• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:08:22 AMEn vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...

Men hva er det som tyder på at LAN kommer til å få dette til?
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:08:22 AMEn vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...


Da kjenner du meg ikke godt nok, kjære venn. I dette tilfellet er det bastant. Forstår jeg deg rett om du går okke som, Nixon? Gir du virkelig din støtte til faenskapet?

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 10:09:04 AMLAN har skuffa når det gjeld å gjere mykje ut av mykje. Likevel trur eg eit par kanonsigneringar tidleg i vinter vil ha noko effekt.

Etter den stygge, og ikke minst høyt offentlige evalueringen klubben har vært gjennom tror jeg sjansene for at spillere som kan klassifiseres som "kanonsigneringer" i det hele tatt vil vurdere en overgang til SKB for å bli trent av LAN er svært, svært små.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Henki on December 13, 2019, 11:10:36 AM
Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:08:22 AMEn vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...

Men hva er det som tyder på at LAN kommer til å få dette til?

Brann underpresterte i år, og med noen nye spillere inn, noen ut og ikke minst forhåpentligvis Haugen, Strand og Amer hele sesongen, tror jeg at vi kommer til å gjøre det bedre sportslig. Men igjen. Om det skjer på en måte som får entusiasmen tilbake er jeg mer i tvil om.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 11:26:27 AMForstår jeg deg rett om du går okke som, Nixon? Gir du virkelig din støtte til faenskapet?

Er det blitt slik nå at man må unnskylde seg for å beholde partoutkortet og ha planer om å stille på alle kampene neste år?
Rød makt på Hansa

Christian

Det er jo på grensen til historieløst sånn noen tar på vei no. At dette skal være dråpen i Brann-begeret har eg vanskelig for å forstå. Eg har ingen problemer med at folk kan være skuffet og sint fordi LAN får  fortsette. Helt greit. Sier ingenting på det.

Men snakket om total vanskjøtsel av klubben og at no går alt til helvete er å dra ting langt. Mener folk at dette er det verste de har opplevd i Brann-sammenheng? Er det dette som er kroken på døren? Då har de enten ikkje fulgt med så lenge, dårlig hukommelse eller noen helt andre kriterier enn eg opererer med.

Eg synes, som i alle fall noen andre, at det er modig av styret å gi LAN og Soltvedt sjansen til å snu dette. Litt forfriskende, faktisk. Det snakkes stadig om langsiktighet og kontinuitet, men det blir som regel glemt ved første nedtur. Så får vi se. Kanskje det går på ræv, men noen undergang tror eg vi er langt unna.

Henki

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:53:50 AM
Quote from: Henki on December 13, 2019, 11:10:36 AM
Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:08:22 AMEn vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...


Men hva er det som tyder på at LAN kommer til å få dette til?

Brann underpresterte i år, og med noen nye spillere inn, noen ut og ikke minst forhåpentligvis Haugen, Strand og Amer hele sesongen, tror jeg at vi kommer til å gjøre det bedre sportslig. Men igjen. Om det skjer på en måte som får entusiasmen tilbake er jeg mer i tvil om.


Men nå har jo styreformannen allerede slått fast at det ikke er penger til å forsterke stallen nevneverdig. De spillerne man eventuelt ser for seg at man kan bli kvitt, vil heller ikke bringe så mye penger inn. Om Brann er en klubb gode fotballspillere som ønsker å utvikle seg har lyst å spille for, er jo også et åpent spørsmål.
Når det gjelder spillere som kommer tilbake etter skade, kan det jo godt være at noen av dem er spillere som er kritiske til LAN. Det finnes i hvert fall nok av dem i stallen, så sjansen er relativt stor.

Mye dersomatte, hvisomatte mao. Og med 1,5 års negativ utvikling friskt i minnet, er det vel ikke unaturlig å være pesimist.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Ja, det kan godt vere det blir 6. plass neste år, og kvartfinale i cupen. Men eg trur publikumssnittet blir det lavaste sidan 1991 eller noko slikt. Men kanskje ikkje, om det eg lista opp før i dag slår til.
Tren på langskudd

fortune

December 13, 2019, 17:48:18 PM #15158 Last Edit: December 13, 2019, 17:50:32 PM by fortune
Quote from: Christian on December 13, 2019, 12:20:12 PMDet er jo på grensen til historieløst sånn noen tar på vei no. At dette skal være dråpen i Brann-begeret har eg vanskelig for å forstå. Eg har ingen problemer med at folk kan være skuffet og sint fordi LAN får  fortsette. Helt greit. Sier ingenting på det.

Men snakket om total vanskjøtsel av klubben og at no går alt til helvete er å dra ting langt. Mener folk at dette er det verste de har opplevd i Brann-sammenheng? Er det dette som er kroken på døren? Då har de enten ikkje fulgt med så lenge, dårlig hukommelse eller noen helt andre kriterier enn eg opererer med.

Eg synes, som i alle fall noen andre, at det er modig av styret å gi LAN og Soltvedt sjansen til å snu dette. Litt forfriskende, faktisk. Det snakkes stadig om langsiktighet og kontinuitet, men det blir som regel glemt ved første nedtur. Så får vi se. Kanskje det går på ræv, men noen undergang tror eg vi er langt unna.

Sportslig er jeg enig med deg, men interessen og engasjementet for Brann er i utforbakke. At halvparten av dem som har betalt for billett velger å ikke møte opp på flere kamper er ekstremt alarmerende, jeg er spent på i hvor stor grad partoutkortsalget viser det samme.

Den generasjonen av unge fotballsupportere Brann nå mister får de ikke tilbake, de finner andre lag og profiler som oppfyller deres underholdningsforventninger. Dette gjøre noe med klubbens standing i byen på lengre sikt, VIF er et godt eksempel på hvor ille det potensielt kan bli (selv om Bergen neppe kommer helt dit).

Sannsynligvis bikker man under 10.000 solgte billetter i snitt neste sesong, for første gang siden 1998. De fleste styrer ville tenkt at det er noe de burde gjøre noe med..
First is first, second is nothing

fortune

First is first, second is nothing

DumboMumbo

Quote from: Christian on December 13, 2019, 10:16:58 AM
Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 09:00:20 AMOm RBK hadde vært i gullkamp, så hadde snittet vært et helt annet i Trondheim. Det er ikke sikkert at snittet hadde vært veldig mye høyere i Bergen, om Brann hadde vært i gullkamp, med hensyn til malingstørke-fotballen LAN.
Det er lite som er helt sikkert, men det er veldig sannsynlig at snittet hadde vært merkbart høyere om Brann hadde kjempet om gull i år.

Sånn som i 2017 når vi slo Stabæk 5-0 var serieledere og ingen brydde seg ?

Huff

Quote from: fortune on December 13, 2019, 17:48:18 PM
Quote from: Christian on December 13, 2019, 12:20:12 PMDet er jo på grensen til historieløst sånn noen tar på vei no. At dette skal være dråpen i Brann-begeret har eg vanskelig for å forstå. Eg har ingen problemer med at folk kan være skuffet og sint fordi LAN får  fortsette. Helt greit. Sier ingenting på det.

Men snakket om total vanskjøtsel av klubben og at no går alt til helvete er å dra ting langt. Mener folk at dette er det verste de har opplevd i Brann-sammenheng? Er det dette som er kroken på døren? Då har de enten ikkje fulgt med så lenge, dårlig hukommelse eller noen helt andre kriterier enn eg opererer med.

Eg synes, som i alle fall noen andre, at det er modig av styret å gi LAN og Soltvedt sjansen til å snu dette. Litt forfriskende, faktisk. Det snakkes stadig om langsiktighet og kontinuitet, men det blir som regel glemt ved første nedtur. Så får vi se. Kanskje det går på ræv, men noen undergang tror eg vi er langt unna.

Sportslig er jeg enig med deg, men interessen og engasjementet for Brann er i utforbakke. At halvparten av dem som har betalt for billett velger å ikke møte opp på flere kamper er ekstremt alarmerende, jeg er spent på i hvor stor grad partoutkortsalget viser det samme.

Den generasjonen av unge fotballsupportere Brann nå mister får de ikke tilbake, de finner andre lag og profiler som oppfyller deres underholdningsforventninger. Dette gjøre noe med klubbens standing i byen på lengre sikt, VIF er et godt eksempel på hvor ille det potensielt kan bli (selv om Bergen neppe kommer helt dit).

Sannsynligvis bikker man under 10.000 solgte billetter i snitt neste sesong, for første gang siden 1998. De fleste styrer ville tenkt at det er noe de burde gjøre noe med..


Jeg synes faktisk denne triste analysen er for positiv.

Jeg er enig i alt du skriver om publikum, men jeg tror vi allerede er inne i den sportslige krisen. Det er etter min mening ganske sannsynlig at Brann rykker ned i 2020. Ut fra det Lunde sa i går vil ikke LAN få fullmakter til å kvitte seg med kritikerne sine. Nilsen vil selvsagt få lov til å gjøre endringer i spillertroppen, men disse blir neppe omfattende nok til at han får skiftet ut nok personer som er negative. Videre tror jeg ikke Nilsen vil ha forutsetninger for å gjøre det bra med en spillergruppe som i stor grad er negative til ham.  Han viser og i dag at han neppe vil endre lederstil, og derfor er det ikke umulig at negativiteten i spillergruppen ikke engang reduseres i løpet av vinterens vindu.

Så kommer overgangene inn. På Ballspark i dag snakket en om at Brann nå drev ''nybrottsarbeid'', og dette må vel i høyeste grad gjelde på overgangsmarkedet. Jeg tror ikke Brann vil kunne hente attraktive spillere til klubben slik situasjonen er nå. I alle fall ikke spillere med kjennskap til Eliteserien og norsk fotball. Jeg har ingen tro på at LAN plutselig vil hente fire nigerianere, for å si det slik, og jeg ville i så fall vært tvilende til at dette hadde fungert.

Brann skal ut og jakte spillere i et marked der alle vet at nærmeste leder er en kødd, uavhengig om dette er riktig eller ikke. Samtlige norske spillere som får et tilbud fra Brann vil kjenne til dette, og jeg vil anta at samtlige kjenner, eller har lagkamerater som kjenner noen Brann-spillere. Jeg tror og disse spillerne vil velge den negative spillerfremstillingen av forholdene innad i Brann foran Soltvedts solskinnshistorie ti av ti ganger. Denne gangen tror jeg heller ikke eventuelle millionbeløp fra Mohn vil hjelpe heller, for jeg tror ikke nødvendigvis at manglende økonomi blir Branns største mare på overgangsmarkedet.

Min største frykt er at en får panikk i Brann og ender opp med å tilby latterlig bra kontraktsbetingelser til spillere som overhodet ikke holder høyt nok nivå. Jeg må presisere at jeg ikke frykter nedrykk fordi jeg tror LAN er inkompetent, for det tror jeg slett ikke. Jeg anser han som en meget dyktig trener.

Lasaron

Eg fryktar du har rett.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:53:50 AM
Quote from: Henki on December 13, 2019, 11:10:36 AM
Quote from: Nixon on December 13, 2019, 11:08:22 AMEn vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...

Men hva er det som tyder på at LAN kommer til å få dette til?

Brann underpresterte i år, og med noen nye spillere inn, noen ut og ikke minst forhåpentligvis Haugen, Strand og Amer hele sesongen, tror jeg at vi kommer til å gjøre det bedre sportslig. Men igjen. Om det skjer på en måte som får entusiasmen tilbake er jeg mer i tvil om.

Tror du er vel optimistisk her. LAN har ikke fått garderoben tilbake bare fordi styret er bak ham. Jeg tror ikke en misfornøyd og umotivert stall vil gjøre det bedre enn i år, tvert i mot.

blobby winters

Kjøpte partoutkort på bestepris tilbud før fristen ble forlenget.
Det var dumt.
Hadde aldri sett for meg 1 sesong til av kjedelig LAN fotball! Hvordan klarte han å unngå sparken?????

Jeg frykter jeg kan bli medlem av gruppen i stor vekst som heter
Har kjøpt billett men gidder ikke å gå på kamp

Kagain

Quote from: Huff on December 13, 2019, 20:20:34 PMMin største frykt er at en får panikk i Brann og ender opp med å tilby latterlig bra kontraktsbetingelser til spillere som overhodet ikke holder høyt nok nivå. Jeg må presisere at jeg ikke frykter nedrykk fordi jeg tror LAN er inkompetent, for det tror jeg slett ikke. Jeg anser han som en meget dyktig trener.

Litt sånn at de henter gamle og mette utenlandsproffer, gir dem en stor lønn for at de skal komme og ikke yter? Det ligger jo i genene til Brann dette. RYJ, Bakke, Gylfi og så videre...

Huff

Quote from: blobby winters on December 14, 2019, 08:51:23 AMKjøpte partoutkort på bestepris tilbud før fristen ble forlenget.
Det var dumt.
Hadde aldri sett for meg 1 sesong til av kjedelig LAN fotball! Hvordan klarte han å unngå sparken?????

Jeg frykter jeg kan bli medlem av gruppen i stor vekst som heter
Har kjøpt billett men gidder ikke å gå på kamp

Som tidligere nevnt, Brann refunderer om du sier opp. Du får pengene tilbake.

Min drøm er at svært mange gjør det samme...

Finfin respons

Quote from: Huff on December 14, 2019, 11:22:45 AM
Quote from: blobby winters on December 14, 2019, 08:51:23 AMKjøpte partoutkort på bestepris tilbud før fristen ble forlenget.
Det var dumt.
Hadde aldri sett for meg 1 sesong til av kjedelig LAN fotball! Hvordan klarte han å unngå sparken?????

Jeg frykter jeg kan bli medlem av gruppen i stor vekst som heter
Har kjøpt billett men gidder ikke å gå på kamp

Som tidligere nevnt, Brann refunderer om du sier opp. Du får pengene tilbake.

Min drøm er at svært mange gjør det samme...

Huff Huff. Sær drøm.

Jeg for min del vil se flest mulig kamper med Amer som DM. Er utrolig spent på om han får til å spille med myndighet.
Kanskje.

Giles

Amer er ingen frelser, ikke på lang nær. Middels bra på det meste, skadeutsatt som få.

Corran

Quote from: Huff on December 14, 2019, 11:22:45 AM
Quote from: blobby winters on December 14, 2019, 08:51:23 AMKjøpte partoutkort på bestepris tilbud før fristen ble forlenget.
Det var dumt.
Hadde aldri sett for meg 1 sesong til av kjedelig LAN fotball! Hvordan klarte han å unngå sparken?????

Jeg frykter jeg kan bli medlem av gruppen i stor vekst som heter
Har kjøpt billett men gidder ikke å gå på kamp

Som tidligere nevnt, Brann refunderer om du sier opp. Du får pengene tilbake.

Min drøm er at svært mange gjør det samme...
Tror ikke så mange refunderer. De fleste som ikke ville ha pga LAN avventet kjøpet. Og de fleste av oss som har kjøpt er villige til å gi det en sjanse og det skal skje mye før vi går til det skrittet at vil demonstrerer ved å ikke kjøpe.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Er det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)

Det kan en kalle en forfriskende oase av positivitet opp i alt det negative...

Christian

Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)
Alt er jo bedre enn denne dødperioden der forumflertallet tilsynelatende har gått helt i kjelleren.

Henki

Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)

Egentlig burde så mange som mulig bry seg så lite som mulig. Og aller helst bruke så lite penger som mulig på partoukort.
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: Henki on December 16, 2019, 13:13:26 PM
Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)

Egentlig burde så mange som mulig bry seg så lite som mulig. Og aller helst bruke så lite penger som mulig på partoukort.
Derfor eg fornyet tidlig (for å bruke så lite som mulig)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on December 16, 2019, 14:40:18 PM
Quote from: Henki on December 16, 2019, 13:13:26 PM
Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)

Egentlig burde så mange som mulig bry seg så lite som mulig. Og aller helst bruke så lite penger som mulig på partoukort.
Derfor eg fornyet tidlig (for å bruke så lite som mulig)

Jeg fornyet også tidlig, og angrer på det. Forhåpentligvis er det mange som ikke har vært like dum som meg.
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: Henki on December 16, 2019, 15:10:33 PM
Quote from: Corran on December 16, 2019, 14:40:18 PM
Quote from: Henki on December 16, 2019, 13:13:26 PM
Quote from: Nixon on December 16, 2019, 07:22:55 AMEr det lov å si at man har begynt å glede seg litt til treningskampene og deretter ny sesong?;)

Egentlig burde så mange som mulig bry seg så lite som mulig. Og aller helst bruke så lite penger som mulig på partoukort.
Derfor eg fornyet tidlig (for å bruke så lite som mulig)

Jeg fornyet også tidlig, og angrer på det. Forhåpentligvis er det mange som ikke har vært like dum som meg.
Angrer ikke på partoutkortet. Det er etter 25 år med partoutkort kjøpt med største viten om at det mest sannsynlig er en investering som kommer til å skuffe. Er ikke mange av de 25 partoutkortene som har gitt mer glede enn fortvilelse.
Men sånn er det å være supporter for et lag som Brann. Eg e av typen som demonstrerer på tribunen samtidig som eg støtter laget. Og eg forbeholder meg også retten til å pipe og slenge dritt når det er nødvendig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Ser at mandagskampen er borte. Så satses det videre på lørdag kl 20. Hvor gunstig er egentlig dette tidspunktet for både TV og publikum ?


Lasaron

Eg vil heller ha laurdag kl 20 enn måndag.
Tren på langskudd

Corran

Ingenting positivt med kamper på lørdag klokken 20. Det er kun ok for de få som reiser på bortekamper og selv da er det jo egentlig litt vel sen kampstart med tanke på litt vel påseilede supportere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on December 18, 2019, 00:31:18 AMIngenting positivt med kamper på lørdag klokken 20. Det er kun ok for de få som reiser på bortekamper og selv da er det jo egentlig litt vel sen kampstart med tanke på litt vel påseilede supportere

Lørdagskvelden er jo hellig for det norske folk, enten hjemmekos med god mat og drikke og film eller serier på TV. Eller ut på en form for festlighet.
Hvordan Mjøndalen - Kristiansund passer inn i dette skjønner jeg ikke.

Spelaren

Quote from: DumboMumbo on December 18, 2019, 15:52:01 PM
Quote from: Corran on December 18, 2019, 00:31:18 AMIngenting positivt med kamper på lørdag klokken 20. Det er kun ok for de få som reiser på bortekamper og selv da er det jo egentlig litt vel sen kampstart med tanke på litt vel påseilede supportere

Lørdagskvelden er jo hellig for det norske folk, enten hjemmekos med god mat og drikke og film eller serier på TV. Eller ut på en form for festlighet.
Hvordan Mjøndalen - Kristiansund passer inn i dette skjønner jeg ikke.

Den kampen kommer aldri til å bli satt opp som hovedkamp.
Gå av.

Nixon

Jeg regner med at de som kjempet for at fotball skal spilles i helgen ikke trodde at kampene likevel ikke skulle bli spredd utover. Tiden da kampene gikk bare på søndag kveld er forlengst forbi. Lørdag klokken 20.00 er i så måte et kompromiss som kanskje ingen er veldig fornøyd med.
Rød makt på Hansa

ostraume

Lørdag 20:00 er fortsatt ti ganger bedre enn mandagskamper.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

December 19, 2019, 10:29:03 AM #15184 Last Edit: December 19, 2019, 10:43:23 AM by Gulløl
Quote from: ostraume on December 19, 2019, 09:19:54 AMLørdag 20:00 er fortsatt ti ganger bedre enn mandagskamper.
Personlig mener jeg at kamper mandag kl. 18 - 19 er er ti ganger bedre enn lørdagskamper kl.20 når det er snakk om hjemmekampene. For oss som har en del reisevei er mandagen "ødelagt" uansett, da kan vi kjøre rett fra jobb til Bergen og Stadion og fått booket opp hele dagen.
Å miste en verdifull lørdag og fridag som kan disponeres til mye annet er verre. At det kommer så mange fra kommunene rundt Bergen på kamp kl.20 en lørdags kveld har jeg ikke så mye tro på når mange av oss må bruke tidsrommet fra ca. kl. 15 - 24.
Økningen av hytter blant folk i Bergen og reisevirksomhet i helgene har også økt siste 10 - 20 år, mange reiser bort i helgene og mandagen er da en bedre kampdag.
Men har full forståelse for at de som reiser på mange bortekamper og en del av de som har kort reisevei til Brann Stadion ser denne endringen som gunstig.
Vet ikke om det er statistikk på det men har en følelse av at kamper mandags kveld trekker mer folk enn lørdag kl.20 til Brann Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on December 19, 2019, 10:29:03 AMØkningen av hytter blant folk i Bergen og reisevirksomhet i helgene har også økt siste 10 - 20 år, mange reiser bort i helgene og mandagen er da en bedre kampdag.


Er det deg, Camilla?

Neida.

Eg likar laurdag kl 20. Då får eg gjerne dei andre med meg på vorspiel. Kanskje eit nachtspiel også?
Tren på langskudd

SKBCPH

Flere lørdagskamper er optimalt for meg som oftest bare har mulighet til helgeturer hjem til Bergen, så jeg klager ikke. :D
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Hva med lørdagskamper kl 15:00?
Sånn som i England?
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Superjack on December 19, 2019, 18:51:58 PMHva med lørdagskamper kl 15:00?
Sånn som i England?

Sånn som i England. Tygg litt på den  :)
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on December 19, 2019, 20:36:42 PM
Quote from: Superjack on December 19, 2019, 18:51:58 PMHva med lørdagskamper kl 15:00?
Sånn som i England?

Sånn som i England. Tygg litt på den  :)

Meiner du at sidan engelske kampar er så populær å sjå på på fjernsyn for mange nordmenn, så er det kanskje litt dumt å leggje norske eliteseriekampar til same tidspunkt?
Tren på langskudd

Giles

Lørdag før mandag selvfølgelig. En øl og fotballkamp er topp.
Det er nok folk i byen. Kan bli en fin ny tradisjon.

Spelaren

Quote from: Lasaron on December 19, 2019, 20:40:27 PM
Quote from: Spelaren on December 19, 2019, 20:36:42 PM
Quote from: Superjack on December 19, 2019, 18:51:58 PMHva med lørdagskamper kl 15:00?
Sånn som i England?

Sånn som i England. Tygg litt på den  :)

Meiner du at sidan engelske kampar er så populær å sjå på på fjernsyn for mange nordmenn, så er det kanskje litt dumt å leggje norske eliteseriekampar til same tidspunkt?

Ja, tenker det er en del overlapp i interesse.
Gå av.

DumboMumbo

Kl 20 er så seint at folk legger endre planer for dagen.  La oss si man har tatt seg en lengre fjelltur eller vært på sjøfartsmuseet. Da har man ikke lyst ut igjen kl 19-23 på kvelden.

Hvis kampen begynner kl 16 så må man avgårde hjemmefra i 14-15 tiden. Da har Brann "tatt" dagen.

Finfin respons

Pri 1 barn og familie
Pri 2 jobb
Pri 3 dugnad og ansvar
Pri 4 Brann.
Pri 5 slappe av

Fikk jeg dette litt rett?
Slik sett er nok lørdag kl 20 ganske ok for dem som ikke er nedlesset av vanskelige prioriteringer.

Det er jo femmeren der som er interessant sånn sett. Lørdag kl 20 er et yndet tidsbruk for denne livsnødvendigheten.
Kanskje.

Lasaron

Av og til kan slappe av likne på kople av. Brann kan vere avkopling.
Tren på langskudd

DumboMumbo

Quote from: Finfin respons on December 19, 2019, 21:19:55 PMPri 1 barn og familie
Pri 2 jobb
Pri 3 dugnad og ansvar
Pri 4 Brann.
Pri 5 slappe av

Fikk jeg dette litt rett?


Nei, selvrealisering og status er på topp.

Folk føler seg for bra til å hylle middelmådige spillere i 20 årene, da vil de heller bruke tid på egen trening og egne prosjekter. For deretter å hylle seg selv på sos med.

Som sagt tidligere, før var det status å gå på kamp. Det var noe å fortelle neste skole/arbeidsdag. Sånn er det ikke lenger. Ingen som er interessert i å høre noen fortelle om en tur på stadion.


Finfin respons

Quote from: DumboMumbo on December 19, 2019, 22:46:55 PM
Quote from: Finfin respons on December 19, 2019, 21:19:55 PMPri 1 barn og familie
Pri 2 jobb
Pri 3 dugnad og ansvar
Pri 4 Brann.
Pri 5 slappe av

Fikk jeg dette litt rett?


Nei, selvrealisering og status er på topp.

Folk føler seg for bra til å hylle middelmådige spillere i 20 årene, da vil de heller bruke tid på egen trening og egne prosjekter. For deretter å hylle seg selv på sos med.

Som sagt tidligere, før var det status å gå på kamp. Det var noe å fortelle neste skole/arbeidsdag. Sånn er det ikke lenger. Ingen som er interessert i å høre noen fortelle om en tur på stadion.



Hmm. Tror du har mye rett. Min moralistiske vurdering er at da er Brann bedre tjent med nåværende sosiale status. Hva skal vi med folk på tribunen som har feil prioritering i livet? Da tar jeg heller tomme seter.
Kanskje.

DumboMumbo

Quote from: Finfin respons on December 20, 2019, 09:38:06 AM
Quote from: DumboMumbo on December 19, 2019, 22:46:55 PM
Quote from: Finfin respons on December 19, 2019, 21:19:55 PMPri 1 barn og familie
Pri 2 jobb
Pri 3 dugnad og ansvar
Pri 4 Brann.
Pri 5 slappe av

Fikk jeg dette litt rett?


Nei, selvrealisering og status er på topp.

Folk føler seg for bra til å hylle middelmådige spillere i 20 årene, da vil de heller bruke tid på egen trening og egne prosjekter. For deretter å hylle seg selv på sos med.

Som sagt tidligere, før var det status å gå på kamp. Det var noe å fortelle neste skole/arbeidsdag. Sånn er det ikke lenger. Ingen som er interessert i å høre noen fortelle om en tur på stadion.



Hmm. Tror du har mye rett. Min moralistiske vurdering er at da er Brann bedre tjent med nåværende sosiale status. Hva skal vi med folk på tribunen som har feil prioritering i livet? Da tar jeg heller tomme seter.


He he ja.

Brann og Eliteserien må ta grep hvis trenden skal snus. Jeg mener man burde satse på ulike temaer på enkelte dager for å få ulike grupper til å iallefall gå på 1 kamp i året.

Eks. hvorfor har man ikke en lørdag kl 16 som er familie dag, med ekstra barne aktiviteter /konkurranser utenfor stadion ? Slik at en rekke familier om ikke annet gikk på denne ene kampen en gang i året.
Kretsdag. Hordaland fotballkrets har spillefri og samles på stadion.
Studentdag. Kampanje på alle høyskoler og universitet.


Spelaren

Øl-dag. Presentasjon og salg av lokale og regionale brygg. Musikere fra Vestlandet synger viser og stadion er full. Bokstavelig talt.
Gå av.

Lasaron

Star Wars-dag, ein er velkomen til å kle seg ut som karakterar frå Star Wars-universet.
Tren på langskudd

Go Up