• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Det kommer til å bli mye bestillinger i dag, men vil selvsagt ikke bli i nærheten av godt nok, enten vi ender på 11- eller 12.000.

Corran

Quote from: Yngve on June 19, 2017, 08:27:52 AM
For min del, som plar ha med skuleunge på kamp (6-7 år) er måndag klokka 19 uaktuelt sidan det er skuledag tysdag.

Fotball skal forøvrig spelast i helgene.

Om du ikke bruker mer enn en time hem så mener eg at du selvfølgelig må ha ham med på en mandagskamp klokken 19:00. Ja han blir trøtt neste dag, men han lever jo på det hele uken Brann kamp og få være lenge oppe. det er jo jackpot for en 6-7 åring.
Trøtt i morgen men ekstra energi hele uken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on June 19, 2017, 10:02:37 AM
Det kommer til å bli mye bestillinger i dag, men vil selvsagt ikke bli i nærheten av godt nok, enten vi ender på 11- eller 12.000.


Ingen av dem. 10-tallet. Garantert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

yashin

Quote from: dokken on June 19, 2017, 09:15:34 AM
Vil du se et lag som løper hodeløst i angrep, og så taper, så kan du jo bli Viking-supporter, eller drømme deg tilbake til Norling-tiden.


Jeg glemte at det overhodet ikke finnes noen mellomting. Det er klart. Enten er det alle mann i angrep hele tiden, eller så er det å drøye tid på 0-0 etter fire minutter.

dokken

Quote from: yashin on June 19, 2017, 11:53:12 AM
Quote from: dokken on June 19, 2017, 09:15:34 AM
Vil du se et lag som løper hodeløst i angrep, og så taper, så kan du jo bli Viking-supporter, eller drømme deg tilbake til Norling-tiden.


Jeg glemte at det overhodet ikke finnes noen mellomting. Det er klart. Enten er det alle mann i angrep hele tiden, eller så er det å drøye tid på 0-0 etter fire minutter.


Det siste har aldri skjedd. Du må kunne skille mellom tøffe bortekamper der vi ligger lavt og prioriterer det defensive (som mot Odd), og "å drøye tid". Enkelte ganger blir vi dessuten spilt lave av gode motstandere, som feks skjedde i andre omgang mot Aalesund. Ikke bra, selvsagt, men sånn er det jo i løpet av en lang sesong. Forskjellen på topplag og andre er at vi ikke taper disse kampene.

krøvel vellevold

Solgt ca 9400, ser det ut som.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Klarer vel å passere 10000 solgte med et nødskrik. Så er det vel 7500-8000 som stiller. Skandale! Det står om 1 plassen foran RævBK.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det viktigste er at dere som kommer har det kjekt. Jeg må på jobb :(
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: Corran on June 19, 2017, 10:17:47 AM
Quote from: Yngve on June 19, 2017, 08:27:52 AM
For min del, som plar ha med skuleunge på kamp (6-7 år) er måndag klokka 19 uaktuelt sidan det er skuledag tysdag.

Fotball skal forøvrig spelast i helgene.

Om du ikke bruker mer enn en time hem så mener eg at du selvfølgelig må ha ham med på en mandagskamp klokken 19:00. Ja han blir trøtt neste dag, men han lever jo på det hele uken Brann kamp og få være lenge oppe. det er jo jackpot for en 6-7 åring.
Trøtt i morgen men ekstra energi hele uken


No har ho vore på dei fleste kampane til no i år, så det er ikkje det det står på. Men den ekstra energien? Den kan eg lova deg ikkje finst om morgonen her i heimen.

Men på eit generelt grunnlag er det labert at det ikkje er seld 11-12.000 billettar alt til kampen. Men no presterer laget stort sett på banen, no må faktisk Brann gjera ein innsats utanfor også, for å få opp interessa.

Billy Elliott

Mandag kl. 19 i en travel hverdag vil alltid være vanskelig. Jeg hiver meg gjerne på hylekoret når det fylles dårlig opp på en lørdag eller søndag, men på slike idiotiske tidspunkt som i dag har jeg full forståelse for at mange må utebli og desto større beundring for dem som får det til. Personlig har jeg ikke sjans i dag, og må gå glipp av en av få hjemmekamper i år. Frykter at det er en del p-kortinnehavere som meg, og at det reelle oppmøte i dag vil bli nokså skrekkelig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Personlig vil jeg si at mandager er mye bedre enn fredager og lørdager. Mandag klokken 19 er det beste tidspunktet foruten søndagen for meg og mange med meg.
Men hadde da helst sett at alle kamper gikk søndag klokken 18:00 foruten hovedkamp som gikk kl 20:00
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Etter mine beregninger skal salget være ca 9700 nå. Vel 1600 bak sist. Med litt saktere salgstakt denne gang, blir det vel litt over 10000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Bortimot 9900 nå. Ca 1400 bak sist, så salgstakten er raskere. Kanskje vi kan klare 10600?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Nå er min gruppe nede i 25% utnyttelse av p-kort så antar selvsagt under 4500 i dag...
Gå av.

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 15:53:50 PM
Bortimot 9900 nå. Ca 1400 bak sist, så salgstakten er raskere. Kanskje vi kan klare 10600?


Skandale.
Brann kan bli serieleder i kveld og vi snakker om 10000. Det er flaut.
Hva er det egentlig som skal til for å mobilisere Bergensere bak SK Brann?!

PelleB

Etter 2007 så var det litt "over" interessen for Brann er dalende, Bergenserne er blitt likegyldig til klubben. Vi kommer nok aldri opp på et RBK nivå, de er dessverre i en helt annen liga når det gjelder publikum. Men vi burde i alle fall klare å mobilisere et snitt på 13/14 tusen.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: yashin on June 19, 2017, 08:38:05 AM
Quote from: Lasaron on June 18, 2017, 19:43:03 PM
Skal Brann bli best igjen må vi tåle slike kamper, slikt forventningspress.


Har du sett noe som tyder på at de har planer om det? Jeg ser et lag som drøyer tid med U på hjemmebane og som feirer 0-0 i Skien som en seier.


5-0 tyder vel på at de tåler presset ganske greit og har planer om alt annet enn å drøye tid på hjemmebane. ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Henki

De som ikke gidder å stille på neste hjemmekamp kan egentlig bare holde seg unna resten av sesongen også.
Ballen skal fremover!

Huff

Lider byen av en slags kollektiv fornektelse? En psykologisk reaksjon der en beskytter seg selv mot virkeligheten og tenker at ''nei, det kan ikke være sant, Brann er dritdårlige, spiller piss kjedelig fotball og taper hver kamp 0-1''?

Jeg tror årene etter 07 gjorde enorm skade med skyhøye og direkte familiefiendtlige billettpriser og et trist lag. Nå er det vel ikke lengre så ille for en familie å skaffe billetter på stadion og ''produktet'' er direkte kjempefestlig,  det er kanskje en tapt generasjon supportere som ikke møter opp. Men, likevel, jeg fatter ikke at det likevel ikke møter opp flere. Brann leverer som bare faen, og de leverte 16 mai og.

Billy Elliott

En mandagskamp kl 19 er uansett aldri noe barometer. Neste er VIF hjemme på en søndag. Det er da den virkelige testen er. Jeg spår følgende:

Med seier over Sarp - 15.000+
Med uavgjort -14.000+
Med tap - 12.-13000+

Ting vil begynne å snu nå. Hvor fort det snur, og hvor langt pendelen svinger, er det store spørsmålet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: Huff on June 19, 2017, 21:40:09 PM
Lider byen av en slags kollektiv fornektelse? En psykologisk reaksjon der en beskytter seg selv mot virkeligheten og tenker at ''nei, det kan ikke være sant, Brann er dritdårlige, spiller piss kjedelig fotball og taper hver kamp 0-1''?

Jeg tror årene etter 07 gjorde enorm skade med skyhøye og direkte familiefiendtlige billettpriser og et trist lag. Nå er det vel ikke lengre så ille for en familie å skaffe billetter på stadion og ''produktet'' er direkte kjempefestlig,  det er kanskje en tapt generasjon supportere som ikke møter opp. Men, likevel, jeg fatter ikke at det likevel ikke møter opp flere. Brann leverer som bare faen, og de leverte 16 mai og.


Folk er godt vant i dag, bare se på Bergenfest som ikke har nok tilskuere heller og går i minus. Man vil ha det jeg kaller et premium produkt, ellers holder folk seg hjemme.

Det å gå på Brann kamp var tidligere enn større happening enn det er i dag. Synes ikke dere alle det hvis dere er ærlig ?

Billy Elliott

Quote from: Nixon on June 19, 2017, 22:26:15 PM
Søndag klokken 20.00 i skoleferien.


Da kan man jo i alle fall stille. Ingen skole dagen derpå. Regner med de fleste ikke drar på ferie før mandagen. Hvis det ikke kommer over 12.000 da (mitt laveste estimat), så skjønner jeg ingenting.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Rød makt på Hansa

Leffen

Alt det du skriver tror jeg stemmer, Huff. Selv er jeg 31. De i familien min rundt 20 kunne ikke engang vurdert å dra på stadion. Men England reiser de til over en lav sko.

Spelaren

Quote from: Leffen on June 20, 2017, 06:40:40 AM
Alt det du skriver tror jeg stemmer, Huff. Selv er jeg 31. De i familien min rundt 20 kunne ikke engang vurdert å dra på stadion. Men England reiser de til over en lav sko.


Trengs visst en brannvegg rundt byen.
Gå av.

SeLyren

Det er ikke så rart at det er lite folk på stadion, med så utrolig mange tilbud og muligheter som samfunnet har å tilby. Det er så mange aktører som sloss om hvermannsen sine penger og oppmerksomhet at Brann faller helt utenfor. Flesteparten av Brann sine kamper går dessuten på Tv, så folk trenger ikke bruke 2+timer på en Brannkamp. Dette er nok den nye virkeligheten, og det skal masse til før folk igjen stiller i hopetall på hver eneste Brannkamp.

ostraume

Det blir vel ikke mye folk før til høsten. Om vi fortsatt er med i gullkampen. Jeg forsvinner på ferie, og går glipp av de to neste hjemmekampene. Er nok flere i samme båt utover i fellesferien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Romarius

Virker også som 2007 er blitt en forbannelse, som alltid vil være standarden vi sammenlikner oss med. Svitsjet innom Dodo-bloggen etter kampen i går, der en gjøk midt i 2.omgang bruker tid til å skrive et langt innlegg om hvor kjedelig det var, og at det ikke er verdt pengene fordi vi var mye bedre i 2007. Og at han derfor ikke ville komme tilbake på Stadion igjen neste gang.
Dyrt kan det nok være, men trist om det alltid skal være slik at alt som er dårligere enn det absolutte høydepunktet i Brannhistorien, er for kjedelig og dårlig. Og dette kom altså på stillingen 3-0 og tabelledelse.
Sikkert et litt ekstremt tilfelle, men virker som listen for å syte og klage er ekstremt lav. Bare vent om det blir 0-1-tap i neste kamp. Da er det nok ikke måte på hvor dårlig Brann er, og vi ender med knapt 11.000 mot Engen også.

Nixon

Quote from: Romarius on June 20, 2017, 07:46:02 AM
Virker også som 2007 er blitt en forbannelse, som alltid vil være standarden vi sammenlikner oss med.


Vi har jo alltid sett ned på trønderne som ble så blaserte at de feiret seriegull på utesteder med god plass til både spillere og supportere. Vi mente at vi aldri ville komme i den situasjonen, selv om vi skulle komme til å vinne serien flere år på rad. Nå snakker vi om at et seriegull for 10 år siden legger en demper på engasjementet. Pinlig!
Rød makt på Hansa

SeLyren

Javisst er det pinlig. Folk har så høye tanker om seg selv at de ikke klarer å identifisere seg med Brann og Norsk fotball, til det er kvaliteten for dårlig. Så derfor blir det "vi" og "oss" om Liverpool, Arsenal, Tottenham og United, samtidig som guttene 10min unna på stadion blir "de derre Brann".

Det er jo et identitets spørsmål, der folket velger store og flotte genmodifiserte gulerøtter fra England fremfor de små litt kronglete, skittene og stygge gulerøttene fra Norge. Selv om de Norske gjerne smaker bedre.
Av folk eg kjenner er nesten alle opptatt av fotball, men det er ikke mange av de som bryr seg om Norsk fotball,
det er en ukultur som nesten er umulig å snu. En ukultur som arves og som går som en ond sirkel, fra generasjon til generasjon.

DumboMumbo

Quote from: SeLyren on June 20, 2017, 07:22:48 AM
Det er ikke så rart at det er lite folk på stadion, med så utrolig mange tilbud og muligheter som samfunnet har å tilby. Det er så mange aktører som sloss om hvermannsen sine penger og oppmerksomhet at Brann faller helt utenfor. Flesteparten av Brann sine kamper går dessuten på Tv, så folk trenger ikke bruke 2+timer på en Brannkamp. Dette er nok den nye virkeligheten, og det skal masse til før folk igjen stiller i hopetall på hver eneste Brannkamp.


Spelaren

Quote from: SeLyren on June 20, 2017, 08:40:58 AM
...der folket velger store og flotte genmodifiserte gulerøtter fra England fremfor de små litt kronglete, skittene og stygge gulerøttene fra Norge...


Det som er så merkelig er at eg føler at alle unnskyldningene som kom på sosiale medier, i aviser og på fora under hele tilskuernedgangen som startet i 2008 og fram til 2014 har blitt ugyldiggjort. Me speler god fotball - fakta, prisene er kraftig differensiert og strengt tatt er det billigere nå enn i 2008. Det er bybane, busser og hundrevis av parkeringsplasser i kurant gangavstand, enkelt å kjøpe billett og strengt tatt nokså behagelig hele denne kampopplevelsen.
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: SeLyren on June 20, 2017, 08:40:58 AM
Javisst er det pinlig. Folk har så høye tanker om seg selv at de ikke klarer å identifisere seg med Brann og Norsk fotball, til det er kvaliteten for dårlig. Så derfor blir det "vi" og "oss" om Liverpool, Arsenal, Tottenham og United, samtidig som guttene 10min unna på stadion blir "de derre Brann".

Det er jo et identitets spørsmål, der folket velger store og flotte genmodifiserte gulerøtter fra England fremfor de små litt kronglete, skittene og stygge gulerøttene fra Norge. Selv om de Norske gjerne smaker bedre.
Av folk eg kjenner er nesten alle opptatt av fotball, men det er ikke mange av de som bryr seg om Norsk fotball,
det er en ukultur som nesten er umulig å snu. En ukultur som arves og som går som en ond sirkel, fra generasjon til generasjon.



Men det er vel ingen grunn til at mat, pauseunderholdning, fasiliteter, ja alt utenom det sportslige skal være dårligere enn i England. Det er her norsk fotball må skjerpe seg MYE.

Romarius

Synes også det er både merkelig og trist at det (for mange) tilsynelatende bare er kvaliteten som betyr noe. 
Er de sånn med egne barn også? At fordi det finnes flinkere, snillere og penere barn andre steder i verden, så gir man blaffen i sine egne?

DumboMumbo

Quote from: Spelaren on June 20, 2017, 08:48:52 AM
Quote from: SeLyren on June 20, 2017, 08:40:58 AM
...der folket velger store og flotte genmodifiserte gulerøtter fra England fremfor de små litt kronglete, skittene og stygge gulerøttene fra Norge...


Det som er så merkelig er at eg føler at alle unnskyldningene som kom på sosiale medier, i aviser og på fora under hele tilskuernedgangen som startet i 2008 og fram til 2014 har blitt ugyldiggjort. Me speler god fotball - fakta, prisene er kraftig differensiert og strengt tatt er det billigere nå enn i 2008. Det er bybane, busser og hundrevis av parkeringsplasser i kurant gangavstand, enkelt å kjøpe billett og strengt tatt nokså behagelig hele denne kampopplevelsen.


Det er ikke rart i det hele tatt når internett har gjort det mulig å dyrke andre interesser. La oss si at du likte Bowling i 1995 da kunne du spille det 2 ganger i uken. I dag kan du i tillegg til å spille også se på instruksjons videoer og streamer av konkurranser, henge på Bowling forum etc. Likte man Brann og Bowling 50% i 1995 så kunne man bare bruke 10 % av tiden på bowling og da ble det 90% på Brann. I dag så er det Bowling 50 og Brann 50%. Ergo går interessen for Brann ned.

Spelaren

Quote from: DumboMumbo on June 20, 2017, 08:56:03 AM
Det er ikke rart i det hele tatt når internett har gjort det mulig å dyrke andre interesser. La oss si at du likte Bowling i 1995 da kunne du spille det 2 ganger i uken. I dag kan du i tillegg til å spille også se på instruksjons videoer og streamer av konkurranser, henge på Bowling forum etc. Likte man Brann og Bowling 50% i 1995 så kunne man bare bruke 10 % av tiden på bowling og da ble det 90% på Brann. I dag så er det Bowling 50 og Brann 50%. Ergo går interessen for Brann ned.


1995? Eg snakker om 2008! 2009, 2010 og 2011 også forsåvidt. Det var mer enn nok internett til å sjekke youtube, diskutere på internett og samtidig følge Brann i disse årene. Og folks unnskyldninger om underholdning, pris, kvalitet på lag og fasiliterer er alle dekket opp nå.

1995 var jo et elendig år.
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: Spelaren on June 20, 2017, 09:23:31 AM
Quote from: DumboMumbo on June 20, 2017, 08:56:03 AM
Det er ikke rart i det hele tatt når internett har gjort det mulig å dyrke andre interesser. La oss si at du likte Bowling i 1995 da kunne du spille det 2 ganger i uken. I dag kan du i tillegg til å spille også se på instruksjons videoer og streamer av konkurranser, henge på Bowling forum etc. Likte man Brann og Bowling 50% i 1995 så kunne man bare bruke 10 % av tiden på bowling og da ble det 90% på Brann. I dag så er det Bowling 50 og Brann 50%. Ergo går interessen for Brann ned.


1995? Eg snakker om 2008! 2009, 2010 og 2011 også forsåvidt. Det var mer enn nok internett til å sjekke youtube, diskutere på internett og samtidig følge Brann i disse årene. Og folks unnskyldninger om underholdning, pris, kvalitet på lag og fasiliterer er alle dekket opp nå.

1995 var jo et elendig år.


Kan det være at folk ikke endrer vaner over natten og at det har tatt tid før man ser resultatene av internetteffekten ? Det var vel fra 2010 at WIFI, Smartphones og nettbrett tok av ? Ser vi resultatet nå ?
Unnskyldningene er ikke reelle, de er bortforklaringer som følge av dårlig samvittighet, pga at man har blitt mindre interessert i Brann.
Døgnet har bare 24 timer og det er ikke lenger så aktuellt for mange å betale BT for å lese om skadesituasjonen i Brann når man kan lese gratis om den nye kule Netflix serien.

Man kan nok peke på mange mulige årsaker til nedgangen i interessen. Til syvende og sist mener jeg det koker ned til at folk enkelt og greit er mindre interessert i Brann og mer interessert i andre ting.

yashin


yashin

Quote from: Leffen on June 20, 2017, 06:40:40 AM
Alt det du skriver tror jeg stemmer, Huff. Selv er jeg 31. De i familien min rundt 20 kunne ikke engang vurdert å dra på stadion. Men England reiser de til over en lav sko.


Det er ikke så rart. De som er 20 nå var 10 da Stadion var full hver gang, og vi knapt hadde nyrekruttering av supportere. De ble aldri oppdradd til å gå på Stadion da de var i den rette, mest påvirkningsbare alderen.

Petter Puddefjord

Hvor skal man begynne?

Det er massevis av "grunner" for at det er glissent på stadion, selv om resultatene for tiden er meget gode. La meg nevne noen, så kan alle besserwisserne her på forumet slakte dem ned, en etter en..

- Dyrt å gå på stadion i forhold til mange andre tilbud.

- Kampene går på TV.

- Branns ledelse skjønner ikke hvordan "magien" rundt Brann skapes og opprettholdes.
Noen eksempler:
-- De snakker om "produktet". I dette "produktet" er det mye rettet mot kvinner, barn og komfort (sittekultur). Mer fokus på "gøy" før kamp og i pausen. Brus, pølser og diverse "stunts". Strømlinjeformet opplegg med TIFO, og hvis det er bluss, så er det innenfor rammer (jada, NFF er skyld i dette). Det var gøy med fyrverkeri på 70- og 80-tallet, og det er gøy for de små. Blussing er tøft hvis det skjer spontant på øverste rad på Z-feltet, litt skikkelig "rabling". Spontanitet og originalitet. Alle disse forb...... rammene ødelegger. Det blir for "planlagt" og "korrekt".
-- Hvor er Branns legender? Hvor er fokuset på å bygge kulturen videre med arven fra fortiden? Hvor ofte børster man støv av Egil Austbø, Neil MacLeod, Tore Hadler-Olsen, Terje Bøe, Per Egil Ahlsen, Ove Thue, Bjarni Sigurdsson m.fl.? Inviterer legender til kamper, tar vare på dem som har formet klubbkulturen gjennom årtier. Se bare hvordan de engelske klubbene ivaretar kulturen på en utmerket måte, bygger identitet og lojalitet gjennom lure, enkle og rimelige knep. Hvor er Branns klubbledelse? Hva driver de med, egentlig?

- Fjerning av "fellesnevnerne". Alle bergensere er langt fra "like", men vi er et monster når vi jobber sammen, koker sammen. Dagens kultur, eller rettere sagt mangel på kultur, er ødeleggende. Mange vil sikkert synes at det som kommer nå er fullstendig på trynet, men det er et faktum at veldig mange foreldre synes ikke overtattoverte, hanekamklippede fotballspillere er de beste eksempler på idoler for deres barn. Det er en ukultur at "fotballkulturen" har blitt så til de grader preget av denslags holdninger.  Dere kan bare fnyse av dette, men veldig mange synes ikke brannspillerne er noen gode rollemodeller for dagens unge. Der "alle" spilte fotball på 70- og 80-tallet, er det nå flere og flere som velger andre fritidstilbud.

- Trusler om kunstgress og derved ytterligere ødeleggelse av Brann stadion.

- Planer om å bygge en boligblokk på sørsiden av stadion.

I rest my case. Mulig det kan komme 13-14-15000 på kamper fremover for å se serielederne, men interessen forblir laber inntil man skjønner at det som skal til handler om identitet, fellesskap og den gode magien.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

DumboMumbo

Quote from: Petter Puddefjord on June 20, 2017, 11:44:17 AM


I rest my case. Mulig det kan komme 13-14-15000 på kamper fremover for å se serielederne, men interessen forblir laber inntil man skjønner at det som skal til handler om identitet, fellesskap og den gode magien.


Bra innlegg.

Jeg mener at en del av alt snakket som var før om Brann blandt venner og kolleger er borte i forhold til tidligere, før var det samtaleemne nr 1 mens i dag bryr ikke folk seg på samme måte lenger.

Før så kom det 12 000 av seg selv på stadion men da var det 10 000 som ikke kom av gode grunner og hadde lyst til å gå. I dag må man ha kampanjer, gratisbilletter for å få 12 000 og da er det ingen som sitter hjemme og skulle ønske de var på kamp.




Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Quote from: DumboMumbo on June 20, 2017, 12:14:44 PM
Quote from: Petter Puddefjord on June 20, 2017, 11:44:17 AM


I rest my case. Mulig det kan komme 13-14-15000 på kamper fremover for å se serielederne, men interessen forblir laber inntil man skjønner at det som skal til handler om identitet, fellesskap og den gode magien.


Bra innlegg.

Jeg mener at en del av alt snakket som var før om Brann blandt venner og kolleger er borte i forhold til tidligere, før var det samtaleemne nr 1 mens i dag bryr ikke folk seg på samme måte lenger.

Før så kom det 12 000 av seg selv på stadion men da var det 10 000 som ikke kom av gode grunner og hadde lyst til å gå. I dag må man ha kampanjer, gratisbilletter for å få 12 000 og da er det ingen som sitter hjemme og skulle ønske de var på kamp.

Du referer til før. Hva er før for deg. De få årene mellom 2004 og 2010? for det er da det var normalt med mye folk. Resten av historien så har det vært dårligere besøk og vi ligger nå på historisk sett normal snitt. Selv om det i noen sesonger var vanlig å si lavere tall enn det var for å svindle litt
Men at Brann må gjøre noe for å vekke interessen er det ikke tvil om.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Billy Elliott on June 20, 2017, 12:04:05 PM


Jeg tror nok at en klubb som Brann lettere taper mot Netflix enn det Dortmund og United gjør. Når det gjelder RBK så er jo de tross alt ekstremt profesjonellt drevet samt at de leverer resultater. Se bare på VIF og Viking i de andre store byene, de sliter jo og med interessen.
Men hva mener du er grunnen til den synkende interessen ?

DumboMumbo

Quote from: Corran on June 20, 2017, 12:24:51 PM
Quote from: DumboMumbo on June 20, 2017, 12:14:44 PM
Quote from: Petter Puddefjord on June 20, 2017, 11:44:17 AM


I rest my case. Mulig det kan komme 13-14-15000 på kamper fremover for å se serielederne, men interessen forblir laber inntil man skjønner at det som skal til handler om identitet, fellesskap og den gode magien.


Bra innlegg.

Jeg mener at en del av alt snakket som var før om Brann blandt venner og kolleger er borte i forhold til tidligere, før var det samtaleemne nr 1 mens i dag bryr ikke folk seg på samme måte lenger.

Før så kom det 12 000 av seg selv på stadion men da var det 10 000 som ikke kom av gode grunner og hadde lyst til å gå. I dag må man ha kampanjer, gratisbilletter for å få 12 000 og da er det ingen som sitter hjemme og skulle ønske de var på kamp.

Du referer til før. Hva er før for deg. De få årene mellom 2004 og 2010? for det er da det var normalt med mye folk. Resten av historien så har det vært dårligere besøk og vi ligger nå på historisk sett normal snitt. Selv om det i noen sesonger var vanlig å si lavere tall enn det var for å svindle litt
Men at Brann må gjøre noe for å vekke interessen er det ikke tvil om.


Nå tror ikke jeg at vi skal se oss blind bare på tilskuertall når man skal måle interessen nå vs "før". Selv om tallene ikke var noe bedre på 90-tallet så var den generelle interessen mye, mye større i befolkningen.

Det er en stor forskjell på å ha 10 000 personer som sitter hjemme og har lyst til å gå, men ikke kan og på det å ikke ha det, sånn som nå.

Corran

Skjønner ikke hva du mener her. Det har vel aldri (foruten enkeltkamper) vært 10000 som sitter hjemme og har lyst å gå? Det har jo aldri vært mangle på billetter en hel sesong foruten 2007?
Og det var du som nevnte tilskuertall og det er vel det en måler og diskuterer i en tråd som heter billettsalgstall og akkurat nå mangel på salg av slike.

Det som hadde vært interessant i en slik diskusjon er få ta med tv tallene også. Hvor høye/lave er de? Hvordan er det vs de andre lagene. Har dette hatt påvirkning på antall tilskuere i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

At folk ikke kunne før, men kan nå, den ser jeg ikke.
Tren på langskudd

Go Up