• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

SKBCPH

Jeg vil tro det kommer mellom 10 og 11 tusen til Tromsø-kampen og at det blir fullsatt på Haugesund-kampen (12 900). Om Brann i disse to kampene vinner, spiller underholdnende fotball og fortsatt kjemper i toppen av tabellen kan jeg ikke fatte at disse menneskene ikke skal komme tilbake til resten av hjemmekampene også...
- Vi har den treneren vi har.

Jose Arrogantio

Quote from: Yngve on April 23, 2018, 08:01:27 AM
Quote from: Brannfan82 on April 22, 2018, 09:55:42 AMJeg skjønner avisene må tjene penger, men Brann må være tilgjengelig til folk flest, ikke til noen bare.
I
Då kan dei jo byrja med å få spelarar som Acosta til å snakka med media etter kampar då..

Han snakket til brann.no, som i mosetning til BA og BT med sine betalingsmurer er tilgjengelig for folk flest, så den jobben er vel allerede gjort.


Yngve

Quote from: Jose Arrogantio on April 23, 2018, 11:35:22 AM
Quote from: Yngve on April 23, 2018, 08:01:27 AM
Quote from: Brannfan82 on April 22, 2018, 09:55:42 AMJeg skjønner avisene må tjene penger, men Brann må være tilgjengelig til folk flest, ikke til noen bare.
I
Då kan dei jo byrja med å få spelarar som Acosta til å snakka med media etter kampar då..

Han snakket til brann.no, som i mosetning til BA og BT med sine betalingsmurer er tilgjengelig for folk flest, så den jobben er vel allerede gjort.


BA har vel 50-60.000 unike lesarar innom på ein dag og bt.no det dobbelte. Ganske sikker på at brann.no ikkje har meir enn ti prosent av lesarane til ba.no.

Norlings Hund 2

Regner de da kun registrerte brukere, eller tar de også med idioter som meg som klikker meg inn og så kopierer lenken for å Google den slik at jeg får opp litt av begynnelsen av artikkelen? De regner vel sikker med alle som kun går inn på ba.no for å lese overskriftene, selv om de ikke kan lese noen av sakene.

Personlig synes jeg Brann bør boikotte bergensavisene i sin helhet (og alle andre aviser som gjemmer alt bak betalingsmurer) inntil de legger seg på en linje der folk flest kan lese artiklene.

Hvorfor skal Brann i det hele tatt gidde å gi intervjuer til medier som bidrar til å drepe interessen? På tide å sette hardt mot hardt.

Lasaron

De som er født sent på 80-tallet eller senere ble interessert i å lese aviser etter at internet var blitt allemannseie. Lenge var alt gratis der. Det er historisk sett et unntakstilfelle. Nå er ting tilbake til normalen, at man betaler for å lese avisen. Dere som er unge, dere har opplevd unormalen. Dette er normalen.
Tren på langskudd

Hallais

Quote from: Norlings Hund 2 on April 23, 2018, 16:17:58 PMRegner de da kun registrerte brukere, eller tar de også med idioter som meg som klikker meg inn og så kopierer lenken for å Google den slik at jeg får opp litt av begynnelsen av artikkelen? De regner vel sikker med alle som kun går inn på ba.no for å lese overskriftene, selv om de ikke kan lese noen av sakene.

Personlig synes jeg Brann bør boikotte bergensavisene i sin helhet (og alle andre aviser som gjemmer alt bak betalingsmurer) inntil de legger seg på en linje der folk flest kan lese artiklene.

Hvorfor skal Brann i det hele tatt gidde å gi intervjuer til medier som bidrar til å drepe interessen? På tide å sette hardt mot hardt.


Dette må vel være tull? Det er problematisk på så mange nivå. For det første så har vi et vedtak i generalforsamlingen som gjør at Brann rett og slett ikke har lov til det. For det andre er alle tjent med et mangfold av medier. For det tredje, og det mest åpenbare; Skal private organisasjoner jobbe gratis for Brann? Mediene, på samme måte som Brann har vært de siste årene, har vært i en vanskelig økonomisk situasjon de siste årene og må finne måter å tjene penger på. Før kjøpte folk aviser og det var lett å skaffe inntekter fra reklame. Nå er det litt mer utfordrende. Kan ikke skjønne hvorfor en presset bransje skal loggføre gratistimer for å "hjelpe" brann med interessen. Den får Brann skape selv.

Ta eksempelet Demidov. Jeg likte virkelig både pauseintervjuet og etter-kampen intervjuene med Demidov i både BA og BT for det illustrerer Branns problem ganske perfekt. Han stiller opp og gir sitt eget lag (berettiget) huden full i pausen på direktesendt tv. Det skapte engasjement, både fra Stabæksupporterne som sikkert var enige, men også fra andre fotballinteresserte som da kunne klage på at han var både sutrekopp og det ene med det andre.

Etter matchen kan alle se at han var skuffet, men også i ganske godt humør. Han sa han var skuffet over kampen, og sendte samtidig noen små (og ufarlige, vil jeg påstå) stikk til Brannfansen. Det var litt få folk på stadion, og samtidig vitset han om at nå trodde han at Brann vant seriegull, fordi da visste han at Brann kom til kollapse. Alt med et snev av humor. Så leser jeg både her og andre steder at Demidov igjen var blitt "Femidov" og det som verre er. Han ga journalistene et grunnlag for å vinkle og supporterne et grunnlag til å reagere. Da er det verre med Brann slik jeg ser det, for nå har både BT og BA vært oppgitt over at Brann ikke sender ut tilstrekkelig med folk i pressesonen etter kampen, og spillerne lirer av seg selvfølgeligheter.. Hvor er Vidar Riseth? Hvor er Bernt Hulsker? Hvor er Magne Hoseth og Daniel Nannskog?

Norlings Hund 2

Jeg setter det kanskje på spissen, men det er selvsagt ikke tull. Brann er en bedrift det er attraktiv å skrive om, synes du det er riktig at Brann skal gi og gi mens avisene ikke gir noe som helst tilbake?

Helt enig når det gjelder Demidov, en herlig type som snakker rett fra levra.

Til Lasaron: Jeg er født på 70-tallet, og tror selv at aviser som er avhengige av betalingsmurer ikke har livets rett, de fleste vil dø ut innen maks 10 år. De som driver best vil finne andre måter å få inn inntekter på, eller dø ut. Og det er helt greit, men jeg tror mange aviser skjuler seg bak betalingsmurer av nødvendighet rett og slett fordi de ikke klarer å følge med i tiden.

Det meste vil forandre seg over de neste 10 årene, bare se 10 år tilbake og tenk Moores lov. BA og BT vil enten tilpasse seg eller dø ut. Men akkurat for øyeblikket bidrar de begge til at interessen for Brann synker, og jeg ser ingen grunn til at Brann som bedrift skal ofre dem særlig mye oppmerksomhet.

Hallais

Quote from: Norlings Hund 2 on April 23, 2018, 17:39:50 PMsynes du det er riktig at Brann skal gi og gi mens avisene ikke gir noe som helst tilbake?

Siden du spør: Ja. Enkelt og greit :) Og mediene gir eksponering i retur.

Norlings Hund 2

Quote from: Hallais on April 23, 2018, 17:41:50 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on April 23, 2018, 17:39:50 PMsynes du det er riktig at Brann skal gi og gi mens avisene ikke gir noe som helst tilbake?

Siden du spør: Ja. Enkelt og greit :) Og mediene gir eksponering i retur.

Eksponering kun til de som har abonnement på papiravisen, for hvem ellers gidder å betale de latterlige prisene for å lese nettavisen? Som jeg har sagt før - fiks et abonnement for kun Brann og Ballspark, til en pris som er rimelig for de som har lite interesse av resten av avisen eller ikke kunne bry seg mindre om hvor det brenner i Myrskogen, så snakker vi.

Norlings Hund 2

Jeg hadde lett betalt opptil 50 kroner i måneden for kun sport, men det er helt uaktuelt å betale for hele nettavisen deres - i mine øyne er det idioti og dårlig forretningssans å ikke tilby ulike pakker. Det er ikke veldig vanskelig å selge ulike pakker og begrense tilgang avhengig av hvilken pakke man har.

Billy Elliott

Quote from: Norlings Hund 2 on April 23, 2018, 16:17:58 PMPersonlig synes jeg Brann bør boikotte bergensavisene i sin helhet (og alle andre aviser som gjemmer alt bak betalingsmurer) inntil de legger seg på en linje der folk flest kan lese artiklene.

Hvorfor skal Brann i det hele tatt gidde å gi intervjuer til medier som bidrar til å drepe interessen? På tide å sette hardt mot hardt.

I hard konkurranse med mye annet, kan jeg likevel med hånden på hjertet si at dette er det soleklart dummeste forslaget jeg noensinne har lest her inne.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

La meg forklare nærmere hvorfor forslaget om å boikotte BA og BT er hinsides all fornuft.

For det første, premisset er helt feil. Du har sett et problem (at det ikke kommer nok folk på Stadion), og har så funnet opp en årsak (betalingsmurer). Problemet er at du faller allerede i første hinder.

Snittet de siste sesongene har ligget rundt 11-12.000. Dette er historisk sett høye besøkstall for Brann, ikke lave. Interessen er ikke på noe bunnpunkt i det hele tatt, den er faktisk litt over gjennomsnittet av hva klubben normalt har hatt.

Årsaken du lanserer kan derfor ikke være riktig, men la oss ta dette om betalingsmurer også.

BT og BA gir Brann gratis eksponering verdt mange, mange millioner kroner hvert år. Det eneste man krever i retur er at klubben stiller opp. Og dette vil du at man skal forkaste fordi du ikke gidder å abonnere på avisen.

Det du glemmer da er at veldig mange bergenserne holder enten BT- eller BA-abonnement, og har dermed fri tilgang til disse artiklene du påstår dreper interessen for klubben. Dette vil forsvinne med boikott.

Det andre du glemmer er at en god del av stoffet som produseres, for eksempel kampreferat og podcaster, tilbys gratis til alle som ønsker det. Dette vil også garantert falle bort om Brann skulle gått med på ditt forslag.

Denne sesongen kommer uansett til å ende med et lavere snitt enn det vi er vant med fra de siste sesongene. Årsaken til det er ikke betalingsmurer, spillestil eller været. Årsaken er at vi har revet en tribune hvor det satt mange som hadde partoutkort. En god del av disse har ikke ønsket å sitte på en annen tribune, og dermed har snittet fallt. Vi får se om de kommer tilbake neste år, men om de ikke gjør det, er det uansett ikke hverken BA eller BT sin feil.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 24, 2018, 00:01:56 AM #14362 Last Edit: April 24, 2018, 00:37:27 AM by Gulløl
Salg av "mai-pakken" begynner å skyte fart ser jeg.
De som vil kjøpe billetter og sitte sammen med familie eller venner på 16 mai og kun vil ha billetter til den kampen vil nok ikke ha det store utvalget av gode sitteplasser å velge i når salget starter 01 mai . På tribune endene på Frydenbø (A og D) + A på Sparebanken Vest vil det nok være muligheter, lite ellers om en skal sitte noen personer sammen.
Ståplasser vil det nok være mulig å kjøpe et stykke lenger ut i mai om en er fornøyd med å stå tettpakket på Store Stå sammen med 1000 andre.

Billettkjøpere som SKAL og MÅ på 16 mai kampen slik de pleier står overfor et dilemma i år da det er nesten 5000 mindre billetter enn vanlig. Kanskje dette skal kombineres med billettsalg midt oppi en serieledelse etter Ranheim kampen og Sandefjord kampen. I tilfelle sjelden at Brann leder tabellen når 16 mai billettene selges.
Dilemmaet er altså: Enten kjøpe "mai-pakken" før 01 mai eller nøye seg med dårlige sitteplasser i hjørnet og lavt på tribunen(eller ståplasser) om en velger til de første dagene i mai med å kjøpe.

Klarer Brann minst fire poeng tilsammen i de to bortekampene mot Ranheim og Sandefjord tror jeg at salget vil vise 11-tallet til Start kampen og helt utsolgt til FKH kampen altså 12 914 tilskuere.

16 mai kampen tror jeg er helt utsolgt senest 11-12 mai. FKH vil nok trenge hele bortefeltet på 660 billetter selv, så der blir det nok ingen ting å frigjøre til hjemmepublikumet. En smart Brann supporter som vil unngå stress og billettangst kjøper "mai-pakken" før 01 mai og sikrer seg gode plasser til både 06 mai og 16 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brannfan82

Jeg MENER visse Brann nyheter burde vært gratis. For eksempel Ballspark, reaksjoner etter kamp eller overgangsnyheter. At de har betalingsmur på andre lokale saker, vær så god.

Gulløl

April 24, 2018, 15:08:52 PM #14364 Last Edit: April 24, 2018, 15:11:44 PM by Gulløl
Tror at Brann de neste årene etterhvert som økonomien forhåpentligvis blir bedre vil bygge ut sin mediaavdeling med flere ansatte, slik at det blir mer der folk leser om Brann siden det er helt gratis.

Med over 80k følgere på facebook og over 20k på instagram når de allerede ut til mange. Problemet pr. i dag er at mediaavdelingen er for liten og det ikke er kapasitet til å lage nok saker og gode nok saker med variasjon. Saker som vil øke entusiasmen hos flere og dermed øke publikumstilstrømingen.

Men i tillegg er det viktig å ha en kritisk presse som vinkler på andre saker og måter. Men utfordringen er å få folk til å betale for det. Et egen "Brann abonnement" er noe BA og BT alvorlig bør vurdere, der en kun får tilgang til Brann stoff. Dette vil være noe avisene vil øke inntjeningen på, ihverfall på litt sikt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Hvor mange når VG ut til på nett? Hvor mange av leserne til BA og BT er vel ikke innom VG også i løpet av en dag? Og i motsetning til BA og BT, har VG kun plussaker som er dybdeintervjuer.

Så jo, jeg mener Brann bør sette hardt mot hardt og sette noen krav til lokalavisene, da ALLE saker om Brann er gjemt bak betalingsmurer for tiden. Og det er tilfellet i de aller fleste lokalaviser, fotball er gjemt bak betalingsmurer.

De som tror Premier League vinner terreng kun fordi fotballen er bedre må ta seg en bolle. Man kan lese om Premier League i hytt og gevær, mens de fleste artikler om Eliteserien er gjemt og ute av syne. På hvilken måte er dette ikke et problem?

Ellers enig med Brannfan82, et eget abonnement på fotballsaker som ikke koster latterlige 199 kroner per måned er et godt steg på veien.

Hallais

Eventuelt kan du jo betale for tjenestene og lese avisen? Slikt er faktisk ganske vanlig.

blobby winters

Interessant debatt.
Jeg har ikke tenkt tanken før at publikumssvikt kan ha sammenheng med at BT/BA ikke når ut til folket for å skape interesse og entusiasme rundt SK Brann.

blobby winters

Quote from: Hallais on April 24, 2018, 18:15:50 PMEventuelt kan du jo betale for tjenestene og lese avisen? Slikt er faktisk ganske vanlig.

Ekte supportere gjør sikkert det og det er derfor BT/BA setter det bak betalingsmuren for å tjene penger på det.
Men, de som er middelsinteressert og ikke vanligvis går på Stadion vil neppe betale for tjenesten. Dermed har ikke de tilgang til saker som kan skape entusiasmen som skal til for å få dem på Stadion.

Billy Elliott

Hvis betalingsmurer er årsaken til publikumssvikt, er det jævlig merkelig at VIF, som stort sett dekkes av aviser uten betalingsmurer, er laget som har opplevd den soleklart største tilskuerflukten.

Det er nesten så man skulle tro at påstanden ikke henger på greip i det hele tatt...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Også journalister skal ha betalt. Ja, VG er gratis, men VG er knapt nok som avis å regne. Ikke nå lenger.

At noen ikke leser lokal-/regionalaviser og ikke vil betale to halvlitere i måneden for Brann-stoff, er greit nok, det. Men jeg er usikker på om veldig mange i den gruppen ville ha gått mye mer på Stadion hvis Brann-stoffet i avisene hadde vært gratis.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hallais

April 24, 2018, 19:41:34 PM #14371 Last Edit: April 24, 2018, 19:43:34 PM by Hallais
Quote from: blobby winters on April 24, 2018, 18:46:08 PM
Quote from: Hallais on April 24, 2018, 18:15:50 PMEventuelt kan du jo betale for tjenestene og lese avisen? Slikt er faktisk ganske vanlig.

Ekte supportere gjør sikkert det og det er derfor BT/BA setter det bak betalingsmuren for å tjene penger på det.
Men, de som er middelsinteressert og ikke vanligvis går på Stadion vil neppe betale for tjenesten. Dermed har ikke de tilgang til saker som kan skape entusiasmen som skal til for å få dem på Stadion.

Eh, BA/BT er ikke bare en sportsavis. Det burde være andre saker av interesse som kan rettferdiggjøre prisen. Mange av de som er lite eller middels interesserte er nok også allerede abonnenter og leser andre saker og seksjoner. Hvis lite/middels interesserte ikke ønsker å betale for produktet så er det et selvstendig valg, såklart. Men det skal ikke gå ut over de som faktisk allerede betaler og er fornøyd med dem.

Corran

Antall betalings saker tror jeg ikke ha så mye å si. Men når jeg leste gjennom her så jeg en som nevnte at brann har 80k følgere på facebook og 20k på twitter.
Da tror jeg det har større effekt om supportere som er på staddaen legger ut noen små stemningvideoer på Brann sin facebook, Jo flere som legger ut og jo bedre de er jo mer vil de som får den opp i feeden sin bli nysgjerrig. For når de følger Brann på facen så er de interesserte i Brann.
Og en stemningvideo lagt ut av fans fra sin plass på tribunen tror jeg fanger stemningen bedre enn en småproff video lagt ut av Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Yngve

Quote from: Norlings Hund 2 on April 24, 2018, 16:43:48 PMSå jo, jeg mener Brann bør sette hardt mot hardt og sette noen krav til lokalavisene, da ALLE saker om Brann er gjemt bak betalingsmurer for tiden. Og det er tilfellet i de aller fleste lokalaviser, fotball er gjemt bak betalingsmurer.


Akkurat der er det berre ein tapar på, om det skulle skje, Brann.

Eivind

Premier league og CL er det folk bryr seg om for tiden. Norsk fotball er redusert til en aktivitet for spesielt interesserte, også i Bergen.

Det fortonte seg ganske klart for meg da jeg var på HV-øvelse for en stund siden. Det var Brann-Bodø Glimt og hele troppen fikk fri fra øvelse for å kunne se kampen. Av 50 mann i 30-40 årene var det 5 stk som tok seg bryet med å se kampen på fellesarealet.

Etter Brannkampen begynte en engelsk kamp, jeg forlot da stuen men registrerte at lokalet fort ble fylt opp. Så jeg er usikker på hvor mye Brann faktisk kan gjøre for å påvirke dette. De kan ikke presse gjennom engasjement og interesse...

Alonso Solis

Betalingsmurene er selvfølgelig ikke årsaken til at det er lite folk på Stadion. Men man må vel kunne enes om at det ihvertfall ikke ville skadet engasjementet om flere Brann-saker var gratis. Dette blir selvsagt bare synsing, men jeg tror ikke nødvendigvis et eget Brann-abonnement ville hjulpet så veldig. Jeg tror dem som er tilbøyelig til å bryte terskelen der vi betaler for Brann-saker allerede gjør det, og at en slik ordning dermed bare ville gjort at avisene hadde tapt penger uten å ha rekruttert særlig mange nye.


Gulløl

April 25, 2018, 12:02:32 PM #14376 Last Edit: April 25, 2018, 12:20:26 PM by Gulløl
De årene rundt gullet da interessen var størst rundt Brann gjorde TV2  en kjempejobb med produktet Tippeligaen som det den gang het. Så det var ikke bare hunger etter gullet og gullrus etter at gullet kom hem som gav høy tilstrømning av publikum til Stadion de årene. At TV2 hadde høy dekning og mange reportasjer om Brann var ikke noe jeg tenkte noe særlig over før jeg var i et selskap på Østlandet et par år etter gullet og en fotball interessert Oslo borger bare ristet på hodet og kalte TV2 for "Brann TV" når jeg sa jeg var Brann supporter.
Kan ikke forvente at Discovery og Eurosport skal ha samme Brann fokus som dengang sterkt Bergens baserte TV2 hadde, men etter min mening gjør de ikke samme gode jobben med Eliteserien som TV2 gjorde og produktet er blitt mer anonymisert. Har også inntrykk at Østlandslagene og Rosenborg har høyere prioritet, bunnlaget Lillestrøm får minst like mye om ikke mer oppmerksomhet enn serieleder Brann. Et eksempel, Brann tok serieledelse på lørdag men i Eurosport sin sending på søndag mellom 17 og 18 var Brann omtrent ikke nevnt og ihvertfall ikke diskutert, mens flere av "smålagene" og bunnlagene med lite publikumsapell fikk fyldig omtale.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on April 25, 2018, 12:02:32 PMKan ikke forvente at Discovery og Eurosport skal ha samme Brann fokus som dengang sterkt Bergens baserte TV2 hadde, men etter min mening gjør de ikke samme gode jobben med Eliteserien som TV2 gjorde og produktet er blitt mer anonymisert.

Det største problemet i så måte er ikke hvor selskapet er basert, men at Discovery ikke har daglige nyhetssendinger der interessen for hele fotballproduktet  kan holdes vedlike hele uken. Og også at medier som ikke har rettighetene nedprioriterer omtalen etter prinsippet "whats in it for me".
Rød makt på Hansa

ostraume

Dette handler vel og om nye medievaner? For 10 år siden så jeg stort sett hver eneste sportssending på kvelden på TV2. I dag har jeg ikke TV2.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Kanskje er jeg old school, men i gamle dager var det altså noe som het papiravis. Denne kjøpte man, enten som løssalg eller som abonnement. Skulle du lese om Brann måtte du altså betale for det - ikke mye annerledes fra hva du må gjøre i dag. Var du interessert i Brann så betalte du for det.

Å skylde på betalingsmurer for at Brann-interessen daler er skivebom. Da hadde jeg heller brukt tiden på å lobbyeree for en nasjonal nedstenging av Netflix, Sumo, Spotify, HBO, spillservere, Pornhub og hva det nå måtte være, hver eneste søndag kl. 16 - 20 hele sesongen gjennom.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

At NFF ikke fornyet med TV2 er den viktigste enkeltårsaken til at interessen har dalt. Har noen av de ansvarlige noen gang tatt selvkritikk på det?
Tren på langskudd

Spelaren

Kanskje bare interessen falt naturlig? 2018 ligger så langt kun under tre av årene på 90-tallet, noe den tidliger og gufne seriestarten sikkert bidrar til.
Quote from: Lasaron on April 25, 2018, 16:36:21 PMAt NFF ikke fornyet med TV2 er den viktigste enkeltårsaken til at interessen har dalt. Har noen av de ansvarlige noen gang tatt selvkritikk på det?

NFF ta selvkritikk?  ;D  ;D  ;D
Neida, spøk til side - de klarer sikkert det også, men neppe her. Men man må kanskje også anta at den store hypen gav oss urealistiske forhåpninger til hva den nye normen skulle vere.
Gå av.

blobby winters

Det er mange små og mindre små ting som har ført til at folk har blitt mindre interessert i norsk fotball. Men, hvis vi kun ser på Brann, er det likevel merkelig at det går så dårlig når det går så bra med laget. Det er sjeldent at vi har opplevd tap på hjemmebanen under LAN.

Corran

Fortsetter Brann i samme stilen framover så våkner folk (tror og håper eg)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on April 25, 2018, 22:42:12 PMFortsetter Brann i samme stilen framover så våkner folk (tror og håper eg)

Man skulle jo tro det. Men blir det fullt hus dersom vi vinner mot Sandefjord? Det burde vært en selvfølge, men jeg er slett ikke sikker på at vi kommer veldig mye over 10.000.
Rød makt på Hansa

huleste

En ting som er fristende å gjøre når vi er misfornøyd med tilskuertallet, er å gå rundt å klage på det og snakke om hvor tragisk det er.. Men jeg tenker at det er mye bedre å snakke om hvor gøy det faktisk er å være på stadion, og å snakke om hvor god Brann er nå. Det høres mer fristende ut for de som går av og til å komme oftere da, tror jeg. Jeg prøver å få folk med på stadion, med å snakke om hvor gøy det er!

gladiporno

Første prioritet bør være å la folk som ikke følger med Brann hver dag vite når neste kamp skal spilles. Her er Brann svært dårlige.

Av en eller annen grunn, trolig pga økonomi og vilje, velger de å usynliggjøre seg i bybildet. Det er bare lurt hvis man ønsker å bli glemt.

Corran

Quote from: gladiporno on April 26, 2018, 10:32:15 AMFørste prioritet bør være å la folk som ikke følger med Brann hver dag vite når neste kamp skal spilles. Her er Brann svært dårlige.

Av en eller annen grunn, trolig pga økonomi og vilje, velger de å usynliggjøre seg i bybildet. Det er bare lurt hvis man ønsker å bli glemt.
Mye enig med det og er jo Brann sitt ansvar å bli lagt merke til. Men også Bataljonen kunne gjort en jobb her og kanskje de skal dra med Brann på noe som synliggjør Brann bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Har nettopp lest en sak om Brann på VG og kom enkelt frem til 2 videor fra Kristiansund kamp.
1. Brann treneren mistet det fullstendig i disse jubelscenene
2. Her avgjør Brann syv(!) minutter på overtid.

Disse bør være overalt i Bergen media. Pub, restauranter, BT, BA, facebook, instagram, overalt hvor det er storskjerm!
De bildene skaper engasjement og glede blant Bergensere og forhåpentligvis motiverer folk til å være med på Stadion og gå av hengslene sammen med tusenvis av andre Bergensere

Jeg vet at det kan bli vanskelig siden Eurosport har rettighetene, men hvis VG kan vise de (ingenting gratis, du får 15sek reklame først), kan ihvertfall BT og BA få til det samme.

huleste

Quote from: blobby winters on April 26, 2018, 20:38:04 PMHar nettopp lest en sak om Brann på VG og kom enkelt frem til 2 videor fra Kristiansund kamp.
1. Brann treneren mistet det fullstendig i disse jubelscenene
2. Her avgjør Brann syv(!) minutter på overtid.

Disse bør være overalt i Bergen media. Pub, restauranter, BT, BA, facebook, instagram, overalt hvor det er storskjerm!
De bildene skaper engasjement og glede blant Bergensere og forhåpentligvis motiverer folk til å være med på Stadion og gå av hengslene sammen med tusenvis av andre Bergensere

Jeg vet at det kan bli vanskelig siden Eurosport har rettighetene, men hvis VG kan vise de (ingenting gratis, du får 15sek reklame først), kan ihvertfall BT og BA få til det samme.

Jeg er enig! Så det samme klippet og syns det er rart at det ikke blir brukt mer. Fantastisk bilde på engasjement!


Gulløl

24 timer igjen til billettsalget til 16 mai kampen starter for de som ikke vil kjøpe mai-pakken.
Hovedsaklig på Frydenbø det er ledige billetter.
På BOB og Sp.Vest er det tynt med billetter igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

DumboMumbo

https://www.nettavisen.no/sport/tffere-kamp-om-brann-billetter/833963.html

Var ikke slik pga god markedsføring.

Brann solgte av seg selv.

Interessen er blitt mye mindre og kommer ikke tilbake ved å dele snutter på Facebook.

Superjack

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Publikum-svikter-Eliteserien-Kan-fa-de-darligste-besokstallene-pa-20-ar-254386b.html

La oss gjenta suksessen med seriestart i snø og is, det fremmer norsk fotball internasjonalt og publikum jubler (når de ser PL på tv)
Brannsupporter.

Gulløl

1 time igjen til billettsalget starter til 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 30, 2018, 23:36:21 PM #14395 Last Edit: April 30, 2018, 23:55:10 PM by Gulløl
16 mai salget som startet ved midnatt. Jeg tok noen bilder av feltene som viser ledige billetter like før midnatt og sammenlignet 20 minutter etter midnatt. Jeg registrerer da kraftig pågang og salg av billetter på den korte stunden. Mest pågang på BOB naturlig nok da også 2 for 1 tilbudet fra BT startet ved midnatt. Om en vil ha billetter ved siden av hverandre på BOB er nok den muligheten borte tidlig på dagen i dag 1 mai.
Om det har vært lite interesse for de første kampene er det det nå satt igang et rotteres om de 16 mai billettene som er igjen ser det ut til. Ikke så unaturlig nå vi vet at nærmere 5000 i antall av de som pleier å komme ikke får billett i år. Forhåpentligvis vil oppmerksomheten rundt stor pågang til 16 mai også påvirke salget til 06 mai, som kjent avler fotballfeber mer fotballfeber. Om vi ikke får to utsolgte kamper bør Tromsø kampen ihvertfall passere 11 000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Har tatt en grov prognose som viser at salget nå har passert 10 000 til 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 01, 2018, 10:32:35 AM #14397 Last Edit: May 01, 2018, 10:40:13 AM by Gulløl
Trøkket etter billetter til 16 mai kampen har i de første timene av 01 mai vært enormt og helt oppe på 2007 nivå. Enorm kontrast til pågangen til de første hjemmekampene. Det er snart bare ståplasser og free seating igjen på de tre tribuneseksjonene. Den mindre mengden sitteplasser ved siden av hverandre som er igjen blir utsolgt i løpet av dagen. Om det ikke passerer 12 000 solgte i løpet av dagen skal det ikke være mye igjen.
Ser at media ikke har fanget opp den enorme interessen enda, når de skriver om det bryter nok panikken ut blant etternølerne, hehe. Kanskje det blir comeback av grinemannen også på TV2.
Egentlig en deilig følelse at mange av de som har gitt faen i Brann i de første hjemmekampene ikke får billett til 16 mai i år. Men det kan være en fin erstatning å kjøpe til Tromsø kampen på søndag, håper mange tenker slik.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on May 01, 2018, 10:32:35 AMTrøkket etter billetter til 16 mai kampen har i de første timene av 01 mai vært enormt og helt oppe på 2007 nivå. Enorm kontrast til pågangen til de første kampene. Det er snart bare ståplasser og free seating igjen på de tre tribuneseksjonene. Den mindre mengden sitteplasser ved siden av hverandre som er igjen blir utsolgt i løpet av dagen. Om det ikke passerer 12 000 solgte i løpet av dagen skal det ikke være mye igjen.

Ser at media ikke har fanget opp den enorme interessen enda, når de skriver om det bryter nok panikken ut blant etternølerne, hehe.

Egentlig en deilig følelse at mange av de som har gitt faen i Brann i de første hjemmekampene ikke får billett til 16 mai i år. Men det kan være en fin erstatning å kjøpe til Tromsø kampen på søndag, håper mange tenker slik.

Bør jo bli fullt på søndag også, like spennende kamp mot Tromsø sportslig sett, som mot Haugesund

Nixon

16. mai er en egen greie når det kommer til interesse. Det er de andre kampene som er interessante i forhold til billettsalg.
Rød makt på Hansa

Go Up