis av sitteplasser igjen! De er mest opptatt av å fortelle folk at det blir smekkfullt. Det er så amatørmessig at jeg nesten ikke har ord!
Legg ned hele klubben!

Motyka

16 049 tilskuere Lyn-VIF
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"16 049 tilskuere Lyn-VIF


Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"16 049 tilskuere Lyn-VIF


Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!


Vet at det er en del som boikotter Lyn kampen da de ikke vil bidre med penger i Morgan sin lomme.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

KennethS

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"16 049 tilskuere Lyn-VIF


Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!


Vet at det er en del som boikotter Lyn kampen da de ikke vil bidre med penger i Morgan sin lomme.


Beste måten og støtte eget lag på det der ja... no ble eg enda mer imponert over klanen.
tå på Brann

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!


Hadde ikke Lyn ett snitt på 5000 i fjor da? Vil tippe at 7000 Lyn supportere var der i dag.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"[ Vet at det er en del som boikotter Lyn kampen da de ikke vil bidre med penger i Morgan sin lomme.


Med andre ord. De hater Morgan og Lyn mer enn de elsker VIF?
Hver og en ser mer enn gjerne kampen på tv for at Lyn skal få 150 kroner mindre? Er du supporter så betyr vel 150 kroner pluss/minus til erkerivalen mindre enn forskjellen på å være eller ikke være til stede på kampen. I hvert fall når de kunne opplevd første derbyseier på 25 år!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!


Hadde ikke Lyn ett snitt på 5000 i fjor da? Vil tippe at 7000 Lyn supportere var der i dag.


Lyn hadde et snitt på 6480, men hvis det f.eks. var 10000 VIF-fans på derbyet i fjor og 500 bortefans i snitt på de andre, så er jo det i seg selv 1231 i snitt. Så snittet av egne fans lå vel på rundt 5000. Ikke utenkelig med 6-7000 på derbyet, nei! i Så fall bare 9-10000 VIF-fans...
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Og man må jo kunne anta at minst en fjerdedel holdt med Lyn. Med andre ord: Toppen 12000 VIF-tilhengere på et derby! Kanskje det var altfor langt å reise på bortekamp? Nei, no va eg festlig!


Hadde ikke Lyn ett snitt på 5000 i fjor da? Vil tippe at 7000 Lyn supportere var der i dag.


Lyn hadde et snitt på 6480, men hvis det f.eks. var 10000 VIF-fans på derbyet i fjor og 500 bortefans i snitt på de andre, så er jo det i seg selv 1231 i snitt. Så snittet av egne fans lå vel på rundt 5000. Ikke utenkelig med 6-7000 på derbyet, nei! i Så fall bare 9-10000 VIF-fans...


Dette er jo å regne for en hjemmekamp for begge lagene, forskjellen er jo bare hvor man står og hvor pengene havner.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Tom C

Herlig gullkorn fra Reka på spm om personlige feil ødela kampen for dem i dag. "Fotball består jo av personlige feil.." Herlig syn på spillet vi alle elsker...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"Herlig gullkorn fra Reka på spm om personlige feil ødela kampen for dem i dag. "Fotball består jo av personlige feil.." Herlig syn på spillet vi alle elsker...


Og du snakker om folk som skriver innlegg på feil tråd?
Hva gjør forresten du som ikke bryr deg om tilskuertall på denne tråden i det hele tatt?
Legg ned hele klubben!

Northside

og en annen ting eg la merke til.

FFK sies å stille mannsterkt opp på hjemmebane og bortebane, hvertfall bortekamper mot lag som VIF og de som ligger i området der.
Det stemmer jo også, hvertfall i forhold til innbygger tall.
Men det som er artig å se er at de bare stiller med rundt 50-100 stykker på viking sin stadio! Der har vi hvertfall en fordel i forhold til en del andre gode publikumslag, vi still opp stort selv på lange borteturer! (se bort fra Tromsø der)

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Herlig gullkorn fra Reka på spm om personlige feil ødela kampen for dem i dag. "Fotball består jo av personlige feil.." Herlig syn på spillet vi alle elsker...


Og du snakker om folk som skriver innlegg på feil tråd?
Hva gjør forresten du som ikke bryr deg om tilskuertall på denne tråden i det hele tatt?


Oisann, der var du igjen ja...

Jeg var visst litt kjapp å legge inn en kommentar da jeg hørte Reka på TV, og jeg setter pris på at du irettesetter meg.

Skjønner at jeg har såret deg dypt, siden du ikke klarte å la ett feilplassert innlegg forbigå i stillhet. Håper du en gang kan tilgi meg Krøvel, for jeg ser at det kan bli slitsomt å ha deg hengende over skulderen i fremtiden og påpeke din egen fortreffelighet og min totale dumskap.

Btw, synes det virker som du er mer opptatt av Ã¥ vinne diskusjoner/krangler enn Ã¥ diskutere Brann. Du har vel tre eller fire trÃ¥der gÃ¥ende der du angriper personer  istedenfor sak, og jeg tror faktisk ikke jeg gidder Ã¥ bruke mer tid pÃ¥ deg. Du kan heretter anse deg selv som ignorert av meg, med mindre vi diskuterer Brann...
Aldri mer Obos....

positiv

no  mÃ¥ vi jo regne med at mange kommer hjem fra ferie og ikkje har rukket Ã¥ kjøpe billett enda...
ødt blod på HANSA

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Herlig gullkorn fra Reka på spm om personlige feil ødela kampen for dem i dag. "Fotball består jo av personlige feil.." Herlig syn på spillet vi alle elsker...


Og du snakker om folk som skriver innlegg på feil tråd?
Hva gjør forresten du som ikke bryr deg om tilskuertall på denne tråden i det hele tatt?


Oisann, der var du igjen ja...

Jeg var visst litt kjapp å legge inn en kommentar da jeg hørte Reka på TV, og jeg setter pris på at du irettesetter meg.

Skjønner at jeg har såret deg dypt, siden du ikke klarte å la ett feilplassert innlegg forbigå i stillhet. Håper du en gang kan tilgi meg Krøvel, for jeg ser at det kan bli slitsomt å ha deg hengende over skulderen i fremtiden og påpeke din egen fortreffelighet og min totale dumskap.

Btw, synes det virker som du er mer opptatt av Ã¥ vinne diskusjoner/krangler enn Ã¥ diskutere Brann. Du har vel tre eller fire trÃ¥der gÃ¥ende der du angriper personer  istedenfor sak, og jeg tror faktisk ikke jeg gidder Ã¥ bruke mer tid pÃ¥ deg. Du kan heretter anse deg selv som ignorert av meg, med mindre vi diskuterer Brann...


Vet ikke hvem som virker såret jeg, siden du ikke klarte å la ett sarkastisk innlegg forbigå i stillhet.

Apropos å angripe personer i stedet for sak, så er det jo merkelig at du kom inn på en annen tråd ("Brann-LSK"-tråden) for å kritisere oss for emnet vi diskuterte.

Regner med å ikke få svar, siden jeg er ignorert av deg... Ganske fint i grunn!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"[Vet ikke hvem som virker såret jeg, siden du ikke klarte å la ett sarkastisk innlegg forbigå i stillhet.

Apropos å angripe personer i stedet for sak, så er det jo merkelig at du kom inn på en annen tråd ("Brann-LSK"-tråden) for å kritisere oss for emnet vi diskuterte.

Regner med å ikke få svar, siden jeg er ignorert av deg... Ganske fint i grunn!


Han svarte da på spørsmålene dine, synes du burde holde deg for god til å kommentere at han var hjernedød nok til å poste på feil tråd. Det må da være lov å gjøre feil.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"[Vet ikke hvem som virker såret jeg, siden du ikke klarte å la ett sarkastisk innlegg forbigå i stillhet.

Apropos å angripe personer i stedet for sak, så er det jo merkelig at du kom inn på en annen tråd ("Brann-LSK"-tråden) for å kritisere oss for emnet vi diskuterte.

Regner med å ikke få svar, siden jeg er ignorert av deg... Ganske fint i grunn!


Han svarte da på spørsmålene dine, synes du burde holde deg for god til å kommentere at han var hjernedød nok til å poste på feil tråd. Det må da være lov å gjøre feil.


Hjernedød? Det er en ordbruk jeg ikke har vært i nærheten av!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Hjernedød? Det er en ordbruk jeg ikke har vært i nærheten av!


Du nei, jeg som kaller han det når han driver og poster slik vås på en tråd om tilskuertall.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

YadaYada

Quote from: "krøvel vellevold"Nå sa de nettopp på TV at det var blitt anslått at 8-9000 av 21000 på Lerkendal er kvinner! Vi snakker om rundt 40% av publikum!!! Så vil nok sikkert noen (Xminator f.eks.) påstå at det skulle bare mangle, for ca 50% av befolkningen er jo kvinner. Men ingen i verden skal innbille meg at fotball-/sportsinteressen blant kvinner er i nærheten av hva den er blant menn! Så da kan man jo spørre seg hva mange av disse kvinnfolkene egentlig gjør der? Er det hypen? Det sosiale rundt? Spesielt RBK og AaFK har et ekstremt stort innslag av kvinner på kampene. Både blant folk flest og i supportergjengen. Vi har det i supportergjengen, men ikke ellers på Stadion hvor det fremdeles er en klar overvekt menn. Egentlig litt rart, da det vel regnes som en litt guttete ting å være med i en supportergjeng, og at jentene dermed ville holde seg mer i bakgrunnen (sitte på de mer fredelige områdene). Meget mystisk fenomen!

Og så bør jeg kanskje understreke at jeg ikke vil ha kvinnene vekk fra stadion. Men stemningsmessig er det en fordel om %-andelen menn er høy.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

krøvel vellevold

Quote from: "YadaYada"


Er sÃ¥ hjertens enig. Som jeg tidligere var inne pÃ¥; det er overhodet ingen hemmelighet at fotballinteressen blandt menn er langt høyere enn blandt kvinner. La meg anslÃ¥ 75/25 eller 80/20. Da er det jo merkelig nÃ¥r det i Trondheim pÃ¥stÃ¥s at rundt 40% av tilskuerne er kvinner! Svaret er selvsagt at det gjerne i utgangspunktet er mannen i familien som er interessert i fotball, men sÃ¥ drar han med seg bÃ¥de konemor og ungene pÃ¥ kamp fordi det er lagt til rette for familier, og det er fint Ã¥ gjøre noe sammen med familien en søndag kveld. Det er jo et dilemma dette. Ã?nsker vi flere tilskuere for enhver pris, slik at vi kan hevde oss pÃ¥ publikumsstatistikken og "bevise" tallmessig at vi er Norges beste publikum?  Eller ønsker vi Ã¥ beholde den "gode gammeldagse" stemningen, som innebærer at det først og fremst er de som er virkelig interessert som gÃ¥r pÃ¥ kamp? Vi supportere foretrekker gjerne det siste fordi det er det som gir mest intens stemning. Men det er jo ikke noe rart i at klubblederne nesten gjør hva som helst for Ã¥ trekke mest mulig folk (uansett om de er interessert eller ikke), av økonomiske grunner. Det er litt "Amerika" over det som skjer i Ã?lesund og Trondheim. I USA er det enorme tilskuertall pÃ¥ college football (amerikansk fotball). Enkelte lag trekker over 100000 i snitt. Og det er hundrevis av lag som trekker mye folk. I tillegg til alle som ser pÃ¥ pro-football, basket, hockey, baseball, osv. Det er en kjempestor familiehappening Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ sportsarrangement, uansett om man bryr seg om sporten eller ikke.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Da er det 8 timer igjen til kampstart. 303 sitteplasser igjen, 16 rullestolplasser og 1820 på SS. 2139 totalt (selv om det står 2159 på "Brann-forsiden" på billettluka.no). Ut fra kapasitet 15000, minus 1000 på T (stå) og 500 på S (borte), så er det da solgt 11361. I tillegg er det vel solgt noen hundre på T, og det kommer vel noen hundre gule også. Reelt salg er dermed et sted mellom 11500 og 12000.
Legg ned hele klubben!

Christian

No sitter ikkje eg inne med annet empirisk materiale enn mine egne erfaringer fra årevis med Stadion-besøk, men blir det ikkje vanligvis solgt mange billetter i døren? Spesielt til SS og andre ståplasser? Igjen; eg har bare sett folk betale seg inn og sjøl gjort det mang en gang - stått i kø for å gjøre det har eg òg.

Så, er det urealistisk å tro at kanskje 1000-1500 billetter blir solgt i på Stadion på kampdagen?

Er jo òg litt artig at Brann, Billettluka og Narvesen får passene sine påskrevet som uproffesjonelle og udyktige, samtidig som at en setter sin lit til at salgstallene de leverer stemmer...

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"No sitter ikkje eg inne med annet empirisk materiale enn mine egne erfaringer fra årevis med Stadion-besøk, men blir det ikkje vanligvis solgt mange billetter i døren? Spesielt til SS og andre ståplasser? Igjen; eg har bare sett folk betale seg inn og sjøl gjort det mang en gang - stått i kø for å gjøre det har eg òg.

Så, er det urealistisk å tro at kanskje 1000-1500 billetter blir solgt i på Stadion på kampdagen?

Er jo òg litt artig at Brann, Billettluka og Narvesen får passene sine påskrevet som uproffesjonelle og udyktige, samtidig som at en setter sin lit til at salgstallene de leverer stemmer...


Hehe... Har stilt store spørsmålstegn ved disse tallene før. Men når det gjelder sitteplassene, kan man jo faktisk gå inn og billettluka.no og se hvilke plasser som er ledige.

NÃ¥r det gjelder salgstall pÃ¥ kampdagen, sÃ¥  har det tidligere lagt pÃ¥ et par-tre tusen. Men det var den gang Brann bare hadde ca 5000 p-kort. NÃ¥ har vi jo dobbelt sÃ¥ mange p-kort, og dessuten er folk blitt flinkere  til Ã¥ kjøpe i forveien. I fjor tror jeg det stort sett ble solgt under 1000 pÃ¥ kampdagen. NÃ¥ er jo ikke stÃ¥plasser noe man trenger kjøpe i forkant, da det er fremmøtetidspunktet kampdagen som avgjør hvor du fÃ¥r plass. Vi fÃ¥r bare satse pÃ¥ at folk ikke tror det er utsolgt!
Legg ned hele klubben!

Hoggi

Jeg vil ha Kvinner!
Jeg vil tro at den størst grunnen til at vi greier å skrape sammen skarve 13-14.000 til en serieåpning på Stadion er at Brann ikke tekkes kvinner og evt andre som er middles interessert. Det er disse vi må få tak i, vise dem alt livet og showet vi får til og få dem hektet! Grunnene til dette fraværet er sikkert mange og verdig en debatt.

Kan nevne at 30% av Klanen er i følge NRK kvinner. Det hadde vært fantastisk om vi hadde greid det i BBB også. De som mener at fotball kun passer for menn burde stikke fingeren i opp av buksen, dra soveposen vekk fra Fottikken og få seg et liv. Nekter også å tro at det hadde vært kjipere på kampene om 30 av 100 tilskuere hadde frontparti hakket kraftigere enn Charlie Miller.

NÃ¥r det gjelder Viking sÃ¥ VAR den kampen temmelig sikkert utsolgt. Viking kunne med andre ord sikkert solgt enda flere billetter, noe som gjør Brann/Bergenserenes sitausjon enda mer pinelig. Vi viser enda en gang at vi (Brann) har konservative holdninger til bÃ¥de hvordan vi  skal markedføre produktet Brann, og en gammelmanns-holdning til det motsatte kjønn.
 Erik Solèr pÃ¥ vingen!

naitsirk

høyrte under lyn-vif i går ein del jentehyl kvar gong vif hadde ein sjanse.
flaut når ein kan høyra dette på tv.

krøvel vellevold

Quote from: "Hoggi"Jeg vil ha Kvinner!
Jeg vil tro at den størst grunnen til at vi greier å skrape sammen skarve 13-14.000 til en serieåpning på Stadion er at Brann ikke tekkes kvinner og evt andre som er middles interessert. Det er disse vi må få tak i, vise dem alt livet og showet vi får til og få dem hektet! Grunnene til dette fraværet er sikkert mange og verdig en debatt.

Kan nevne at 30% av Klanen er i følge NRK kvinner. Det hadde vært fantastisk om vi hadde greid det i BBB også. De som mener at fotball kun passer for menn burde stikke fingeren i opp av buksen, dra soveposen vekk fra Fottikken og få seg et liv. Nekter også å tro at det hadde vært kjipere på kampene om 30 av 100 tilskuere hadde frontparti hakket kraftigere enn Charlie Miller.

NÃ¥r det gjelder Viking sÃ¥ VAR den kampen temmelig sikkert utsolgt. Viking kunne med andre ord sikkert solgt enda flere billetter, noe som gjør Brann/Bergenserenes sitausjon enda mer pinelig. Vi viser enda en gang at vi (Brann) har konservative holdninger til bÃ¥de hvordan vi  skal markedføre produktet Brann, og en gammelmanns-holdning til det motsatte kjønn.



Mener du seriøst at fotballinteressen blant kvinner er i nærheten av hva den er blant menn? Som jeg har påpekt tidligere: Vil tippe at fotballinteressen ligger på opp mot 80/20 i fordeling mellom kjønnene. Dette gjenspeiler seg dessuten på tribunene. Det er jo merkelig når 40% av de som går på Lerkendal er kvinner. Aldri i livet om 40% av de som er fotballinteresserte er kvinner! Mange av dem er nok der fordi de har en mann/kjæreste som er interessert, og så syns familien det er kjekt å gjøre noe sammen på en søndagskveld. Akkurat som å gå på kino. For det om 100000 bergensere ser Titanic, så betyr ikke det at 100000 bergensere liker romantiske klissedrama på film. Mange av dem er jo med pga samvær med famile/kjæreste.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Om det er 15 000 menn på tribunene som lager sin sedvanlige stemning eller om det er 15 000 menn som lager sin sedvanlige stemning pluss 5 000 kvinns som kanskje ikke sier et pip, så spiller vel ikke det allverdens rolle? Gutta klarer vel å lage lyd fra seg fordet om?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Enga i mitt hjerte

Quote from: "KennethS"
Beste måten og støtte eget lag på det der ja... no ble eg enda mer imponert over klanen.


Klanen stiller opp. Vi var ca 7000-8000 stående supportere igår, over 3000 i VG og over 5000 i Colasivngen. Begge steder var kun for klansmedlemmer. Klanen er flere på kamp enn noensinne.
Det vi ikke har derimot, noe som Brann har, er de som fyller opp hovedtribunen. Vi har et av landets minst lojale sittepublikum.

Etter mine beregninger var det 5000 Lyn og 11000 VIF igår.
IF OSLO

Mr_Soma

Det er uansett trist at når det er byderby mellom hatlagene Lyn og VIF så stiller ikke mer enn 16.049 tilskuere på en stadion som tar 25 000,samt i en by som pr 1.1.2005 hadde 529 846 innbyggere.

Ikke kom å skyld på at det var påske eller at enkelte ikke vil gi Morgan penger.
Kampen ble jo spilt i perfekt tid kl 2000 siste dag i påsken.

bergenpetter

fikk akkurat mail av Kristian J, de hadde solgt ca. 13000 sålangt, og regner med å selge resten ut før kampstart. Vi får se, vet ikke helt hva jeg skal tro

Go Up