• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Men den omgangskretsen har gjerne allerede kjøpt billett. Når Brann har solgt vel 2.500 enkeltbilletter frem til i går, virker det noe optimistisk å håpe på at dobbelt så mange skal kjøpe de siste par dagene før kampen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on April 07, 2022, 06:47:59 AMMen den omgangskretsen har gjerne allerede kjøpt billett. Når Brann har solgt vel 2.500 enkeltbilletter frem til i går, virker det noe optimistisk å håpe på at dobbelt så mange skal kjøpe de siste par dagene før kampen.

Jeg ser meg nødt til å presisere: Det er minst like mange i min omgangskrets, som ikke har partoutkort, som vurderer å gå eller allerede har billett, som før. Det tyder på at interessen ikke er blitt mindre etter nedrykk.

Noe av det skyldes nok Bataljonen sin gode jobb.

Nå har vi et fantastisk utgangspunkt til å få momentum for neste år i eliteserien. Vi kan rykke opp med brask og bram og folkefest.

Hva betyr egentlig brask og bram? Altså, hva kommer det av?
Tren på langskudd

Gulløl

April 07, 2022, 08:43:44 AM #15752 Last Edit: April 07, 2022, 09:10:02 AM by Gulløl
Brann håper at opp mot 12.000 tilskuere kommer på lokalderbyet stod det i BA. Helt greit og lov å håpe og ha noe å strekke seg mot markedsføringsmessig i billettsalget siste dagene. Noe defensivt om Brann skulle gått ut i media med et håp om 10.000 tilskuere opp mot lokaloppgjøret selv om det skulle være mer fornuftig og mer realistisk. Vi har sett før at når "billett-snøballen" i en del tilfeller først har begynt i å rulle med gjentatte media oppslag og statusoppdateringer fra Brann daglig har det noen ganger gått skikkelig unna siste dagene.

Kan nevnes at avslutningskampen mot Sarpsborg 12.12 i fjor som var skikkelig gøy og med god stemning kom det 10.527. Ender vi opp med noe i nærheten av det tilskuertallet er det akseptabelt og en god publikumsstart for Brann en lørdagskveld i Obosligaen.

Jeg googlet opp tilskuersnittet fra Stadion fra sist Brann var i Obosligaen, det var 10.123. Vet ikke om det er nok momentum og stor nok interesse å klare det nå i 2022. Men noe for ledelsen i både SKB og Bataljonen og alle andre gode krefter å jobbe mot å slå det snittet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Jeg forventer minst 10 000, alt annet vil være en enorm skuffelse. Det har skjedd så mye positivt de siste ukene, at jeg håper folk kjenner sin besøkelsestid.

Skulle gjerne dratt selv, men tar min del av ansvaret og tar turen opp til Oslo 3. påskedag, gleder meg som en unge!
- Vi har den treneren vi har.

Optimist

Passert 7500 solgte. Kan vel gå forbi 8000 i løpet av dagen?
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on April 07, 2022, 10:20:42 AMPassert 7500 solgte. Kan vel gå forbi 8000 i løpet av dagen?
Hvor står det at 7500 er passert ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on April 07, 2022, 10:33:01 AM
Quote from: Optimist on April 07, 2022, 10:20:42 AMPassert 7500 solgte. Kan vel gå forbi 8000 i løpet av dagen?
Hvor står det at 7500 er passert ?


Brann la ut på Instagram
Kokende idiot

Kagain

Quote from: Lissabon on April 07, 2022, 10:29:39 AMDe kan gjøre seg litt til "et Sunderland" , noe unikt som er spesiellt, "we shall not we shall not be moved" , men det krever offensiv fotball og slutt på "me må ikkje tømma midtbano", da kan det bli mer folk.

Om man skal dømme på "Sunderland 'til I die" så er det ikke nødvendigvis den offensive fotballen som var det som trakk dem, men at de skulle vinne kamper. I første sesong var alle tålmodige med Coleman trass i dårlig spill, men da de til sist rykket ned var det stopp. I andre sesong snublet de helt mot slutte, og det var vel denne snublingen fremfor den offensive fotballene som fikk dem til å tenne...

Lasaron

Ja, jo, men hva kan vi gjøre som enkeltpersoner? Vi som leser her inne?

- Gå på kamp
- Være med å lage god stemning, prøve å henge oss med på kok, slippe oss løs, være glade
- Bruke SoMe til å fortelle at man skal på Stadion og slikt
- Svare Stadion når folk spør hva man skal i helgen, eller hva man gjorde i helgen
- Skryte til folk over hvor gøy det er (ikke lyge, men heller ikke holde igjen på det positive)
- Oppfordre folk til å gå på kamp, bli med, etc
- Bedrive skamløs og utidig reklame for elever om man er lærer


Oppsummert: Ha det gøy, og spre det gode budskap (innenfor rimelighetens grenser).
Tren på langskudd

Optimist

Passert 8000 solgte nå! Instagram denne gangen og 😉
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on April 07, 2022, 16:59:48 PMPassert 8000 solgte nå! Instagram denne gangen og 😉
Solgt ca.1000 siste 24 timer da.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Lissabon on April 07, 2022, 17:48:29 PMMerkelig at de ikke bruker brann.no , det vil hype mer

Vil tro at det er langt flere av Kidza som slenger rundt på diverse SoMe som Instagram enn som besøker Brann sin nettside. Det er bare gamle skrullinger som meg som ikke har kastet meg på SoMe-toget (med unntak av at jeg har Boomer-book, som jeg bruker sporadisk).

kabelmann

Quote from: Lissabon on April 07, 2022, 17:48:29 PMMerkelig at de ikke bruker brann.no , det vil hype mer

Det har jeg ekstremt vanskelig for å tro. Ingen sjans i havet for at Brann.no når ut til like mange som  de gjør med sosiale medier.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Ser i min krets en del som har måtte trekke seg fra kamp pga at den ble flyttet til lørdag da fruene hadde lagt planer om besøk o.l. da

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: kabelmann on April 07, 2022, 21:31:50 PM
Quote from: Lissabon on April 07, 2022, 17:48:29 PMMerkelig at de ikke bruker brann.no , det vil hype mer

Det har jeg ekstremt vanskelig for å tro. Ingen sjans i havet for at Brann.no når ut til like mange som  de gjør med sosiale medier.

Nei, Brann har ganske sikkert nok av statistikk som sier at nettsiden har forholdsvis lite direkte trafikk. Det vil si folk som går inn via å skrive inn URL eller fra bokmerke. Så sosiale medier og nyhetsbrev er nok de største pådriverne for trafikken inn til billettsiden.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Synes salget på BOB tribunen henger etter til denne kampen. Tidligere sesonger var det som oftest den tribunen som solgte best, nå er det den som selger dårligst kan det se ut som. Mulig Brann med sine samarbeidspartnere og 2 for 1 tilbudene til BOB kunder og BT abonnementer bør ta en runde med ny og målrettet markedsføring.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

BOB har definitivt hengt litt etter ja, men synes at salget der tok seg godt opp i løpet av dagen som var. Håper det fortsetter.
Kokende idiot

Spelaren

To billetter til solgt nå nettopp  :)  .
Gå av.

Optimist

Da var det passert 8500. Kan vi klare 10000 før midnatt?? Muligens litt optimistisk..
Det var forresten Brann på Twitter som oppdaterte denne gang.
Kokende idiot

opplett

Bra at tempoet har økt litt siste to dagene. Tror vi skal være fornøyd om vi runder 10000, selv om det hadde vært gøy om man kunne fylt stadion i et byderby.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

esp123

Samtidig er det de beste plassene som blir kjøpt først. Og Brann har et relativt flatt prissystem. Er man ikke "supporter" så betaler man enten 350 eller 250 kroner for plassen. Så sant man ikke kjøper gjennom BT/Coop.

Jeg tror man med fordel kunne hatt litt mer dynamisk prising/differensiert prising. Tenkt litt mer kreativt rett og slett. Det er åpenbart at plassene nærmere banen og lengst ute på siden på kort og langsidene er mindre attraktive. Her kunne man skrudd ned prisene, spesielt for kamper med mindre attraktiv motstand. Det bør være enkelt for Brann å identifisere plasser man aldri/sjelden får solgt ut, og skrudd ned prisen på disse plassene. Da kan man kanskje lokke til seg prissensitive Stadiongjengere. Min påstand er at det er veldig gode synergier av å fylle Stadion. Det gjør opplevelsen og stemningen bedre, og øker sjansen for at man går på flere kamper.

Gulløl

April 08, 2022, 10:09:29 AM #15771 Last Edit: April 08, 2022, 10:26:11 AM by Gulløl
Kampdagsalget historisk over en del år har variere enormt, alt fra 500 til 2500 har vi sett. Nederst i det intervallet har vi sett til til 16 mai kamper som nesten har vært utsolgt. Snittet har ligget på omtrent 1200 - 1300 på kampdag. Spennende hva kampdag salget blir i morgen, er Brann flink i alle medier å fyre opp stemningen kan det bli virkelig bra. Få "billettsnø-ballen" til å rulle og gi folk følelsen av at dette er en kamp "alle" skal på. Det er meldt flott vær til kampen, ikke en regndråpe skal komme i dag og i morgen og banen er mai-grønn og fin.

Brann hadde klart  å gire opp folk mer med å legge ut en bildeserie av den fine grønne banen i dag fra forskjellige vinkler, få tankene til folk bort fra snø og skisport og til Stadion og fotball og den skikkelig gode Stadion stemningen 11-12.000 tilskuere skal lage i morgen.

Klarer vi 9500 til midnatt, er muligheten å passere 11000 til kampstart absolutt til stede. Alle husker vel den gode stemning på Sarpsborg kampen i desember da det var 10527 tilstede.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Straks 9000 meldes det på Twitter nå. 11 000 innen rekkevidde?
- Vi har den treneren vi har.

Optimist

Quote from: SKBCPH on April 08, 2022, 12:20:27 PMStraks 9000 meldes det på Twitter nå. 11 000 innen rekkevidde?

Et rykte går på Twitter!
Kokende idiot

Optimist

Passert 9000 for et par timer siden ja :)
Kokende idiot

Optimist

Og der var det passert 9500 og!
Kokende idiot

Gulløl

April 08, 2022, 22:00:47 PM #15776 Last Edit: April 08, 2022, 22:08:56 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on April 08, 2022, 21:13:44 PMOg der var det passert 9500 og!
Solgt 1000 billetter på siste 12 timer da, meget bra. Tipper det ender opp med  mellom 10700 og 11200 solgte til kampstart.
Knuser Molde sitt tilskuertall på 6235 fra forrige helg med nesten en dobling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on April 08, 2022, 22:00:47 PM
Quote from: Optimist on April 08, 2022, 21:13:44 PMOg der var det passert 9500 og!
Solgt 1000 billetter på siste 12 timer da, meget bra. Tipper det ender opp med  mellom 10700 og 11200 solgte til kampstart.
Knuser Molde sitt tilskuertall på 6235 fra forrige helg med nesten en dobling.

Og hvis vi teller reelt oppmøte, så kan vi sikkert gange tallet med 4-5! Kjenner jeg gleder meg stort til morgendagen. Ser ut som at frydenbø selger bra, så god stemning kan ventes.
Kokende idiot

Gulløl

April 09, 2022, 08:27:41 AM #15778 Last Edit: April 09, 2022, 08:29:24 AM by Gulløl
Quote from: Lissabon on April 09, 2022, 07:39:06 AMRegnet kommer, skal komme en del regn og være surt, så ender nok på 10333 eller noe sånt.
Yr melder opphold under kampen. Storm melder 0,3 mm  under kampen, litt duskregn i flomlyset blir bra. Og litt fuktighet i gresset er perfekt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on April 09, 2022, 08:27:41 AM
Quote from: Lissabon on April 09, 2022, 07:39:06 AMRegnet kommer, skal komme en del regn og være surt, så ender nok på 10333 eller noe sånt.
Yr melder opphold under kampen. Storm melder 0,3 mm  under kampen, litt duskregn i flomlyset blir bra. Og litt fuktighet i gresset er perfekt.

Lissabon er jo reine motsetningen av navnet mitt, men det må være lov 😉 Tipper at været blir veldig lokalt i dag. Litt sol, litt regn, og muligens litt sludd.
Kokende idiot

Gulløl

Klarer vi å passere 10.000 før kl.12 ?  Bør være en mulighet for det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

10 000 solgt nå. Kjenner det skal bli godt å komme på stadion igjen i litt mer normale former.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

April 13, 2022, 13:04:21 PM #15782 Last Edit: April 13, 2022, 13:07:47 PM by Gulløl
Alle fem borteseksjoner utsolgt til Skeid-kampen. Til og med 20 stk. "Masekoppbilletter" til 1000 kr/stk, da snakker vi om interesse.

https://skeid.ticketco.events/no/nb/e/skeid__brann_velkommen_til_obos_bergen?jid=fb63683285894537a3abd29a

Heldigvis er det hjemmeseksjoner å infiltrere. Men Skeid meldte på twitter for 3 timer siden at det kun er
60 billetter igjen på hele Nordre Åsen. Så løp og kjøp !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on April 13, 2022, 13:04:21 PMTil og med 20 stk. "Masekoppbilletter" til 1000 kr/stk, da snakker vi om interesse.

Rett skal være rett. Og for at myten om de gale Brann-supporterne ikke skal vokse seg større enn godt er: Det ble bare solgt ėn billett til 1000 kroner. Skeid satte statusen til utsolgt da det vanlige salget startet.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 14, 2022, 11:21:27 AM #15784 Last Edit: April 14, 2022, 11:31:06 AM by Gulløl
Skeid - Brann er utsolgt. 1400 tilskuere blir det. Omtrent halvparten blir vel Brann supportere. Blir hjemmebanestemning for Brann spillerne i denne kampen også  : )

NB: For noen minutter siden ble det lagt ut 9 billetter på hovedtribunen, om noen etternølere vil sitte der. Mulig det kan bli frigjort flere billetter frem til tirsdag, det er bare å følge med på twitter kontoen.
https://twitter.com/Skeid1915

Skeid klarer dessverre ikke å dekke billettbehovet til bortesupporterne denne gang. Siden det er utsolgt i så god tid, og det alltid er et billettbehov i dagene opp mot kampstart, ikke alle som har mulighet å planlegge i god tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Hvor mange billetter er det sannsynlig blir solgt til lørdag? Jeg har ikke hørt noe om antall solgte, ei heller sjekket billettkartet. Tipper det blir på 9000-tallet en plass jeg, kun basert på magefølelse.
Kokende idiot

Corran

Det er vel ingenting som er vakrere enn en flomlyskamp på staddaen
Det er jo noe av det beste med høsten når flomlyskampene kommer.

Men lørdag kl 20:00 tror jeg ikke er det beste  kamptidspunktet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Enig, flomlyskamper med masse folk på stadion og god atmosfære er noe av det kjekkeste jeg vet.

Synes lørdager kl 15-16 og samme tidspunkt søndag er gode tidspunkter.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Da har jeg fått med meg to nye til kampen, så partoutkortplassene våre vil være fylt opp. Han ene er atpåtil Lillestrøm-supporter, helt feilaktig, så han kan kanskje konverteres.
Tren på langskudd

Spelaren

Skal spille bra seint for at det er mørkt 16.mai.
Gå av.

Gulløl

April 21, 2022, 11:11:35 AM #15790 Last Edit: April 21, 2022, 11:23:14 AM by Gulløl
Kun 56 timer til kampstart mot sogningene. På høy tid at Brann begynner å fyre opp stemningen til kampen slik de var flinke til før Åsane kampen. Jevnlige oppdateringer på salgstall i flere kanaler i sosiale medier. Tause og tafatte hittil, på tide å fyre på alle sylindrene Brann !

Hadde vært greit å vite og en positiv nyhet om salgstallene fulgte "skjema" på salgtallene før Åsane kampen. Tilsvarende timer før den kampen som vi nå er på var det solgt 7500. Den kampen endte på 11.666 tilskuere. Selv om det ikke er realistisk med et så høyt tall til denne kampen, så hvorfor ikke starte med "Åsane-skjema" og heller gå over til et annet skjema etter hvert.

Kampstart to timer senere enn Åsane kampen trekker ned, spesielt familier. Var et eliteserielag i fjor om gav en gratis liten tacoporsjon til alle som ville ha, noe som var en stor suksess tilskuermessig. Hvorfor ikke fyre opp noen gryter å prøve det i markedsføringen for å få barnefamiliene til denne kampen ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Markedsavdelingen til Brann er kontinuerlig elendig. Virker som de bare klarer hause opp det som selger seg selv. Lokalderby mot Åsane og 16. mai er ikke der det må jobbes for å få bra med folk.

Eller mot RBK den gang vi var i ES.

Brannsupporter.

Gulløl

April 21, 2022, 13:05:50 PM #15792 Last Edit: April 21, 2022, 13:15:22 PM by Gulløl
Helt konge når Moberg tar ansvar som kron-idiot når markedsavdelingen ikke er på banen og fyrer opp stemningen !

@VLeikvollMoberg
Vestlandsderby lørdag! Klarer vi over 12 000 kokende idioter? Få det på 🔥


https://twitter.com/VLeikvollMoberg/status/1517101361703403520

(ser nå at Brann har klart en retweet på innlegget hans nå)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

8000 solgt for en liten time siden, melder Brann.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

April 22, 2022, 09:56:02 AM #15794 Last Edit: April 22, 2022, 10:02:50 AM by Gulløl
Brann har våknet opp og melder:

Det er solgt over 8000 billetter til morgendagens Vestlandsderby! Til forrige kamp ble det solgt til sammen 3000 billetter dagen før kamp og på kampdag. Bortefeltet er nesten utsolgt. Det blir trøkk både på og utenfor banen. Kom igjen, Bergen 🔥

Vi er altså på vei mot et nytt tilskuertall på 11000 tallet, om salgstallene siste to dagene blir like bra som før Åsane kampen. Denne gangen er det også to salgstimer mer på kampdag som kan bety enda mer solgte billetter. Også alltid kjekt når bortefeltet er fullsatt så en får litt motstand på tribunene, denne gang med sogninger.

La billett-snøballen rulle, fyr opp stemningen og gi byens befolkning inntrykk av at dette er kampen ALLE skal på !

Supert forspill før en skal på byen, også i forhold til tidspunkt. Perfekt vær for en fullkommen kveld. Kan vi klare 12000 kanskje ?  8)  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Deilig med fullsatt bortefelt! Jo mer kok generelt (saftkok?), jo bedre!
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Håper forøvrig på en seier på stadion, så de som går sjelden får en fin stadionopplevelse. Synes fjoråret var ofte var preget av et greit resultat borte, flere kommer på stadion neste kamp, for så å få tap og kjip opplevelse på stadion.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

SKBCPH

Quote from: opplett on April 22, 2022, 10:11:23 AMHåper forøvrig på en seier på stadion, så de som går sjelden får en fin stadionopplevelse. Synes fjoråret var ofte var preget av et greit resultat borte, flere kommer på stadion neste kamp, for så å få tap og kjip opplevelse på stadion.

Ja, og det fortsatte mot Åsane. Er på tide de begynner å prestere på hjemmebane også. Og da tror jeg ikke det blir umulig å få enda flere folk tilbake, spesielt ikke med det koket vi supportere står for om dagen!
- Vi har den treneren vi har.

opplett

Quote from: SKBCPH on April 22, 2022, 10:13:20 AMJa, og det fortsatte mot Åsane. Er på tide de begynner å prestere på hjemmebane også. Og da tror jeg ikke det blir umulig å få enda flere folk tilbake, spesielt ikke med det koket vi supportere står for om dagen!

Ja, det er fryktelig irriterende. Får vi noen seire på stadion kan vi få litt momentum på billettsalget også, i hvert fall for noen kamper.

Synes det har vært skikkelig bra kok så langt. Og veldig kjekt å se mange tenåringer som er med å fyre på Frydenbø. «Idioter», som Moberg ville sagt :-)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

For alle som lurer på om diverse Brann-myter er bare myter eller virkelig, så ble i alle fall myten om "god bortekamp etterfulgt av økt interesse og dårlig hjemmekamp" på ingen måte tilbakevist i runde to av årets serie. Det er jo noe betryggende med kjente ting også...
Rød makt på Hansa

Go Up