• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Gulløl and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Jeg fikk en sms fra Brann i dag. Den inneholdt en wap-link til billettkjøp. Så det.
Kanskje.

Gulløl

May 20, 2022, 12:44:58 PM #16001 Last Edit: May 20, 2022, 12:47:59 PM by Gulløl
Quote from: Finfin respons on May 20, 2022, 12:32:44 PMJeg fikk en sms fra Brann i dag. Den inneholdt en wap-link til billettkjøp. Så det.
Bra det, men absolutt i seneste laget, bare litt over et døgn til kamp. 10 000 billetter er nedre smertegrense for akseptabelt billettsalg.

Under 10 000, elendig av markedsavdelingen i Brann. Rundt 11 000 helt middels.

Målet mot Fredrikstad burde og bør være 12 000, et mål å jobbe knallhardt mot. Når snittet på Åsane og Sogndal kampene ble 11 217 må en kunne forvente at Brann klarer en liten økning på det snittet, selv om en bare beregner inn en ganske liten 16 mai effekt.

Markedsavdelingen til Brann må levere frem til kl. 20 i morgen !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Ungdommen i dag vet vel ikke for en klassiker Brann - FFK egentlig er i norsk sammenheng. Jeg ble i Bergen lengre enn jeg trodde, og kommer i morgen! To Brann-kamper på rad, for første gang på over seks år!
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

Det er bare å ta en titt på billettkartet for å skjønne at det aldri i verden blir solgt 10.000 til i morgen! Jeg tippet vel rundt 7000 i går, kanskje man klarer å bikke 8000, men neppe noe særlig mer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

kabelmann

Quote from: Finfin respons on May 20, 2022, 12:32:44 PMJeg fikk en sms fra Brann i dag. Den inneholdt en wap-link til billettkjøp. Så det.

WAP, faktisk. Der er et ord jeg ikke har hørt på 15-20 år :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Ikke bli lei dere om det ikke bikker 10 000 i morgen. Dette er et tungt skip å snu. Det blir ikke en sammenhengende fremgang. Dynamikken er neppe slik. Det blir mer sånn at vi nå har gått to steg frem, og i morgen blir det ett steg tilbake. Så kan det gå fremover igjen ganske snart.

Jeg tror alle som var der 16. mai tenker at dette vil de gjøre igjen. Men ikke at de vil det hver gang. Men igjen, 1-3 ganger i løpet av sesongen, kanskje. Noen fler.

Mai er en hektisk måned for mange, og kampene kommer tett. Jeg tror mange prioriterer den vekk i morgen, men at de samtidig er positiv til å komme flere ganger i år. Det viktigste er at vi som kommer der har det kjekt.

Blir dere skuffet over noe med 9000, vær forsiktig med å klage på SoMe. At folk ikke kjenner sin besøkelsestid etc. Det kommuniserer dårlig, tror jeg. Da sier man på en måte: "Du må komme, selv om du ikke har lyst, selv om det ikke er kjekt, fordi du bør."

For å være personlig: Jeg "bør" sikkert gå på kvinnekampen på Stadion. Men jeg gidder ikke. For jeg er ikke videre interessert i kvinnefotball. Å klage på meg for det, er sannsynligvis kontraproduktivt.

La oss ha det gøy, og la oss fremsnakke det å gå på kamp. Det gjør vi forsåvidt allerede. Men "tål" at det ikke bikker 10 000 i morgen.
Tren på langskudd

David

Aldri i verden om damekampen, som spilles om flere uker, stjeler tusen tilskuere fra denne. Den kampen er en helt annen kategori, og mange som skal dit ville ikke kommet i morgen uansett. I den grad kvinnefotball tar tilskuere fra denne, så er det fordi CL-finalen spilles samtidig.

Hvor mange partoutkort er det solgt i år, forresten?

Gulløl

May 20, 2022, 14:59:55 PM #16007 Last Edit: May 20, 2022, 15:05:34 PM by Gulløl
Quote from: Lissabon on May 20, 2022, 12:53:17 PMPotensiale mot FFK bør være 11500, tipper 7986 pga været. Og klokkeslettet.
Det blir supert kampvær så det trekker i hvert fall ikke ned tilskuertallet. La oss heller håpe på en regnbye ved kampstart som kan gi perfekte forhold for rask fotball fra Brann sin side.

Klipp fra BT:
La oss begynne med helgen. Lørdag blir det skiftende bris og litt regn.
- Lørdag ettermiddag kan det blir noen sprekker i skydekket, men det er også ventet enkelte regnbyger. Temperaturen vil ligge på 14-15 grader i Bergen, sier Skare.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Quote from: Lasaron on May 20, 2022, 14:31:16 PMIkke bli lei dere om det ikke bikker 10 000 i morgen. Dette er et tungt skip å snu. Det blir ikke en sammenhengende fremgang. Dynamikken er neppe slik. Det blir mer sånn at vi nå har gått to steg frem, og i morgen blir det ett steg tilbake. Så kan det gå fremover igjen ganske snart.

Jeg tror alle som var der 16. mai tenker at dette vil de gjøre igjen. Men ikke at de vil det hver gang. Men igjen, 1-3 ganger i løpet av sesongen, kanskje. Noen fler.

Mai er en hektisk måned for mange, og kampene kommer tett. Jeg tror mange prioriterer den vekk i morgen, men at de samtidig er positiv til å komme flere ganger i år. Det viktigste er at vi som kommer der har det kjekt.

Blir dere skuffet over noe med 9000, vær forsiktig med å klage på SoMe. At folk ikke kjenner sin besøkelsestid etc. Det kommuniserer dårlig, tror jeg. Da sier man på en måte: "Du må komme, selv om du ikke har lyst, selv om det ikke er kjekt, fordi du bør."

For å være personlig: Jeg "bør" sikkert gå på kvinnekampen på Stadion. Men jeg gidder ikke. For jeg er ikke videre interessert i kvinnefotball. Å klage på meg for det, er sannsynligvis kontraproduktivt.

La oss ha det gøy, og la oss fremsnakke det å gå på kamp. Det gjør vi forsåvidt allerede. Men "tål" at det ikke bikker 10 000 i morgen.

Jeg legger skylden helt og holdent hos Brann. Er interessen lavere så bør prisene være deretter.

Lasaron

Priser betyr noe. Men de bør være jevn en hel sesong.

Dessuten er det mange fotballinteresserte som takker nei til gratisbilletter.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on May 20, 2022, 15:46:46 PMPriser betyr noe. Men de bør være jevn en hel sesong.


Hvorfor mener du at de bør være det?

Optimist

Quote from: esp123 on May 20, 2022, 15:17:57 PMJeg legger skylden helt og holdent hos Brann. Er interessen lavere så bør prisene være deretter.

Det er alltid flere sider av en sak. Brann kan gjøre noe bedre, ja. Men at det ikke er fulle tribuner hver kamp kan man ikke bare klandre Brann for. Det er maaaange grunner.
Kokende idiot

Gulløl

May 20, 2022, 16:49:27 PM #16012 Last Edit: May 20, 2022, 17:03:16 PM by Gulløl
Suksessoppskriften fra 2014 og 2015 skulle blitt planlagt for lenge siden og lagt ut og markedsført 1 time etter kampslutt 16 mai. Når det kokte i hodet til folk av entusiasme. "Venners venner billetter" til 100 kr hadde gått unna som varmt hvetebrød. Var en som kjøpte over 100 billetter som ble nevnt den gang, andre kjøpte noen 10-talls billetter husker jeg, bunke etter bunke.
Brann burde vist for en god stund siden at denne kampen ville bli skikkelig tungsolgt siden den kom få dager etter 16 mai. En av de kampene som burde fått høyest prioritet for kampanje om en skal ha det noen få ganger i året. Det å ikke å laget en god plan i god tid og i stedet "ta det på sparket" og begynne å markedsføre fullprisbilletter to dager før kampstart gir det resultatet vi nå får, altså elendige tilskuertall.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Quote from: Optimist on May 20, 2022, 16:38:29 PM
Quote from: esp123 on May 20, 2022, 15:17:57 PMJeg legger skylden helt og holdent hos Brann. Er interessen lavere så bør prisene være deretter.

Det er alltid flere sider av en sak. Brann kan gjøre noe bedre, ja. Men at det ikke er fulle tribuner hver kamp kan man ikke bare klandre Brann for. Det er maaaange grunner.

Her snakker vi ikke om full Stadion, men å få salget over 10000. Det burde man klare. Og kritikken er berettiget når de ikke prøver med kampanjer en gang. Her kunne man utnyttet momentumet, men velger istede å bare sitte stille i båten.

David

Lørdag kl. 20 er glimrende for folk over 25 uten familieforpliktelser, men er et ganske vrient tidspunkt for veldig mange andre, både praktisk, og fordi tenåringer som regel heller drar på fest enn på obosligakamp. Så de burde sannsynligvis kjørt en mer offensiv kampanje her.

Lasaron

Quote from: esp123 on May 20, 2022, 16:00:37 PM
Quote from: Lasaron on May 20, 2022, 15:46:46 PMPriser betyr noe. Men de bør være jevn en hel sesong.


Hvorfor mener du at de bør være det?

Ok, den bør være temmelig jevn over en hel sesong. Det handler om respekt for de som kjøper partoutkort. Ønsker man å selge færre partoutkort, kan man holde på en høy pris der, og ha fullt i kampanjepriser etterhvert som sesongen skrider frem. Da vil færre kjøpe partoutkort.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: kabelmann on May 20, 2022, 13:57:14 PM
Quote from: Finfin respons on May 20, 2022, 12:32:44 PMJeg fikk en sms fra Brann i dag. Den inneholdt en wap-link til billettkjøp. Så det.

WAP, faktisk. Der er et ord jeg ikke har hørt på 15-20 år :)

Jeg tar selvkritikk. Det viste seg ved nærmere ettersyn å være en app.lenke og det jo sikkert mer nymotens og 'oppe til dato'.
Kanskje.

kabelmann

Kanskje lett å glemme når Brann kjemper i toppen og Brann stadion er full på en 16. mai, men altså; vi spiller i OBOS. Husk på det når vi ikke bikker 10-11-12 000 kamp etter kamp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Optimist

Quote from: esp123 on May 20, 2022, 17:21:24 PM
Quote from: Optimist on May 20, 2022, 16:38:29 PM
Quote from: esp123 on May 20, 2022, 15:17:57 PMJeg legger skylden helt og holdent hos Brann. Er interessen lavere så bør prisene være deretter.

Det er alltid flere sider av en sak. Brann kan gjøre noe bedre, ja. Men at det ikke er fulle tribuner hver kamp kan man ikke bare klandre Brann for. Det er maaaange grunner.

Her snakker vi ikke om full Stadion, men å få salget over 10000. Det burde man klare. Og kritikken er berettiget når de ikke prøver med kampanjer en gang. Her kunne man utnyttet momentumet, men velger istede å bare sitte stille i båten.

Ja, enig i det. De burde benyttet muligheten til å lokke med herlige bilder fra 16. mai osv..
Kokende idiot

Lasaron

Jeg tror det hadde vært vanskelig å få mange på denne kampen uansett. Og da hadde massiv kampanje blitt litt pinlig. Her tror jeg ledelsen har gjort rett.

Dog, det er alltid lurt med bilder av kok, tror jeg.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: David on May 20, 2022, 17:45:18 PMLørdag kl. 20 er glimrende for folk over 25 uten familieforpliktelser, men er et ganske vrient tidspunkt for veldig mange andre, både praktisk, og fordi tenåringer som regel heller drar på fest enn på obosligakamp. Så de burde sannsynligvis kjørt en mer offensiv kampanje her.
Jeg er, som nevnt tidligere i tråden, en av dem som må være "barnevakt" hjemme. Kampstart 18.00 hadde løst alt.

opplett

Det blir nok glissent i dag dessverre, slik vi spådde for noen trådsider siden. Det er en tungsolgt kamp, men selvfølgelig synd at Brann ikke har forberedt seg bedre for å hente ut mest mulig av interessen. Aller kjipest er det nok for spillerne som får en virkelighetsorientering etter opplevelsen på mandag.

Håper Brann gjør jobben de neste to kampene, så ligger alt til rette for å selge godt til toppkampen (ugh) mot Mjøndalen, med flere salgsdager og gode resulater i sekken.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Belfort

Ja, hører ikke hjemme at dagens kamp blir fulgt opp med mindre enn 11000. Tydeligvis har ikke publikum blitt så imponert over Brann sist. Var vel Trevor Morley som uttalte i et intervju at han ikke skjønte hvorfor man gikk fra 18000 tilskuere, til 9000 i neste kamp

krakra

Det er for sent. Mange har barn og andre skal på byen. Hvis man ikke kommer seg inn til byen før klokken nærmer seg 11 så er det lite fristende. I tillegg var det jo kamp for under en uke siden. De fleste har ikke et "enten eller"-forhold til Brann der de enten går på alt eller ingenting. Man går hvis det passer, og det ikke ødelegger andre planer.

Litt synd, for dette er en kamp for fortjener fullere hus.

Nixon

Tommel opp for at Brann ikke lar seg friste til å kjøre pinlige kampanjer for å ha et kunstig høyt tilskuertall. Sånt får Viking og Bartelaget ta seg av.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Blir enklere å få parkering nær Stadion også.
Gå av.

esp123

May 21, 2022, 17:16:43 PM #16026 Last Edit: May 21, 2022, 17:18:14 PM by esp123
Quote from: Nixon on May 21, 2022, 17:12:12 PMTommel opp for at Brann ikke lar seg friste til å kjøre pinlige kampanjer for å ha et kunstig høyt tilskuertall. Sånt får Viking og Bartelaget ta seg av.
Hva mener du er kunstig høye tilskuertall?
For å følge din logikk burde jo Brann egentlig sette opp billettprisene slik at kun de ekte supporterne kommer på kamp!

Nixon

Quote from: esp123 on May 21, 2022, 17:16:43 PM
Quote from: Nixon on May 21, 2022, 17:12:12 PMTommel opp for at Brann ikke lar seg friste til å kjøre pinlige kampanjer for å ha et kunstig høyt tilskuertall. Sånt får Viking og Bartelaget ta seg av.
Hva mener du er kunstig høye tilskuertall?
For å følge din logikk burde jo Brann egentlig sette opp billettprisene slik at kun de ekte supporterne kommer på kamp!

Det der er sånn Krøvel-argumentasjonen. Har man sagt A får man jaggu ta med hele alfabetet også.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on May 21, 2022, 17:12:12 PMTommel opp for at Brann ikke lar seg friste til å kjøre pinlige kampanjer for å ha et kunstig høyt tilskuertall. Sånt får Viking og Bartelaget ta seg av.

For en merkelig ting å være motstander av.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Quote from: Nixon on May 21, 2022, 17:20:48 PM
Quote from: esp123 on May 21, 2022, 17:16:43 PM
Quote from: Nixon on May 21, 2022, 17:12:12 PMTommel opp for at Brann ikke lar seg friste til å kjøre pinlige kampanjer for å ha et kunstig høyt tilskuertall. Sånt får Viking og Bartelaget ta seg av.
Hva mener du er kunstig høye tilskuertall?
For å følge din logikk burde jo Brann egentlig sette opp billettprisene slik at kun de ekte supporterne kommer på kamp!

Det der er sånn Krøvel-argumentasjonen. Har man sagt A får man jaggu ta med hele alfabetet også.
Haha, jeg gikk utifra at du prøvde å provosere med formuleringen i posten din, og at du tålte/ønsket at noen bet på.

Det er ikke tilskuertall i enkeltkamper som er avgjørende. Sesongen bør sees som en helhet. Da er det enkeltkamper som ikke er så attraktiv og det må kjøres kampanjer for å holde interessen oppe. Det handler om rekruttere faste stadiongjengere, det er ikke bare på 16. mai det er gøy å gå på Stadion. Engasjement avler engasjement og på lang sikt kommer det til å lønne seg med mer aggressive kampanjer på enkeltkamper.

Optimist

Quote from: esp123 on May 21, 2022, 17:30:04 PMHaha, jeg gikk utifra at du prøvde å provosere med formuleringen i posten din, og at du tålte/ønsket at noen bet på.

Det er ikke tilskuertall i enkeltkamper som er avgjørende. Sesongen bør sees som en helhet. Da er det enkeltkamper som ikke er så attraktiv og det må kjøres kampanjer for å holde interessen oppe. Det handler om rekruttere faste stadiongjengere, det er ikke bare på 16. mai det er gøy å gå på Stadion. Engasjement avler engasjement og på lang sikt kommer det til å lønne seg med mer aggressive kampanjer på enkeltkamper.

Men man må og huske at kampanje ikke nødvendigvis betyr mye flere folk. Jeg støtter selvfølgelig kampanje dersom det får 1-2000+ flere folk på kamp, men hvis det er masse kampanje uten at det kommer noe særlig flere folk, er der bare flaut. Noe jeg IKKE støtter, er gratisbilletter. 1000 ish billetter et par ganger i sesongen går fint. Men hvis det misbrukes er det respektløst ovenfor partoutkortholdere, og kan føre til dårligere partoutkortsalg over lengre tid i verste fall.
Kokende idiot

Lasaron

Tren på langskudd

opplett

Det var glissent i går, men vi som var der koste oss. Så er jeg ganske trygg på at vi kan runde både 10 og 11 tusen mot Mjøndalen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Mjøndalen har etterhvert blitt en ordentlig fiende, og det må Brann bare spille masse på i markedsføringen!
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

May 22, 2022, 10:12:02 AM #16034 Last Edit: May 22, 2022, 10:40:03 AM by Gulløl
At Brann ikke har slått Mjøndalen siden 1992, altså hele 30 år siden er en fantastisk sak å spille på i markedsføring og mobilisere hele Bergen by med omegn.

- Mjøndalen spøkelset.
- Mjøndalen marerittet.
- Den stygge supportersangen "Brann slå", den største slageren i Mjøndalen.
- Alle de nedsettende og arrogante kommentarene fra Christian Gauseth.
- Slo Brann ut av cupen på Stadion mai 2013.
- Slo Brann ut av cupen i august 2014.
- Slo Brann ut av cupen i august 2017.
- Brann tap borte i august 2019.
- Brann tap hjemme i august 2020.
- Brann tap borte i oktober 2020.
- Nedrykkskampen i november 2014 med Huseklepp tårer.
+
+
+

Kamptidspunkt mandag kl. 18 er perfekt for barnefamilier. Perfekt for alle som er på hytten i helgene. Altså perfekt for de fleste.

Ingen unnskyldninger, det er bare å stille på kamp !!

Stadion skal fylles opp. Markedsavdelingen skal selvsagt jobbe på spreng hver time frem mot kampen for å klare det.

Mjøndalen skal endelig knuses ettertrykkelig !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Mjøndalen er Norges Getafe. Et ordentlig drittlag.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Det viktigste de gjør skjer ikke på nettsiden, men i sosiale medier og andre steder hvor Brann er i direkte kontakt. Nettsiden er endestasjon, sosiale medier m.m. er der det starter.

Så trøkket må bygges allerede nå, spesielt på Twitter, Instagram og Facebook (og TikTok............).
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

De har begynt å melde litt om Mjøndalen. Solgt over 6000 skrev de for et par timer siden.
Kokende idiot

Gulløl

May 23, 2022, 19:10:42 PM #16038 Last Edit: May 23, 2022, 19:17:41 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on May 23, 2022, 18:15:11 PMDe har begynt å melde litt om Mjøndalen. Solgt over 6000 skrev de for et par timer siden.
Bra start. Kan kjøre dette skjemaet mot 12000 kanskje.

Tirsdag: 6 500 (+500)
Onsdag: 7 000 (+500)
Torsdag: 7 500 (+500)
Fredag: 8 200 (+700)
Lørdag: 9 000 (+800)
Søndag: 10 000 (+1 000)
Mandag: 12 000 (+2 000)

Såpass bør målet være foran toppkampen i ligaen og 30 års Mjøndalen-spøkelset som skal knekkes. I tillegg barnevennlig tidspunkt, hyttefolket er tilbake i byen og flotte værmeldinger. Alt ligger kraftig til rette til storsalg av billetter om Brann er aktive og treffer med markedsføringen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on May 23, 2022, 19:10:42 PM
Quote from: Optimist on May 23, 2022, 18:15:11 PMDe har begynt å melde litt om Mjøndalen. Solgt over 6000 skrev de for et par timer siden.
Bra start. Kan kjøre dette skjemaet mot 12000 kanskje.

Tirsdag: 6 500 (+500)
Onsdag: 7 000 (+500)
Torsdag: 7 500 (+500)
Fredag: 8 200 (+700)
Lørdag: 9 000 (+800)
Søndag: 10 000 (+1 000)
Mandag: 12 000 (+2 000)

Såpass bør målet være foran toppkampen i ligaen og 30 års Mjøndalen-spøkelset som skal knekkes. I tillegg barnevennlig tidspunkt, hyttefolket er tilbake i byen og flotte værmeldinger. Alt ligger kraftig til rette til storsalg av billetter om Brann er aktive og treffer med markedsføringen.


For at dette skal gå må de virkelig være flinke på å reklamere foran denne kampen. I en vanlig eliteseriekamp mot et passe spennende lag er det ofte rundt 10 000. Og må jo ikke glemme at vi er i obos. Samtidig tilsier jo tabellsituasjonen (toppkamp) og motstander (sukk) at dette er en kamp folk burde fått med seg. Så hvis Bergen blir klar over at dette er en VIKTIG kamp, så kan det bli bra med folk!
Kokende idiot

Gulløl

May 27, 2022, 10:10:12 AM #16040 Last Edit: May 27, 2022, 10:17:38 AM by Gulløl
Quote from: Gulløl on May 23, 2022, 19:10:42 PM
Quote from: Optimist on May 23, 2022, 18:15:11 PMDe har begynt å melde litt om Mjøndalen. Solgt over 6000 skrev de for et par timer siden.
Bra start. Kan kjøre dette skjemaet mot 12000 kanskje.

Tirsdag: 6 500 (+500)
Onsdag: 7 000 (+500)
Torsdag: 7 500 (+500)
Fredag: 8 200 (+700)
Lørdag: 9 000 (+800)
Søndag: 10 000 (+1 000)
Mandag: 12 000 (+2 000)

Såpass bør målet være foran toppkampen i ligaen og 30 års Mjøndalen-spøkelset som skal knekkes. I tillegg barnevennlig tidspunkt, hyttefolket er tilbake i byen og flotte værmeldinger. Alt ligger kraftig til rette til storsalg av billetter om Brann er aktive og treffer med markedsføringen.

Nå har jeg merket lite av markedsføring til Mjøndalen kampen, hva skjer, innklemte dager og ta fri med langweekend og tror dette går av seg selv ?? Rikelig tid å ta fri og avspasere i juni når Brann ikke har hjemmekamper men nå må det selvsagt jobbes steinhardt mot toppkampen. Håper virkelig at Brann holder skjemaet jeg la inn over og kan melde at 8000 er passert i dag men det ser ikke lovende ut når jeg kikker på billettkartet. Godt mulig at 12 000 er et for høyt mål, men det er faktisk bare litt over snittet av Åsane og Sogndal kampen. Det er en skikkelig fallitterklæring om Brann skal se seg fornøyd med bare 10 000 på denne kampen. Når ikke markedsavdelingen til Brann ut med budskapet og alle momentene som bør trigge tilskuertilstrømningen(se kamptråd) til denne kampen er det svakt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Mandag kl 18 er faktisk et skandaløst tidspunkt. Det er utfordrende for flere å komme seg  hjem fra jobb og til Stadion med rush og alt. Jeg rakk nesten ikke 16. mai-kampen pga. bergenstrafikken.

Erifos

Quote from: Lissabon on May 27, 2022, 10:53:16 AMNoen bør gå i markedsavdelingen. Husk at vi gamle ikke bruker Twitter eller Insta, kun Facebook og glor på hjemmesiden.

Så de bør jobbe på alle plattformene + dra ut i bydelene med megafon + påminnelsesannonser i BT BA. Før poppet det stadig opp : Husk kampen ******* kl **

Mobil bilettsalgsløsning i kjøpesentre, trådløse enheter, printe ut biletter til "Vi over 60"

Hvorfor engasjerer ikke markedsavdelingen noen junior-spillere til å stå på stand ved den blå stein i morgen (lørdag) og selge ferdig printede billetter? Tipper man fort kunne solgt et par hundre ekstra på et par timer

Gulløl

May 27, 2022, 12:25:01 PM #16043 Last Edit: May 27, 2022, 12:29:48 PM by Gulløl
En eller annen kampanje på felt D på Fjordkraft siden det feltet omtrent er utsolgt. Felt G på samme tribune pleier normalt å ligge godt foran felt D i salg, men ikke denne gang.
Kampanjer pleier vanligvis å være på BOB feltet. Noe mot Fjordkraft kundene denne gang ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 27, 2022, 13:11:23 PM #16044 Last Edit: May 27, 2022, 14:19:35 PM by Gulløl
Snart helg og Brann.no har fremdeles mest og stort fokus på å slå publikumsrekorden for damene. Bruker halve forsiden på det. Ingen må bli overrasket om toppkampen mot Mjøndalen går til helv.... publikumsmessig. Et stort potensial som smuldrer bort.

Jada ser at Brann i dag har lagt ut den store nyheten om å "Ta staddabussen til Stadion".  Ja kanskje det er jeg som er den uvitende etter å jobbet 30 år med markedsføring, at det er Staddabussen som setter fyr på byen og trekker massene til Stadion og toppkampen om tre dager.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Eivind

Markedsføringen til Brann har alltid vært og er fremdeles skandaløs. Utrolig mange tiltak man kunne gjort for å utnytte den positive bølgen som nå er.

"Alle" bruker feks retargeting idag. Alle som kjøpte billett til 16.mai feks burde blitt møtt av annonser på sosiale medier om å kjøpe billett. Kanskje også med en spesiell rabattkode.

Noe går av seg selv men med litt innsats kunne man fint solgt noen tusen ekstra billetter.

Giles

Skulle ikke tro det var noen ansatte i markedsavdelingen(det er kanskje ikke det?).
Det finnes et momentum nå, men det utnyttes ikke i det hele tatt.

opplett

De meldte nå 7000 solgt. Tenker 10 000 får være målet generelt denne sesongen med den markedsføringen de driver på med..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Generelt sett skulle jeg ønsket meg at Brann ansatte et media-team på 4-5 stk. Dette teamet kan ha eget fokus på kampmarkedsføring (ikke «aktivering» og ut mot bedrifter, men ut til vanlige folk), innholdsskaping i form av ordentlige videoer og annet innhold som inviterer folk på innsiden av klubben. Samt mye hyppigere takt på innhold sosiale medier utenom kampdag.

Altså ikke bare 1-2 personer som virker som de har alt for store roller, men bruke mer spesialisering på dyktige folk innenfor digital markedsføring, video og design som kan jobbe med den delen av markedsføring som er organisk.

Jeg skjønner at vi er i OBOS og at man ikke kan ansette i hytt og gevær, men er det noe man skal satse på i dag så er det å skape masse godt innhold og gi folk stadige drypp av Brann, så de alltid er øverst i tankene til folk gjennom døgnet.

Å være tilstede og skape godt innhold handler om å dyrke interessen som ligger latent og skape nye blodfans.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Det tar mer tid enn du tror, Lissabon.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Go Up