• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: DumboMumbo on November 30, 2021, 12:50:44 PM
Quote from: Nixon on November 30, 2021, 08:00:59 AM
Quote from: DumboMumbo on November 29, 2021, 23:54:42 PM
Quote from: Corran on November 29, 2021, 20:42:47 PMDe som har partoutkort nå har jo også bevist at selv om det er usikkert hvor mange kamper en kan gå på så støtter en klubben. Og ganske mange av de som har partoutkort nå sa jo også fra seg muligheten for refusjon.
Mao vet Brann at de er under smerteterskelen til at folk svikter dem for sin personlige økonomi.
Det dummeste de kan gjøre er å gi bort mye og billige billetter rett før og i sesongen da de som har vist seg mest trofast da vil føle seg litt snytt 

Dette henger ikke helt på greip, man kan ikke først støtte klubben blindt med penger og så bli fornærmet hvis de seinere senker prisene.

Tja, så når man har vært økonomisk snill én gang, så skal man automatisk godta å bli forfordelt ved senere anledninger? Man kan jo lett argumentere for at man burde fått ekstra goder ved senere anledninger.

Så du skal ha i pose og sekk ?  Først sole deg i glansen over hvor bra du er som støtter klubben for deretter å få disse pengene tilbake når prisene senkes ?

Her må man bare ta et valg enten støtte blindt eller sette seg ned med kalkulator og fin regne på hva som blir billigst for en selv.
Man støtter ikke blindt man har tatt et valg ved å støtte Brann med å la vær å få refusjon og en har kjøpt partoutkort selv om en viste en kanskje kun fikk se et par kamper. Dette er å vise lojalitet og støtte i en vanskelig situasjon for klubben og ikke noe en soler seg i glansen av. En har tatt et valg om å støtte og tatt seg råd til det.
Men klart at om Brann da velger å snu på alt en sesong der de normalt sett legger laveste pris på fornyelse til senhøsten og så har økt prisene eller kjørt de samme prisene senere og nå skal plusteselig gi billigere alternatier til de som er sent ute og ikke med på å bidra til forutsigbarhet så er det klart at disse som er tidlig ute neste år gjerne vil avvente.
En ting er å støtte i en vanskelig situasjon noe annet er å betale mer enn en behøver i en normal situasjon.

Kan ikke helt skjønne hvorfor en skal prøve å vinkle dette til noe negativt og at en vil ha i pose og sekk,
Eg og fruen har hvert år gitt julepresanger til trengende istendfor oss selv, men vi "forventer" jo bursdagspresanger fra hverandre. Men siden eg da soler meg i glansen av å ha vært gavmild og sosial bevist i julen så kan jeg ikke ønske meg en bursdagspresang for da vil jeg ha i pose og sekk.

Og hva er dette å sole seg i glansen. Av alle jeg kjenner som ikke ønsket refusjon og også kjøpte partoutkort til årets sesong kjenner jeg ingen som har solt seg i glansen av det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg har navnet mitt på den der plaketten på Stadion, men jeg har ikke opplevd noe glans. Ingen glans. Knapt nok sol. Ingen har ringt/skrevet/sagt til meg noe slikt som "Du, jeg så navnet ditt på plaketten. Så flott at du støttet Brann i en vanskelig tid for klubben. Det der er utrolig bra av deg."

Var soling i glans en del av pakken her? Jeg er forbigått!!
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on November 30, 2021, 17:35:12 PMJeg har navnet mitt på den der plaketten på Stadion, men jeg har ikke opplevd noe glans. Ingen glans. Knapt nok sol. Ingen har ringt/skrevet/sagt til meg noe slikt som "Du, jeg så navnet ditt på plaketten. Så flott at du støttet Brann i en vanskelig tid for klubben. Det der er utrolig bra av deg."

Var soling i glans en del av pakken her? Jeg er forbigått!!
har ikkje sett navnet mitt på plaketten en gang
Muligens pga det kraftige skinnet fra glansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Ingen Brannsupportere ved sine fulle fem er vel det for å sole seg i noen glans? Om de har gitt pengene sine til klubben i veldedighet eller ikke.

Er vel mest fortvilelse, ødelagte søndagskvelder og lett erting på arbeidsplasser og skoler av dem som holder med alle andre lag det byr på å gjøre noe bra for denne klubben?

Hvor mange billetter er solgt til S08 kampen forresten?
Hvor mange kommer til kamp om Brann allerede er rykket ned, som er det sannsynlige utfallet?

Om det er mulig å klare kvallikplassen med seier i siste kamp så bør det jo bli fulle tribuner, for det kan jo bli en episk kveld.



Brannsupporter.

Spelaren

Fulle tribuner betyr prestasjonsangst.
Gå av.

Nixon

Blir ikke fulle tribuner selv om vi kan holde plassen ved seier og at Stabæk ikke tar poeng.

Men Brann er så greie at man ikke lenger kan se forskjell på om det er mange eller få folk på tribunen...
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Spelaren on December 01, 2021, 13:09:21 PMFulle tribuner betyr prestasjonsangst.

Denne sesongen har vekslet mellom tilnærmet tomme tribuner - tidligst i sesongen, til masse folk.
Har hatt null å si for prestasjonene, så den forklaringen som kom fra noen er jo tynnere enn styrelederen sin unnskyldning at det var Nachspielet og en keeper som aldri fikk noen kamper som er årsaken til situasjonen....
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Nixon on December 01, 2021, 13:14:13 PMBlir ikke fulle tribuner selv om vi kan holde plassen ved seier og at Stabæk ikke tar poeng.

Men Brann er så greie at man ikke lenger kan se forskjell på om det er mange eller få folk på tribunen...

Kan ikke huske at Brann har vært så stabile som i år noen gang tidligere. Du har rett i det.

Skikkelig stabilt elendige
Brannsupporter.

Spelaren

Med et ikkje usannsynlig nedrykk i dag, hvor mange gidder å møte opp i siste kamp? Kun den harde kjerne som piper klubben ned i Bondesligaen?
Gå av.

Corran

Quote from: Spelaren on December 05, 2021, 10:42:08 AMMed et ikkje usannsynlig nedrykk i dag, hvor mange gidder å møte opp i siste kamp? Kun den harde kjerne som piper klubben ned i Bondesligaen?

Ikkje så aktuelt innlegg lengre (heldigvis)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Ja, no må det bli fullt. Skal en ned, skal det skje med stil.
Gå av.

Corran

Nei det er de ikke og det er det eneste smarte for om det skulle vise seg at de ikke fikk slippe alle inn så er det et problem

Men kan virke som det er ok så lenge alle bruker munnbind og sitter på faste seter. Mao et problem for SS
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Slik jeg har forstått det så er det lov å ha fullsatt stadion, så da er det bare å kjøpe billett løkruller! 🙌 (og hive på et munnbind om man må)
Kokende idiot

Lasaron

Kanskje de påbyr munnbind innendørs under tribunen, men det er selvsagt veldig lov, og fornuftig, å ikke ha munnbind på ute på tribunen.
Tren på langskudd

Billy Elliott

BT:
Brann kan likevel fylle stadion.

Faktisk billettsalg:
Ikke i nærheten en gang. Tipper maks 12.000 solgte og 8.000 fremmøtte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

DumboMumbo

Quote from: Optimist on December 08, 2021, 00:13:59 AMSlik jeg har forstått det så er det lov å ha fullsatt stadion, så da er det bare å kjøpe billett løkruller! 🙌 (og hive på et munnbind om man må)

Fullsatt stadion ? Det blir mange år til det skjer igjen

Corran

Quote from: Lasaron on December 08, 2021, 08:02:33 AMKanskje de påbyr munnbind innendørs under tribunen, men det er selvsagt veldig lov, og fornuftig, å ikke ha munnbind på ute på tribunen.

Presiserte de ikke at om ikke meteren kunne overholdes så var det påbudt med munnbind?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Overraskende at det ikke var noe i dagens innstramminger som rammer søndagens kamp, kan bli en skikkelig smittefest. Én superspreder på bataljonsfeltet kan sende hele byen i isolasjon frem til 2022..
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: fortune on December 09, 2021, 14:25:47 PMOverraskende at det ikke var noe i dagens innstramminger som rammer søndagens kamp, kan bli en skikkelig smittefest. Én superspreder på bataljonsfeltet kan sende hele byen i isolasjon frem til 2022..

Slutt å teste. Så løser dette seg fort. Nå tester jo alle seg, hele tiden = høyere registrert smitte.  Mindre testing = lavere registrerte smittetall = politikerene puster med magen.

Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on December 09, 2021, 14:30:50 PM
Quote from: fortune on December 09, 2021, 14:25:47 PMOverraskende at det ikke var noe i dagens innstramminger som rammer søndagens kamp, kan bli en skikkelig smittefest. Én superspreder på bataljonsfeltet kan sende hele byen i isolasjon frem til 2022..

Slutt å teste. Så løser dette seg fort. Nå tester jo alle seg, hele tiden = høyere registrert smitte.  Mindre testing = lavere registrerte smittetall = politikerene puster med magen.



Nja, politikerne virker å først og fremst se på antall innleggelser, som dessverre også er all time high. Viljen til å lide/dø i stillhet blant koronasyke er nok begrenset..
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: fortune on December 09, 2021, 14:43:00 PM
Quote from: Superjack on December 09, 2021, 14:30:50 PM
Quote from: fortune on December 09, 2021, 14:25:47 PMOverraskende at det ikke var noe i dagens innstramminger som rammer søndagens kamp, kan bli en skikkelig smittefest. Én superspreder på bataljonsfeltet kan sende hele byen i isolasjon frem til 2022..

Slutt å teste. Så løser dette seg fort. Nå tester jo alle seg, hele tiden = høyere registrert smitte.  Mindre testing = lavere registrerte smittetall = politikerene puster med magen.



Nja, politikerne virker å først og fremst se på antall innleggelser, som dessverre også er all time high. Viljen til å lide/dø i stillhet blant koronasyke er nok begrenset..

Var nok litt ironisk ment fra min side.
Litt stilig at Brann skal få kjøre full stadion.

Men jeg tror ikke nødvendigvis siste ord er sagt i den saken...
Brannsupporter.

Billy Elliott

Ikke så fryktelig lett å gjøre beregninger utfra billettkartet til Brann (med mindre man gjør et omfattende nitidig tellearbeid), men vi kan i alle fall konkludere med at det fremdeles er veldig mye grønt.

Hva skal vi si helt grovt anslagsvis? Kanskje noe i nærheten av 8-9000 solgte pdd? Kanskje bikker vi 11-12.000 solgte (og 7-8000 fremmøtte?) til slutt, men det blir i alle fall veldig langt fra fullt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Enhver som fornyer partoutkortet før Vibecke har forlatt klubben har bare seg selv å takke for de årene med dritt som ligger foran oss. Bør kjeppjages!
First is first, second is nothing

Lasaron

Da har jeg fornyet to partoutkort, på denne årets siste dag, med "gunstig" pris. Han tredje fornyer i løpet av dagen. Håper flest mulig gjør det samme :)
Tren på langskudd

fortune

Vi var tre med partoutkort i fjor, men var flinke til å gi bort billettene til kjente når vi selv ikke hadde mulighet til å gå. Så da har flere fått smaken på live fotball og i år blir vi 7 istedet.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: fortune on January 01, 2022, 22:29:40 PMVi var tre med partoutkort i fjor, men var flinke til å gi bort billettene til kjente når vi selv ikke hadde mulighet til å gå. Så da har flere fått smaken på live fotball og i år blir vi 7 istedet.

Glimrende!
Tren på langskudd

Optimist

Noen som vet hvordan partoutkortsalget ligger an?
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on January 02, 2022, 23:51:39 PMNoen som vet hvordan partoutkortsalget ligger an?
Litt over tusen solgt til nyttår stod det vel en plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on January 03, 2022, 00:12:26 AM
Quote from: Optimist on January 02, 2022, 23:51:39 PMNoen som vet hvordan partoutkortsalget ligger an?
Litt over tusen solgt til nyttår stod det vel en plass.

Det var tusen solgte etter nedrykket. Hvor mange det var totalt er ikke blitt opplyst tror jeg.
Rød makt på Hansa

osoerli

Tru om det blir stort salg av partoutkort til SK Brann kvinner?
https://skbrann.ticketco.events/no/nb/e/partoutkort_2022_toppserien?_ga=2.257028360.2095410381.1641305687-2009652247.1629795492

Kva med å få partoutkort til SK Brann kvinner på kjøpet til partoutkort til SK Brann herrer, med 500,- ekstra?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Eller hva med at alle som har kjøpt eller kjøper til Brann kommer gratis eller billig inn på Brann Kvinner kamper

Btw hva blir den rette måten å skille på her?
I dagens nærtagende samfunn kan det jo være eg krenker noen om jeg sier Brann og Brann Kvinner. Men tungvint å alltid måtte skrive Brann Menn om det skulle være det korrekte.
Om en bare sier Brann om begge må jo folk gjette.

Og eg er sikker på at Brann Kvinner er det bare et spørsmål om tid før noen føler seg krenket på vegne av damelaget (ikke de som spiller der men noen som overhodet ikke er interesert)
Har en bekjent som fikk gjennomgå og hat meldinger for å bruke uttrykket "bruke penger som fulle sjømenn" og det var ikke fra fulle sjømenn han fikk meldingene. Og for å gjøre det enda bedre han er tidligere sjømann så han vet hva han snakker om ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Nå skal de ha to forskjellige budsjetter, så hvordan løser man det hvis de som kjøper billett til herrenes kamp får billett til damekampene rabattert eller med på kjøpet? Skal damene ha noe av inntektene fra herrenes billettsalg da?

I så fall tror jeg ikke det er på damenes vegne at de første krenkelseshylene kommer.

Superjack

Hva med å snu den. Kjøp partoutkort til Brann Damer og få 1000 kr rabatt på Partoutkort på Brann Herrer?

Kan hende det virker bedre?
Brannsupporter.

Eivind

Kjøpte 4 stk partukort på Frydenbø. Ut i fra billettkartet ser det ut til at salget går bra her..

Optimist

Mulig jeg tar feil, men tror at alt av fjorårets partoutkort er med på billettkartet fram til 15. januar, så kan se for meg at det blir mye mer grønne seter dersom mange ikke har fornyet. Håper selvfølgelig at alle vil fornye!
Kokende idiot

Gulløl

January 06, 2022, 22:52:42 PM #15735 Last Edit: January 06, 2022, 22:55:09 PM by Gulløl
Imponerende !!

Fra BGG sin facebookside:

Flere solgte partoutkort på Store Stå i år enn i fjor!

Selv nedrykk til OBOS har ikke stoppet interessen rundt Brann og partoutkort-salget er i full gang. På Store Stå har Brann allerede passert totalt antall solgte partoutkort i 2021. Det er kult!
Tribuneåret 2022 skal bli enda villere enn fjoråret.

Partoutkort koster kun 1800,- (500,- for ungdom). Info finner du på Brann.no
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

I går ble jeg fortalt om et voksent par som bestilte partoutkort den kvelden Brann rykket ned, og de har aldri hatt det før.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on January 07, 2022, 06:50:15 AMI går ble jeg fortalt om et voksent par som bestilte partoutkort den kvelden Brann rykket ned, og de har aldri hatt det før.

Hm. Noen finner glede i smerte, hver sin smak!
Gå av.

Lasaron

Noen blir trigget av det. Ved forrige nedrykk kastet mine to faste kompanjonger inn håndkleet, mens to tidligere kompanjonger meldte seg på. Ved opprykket byttet de plass igjen.

Dette paret så visst et behov for å fylle dagene sine med mer enn jobb, og tenkte Brannkamper var en fin måte å bryte opp hverdagen på. Og så ble de sikkert litt berørt av den grusomme 4-4-kampen.
Tren på langskudd

1908

Jeg vil tro en del fornyet når enkelte ledere forsvant....

Nixon

Over halve bortefeltet til første seriekamp er solgt i løpet av dagen. Nesten to måneder før kampstart. Tyder på en viss interesse for Brann også i OBOS.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on February 09, 2022, 20:16:13 PMOver halve bortefeltet til første seriekamp er solgt i løpet av dagen. Nesten to måneder før kampstart. Tyder på en viss interesse for Brann også i OBOS.

Ja, kanskje Brann går fra et klovnevelde i et sirkus til en eller annen form for kaotisk dyrehage...

Larsendos

Hvor mange er det plass til på bortefeltet?

Optimist

Det er passert 4600 partoutkort til årets sesong i OBOS, det er ikke verst! Til fjorårets sesong ble det solgt 4547 (naturligvis litt hemmet pga pandemi). En bedre sammenligning er sist gang vi var i OBOS, da det ble solgt 4600 totalt. Da var det ingen pandemi i årene før.
Virker som at for første gang på mange år, så er det en oppsving i interessen rundt Brann. Det er gøy! Hadde vært kult om de passerte 5000 før sesongstart, men det er vel litt optimistisk.

Står mer på hjemmesidene deres hvis det er av interesse: https://www.brann.no/nyheter/har-allerede-passert-partoutkortsalget-fra-2021


Kokende idiot

Optimist

Og Vålerenga har solgt i underkant av 4400 «sessongkort». Er så deilig at det blir solgt flere partoutkort i Bergen enn i Oslo selv om Brann er en divisjon under.
Kokende idiot

Gulløl

April 06, 2022, 16:03:03 PM #15745 Last Edit: April 06, 2022, 16:04:54 PM by Gulløl
12.000 tilskuere vil gi knall stemning på lørdag. Løp og kjøp, alle til Stadion ! 🙂

Klipp fra BA:
På lørdag skal Åsane til Stadion for å møte Brann på Stadion. Til den kampen er det solgt 7000 billetter, men Brann håper at opp mot 12.000 tilskuere kommer på lokalderbyet.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Er det noen på forumet her som ikke har noen andre planer, men IKKE skal på kamp? I såfall vil jeg si fy! Trenger mest mulig folk, stemning og trøkk på stadion :D
Kokende idiot

Nixon

7.000 i dag og 12.000 på lørdag? Kjøpsmønsteret fra før viruset må ha endret seg ganske mye dersom det skal gå. Eller husker jeg feil?
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on April 06, 2022, 19:53:23 PM7.000 i dag og 12.000 på lørdag? Kjøpsmønsteret fra før viruset må ha endret seg ganske mye dersom det skal gå. Eller husker jeg feil?

Frykter at du har rett. Tviler på at tallet kommer til å pushe 12000. Men who knows?
Uansett så tipper jeg det blir god stemning blant de som møter opp.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg merker i min omgangskrets at interessen for å gå på kamp er minst like "stor" som før.
Tren på langskudd

Go Up