• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

May 01, 2018, 11:44:10 AM #14400 Last Edit: May 01, 2018, 11:56:10 AM by Gulløl
Synes nå det er interessant at 16 mai kampen i år blir utsolgt rekordtidlig slik det nå ser ut.
Årets kapasitet på like i underkant av 13 000 har de siste fem årene blitt passert
den 11 mai (2 ganger), 12 mai(1 gang) og 14 mai(2 ganger). Hvor mye tidligere i år vil de neste dagene vise, ikke helt urealistisk at 16 mai kampen er utsolgt før 06 mai kampen. Om det skjer håper jeg Brann markedsfører at 06 mai skal gjøres til en like stor folkefest som 16 mai, om de klarer det er en annen sak.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 01, 2018, 19:10:50 PM #14401 Last Edit: May 01, 2018, 19:45:11 PM by Gulløl
16 mai salget har gått så det suser i dag, helt ville tilstander.
Brann Stadion er nå nesten helt utsolgt og det over to uker før kampen spilles.
Det er kun billetter igjen på "Store Stå" + noen få enkeltbilletter på sitteplass.
Men da er det flott at det er mye ledige billetter til 06 mai. Kan bli en like gøy kamp det så det er bare å løpe til lukene for de som ble skuffet i forhold til 16 mai   : )

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det er jo alltid gøy når det er fullsatt. Og gøyest når det er fullsatt pga genuin interesse for Brann, og ikkje den der "tradisjonsgreien" 16.maikampen ofte utarter seg som, med avventende tilskuere som forventer mer enn det laget vanligvis byr på.
Gå av.

Gulløl

Svartebørshaiene får to gode uker. Blir vel en del desperate kjøpere fremover.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119505246
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Her burde kanskje Brann kjørt eindel av billettane i ein pakke med fleire kampar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on May 02, 2018, 09:25:38 AMHer burde kanskje Brann kjørt eindel av billettane i ein pakke med fleire kampar.
Det har de gjort en god stund nå, 06 mai + 16 mai. Men i dag er pakken fjernet trolig siden 16 mai er nesten utsolgt og da har den ikke så stor hensikt.
Men ser det fremdeles er noe sitteplass billetter igjen til 16 mai om en kjøper partoutkort for resten av sesongen. Denne muligheten burde Brann markedsført.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 02, 2018, 09:55:02 AM #14406 Last Edit: May 02, 2018, 10:11:07 AM by Gulløl
Siste fire muligheter for å komme inn på 16 mai.

1. ca. 12 enkeltbilletter på sitteplass.
2. Store stå. Hvor mye som er igjen er usikkert men tipper mellom 100 og 400 billetter en plass.
3. Kjøpe partoutkort for resten av sesongen, der det er noe sitteplasser igjen.
4. Svartebørsen.

Blir nok ikke så ille som i 2007  : )
https://www.ba.no/brann/skyhoye-priser-pa-svartebors/s/1-41-2760237
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 08:29:31 AMSvartebørshaiene får to gode uker. Blir vel en del desperate kjøpere fremover.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119505246


Det blir nok slått hardt ned på og de som blir tatt, kan nok få noen sviende bøter. Med TicketCo er jo navnene til hver enkelt setebruker lagt inn, så det spørs om det er like enkelt å sko seg nå.

DumboMumbo

Quote from: ACHTUNG on May 02, 2018, 11:15:08 AM
Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 08:29:31 AMSvartebørshaiene får to gode uker. Blir vel en del desperate kjøpere fremover.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=119505246


Det blir nok slått hardt ned på og de som blir tatt, kan nok få noen sviende bøter. Med TicketCo er jo navnene til hver enkelt setebruker lagt inn, så det spørs om det er like enkelt å sko seg nå.

Vel, at det skal bli et svartebørs marked til 16. mai kampen det tror jeg ikke før jeg får se det. At det blir salg(til pålydende) av billetter for de som ikke kan gå selv til denne kampen, er noe annet.

Spelaren

Hehe, har selv fire partoutkort, men ett av dem er honnør og ett er barn.
Gå av.

Gulløl

May 02, 2018, 12:36:45 PM #14410 Last Edit: May 02, 2018, 12:48:34 PM by Gulløl
8000 billetter foreløpig solgt til Tromsø kampen. Forhåndssalget indikerer at interessen er økende melder brann.no.

Ellers er det nå lagt ut litt mer sittebilletter til 16 mai .
BOB-B: ca. 40 billetter.
SPV-G: ca. 80 billetter
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: ACHTUNG on May 02, 2018, 11:15:08 AMMed TicketCo er jo navnene til hver enkelt setebruker lagt inn, så det spørs om det er like enkelt å sko seg nå.

Hvordan skal de sjekke om billetten er kjøpt på svartebørsen? Det er ikke ulovlig å komme med en billett i et annet navn.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on May 02, 2018, 12:46:56 PM
Quote from: ACHTUNG on May 02, 2018, 11:15:08 AMMed TicketCo er jo navnene til hver enkelt setebruker lagt inn, så det spørs om det er like enkelt å sko seg nå.

Hvordan skal de sjekke om billetten er kjøpt på svartebørsen? Det er ikke ulovlig å komme med en billett i et annet navn.

Nei, det er jo heilt umogleg å sjekka. Eg lånte ut kortet mitt til ei veninna på Stabæk-kampen. Berre sendte kortet på SMS. Brann veit jo ikkje kven som brukte det.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 12:36:45 PM8000 billetter foreløpig solgt til Tromsø kampen.

Altså blir det ikke i nærheten av fullt på søndag, men folk faller nærmest over hverandre for å kjøpe billetter til 16ende.

Folk er tragisk.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Quote from: Billy Elliott on May 02, 2018, 19:31:19 PM
Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 12:36:45 PM8000 billetter foreløpig solgt til Tromsø kampen.

Altså blir det ikke i nærheten av fullt på søndag, men folk faller nærmest over hverandre for å kjøpe billetter til 16ende.

Folk er tragisk.

Helt sykt

Gulløl

Det kommer mediaoppslag i dag om det rekordtidligere utsolgte Brann Stadion til 16 mai. Det medfører nok at resten av ståplassbillettene forsvinner i dag eller senest i morgen. Foreløpig er det bare to finn annonser fra folk som vil kjøpe billetter(4+2). Det blir garantert langt flere når melding om helt utsolgt kommer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Kampen på søndag går den 6. mai. Få er interessert.

Ti dager senere kan man sette et ett-tall foran sekseren, og få 16. mai. Da er alle interessert.

Logikk much?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Det er blitt frigjort hele 12 plasser på Sp.V til salg til 16 mai.
Slipp 16 mai bikkjene løs, på 06 mai skal de ligge og døse ved ovnen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Belfort on May 03, 2018, 09:05:57 AM
Quote from: Billy Elliott on May 02, 2018, 19:31:19 PM
Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 12:36:45 PM8000 billetter foreløpig solgt til Tromsø kampen.

Altså blir det ikke i nærheten av fullt på søndag, men folk faller nærmest over hverandre for å kjøpe billetter til 16ende.

Folk er tragisk.

Helt sykt

Helt utrolig svakt. Myten om «den glødende fotball-byen Bergen» er begravd en gang for alle. Folk er langt mer opptatt av klovner og sirkus, jfr interessen for kampen den 16.

DumboMumbo

Quote from: Falkman on May 03, 2018, 10:01:54 AM
Quote from: Belfort on May 03, 2018, 09:05:57 AM
Quote from: Billy Elliott on May 02, 2018, 19:31:19 PM
Quote from: Gulløl on May 02, 2018, 12:36:45 PM8000 billetter foreløpig solgt til Tromsø kampen.

Altså blir det ikke i nærheten av fullt på søndag, men folk faller nærmest over hverandre for å kjøpe billetter til 16ende.

Folk er tragisk.

Helt sykt

Helt utrolig svakt. Myten om «den glødende fotball-byen Bergen» er begravd en gang for alle. Folk er langt mer opptatt av klovner og sirkus, jfr interessen for kampen den 16.

Det er mange som synes det er stor stas når det skjer noe spesiellt som Sykkel VM, Tallshipsraces, Brann Stadion 16. mai, Bergen City Marathon etc.

"Må jo være med på folkefesten !!!!!"

Altså en stor gruppe mennesker som er med på ting de egentlig ikke er interessert i, de bare liker å være der det skjer.

SKBCPH

Det er flaut og trist, at det er sånn det er blitt..

Hva om man mobiliserte noe a la slik man gjorde før Vålerenga-kampen i fjor?

Starte en folkeaksjon, sparke litt i ræven til de som de seneste årene har gått fra å være stadion-gåere til kjipe hjemmesittere.

Skulle gjerne vært der mer men vanskelig når man bor utenfor landets grenser, kommer dog hjem for å se Brann - Vålerenga i starten av juni, gleder meg som et barn :-D
- Vi har den treneren vi har.

Corran

At 16 mai er den mest populære runden er vel ikke noe nytt. Slik har det vel vært siden 80 tallet.
Det var kun de få årene stadion "alltid" var full at det ikke var forskjell på 16 mai og en del andre kamper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Det er vel allerede forhåndssolgt flere billetter til Tromsø-kampen enn det har vært betalende på alle kampene hittil. Vi er alle enige om at det burde vært utsolgt, men slik er det jo ikke på Stadion lengre, og vi kan ikke sammenligne noen andre kamper i sesongen med 16. mai. Så sånn sett ser vi en positiv utvikling.

Billy Elliott

2 dager til kamp. Brann er klar serieleder etter sin beste sesongstart noensinne. Likevel lyser de grønne setene på billettkartet mot meg. Klubben meldte om 8000 solgte på onsdag, men det er neppe solgt særlig mange etter det. Tviler sterkt på at vi runder 10.000.

Det burde seriøst bli ulovlig å gå på kamp 16ende, om man ikke også gikk på både hjemmekampen før og etter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

May 04, 2018, 09:38:14 AM #14424 Last Edit: May 04, 2018, 10:06:15 AM by Gulløl
Brann kunne brukt det som motivasjonsfaktor mot kundene i billettsalget foran Tromsø kampen at 16 mai kampen blir utsolgt rekordtidlig (litt ståplasser igjen), og at det finnes en god erstatningskamp ti dager før. Om ikke "16 mai varen" er like attraktiv som "06 mai varen" ville ihvertfall positiv blest og synliggjøring av fotball feber rundt 16 mai og utsolgte sitteplasser hele to uker før vært en positiv nyhet og et bidrag til økt Brann interesse i byen. Men nei, Brann har denne uken valgt fullstendig taushet og ingen åpenhet rundt denne positive nyheten. Har vært flere negative mediaoppslag og fokus rundt publikumssvikten i år på Brann Stadion, det er nok den sannheten som fremdeles lever i minnene til folk flest i byen. Positive og gode nyheter fra billettkontoret skal ikke nevnes. Dette kan jo skape større Brann engasjement og billettinteresse rundt kampene i mai, det er farlig det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

DumboMumbo

Quote from: SKBCPH on May 03, 2018, 12:35:44 PMDet er flaut og trist, at det er sånn det er blitt..

Hva om man mobiliserte noe a la slik man gjorde før Vålerenga-kampen i fjor?

Starte en folkeaksjon, sparke litt i ræven til de som de seneste årene har gått fra å være stadion-gåere til kjipe hjemmesittere.



Jeg tenker på en måte at man har tapt hvis man må påvirke folk til å gå på Stadion.

Å appellere til dårlig samvittighet og dugnadsånd i forhold til Brann er totalt absurd i min verden.

Det å gå på kamp skal jo være en positiv opplevelse, det vil aldri være noen levedyktig strategi å få folk til å "stille opp for Brann"

Lasaron

Helt enig med Dumbo. Kjenne sin besøkelsestid, bryr du deg så stiller du opp, latterlig å bare ville gå på 16. mai osv. All den sytingen tror jeg i beste fall har null virkning. Kanskje det har negativ virkning.

"Det er noe med å brøle sammen med tusenvis av mennesker. Mye gøyere enn på TV". Slike ting strør jeg rundt meg. Det har jeg tro på. Fortell om hvorfor det er kjekt. Folk blir påvirket av slikt også. Og folk har lyst til å oppleve kjekke ting.
Tren på langskudd

Spelaren

Hvor ellers i samfunnet kan du brøle ut et primalskrik uten at folk ser rart på deg?
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on May 04, 2018, 10:36:25 AMKanskje det har negativ virkning.



De en gang så forhatte medgangssupporterene er borte, men nå ønskes de tilbake.

Klubb og supportere burde ikke bruke ressurser på å få folk på kamp. Disse ressursene burde utelukkende brukes på å få Brann så sportslig bra som mulig og til å få enda bedre stemning på tribunen. På sikt vil da også publikum komme tilbake.
I klar tekst: I steden for å lage kampanjer på Facebook så burde supporterne lage til tifo. I steden for at Brann bruker penger på annonser så kunne de hentet inn en ekstern trenings  spesialist. Ja dere skjønner poenget.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 04, 2018, 10:47:17 AMHvor ellers i samfunnet kan du brøle ut et primalskrik uten at folk ser rart på deg?
Innerst i Isdalen ved Svartediket en mørk, disig og regnfull ettermiddag. Men personlig foretrekker jeg Brann Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 04, 2018, 11:15:09 AM
Quote from: Spelaren on May 04, 2018, 10:47:17 AMHvor ellers i samfunnet kan du brøle ut et primalskrik uten at folk ser rart på deg?
Innerst i Isdalen ved Svartediket en mørk, disig og regnfull ettermiddag. Men personlig foretrekker jeg Brann Stadion.



Sånt utløser ras.
Gå av.

Gulløl

Trondheim knuser Bergen by. Rosenborg har solgt 11.000 flere billetter enn Brann til helgens kamper.

To klipp fra BA:

Til søndagens kamp mot Tromsø ser det derimot ut til å komme flere folk enn på de foregående kampene. Fredag morgen var det solgt 8250 billetter til den kampen.

Onsdag startet Brann salget til 16. mai-kampen mot FK Haugesund. Her går det mot fullsatt.- Allerede den første dagen solgte vi 3000 enkeltbilletter, så de som skal ha seg billetter til den kampen må raske på. Det nærmer seg fullt, sier Schutz.


https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/rosenborg-har-solgt-11-000-flere-billetter-enn-brann-til-helgens-kamper/s/5-8-791733

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH


"Å appellere til dårlig samvittighet og dugnadsånd i forhold til Brann er totalt absurd i min verden."


Vel, jeg spiller på den dårlige samvittigheten regelmessig mot familie og venner der hjemme jeg vet er Brann-supportere men som for ofte finner det litt for komfortabelt å se kampen i godstolen hjemme.

Er ikke snakk om å tvinge folk til å heie på Brann, men å få de til å innse at de støtter favorittlaget sitt best ved å faktisk stille opp på stadion.

... OG så er jo det jækla gøy når man først går, det erkjenner alle!
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

May 04, 2018, 12:58:05 PM #14433 Last Edit: May 04, 2018, 13:11:54 PM by Gulløl
Altså forrige status foran Tromsø kampen for to døgn siden var 8000 solgte. Nå er det 8250 solgte. Det er solgt omtrent 125 billetter pr. døgn.

Når salget er så labert tidlig i uken, kan en ikke stipulere så høyt resten av uken.
Får gjøre et forsøk:

- 200 resten av fredag.
- 400 på lørdag.
- 900 på søndag.

Totalt: 9750.
Vanskelig å stipulere, men tror vi til slutt havner i intervalet 9600 - 9900 solgte billetter.

Til sammenligning fra samme tid i fjor, da vi i forkant hadde hatt et skuffende Kristiansund tap 10 april:
Hjemme mot FKH mandag 17.04.2017 kl.18.  Det ble solgt 11 348  billetter.
Hjemme mot Viking lørdag 29.04.2017 kl. 18.  Det ble solgt 12 613 billetter.

Altså en plass mellom 1500 - 3000 som synes det var mer interessant å gå på kamp i fjor vår og det på dårligere kamptidspunkt på lørdag og mandag. Nå er det kamp søndag kveld med serieledelse og forsprang med fem poeng på selveste Rosenborg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Kanskje det er en hel generasjon med Brann-supportere som har falt fra i løpet av vinteren, på grunn av naturlige årsaker og dyrere billetter?

Dere som går der regelmessig, er det mindre  mennesker på 67+ på plassene rundt dere?
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Viking, FKH og Sogndal er kamper som tradisjonelt trekker mer folk. Tromsø er vel ett av lagene som tradisjonelt trekker minst folk, som også med Bodø/Glimt og Stabæk. Kristiansund er for fersk i samme divisjon til å si det er en tradisjon.

Jeg tipper at med en eventuell gullkamp over sommeren og lag som RBK og Molde så blir det kamp om billettene, og jeg blir ikke overrasket om en grinemann dukker opp igjen en gang i september/oktober.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Frafallet som følge av rivingen av Søndre har virkelig vært mer dramatisk enn noen kunne forestille seg. Svært spent på om de kommer tilbake neste år. Hvis ikke er det helt malplassert at Brann skal ha en stadion som tar hele 17.000 tilskuere, når vi ikke en gang klarer å selge 10.000 etter tidenes serieåpning.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

May 04, 2018, 13:23:01 PM #14437 Last Edit: May 04, 2018, 13:36:29 PM by Gulløl
Quote from: SKBCPH on May 04, 2018, 13:03:50 PMDere som går der regelmessig, er det mindre  mennesker på 67+ på plassene rundt dere?
Ja det er ihverfall det på øvre Frydenbø på midtfeltene. Naturlig nok når honnørprisene ble litt mer en doblet foran denne sesongen. Har nok mistet noen hundre tilskuere i den forbindelse blant de på 67+ men tror ikke Brann vil innrømme det. Hadde vel ikke vært så farlig om pensjonistene hadde behold den gunstige prisen de hadde. Brann trodde vel de skulle kompensere med barn under 16 år når de gav de beste prisene til de, noe de ikke har klart ser det ut til.

Tror også det er en god del av de på 67+ som ikke har villet flytte fra "gamle sitte"(til andre tribuner)der de har hatt sin faste plass i mange år. Her spiller nok følelser og tradisjon inn mest og slik de alltid har vært vant med å ha det. Noen av de kommer kanskje tilbake neste år men de fleste tror jeg har funnet ut at det er behagelig i godstolen foran storskjermen.

Helt sikkert flere faktorer og ganske sammensatt, men dette er nok to av grunnene til publikumssvikten. Den generelle publikumssvikten i tippeligaen berører også Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Ja det var virkelig en dårlig idé av Brann å både kaste dem vekk fra sine mangeårige faste plasser OG dobletprisene for dem samtidig....
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on May 04, 2018, 13:16:59 PMFrafallet som følge av rivingen av Søndre har virkelig vært mer dramatisk enn noen kunne forestille seg.

Jeg spurte en person i styre og stell i Brann om dette på cupkampen mot Sandviken. Fikk til svar at det var svært mange partoutkortinnehavere som hadde blitt med videre med nye plasser dette året, så det er ikke dette som gir det største utslaget.

Men hvordan var prisnivået på søndre langsiden i forhold til nordre langside? Jeg tenker på de som kjøper enkeltbilletter.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

May 05, 2018, 12:10:00 PM #14440 Last Edit: May 05, 2018, 12:15:22 PM by Billy Elliott
Quote from: Nixon on May 05, 2018, 11:09:30 AM
Quote from: Billy Elliott on May 04, 2018, 13:16:59 PMFrafallet som følge av rivingen av Søndre har virkelig vært mer dramatisk enn noen kunne forestille seg.

Jeg spurte en person i styre og stell i Brann om dette på cupkampen mot Sandviken. Fikk til svar at det var svært mange partoutkortinnehavere som hadde blitt med videre med nye plasser dette året, så det er ikke dette som gir det største utslaget.

Men hvordan var prisnivået på søndre langsiden i forhold til nordre langside? Jeg tenker på de som kjøper enkeltbilletter.

Hva er forklaringen på frafallet da? Bedre resultater gjør folk mindre interessert?

Jeg nekter å tro at nedgangen kun skyldes mangel på billige enkeltbilletter. Vi vet jo at p-kortsalget har gått betraktelig ned.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

6347

Jeg kom frem til ca 1180 solgte p-kort på søndre i fjor. Før sesongstart sa Brann (abonnent-sak i BT mener jeg) at det var 800 p-kortinnehavere som skulle flyttes fra søndre til nordre. Her har vi mistet ca 400, men hvor mange flere er det egentlig snakk om?

http://www.brann.no/nyheter/alt-om-byggeplanene

I denne saken om utbyggingen skrev Brann følgende om søndre:

Tribunen er TV-sone og vanskelig å selge, blant annet på grunn av fasilitetene. Det har vært nedgang i salget av partoutkort her de siste årene. Det er blitt gitt ut en del gratisbilletter og billetter til svært reduserte priser for at det skal se bedre ut på TV. For å øke inntektene på sikt må fasilitetene opp på det nivået som forventes av publikum.

Mitt inntrykk var at de fleste av kampanjebillettene til idrettslag ble plassert på søndre i fjor. I tillegg nevner Brann at det ble delt ut en del gratisbilletter også. Vi hadde også felt P, som var et unummerert felt med rimeligere billetter og et av få felter med studentrabatt. Dette er nå flyttet til nedre felt D på Frydenbø (det er også et tilsvarende på nedre felt A). Ser man bort fra felt P var enkeltbillettsalget på søndre i fjor svært begrenset, og på noen av kampene knapt nok ikke-eksisterende.


Salget til Tromsø-kampen:
På de synlige feltene på billettkartet var det solgt 6266 billetter i går kveld. Tilsvarende to døgn før Stabæk-kampen var 5846. Men det er lavere tempo i salget til denne kampen. Det var flere som benyttet seg av pakke-tilbudet som i tillegg ga billett til 16. mai-kampen. Dette har gjort at salget går tregere nå de siste dagene før kampen. Kommer med en ny oppdatering i kveld og i morgen ettermiddag.

marsboer

Jeg liker å sitte på langside (liker ikke å sitte bak et mål), men siden de revet ned den ene langsiden og den andre langsiden (SPV) koster over 400 kr - så må jeg være mer selektiv på kampene jeg skal gå på. Og jeg er nok ikke alene om det.

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on May 05, 2018, 12:10:00 PMHva er forklaringen på frafallet da? Bedre resultater gjør folk mindre interessert?

Eg tror me må belage oss på at dette kommer til å ta tid, og kreve jevnlig medalje- og toppkamp over lang tid. Ta f.eks Ranheim-gjengen. Der står absolutt hele laget og skryter av at de er Rosenborg-supportere, at de er oppvokst med de hvitkledde gullsankerne og har sesongkort osv. Stod noen som helst av Åsane-spillerne opp for media og proklamerte noe lignende om oss når me kuket rundt i Obos? Regionens barn må trolig vokse opp med et Brann som jevnt plasserer seg i teten slik at de som ungdom/voksne i større grad velger plastsete framfor godstol når Brann byr opp til kamp på Stadion. Selvsagt kan me håpe på en TV2-aktig aktør som igjen promoterer Eliteserien, men det er nok best å ta arbeidet selv.

Bygg videre på den solide kulturen, så er det enklere å selge seg inn i regionens mange fotballinteresserte hjerter.
Gå av.

David

Tok en kjapp sammenligning av hva ulike klubber tar i billettpriser i tilfeldig valgte kamper nå i mai. Med forbehold om feil - det er ikke alltid helt kjapt å få oversikt, og jeg vet heller ikke hvorvidt klubbene varierer prisene fra kamp til kamp.

Jeg tror vi trenger en langside der det er mulig å få plass uten å betale 410 kroner. Vi kan ikke forvente at den selger seg selv til den prisen.


gladiporno

Quote from: marsboer on May 05, 2018, 13:54:47 PMJeg liker å sitte på langside (liker ikke å sitte bak et mål), men siden de revet ned den ene langsiden og den andre langsiden (SPV) koster over 400 kr - så må jeg være mer selektiv på kampene jeg skal gå på. Og jeg er nok ikke alene om det.

Det er du ikke. Mange, inkludert meg selv, liker å se kampen fra langsiden. Når prisen er så stiv på motsatt side, er det nok en av grunnene til frafallet.

En annen ting, som jo er en av mine kjepphester, er manglende synlighet. Er det noen som så noe i byen i dag som forteller deg at det er Brann-kamp i morgen?

6347

202 synlige solgte billetter i dag. Tilsvarende dagen før kampen mot Stabæk var 388, så tempoet i salget er en del lavere nå. Totalt ligger salget 240 foran, men hvis salgstempoet fortsetter kan vi fort ende bak likevel.


Yngve

Quote from: 6347 on May 05, 2018, 22:23:56 PM202 synlige solgte billetter i dag. Tilsvarende dagen før kampen mot Stabæk var 388, så tempoet i salget er en del lavere nå. Totalt ligger salget 240 foran, men hvis salgstempoet fortsetter kan vi fort ende bak likevel.



Det er rett og slett uforståeleg.

Eivind

Unnskyldningen om tidlig seriestart viser seg å være særdeles tynn. 14 grader, mai, opplett,serieledelse og muligheten til å dra skikkelig ifra Rosenborg skaper knapt en ekstra tilskuer enn serieåpningen.

At man er nede på grunnfjellet er ingen overdrivelse. Det er de samme 8000 som går på kampene nå. Bare 16 mai klarer å lure noen andre enn disse på kamp. Sørgelig.

Fotball og brannfeberen i Bergen er en myte.

Lidenskapen

Det er nok en kompleks og sammensatt årsak for at vi ikke tiltrekker oss flere publikummere. En ting er rikspressen som på utrolig måte klarer og prestere å skryte av RBK sin sesongstart at de har sett solid ut, bare litt kladd i det offensive så tar de gull osv... Tar meg selv i og bli irritert av kommentatorer under RBK kamp om hvor bra de ser ut på banen, taktisk brilliant mot godset osv.... Når Brann fremstår likt i slike kamper så er de utspilt, spiller på resultat evner ikke å skape eget spill osv.
Poenget her er at selv om rikspressen liker å si at bergensere selvutnevner seg selv som seriemestre i April så er det vel strengt talt dem som utnevner RBK som seriemester.
Dette og mange smådrypp utover våren gjør noe med den gjengse bergenser også som får matet at Brann bare låner tabelltoppen, passer på den til lokomotivet til trondheim har fått fart. Såkalt subconscious mind journalistikk påvirker mer en vi aner.

Så kommer det til salgsavdelingen oppe på kniksensplass. En kan si mye om DFA, men og skape blest i media, være tilgjengelig og komme med påstander i øst og vest ( all pr er god pr tilnærming ) skapte iallfall overskrifter.
Arvtakeren har ikke vært i media en eneste gang siden han ble ansatt, dette i en klubb som alltid har hatt en operativ billettsjef som fronter seg og klubben utad.

Vi kan begynne og se konturene av at Brann har startet med inbound marketing ( skape innhold til potensielle kunder, istedet for og oppsøke potensielle kunder ) slik som Jonas og Steffen sin quiz på bt.no
Dette er faktisk meget effektivt visst brukt nok og i mange kanaler slik at flere blir interaktivt eksponert for Brann og hva som skjer.

Jeg er fullt klar over at det store bildet som hva som skjer på banen og at vi mangler en tribune gjør stor innslagseffekt på salget.
Men i et forsøk på og se litt utenfor dette og hva som forårsaker folk sin beslutning til og ikke komme / delta på stadion kan vi se på litt andre faktorer også.

Just my cup of tea......
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Go Up