• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Fulle tribuner mot VIF og full overkjøring. Så er det bare å fylle tribunene ut sesongen. Får litt assosiasjoner til "mobbingen" av Hasund. Bergenspressen tok saken med at Hasund følte seg mobbet, og publikum fikk tyn i pressen. Derifra og ut fikk mannen en enorm støtte fra publikum. Nå er det publikumsoppmøtet som har fått tyn, håper og tror det var det som skulle til.

Om Brann følger opp med nok en maktdemonstrasjon så tror jeg vi kan se snitt på 15+ ut sesongen om de fortsetter å levere.
Brannsupporter.

Gulløl

Vi er langt foran med billettsalg til VIF-kampen i forhold til Viking-kampen som endte på 11 674. Den kampen
passerte 10 000 solgte dagen før kampstart. Vålerengen kampen vil trolig passere 10 000 på mandag som er seks dager før kampstart. Med et poeng i Sarpsborg og god markedsføringsinnsats i neste uke bør en klare å komme opp på 14-tallet. Med seier i Sarpsborg kan det bli fotballfeber i byen før "storlaget fra Oschlo" kommer og kanskje vi kan se 15-tallet også. Klanen stiller nok mannsterke opp så det blir nok en skikkelig fight på tribunene også mellom supporterene leirene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Gulløl on June 24, 2017, 13:28:32 PM
Klanen stiller nok mannsterke opp


Tror det når jeg ser det..

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 24, 2017, 13:28:32 PM
Vi er langt foran med billettsalg til VIF-kampen i forhold til Viking-kampen som endte på 11 674. Den kampen
passerte 10 000 solgte dagen før kampstart. Vålerengen kampen vil trolig passere 10 000 på mandag som er seks dager før kampstart. Med et poeng i Sarpsborg og god markedsføringsinnsats i neste uke bør en klare å komme opp på 14-tallet. Med seier i Sarpsborg kan det bli fotballfeber i byen før "storlaget fra Oschlo" kommer og kanskje vi kan se 15-tallet også. Klanen stiller nok mannsterke opp så det blir nok en skikkelig fight på tribunene også mellom supporterene leirene.


Men salget er og blir litt misvisende så lenge det åpenbart er lagt av et stort antall billetter til en eller annen kampanje på enkelte felt. Til "mannen i gaten" er det egentlig bare solgt ca 9000. Kanskje under det også. Da er det ikke så fantastisk likevel.
Legg ned hele klubben!

Gepard

Hvordan ligger det an nå da? Nok et skuffende oppmøte på gang ? Selv med mobilisering ?

Utmedsnolken

Fra BAs Lundsør: Siste nytt fra Stadion: 13.946 solgte akkurat nå. 500 av disse er reserverte, men salget tilsier rundt 15.000 søndag.
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Billettpraten går i en annen tråd gutter! Og er du fornøyd nå, Krøvel?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 01, 2017, 10:24:58 AM
Billettpraten går i en annen tråd gutter! Og er du fornøyd nå, Krøvel?


Med salget? Ja det er jo slik det burde være fast når vi ligger helt i toppen og målene bøttes inn på hjemmebane. Utrolig at folk ikke har kommet før. Resultatene/spillet (totalt sett) i det siste er jo dårligere enn hva de var i forkant av AaFK-kampen. Tidspunktet (kl 20 og i skoleferien) og det meldte været også. Er spent på om dette bare er et blaff som følge av fokus og mobilisering, og om vi er tilbake på 10-11000 neste gang, eller om publikum nå endelig har våknet.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Tillat meg å komme med eit råtips: Neste kamp er det ned i 10-11 000 igjen. Og 8-9 000 frammøtte.
Gå av.

Billy Elliott

Men neste kamp er jo midt i fellesferien. Klarer vi 10.000 vil det være veldig bra.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Nettopp. Jeg har med 10 utenom meg selv på Brann - VIF, mot Sarp er kanskje kun 2 med, resten er på ferie. NFF er jo så flinke til å pakke programmet tettere, når det et EM- og VM-pause, hvorfor kan de ikke droppe kamper i fellesferien? Stabæk borte og Sarp hjemme burde vært flyttet til midtuker i august - september.

Gulløl

July 01, 2017, 11:05:58 AM #13812 Last Edit: July 01, 2017, 11:14:40 AM by Gulløl
Neste kamp er midt i ferien til de fleste, det vil slå negativt ut. Klarer ikke slik mobilisering til den kampen som til denne. Men får folk en god opplevelse i morgen får en håpe at flest mulig av de som har mulighet vil komme tilbake til Sarpsborg kampen. Jeg som mange andre er da på utenlandsferie, personlig har jeg sørget for at mitt kort blir brukt av en som sjelden går på kamp. Håper flest mulig av de som har partoutkort sørger for at de blir brukt. Bedre at de blir brukt gratis av noen en at det ikke blir brukt, og så ser det bedre ut på TV-bildene. Klarer en å selge 11000 billetter til Sarpsborg kampen er det noe en bør være veldig fornøyd med.
En slik kamp midt i fellesferien som Sarpsborg kampen er en glimrende anledning til å tilby alle barn under 16 år til å komme gratis inn på kampen til utvalgte tribunedeler, f.eks. avsatt 5000 billetter til dette. Kunne prøvd å fått en sponsor til å kjøpt billettene til 100 000 kr. Sponsoren hadde fått en glimrende reklame for sitt firma, gjennom en kampanje omtalt i aviser og sosiale medier. I tillegg hadde mange av familiene som ikke har råd til å reise på ferie fått et tilbud til sine barn. Og Brann hadde fått bedret rekrutteringen blant barn. Om det er noen tenner på ideen håper jeg de tar kontakt med Brann og prøver å få noe til. Klarer en 11000 betalende + 5000 barn inn på gratisbillett kommer en opp på omtrent tilskuertallet som blir i morgen. Men en må ikke gå rundt på gaten å dele ut billettene, da blir trolig mange av de ikke brukt, det beste er at de som er interesserte må anstrenge seg litt og møte opp på Stadion og hente billettene siste to tre dager før kampen. Billettene kan stemples "under 16 år" for å forhindre at voksne bruker de.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on July 01, 2017, 10:41:28 AM
Men neste kamp er jo midt i fellesferien. Klarer vi 10.000 vil det være veldig bra.


Nei faktisk ikke. 10000 er aldri "veldig bra" når vi ligger i toppen av tabellen og spiller festfotball på hjemmebane. Og spesielt ikke mot et lag som for øyeblikket er nr. 3 - ett poeng bak oss.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

July 01, 2017, 12:28:56 PM #13814 Last Edit: July 01, 2017, 12:39:39 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on July 01, 2017, 11:43:17 AM
Nei faktisk ikke. 10000 er aldri "veldig bra" når vi ligger i toppen av tabellen og spiller festfotball på hjemmebane. Og spesielt ikke mot et lag som for øyeblikket er nr. 3 - ett poeng bak oss.


Når en skal vurdere hva som er bra i fellesferien må en også ta litt hensyn til at snittet foreløpig i år ligger litt under fjorårets snitt. I fjor hadde vi også en kamp i fellesferien (09 juli mot VIF). Da ble tilskuertallet 10 482,
en kamp med også mer bortesupportere en vi i år får med Sarpsborg. Klarer vi da 11 000 i år mot Sarpsborg må det betraktes som veldig bra i en kamp som det ikke forløpig er meldt kampanjer til. Men klarer en  derimot 10 000 må betraktes som kun bra. Skal en en bygge opp grunnmuren i tilskuertilstrømningen igjen klarer en ikke ta alt i et jafs, da er det viktigere heller å få fremgang fra i fjor på en akseptabel prosent mot omtrent sammenlignbare kamper på omtrent samme tidspunkt. Jeg og kunne tenkt meg at fremgangen kom fortere men dette er en seig materie å bygge opp igjen. Ser at noen skriver i kommentatorfelt at de skal på sin første Brann kamp på mange år i morgen, tegn på at noe begynner å skje også blant de som gav Brann helt opp for noen år siden(de er det mange av). Jeg har veldig troen på at tilskuertilstrømningen og snittet blir bedre og bedre videre utover sesongen om Brann holder seg i toppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

11.000 16/7 er meget bra, å mene noe annet er spinnvilt

krøvel vellevold

Ser man i årene bakover så har det sjelden vært noen voldsom nedgang i tilskuertallene i juli. Tviler sterkt på at det er noe tidspunkt på sommeren der mer enn 40 % av innbyggerne er bortreist. Tross alt fordeler jo folks sommerferie seg ut over 2-3 måneder (å ha ferie utenom skoleferien blir mer og mer vanlig) og en del reiser heller ikke vekk i ferien - eller de tilpasser det til når Brann skal spille. Og det er jo kun enkeltbillettsalget som blir berørt av dette. Partoutkortene telles jo med uansett.
Legg ned hele klubben!

Corran

De som tilpasser ferie etter når Brann spiller kamp det er ikke mange det.
Er vel deg Krøvel og et 20 talls andre maks. Selv har jeg unngått det noen år men det er mer flaks enn planlegging med terminliste. Som oftest mister jeg en kamp i ferien
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

July 01, 2017, 16:00:50 PM #13818 Last Edit: July 01, 2017, 16:08:10 PM by Torvanger
Jeg tilpasser aldri ferien i forhold til terminlisten, familien (juniorene primært) skal få slippe det, i og med at jeg er borte vekke, mentalt og delvis fysisk, i anledning Branns 30 kamper. (er man på ferie, følger man nervøst med på liveoppdateronger) Men i år mister jeg faktisk ingen kamper. Får som regel med meg noen borteoppgjør østpå, i anledning ferie. I år blir det Mjøndalen i cupen, onsdag 9/8.

Corran

Sjekket terminlisten nå og ser jeg i utgangspunktet mister en kamp i år (som ses på tv mest sannsynlig), men med litt flaks så er den akkurat mellom to turer så mulig jeg får den med meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on July 01, 2017, 15:54:53 PM
De som tilpasser ferie etter når Brann spiller kamp det er ikke mange det.
Er vel deg Krøvel og et 20 talls andre maks.


Tilpasse i den grad at hvis du skal ha tre uker ferie, og så spiller Brann hjemme den siste søndagen i ferien, så kommer du hjem f.eks. lørdag. I hvert fall hvis man bare skal "på landet" eller på biltur i Norge i ferien. Folk gjør gjerne ikke slikt hvis de skal fly til utlandet. Da ser de vel mer på flyprisene på de aktuelle datoene for reise til og fra :-p
Legg ned hele klubben!

1908

16 Juli er midt i fellesferien...

Corran

Quote from: 1908 on July 01, 2017, 17:41:07 PM
16 Juli er midt i fellesferien...

Skjer vist ganske ofte det at 16 juli havner midt i fellesferien.  ;)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Man kan "ta" publikum i alle øvrige av årets kampmåneder, men juli måned, da blir det som det blir.

Nixon

Apropos debatten om "uinteresserte" tilskuere, kampanjer og produkt i en annen tråd. Brann og Fjordkraft utvider samarbeidet, og Fjordkraft ønsker å fylle Stadion ved å tilby sine kunder gode tilbud og familiedager på Stadion.

http://www.brann.no/nyheter/fjordkraft-gar-tyngre-inn-i-brann
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on July 03, 2017, 12:02:55 PM
Apropos debatten om "uinteresserte" tilskuere, kampanjer og produkt i en annen tråd. Brann og Fjordkraft utvider samarbeidet, og Fjordkraft ønsker å fylle Stadion ved å tilby sine kunder gode tilbud og familiedager på Stadion.

http://www.brann.no/nyheter/fjordkraft-gar-tyngre-inn-i-brann


Skandale, skandale, skandale! Tenk om det lurer seg inn noen slitne mødre...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 12:07:13 PM
Skandale, skandale, skandale! Tenk om det lurer seg inn noen slitne mødre...


Hehe, ja mødre må være freshe eller bør de holde seg hjemme. Oss øldrikkende mannfolk derimot.....
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er det lørdagskamp og en har drukket litt kan fort slitne mødre bli til små freshe mødre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Corran on July 03, 2017, 13:14:08 PM
Er det lørdagskamp og en har drukket litt kan fort slitne mødre bli til små freshe mødre


Og før du vet ordet av det så har vi blitt slitne fedre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Corran on July 03, 2017, 13:14:08 PM
Er det lørdagskamp og en har drukket litt kan fort slitne mødre bli til små freshe mødre


Små freshe eller småfreshe?;)
Rød makt på Hansa

6347

S08-kampen 16/7:
I perioden 26/6 til i går ettermiddag ble det solgt 69 billetter. Jeg tror ikke mine beregningsmodeller er like gode som krøvel og Gulløl sine, men jeg tror salget kan ligge på rundt 7400-7500. I så fall er det solgt rundt 400-500 enkeltbilletter så langt. Kommer det over 11 000 på denne?

E-cupkamp 20/7:
Kun Frydenbø og SpV er åpen. Jeg kommer frem til 416 solgte billetter (359 på Spv og 57 på Frydenbø).


Partoutkort
Da Brann startet salget av halvårspartoutkort 2/6, opplyste de at salget lå på rett over 6900. 28/6 opplyste de om 6990 solgte til BA, mens dagen etter gikk de ut med 7000 solgte. Jeg vet ikke hva Brann hadde forventet av salget på halvårspartoutkort, men med den gode starten på sesongen kunne man jo håpet på at flere enn i underkant av 100 skulle slå til på halvårspartoutkort, eller?

dudo

Halvtårspartoutkortene har jo ingen økonomisk fordel, så vidt jeg har fått med meg. 1900 for 7 kamper er 271 kr pr kamp, mens prisen på bob er 150. Joda, man får fast sete, men til nesten dobbel pris.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Nixon on July 03, 2017, 13:28:09 PM
Quote from: Corran on July 03, 2017, 13:14:08 PM
Er det lørdagskamp og en har drukket litt kan fort slitne mødre bli til små freshe mødre


Små freshe eller småfreshe?;)

hehe jepp den skal du få ;-) Men også det kan vel komme litt an på hvor mye en har innabords
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 09:26:04 AM
Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.


Ja tenkte meg at VIF-kampen bare var et blaff og ikke noe tegn på økt interesse. Hype hjelper visst mer enn god tabellplassering.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2017, 14:01:12 PM
Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 09:26:04 AM
Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.


Ja tenkte meg at VIF-kampen bare var et blaff og ikke noe tegn på økt interesse. Hype hjelper visst mer enn god tabellplassering.


At vi nå befinner oss midt i fellesferien har ingenting å si?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Hype e det beste virkemiddelet men det er det å få en hype til å vare som er vanskelig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 14:03:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2017, 14:01:12 PM
Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 09:26:04 AM
Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.


Ja tenkte meg at VIF-kampen bare var et blaff og ikke noe tegn på økt interesse. Hype hjelper visst mer enn god tabellplassering.


At vi nå befinner oss midt i fellesferien har ingenting å si?


Fellesferie pleier ikke å bety noe mer enn et par tusen i nedgang, men nå snakker vi jo om en nedgang på kanskje 5-6000 fra VIF-kampen. Og hvor mange flere er egentlig bortreist på ferie 16. juli kontra 2. juli? Fellesferie er jo rimelig utvannet. Folk reiser jo på sommerferie fra juni til september.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2017, 14:10:06 PM
Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 14:03:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2017, 14:01:12 PM
Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 09:26:04 AM
Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.


Ja tenkte meg at VIF-kampen bare var et blaff og ikke noe tegn på økt interesse. Hype hjelper visst mer enn god tabellplassering.


At vi nå befinner oss midt i fellesferien har ingenting å si?


Fellesferie pleier ikke å bety noe mer enn et par tusen i nedgang, men nå snakker vi jo om en nedgang på kanskje 5-6000 fra VIF-kampen. Og hvor mange flere er egentlig bortreist på ferie 16. juli kontra 2. juli? Fellesferie er jo rimelig utvannet. Folk reiser jo på sommerferie fra juni til september.


Vel, nå skal man ikke basere ens resonnement for mye på personlige opplevelser og anekdoter, men om jeg skulle tillate meg selv det i et lite sekund så er det veldig stor forskjell på hvor mange av de ansatte på min egen jobb som har ferie nå kontra 2. juli.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Akkurat denne og neste uke er vel de to ukene det er flest vekke fra ferie i løpet av sommeren. Men det har vært merkbart mindre rush fra 1 juli ca og felles ferie hvor de er flest som ferier og det er færrest på jobb er jo juli
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 14:03:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2017, 14:01:12 PM
Quote from: Billy Elliott on July 13, 2017, 09:26:04 AM
Etter mine beregninger er det bare solgt ca. 8500 billetter (mest sannsynlig litt mindre) til søndagens møte mot Sarpsborg. De fleste er vel dratt på ferie. Tror vi skal være svært fornøyd om vi bikker 10.500 solgte.


Ja tenkte meg at VIF-kampen bare var et blaff og ikke noe tegn på økt interesse. Hype hjelper visst mer enn god tabellplassering.


At vi nå befinner oss midt i fellesferien har ingenting å si?


Pluss at vi ikke akkurat har gjort det kjempebra i det siste...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Alle mine er borte, bortsett fra 1, som har gjennomført sin ferie og var borte mot VIF. Jeg jobber fortsatt og trafikken gjennom byn er en fryd vs tidlig juli. Det er fryktelig mange som har ferie nå, det trenger vi ikke å diskutere en gang. 10-11.000 vil være et meget godt tall. Det bør skyte fart etter kveldens triumf i Slovakia. Hype på.FB folkens!

Spelaren

Eg har fått med meg én ekstra. Tror det er en som er på nippet til å gjenoppdage den sanne kjærlighet.
Gå av.

krøvel vellevold

July 14, 2017, 02:19:10 AM #13843 Last Edit: July 14, 2017, 02:51:14 AM by krøvel vellevold
Quote from: Corran on July 13, 2017, 16:21:56 PM
Akkurat denne og neste uke er vel de to ukene det er flest vekke fra ferie i løpet av sommeren. Men det har vært merkbart mindre rush fra 1 juli ca og felles ferie hvor de er flest som ferier og det er færrest på jobb er jo juli


Ja men det er ikke vanvittig mange flere som har ferie 16. juli enn 2. juli. De fleste arbeidsplasser sprer vel ferieavviklingen ut over 8-10 uker, og mange velger å ta ferien utenom skoleferien også. Man kan ikke gi ferien skyld for at antall enkeltbilletter går ned fra 9000 mot VIF 2. juli til kanskje bare 3000 mot S08 16. juli. For kommer det 10000 mot topprival S08 er det bare en ting å si: Tilskuertallet mot VIF var et blaff og overhodet ikke noe tegn på en klart stigende interesse. Det var ingen sportslig, værmessig eller tidspunkt-messig grunn til at det skulle komme 4000 flere mot VIF enn mot AaFK. Tvert imot var alle disse tre forutsetningene dårligere foran VIF-kampen. VIF-kampen var åpenbart en hype som funket, men kommer det 10000 mot S08 så kan vi konkludere med at interessen ikke er noe høyere enn i kampene før VIF-kampen. Fellesferie eller ei.
Legg ned hele klubben!

Corran

Det er mange flere som er på ferie nå enn 2 Juli og i tillegg var det mange av dem som startet ferie den mandagen (3 Juli) som ikke var reist enda så jo det er stort antall flere på ferie nå. vis om kjører bil merker det meget godt og merker det også på trykket på jobb. Dette er den første uken det har roet seg litt ned og arbeidsmengden her påvirkes i veldig stor grad av hvor mange som er på ferie. Og arbeidstokken er mer enn halvert pga ferie og vi har rolige dager og det var det ikke 3 juli.
Men å ta vif kampen som et utgangspunkt er jeg enig med at blir elt feil for det var hype som traff.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

July 14, 2017, 08:07:56 AM #13845 Last Edit: July 14, 2017, 08:11:03 AM by krøvel vellevold
Kikket litt på tilskuertall i juli vs "vanlige tilskuertall" resten av sesongen:

Her er spesielle kamper som mot RBK og på 16. mai utelatt. Snitt:

2016: 10415 i juli, 11801 resten av året (11214 hvis vi også unntar sølvfinalen)
2015: 7651 i juli, 9763 resten av året
2014: 9201 i juli, 11805 resten av året (11217 hvis vi også unntar "nedrykksfinalen" mot Sogndal)
2013: Kun RBK-kampen i juli, så ikke vits i å sammenligne
2012: 11534 i juli, 11796 resten av året
2011: 12010 i juli, 12433 resten av året

Som man ser, så er forskjellen i juli vs resten av året på mellom et par hundre til et par tusen.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 02:19:10 AM
Quote from: Corran on July 13, 2017, 16:21:56 PM
Akkurat denne og neste uke er vel de to ukene det er flest vekke fra ferie i løpet av sommeren. Men det har vært merkbart mindre rush fra 1 juli ca og felles ferie hvor de er flest som ferier og det er færrest på jobb er jo juli


Ja men det er ikke vanvittig mange flere som har ferie 16. juli enn 2. juli. De fleste arbeidsplasser sprer vel ferieavviklingen ut over 8-10 uker, og mange velger å ta ferien utenom skoleferien også. Man kan ikke gi ferien skyld for at antall enkeltbilletter går ned fra 9000 mot VIF 2. juli til kanskje bare 3000 mot S08 16. juli. For kommer det 10000 mot topprival S08 er det bare en ting å si: Tilskuertallet mot VIF var et blaff og overhodet ikke noe tegn på en klart stigende interesse. Det var ingen sportslig, værmessig eller tidspunkt-messig grunn til at det skulle komme 4000 flere mot VIF enn mot AaFK. Tvert imot var alle disse tre forutsetningene dårligere foran VIF-kampen. VIF-kampen var åpenbart en hype som funket, men kommer det 10000 mot S08 så kan vi konkludere med at interessen ikke er noe høyere enn i kampene før VIF-kampen. Fellesferie eller ei.



Krøvel, du har rett i mye, men her må du gi deg, det er LANGT flere som er avgårde i denne perioden, enn i starten av juli.

krøvel vellevold

July 14, 2017, 11:35:44 AM #13847 Last Edit: July 14, 2017, 11:40:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:02:53 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 02:19:10 AM
Quote from: Corran on July 13, 2017, 16:21:56 PM
Akkurat denne og neste uke er vel de to ukene det er flest vekke fra ferie i løpet av sommeren. Men det har vært merkbart mindre rush fra 1 juli ca og felles ferie hvor de er flest som ferier og det er færrest på jobb er jo juli


Ja men det er ikke vanvittig mange flere som har ferie 16. juli enn 2. juli. De fleste arbeidsplasser sprer vel ferieavviklingen ut over 8-10 uker, og mange velger å ta ferien utenom skoleferien også. Man kan ikke gi ferien skyld for at antall enkeltbilletter går ned fra 9000 mot VIF 2. juli til kanskje bare 3000 mot S08 16. juli. For kommer det 10000 mot topprival S08 er det bare en ting å si: Tilskuertallet mot VIF var et blaff og overhodet ikke noe tegn på en klart stigende interesse. Det var ingen sportslig, værmessig eller tidspunkt-messig grunn til at det skulle komme 4000 flere mot VIF enn mot AaFK. Tvert imot var alle disse tre forutsetningene dårligere foran VIF-kampen. VIF-kampen var åpenbart en hype som funket, men kommer det 10000 mot S08 så kan vi konkludere med at interessen ikke er noe høyere enn i kampene før VIF-kampen. Fellesferie eller ei.



Krøvel, du har rett i mye, men her må du gi deg, det er LANGT flere som er avgårde i denne perioden, enn i starten av juli.


For noe tull. Fellesferie-greiene er rimelig utvannet. Det er ikke sånn at nesten alle har ferie i midten av juli, mens det er mange færre som har ferie i begynnelsen. Nå når folk har fem ukers ferie har de ferien fordelt ut over hele skoleferien og mer til. Ikke bare de tre siste ukene i juli. Og så kan du ta en titt på tilskuertallene i juli vs andre måneder, så ser du at nedgangen ikke er så vanvittig stor heller. I verste fall et par tusen. Ingen grunn til at det skal selges 67 % færre enkeltbilletter til en kamp 16/7 enn 2/7.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:54:20 AM
En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.


Ja og dette skiller seg voldsomt fra for to uker siden? Det er overhodet ingen grunn til å forklare en mulig nedgang i enkeltbillettsalget på 67 % fra VIF-kampen, med at det denne gang er fellesferie. Så stor forskjell er det ikke på bare to uker. Det er sjeldnere og sjeldnere at bransjer stenger helt ned i fellesferien. Som regel avvikler man ferien over et mye lengre tidsrom, og historien viser at nedgangen i tilskuertall i juli måned bare er snakk om mellom noen få hundre til et par tusen i forhold til årets øvrige måneder.
Legg ned hele klubben!

Go Up