• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Quote from: Lissabon on July 10, 2022, 16:20:03 PM10066 tilskuere, veldig bra. Må være like bak RBK på landsbasis vel ? klar nr 2 i landet ?

Brann - Kongsvinger 25 juli blir lei, 8000 da er godkjent.

Enig med deg. Blir fort 8000-tallet (veldig fornøyd med 9000) mot Kongsvinger. Heldigvis et par uker til neste hjemmekamp nå (så det ikke blir for mye kamper for folk). Men over til det positive: enormt bra med over 10.000 i dag. Brann spiller fortsatt i obos, det er fellesferie og MANGE er bortreist (Blant annet meg). Og det stemmer Lissabon, en klar nr to i Norge på tilskuertall bak Rosenborg med 11.000. Nr 3 var Lillestrøm med 6.900, nr 4 var Molde med 6.100, og Vålerenga var nr 5 med 5.500 (😂).
Kokende idiot

Corran

Quote from: Lissabon on July 20, 2022, 14:24:55 PMBlir ikke klok på hjemmesiden. Man finner ikke hverken Brann-Raufoss eller Brann-Ranheim , begge i august.

Men en bortekamp , mye senere, ( som Brann ikke tjener penger på ) finner vi ( Åsanekampen ). Håper Kalvenes tar grep, ..

Hvis da ikke Brann har en superklok plan om å lokke mange til KIL og Startkampene da i form av å ikke legge ut mer enn de ?

Hva med de som er på ferie da men som allt nå vil ha i boks Raufoss og Ranheimkampene...

Bortekamper er sikkert gøy, men det bør ikke forhindre å prøve å tjene litt ekstra penger på hjemmebane.

Pga alle seirene og scoringene bør 8000 være mulig mot KIL dersom været blir ok

Nå har de neste kamp som stor oversikt over hele forsiden med Kjøp billetter rett under
Under der igjen kjører de stor kampanje for halvårs partoutkort der de som kjøper er med i trekningen om en VIP losje for 12 personer til en kamp med servering og verdi til ca 20.000. Samt at om de kjøper før neste hjemmekamp får de den med.

Dette er de 2 første tingene som slår mot meg når jeg går inn på brann.no
Ønsker en billetter til enkelt kamper senere i august eller resten av sesongen for den saks skyld er det link øverst som heter Terminliste hvor det er link til billettkjøp på alle kampene.

Så tenker at det er enkelt å finne dette om en ønsker.
Det er vel ikke mange (utenom du) som går inn på nett sidene til Brann for å bli fristet til å gå på kamp.
Enten er man der for å lese siste nyheter eller så er det for å finne billetter.
Begge deler fryktelig enkelt.

Skal være enig med at Brann kan bli veldig mye bedre på å lokke tilskuere, men dette gjøres ikke på nettsiden deres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ved siden av Terminliste oppe på menyen, finner vi Billetter & Partoutkort.
Tren på langskudd

Optimist

Bortetribunen i Åsane ble utsolgt (700 billetter ca) 4 timer etter at salget åpnet. En del av hovedtribunen nærmest bortetribunen er forbeholdt Brannsupportere også. Åsane skriver på nettsidene deres at de ikke har noe imot at Brannsupportere kjøper billetter på hele langsiden, men at kortsiden i sør kun skal bestå av hjemmesupportere.
Det har blitt snakket om at Brann spiller på hjemmebane hver bortekamp, men i kampen mot Åsane tror jeg faktisk at det er realistisk når det kommer til antall supportere. Vi får nok dessverre ikke nøyaktige tall på hvor mange Brannsupportere det blir, men tipper at ihvertfall 2000 av de heier på Brann. Det blir i alle fall en herlig ramme rundt den kampen
Kokende idiot

Lasaron

Begynner Brann å nærme seg en slags uoffisiell norgesrekord i å være bortelag på flest publikumsrekorder?
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on July 21, 2022, 07:58:51 AMBegynner Brann å nærme seg en slags uoffisiell norgesrekord i å være bortelag på flest publikumsrekorder?
Noen som vet hvor mange vi har i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

For å svare meg selv så mener jeg disse satt prublikumsrekord på sine baner i år når de møtte Brann
Noen er jeg sikker på noen usikker.
Ranheim 1742 tilskuere Denne er jeg usikker på da kapasiteten der er 3000
KFUM  2385 (utsolgt)
Stjørdals Blink 1 027 (er faktisk 27 mer en kapasitet)
Grorud 1 741 (41 mer en kapasitet i følge Wiki)
Raufoss 2537 (kapasitet 1800 i følge Wiki) Her er rekorden over 12000 på den gamle banen på 60 tallet men da satt folk i trærne

Så om Brann er med å sette rekord på Åsane så er det 6 tilskuer rekorder på en sesong
Og resten av bortekampene i år er mot lag som har litt historie så der kan en ikke forvente noen rekorder.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Ifølge Sean Røskeland på Twitter er dette de offisielle rekordene:

«Publikumsrekord i:
Stjørdal: 1027, Brann: 220?
KFUM: 2385, Brann: 665?
Grorud: 1741, Brann: 675?
Skeid: 1501, Brann: 470?
Raufoss: 2537, Brann: 600?»

Det med Skeid må jo være på deres nåværende stadion? Og Åsane sin rekord vil nok bli slått. Blir sikkert utsolgt i god tid, og forhåpentligvis klarer Åsane å skvise inn litt ekstra tilskuere. Ranheim fikk ikke ny rekord da. Uansett kan vi si at Brann er massiv!
Kokende idiot

Optimist

Passerte 7000 litt før 19.00 i går. Kan bli høyt opp på 9000-tallet dette. Ikke dumt. Håper og tror at fyllesyken min er vekke til kampstart. Faktisk glad det er mandagskamp.
Kokende idiot

Optimist

Quote from: Lissabon on July 24, 2022, 10:51:04 AMBlir neppe solgt mange biletter utpå mandagen, da regner det hele dagen ut, men idag og i kveld blir det nok solgt endel, tipper nå 7836

Klarer de 9-tallet en mandag i fellesferien er det utrolig.

7836 tror jeg blir for pessimistisk! Tipper faktisk at det passerer 8000 i løpet av kvelden. Men ja, 9000+ er ikke svakt på en regnfull mandag midt i ferien.
Kokende idiot

fortune

Quote from: Optimist on July 24, 2022, 11:37:12 AM
Quote from: Lissabon on July 24, 2022, 10:51:04 AMBlir neppe solgt mange biletter utpå mandagen, da regner det hele dagen ut, men idag og i kveld blir det nok solgt endel, tipper nå 7836

Klarer de 9-tallet en mandag i fellesferien er det utrolig.

7836 tror jeg blir for pessimistisk! Tipper faktisk at det passerer 8000 i løpet av kvelden. Men ja, 9000+ er ikke svakt på en regnfull mandag midt i ferien.

Og faktisk fremmøtte blir betydelig lavere, omtrent ingen i gjengen vår har lyktes i å gi bort sine billetter.
First is first, second is nothing

Optimist

Reelt oppmøte blitt nok mye lavere enn oppgitt ja.
Kokende idiot

Corran

Vif hadde vel bare mellom 6 og 7000 betalende tilskuere i går så de slår vi
rbk hadde 10 708 betalende så den blir nok litt tøff.
Men igjen nest flest tilskuere i Norge så ikke gale for et OBOS lag

Klarer Brann det nest høyeste snittet i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Corran on July 24, 2022, 21:12:26 PMVif hadde vel bare mellom 6 og 7000 betalende tilskuere i går så de slår vi
rbk hadde 10 708 betalende så den blir nok litt tøff.
Men igjen nest flest tilskuere i Norge så ikke gale for et OBOS lag

Klarer Brann det nest høyeste snittet i år?

Det skal de klare! Viking-supporterne svikter mer og mer. Hjelper ikke at de gikk på en smell borte mot vif i dag heller.
Kokende idiot

Superjack

Mye solgte billetter til kampen i dag. Vet jo ikke antallet, men mye mer vrient å finne plasser i dag enn mot Sarpsborg 08 i fjor høst. - Siste gang jeg kjøpte billetter til flere enn meg selv.
Brannsupporter.

Optimist

Har ikke hørt noen oppdatering på antall solgte bortebilletter i Bryne. Hvor mange kan det bli mon tro?
Kokende idiot

Superjack

Tror Brann kommer til å trekke 9000+ resten av kampenei Obos. Mange liker å se Brann vinne, og underholde.

Kongsvingerkampen viste at hverken  vær, fellesferie eller ubetydelig motstander betyr noe særlig.

Spent på om denne sesongen og den fornentede hypen fra TV2 utpå høsten kommer til å gi en økning i partoutkort til 2023 sesongen.
Brannsupporter.

Optimist

Quote from: Superjack on July 29, 2022, 19:03:03 PMTror Brann kommer til å trekke 9000+ resten av kampenei Obos. Mange liker å se Brann vinne, og underholde.

Kongsvingerkampen viste at hverken  vær, fellesferie eller ubetydelig motstander betyr noe særlig.

Enig, tror du har rett her. Føler at Brann har fått en veldig god «grunnmur» når det kommer til antall tilskuere. Sjeldent har det vært under 9000 solgte i 2022, og tror faktisk at det fortsetter slik.
Kokende idiot

Optimist

Brann melder på Twitter at det nesten er solgt 8000 billetter til denne torsdagskampen. Klarer vel å passere 9000 denne gangen og da?
Kokende idiot

Nixon

Billettene til Sogndal er lagt ut og ser ut til å forsvinne kjapt. Så her må folk være om seg om de vil være med til Sogndal. Din nærmeste bortekamp. (Ja, utenom Åsane da)
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on August 04, 2022, 10:48:09 AMBillettene til Sogndal er lagt ut og ser ut til å forsvinne kjapt. Så her må folk være om seg om de vil være med til Sogndal. Din nærmeste bortekamp. (Ja, utenom Åsane da)

Det var bra du sa. Hadde helt glemt at salget startet i dag. Fikk tak i et par nå heldigvis.
Kokende idiot

Optimist

9628 solgte billetter på en torsdag i obos er ikke gale i det hele tatt! Neste hjemmekamp mot Raufoss, på en søndag. Ganske uinteressant motstander, men mye bedre kamptidspunkt. Spent på hva tilskuertallet blir.

Bortefeltet i Stabæk har vært utsolgt en stund nå, 590 billetter. Og det har søren meg også bortefeltet i Sogndal blitt - samme dag som salget startet! Rundt 800 bortebilletter på en dag altså, det er så sterkt det!
Kokende idiot

Lasaron

På Nadderud får vel alle som vil, billett, om enn ikke på selve bortefeltet.

Samme på Fosshaugane.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on August 05, 2022, 08:28:18 AMPå Nadderud får vel alle som vil, billett, om enn ikke på selve bortefeltet.

Samme på Fosshaugane.

Jepp. Håper folk begynner å kjøpe på hjemmefeltet, spesielt på fosshaugane. Intim og flott stadion som trenger så mye rød pynt som mulig.
Kokende idiot

Nixon

Apropos rød pynt. Mulig det er mulig å sitte i rødt på andre tribuner oppe i Sogndal, men på Nadderud kan det bli verre. Der bør man kle seg nøytralt og ikke gjøre så veldig mye ut av seg.
Rød makt på Hansa

Superjack

Kjøp billett nært bortetribunen, gå nøytralt. Hei på Brann.

Brannsupporter.

Optimist

Nå får supporterne en liten pause før neste kanp. 6(!) hele dager uten at Brann spiller kamp. I kombinasjon med dét, og at kampen spilles søndag kl 18 (nesten alle hjemme fra ferie), samt at Brann som regel underholder, øyner jeg et stort håp om 10.000+ tilskuere. Vil gjerne se femsifret igjen!
Kokende idiot

Optimist

Brann passerte 6000 solgte billetter tidligere i dag, og spør i samme slengen om vi klarer 12.000. Tror det blir vanskelig, men har veldig god tro på 10.000+ og kjempestemning på Frydenbø. For at det skal nå 12.000 må det bli solgt 1000 billetter hver dag fram til kampdag, og nesten 2000 på søndag.
Kokende idiot

Optimist

Quote from: Lissabon on August 10, 2022, 14:51:29 PMKlok av skade er man alltid pessimist mht værforhold, men det kan se ut til at man slipper nedbør ihvertfall på søndag.

Og kanskje kanskje solgløtt og 16-17 grader, isåfall perfekt for å trekke folk.

Slår dette til blir det nok opp mot 11000 tilskuere.



Enig med deg, og tror nesten vi kan være trygg på været. Eneste som stritter imot for meg nå er at det høres så fjernt ut med 10-11.000 mot RAUFOSS i OBOS.
Kokende idiot

Optimist

Når vi er inne på billettsalg, så har ikke Gulløl vært inne med sine oppdateringer og prognoser på en god stund! Sommerferie?
Kokende idiot

Nixon

Spent på oppmøtet i dag. Frykter glisne tribuner på en soldag som mange kanskje vil nyte andre steder enn på Stadion. Og så er det ironisk nok heller ikke noe stort pluss at Brann er så suverene i serien. Det trigger nok mer at laget har noe å kjempe for.
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on August 14, 2022, 14:44:11 PMSpent på oppmøtet i dag. Frykter glisne tribuner på en soldag som mange kanskje vil nyte andre steder enn på Stadion. Og så er det ironisk nok heller ikke noe stort pluss at Brann er så suverene i serien. Det trigger nok mer at laget har noe å kjempe for.

Tror at Frydenbø blir ganske bra. Men godt mulig det blir litt glissent på de andre tribunene ja.
Kokende idiot

Nixon

Til info så har billettsalget startet borte mot Sandnes. Kan ha potensiale til å bli utsolgt på bortefeltet.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Quote from: Superjack on August 06, 2022, 15:35:06 PMKjøp billett nært bortetribunen, gå nøytralt. Hei på Brann.



På kallaks felt er bortetribune på Fossaugane?
Kanskje.


Superjack

Quote from: Finfin respons on August 16, 2022, 15:58:54 PM
Quote from: Superjack on August 06, 2022, 15:35:06 PMKjøp billett nært bortetribunen, gå nøytralt. Hei på Brann.



På kallaks felt er bortetribune på Fossaugane?

Brann stadion?
Brannsupporter.

Optimist

Quote from: Finfin respons on August 16, 2022, 15:58:54 PM
Quote from: Superjack on August 06, 2022, 15:35:06 PMKjøp billett nært bortetribunen, gå nøytralt. Hei på Brann.



På kallaks felt er bortetribune på Fossaugane?

Bortetribunen er felt A,B,C,D,E,F og Å.
Kokende idiot

Finfin respons

Quote from: Optimist on August 16, 2022, 17:28:57 PM
Quote from: Finfin respons on August 16, 2022, 15:58:54 PM
Quote from: Superjack on August 06, 2022, 15:35:06 PMKjøp billett nært bortetribunen, gå nøytralt. Hei på Brann.



På kallaks felt er bortetribune på Fossaugane?

Bortetribunen er felt A,B,C,D,E,F og Å.

Takk! Tror jammen jeg drar!

Jeg tar meg i å fra tid til annen si Vaffal i stedet for i hvert fall. Og Kallaks i stedet for ka slags. Litt søtt?
Kanskje.

David

Snittet for de ti hjemmekampene til nå 10 524. Dette er 400 mer enn totalen for 2015. For å slå den sesongen kreves det 9323 i snitt i de siste fem kampene. Om vi legger til grunn at det mobiliseres ekstra i én av disse (som mot Hødd i 2015), og at denne selger 14 000, kreves det et snitt på 8154 i de resterende fire kampene for å overgå 2015. Det bør være mulig, selv om vi er ferdige med de antatt mest attraktive lagene? Det bør i alle fall være et mål.

Et annet mål man kunne hatt - men som er for sent - var å klare et snitt på 10 000 reelt besøkende. I 2015 endte det på 8907, 88 prosent av det totale snittet. Om man antar tilsvarende avvik i år (noe jeg ikke vet om vi kan, men har heller ikke noe bedre å legge til grunn), så forutsetter det et totalsnitt på 11 367. For å klare dette i år, må snittet for solgte billetter for de siste fem kampene være 13 053. Kan aldri se for meg at det skjer.

Oppsummert: Det bør være mulig å holde snittet over 10 000 denne sesongen, og også å slå snittet for 2015 (10 124), men snittet for reelt oppmøte vil nok forbli firesifret.

Ellers: I 2015 kom vi på tredjeplass totalt, bak RBK, og en hårsbredd bak Viking (10 272). Hittil i år ligger vi på andre, bak RBK, men i praktisk talt dødt løp med Viking (10 524 vs 10 511).

Corran

Ikke snakk høyt om det med Viking for da mobiliserer de med mye gratis billetter framover for å "slå" oss
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

David

Tipper luften gikk ut av dem i dag, og nå er de bare sure, så jeg vet ikke om de gidder så mye mer i år.

Lasaron

Men apropos det at de trakk så mange til en e-cup-kamp. Brann pleier jo ikke det. Gang etter gang. Jeg tror det har med pris å gjøre. For ledelsen har tenkt: "Ha! Nå er vi i Europa! Vi kjører kjempedyre billetter!" Og så kommer det få folk. Og så klør de seg i hodet og forteller hverandre at pris ikke har noe å si, og at folk bør kjenne sin besøkelsestid.

Og dette har skjedd igjen og igjen.

En annen ting: Forrige e-cup-kamp jeg var på var mot dette slovakiske laget. Da tenkte Brann: "Vi holder bare oppe to tribuner, og har bare en inngang til Hansa, men sikkert bare en billettkontrollør." Resultatet var at mange av oss få tusen som møtte opp i normal god tid, gikk glipp av det første kvarteret pga nærmest stillestående kø.



Kanskje vi skal lære av Viking, i stedet for å disse dem.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Lasaron on August 26, 2022, 05:55:06 AMMen apropos det at de trakk så mange til en e-cup-kamp. Brann pleier jo ikke det. Gang etter gang. Jeg tror det har med pris å gjøre. For ledelsen har tenkt: "Ha! Nå er vi i Europa! Vi kjører kjempedyre billetter!" Og så kommer det få folk. Og så klør de seg i hodet og forteller hverandre at pris ikke har noe å si, og at folk bør kjenne sin besøkelsestid.

Og dette har skjedd igjen og igjen.

En annen ting: Forrige e-cup-kamp jeg var på var mot dette slovakiske laget. Da tenkte Brann: "Vi holder bare oppe to tribuner, og har bare en inngang til Hansa, men sikkert bare en billettkontrollør." Resultatet var at mange av oss få tusen som møtte opp i normal god tid, gikk glipp av det første kvarteret pga nærmest stillestående kø.



Kanskje vi skal lære av Viking, i stedet for å disse dem.
Helt riktig.

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 26, 2022, 05:55:06 AMEn annen ting: Forrige e-cup-kamp jeg var på var mot dette slovakiske laget. Da tenkte Brann: "Vi holder bare oppe to tribuner, og har bare en inngang til Hansa, men sikkert bare en billettkontrollør." Resultatet var at mange av oss få tusen som møtte opp i normal god tid, gikk glipp av det første kvarteret pga nærmest stillestående kø.

Ruzomberok. Ikkje bare er navnet en østeuropeisk fornærmelse mot de av oss med Rosenborg-traumer fra barndommen av - Marek Sapara spelte for klubben da, i bortekampen.
Gå av.

David

Kampanjer er helt innenfor, særlig i e-cup og i cupen, de gangene hvert femte år man får hjemmekamp der. Når var forrige gang Brann trakk mer enn 4000 i noe som ikke var kvartfinale eller senere?

Lasaron

Quote from: Spelaren on August 26, 2022, 12:30:41 PM
Quote from: Lasaron on August 26, 2022, 05:55:06 AMEn annen ting: Forrige e-cup-kamp jeg var på var mot dette slovakiske laget. Da tenkte Brann: "Vi holder bare oppe to tribuner, og har bare en inngang til Hansa, men sikkert bare en billettkontrollør." Resultatet var at mange av oss få tusen som møtte opp i normal god tid, gikk glipp av det første kvarteret pga nærmest stillestående kø.

Ruzomberok. Ikkje bare er navnet en østeuropeisk fornærmelse mot de av oss med Rosenborg-traumer fra barndommen av - Marek Sapara spelte for klubben da, i bortekampen.

Marek Sapara var bedre for Rosenborg enn vår egen Marek var for oss. Marek Filipczsak.
Tren på langskudd

Nixon

Skal man først sammenligne Mareker, så kommer man ikke utenom Motyka. Filip var en suksesshistorie til sammenligning.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Marek Motyka, ja. Det var også et navn jeg vagt fikk med meg i barndommen. Så han var markert dårligere enn Filipczak?
Tren på langskudd

sydnes76

En kamerat av meg er lærer og spurte Brann om omvisning for klassen på stadion. I følge han, ble de mottatt på en fantastisk måte, og fikk ja med en gang. De hadde et flott opplegg før sommeren og skal på kamp i morgen. Så der er det i hvertfall 30-35 ekstra billetter (som de fikk gratis etter omvisningen).
En flott måte å rekruttere, skape godt omdømme og vise seg fram på. Og ikke minst et godt initiativ av læreren som tar samfunnsansvar sitt på alvor!

Optimist

Blir det 9000 i dag mon tro? Eller enda gøyere: blir det flere tilskuere på Brann stadion i obos enn Viking - Vålerenga?
Kokende idiot

Go Up