• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Var det ikke nå sist i kunstgress debatten at det var en kar som hadde hatt ansvaret for Hovding sin gressmatte og som gjorde at den alltid var meget bra. Når han sluttet så ble banen straks mye verre.
Har Brann en slik gress entusiast?

Nå når det skal legges ny matte håper jeg det hentes inn dyktig ekspertise og da gjerne ikke fra et land som ikke har noen som helst form for sammenlignbart vær og forhold.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Man får fremdeles kjøpt «tjommi-må-gå»-billetter, så da er det ikke solgt 1000 på den kampanjen. Tipper 10000 solgte og betydelig færre fremmøtte.
First is first, second is nothing

esp123

Quote from: Corran on November 05, 2021, 23:50:33 PMVar det ikke nå sist i kunstgress debatten at det var en kar som hadde hatt ansvaret for Hovding sin gressmatte og som gjorde at den alltid var meget bra. Når han sluttet så ble banen straks mye verre.
Har Brann en slik gress entusiast?

Nå når det skal legges ny matte håper jeg det hentes inn dyktig ekspertise og da gjerne ikke fra et land som ikke har noen som helst form for sammenlignbart vær og forhold.


Anekdotiske fortellinger om en gressbane som var bra, men når ble den brukt? Ble den brukt fra oktober til desember? Hva med mars? Hvordan reagerte den på enorme regnmengder? Lå den midt i et myrområde?

Supertzar

Quote from: Nixon on November 05, 2021, 20:49:38 PM
Quote from: Supertzar on November 05, 2021, 19:01:23 PMVar det ikkje betre markedsføring for kampane for 20-30 år sidan?

Jeg tror samlet sett treffer Brann flere, og disse oftere, enn da.

Og denne troen på at noen stands skal ha særlig effekt, er litt rar. Har dette i det hele tatt vært vanlig?

Kan vere eg er noko naiv, ja.
Tenker mest at det er positivt på lang sikt om Brann er fysisk i bybildet, ikkje berre på nett (der dei har 4 tweets om RBK-kampen i løpet av ei veke).

Corran

Quote from: esp123 on November 06, 2021, 15:28:25 PM
Quote from: Corran on November 05, 2021, 23:50:33 PMVar det ikke nå sist i kunstgress debatten at det var en kar som hadde hatt ansvaret for Hovding sin gressmatte og som gjorde at den alltid var meget bra. Når han sluttet så ble banen straks mye verre.
Har Brann en slik gress entusiast?

Nå når det skal legges ny matte håper jeg det hentes inn dyktig ekspertise og da gjerne ikke fra et land som ikke har noen som helst form for sammenlignbart vær og forhold.


Anekdotiske fortellinger om en gressbane som var bra, men når ble den brukt? Ble den brukt fra oktober til desember? Hva med mars? Hvordan reagerte den på enorme regnmengder? Lå den midt i et myrområde?

Enorme regnmengder kan da være problem uansett underlag. Med de mengdene som kom ved Viking kampen hadde det gjerne vært mye overvann på en kunstgress bane og.
Og kunstgressbaner har vi jo sett ha problemer de og som feks frostproblemen på KBK sin bane

Poenget var at en dyktig lidenskaplig banemester holdt banen i tipp topp stand men i det han sluttet så klarte ikke andre å holde den like bra.

Og med mye regn i det siste men ikke så ekstremt som mot Viking så hold jo banen bra stand på lørdag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on November 07, 2021, 21:20:14 PM
Quote from: esp123 on November 06, 2021, 15:28:25 PM
Quote from: Corran on November 05, 2021, 23:50:33 PMVar det ikke nå sist i kunstgress debatten at det var en kar som hadde hatt ansvaret for Hovding sin gressmatte og som gjorde at den alltid var meget bra. Når han sluttet så ble banen straks mye verre.
Har Brann en slik gress entusiast?

Nå når det skal legges ny matte håper jeg det hentes inn dyktig ekspertise og da gjerne ikke fra et land som ikke har noen som helst form for sammenlignbart vær og forhold.


Anekdotiske fortellinger om en gressbane som var bra, men når ble den brukt? Ble den brukt fra oktober til desember? Hva med mars? Hvordan reagerte den på enorme regnmengder? Lå den midt i et myrområde?

Poenget var at en dyktig lidenskaplig banemester holdt banen i tipp topp stand men i det han sluttet så klarte ikke andre å holde den like bra.


Så Brann har ikke en banemester?
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on November 08, 2021, 08:00:52 AM
Quote from: Corran on November 07, 2021, 21:20:14 PM
Quote from: esp123 on November 06, 2021, 15:28:25 PM
Quote from: Corran on November 05, 2021, 23:50:33 PMVar det ikke nå sist i kunstgress debatten at det var en kar som hadde hatt ansvaret for Hovding sin gressmatte og som gjorde at den alltid var meget bra. Når han sluttet så ble banen straks mye verre.
Har Brann en slik gress entusiast?

Nå når det skal legges ny matte håper jeg det hentes inn dyktig ekspertise og da gjerne ikke fra et land som ikke har noen som helst form for sammenlignbart vær og forhold.


Anekdotiske fortellinger om en gressbane som var bra, men når ble den brukt? Ble den brukt fra oktober til desember? Hva med mars? Hvordan reagerte den på enorme regnmengder? Lå den midt i et myrområde?

Poenget var at en dyktig lidenskaplig banemester holdt banen i tipp topp stand men i det han sluttet så klarte ikke andre å holde den like bra.


Så Brann har ikke en banemester?

Sikkert men vet ikke hvor god han er
Bare nevner at det kan være stor forskjell på en lidenskapelig og veldig god banemester og en som bare er ok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/har-kjopt-over-2000-billetter-til-sondagens-kamp

Klubbens partnere har kjøpt opp 2000 billetter til søndagens kamp som skal bli delt ut "til barn og unge, samt personer og grupper som normalt sett ikke har muligheten til å gå på kamp."

Klubben vil med andre ord påføre de svakeste blant oss både smerte og lidelse...
Rød makt på Hansa

1908

Klubben burde gitt et par tusen billetter til om de skal klare å fylle tribunen...

fortune

Quote from: 1908 on November 23, 2021, 15:21:35 PMKlubben burde gitt et par tusen billetter til om de skal klare å fylle tribunen...

Har det noe å si? Det er neppe kroneutlegget som hindrer folk flest fra å benytte første søndag i advent til å se Brann tape stort mot Molde. Jeg skal selv riktignok, men jeg er jo miljøskadet
First is first, second is nothing

1908

Quote from: fortune on November 23, 2021, 15:38:43 PM
Quote from: 1908 on November 23, 2021, 15:21:35 PMKlubben burde gitt et par tusen billetter til om de skal klare å fylle tribunen...

Har det noe å si? Det er neppe kroneutlegget som hindrer folk flest fra å benytte første søndag i advent til å se Brann tape stort mot Molde. Jeg skal selv riktignok, men jeg er jo miljøskadet

Virker jo som gjengen på stadion har gitt opp.. Akkurat som spillerne gjorde på søndag...

DumboMumbo

Quote from: Supertzar on November 06, 2021, 15:44:28 PM
Quote from: Nixon on November 05, 2021, 20:49:38 PM
Quote from: Supertzar on November 05, 2021, 19:01:23 PMVar det ikkje betre markedsføring for kampane for 20-30 år sidan?

Jeg tror samlet sett treffer Brann flere, og disse oftere, enn da.

Og denne troen på at noen stands skal ha særlig effekt, er litt rar. Har dette i det hele tatt vært vanlig?

Kan vere eg er noko naiv, ja.
Tenker mest at det er positivt på lang sikt om Brann er fysisk i bybildet, ikkje berre på nett (der dei har 4 tweets om RBK-kampen i løpet av ei veke).


Hm, det virker på meg som at mange skal shanghaie folk til å gå på Stadion, alle vet at Brann spiller kamper når det er sesong. Enten vil man gå på kamp eller så vil man ikke. Skal ballett, opera og teater bruke samme strategi som det dere ønsker Brann skal gjøre, vil det føre til at du tar en tur og ser på et ballettstykke ?
Pris er bare tull, det er ikke for dyrt å gå på kamp, men det er nok en god unnskyldning for mange.
Den beste gruppen Brann bør sette inn markedsføringen mot er de som allerede går på 1-3 kamper i året og så få de til å gå på en kamp til.
Så fantastisk er det da heller ikke på Stadion, hverken stemningsmessig eller resultatmessig, så det er fullt forståelig at folk ikke ønsker å bruke tid på dette.

Lasaron

Her var det både gode og dårlige poenger.

Godt poeng: Det fins selvsagt mange ting jeg aldri ville gått på, uansett hvor gratis det ble.

Dårlig poeng: Klart pris spiller en rolle for de som er fra litt interessert til ganske interessert.
Tren på langskudd

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on November 23, 2021, 18:16:48 PMHer var det både gode og dårlige poenger.

Godt poeng: Det fins selvsagt mange ting jeg aldri ville gått på, uansett hvor gratis det ble.

Dårlig poeng: Klart pris spiller en rolle for de som er fra litt interessert til ganske interessert.

Så du tror i fult alvor at det finnes titusenvis av mennesker som drømmer om å gå Stadion, men som ikke kan fordi de ikke har råd til det ?

Jose Arrogantio

Quote from: DumboMumbo on November 23, 2021, 17:00:13 PM
Quote from: Supertzar on November 06, 2021, 15:44:28 PM
Quote from: Nixon on November 05, 2021, 20:49:38 PM
Quote from: Supertzar on November 05, 2021, 19:01:23 PMVar det ikkje betre markedsføring for kampane for 20-30 år sidan?

Jeg tror samlet sett treffer Brann flere, og disse oftere, enn da.

Og denne troen på at noen stands skal ha særlig effekt, er litt rar. Har dette i det hele tatt vært vanlig?

Kan vere eg er noko naiv, ja.
Tenker mest at det er positivt på lang sikt om Brann er fysisk i bybildet, ikkje berre på nett (der dei har 4 tweets om RBK-kampen i løpet av ei veke).


Hm, det virker på meg som at mange skal shanghaie folk til å gå på Stadion, alle vet at Brann spiller kamper når det er sesong. Enten vil man gå på kamp eller så vil man ikke. Skal ballett, opera og teater bruke samme strategi som det dere ønsker Brann skal gjøre, vil det føre til at du tar en tur og ser på et ballettstykke ?
Pris er bare tull, det er ikke for dyrt å gå på kamp, men det er nok en god unnskyldning for mange.
Den beste gruppen Brann bør sette inn markedsføringen mot er de som allerede går på 1-3 kamper i året og så få de til å gå på en kamp til.
Så fantastisk er det da heller ikke på Stadion, hverken stemningsmessig eller resultatmessig, så det er fullt forståelig at folk ikke ønsker å bruke tid på dette.

Jeg har droppet å gå på konsert med artister jeg liker, grunnet pris. Jeg har også vært og sett kamp i andre sporter siden prisen var overkommelig og ikke vært med på andre kamper på grunn av pris.

Jeg har også gjort ting som å gå bar til bar for å finne en som viste en viss pay per view event fordi jeg ville se men ikke betale. Når jeg ikke har gått på mer enn en håndfull basketballkamper tross i at jeg bodde en periode i byen hvor favorittlaget mitt spilte, var det på grunn av pris, ikke interesse.

Pris er viktig når man er ung student. Og nå når jeg er eldre og arbeidende er pris ennå viktig fordi jeg har et budsjett å balansere.

Lasaron

Quote from: DumboMumbo on November 23, 2021, 18:46:05 PM
Quote from: Lasaron on November 23, 2021, 18:16:48 PMHer var det både gode og dårlige poenger.

Godt poeng: Det fins selvsagt mange ting jeg aldri ville gått på, uansett hvor gratis det ble.

Dårlig poeng: Klart pris spiller en rolle for de som er fra litt interessert til ganske interessert.

Så du tror i fult alvor at det finnes titusenvis av mennesker som drømmer om å gå Stadion, men som ikke kan fordi de ikke har råd til det ?

Nei. Likevel mener jeg at pris spiller en rolle. Rart, hæ?
Tren på langskudd

Nixon

Klart pris spiller en rolle. Det er ikke tilfeldig at flere tusen gratisbilletter kan forsvinne på noen minutter. Noen har ikke råd, det blir jo en bra sum skal man ta med ett par unger og partner, men de fleste tar seg ikke råd og prioriterer noe annet. Særlig i dårlige tider for laget.

Men jeg er ikke for at klubben for ofte skal ty til slike virkemidler. Og er det ikke slik at slike mobiliseringer ofte bare ender i skuffelse? Nei, gi meg 4500 tilskuere på søndag, og vi har en sjanse til å vinne!
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: Nixon on November 23, 2021, 22:44:31 PMKlart pris spiller en rolle. Det er ikke tilfeldig at flere tusen gratisbilletter kan forsvinne på noen minutter. Noen har ikke råd, det blir jo en bra sum skal man ta med ett par unger og partner, men de fleste tar seg ikke råd og prioriterer noe annet. Særlig i dårlige tider for laget.

Men jeg er ikke for at klubben for ofte skal ty til slike virkemidler. Og er det ikke slik at slike mobiliseringer ofte bare ender i skuffelse? Nei, gi meg 4500 tilskuere på søndag, og vi har en sjanse til å vinne!

Det er klart folk tar i mot noe gratis enten det er kake eller billetter, uten at det betyr at de som tar i mot ikke har råd eller ville valgt å gå på stadion uansett hvis billetten var billigere.

Hva med de 2-3000 billettene som ikke blir benyttet hver kamp, hvordan passer det inn i bildet med dyre billetter?  For mange så er billetten tydeligvis så billig at de ikke bryr seg om den blir benyttet eller ikke.


Nixon

Quote from: DumboMumbo on November 24, 2021, 05:43:52 AMHva med de 2-3000 billettene som ikke blir benyttet hver kamp, hvordan passer det inn i bildet med dyre billetter?  For mange så er billetten tydeligvis så billig at de ikke bryr seg om den blir benyttet eller ikke.



Det blir en helt annen psykologi. Et partoutkort som ble betalt i november 2020 har for mange ikke noe pengeverdi i november 2021. Vi har fått mange lønninger siden den gang, og de som dropper Molde-kampen på søndag reflekterer neppe over pengene når de tar den avgjørelsen.

Uansett så trumfer sportslig suksess prisen på billettene. Betalingsviljen øker selvsagt en god del når laget gjør det bra.
Rød makt på Hansa

Nixon

Da dumpet fornyelse av partoutkort ned i postkassen. Blir fornyet i løpet av helgen. Ikke fordi det haster eller for å være flink gutt. Men det er doble bonuspoeng på Mastercardet i helgen!:)

Men lurer på hvor mange som venter på divisjonsstatusen før de bestemmer seg.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 25, 2021, 12:30:37 PMMen lurer på hvor mange som venter på divisjonsstatusen før de bestemmer seg.

Eg tror det er ca 0 partoutkortinnehavere som faktisk lurer på divisjonsstatus. Kanskje en og annen tante i Åsane som var på kamp en gang i 2008 lurer fortsatt.
Gå av.

Nixon

Egentlig burde man solgt flere partoutkort i OBOS da sjansen for seirer og mål er større. For er det ikke det vi ønsker å se uavhengig av motstandere?

He he, håper denne logikken slår an i vinter!
Rød makt på Hansa

fortune

Men vi er nok ganske mange som avventer for å de hvorvidt Brann stabler på beina et prosjekt vi kan tro på. Om Vibecke og Jimmi styrer spillerlogistikken like dårlig fremover, samtidig som Horneland fortsetter med en 433 han ikke behersker og samtidig er talentfiendtlig, blir det neppe partoutkort på meg.

Da det raste rundt RBH svarte jeg på en av disse fornyingsmailene om at jeg fornyet den dag geniet var ute. Dagen etter at avgangen var et faktum fikk jeg påminnelse fra Gorm Nattlandsmyr, så det hjelper kanskje å stemme med lommeboken av og til..
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: Nixon on November 25, 2021, 12:30:37 PMDa dumpet fornyelse av partoutkort ned i postkassen. Blir fornyet i løpet av helgen. Ikke fordi det haster eller for å være flink gutt. Men det er doble bonuspoeng på Mastercardet i helgen!:)

Men lurer på hvor mange som venter på divisjonsstatusen før de bestemmer seg.

Men, er det ikke naturlig at de setter ned prisen ved nedrykk?
Tren på langskudd

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on November 25, 2021, 15:55:18 PM
Quote from: Nixon on November 25, 2021, 12:30:37 PMDa dumpet fornyelse av partoutkort ned i postkassen. Blir fornyet i løpet av helgen. Ikke fordi det haster eller for å være flink gutt. Men det er doble bonuspoeng på Mastercardet i helgen!:)

Men lurer på hvor mange som venter på divisjonsstatusen før de bestemmer seg.

Men, er det ikke naturlig at de setter ned prisen ved nedrykk?

Nei, folk kommer for å oppleve merkevaren Brann. Motstander og nivå betyr ikke noe.

Spelaren

"Lei av å se de samme gamle fjesene i RBK, Molde, Strømsgodset og Haugesund? Kom på Stadion og opplev nye, freshe og eksotiske lag som Raufoss, Grorud og KFUM Oslo!"

- Branns markedsavdeling, sikkert.
Gå av.

Lasaron

Ja, med den tankegangen Dumbo fremviser, så er jo dagens priser fornuftige uansett divisjonsstatus. Men det er han jo selvsagt ikke enig i. Så da er man uenig om hvor grensen skal gå. Jeg mener forskjellen på Eliteserien og 1. divisjon er den største divisjonsforskjellen i så måte, og dermed en selvfølgelig grense.
Tren på langskudd

Gulløl

November 26, 2021, 18:34:59 PM #15677 Last Edit: November 26, 2021, 18:38:33 PM by Gulløl
Quote from: Lissabon on November 26, 2021, 15:36:32 PM"Se Norges beste spillerstall boltre seg mot Brann på søndag" eller "Avslutt adventåpningen på stadda"
Brann burde be alle byens borgere tenne et lys for Brann på søndag og be en stille bønn for klubbens eliteserie-eksistens. Det kan vel skje et under (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Gulløl on November 26, 2021, 18:34:59 PM
Quote from: Lissabon on November 26, 2021, 15:36:32 PM"Se Norges beste spillerstall boltre seg mot Brann på søndag" eller "Avslutt adventåpningen på stadda"
Brann burde be alle byens borgere tenne et lys for Brann på søndag og be en stille bønn for klubbens eliteserie-eksistens. Det kan vel skje et under (?)

Tja, minst like sannsynlig at puddefjorden deles slik at man kan gå tørrskodd over selv når småpudden svikter..
First is first, second is nothing

Lasaron

Jeg vet dere tøyser og fjaser. En interessant observasjon jeg gjør av meg selv, er at jeg som kristen aldri har fått meg til å be til Gud om at Brann skal vinne. Vel, jeg var kanskje inne på det foran en viss kamp i 2002.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on November 27, 2021, 09:33:36 AMJeg vet dere tøyser og fjaser. En interessant observasjon jeg gjør av meg selv, er at jeg som kristen aldri har fått meg til å be til Gud om at Brann skal vinne. Vel, jeg var kanskje inne på det foran en viss kamp i 2002.

En av apostlenes røde gærninger? Mitt første møte med organisert supporterkultur skjedde da de stod bak meg i klokkesvingen midt på nittitallet. Bra gjeng!
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: fortune on November 27, 2021, 10:19:41 AM
Quote from: Lasaron on November 27, 2021, 09:33:36 AMJeg vet dere tøyser og fjaser. En interessant observasjon jeg gjør av meg selv, er at jeg som kristen aldri har fått meg til å be til Gud om at Brann skal vinne. Vel, jeg var kanskje inne på det foran en viss kamp i 2002.

En av apostlenes røde gærninger? Mitt første møte med organisert supporterkultur skjedde da de stod bak meg i klokkesvingen midt på nittitallet. Bra gjeng!

Nei, jeg var aldri med der. Tror det var en gjeng fra byen som kjente hverandre. Jeg er fra landet.
Tren på langskudd

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on November 26, 2021, 14:31:10 PMJa, med den tankegangen Dumbo fremviser, så er jo dagens priser fornuftige uansett divisjonsstatus. Men det er han jo selvsagt ikke enig i. Så da er man uenig om hvor grensen skal gå. Jeg mener forskjellen på Eliteserien og 1. divisjon er den største divisjonsforskjellen i så måte, og dermed en selvfølgelig grense.


Litt av problemet med debatten er at man ikke kan dokumentere at lavere priser fører til flere tilskuere på lang sikt, samt at klubben utvilsomt har behov for billettinntektene. En fast prisreduksjon på 20% tilsvarer at snittet må økes med 2-3000 tilskuere for å beholde samme inntekt. Det virker som at enkelte har billige billetter som sin aller viktigste sak. Uten å tenke på økonomiske konsekvenser. Bare et Brann lag som hadde prestert som B/G kunne hevet snittet med 3000.

Det sitter ikke tusenvis av lutfattige og venter på at Brann skal senke prisene slik at de kan få sin livsdrøm, å gå på Stadion, i oppfyllelse.

Rykker vi ned så blir det en annen verden selvsagt med reduserte sponsor, TV og billett inntekter, samtidig som spillerlønni gene må ned. Blir spennende å se hvilket nivå de ligger på og om det blir noen OBOS rabatt.

Lasaron

Jeg ser det som en selvfølge at inntektene reduseres med nedrykk. Å senke billettprisen er naturlig og respektfullt.

"Det sitter ikke tusenvis av lutfattige og venter på at Brann skal senke prisene slik at de kan få sin livsdrøm, å gå på Stadion, i oppfyllelse."

Slutt med sånn debatteknikk, er du snill. Forøvrig er forklaringen på hvorfor pris spiller en rolle for en del, gitt for kort tid siden. Jeg gjentar dem ikke.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: DumboMumbo on November 27, 2021, 18:20:55 PMRykker vi ned så blir det en annen verden selvsagt med reduserte sponsor, TV og billett inntekter, samtidig som spillerlønni gene må ned. Blir spennende å se hvilket nivå de ligger på og om det blir noen OBOS rabatt.

Med tanke på at partoutkort-salget har startet, vil jeg tro at prisnivået er bestemt.
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: Nixon on November 27, 2021, 19:31:27 PM
Quote from: DumboMumbo on November 27, 2021, 18:20:55 PMRykker vi ned så blir det en annen verden selvsagt med reduserte sponsor, TV og billett inntekter, samtidig som spillerlønni gene må ned. Blir spennende å se hvilket nivå de ligger på og om det blir noen OBOS rabatt.

Med tanke på at partoutkort-salget har startet, vil jeg tro at prisnivået er bestemt.


Det må være klinkende klart at Brann prøver å få de trofaste sliterne til å fornye partoutkortet til Eliteserie pris.
Når det er sesongstart i OBOS vil man presentere de nye lavere billettprisene.

Nixon

Quote from: DumboMumbo on November 29, 2021, 00:47:47 AMDet må være klinkende klart at Brann prøver å få de trofaste sliterne til å fornye partoutkortet til Eliteserie pris.
Når det er sesongstart i OBOS vil man presentere de nye lavere billettprisene.

Slik at det ikke vil lønne seg å være en trofast sliter?
Jeg kan ikke helt se for meg at Brann vil gjøre det.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Men det ville vært rimelig å sette ned prisen. Jeg ønsker en fornuftig forklaring på hvorfor de mener 1.divisjon skal koste like mye som eliteserien.
Tren på langskudd

Nixon

Hvorfor ikke da vente med salget til alt er avklart?

Men mulig salgsstart er nødvendig for å få penger inn til lønninger og sånt.

Kan jo være at det blir en variant av korona-gaven: Alle med partoutkort kan få tilbakebetalt noen av pengene dersom Brann setter ned OBOS-prisene. Men klubben setter pris på om du ikke vil ha pengene tilbake.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, det kan være en grei måte å gjøre det på.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Bare sånn apropos, så koster Åsanes sesongkort for 1750kr.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Jeg har ikke satt meg inn i priskartet på Stadion. Men er det ikke store forskjeller? Jeg betaler 2000 kroner for setet mitt på Hansa og synes ikke at det er en ublu pris. Det har vært dyrere tidligere. Men er det f. eks. samme pris på hele langsidene? Det er jo stor forskjell om man sitter på midten og helt nede ved kortsiden.
Rød makt på Hansa

esp123

Quote from: Nixon on November 29, 2021, 10:26:08 AMJeg har ikke satt meg inn i priskartet på Stadion. Men er det ikke store forskjeller? Jeg betaler 2000 kroner for setet mitt på Hansa og synes ikke at det er en ublu pris. Det har vært dyrere tidligere. Men er det f. eks. samme pris på hele langsidene? Det er jo stor forskjell om man sitter på midten og helt nede ved kortsiden.

Hvis vi tar en titt på Sarpsborg-kampen:

Det koster 350 kroner for hele SPV utenom feltene nærmest kortsidene + de to feltene midt på Fjordkraft-tribunen. Det koster så 250 kroner for resten av feltene på nevnte tribuner og for BOB-tribunen. Så koster det 180 kroner for Frydenbø.

Jeg tror de med hell kan differensiere prisene mer. Spesielt for feltene nærme banen til 350 kroner. Det rimelig guffent å sitte nede ved banen en vanlig Bergenshøst.... Jeg tenker de bør ha data på plassene som ikke blir solgt. Blir de ikke solgt bør prisene ned på de plassene.

De har faktisk redusert prisene noe de siste årene, for prisene på SPV var ihvertfall 410 kroner før. Har ikke helt oversikt over resten.

For partoutkort så er det relativt billig for "syngende supportere" med 2000 kroner. For premium-plasser koster det 3700 kroner (4200 kroner fra nyttår), mens familieplasser koster 2500 kroner (barn 500 kroner).

DumboMumbo

Quote from: Nixon on November 29, 2021, 08:06:35 AM
Quote from: DumboMumbo on November 29, 2021, 00:47:47 AMDet må være klinkende klart at Brann prøver å få de trofaste sliterne til å fornye partoutkortet til Eliteserie pris.
Når det er sesongstart i OBOS vil man presentere de nye lavere billettprisene.

Slik at det ikke vil lønne seg å være en trofast sliter?
Jeg kan ikke helt se for meg at Brann vil gjøre det.

Vanskelig å si, blir vel noe administrativt snikk snakk som at, "interessen i OBOS er lavere enn forventet og derfor må prisene nå settes ned"

Corran

Mener jeg fikk tilbud nå om 2000 for mitt sesongkort på Hansa (sitteplass på nedre).
Dette er vel samme pris som i fjor når det var reduksjon pga covid usikkerhet og muligens året før da de kompenserte litt for at en ble flyttet ned fra øvre og byttet plass med ss.
Mener det året før der var "normal" pris på 2400
Så om min hukommelse er korrekt, noe den varierer litt med, så er det jo greit at de holder den prisen også i Obos.
Om de å år var på øvre halvdel og alt så lysere ut enn pr nå så tror jeg tilbudet på partoutkort hadde vært høyere
De som har partoutkort nå har jo også bevist at selv om det er usikkert hvor mange kamper en kan gå på så støtter en klubben. Og ganske mange av de som har partoutkort nå sa jo også fra seg muligheten for refusjon.
Mao vet Brann at de er under smerteterskelen til at folk svikter dem for sin personlige økonomi.
Det dummeste de kan gjøre er å gi bort mye og billige billetter rett før og i sesongen da de som har vist seg mest trofast da vil føle seg litt snytt 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on November 29, 2021, 20:42:47 PMDe som har partoutkort nå har jo også bevist at selv om det er usikkert hvor mange kamper en kan gå på så støtter en klubben. Og ganske mange av de som har partoutkort nå sa jo også fra seg muligheten for refusjon.
Mao vet Brann at de er under smerteterskelen til at folk svikter dem for sin personlige økonomi.
Det dummeste de kan gjøre er å gi bort mye og billige billetter rett før og i sesongen da de som har vist seg mest trofast da vil føle seg litt snytt 

Dette henger ikke helt på greip, man kan ikke først støtte klubben blindt med penger og så bli fornærmet hvis de seinere senker prisene.

Nixon

Quote from: DumboMumbo on November 29, 2021, 23:54:42 PM
Quote from: Corran on November 29, 2021, 20:42:47 PMDe som har partoutkort nå har jo også bevist at selv om det er usikkert hvor mange kamper en kan gå på så støtter en klubben. Og ganske mange av de som har partoutkort nå sa jo også fra seg muligheten for refusjon.
Mao vet Brann at de er under smerteterskelen til at folk svikter dem for sin personlige økonomi.
Det dummeste de kan gjøre er å gi bort mye og billige billetter rett før og i sesongen da de som har vist seg mest trofast da vil føle seg litt snytt 

Dette henger ikke helt på greip, man kan ikke først støtte klubben blindt med penger og så bli fornærmet hvis de seinere senker prisene.

Tja, så når man har vært økonomisk snill én gang, så skal man automatisk godta å bli forfordelt ved senere anledninger? Man kan jo lett argumentere for at man burde fått ekstra goder ved senere anledninger.
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: Nixon on November 30, 2021, 08:00:59 AM
Quote from: DumboMumbo on November 29, 2021, 23:54:42 PM
Quote from: Corran on November 29, 2021, 20:42:47 PMDe som har partoutkort nå har jo også bevist at selv om det er usikkert hvor mange kamper en kan gå på så støtter en klubben. Og ganske mange av de som har partoutkort nå sa jo også fra seg muligheten for refusjon.
Mao vet Brann at de er under smerteterskelen til at folk svikter dem for sin personlige økonomi.
Det dummeste de kan gjøre er å gi bort mye og billige billetter rett før og i sesongen da de som har vist seg mest trofast da vil føle seg litt snytt 

Dette henger ikke helt på greip, man kan ikke først støtte klubben blindt med penger og så bli fornærmet hvis de seinere senker prisene.

Tja, så når man har vært økonomisk snill én gang, så skal man automatisk godta å bli forfordelt ved senere anledninger? Man kan jo lett argumentere for at man burde fått ekstra goder ved senere anledninger.

Så du skal ha i pose og sekk ?  Først sole deg i glansen over hvor bra du er som støtter klubben for deretter å få disse pengene tilbake når prisene senkes ?

Her må man bare ta et valg enten støtte blindt eller sette seg ned med kalkulator og fin regne på hva som blir billigst for en selv.

Nixon

Quote from: DumboMumbo on November 30, 2021, 12:50:44 PMHer må man bare ta et valg enten støtte blindt eller sette seg ned med kalkulator og fin regne på hva som blir billigst for en selv.

Ja, la oss si at det er dette alternativene folk har. Og premisset er at man ikke kan stole på at partoutkort kjøpt i november/desember er det billigste alternativet. Skal da Brann i årene fremover ta sjansen på at nok folk velger det første (som gir klubben penger å leve for gjennom vinteren), eller er det fare for at mange hopper på å vente lengst mulig? Hva ville du gjort som Brannleder?
Rød makt på Hansa

krakra

Hvis noen velger å kjøpe p-kort selv om de vet at de vil spare seg å vente til billettprisene går ned, vil det da bli regnskapsført som gaver?

Go Up