• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

6347

Quote from: Billy Elliott on March 15, 2018, 14:07:17 PMVi må nok si oss fornøyd med å bikke 8000. Hvor enn tragisk det høres ut. Slik var det jo også på første kamp i fjor, av en eller annen grunn. Tok seg heldigvis opp utover.

Jeg tror det lave tilskuertallet på åpningskampen i fjor handlet om 2 ting:

1: Mesterfinalen mot RBK uken før ble markedsført ganske heftig, noe som gikk litt ut over Godset-kampen. Mesterfinalen hadde jo 10 700 tilskuere, noe som må sies å være bra siden dette var en nyvinning uten noe særlig prestisje.
2: Godset-kampen var midtukekamp.

Gulløl

Vet ikke hva stipulerte tall dere legger inn for solgte på bortefeltet men de pleier ikke stille så mange.  Et optimistisk anslag er at B/G stiller 200 - 250 ved kampstart. Men kan bli under 200 også.
På dette tidspunkt tre dager før kampstart ville jeg ikke anslått at det er solgt mer en maks 150 på bortefeltet. Som kjent er det kapasitet på 600 på bortefeltet.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Quote from: Gulløl on March 15, 2018, 14:31:28 PMSom kjent er det kapasitet på 600 på bortefeltet.

Er det felt F på BOB du tenker på da? Der har jeg kommet frem til en kapasitet på ca 330.

Gulløl

March 15, 2018, 15:01:44 PM #14304 Last Edit: March 15, 2018, 15:04:49 PM by Gulløl
Quote from: 6347 on March 15, 2018, 14:51:31 PMEr det felt F på BOB du tenker på da? Der har jeg kommet frem til en kapasitet på ca 330.
Setene blir tatt bort, blir ståfelt for å få kapasitet til 660. Altså Brann sitt hjemmepublikum har kun 12.254 sitteplasser og ståplasser disponibelt tilsammen.
Klipp fra brann.no.:
I den forbindelse er kapasiteten gjennomgått på nytt. Den ender på 12.914 i byggeåret, mot 17.686 tidligere sesonger. Det inkluderer 660 plasser på det nye bortefeltet på BOB-tribunen felt F.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 15, 2018, 15:17:40 PM #14305 Last Edit: March 15, 2018, 15:31:08 PM by Gulløl
Ser at jeg var for optimistisk i min stipulering av bortesupportere, tok et søk og fant denne infoen på B/G sin hjemmeside.
Klipp:
- I går var det solgt over 20 billetter til bortefeltet, så det kan bli et sted mellom 30-50 supportere på borteseksjonen, tipper Holmen.

http://www.glimt.no/nyheter/billetter-brann-bodo-glimt

Ikke stor hensikt å prioritere å skru bort 330 plastseter til denne kampen, ser på det siste utbyggingsbildet at det ikke er gjort enda. NFF gir vel dispensasjon frem til første kamp det er den minste sjanse for at det passer 330 solgte. Om de bruker litt fornuft da.

Med så elendig salg også på bortefeltet er det ikke sikkert det har passert 7000 solgte enda.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Quote from: Gulløl on March 15, 2018, 15:01:44 PM
Quote from: 6347 on March 15, 2018, 14:51:31 PMEr det felt F på BOB du tenker på da? Der har jeg kommet frem til en kapasitet på ca 330.
Setene blir tatt bort, blir ståfelt for å få kapasitet til 660. Altså Brann sitt hjemmepublikum har kun 12.254 sitteplasser og ståplasser disponibelt tilsammen.

Klipp fra brann.no.:
I den forbindelse er kapasiteten gjennomgått på nytt. Den ender på 12.914 i byggeåret, mot 17.686 tidligere sesonger. Det inkluderer 660 plasser på det nye bortefeltet på BOB-tribunen felt F.


Det var sånn det var ja. Begynte å lure litt på hvor vi skulle plassere de bortesupporterne som stiller over 330 (ikke mange riktignok), siden vi plikter å sette av 5 % (ca 650) av plassene til bortesupporterne.

Jeg kom til å tenke på antall sitteplasser på stadion i år. Det skulle bli 11 254 (1000 plasser på SS trukket i fra). Sittekapasiteten er nesten identisk med hva det var etter Hansatribunen sto klar (var det høsten 98 eller våren 99?) og frem til neste byggeprosjekt startet i 2006. I den perioden hadde vi ca 11 150 sitteplasser. Det vil si, i 2004 påla NFF oss å sette opp en midlertidig tribune i klokkesvingen. Da fikk vi 1005 ekstra sitteplasser, men samtidig gikk den totale kapasiteten ned fra 19000 til 17600.


Tilbake til billettsalget til Glimt-kampen

Her er billettsalget de siste 4 dagene før kamp på de kampene jeg har tall på fra i fjor. VIP og bortesupportere er ikke regnet med.

VIF 2/7: 3992 (16136 totalt)
Odd 13/8: 1384 (10019 totalt)
Kristiansund 29/9: 1331 (10025 totalt)
RBK 22/10: 1282 (13618 totalt)
LSK 5/11: 1133 (9594 totalt)
Tromsø 26/11: 648 (9941 totalt)


Hvis vi skal sammenligne med disse salgstallene tror jeg 8700 (åpningskampen i fjor) er helt i øvre sjiktet av hva vi kan håpe på. Gitt at anslaget om ca 7000 solgte stemmer. Hvis jeg skal tippe nå sier jeg 8100-8300 tilskuere på søndag.


6347

De siste 48 timene kommer jeg frem til 157 synlige solgte billetter. I tillegg kommer som nevnt Store Stå, de to andre unummererte feltene på Frydenbø, VIP og bortesupportere.

Det synlige salget siden onsdag kveld fordeler seg slik:
BOB: 104
SpV: 42
Frydenbø: 11

Gulløl

March 18, 2018, 11:15:54 AM #14308 Last Edit: March 18, 2018, 11:17:44 AM by Gulløl
Har tempoet i salget økt og kan vi klare over 8000 solgte ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Hvor ble det av alle fra den revne tribunen? Var jo akkurat like mange som vanlig på de tre gjenværende sidene
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on March 18, 2018, 21:17:39 PMHvor ble det av alle fra den revne tribunen? Var jo akkurat like mange som vanlig på de tre gjenværende sidene

Kan virke som de ble sittende der under rivingen. RIP.
Gå av.

Gulløl

To ballgutter/ballmenn med hjelm i dag. Ballen fant de til slutt også. Om de også var på leting etter publikum vet jeg ikke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

8400 solgt og kanskje et sted mellom 5-6000 innenfor.

Utmedsnolken

tror ikke det nye billettsystemet hadde taklet stort flere tilskuere enn det som kom i går. På tide å kjøpe inn noen qr-lesere?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on March 19, 2018, 13:55:33 PMtror ikke det nye billettsystemet hadde taklet stort flere tilskuere enn det som kom i går. På tide å kjøpe inn noen qr-lesere?

Var det krøll på billettleserne som gjorde at så mange kom inn etter kampstart? Jeg trodde det var køer i sikkerhetskontrollen som jeg følte var litt mer grundig i går enn tidligere.
Rød makt på Hansa

yashin

Quote from: Nixon on March 19, 2018, 14:19:07 PMVar det krøll på billettleserne som gjorde at så mange kom inn etter kampstart? Jeg trodde det var køer i sikkerhetskontrollen som jeg følte var litt mer grundig i går enn tidligere.

Det er kun sikkerhetskontroll på Hansa. Og billettsjekken tok vesentlig lengre tid i går enn tidligere. Det må de få orden på.

Lasaron

I inngang 8 gikk det fort og greit.
Tren på langskudd

6347

Gårsdagens tilskuertall er Branns laveste i Eliteserien siden kampen mot Tromsø i 2003, kampen som sørget for at vi tok sommerferie på sisteplass.

Jeg fryktet tilskuertallet skulle være enda lavere i går, for på billettkartet sto salget nesten stille både på lørdagen og utover søndagen. Salget på de usynlige feltene kan ha lagt høyere enn anslått eller så var salget de siste par timene før kampstart bedre enn på de fleste kamper i fjor. Synes jeg kunne se på BTs Ballsparksending at det var flere folk ved billettlukene enn det pleide å være i fjor.

Ble ikke billettsalget til Kristiansund-kampen lagt ut samtidig som Glimt-kampen? Går man inn på de andre kampene får man beskjed om at billettsalget ikke har startet. På Kristiansund-kampen kommer man helt inn på billettkartet, men samtlige felt er oppført som utsolgt. Slik har det vært i alle fall siden onsdag i forrige uke. Om det er en teknisk feil eller hva det er vet jeg ikke, men det er uheldig at det har gått nesten en uke uten at det har vært mulig å kjøpe billett til den kampen. Før Glimt-kampen har man sikkert ikke tapt så mange solgte billetter på det, men i dag er det sikkert noen som kunne tenke seg å kjøpe billett etter seieren i går.

Gulløl

Quote from: 6347 on March 19, 2018, 19:53:45 PMBle ikke billettsalget til Kristiansund-kampen lagt ut samtidig som Glimt-kampen? Går man inn på de andre kampene får man beskjed om at billettsalget ikke har startet. På Kristiansund-kampen kommer man helt inn på billettkartet, men samtlige felt er oppført som utsolgt. Slik har det vært i alle fall siden onsdag i forrige uke. Om det er en teknisk feil eller hva det er vet jeg ikke, men det er uheldig at det har gått nesten en uke uten at det har vært mulig å kjøpe billett til den kampen. Før Glimt-kampen har man sikkert ikke tapt så mange solgte billetter på det, men i dag er det sikkert noen som kunne tenke seg å kjøpe billett etter seieren i går.

Billettsalget til Kristiansund kampen som det er 19 dager til har nok ikke startet. Men rart at det er oppført som utsolgt, det er nok en feil. Det er ikke oppført når salget starter slik som til de neste hjemmekampene.
Til den tredje hjemmekampen mot Stabæk er det oppgitt at salget 10 dager før kampstart.
Til den fjerde og femte hjemmekampen mot Tromsø og Haugesund er det oppgitt at salget starter 15 dager før kampstart.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 20, 2018, 01:08:14 AM #14319 Last Edit: March 20, 2018, 01:47:20 AM by Gulløl
Tro hvor tidlig 16 mai kampen blir utsolgt i år når kapasiteten kun er 12.914.
Om en ser på når dette tilskuertallet ble passert siste fem årene i salg har dette nivået blitt passert den 11 mai (2 ganger), 12 mai(1 gang) og 14 mai(2 ganger).
Om ikke folk er enda tidligere ute i år tilsier dette at det blir utsolgt en gang i perioden 11 til 14 mai. Men folk bør absolutt være enda tidligere ute i år om de skal ha gode sitteplasser. Salget starter 01 mai, tipper at når den første uken i mai omtrent er ferdig er det ikke så mange gode sitteplasser ved siden av hverandre å hente lenger.

Skal nok bli greit for oss som fornuftig nok har sikret oss partoutkort å se folk kjempe om billettene til denne kampen. Spesielt om Brann ligger i toppsjiktet på tabellen skal det bli et skikkelig rotteres etter billetter de første dagene i mai.
Over 4000 som normalt kommer  på Stadion må i år holde seg hjemme. Store fare for intervju med "grinemenn" som ikke har fått billett på tv2 ; ) .

Når det gjelder bortefeltet på 660 billetter blir nok også det for lite kapasitet i forhold til etterspørsel siden det er laget fra nabobyen i sør som kommer på besøk på dagen før dagen. Flere av de siste 16 mai kampen på Stadion har deler av bortefeltet blitt brukt til hjemmepublikum, noe som ikke er mulig å gjøre i år siden det er FKH som kommer.

Statistikk tilskuertall de siste åtte årene på 16 mai:
2017: 17.009 mot Sandefjord.
2016: 17.686 mot Stabæk (utsolgt)
2015: 17.284 mot Nest Sotra.
2014: 17.032 mot B/G.
2013: 17.179 mot Aalesund.
2012: 17.200 mot Sogndal.
2011: 17.237 mot Start.
2010: 17.085 mot Lillestrøm.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

I kommunikasjonen fra Brann da salget til Glimt-kampen startet fokuserte Brann mye på at det er færre seter i år. "Begrenset antall seter!", "anbefaler vi å kjøpe billetter i god tid før kampdag." Som vi alle vet ble det slett ikke trangt om plassen, så spørsmålet må jo bli om det er et unødvendig fokus på antall seter? Slik markedsføring kan jo fungere dersom det fra før er stor etterspørsel i markedet, men det er ikke like effektivt i et kjølig marked. Da kan det i verste fall virke mot sin hensikt.
Rød makt på Hansa

6347

Billettsalget til Kristiansund-kampen er ikke spesielt lystig. På de 17 feltene som er synlig på billettkartet (samlet kapasitet ca 8460) er det nå solgt ca 5240 billetter. Onsdag kveld før Glimt-kampen var det til sammenligning solgt ca 5630.

Salget ligger altså ca 390 bak Glimt-kampen, der tilskuertallet var 8447.

Salget er lavere på 15 av 17 felter. Det kan jo selvsagt være solgt flere billetter på de unummererte feltene og på VIP, men jeg vet ikke hvor sannsynlig det egentlig er.

ACHTUNG

Det jeg reagerer litt på, er at på BOB, er de øverste, mest attraktive setene rødfargede, dvs ikke åpen for bestilling. Sånn var det både mot Glimt og nå mot KBK. MEN, på mai-pakken, der er disse setene åpne for bestilling. Kan noen forklare?


Billy Elliott

Quote from: 6347 on April 04, 2018, 18:39:49 PMSalget ligger altså ca 390 bak Glimt-kampen, der tilskuertallet var 8447.

Og så var plutselig Bergen dekket av snø igjen. Jeg tror neppe det kommer til å sette fyr på billettsalget.

Ifølge Storm skal det dog være 9 grader og opphold ved kampstart søndag, så kanskje vi kan håpe på stort billettsalg på kampdagen...neida bare køddet, det skjer jo aldri lengre.

Nei, blir fort en mellomsesong dette her, publikumsmessig. Mange gamle travere som satt på Søndre gidder tydeligvis ikke å sitte noe annet sted, og holder seg hjemme. Blir interessant å se om de kommer tilbake neste år. Jeg tviler.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 06, 2018, 13:46:00 PM #14324 Last Edit: April 06, 2018, 13:50:35 PM by Gulløl
Klarer vi å passere 8000 solgte billetter på søndag ? Hva sier du 6347 som har best oversikt ?
Selv tipper jeg at salget havner mellom 7900 og 8300.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Siste 48 timer er det solgt 167 billetter på de synlige feltene. Salget samme periode før Glimt-kampen var 157 billetter. Salgstakten er mao omtrent den samme som sist, men vi ligger ca 380 billetter bak. Et tilskuertall mellom 7900 og 8300 høres nok fornuftig ut.

Gulløl

Kan nevnes at kommersiell leder Camilla Schutz på direktesendingen til BA i i foremiddag sa at de da hadde solgt rundt 7000 billetter og hadde ambisjon om opp mot 10 000 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Hysterisk dårlig salg da.. Har bare alle på den gamle tribunen funnet ut at de ikke vil sitte på noen annen tribune?

Gulløl

April 07, 2018, 11:24:26 AM #14328 Last Edit: April 07, 2018, 11:52:20 AM by Gulløl
Quote from: huleste on April 07, 2018, 10:26:40 AMHysterisk dårlig salg da.. Har bare alle på den gamle tribunen funnet ut at de ikke vil sitte på noen annen tribune?
Tror det er en betydelig gjeng blant de aldrende på den tribunen som har vært trofaste supportere som har flyktet til sofakroken og ser kampene gratis på TV-skjermen. En stor del av de eldre ønsker ikke store forandringer og trives med slik de pleier å ha det, gå inn den samme inngangen på Stadion, gå ned den samme trappen, hilse på de samme folkene som de har hilst på i flere tiår og ha de samme kjente fjesene rundt seg. Store omveltinger går ut over motivasjonen til å stille på Stadion for mange av de eldre, noe yngre supportere klart lettere tilpasser seg til. En del psykologi inne bildet her som en ikke skal undervurdere. Men nå var det slik at Brann måtte ha en ny tribune, ikke noe å gjøre med det og en riktig beslutning og så blir det som det blir med frafallet.
Ellers på øvre Frydenbø der jeg sitter synes jeg også det er blitt mindre pensjonister, ikke så rart siden de har hatt veldig billige partoutkort siste årene som ble mer en doblet i pris til denne sesongen. Nå er det sånn at Brann har prioritert om og gir fra denne sesongen av de beste prisene til barn og prioriterer familer. Helt sikkert fornuftig å gi et godt tilbud til familier men synes pensjonistene (sikkert mange av de minstepensjonister) kunne fått beholdt de billige partoutkortene på Frydenbø, ihverfall ikke økt prisen så mye samme året som den gamle tribunen ble revet. Tror Brann har undervurdert frafallet fra den eldre garde i år, en nok en av flere grunner til publikumsvikten. I morgen blir det andre kamp på rad der oppmøtet blir rundt 50 % av kapasiteten selv om den ene langsiden er borte, trist som faen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det nye systemet med scanning av strekkode er en skikkelig flaskehals ved inngangspartiene. I alle fall der jeg gikk inn i går. Godt voksne non-digitale menn som står og fomler med en mobil er ikke akkurat effektivt!
Rød makt på Hansa

ostraume

Begge kampene har jeg gått inn uten å bli scannet da den eldre herren i døren har "tekniske problemer"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Knappe 8000 tilskuere på kampen i går. Det er jo katastrofalt dårlig, men det har jo blitt sånn at ingen reagerer særlig mye på det. Det er ikke mange år siden det var ytterst pinlig å komme under 10.000, nå er det blitt veldig bra.

Bare for å sammenligne hadde Molde 6500 tilskuere mot Tromsø i forrige runde. Mye mindre by og mange færre (vil jeg tro) bortesupportere. Men likevel ikke veldig langt unna.
Rød makt på Hansa

6347

Akkurat som i forrige hjemmekamp, må vi tilbake til Tromsø-kampen i juni 2003 for å finne sist tilskuertallet var lavere. Skulle vi komme under 7806 i løpet av sesongen vil det være det laveste siden år 2000. Hadde det ikke vært for et bra borteoppmøte kunne det fort skjedd allerede i går.

De to hjemmekampene før 16. mai er lørdag 21/4 kl. 18 mot Stabæk og søndag 6/5 kl. 20 mot Tromsø. Begge sendt på åpne TV-kanaler. Uten kampanjer tror jeg det skal bli vanskelig å komme noe særlig over 8500 på noen av disse. I verste fall ser vi 7-tallet. Jeg vet ikke hvor godt dette pakketilbudet til Tromsø-kampen + 16. mai-kampen har slått an. Kanskje gir det en liten effekt til Tromsø-kampen.

Sett at vi har et snitt på 8400 før 16. mai-kampen, vil det øke til 9300 med fullt hus (12 900). Skal vi klare over 10 000 i snitt må vi da ha 10 400 i snitt på de siste 10 hjemmekampene. Sånn som det ser ut nå skal det holde veldig hardt.

Jeg er også spent på hvor tidlig 16. mai-kampen blir utsolgt.

Gulløl

April 11, 2018, 12:59:49 PM #14333 Last Edit: April 11, 2018, 13:19:05 PM by Gulløl
Ser at Brann er tidlig ute med markedsføringen til Stabæk kampen og fokuserer på flere ting som kan trekke mer folk, det er bra. Har vært mye å gå på og for svakt tidligere til mange kamper. Se mot Rosenborg, hvordan de jobber på flere plan, mye å lære. Så får vi håpe vi at vi ser 10-tallet mot Stabæk, trenger nok en seier mot Sarpsborg for å klare det i tillegg til en god markedsføring. Hyppig markedsføring nesten daglig de elleve dagene frem mot kampstart vil hjelpe på. Og på de dagene det ikke er markedsføring mot Stabæk kampen bør annonsen på "16 mai pakken" løftes opp til topps på hjemmesiden og også markedsføres jevnlig i sosiale medier i tillegg. At det blir kamp om billettene til 16 mai for de som kun skal på den kampen er det liten tvil om og det bør utnyttes maksimalt. Nærmere 5000 av de som pleier å få billett til 16 mai får ikke gå på denne kampen i år som pleide å bli utsolgt eller tett oppunder utsolgt når kapasiten var 17 686. Tror ikke så mange har fått det med seg enda at billetter blir mangelvare for det har foreløpig ikke vært så stort salg av "16 mai pakken". Mulig mange tror det ordner seg vel, eller planlegger å kjøpe første dagene i mai. Som kjent starter billettsalget kl.00:00 den 01 mai for de som kun vil ha billetter til 16 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Brann er på hugget og sender ut mail rett etter kampslutt. Så får vi se om det hjelper. De siste årene har jeg gått på mange smeller der jeg har vært for optimistisk. Lørdag klokken 18.00 er nok et dårlig tidspunkt for noen, men for andre kan det passe utmerket at det er fridag dagen etter. Både de som har lang reisevei, kommer med unger eller tar det som vorspiel. Vi får se. Men over 10.000 bør det vel komme etter seieren i kveld?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

Billy Elliott

Tror faktisk ikke på over 10.000. De store massene er fryktelig tunge å vende i denne byen, og lørdager er tradisjonelt et dårlig publikumstidspunkt for oss. Blir nok «grunnfjellet» (ca 8000) pluss noen ekstra (sted mellom 1000 og 1500) som møter opp pga av den gode seriestarten. Ender et sted på 9-tallet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 16, 2018, 10:16:24 AM #14337 Last Edit: April 16, 2018, 10:22:48 AM by Gulløl
Lørdagskampen kl. 18 mot Sogndal i fjor den 09 september trakk 15 374. Da var heller ikke den dårlige perioden i juli så langt unna i minnet og det var ikke akkurat noen grunn til stor fotballfeber i byen.
- Brann har i år hatt sin beste sesongstart siden gullsesongen 2007, året da billettsystemet gikk i knestående når billettsalget startet til hjemmekampene og der mange kamper ble utsolgt på få timer.
- Kommende lørdag går kampen på lukket TV-kanal.
- Brann er allerede godt i gang med markedsføringen til kampen.
- Brann kjører kampanje med supertilbud til lag og foreninger, 100 kr for barn og 200 kr for voksne.
- Brann sin kaptein Vito oppmoderer folk til å fylle Stadion på lørdag og forteller hvor mye det betyr for laget.
- Og ikke minst med seier inntar Brann 1 plass på tabellen etter runden om Brann vinner og Molde samtidig taper eller spiller uavgjort borte mot VIF.

Men likevel. Det eneste jeg føler meg sikker på er 9-tallet på dette tidspunktet. Det har vært veldig lite bevegelse i billettsalget siden seieren i går. Vet ikke hva som har skjedd med Brann interessen i denne byen, klarer noen å stille diagnose og fortelle hvilke medisin som skal brukes er det flott. Mulig Plumbo er det riktige, kan virke som det er en jævlig stor propp en plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Veldig mange, ikke bare i denne byen, men også i resten av landet har gått tapt til den kommersielle mastodonten Premier League. TV 2 klarte å «vende massene» da de overtok Tippeligarettighetene, men de klarte sannelig å vende dem tilbake da de mistet dem og heller satset for fullt på PL.

Det er generelt enklere å være blodfan av et utenlandsk lag. Det kan man nemlig stort sett være fra sofaen, uten å få dårlig samvittighet. Så kan man humre litt over de få kompisene som fremdeles trosser vær og vind for å se slik elendig norsk fotball.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kirk

Noen som har oversikt over hvordan det går med billettsalget til Stabæk-kampen?

ACHTUNG

7500 ifølge Schulz, til BA.no +.

Gulløl

April 19, 2018, 20:46:20 PM #14341 Last Edit: April 19, 2018, 20:48:53 PM by Gulløl
Brann vurderer å nedjustere sitt eget budsjett etter svikten. Og det med den beste starten og mest spennende laget siden 2007. Det året ble Stadion utsolgt til de fleste kampene samme dag billettene ble lagt ut, og det var snakk om at flere kamper kunne solgt 25 000 om det var kapasitet til det. Foran 2008 sesongen var det 16 000 på venteliste til partoutkort. På kommende lørdag da Brann kan innta GULL-posisjon er det ikke sikkert det passerer 9 000. Noe er hakkende gale i denne byen.

Noen får prøve en omskriving av det legendariske sitatet til den tidligere ordføreren i Bergen Harry Hansen forkynte i et radioprogram: "Ligg dokker sammen og gjorr nokke!"

Klipp fra BA artikkelen:
Før denne sesongen solgte Brann 6080 partoutkort, noe som er cirka 1000 færre enn de to foregående sesongene. Schutz har ikke noe klart svar på hvorfor bergenserne uteblir.
- Jeg skulle gjerne gitt et svar på hvorfor det er slik. Vi gjør de samme tingene som vi har gjort tidigere, og vi gjør andre ting i tillegg. Det er ingen ting som tilsier at det skulle sett sånn ut, sier hun.
- Jeg tror at den tidlige seriestarten, og all den negativiteten det skapte, kan ha hatt noe å si, men det må vi ha lagt bak oss nå. Nå skinner solen og banen er grønn og fin, sier hun.
Gjennomsnittlige antall solgte billetter var i fjor på 11.859. Det reelle tilskuersnittet var på 9487. Brann har budsjettert med et snitt på 11.300 solgte billetter denne sesongen.
Så langt er snittet nærmere 8000. Den nedjusterte kapasiteten gir også små muligheter til å ta igjen det tapte. Nå vurderer Brann å nedjustere sitt eget budsjett.
- Dette er noe vi må vurdere etter de to neste hjemmekampene. Vi tåler to kamper med lave tall, men om dette er en trend som vedvarer, vil det selvfølgelig få konsekvenser for totalen, sier Schutz.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

April 19, 2018, 20:48:21 PM #14342 Last Edit: April 19, 2018, 21:15:43 PM by Billy Elliott
Har hørt mange dumme forklaringer på hvorfor folk ikke gidder å gå på Stadion. Man ser for eksempel et titalls av dem hver gang Doddo har chat under kampene.

«Gidder ikke gå når de er så dårlig». Brann er serieleder med seier.

«Gidder ikke gå når det fremdeles er bikkjekald vinter ute». Det er Syden-temperaturer i Bergen.

«Gidder ikke gå når de spiller så lite underholdende fotball». Spilte nettopp ut to av Eliteseriens beste lag på bortebane.

«Gidder ikke gå når det er så dyrt». Man kan få greie plasser til knapt 200kr. 100 for ungene.

Fasit? Tilskuertallet på søndag overstiger neppe 9000. Unnskyldningene er brukt opp, det er på tide at folk gjør som Michael Jackson oppfordret, og «take(s) a look at the man in the mirror».

Nei! Det er ikke Brann, været, spillestilen eller noen andre sin skyld at DU ikke kommer på Stadion lenger. Det er din skyld. Det er et valg den enkelte tar. Og for all del, om man ikke vil, så er det ingen som tvinger en. Men slutt å legge skylden for manglende oppmøte alle andre steder enn der den faktisk hører hjemme.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Quote from: Gulløl on April 19, 2018, 20:46:20 PM.....Foran 2008 sesongen var det 16 000 på venteliste til partoutkort......

Dette høyres ut som mega oppspinn!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on April 19, 2018, 23:56:35 PMDette høyres ut som mega oppspinn!
En smule feil formulert, det var etterspørselen som var 16 000.
Det ble solgt 13 082 partoutkort i 2008 Det var omtrent 3 000 på ventelisten som ikke fikk partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann melder: Vi legger til rette for at de som ble snytt for Skarverennet i dag får en hyggelig kveld på Stadion. Sammen med arrangøren får de påmeldte tilsendt et spesialtilbud som vi håper mange benytter seg av. Avspark 18.00.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Salget til dagens kamp lå lenge på nivå med de forrige kampene, men salget har tatt seg opp i går og i dag.


Tre timer før kampstart var 5910 av 8460 billetter solgt før Kristiansund-kampen. Tilsvarende tall i dag er 6610 av 8460 solgte. Altså 700 flere solgte. Legger man til de øvrige feltene ligger vi kanskje på over 1000 flere solgte? (vil tro det er solgt tilsvarende flere der)


Merk at bortesupportere ikke er med i tallene. Kristiansund stilte vel med rundt 400 sist. Stabæk stiller neppe med noe særlig mer enn 100 dag. Så hvis det f. eks blir solgt 1000 flere billetter til Brannsupportere vil det neppe utgjøre noe mer enn 700 ekstra på tilskuertallet.






Brannfan82

Jeg føler disse betalingsmurene på Brann saker i BT og BA, er en av årsakene til dalende interesse for Brann. Og det smitter selfølgelig over til tilskuertallene på stadion. Jeg skjønner avisene må tjene penger, men Brann må være tilgjengelig til folk flest, ikke til noen bare.

Yngve

Quote from: Brannfan82 on April 22, 2018, 09:55:42 AMJeg skjønner avisene må tjene penger, men Brann må være tilgjengelig til folk flest, ikke til noen bare.

Då kan dei jo byrja med å få spelarar som Acosta til å snakka med media etter kampar då..

Gulløl

Synes Brann har tatt tak for å bli mer tilgjengelig i det siste. For eksempel live sendingene til BA før hjemmekampene der spillere, trenere og ledere stiller opp. Et annet eksempel er at Sivert Heltne Nilsen bruker fire timer av søndagskvelden i Tv2 sitt studio selv om kanskje fokuset skulle vært på restitusjon og oppladning til toppkamp i Trøndelag tre dager etter. Men det er alltid muligheter til å bli enda bedre noe jeg tror Brann har økt fokus på, men det må ikke tippe for mye andre veien heller spesielt i denne perioden med to kamper i uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up