• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Jeg tviler på at pkortsalget tar av før jul, nå som det endte i ingenmannsland. Så får man se hvordan det blir, når søndre rives i februar.

6347

På billettkartet har det blitt solgt 63 synlige billetter til Tromsø-kampen i dag. Dette er det svakeste billettsalget mandag i kampuken siden jeg begynte å følge med på billettsalget før Stabæk-kampen i juni. Til LSK-kampen ble det til sammenligning solgt 160 billetter denne dagen.


For øvrig får jeg ikke 9000 solgte billetter allerede fredag til å stemme. Selv nå tre dager senere viser billettkartet i underkant av 8300 solgte. Et normalt salg av "usynlige" billetter på dette stadiet hadde kanskje vært ca 200. Så hvordan Brann kunne melde om 9000 solgte allerede fredag skjønner jeg ikke helt. Gulløl? krøvel?

Billy Elliott

Det er kampanje. Avslutning for idrettslag. Vil tro en del billetter er reservert, men ikke tatt ut på kartet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

6347

Quote from: Billy Elliott on November 21, 2017, 09:31:24 AM
Det er kampanje. Avslutning for idrettslag. Vil tro en del billetter er reservert, men ikke tatt ut på kartet.


Tidligere har reserverte billetter blitt tatt ut på kartet, så har eventuelle usolgte billetter blitt lagt inn igjen en dag eller to før kampstart. At reserverte billetter ligger ute til åpent salg virker jo merkelig.

I går var det synlige salget 165 billetter. Nøyaktig 100 av dem på felt B på BOB, så de billettene er neppe solgt på "vanlig" måte (kun solgt 1 billett på samme felt i dag). Dagens synlige salg er 79 billetter.

Billy Elliott

Quote from: 6347 on November 22, 2017, 23:53:04 PM
Quote from: Billy Elliott on November 21, 2017, 09:31:24 AM
Det er kampanje. Avslutning for idrettslag. Vil tro en del billetter er reservert, men ikke tatt ut på kartet.


Tidligere har reserverte billetter blitt tatt ut på kartet, så har eventuelle usolgte billetter blitt lagt inn igjen en dag eller to før kampstart. At reserverte billetter ligger ute til åpent salg virker jo merkelig.


Men hva er alternativet da? At Brann løy når de meldte om 9000 solgte på fredag. Hvis så, så løy de ikke bare litt, men skrøt på seg nesten 1000 billetter som egentlig ikke var solgt. Det høres mer merkelig ut for min del.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

6347

Quote from: Billy Elliott on November 23, 2017, 09:46:43 AM
Quote from: 6347 on November 22, 2017, 23:53:04 PM
Quote from: Billy Elliott on November 21, 2017, 09:31:24 AM
Det er kampanje. Avslutning for idrettslag. Vil tro en del billetter er reservert, men ikke tatt ut på kartet.


Tidligere har reserverte billetter blitt tatt ut på kartet, så har eventuelle usolgte billetter blitt lagt inn igjen en dag eller to før kampstart. At reserverte billetter ligger ute til åpent salg virker jo merkelig.


Men hva er alternativet da? At Brann løy når de meldte om 9000 solgte på fredag. Hvis så, så løy de ikke bare litt, men skrøt på seg nesten 1000 billetter som egentlig ikke var solgt. Det høres mer merkelig ut for min del.


Når Brann sier de har solgt 9000, tror jeg selvsagt på det. Kanskje "antall ledige" ved en feil ikke har blitt oppdatert på flere av feltene og at antall solgte derfor er høyere. Har ikke sjekket dette manuelt. Men men... Det vi må vente på nå er at Brann går ut med 10000 solgte. Med seks dager siden de gikk ut med 9000 solgte bør det være like om hjørnet.

6347

Det synlige salget torsdag og fredag var hhv 69 og 85. Totalt var salget mandag-fredag på 461. Til LSK-kampen ble det til sammenligning solgt 770 billetter i samme periode.

Med utgangspunkt i det som er synlig på billettkartet ligger salget ca 300 foran LSK-kampen.

6347

Her er litt tilskuer- og billett-statistikk fra sesongen. Med i oversikten er 8 av de 9 siste hjemmekampene i Eliteserien. Snittet på disse kampene var 11 905. Ganske nært snittet på alle de 15 hjemmekampene, så jeg tror tallene gir et noenlunde riktig bilde på hele sesongen under ett.

Tallene kan ikke sees på som 100 % nøyaktige. Billetter kan være tatt ut av billettkartet uten at de er solgt f eks. Det synlige salget på billettkartet ender alltid noen hundre lavere tilskuertallet. Avviket har jeg registrert som solgt på VIP/losjeplassene på SpV.



Fordeling av billettsalg



Tallene på bortetilskuere er basert på synlig salg fra billettkartet. Det er antagelig ikke helt nøyaktig. Denne Osdal kommer kanskje med tall for hele Eliteserien snart? Bortetilskuere fra S08 og LSK er egne anslag.

Kommentar: Før kampdag er i snitt allerede 92-93 % av billettene solgt. Frem til to timer før kampstart selges 4-5 % av billettene, mens de 2-3 siste prosentene selges siste to timer før kampstart. I snitt har det blitt solgt 266 billetter siste to timer før kampstart. Ganske stor forskjell fra før i tiden. Gårsdagens kamp skilte seg ut med flere solgte billetter siste to timer sammenlignet med tidligere på dagen.



Partoutkort-salg per tribune/felt

Da det ordinære partoutkort-salget ble avsluttet 16/5, opplyste Brann om ca 6900 solgte p-kort. På billettkartet kom jeg frem til 5971 synlig solgte p-kort. Jeg har derfor oppført 929 solgte p-kort på restaurant/VIP/losje-plassene.



Fordeling av p-kort, per tribune
SpV          2529   36,8 %         
Frydenbø       1749   25,3 %
BT/BOB       1444   20,9 %
Gamle sitte    1178   17,0 %
Sum           6900  100,0 %




Salg av enkeltbilletter



Salget på SpV er åpenbart for høyt til Sogndal-kampen (tallene indikerer at 104 % av billettene på tribunen ble solgt). Dagen før kampen ble 7-800 billetter lagt tilbake igjen i billettsystemet. Det ble tydeligvis noe kluss med tallene i den forbindelse.



Gjennomsnittlig dekningsgrad per felt/tribune

Denne oversikten viser hvor mange prosent av hvert felt/tribune som har blitt solgt.





Billettsalg på Store stå

Kapasiteten på Store stå er 1000. Min oversikt viser 303 solgte partoutkort der.



Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Veldig interessante tall, ja. En ting jeg legger merke til, er den lave dekningsprosenten på Store Stå.

Nå er det ikke krise om det er halvfullt der, det er likevel omtrent like mange som før da det var seter (ca 500). Men når det er under 500 på Store Stå selv på storkamper som mot Sogndal og RBK, så viser det

1) Vi har et skuffende lite miljø med syngende, stående supportere. Kan riktignok legge til mellom 20 og 150 på Z (de/vi varierer veldig i oppmøte, form og om vi synger, dessverre). Og så er det noen som står på sidefeltene. Men det er ikke imponerende.

2) "Folk flest" etterspør ikke flere ståplasser. Det er feltet med lavest dekningsgrad og det siste som nærmer seg utsolgt.

Selv liker jeg å stå, men skjønner hvis Brann er skeptisk til å utvide ståfeltet ytterligere. Det må jo nesten være en etterspørsel i bunn. Hvis ikke er det bedre å selge dyrere seter til folk som faktisk ønsker seter.

Billy Elliott

Quote from: dokken on November 28, 2017, 11:23:49 AM
Veldig interessante tall, ja. En ting jeg legger merke til, er den lave dekningsprosenten på Store Stå.

Nå er det ikke krise om det er halvfullt der, det er likevel omtrent like mange som før da det var seter (ca 500). Men når det er under 500 på Store Stå selv på storkamper som mot Sogndal og RBK, så viser det

1) Vi har et skuffende lite miljø med syngende, stående supportere. Kan riktignok legge til mellom 20 og 150 på Z (de/vi varierer veldig i oppmøte, form og om vi synger, dessverre). Og så er det noen som står på sidefeltene. Men det er ikke imponerende.


Bakrusen etter "storhetsperioden" (cupgull, gullkamp og gull) mellom 2004 og 2007 dette. De unge supporterne som nå ville vært i perfekt alder for å bli stående, syngende supportere på Store Stå vokste nok opp med et noe forvrengt bilde på hvor suksessfulle Brann er og skal være. Når denne suksessen så har uteblitt, og attpåtil ble kronet med et nedrykk, har klubben mistet fryktelig mange på veien som i tidligere år ville blitt rekruttert til SS.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

yashin

Quote from: dokken on November 28, 2017, 11:23:49 AM
Selv liker jeg å stå, men skjønner hvis Brann er skeptisk til å utvide ståfeltet ytterligere. Det må jo nesten være en etterspørsel i bunn. Hvis ikke er det bedre å selge dyrere seter til folk som faktisk ønsker seter.


Et annet moment er at de ståplassene vi har i dag er de dårligste plassene på Stadion. Jeg er spent på mottakelsen når vi får ståplasser midt på langsiden. Faktisk vil de ha den beste utsikten av alle, med et mulig unntak for altanplassene på hovedtribunen.

Nixon

Quote from: yashin on November 28, 2017, 11:47:03 AMJeg er spent på mottakelsen når vi får ståplasser midt på langsiden. Faktisk vil de ha den beste utsikten av alle, med et mulig unntak for altanplassene på hovedtribunen.


Skulle det være ståplasser langs hele banen bak seteradene på den nye tribunen? Vet noen hvordan Brann har tenkt å prise disse? Kommer man litt tidlig og får plass noenlunde på midten vil det være veldig bra utsikt som du skriver.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 28, 2017, 12:01:06 PM
Quote from: yashin on November 28, 2017, 11:47:03 AMJeg er spent på mottakelsen når vi får ståplasser midt på langsiden. Faktisk vil de ha den beste utsikten av alle, med et mulig unntak for altanplassene på hovedtribunen.


Skulle det være ståplasser langs hele banen bak seteradene på den nye tribunen? Vet noen hvordan Brann har tenkt å prise disse? Kommer man litt tidlig og får plass noenlunde på midten vil det være veldig bra utsikt som du skriver.


Men vil disse ståplassene redusere verdien av sitteplassene nedenfor? Det tror eg. Den gjengse langsidesitter er neppe interessert i å ha den mer rølpete, bråkete gjengse ståsupporter i umiddelbar nærhet. Det fungerte kanskje når Store Stå sto nedenfor fiffen men over og bak? Gidameg.
Gå av.

Nixon

Det spørs jo hvem som blir stående der. De som står nå og som vil lage liv flytter neppe fra Hansa til en sånn lang tarm. Så det blir vel prisbevisste supportere dersom Brann priser de plassene ned i forhold til resten av langsiden.
Rød makt på Hansa

dokken

Skjønner ikke helt poenget med disse ståplassene bakerst, må jeg innrømme. Det er fullt mulig å stå på de bakerste radene i dag også, men ingen gjør det. Antar at det er fordi folk heller vil sitte.

Siden det er snakk om to "rader" bakerst, blir det jo bare en slags lang rekke, så er man en liten gjeng blir man jo spredd rundt. Hvordan skal inngangen være til denne lille "tribunen"? Må vel nesten ha egen inngang - ellers er det jo bare å sette seg på ledige, dyre seter i stedet for.
Og hvordan skal folk få spredd seg utover? Ikke lett å komme forbi hvis det er fullt rundt inngangen, og bare to rader.

Virker mer som et triks for å øke kapasiteten litt enn noe det vil være reell etterspørsel etter, spør du meg.

Kagain

Quote from: dokken on November 28, 2017, 11:23:49 AM
Veldig interessante tall, ja. En ting jeg legger merke til, er den lave dekningsprosenten på Store Stå.

Nå er det ikke krise om det er halvfullt der, det er likevel omtrent like mange som før da det var seter (ca 500). Men når det er under 500 på Store Stå selv på storkamper som mot Sogndal og RBK, så viser det


Skal ikke kimse av de som er med. På Tromsøkampen var det antydning til litt trykk dann og vann under kampen, men da vi andre var på vei vekk fra stadion og oppover bakkene og (antar jeg) spillerne takket av Store Stå var det faktisk veldig lett å høre. Var nesten litt imponert, jeg.

yashin

Quote from: dokken on November 28, 2017, 14:23:22 PM
Skjønner ikke helt poenget med disse ståplassene bakerst, må jeg innrømme. Det er fullt mulig å stå på de bakerste radene i dag også, men ingen gjør det. Antar at det er fordi folk heller vil sitte.


Poenget er at det ikke kan monteres seter der, på grunn av hybelhuset og siktlinjer/rømningsveier derfra.

Tvert imot det du sier er det svært vanlig å stå bakerst på sittetribunene. Det gjøres både på Hansa og hovedtribunen, i hvert fall. Jeg hadde p-kort på bakerste raden på den nå revne langsiden i mange år. Vi sto ofte.

Nixon

Rød makt på Hansa

AndrePolo

Baksetene er så gode at du kan sitte på dem og stå :-)
Gry online betsafe

Nixon

Brann la i går ut billetter til de to første hjemmekampene. For som vanlig porsjonerer Brann ut billettene, sikkert i håp om at flere da vil kjøpe til de to første kampene enn om valgmulighetene var flere. Tredje hjemmekamp som er 21. april får man ikke kjøpt billetter til før 11. april. Kampen 6. mai blir billettene lagt ut 21. april. For 16. mai kampen starter salget 1. mai. Og så videre og så videre.

Jeg er svært usikker på om dette har noe for seg. Det er ikke sikkert at alle som er i kjøpsmodus i dag kommer tilbake når salget endelig åpner.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 06, 2018, 12:55:56 PM #14271 Last Edit: March 06, 2018, 13:18:18 PM by Gulløl
Kan være fornuftig å porsjonere ut billettene nå i starten siden det er høysesong for partoutkortsalg fremdeles. Hadde Brann begynt å selge til 16 mai allerede nå hadde de beste plassene blitt utsolgt raskt og blitt låst for partoutkortsalg.
Ellers kan nevnes at BT i går sendte ut en konkurranse til sine abonnementer der en ved å svare på relativt enkle spørsmål kunne være med i trekningen av 400 billetter(2 billetter til hver) til B/G kampen. Kan se ut som at deler av felt B er reservert til det. Siden felt F på denne tribunen er bortefelt i år blir det en begrenset kapasitet til salg på denne tribunen. De av BT abonnementene som ikke vinner i konkurransen bør være litt raske for å sikre seg 2 for 1 fordelen til B/G kampen.
Ellers er det brukt mye kapasitet på Sp.V til overflyttede Fjord Kraft partoutkort kunder noe som også gjør at denne tribunen blir veldig godt besatt i år.
Legger eller merke til at nedre felt D på Frydenbø er blitt "free seating" til samme pris som nedre felt A på samme tribune noe som sikkert er fornuftig. I år kan Frydenbø bli den tribuneseksjonen med mest ledige plasser kan det se ut til, til de kampene som ikke blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

March 12, 2018, 10:48:15 AM #14272 Last Edit: March 12, 2018, 10:51:03 AM by Billy Elliott
Ser ikke ut som det er mulig å telle antall solgte billetter på Branns nettsider lenger. Blir sendt videre til TicketCo, som ikke virker å ha denne funksjonaliteten på sitt kart.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Da må vi telle manuelt, ledige seter pr seksjon, hehe!

ACHTUNG

Tok bare for moro skyld et overslag på ledige plasser på BCDE på BOB, minus bortefeltet på F og der teller jeg rundt 1100 ledige. Skummer man over SPV og øvre Frydenbø, kan det se ut til at det er 3-4000 ledige til. 5000 ledige pluss minus? 8000 solgte inkl p-kort? Dersom bortefeltet blir dårlig besøkt, er vel tallet enda lavere?

Billy Elliott

Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 11:19:50 AMTok bare for moro skyld et overslag på ledige plasser på BCDE på BOB, minus bortefeltet på F og der teller jeg rundt 1100 ledige. Skummer man over SPV og øvre Frydenbø, kan det se ut til at det er 3-4000 ledige til. 5000 ledige pluss minus? 8000 solgte inkl p-kort? Dersom bortefeltet blir dårlig besøkt, er vel tallet enda lavere?

Når jeg ser på oversikten selv, har jeg et lite håp om at du kanskje er litt pessimistisk i overslaget ditt. Kan det være solgt 9000? Det er i alle fall mange røde seter. Fint å se en uke før kampstart, selv om det har sine naturlige grunner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Jeg tipper det ender på 10-11.000, med 8-9000 oppmøtte.

Gulløl

March 13, 2018, 11:00:14 AM #14277 Last Edit: March 15, 2018, 19:42:49 PM by Gulløl
Helt urealistiske forhåpninger her. På åpningskampen på Stadion i fjor mot Strømsgodset var det 8 706 tilskuere. Datoen var 06 april, i år er datoen 18 mars nesten tre uker tidligere og snøen ligger på bakken når B/G kommer på besøk. I år har Brann også solgt 600 partoutkort mindre enn i fjor tilsvarende antall dager før kampstart. Brann prøver å øke salget til åpningskampen med tilbud til breddefotballen pluss 400 billetter som BT har gitt vekk gjennom en enkel konkurranse(vant to selv).



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

March 13, 2018, 13:00:44 PM #14278 Last Edit: March 13, 2018, 14:33:32 PM by Billy Elliott
Problemet er at det er blitt nesten umulig å telle hvor mange billetter som er ledig. Det ser jo unektelig ut som det er solgt ganske mange, basert på hvor mange røder seter som dukker opp når man går gjennom de ulike seksjonene, men det er nok synet som bedrar.

Husk at vi i går heller ikke hadde p-salgstallene å forholde oss til. Ved nyttår ble det jo fortalt at man var i rute til å matche fjoråret, og vel så det. Når man da får vite at man er 600 bak, må man jo justere forventningene deretter.

Skulle jeg tatt et grovt estimat av det man kan se på TicketCo-kartet, så vil jeg si at både Hansa øverst (kan ikke se de nederste seksjonene) og BOB (ikke medregnet bortefeltet) er omtrent halvfulle. På SPV er omtrent totredjedeler av billettene tatt ut.

Hvis vi tillater oss å være så freidig å anta at nederste del av Hansa følger trenden fra øvre del, får vi ca disse salgstallene akkurat nå:

SPV: 2900 solgt
Hansa: 1700 solgt
BOB: 1950 solgt

Totalt: 6550 solgt

Her er jeg nok litt for pessimistisk noen steder, og altfor optimistisk andre. Variabler som VIP-billetter og bortefelt har jeg ikke giddet å ta med i vurderingen. Uansett bekrefter den omtrentelige opptellingen det jeg skrev øverst her. Synet bedrar, og man tror det er solgt mer enn det egentlig er på det nye billettkartet.

Det bekrefter også, dessverre, at det utenom gratisbillettene og p-kortplassene nesten ikke er solgt en eneste billett. Det er kjipt, men vi får trøste oss med at selv om det muligens blir enda dårligere oppmøte i serieåpningen enn det som allerede var et katastrofeoppmøte i fjor, så vil det se fullere ut fordi folk er tvunget til å sitte mer samlet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Seier i de fleste treningskampene vinter og flere nye spennende spillere inn ser ikke ut til å hjelpe på engasjementet. Er det kampanjene folk sitter og venter på? For hvem gidder å betale full pris når det sannsynligvis kommer noen kampanjer utover i sesongen?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Litt off-topic: Dette er jo favorittråden til Krøvel. Noen som kjenner ham litt, som kan spørre om han vil tilbake til Forumet?
Tren på langskudd

Gulløl

March 13, 2018, 14:01:56 PM #14281 Last Edit: March 13, 2018, 14:05:59 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on March 13, 2018, 13:00:44 PMTotalt: 6550 solgt
Stemmer det at det foreløpig er solgt omtrent så lite er det absolutt ikke sikkert at kommer over tilskuertallet fra åpningskampen fra i fjor på 8706 tilskuere. Men jeg håper på at det "skjer noe" siste dagene, og folk blir vekket opp og at vi ser 9-tallet. Kan nevnes at åpningskampen i fjor var den dårligst besøkte, sikkert forskjellige grunner til at publikum svikter så tidlig i sesongen. God markedsføring er nok det viktigste her, få folk til å tenke Brann og Stadion igjen og få det inn i hjernebarken. Mye av den gratis markedsføringen Brann hadde før gjennom aviser og gratisartikler på nett er nå mye endret til plusssaker som en må betale for, spesielt den yngre generasjon(under 30-35 år) prioriterer å ikke bruke penger på avisabbonementer. Hyppige artikler om Brann får folk til å tenke Brann, nå tenker vel de fleste sportsinteresserte skøyter og ski og så engelsk TV fotball da selvfølgelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 13, 2018, 14:01:56 PMStemmer det at det foreløpig er solgt omtrent så lite

Et meget grovt estimat, det skal sies. Jeg har kanskje vært i overkant pessimistisk noen steder. Det først og fremst fordi jeg opererer totalt i blinde hva angår solgte billetter på free seating/ståplasser nederst på Hansa. Jeg vet heller ikke hva bortefeltkapasiteten er. Noen som gjør?

Man skal ikke se bortfra at det faktisk kan være solgt så mange som 7000. Feilmarginen på anslaget mitt er meget stort.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 13, 2018, 14:19:45 PM #14283 Last Edit: March 13, 2018, 14:23:11 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on March 13, 2018, 14:08:41 PMEt meget grovt estimat, det skal sies. Jeg har kanskje vært i overkant pessimistisk noen steder. Det først og fremst fordi jeg opererer totalt i blinde hva angår solgte billetter på free seating/ståplasser nederst på Hansa. Jeg vet heller ikke hva bortefeltkapasiteten er. Noen som gjør?
Man skal ikke se bortfra at det faktisk kan være solgt så mange som 7000. Feilmarginen på anslaget mitt er meget stort.
Nedre Hansa har neppe solgt mer en øvre Hansa, kanskje omtrent det samme eller litt under tipper jeg. Bortefeltet (BT-E) har en kapasitet på 600. B/G supporterne har neppe kjøpt noe særlig mengde her. Ser at Krøvel sin statistikk for 2016 viste at B/G supporterne stilte med 107 supportere borte i snitt på kampene. I Bergen stiller de nok noe mer en snittet, et tall på 200 er vel en grei omtrentlig prognose ved kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Prøvde meg på et mer optimistisk estimat. Endte på rundt 7200 solgte, da med 200 bortefans og ca. 50 VIP-billetter solgt. De reelle tallet er neppe like høyt, men jeg vil tro det ligger et sted mellom 6500 og 7200. Mest sannsynlig nærmere 7-tallet enn 6500.

Når/om man bikker 8000 solgte burde kanskje Brann gå ut med en sak om at det haster om man vil finne greie sitteplasser sammen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

6347

Hvilket snitt ser folk for seg i år?

Med en kapasitet på 12900 og nedgang i p-kortsalget tror jeg vi skal slite med å komme over 11000. Tror faktisk en reell gullkamp (muuuligens medaljekamp) er det eneste som kan få oss over.

Skulle vi vake rundt midten av tabellen tror jeg vi i verste fall kan ende under 10000, noe som sist skjedde i 1998.


Snittet de 20 siste sesongene
1998 8 976
1999 10 398
2000 11 389
2001 12 597
2002 11 007
2003 12 197
2004 13 763
2005 14 827
2006 16 676
2007 17 225
2008 16 955
2009 15 904
2010 13 726
2011 13 012
2012 12 321
2013 11 305
2014 11 991
2016 12 380
2017 11 859

Gulløl

March 13, 2018, 15:28:37 PM #14286 Last Edit: March 13, 2018, 15:32:06 PM by Gulløl
Quote from: 6347 on March 13, 2018, 15:20:13 PMHvilket snitt ser folk for seg i år?
Tar en forutsetning i det som de fleste avisene tipper Brann, altså på en 3-4 plass. Og tar en i tillegg betraktning svikt i partoutkortsalget og ser på historiske tall. Da ville det vært en fornuftig målsetning for Brann være 11500 (noe å strekke seg mot). Men budsjettmessig bør ikke Brann budsjettere med mer en 11000, siden et budsjett skal være litt på sikre siden. Men skulle Brann skuffe skikkelig i år og havne midt på tabellen er jeg enig i at 11000 er alt høyt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: 6347 on March 13, 2018, 15:20:13 PMHvilket snitt ser folk for seg i år?

Et nokså dårlig et, siden vi ikke kommer til å ha de store toppene til å redde oss inn.

Dog tror jeg det kan bli artigere å gå på de mer ordninære kampene i år, fordi folk rett og slett er tvunget til å sitte mer samlet. Selv med tilskuertall nede på 8-tallet vil de tre tribunedelene som er tilgjengelig være nokså godt dekket med folk. Jeg tror også at stemningen generelt kan bli bedre av at folk sitter mer samlet.

Dog mister vi jo også noe med det svære hullet på søndre. Mye god lyd vil forsvinne ut der, og det vil se jævlig ut på TV.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 13, 2018, 16:09:16 PM #14288 Last Edit: March 13, 2018, 16:11:39 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on March 13, 2018, 15:45:26 PMDog mister vi jo også noe med det svære hullet på søndre. Mye god lyd vil forsvinne ut der, og det vil se jævlig ut på TV.
Det var vel planer om å heise opp en skjerming der for å gjøre det visuelle bedre, om de ikke har slått det fra seg.

Ble litt i tvil om skjermingen blir noe av når jeg leste BA i dag, byggeprosessen skal vist være en del av underholdningen i år.
Klipp fra BA:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 13, 2018, 16:19:15 PM #14289 Last Edit: March 13, 2018, 16:40:03 PM by Gulløl
Når det gjelder markedsføring til B/G kampen kan nå Brann som en ting legge ut en video som viser en grønn og spirende matte på Stadion under dette plastdekket. Slik at folk får litt godfølelsen av vår og at det er mulig med fotball på Stadion nå i mars. Det som de fleste ser for seg nå er vel en brun matte, dampveivals før kampen og gjørmebane underveis i kampen, og tenker vi gidder isje gå på kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Det ble vel aldri nevnt her inne, men for fjerde år på rad offentliggjorde Brann de reelle tilskuertallene i årsrapporten.




Andel av de med billett som møtte opp på kampene
2014: 89,8 %
2015: 88,0 %
2016: 80,3 %
2017: 80,4 %

De siste to sesongene har ganske nøyaktig 1 av 5 med billett ikke møtt opp, men oppmøteandelen var en del bedre både i nedrykksesongen og i OBOS-sesongen.

Tre av kampene i fjor hadde et reelt oppmøte på 6000-tallet. 6 av 15 hjemmekamper hadde et reelt fremmøte på 7600 eller lavere. Det offisielle snittet var 11 859. Reelt sett var det kun to av kampene som endte over dette.



Jeg vil tro de aller, aller fleste som ikke dukker opp er p-kortinnehavere. Hvis jeg skal komme med et anslag, vil jeg tippe at ca 90 % av de som ikke møter opp er p-kortinnehavere. Kanskje er andelen enda høyere. De øvrige er enkeltbillettkjøpere som ikke møter opp (veldig få vil jeg tro) og personer som har fått tak i kampanje/gratisbilletter som ikke møter.

Med disse premissene er dette antall p-kortinnehavere som møtte opp på hver hjemmekamp i fjor:




I snitt gir dette 70 % oppmøte blant p-kortinnehaverne. Eller sagt på en annen måte: Hver p-kortinnehaver gikk i snitt på 10,5 av 15 kamper.

Når det gjelder Sogndal-kampen husker jeg det var veldig mange kampanje-billetter i sving som ikke ble brukt. Flere felt var utsolgt på billettkartet, men ikke en gang halvfulle reelt. Så på den kampen sto garantert ikke p-kortinnehaverne for 90 % av de som ikke møtte.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 13, 2018, 16:19:15 PMNår det gjelder markedsføring til B/G kampen kan nå Brann som en ting legge ut en video som viser en grønn og spirende matte på Stadion under dette plastdekket. Slik at folk får litt godfølelsen av vår og at det er mulig med fotball på Stadion nå i mars. Det som de fleste ser for seg nå er vel en brun matte, dampveivals før kampen og gjørmebane underveis i kampen, og tenker vi gidder isje gå på kamp.

Ask, and you shall receive:
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut-na
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on March 13, 2018, 17:42:16 PMAsk, and you shall receive

Bare synd at det neppe får veldig mye å si for billettsalget. Tviler på at "de fleste ser for seg en brun matte, dampveivals før kampen og gjørmebane underveis i kampen". Om noe så har vi de siste årene blitt lurt av en grønn gressmatte som har vært for løs i fisken.
Rød makt på Hansa

6347

Av det som er synlig på billettkartet kommer jeg frem til i overkant av 5600 solgte billetter til Glimt-kampen. I tillegg kommer Store Stå, nedre felt A og D på Frydenbø og VIP/losje/restaurantplasser på SpV.


Salg per tribune
Frydenbø: 1349
SpV: 1703
BT: 2567
Sum: 5619

Billy Elliott

Quote from: 6347 on March 14, 2018, 21:34:00 PMSpV: 1703

Jeg skjønner ikke hvordan du kommer til et så lavt tall her. Ifølge Brann.no er kapasiteten på SpV 4354. Ditt tall indikerer at godt over halvparten av setene er ledig, men det kan jeg da se med det blotte øyet ikke stemmer.

Jeg anslo omtrentlig at rundt to tredjedeler av setene var solgt tidligere i uken. Altså rundt 2900. Muligens noe optimistisk, men tror ikke det er veldig lang fra sannheten.

Seksjonene helt ytterst (A og G) er halvfulle, men de andre er da godt fylt opp. Særlig de største seksjonene i midten (C, D, E) er jo nesten utsolgt. F er vel omtrent 80% solgt ut, mens B vil jeg anslå ligger på et sted mellom 60 og 70% solgte.

Er det masse VIP-plasser inkludert i kapasiteten til SpV? Det kan i så fall forklare noe av diskrepansen mellom tallene våre, men ikke alt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

5600 er et alt for lavt tall. Det er solgt 5700 i pkort og garantert noen tusen i løssalg. tipper 7.500 - 8.000.

Hallais

Jeg synes det er litt dårlig forklart på Brann.no hva som egentlig inngår i et partoutkort på Sparebanken Vest-tribunen som ikke er i ordinære partoutkort. Jeg beklager mine manglende researchferdigheter, men kan noen av dere med erfaring kort forklare fordeler og ulemper der? Nå er vel tribunen rundt 10 år gammel og konseptet er ferdig utprøvd for en liten kritisk gjennomgang?

6347

March 15, 2018, 13:59:19 PM #14297 Last Edit: March 15, 2018, 14:11:52 PM by 6347
Quote from: Billy Elliott on March 15, 2018, 10:35:47 AM
Quote from: 6347 on March 14, 2018, 21:34:00 PMSpV: 1703

Jeg skjønner ikke hvordan du kommer til et så lavt tall her. Ifølge Brann.no er kapasiteten på SpV 4354. Ditt tall indikerer at godt over halvparten av setene er ledig, men det kan jeg da se med det blotte øyet ikke stemmer.

Jeg anslo omtrentlig at rundt to tredjedeler av setene var solgt tidligere i uken. Altså rundt 2900. Muligens noe optimistisk, men tror ikke det er veldig lang fra sannheten.

Seksjonene helt ytterst (A og G) er halvfulle, men de andre er da godt fylt opp. Særlig de største seksjonene i midten (C, D, E) er jo nesten utsolgt. F er vel omtrent 80% solgt ut, mens B vil jeg anslå ligger på et sted mellom 60 og 70% solgte.

Er det masse VIP-plasser inkludert i kapasiteten til SpV? Det kan i så fall forklare noe av diskrepansen mellom tallene våre, men ikke alt.

Billy Elliott

March 15, 2018, 14:07:17 PM #14298 Last Edit: March 15, 2018, 14:10:16 PM by Billy Elliott
Quote from: 6347 on March 15, 2018, 13:59:19 PM
Quote from: Billy Elliott on March 15, 2018, 10:35:47 AM
Quote from: 6347 on March 14, 2018, 21:34:00 PMSpV: 1703

Jeg skjønner ikke hvordan du kommer til et så lavt tall her. Ifølge Brann.no er kapasiteten på SpV 4354. Ditt tall indikerer at godt over halvparten av setene er ledig, men det kan jeg da se med det blotte øyet ikke stemmer.

Jeg anslo omtrentlig at rundt to tredjedeler av setene var solgt tidligere i uken. Altså rundt 2900. Muligens noe optimistisk, men tror ikke det er veldig lang fra sannheten.

Seksjonene helt ytterst (A og G) er halvfulle, men de andre er da godt fylt opp. Særlig de største seksjonene i midten (C, D, E) er jo nesten utsolgt. F er vel omtrent 80% solgt ut, mens B vil jeg anslå ligger på et sted mellom 60 og 70% solgte.

Er det masse VIP-plasser inkludert i kapasiteten til SpV? Det kan i så fall forklare noe av diskrepansen mellom tallene våre, men ikke alt.

Rad 14 og oppover på SpV er forbeholdt restaurantgjester. Totalt er det snakk om 1089 plasser som alle er oppført som solgt, men vi kan ikke vite hvor mange av dem som i realiteten er solgt. Derfor har jeg holdt disse plassene utenfor regnestykket. Sånn sett er ditt anslag på 2900 ganske bra (1703 "vanlige" solgte + 1089 restaurantplasser =2792).

I tillegg til disse 1089 restaurantplassene er det også i overkant av 700 plasser i VIP-boksene.

Det er såpass, altså. Da gir tallene mening.

At vi ligger på rundt 7000 (eller kanskje til og med et par hundre under) er nok ikke usannsynlig. Salget har i så fall omtrent stått på stedet hvil de siste dagene, men det er jo ikke akkurat en urealistisk antakelse. Dessverre.

Vi må nok si oss fornøyd med å bikke 8000. Hvor enn tragisk det høres ut. Slik var det jo også på første kamp i fjor, av en eller annen grunn. Tok seg heldigvis opp utover.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Da ender det nok rundt 9000.

Go Up