• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Nixon on June 14, 2021, 12:58:17 PMDet jeg lurer litt på er tolkningen av denne setningen:
Fremlegge en negativ test som ikke er eldre enn 24 timer.

Er det 24 timer siden testen, eller 24 timer siden svaret på testen?

For å svare på mitt eget spørsmål: Det er 24 timer fra testen i følge Brann. Noe som er litt tricky da teststasjonene stenger 24 timer før kampstart, og åpner klokken 11.00 på kampdagen. Er man garantert testsvar før kampstart? Det bør gå helt fint, men man vet jo aldri. Jeg har fått svar dagen derpå tidligere.

Men det jobbes med å få på plass en teststasjon på Stadion i alle fall. Det hadde løst logistikken for en del.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er det jeg har fått vite også. At de jobber med å få på plass en teststasjon utenfor Stadion. Å betale for en test på Volvat eller lignende, er for meg aktuelt type u. Da står heller min plass tom.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Nixon on June 14, 2021, 13:21:12 PMMen det jobbes med å få på plass en teststasjon på Stadion i alle fall. Det hadde løst logistikken for en del.
Og er forutsetning for å ha den minste mulighet å få 5000 til stille på kamp. Absolutt minst mulig hindringer, samtidig innenfor regelverket. Tror det bare er de mest superinteresserte som vil oppsøke en av teststasjonene rundt i byen siste 24 timer for å komme inn på Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 14, 2021, 13:37:48 PM #15403 Last Edit: June 14, 2021, 13:40:29 PM by Gulløl
Hvilke alternativ på hurtigtester er det som kan være aktuelle, er det noen som vet litt om det ? Og er testene(e) raske å utføre og få svar på slik at Brann i et opplegg f.eks. kan ta unna 2000 tester mellom kl.17 og 18 på søndag som er det tidsrommet de fleste ankommer Stadion. Må for all del unngå kjempekø og at alle ikke er kommet inn før første omgang er ferdig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

15 minutter sies det at svaret skal ta. Så blir det et spørsmål om kapasitet i forhold til hvor mange de rekker over. Men det sier seg selv at folk ikke kan belage seg på å komme slik de gjør til vanlig.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er innstilt på å komme tidligere enn vanlig.
Tren på langskudd

Gulløl

June 14, 2021, 16:09:21 PM #15406 Last Edit: June 14, 2021, 16:16:05 PM by Gulløl
Bent Høie svarer i dag på pressekonferansen på konkret spørsmål fra en journalist om fotballkamper at arrangør kan hente inn en ekstern aktør som tilbyr testing på en søndag som tilbyr de kvalitetskravene som stilles. Denne eksterne aktøren vil få en fast takst for å gjøre dette sier han. Altså om en vil arrangere en fotballkamp med koronasertifikat må en gjøre en avtale med en eller flere av nevnte aktører. Viktig at dette gjøre med en hurtigtest slik at at en har svaret raskt påpeker også Høie. Går ut fra at Brann jobber i forhold til denne informasjonen for å ha et slikt hurtigtest opplegg klart ganske snart som kan presenteres og informeres om en del dager før kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 14, 2021, 17:21:10 PM #15407 Last Edit: June 14, 2021, 17:24:13 PM by Gulløl
Klipp fra BA:
- Vi håper alle partoutkortinnehavere enten kommer selv, eller får fordelt billettene sine. Vi vil fylle alle de 5000 lovlige setene, og gleder oss vilt, sier hun.


https://www.ba.no/sondag-far-brann-slippe-inn-5000/s/5-8-1633540

Håp og tro fra Branns kommersielle leder Therese Rygg att alle partoutkort blir brukt. Brann har statistikk på hva som er normalt fravær fra partoutkortinnehaverne på kampene mot de minst interessante lagene om de vil ha en pekepinn. Og plusse på det ytterligere fraværet som blir på grunn av korona kan de lage prognose på ut fra tempoet i salget nå tidlig i uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 14, 2021, 17:32:00 PM #15408 Last Edit: June 14, 2021, 17:35:46 PM by Gulløl
Kommunen hjelper ikke Brann med hurtigtesting. Men er det seriøse private aktører som er klar og i gang som kan leies inn ? Kan vel bli dyrt, mye bemanning innenfor kort tid og 100 % helgetillegg. Håper for Brann sin del at det er konkurranse i det markedet og ikke blodpriser.

Klipp fra BT:
Kommunen vil likevel ikke involvere seg i hurtigtestingen på nåværende tidspunkt.
- Vi ønsker å opprettholde god testkapasitet i kommunen gjennom sommeren. Derfor håper vi hurtigtesting kan løses av private aktører, det vil være enklest på kort sikt.
Dersom større arenaer som Brann Stadion og Koengen ønsker å gjennomføre arrangementer med opp til 5000 deltakere, kan de altså ikke vente seg hjelp fra den kommunale testkapasiteten i nærmeste fremtid.
- Det er noe arrangørene selv må finne ut av, påpeker Nødtvedt.


https://www.bt.no/kultur/i/LnJkd1/det-blir-trolig-ikke-hurtigtesting-paa-konserter-i-bergen-foer-i-august
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det blir litt for mye bryderi for min del akkurat nå, men kanskje senere i sommer.
Gå av.

fortune

Brann burde åpne bakrommet pub på lørdag, så kunne man kombinert hurtigtest med Portugal-Tyskland på tv'en..
First is first, second is nothing

Spelaren

Blir det arrangert hurtigtester for å bestemme om folk får lov til å komme og ta hurtigtest, også?  ::)
Gå av.

Nixon

Det vil ikke bli testing på Stadion før kampstart, melder BT. Men lørdag kveld og søndag formiddag.

Noe som selvsagt blir litt styrete for mange, så spørs hvor mange som tar bryderiet for å komme seg på kamp.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg finner ingenting om dette. Har forstått det slik at SK Brann skal gå ut med info når de vet, men media er jo av og til i forkant.
Tren på langskudd

Nixon

Står i papiravisen, og det er direkte sitater fra Johannesen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ok. Ja, av og til venter avisen litt med å legge ting ut på nettet. Blir testen gratis? Dumt (og kanskje litt rart?) at de klarer å stille med et team både lørdag kveld og søndag formiddag, men ikke søndag ettermiddag.
Tren på langskudd

Nixon

De ser nok det ikke som praktisk mulig å teste flere tusen mennesker i timene før kampstart. Vil tro noen eksterne med test-innsikt har regnet på det og ikke anbefalt det. Ser for meg at ganske mange mennesker ville fortsatt stått utenfor når kampen blåses i gang.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 15, 2021, 11:56:14 AM #15417 Last Edit: June 15, 2021, 12:16:26 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on June 15, 2021, 06:34:03 AMDet vil ikke bli testing på Stadion før kampstart, melder BT. Men lørdag kveld og søndag formiddag.

Noe som selvsagt blir litt styrete for mange, så spørs hvor mange som tar bryderiet for å komme seg på kamp.
Blir det så tungvint blir det veldig mange partoutkort som ikke vil bli benyttet, noe Brann nok allerede ser klart i salgstallene.

Brann har liten interesse å selge enkeltbilletter til oss uten partoutkort og som allerede har grønt koronasertifikat ser det ut til, da hadde de nok allerede startet salget av de 500 og fylt på senere i uken. Med alle billettene som ikke partoutkortinnehaverne vil benytte seg av, kan det fort bli mer enn 2000 ekstra. Det er blant annet mange bedrifter(sponsorer) som sitter på billettbunker fra partoutkort som de skal fordele blant halvinteresserte ansatte, når det er styr og hindringer i tillegg for å komme inn på Stadion blir nok lite av de partoutkortene brukt. Tipper salg og oppmøte mellom 3000 og 3500 på søndag, kan bli bedre om markedsføringen og salg av enkeltbilletter kommer fort i gang.

Ser nå at Brann har eliminert publikum ut i distriktene for å gå på kamp om de ikke allerede har grønt koronasertifikat, ingen gidder å bruke mye reisetid dagen før kamp også:
Teststasjonen åpner 18.00 lørdag kveld, og er åpen til 21.00. Teststasjonen åpner igjen 09.00 søndag morgen, og er åpen til 12.00.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er klart dette blir umulig, kronglete eller bare litt styrete, avhengig av hvor man bor. Men det bør jo være nok folk i grei avstand til å fylle opp de 5000 plassene. Men tviler sterkt på at det fylles helt opp.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Dette var tungvint og skuffende.
Tren på langskudd

Gulløl

Og uttaket av billetter går så det griner ?

Klipp fra NRK:
Billettene går til Branns sesongkortinnehavere.
- Det aller viktigste kriteriet er at du er trofast Brann-supporter. Sesongkortinnehaverne har ventet på denne dagen, og nå får de forhåpentligvis muligheten til å møtes på Brann stadion igjen og støtte laget, sier Brann-sjefen.


https://www.nrk.no/vestland/haper-pa-fem-tusen-tilskuere-pa-brann-stadion-allerede-pa-sondag-1.15538880?fbclid=IwAR0G4D_NASSHcqwYtZ3FAH4OOPrGv-Sf3pznjiEgY602npNqkEmVPvBN48k

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 16, 2021, 11:37:22 AM #15421 Last Edit: June 16, 2021, 12:20:07 PM by Gulløl
Kun 1900 hadde hentet ut billett i går kveld. Altså så mye som 3100 ledige billetter igjen. Og Brann har veldig god tid og somler med å legge ut enkeltbilletter.

Kommersiell leder Therese Rygg sier at ho ikke har tatt stilling til om det skal være mulig for de som ikke har partoutkort å kjøpe billett. Jeg vet ikke om det er fordi at ho er relativt ny i jobben men ho bør ha kunnskap om at et normalt fravær fra partoutkortinnehaverne mot de minst attraktive lagene publikumsmessig siste årene ofte kommet opp i ca. 25 % og det bør ikke være noen bombe for henne som leder om fraværet passer 40 % til Odd kampen når det er så kronglete og styrete og folk som bor et lite stykke unna Bergen og ikke har grønt koronapass i tillegg så og si er eliminerte fra å komme på kampen på grunn av ugunstige testtidspunkt. Brann burde vite veldig godt at en god andel av Brann supporterne bor i kommunene rundt og utenom Bergen med både en, to og tre timers kjøretid. De kunne i hvert fall i det minste gitt folk som som kan vise legitimasjon at de bor utenom Bergen kommune lov til å teste seg siste to timer før kampstart, det hadde teststasjonen fint klart å ta unna.

Therese Rygg sier også til BT at ho gjerne vil ha inn 5000 tilskuere på kampen og skylder det lave salget på at ho tror ikke alle har fått nyhetsbrevet med seg. Er vel ikke der hovedproblemet ligger, media har også i tillegg til brann.no informert så det bør vel være få som mangler informasjon av de såkalte trofaste supporterne med partoutkort. Den store andelen partoutkort som sponsorene har (en del av sponsoravtalene) som også går inn under kategorien "trofaste supportere" har vel den absolutt største svikten.

Beholder min prognose fra  i går at det kommer bare mellom 3000 og 3500 på søndag, mulig jeg er litt optimistisk. Kanskje blir salget bedre om Brann våkner opp og erkjenner at det er en stor andel trofaste supportere som velger å kjøpe enkeltbilletter av økonomiske årsaker. Altså en stor gruppe trofaste supportere som nå går og venter og vil se om Brann verdsetter de nok til å få lov til å kjøpe av de mange ledige billettene som det være, og det i god tid før helgestart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Uansett hvor kronglete det er med testing er det en skandale og urovekkende om de ikke klarer å bli kvitt 5000 billetter, ett og et halvt år siden sist det var kamp med lignende kapasitet....
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Folk ønsker å kunne ta buss/bane eller parkere på Landås, spasere bort til Stadion og vise billetten sin på mobilen eller utskrift og gå inn og sette seg - til nød ta noen minutter ekstra og gå i kiosken. Brann er så utrolig langt det å være en klubb folk går over knust glass og glødende kull for å bivåne, at det vil overraske meg om så mange gidder å forsere de tåpeligt tungvindte hinderne som er satt opp.
Gå av.

SKBCPH

Her i Danmark behøver man bare en negativ test som er maks 72 timer gammel (48 timer tidligere) for å komme inn på stadion. Hvorfor er alt så mye mer stuk hjemme i Norge? Føler med dere...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on June 16, 2021, 12:36:48 PMHer i Danmark behøver man bare en negativ test som er maks 72 timer gammel (48 timer tidligere) for å komme inn på stadion. Hvorfor er alt så mye mer stuk hjemme i Norge? Føler med dere...
Burde holdt med  72 timer når denne byen med så mange innbyggere nå bare har noen ytterst få smittetilfeller pr.dag, mellom 0 - 10 tilfeller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

June 16, 2021, 13:30:54 PM #15426 Last Edit: June 16, 2021, 14:05:52 PM by BBB-mod
Ja, det er overforsiktig. Liker det dårlig.
Tren på langskudd

BBB-mod

Ber om at konronadebatt tas i andre mer egnede fora, og ikke her der vi skal konsentrere oss om Sportsklubben Brann.


BBB-mod

Lasaron

Da er koronatest bestilt, for meg og mine, lørdag kveld. Kombineres med noen øl etterpå. Så da er det til å leve med.
Tren på langskudd

Optimist

Jeg er en av de som ikke har partoutkort (studerer utenbys). Jeg og tjommiene har lyst til å dra på kamp på søndag. Så kjenner at det er litt frustrerende at det enn så lenge har vært umulig for oss uten partoutkort å få tak i billetter
Kokende idiot

Gulløl

June 16, 2021, 16:45:27 PM #15430 Last Edit: June 16, 2021, 17:10:21 PM by Gulløl
Lurer på hvilken argumenter Brann har for ikke selge ut de 500 plassene som definitivt er ledige. Håper de å selge de ut som partoutkort til "desperate kjøpere" og kunder som ikke får kjøpt enkeltbillett ? At det er derfor de venter selv om vi er kommet til midtsommer og partoutkortsalget burde vært avsluttet. Er "produktet" så bra at de kan til tillate seg det og er det smart kundebehandling overfor trofaste enkeltbillettkjøpere ? I tillegg skal ikke partoutkortinnehaverne ha noe frist slik status er nå, de kan vente ut hele uken og låse et større antall billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Burde bare lagt ut de 500 gjenstående billettene med en gang, også heller fylle på etter hvert som de finner ut hvilke partoutkortinnehavere som ikke skal ha billett. Enig i at det burde vært en slags frist for partoutkortinnehaverne
Kokende idiot

Spelaren

https://www.nrk.no/vestland/na-apner-regjeringen-opp-for-idretten---klart-for-breddeidrett-og-tribunefester-1.15543034

Brann på forsiden av nrk.no, i sak om åpningen for flere tilskuere. "Vi er rigget og klare", er Vibeke sitert på - men det er ingen oppdatering om hvor langt i løypen vi ligger når det gjelder det rent praktiske. Et par saker på Brann.no de siste dagene er lagt ut vedrørende det praktiske for både journalister og gjester - så ikkje bli overrasket om det står en snurt reporter utenfor Stadion og ikkje slipper inn om de har glemt det formelle :) .
Gå av.

Gulløl

June 18, 2021, 12:13:44 PM #15433 Last Edit: June 18, 2021, 12:18:16 PM by Gulløl
Da blir det definitivt ikke Stadion for meg og mine, helgen brukes på andre kjekke ting. Brann virker totalt uinteressert i å selge enkeltbilletter til trofaste supportere blant enkeltbillettkjøperne. Det er ikke noen prestasjon av Brann å kontakte sponsorbedriftene som sitter på billettbunker i varierende størrelse og be de om å ta ut billettene sine. En helt annen sak er om de får en bruksprosent som er god. En leder som deler ut noe som er gratis til sine ansatte tar de fleste i mot men så blir det bare kanskje kanskje om de blir brukt. Men sponsorbedriftene har allerede betalt for billettene så de kan jo bare brenne de om de vil eller kaste de i bosset. Å tilbakeføre ubrukte billetter til Brann for å gi de lov å selge de som enkeltbilletter er det vel omtrent ingen som bryr seg om. Håper noen kan telle opp oppmøtet, ikke imponerende om Brann melder 5000 solgte og det bare er 3000 som stiller. Altså lovlig kapasitet som kunne vært brukt til i dagene før å selges som enkeltbilletter til kjøpere som har ventet og ventet. Ikke 500 definitivt ledige billetter klarer de å unne trofaste supportere. God helg til alle også de som ikke får lov å støtte Brann, selv om det trolig blir mye ledig Stadion kapasitet på søndag i forhold til oppmøte og 5000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det spørs om ikkje det hadde vært best å velge alternativ B: 2000 inn uten å måtte kreve sertifikat, for denne kampen i det minste.
Gå av.

Gulløl

June 18, 2021, 12:20:56 PM #15435 Last Edit: June 18, 2021, 12:25:42 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on June 18, 2021, 12:16:12 PMDet spørs om ikkje det hadde vært best å velge alternativ B: 2000 inn uten å måtte kreve sertifikat, for denne kampen i det minste.
Ja definitivt. Brann tjener ikke en krone mer med denne modellen om de ikke selger enkeltbilletter. Det blir bare et jævlig styr for å få kanskje bare 1000-1500 ekstra tilskuere innenfor portene og i tillegg en god påplussing på utgiftssiden med teststasjoner osv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Brann skal visstnok selge enkeltbilletter til kampen. Vil komme på brann.no.
Men spørs hvor mange som kommer til å hive seg rundt med en såpass sen salgsstart.
Rød makt på Hansa

Optimist

Jeg og mine skal kjøpe. Men vi venter fortsatt, noe som begynner å bli jævlig irriterende. Helt ærlig, hva venter de på? De vet jo at det er mange supportere som savner å dra på kamp. Hvorfor gjøre det så tungvint?
Kokende idiot

Lasaron

Tren på langskudd

Optimist

De selger enkeltbilletter fra kl 19! Endelig får jeg kjøpt min første Brannbillett siden 2019! Kjenner jeg gleder meg som en unge
Kokende idiot

Gulløl

For sent Brann. Det blir en nydelig helg på hytten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Ikke Branns feil egentlig, de kunne jo ikke selge billettene før man visste hvorvidt klubbene fikk tillatelse til å slippe inn 5000.
First is first, second is nothing

Optimist

Quote from: fortune on June 18, 2021, 18:00:06 PMIkke Branns feil egentlig, de kunne jo ikke selge billettene før man visste hvorvidt klubbene fikk tillatelse til å slippe inn 5000.

For så vidt sant det ja. Bare og håpe at de selger flest mulig enkeltbilletter nå da
Kokende idiot

Gulløl

June 19, 2021, 17:52:41 PM #15443 Last Edit: June 19, 2021, 18:08:11 PM by Gulløl
Ser det fremdeles er billetter å få kjøpt til kampen i morgen om noen vil gå men de fleste har vel lagt andre planer. Brann er sent ute, folk kunne vel fått reservert billetter selv om regjeringen ikke gav endelig klarsignal før på fredag.

https://brann.ticketco.events/no/nb?_ga=2.82061142.1141248674.1623310147-786227487.1623310143
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Eg blir positivt overrasket om det blir tilnærmet "fullt" i morgen. Etter det BT beskriver, var det flere hundre meter med køer utenfor Stadion i kveld for hurtigtesting. Været spilte også på lag, etter ei våt veke.
Gå av.

Optimist

Hvor mange billetter tror dere er solgt ved kampstart? Min prediksjon (uten mye grunnlag) er 4250-4500
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on June 19, 2021, 20:46:01 PMHvor mange billetter tror dere er solgt ved kampstart? Min prediksjon (uten mye grunnlag) er 4250-4500
Godt mulig, og oppmøte mellom 3000 og 3500.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Synes Brann fortjener skryt her. Som eneste hjemmelag i dagens runde har de snudd seg rundt og fått på plass et opplegg for hurtigtesting slik at det kan komme flere enn 2000 på kamp. En sammenlignbar klubb som Engen skriver at dette kom for tidlig for de. Så kudos til Brann!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Når det gjelder å få inn flest mulig under korona, har jo Brann vært svært proaktiv hele tiden. Faktisk foregangsklubben i Norge hele tiden. I all kritikken VJ har fått i det siste, så skal vel hun ha litt av rosen der, sammen med det medisinske apparatet.
Tren på langskudd

Gulløl

403 billetter igjen av de ca. 500 som ble lagt ut til salgs i går til enkeltbillettkjøp. Lite interesse altså, men ikke sikkert alle vet eller har fått med seg enkeltbillettsalget. For de som har koronasertifikat er det vel mulighet å kjøpe frem til kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up