• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Christian and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Christian

Quote from: Lasaron on April 14, 2021, 04:56:28 AMDet kan virke som det viktigste er å være mest mulig firkantet. Det eneste saklige arrangementet jeg kan komme på, er at flere vil reise til samme sted samtidig om kapasiteten økes. Spørs om det er godt nok.
Det er jo på sett og vis et fornuftig argument i seg selv. Jeg tror ikke forskjellen på 600 og 800 tilreisende til Stadion endre smittesituasjonen nevneverdig, men det finnes jo helt sikker scenarier for andre arenaer som tilsier at den maks på 600 kan være fornuftig.

Når det er sagt; en viss grad av lokal tilpasning hadde gjort seg. Arenaens kapasitet burde spille inn på et vis.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Mail fra Brann at vi med partoutkort kan velge mellom å kjøpe billett til én av de tre første seriekampene. Det blir førstemann til møllen i morgen klokken 12.00.

Men hva skal man velge? Engen, Glimt eller Godset? Få med seg første hjemmekamp, fjorårets seriemester eller kampen hvor vinnersjansene er størst?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Brann er ute og melder at billettene til de tre første kampene ble revet bort på minutter.

Vel, jeg fikk brukt koden min ganske nøyaktig 97 minutter etter kl 12:00 og hentet ut to billetter.
Tren på langskudd

Crispo 2

Quote from: Lasaron on May 05, 2021, 16:41:07 PMBrann er ute og melder at billettene til de tre første kampene ble revet bort på minutter.

Vel, jeg fikk brukt koden min ganske nøyaktig 97 minutter etter kl 12:00 og hentet ut to billetter.

Det e jo minutter det. 97 av dem😅
Per Pettersen 1960-1964

Lasaron

Quote from: Crispo 2 on May 05, 2021, 19:25:47 PM
Quote from: Lasaron on May 05, 2021, 16:41:07 PMBrann er ute og melder at billettene til de tre første kampene ble revet bort på minutter.

Vel, jeg fikk brukt koden min ganske nøyaktig 97 minutter etter kl 12:00 og hentet ut to billetter.

Det e jo minutter det. 97 av dem😅

Joda, er man storsinnet har de sine ord i behold.
Tren på langskudd

Corran

Møkka system sier no eg. Mange som er på jobb kl 12 og som ikke kan sitte å booke billetter på nett.
Av en eller annen merkelig grunn så havner eg i noe kunde møter eller oppdrag hver gang det er en eller annen type billetter som legges for salg.
Hadde jo ikke hatt noen betydning for dem å starte et slikt salg kl 16 eller 17?

Og når eg endelig fikk en kompis til å bestille for meg så viste det seg at han var fargeblind og ikke så forskjell på ledige og opptatte seter


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Crispo 2 on May 05, 2021, 19:25:47 PMDet e jo minutter det. 97 av dem😅
På overtid altså ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Corran on May 05, 2021, 22:46:13 PMOg når eg endelig fikk en kompis til å bestille for meg så viste det seg at han var fargeblind og ikke så forskjell på ledige og opptatte seter
Må kreve dokumentert synstest før en gir slike oppgaver videre ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Corran on May 05, 2021, 22:46:13 PMHadde jo ikke hatt noen betydning for dem å starte et slikt salg kl 16 eller 17?

Nei, det kan du si. At det hadde passet bedre for mange er helt klart. Men kanskje de vil gjøre dette i sin vanlige arbeidstid. Greit å være på jobb dersom noe skjer.

Men nå har mange som hadde anledning til å sitte klar kjøpt billett, så neste gang vil det sikkert gå litt saktere!;)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Noen som har prøvd å kjøpe datautstyr siste månedene? Ting forsvinner til bots millisekunder etter at det åpnes for salg, for deretter å havne på finn til 20-60% ekstra. Eller i en kryptofarm.
Gå av.

Gulløl

May 12, 2021, 09:33:18 AM #15361 Last Edit: May 12, 2021, 09:43:59 AM by Gulløl
Får Rosenborg lov får vel Brann lov også ? Helsedirektoratet er positiv og klar for en dialog.
Bra at klubbene står på, kun 600 på Lerkendal, Intility og Brann Stadion er helt bak mål.
https://www.nrk.no/trondelag/rosenborg-onsker-6000-pa-kamp-i-eliteserien-_-far-kun-lov-til-600-pa-grunn-av-korona-1.15490169

Allerede i dag kunne den fjerde tribunen/kohorten blitt åpnet fullstendig på Brann Stadion for alle fullvaksinerte. Koronasertifikat kan allerede lastes ned fra Helsenorge.no for personer som har fått vaksinene, kunne blitt brukt som dokumentasjon ved inngangen. Eliteserien kunne vært en prøvearena for dette sertifikatet nå i mai, der ene tribunesiden kunne blitt avsett på alle arenaer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det burde åpnes opp for flere tilskuere, totalt uavhengig av vaksinering eller ei.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on May 12, 2021, 10:50:41 AMDet burde åpnes opp for flere tilskuere, totalt uavhengig av vaksinering eller ei.

Samd.
Tren på langskudd

Corran

Det burde i alle fall differensieres for lag med kapasitet på 15000+ og 4 store fine åpne tribuner og lag med kapasitet på 2-5000 og gjenre bare med en eller to tribuner.

På stadion borde det som minimum vært love med minst 200 pr tribune og sett i forhold til noen av eliteserie motstanderne så er ikke smitte risikoen høyere på Brann stadion med 600 pr tribune enn det er med 600 på enkelte arenaer.

Så kan en si det er urettferdig pga at da får Brann og andre lag med god kapasitet en fordel, men det har de uansett alltid og om en bare lar de som har betalt for partoutkort komme så tjener ikke Brann mer om det er 2400 enn om det er 600 på stadion.

Ellers så hørte jeg at noen på Facebook (?) hadde lurt på når de som ikke hadde partoutkort skulle få billetter til kamp og ikke skjønte logikken med at det var forbeholdt de som faktisk har betalt for en hel sesong og kanskje kommer på 3-4 kamper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

Det argumentet mot flere tilskuere som kanskje gir mening, er den totale folkemengden som skal finne veien til en stadion. En ting er bra smittevern inne på arenaen, men det tas vel gjerne noen hensyn når det gjelder utenfor, reisevei osv. Der endrer jo ikke forutsetningene seg så veldig med kapasiteten på selve stadionen.

Når det er sagt, tror eg det hadde gått fint med flere på kamp lell, men det kan være der det ligger.

Spelaren

Det kan sammenlignes med turveiene på Fløyen, som på godværsdager samler tusener i vel så tette forhold som hva tilfellet på Stadion ville ha vært. Tallet 600 er plukket fra løse luften.
Gå av.

Nixon

Strategien er jo å åpne opp litt og litt, og man kan ikke se hvert tiltak isolert for seg og si om det er idiotisk eller ikke. Jeg vil vel tro at de mange tusen breddespillerne over 20 år som ikke har fått trent eller spilt kamper siden mars i fjor, vil si at de er viktigere enn at flere skal kunne sitte på tribunen og se på kamp.

Men spennende å se om bartenes initiativ gir resultat.
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Den langsiktige effekten av lock down på Stadion blir ødeleggende for Brann. Folk får nye vaner, de som satt på gjerdet om de skulle gå på kamp går ikke pga covid.

Spådom: "Alle" (inkl. Grinemannen)skal på første hjemmekamp med full kapasitet. Hverdagen vil imidlertid slå tilbake og Stadion belegget VIL ligne mer på covid enn fullt.

fortune

Quote from: DumboMumbo on May 17, 2021, 16:04:58 PMDen langsiktige effekten av lock down på Stadion blir ødeleggende for Brann. Folk får nye vaner, de som satt på gjerdet om de skulle gå på kamp går ikke pga covid.

Spådom: "Alle" (inkl. Grinemannen)skal på første hjemmekamp med full kapasitet. Hverdagen vil imidlertid slå tilbake og Stadion belegget VIL ligne mer på covid enn fullt.

Jobber du i Brann? De er også glade i å finne eksterne faktorer som forklarer motgang, istedet for å se på de elementene de selv har kontroll over. Brann har ikke underholdt noen på tre år, så man for fikse den biten før man får lov til å skylde på noe annet.
First is first, second is nothing

Spelaren

Skal Brann kapitalisere på den effekten som garantert kommer når det kan selges billetter uten restriksjoner, så må de slutte å ødelegge alle grunner til at vi går på kampene.
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: fortune on May 17, 2021, 19:06:28 PM
Quote from: DumboMumbo on May 17, 2021, 16:04:58 PMDen langsiktige effekten av lock down på Stadion blir ødeleggende for Brann. Folk får nye vaner, de som satt på gjerdet om de skulle gå på kamp går ikke pga covid.

Spådom: "Alle" (inkl. Grinemannen)skal på første hjemmekamp med full kapasitet. Hverdagen vil imidlertid slå tilbake og Stadion belegget VIL ligne mer på covid enn fullt.

Jobber du i Brann? De er også glade i å finne eksterne faktorer som forklarer motgang, istedet for å se på de elementene de selv har kontroll over. Brann har ikke underholdt noen på tre år, så man for fikse den biten før man får lov til å skylde på noe annet.

Det er som det er diskutert tidligere, mange grunner til at interessen for norsk fotball er som den er. Oppsummert koker det ned til om norsk fotball er "in" eller ikke. Er vel godt over 10 år siden det var "in".

Spelaren

Det er teoretisk mulig at neste heimekamp, mot Odd 20.juni, havner inn under neste trinn i gjenåpningen av samfunnet. Og det kan bety 50% kapasitet inntil 5000, faste plasser i kohorter på 500. Så får me sjå...
Gå av.

Nixon

Signalene i går tyder på at det kan bli 5000 på neste hjemmekamp, og at alle med partoutkort, krysser fingrer, får sett resten av hjemmekampene i år. Noe som ville vært magisk!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on June 08, 2021, 06:17:00 AMSignalene i går tyder på at det kan bli 5000 på neste hjemmekamp, og at alle med partoutkort, krysser fingrer, får sett resten av hjemmekampene i år. Noe som ville vært magisk!
Og kjekt det blir 500 billetter i fritt salg også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Lurer litt på hvordan Brann og de andre klubbene skal klare å løse logistikken her med å få sjekket at alle som skal inn oppfyller ett eller flere av kriteriene. Skal de f. eks. åpne opp for hurtigtester oppe på Stadion? Kan fort bli lange køer.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on June 08, 2021, 09:59:52 AMLurer litt på hvordan Brann og de andre klubbene skal klare å løse logistikken her med å få sjekket at alle som skal inn oppfyller ett eller flere av kriteriene. Skal de f. eks. åpne opp for hurtigtester oppe på Stadion? Kan fort bli lange køer.

Luktetest. Kan du kjenne lukten av Per-Oves gamle leggskinner på 10 meters avstand, slipper du inn.
Gå av.

Ninja-Bob

Quote from: Nixon on June 08, 2021, 09:59:52 AMLurer litt på hvordan Brann og de andre klubbene skal klare å løse logistikken her med å få sjekket at alle som skal inn oppfyller ett eller flere av kriteriene. Skal de f. eks. åpne opp for hurtigtester oppe på Stadion? Kan fort bli lange køer.

Har skjønt det sånn at dette er avhengig av at koronapassa er funksjonelle og fungerande. Så ein kombinasjon av koronapass og Per-Ove sine gamle leggskinn er nok den mest sannsynlige løysinga.

Brynjulf

Det er ikke litt naivt da, å tro at det finnes 5000 som ønsker å se Brann på stadion?

Lasaron

Koronapass? Er det ikke nok å ha partoutkort?
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Brynjulf on June 08, 2021, 13:36:16 PMDet er ikke litt naivt da, å tro at det finnes 5000 som ønsker å se Brann på stadion?
Nope Folk er jo sulteforet på å møtes og se masse mennesker så om dette er første muligheten så skulle det gå greit ;-)

OOg til en annen her: Er snakk om at en må være vaksinert (x2 for de vanlige vaksinene) eller ha hatt Covid (coronna pass) for å kunne samles på slike steder.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

June 11, 2021, 15:22:52 PM #15381 Last Edit: June 11, 2021, 17:41:31 PM by Nixon
Nå er det bekreftet at vi med partoutkort med all sannsynlighet kommer til å få gått på Stadion resten av sesongen. Den gode nyheten for dere andre er at det fortsatt er mulig å kjøpe partoutkort! Det vil sannsynligvis bli mulig å få kjøpt enkeltbilletter da neppe alle henter ut billettene sine, men tilbudet vil være begrenset og vil sannsynligvis gå raskt unna, og med partoutkort slipper man det stresset.

https://www.brann.no/nyheter/slik-blir-billettene-fordelt-med-5000-pa-tribunen
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg forstår mailen slik at jeg ganske trygt, uten koronapass, kan hente ut billetter, fordi det vil komme på plass en ordning for hurtigtesting. Er det riktig forstått? Jeg er neppe vaksinert til den tid.
Tren på langskudd

Gulløl

Så her er det mulighet å få bruke mitt helt nyervervede koronasertfikat til noe nyttig. Ferdig sertifisert i går med siste vaksine. Ikke på grunn av alder (selvfølgelig) men som prioritert helsepersonell : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Så en test dagen før kamp, med negativt svar enten samme kveld eller morgenen før kamp, gir adgang? Cutting it close, selv om erfaringen fra nyere tid er svar noenlunde slik. Blir nok noen som står og banner til mobilen  :)  .
Gå av.

Nixon

Jeg kommer til å satse på det fremfor å styre på med en eventuell hurtigtest på Stadion før kampen. Blir fort køer og venting av sånt.
Rød makt på Hansa

ostraume

Negativ test som ikke er eldre enn 24 timer? Snakker vi da om tidspunkt for test eller tidspunkt for testsvar? Den ene gangen jeg testet meg for dette viruset tok det da 1-2 dager å få svar? Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Blir vel hurtigtester da.

Lasaron

Jeg opplever krøll.
Tren på langskudd

Lasaron

Sånn. Da har jeg og mine fått billett til de fire neste kampene. Så blir det spennende hvordan det løses dette med koronapass, hurtigtesting, etc. Jeg har ingen vaksiner foreløpig, så jeg satser på hurtigtest på søndag. Håper det kommer info om dette snart.
Tren på langskudd

Nixon

Billettene flyr ikke akkurat ut. I alle fall ikke på Frydenbø. Er det satt en frist for salget til de med partoutkort? Ikke umulig at det kan bli ganske mange billetter på det åpne markedet i løpet av uken.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 14, 2021, 11:12:43 AM #15391 Last Edit: June 14, 2021, 11:52:41 AM by Gulløl
Tror absolutt det er en stor mulighet for at alle som vil gå på denne kampen får billett og absolutt også en mulighet at alle billettene ikke blir solgt. På de kampene i en normalsesong med dårligst oppmøte siste årene har oppmøtet ikke vært så veldig langt over 5000. Nå er vi midt opp i en koronasituasjoner som gjør at det er veldig vanskelig å samle en familie eller en kameratgjeng for å gå på Stadion fordi noen er vaksinert og noen ikke, dette vil definitivt påvirke tilskuerinteressen veldig mye til søndagens kamp.

Brann har ikke gitt informasjon om at hurtigtest blir brukt, her er det snakk om å fremlegge en negativ test ikke eldre enn 24 timer noe som store deler av aktuelle tilskuere (nesten alle ?) vil føle er veldig tungvint og bryderi slik at de heller velger å se kampen på TV. En skal også huske på at hovedvekten av aldersgruppene som går på Stadion enda ikke er vaksinert.

Altså en av tre følgende kriterier må til for å kunne gå på kampen:

- Man må enten ha fått minst en dose av vaksinen tre uker før kampstart.
- Fått påvist korona siste seks måneder.
- Fremlegge en negativ test som ikke er eldre enn 24 timer.


For dere som har fått e-posten, hva er fristen som partoutkortinnehaverne har fått for å hente ut billetter ? For oss som ikke har partoutkort og som vil vurdere å kjøpe enkeltbillett må ikke fristen bli for kort, helst få mulighet minst 72 timer før kampstart slik at helgen kan planlegges i forhold til et eventuelt Stadion besøk og i forhold til andre planer.

Allerede er nå 500 billetter ledige siden bare 4500 partoutkort er solgt. På en normal kamp mot de ikke spesielt attraktive motstandere (som Odd uten Fagermo er) siste årene har det vært ganske vanlig at omtrent 25 % av partoutkortene i snitt ikke blir brukt. Denne prosenten vil garantere øke en god del i denne koronasituasjonen, absolutt realistisk at minst 40 % av billettene ikke blir hentet ut noe som gir ytterligere 1800 ledige billetter i tillegg til de 500 ledige. Altså 2300 billetter til sammen som en ikke usannsynlig prognose, kan også bli mer.

Trist om ikke alle 5000 billettene blir brukt, derfor må Brann ikke være for treg med å legge ut resterende billetter i salg og markedsføre de sabla godt og gi lettfattelige og korte instrukser for hvordan komme inn på Stadion.
Hvorfor ikke allerede nå begynne å selge av de 500 ledige billettene i et salg som vi allerede nå vet vil gå tregt, virker ganske merkelig at de ikke allerede gjør det. Allerede nå har de fått signaler om interessen fra partoutkorteierne i salget og kan lage bra sannsynlige prognoser.

Det er veldig bra vist Brann klarer å selge alle billettene siden vi ikke bare er oppe i en koronasituasjon men i tillegg er Brann blitt mindre attraktiv siden de er et klart bunnlag og i tillegg har mye av Brann supportere gjennom fjorårets og denne sesongen fått nye vaner og kan synes det kan være greit å fortsette å se Brann på TV. Skal jeg tippe på nåværende tidspunkt klarer Brann ikke å få solgt alle de 5000 billettene til kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Noen som før kanskje ville droppet, vil nå gå fordi man har gått på få kamper i lang tid. Atter andre igjen vil ikke gå pga frykt for korona eller pga mye styr.

For at jeg skal gå, må Brann stille opp med hurtigtest samme dag, kort tid før kampstart.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Gulløl on June 14, 2021, 11:12:43 AMFor dere som har fått e-posten, hva er fristen som partoutkortinnehaverne har fått for å hente ut billetter?

Finleste gjennom nå, og Brann har ikke satt en frist. Tror de kommer til å gi de noen dager i alle fall. Typisk at de venter for lenge slik at det resterende salget blir knapt tidsmessig for mange.

De som er tidligst ute har større sjanse til å velge plass, men det vil være plass til alle med partoutkort. Så selv om du ikke kan hente ut billetter på samme tidspunkt som når vi tilgjengeliggjør dem, så vil du få plass på Stadion.

Det viktigste er nå å sikre at alle med partoutkort for hente ut sine plasser. Deretter vil vi vurdere hvorvidt vi legger enkeltbilletter ut for salg.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 14, 2021, 11:39:02 AMFor at jeg skal gå, må Brann stille opp med hurtigtest samme dag, kort tid før kampstart.
Det hadde nok påvirket salget ganske positivt. Men ingen ting foreløpig som tyder på at Brann vil bruke det, trolig fordi det blir for mye styr for klubben med hurtigtester i alle innganger og prosedyrer og opplegg rundt det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det legges opp til to kohort-innslipp 60-30 minutter og 45-05 minutter før kampstart. Ingen info om hurtigtester der de første vel måtte ha tatt testen lenge før en time før kampstart for å rekke over alle.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 14, 2021, 12:15:25 PM #15396 Last Edit: June 14, 2021, 12:25:14 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on June 14, 2021, 11:52:01 AMFinleste gjennom nå, og Brann har ikke satt en frist. Tror de kommer til å gi de noen dager i alle fall. Typisk at de venter for lenge slik at det resterende salget blir knapt tidsmessig for mange.
Lite gjennomtenkt og amatørmessig av Brann, uten frist vil selvfølgelig mange (alle ?) oppfatte at de kan vente til lørdag eller søndag før de bestemmer seg. Kan lure på hva Brann er redd for i forbindelse med å gi en frist til partoutkortinnehaverne til f.eks. kl.20.00 på torsdag kveld som er 72 timer før kampstart ? Da har alle partoutkortinnehaverne fått noen dager og god tid på seg for å bestemme seg og Brann gir i tillegg mulighet til en trofast og stor supportergruppe som ikke har økonomisk mulighet til å eie et partoutkort i år. Tror Brann at så mye folk kan snu seg rundt etter at helgen har startet ? Mange er f.eks. i samme situasjon som meg og tar en bestemmelse torsdag kveld om det skal reises på hytten eller ikke i helgen. Akkurat nå er det lite sannsynlig at jeg går på søndagens kamp selv om jeg har koronasertifikat, dette fordi Brann virker veldig lite interessert i å gi meg billett selv om jeg gjennom noen tiår har vært på omtrent 80 - 90 % av kampene men akkurat i år ikke har kjøpt partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det er i hovedsak voksne folk som kommer til å gå på denne kampen. Brann burde gjøre dette så tillitsbasert som mulig i stedet for å la tante Sofie planlegge det.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on June 14, 2021, 12:21:50 PMBrann burde gjøre dette så tillitsbasert som mulig i stedet for å la tante Sofie planlegge det.

Jeg tror neppe at Brann kan velge tilnærmingen selv her.
Rød makt på Hansa

Nixon

Det jeg lurer litt på er tolkningen av denne setningen:
Fremlegge en negativ test som ikke er eldre enn 24 timer.

Er det 24 timer siden testen, eller 24 timer siden svaret på testen?
Rød makt på Hansa

Go Up