• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Giles

April 08, 2017, 11:11:27 AM #13000 Last Edit: April 08, 2017, 11:14:02 AM by Giles
Elendig markedsføring, alt for dyre billetter og usynlige i byen. Tamt spill har litt å si men alle fotballkamper blir bedre med folk på tribunene. Halver prisene og få Brann ut til folket.
Tribunelivet er halve moroa. 50 kr på store stå og øltelt. Begynn der. Gratis pølser ved kjøp av øl.

Henki

Quote from: Giles on April 08, 2017, 11:11:27 AM
Elendig markedsføring, alt for dyre billetter og usynlige i byen. Tamt spill har litt å si men alle fotballkamper blir bedre med folk på tribunene. Halver prisene og få Brann ut til folket.
Tribunelivet er halve moroa. 50 kr på store stå og øltelt. Begynn der. Gratis pølser ved kjøp av øl.


Smerteterskelen for hvor lavt man kan gå i pris er nok et stykke unna halvering av pris. Men øl-telt hadde vært bra!
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

April 08, 2017, 16:18:59 PM #13002 Last Edit: April 08, 2017, 16:20:30 PM by krøvel vellevold
Så hvilke unnskyldninger har man for å ikke gå på kamp? Jeg har noen forslag - både for nåtid og fremtid. En guide:

1) Brann vinner riktignok, men de spiller kjedelig.
2) Brann spiller riktignok underholdende, men de taper jo bare.
3) Brann vinner sånn passe mye og spiller sånn passe underholdende. Det er kjedelig.
4) Gidder ikke se dem når de ikke kjemper om gull eller mot nedrykk.
5) Gidder ikke se dem når de kjemper mot nedrykk.
6) Brann vinner serien for suverent.
7) Været er for dårlig.
8 ) Været er for bra.
9) Liverpool spiller på tv rett før. Da gidder jeg ikke en kamp til samme kveld.
10) Mandag passer ikke, for da skal ungene på trening.
11) Tirsdag passer ikke, for da pleier vi å jobbe overtid.
12) Onsdag passer ikke, for da pleier konemor å ha klubb.
13) Torsdag passer ikke, for da skal ungene på trening og vi pleier å handle på Lagunen.
14) Fredag passer ikke, for da skal vi på landet.
15) Lørdag passer ikke, for da skal vi på fest eller på landet. Også er det engelsk fotball på tv.
16) Søndag er en litt dum dag når kampene går kl 18, for da må vi reise så tidlig fra hytten.
17) Søndag er en litt dum dag når kampene går kl 20, for da blir det så seint.
18) Det var jo så kaldt.
19) Det var altfor varmt.
20) Gidder ikke se dem pga alle idiotene i ledelsen.
21) Gidder ikke se dem pga alle idiotene som var i ledelsen tidligere.
22) Det er for dyrt.
23) De har så dårlige kiosker.
24) Det er for få lokale talenter.
25) Huseklepp ville de jo ikke ha.
26) Brann har jo ikke penger til å kjøpe gode spillere - sånn som RBK, så da gidder jeg ikke betale for å se Brann. De må få penger til å kjøpe spillere først.
27) Konemor hadde bilen, og jeg gadd ikke ta bussen helt fra Danmarksplass.
28) Flaut at norsk fotball ikke er like gode som engelsk, spansk og tysk.
29) Til og med engelsk 8.nivå er bedre enn den der Tippeliga-driten!
30) Ble liksom mettet etter gullet i 2007. Nå er ingenting gøy lenger.
31) Det er minst 30 grunner til at jeg ikke gidder.

Så her er det bare å velge og vrake.
Legg ned hele klubben!

Corran

En fin liste men nummer 12 er vel heller en grunn for å gå på stadion ikke for å bli heme? Eg ville i alle fall kommet meg ut av huset ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Ok, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp.

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"

Spelaren

Brann må jobbe jevnt og trutt med å holde seg i bevisstheten til den gjengse Bergenser, for her i byen går det ikkje automatisk.
GÃ¥ av.

Giles

Quote from: DumboMumbo on April 08, 2017, 17:02:33 PM
Ok, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp.

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"

Meget god analyse, spørsmålet er hva man gjør med det. Da oppgrader jeg ølteltet til pub og skipp kommersielle aktører til for fullt. Det skal være behagelig og kult å gå på stadion.

Superjack

Odd hadde over 9000 i sin sesongstart, mot Kristiansund. Bare det i seg selv viser at billettsalget til Brann er en komplett skandale. Brann har vært mest eller nest mest besøkte stadion, nesten uansett forhold i flere tiår.
No må folk våkne. Og de som styrer med billetter på Stadion må våkne.

Mange ting kan forbedres i forhold til billettsalg og tilskuere på Brannkampene.
1. Forenkle billettkjøpeprosessen vesentlig,
2. Ha kampanjer på alle kamper med middels til liten interresse. Her ville jeg ment alle kamper utenom RBK, 16. mai og inntil for et par dager siden ville jeg ment sesongens første kamp på stadion. (Bedre med full stadion enn mindre enn halvtom)
3. Langsiktig jobbing mot publikum. Annonser osv.
4. Lettere tilgang til billetter på kampdag før kamp.

Overhodet ikke imponert over jobben som gjøres overfor privatmarkedet i Brann, og skuffet over Bergenserene.
Men kanskje det er Brann sin arroganse overfor publikum over mange år som viser resultater?



Brannsupporter.

Superjack

Quote from: DumboMumbo on April 08, 2017, 17:02:33 PM
Ok, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp.

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"


Ja, og her må Brann komme på banen, få sønnen og datteren til å komme til far eller mor og spørre om de ikke kan gå på stadion. Kjør kampanjer mot fotballag, gi bort barnebilletter osv.
Brannsupporter.

sydnes76

De med god fantasi legger inn forslag til hva Brann kan gjøre, feks en gratis pølse til ølen eller øltelt osv. Send inn til de ansvarlige når det er nok gode punkter. Ellers må jo vi alle snakke positivt om Brann etter kamp. På mandagen spurte jeg alle på jobb om de hadde vært på stadion.. Det var kun meg på av alle sammen, og jeg benyttet sjansen til å fortelle hvor utrolig kjekt det var. Det er bekymringsverdig at de som jobber med dette ikke får mer til, men da må alle vi som er glad i Brann gjøre noe med det. I fjor hadde min sønn og tre kompiser partoutkort etter jeg hadde organisert med foreldre i klassen, i år er de 11 stk som har, side de hadde hatt det så kult i fjor. De små tingene vi gjør i hverdagen kan bety mye om alle som bryr seg tar tak.
Til tross for grei stemning mot godset, og en feiende flott fotballkamp, så gjorde det vondt å se så få folk. Noe må gjøres.

Billy Elliott

April 08, 2017, 20:37:16 PM #13010 Last Edit: April 08, 2017, 20:38:52 PM by Billy Elliott
Quote from: DumboMumbo on April 08, 2017, 17:02:33 PM
Ok, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp.

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"
rite of passage. Til og med min far, som hverken er bergenser eller fotballinteressert overhode, skjønte at guttungen skulle tas med på stadion tidlig. Slik var det bare i denne byen. Brann var Bergen, og Bergen var Brann. Det måtte folk enkelt og greit innbefinne seg med. Det er fryktelig trist om det har forsvunnet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Ja men det var ikke noe høyere snitt tidlig på 90 tallet så det der er bare vås. Det var ikke noe snakke om at alle skulle på stadion da. Det var ikke kniving om billettene. Du har gode minner om at din far tok deg med på stadion og vrir virkeligheten til å passe dette ;-)
NÃ¥r det var samme og dÃ¥rligere snitt da enn nÃ¥ sÃ¥ var det ikke sÃ¥nn at det var en selvfølge at alle skulle tas med pÃ¥ stadion tidlig. Det er vel mer barnefamilier der nÃ¥ en det var da. Selv var jeg ganske voksen pÃ¥ 90 tallet og fikk vel mitt første partoutkort rundt 93-94 en gang.   
Her er tallene fra første halvdel av 90 tallet

Ã¥rstall  Snitt  Høyeste  Laveste
1995    8536   14068    6426
1994    9757   18229    5376
1993   10490  23163    6646
1992    9759   20292    6743
1991   11488  15850    6887
1990    8639   14118    4205

Men jeg er helt enig med at Brann må gjøre en bedre jobb for nå er det dritt dårlig, men kanskje når vår været kommer og Brann har vist de er blitt morsommere å se på så kommer folket ut av den lange dvalen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Joggi Bogga

Jeg mener bestemt at forklaringene på dårlige salgstall, og hvorfor vi ikke ser bedring før tidligst 2025, er denne:


Det har foregått en systematisk rasering av tilgjengeligheten for norsk fotball. I Bergen har vi gjort det ekstra godt.

På nasjonalt plan har man solgt rettighetene til kanaler som har lagt kampene bak betalingsmurer. Mange barn under 18 har ikke noe forhold til norske lag. Ingen som ikke allerede er hektet og er ved sine fulle fem, betaler for norsk istedenfor utenlandsk fotball på TV.

På lokalt plan har vi hatt nøkkelpersoner i Brann som har inntatt en oss-mot dem holdning. Hvor "dem" utrolig nok var fansen(!). Dette sirkuset drev på, med varierende styrke, i nesten 10 år og var veldig intenst i 3/4. Det er lenge nok til at mange personer får ødelagt entusiasmen for klubben for godt.

Det skal gjøres mye godt arbeid, både lokalt og nasjonalt i lang lang tid før vi kan håpe på bedring. Eurosport og Brann er begge inne og gjør veldig mye bra nå, men dette må få fortsette i 10 år til før vi kan håpe på varig positiv endring.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Billy Elliott

Quote from: Corran on April 08, 2017, 21:11:39 PM
Ja men det var ikke noe høyere snitt tidlig på 90 tallet så det der er bare vås. Det var ikke noe snakke om at alle skulle på stadion da. Det var ikke kniving om billettene. Du har gode minner om at din far tok deg med på stadion og vrir virkeligheten til å passe dette ;-)


Høyere snitt var det nok ikke nei, men tribunene var likevel fulle. De to vi hadde på den tiden. Er kanskje derfor det føltes som om det var mer folk den gangen :-) Vi som sto nede i hjørnet i klokkesvingen i høljregnet misunnnet de under tak noe fryktelig, husker jeg. Men der var det jo alltid utsolgt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Var sjelden utsolgt, men på det meste på tiden var det mellom 14 og 23000 på det minste under 5000
Det var kun ekstreme tilfeller (som 16 mai) det var litt pes å få billetter, men kan ikke huske jeg ikke fikk billetter til kamper jeg ville gå på.
Stort sett sto jeg på store stå eller satt på tribunen over før jeg fikk partoutkort bak store stå.
Så var langt fra alltid utsolgt under tak. Hendte en endte opp med sitteplasser oppe bak søylene på gamle

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Corran on April 08, 2017, 22:54:01 PM
Var sjelden utsolgt, men på det meste på tiden var det mellom 14 og 23000 på det minste under 5000
Det var kun ekstreme tilfeller (som 16 mai) det var litt pes å få billetter, men kan ikke huske jeg ikke fikk billetter til kamper jeg ville gå på.
Stort sett sto jeg på store stå eller satt på tribunen over før jeg fikk partoutkort bak store stå.
Så var langt fra alltid utsolgt under tak. Hendte en endte opp med sitteplasser oppe bak søylene på gamle


Det var med glimt i nostalgiøyet jeg skrev forrige innlegg, som du kanskje forstod. Men poenget var, når to av tribunedelene var ståplasser, med bortimot ubegrenset plass (virket det som, til tider), var det selvsagt sjelden problem å få billetter, men staddaen virket likevel fullere fordi antall sitteplasser var begrenset, selv om det ofte var noen plasser igjen også der.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: Joggi Bogga on April 08, 2017, 21:59:37 PM
Jeg mener bestemt at forklaringene på dårlige salgstall, og hvorfor vi ikke ser bedring før tidligst 2025, er denne:


Det har foregått en systematisk rasering av tilgjengeligheten for norsk fotball. I Bergen har vi gjort det ekstra godt.

På nasjonalt plan har man solgt rettighetene til kanaler som har lagt kampene bak betalingsmurer. Mange barn under 18 har ikke noe forhold til norske lag. Ingen som ikke allerede er hektet og er ved sine fulle fem, betaler for norsk istedenfor utenlandsk fotball på TV.

På lokalt plan har vi hatt nøkkelpersoner i Brann som har inntatt en oss-mot dem holdning. Hvor "dem" utrolig nok var fansen(!). Dette sirkuset drev på, med varierende styrke, i nesten 10 år og var veldig intenst i 3/4. Det er lenge nok til at mange personer får ødelagt entusiasmen for klubben for godt.

Det skal gjøres mye godt arbeid, både lokalt og nasjonalt i lang lang tid før vi kan håpe på bedring. Eurosport og Brann er begge inne og gjør veldig mye bra nå, men dette må få fortsette i 10 år til før vi kan håpe på varig positiv endring.
Tren på langskudd

4-3-3

QuoteJeg mener alle kampanjene og gratisbillettene kan være med på å svekke verdien. Hvorfor skal man betale full pris for noe man før har fått gratis eller til halv pris ?
De burde heller satse på å bygge en sterkere identitet og fellesskap rundt Brann gjennom målrettet markedsføring.
Kampanjer og gratisbilletter fungerer jo bare til å lure folk som egentlig ikke er interessert til å gå på kamp.
Det må da være mer fornuftig og bærekraftig å bruke ressursene på å bygge opp en genuin interesse ?


Hvis man finner ut at priser er et problem og permanent setter ned den, så må man jo gjøre det for p-kortet også da faller behovet for så mange kampanjer bort.
Enig i at markedsarbeidet er det viktigste, men pris er også inkludert i markedsarbeid og å sette ned den i enkeltkamper kan gi en pekepinn på hvor mye det har å si at folk kommer.
Jeg kjøper p-kort for å sikre meg god plass på godt besøkte kamper, ha en fast plass som jeg liker, potensielle cupfinalebilletter, og å få sitte sammen med en som har plass ved siden av.
Hadde personlig ikke blitt bitter i det hele tatt om brann kjørte flere og mer åpne kampanjer på pris for de som ikke har p-kort. Så finnes det selvfølgelig en balanse. Men for å invitere idrettslag gratis en gang iblant eller si at nå er det halv pris på stadion på kamper det er meldt lavt tilskuerantall på, har jeg ikke noe imot.

Spelaren

Angående Denne Osdals nylige blogg og fokuset på tilskuere, så er det rene unnskyldningsbingoen i kommentarfeltet. Min favoritt er vedkommende som tror han må ut med 1000 kr for å ta med seg to barn på kamp. 575,- er riktig på f.eks felt A og F. Et annet gullkorn er han som tror Brann ikkje tilbød Huseklepp ny kontrakt - eller at vi liksom strømmer til Stadion bare det er nok lokale unggutter der. Helt koko gjeng...
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Ser ut til at det kan være 168 solgt på bortefeltet til i morgen.
Legg ned hele klubben!

sydnes76

Utfordring til Denne Osdal. Du burde sette seg ned med penn og papir, og funnet ut hvordan vi og Brann skal få 5000-10000 flere mennesker på stadion i tiden som kommer.

krøvel vellevold

Quote from: sydnes76 on April 09, 2017, 21:40:48 PM
Utfordring til Denne Osdal. Du burde sette seg ned med penn og papir, og funnet ut hvordan vi og Brann skal få 5000-10000 flere mennesker på stadion i tiden som kommer.


Jeg kan svare for Denne Herre Osdal. Han har i det minste laget årets nerdestatstikk over partoutkort-snittpriser i Eliteserien. Den publiseres snart. Sier Denne Herre Osdal.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: Spelaren on April 09, 2017, 21:06:39 PM
Angående Denne Osdals nylige blogg og fokuset på tilskuere, så er det rene unnskyldningsbingoen i kommentarfeltet. Min favoritt er vedkommende som tror han må ut med 1000 kr for å ta med seg to barn på kamp. 575,- er riktig på f.eks felt A og F. Et annet gullkorn er han som tror Brann ikkje tilbød Huseklepp ny kontrakt - eller at vi liksom strømmer til Stadion bare det er nok lokale unggutter der. Helt koko gjeng...

Det der er litt sånn jeg føler det nesten alltid har vært i Bergen. Folk har masse rare unnskyldninger for ikke gå på kamp. Det er ikke mange nok Bergensere, De gjør det ikke bra nok og bør kjøpe noen stjerner, Støtter ikke den derre vannstyrte klubben osv osv osv. Dette er da de samme som griner når de ikke får billetter te seriefinale og cupfinale og som "alltid" har støttet Brann. Og det er de samme som alltid skal gi noen stikk om det går dårlig med Brann.
Dette har eksistert så lenge eg har levd og tror det må gå i arv i enkelte familier på lik linje som partoutkort har gått i arv i andre familier.
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on April 08, 2017, 16:18:59 PM
Så hvilke unnskyldninger har man for å ikke gå på kamp? Jeg har noen forslag - både for nåtid og fremtid. En guide:

1) Brann vinner riktignok, men de spiller kjedelig.
2) Brann spiller riktignok underholdende, men de taper jo bare.


Hvis du faktisk ønsker at det skal komme flere folk på Stadion, tror jeg det er bedre å bruke tid og energi på å fremsnakke det å gå på Stadion - og de som går på Stadion - enn å bruke enhver anledning til å latterliggjøre folk som enten holder seg hjemme eller som kommer på Stadion og ikke synger like mye og lager like mye leven som det dere i supportereliten gjør.

Når jeg leser i avisene om Brann så virker det jo ikke spesielt stas å gå på Stadion. Overskrifter som "Brann overbeviser, publikum skuffer - igjen" gir meg inntrykk av at det ikke lenger er noe liv og moro på Stadion - og at de som pleier å gå der er litt kjipe folk som er vel så opptatt av å klage på andre supportere som å heie på Brann. Gir slike innlegg meg mer lyst til å gå på Stadion? Svaret er kanskje overraskende, men: nei, det gjør faktisk ikke det.

Men kanskje dette innlegget bare var unntaket som bekrefter regelen? La meg se hva som ble skrevet om publikum i de siste hjemmekampene som fortsatt er tilgjengelig på den nå nedlagte origo.no-adressen:

Brann-MoldeBrannâ??Lillestrøm: "Kjedelig fotball eller ei: 11800 er ikke godt nok nÃ¥r vi pÃ¥ slutten av sesongen ligger an til en meget overraskende sølvmedalje. Det burde vært noen tusen til. (...) Stemningen pÃ¥ kampen var middels, men pyro-tifoen var bra." (Ja vel, kritikk av oppmøtet og "middels" stemning; kun den harde kjerne som stiller med pyro fÃ¥r en klapp pÃ¥ skulderen.)

Brann-Tromsøden tidligere eller nåværende Brannbloggen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

April 10, 2017, 06:02:24 AM #13024 Last Edit: April 10, 2017, 06:07:17 AM by krøvel vellevold
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 09, 2017, 23:43:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 08, 2017, 16:18:59 PM
Så hvilke unnskyldninger har man for å ikke gå på kamp? Jeg har noen forslag - både for nåtid og fremtid. En guide:

1) Brann vinner riktignok, men de spiller kjedelig.
2) Brann spiller riktignok underholdende, men de taper jo bare.


Hvis du faktisk ønsker at det skal komme flere folk på Stadion, tror jeg det er bedre å bruke tid og energi på å fremsnakke det å gå på Stadion - og de som går på Stadion - enn å bruke enhver anledning til å latterliggjøre folk som enten holder seg hjemme eller som kommer på Stadion og ikke synger like mye og lager like mye leven som det dere i supportereliten gjør.

Når jeg leser i avisene om Brann så virker det jo ikke spesielt stas å gå på Stadion. Overskrifter som "Brann overbeviser, publikum skuffer - igjen" gir meg inntrykk av at det ikke lenger er noe liv og moro på Stadion - og at de som pleier å gå der er litt kjipe folk som er vel så opptatt av å klage på andre supportere som å heie på Brann. Gir slike innlegg meg mer lyst til å gå på Stadion? Svaret er kanskje overraskende, men: nei, det gjør faktisk ikke det.

Men kanskje dette innlegget bare var unntaket som bekrefter regelen? La meg se hva som ble skrevet om publikum i de siste hjemmekampene som fortsatt er tilgjengelig på den nå nedlagte origo.no-adressen:

Brann-MoldeBrannâ??Lillestrøm: "Kjedelig fotball eller ei: 11800 er ikke godt nok nÃ¥r vi pÃ¥ slutten av sesongen ligger an til en meget overraskende sølvmedalje. Det burde vært noen tusen til. (...) Stemningen pÃ¥ kampen var middels, men pyro-tifoen var bra." (Ja vel, kritikk av oppmøtet og "middels" stemning; kun den harde kjerne som stiller med pyro fÃ¥r en klapp pÃ¥ skulderen.)

Brann-Tromsøden tidligere eller nåværende Brannbloggen.


Denne Osdal har til hver kamp en bedømmelse av publikum. Altså oppmøtet og stemningen. Når oppmøtet er bra (som f.eks. til Mesterfinalen) får det skryt. Når stemningen er bra, så får det skryt. Når oppmøte og stemning er dårlig, så skriver Denne Osdal akkurat det. Han gir en ærlig bedømmelse til hver kamp. Han skriver ikke at stemningen var fantastisk og at Brann spilte kjempeunderholdende, hvis det er løgn.

Folk skal bare ha og ha. De sitter hjemme foran tv'en og klager på at Brann er dårlige og spiller kjedelig fotball, og ikke har (penger til å kjøpe) gode spillere som kan gjøre oss til et topplag som også spiller underholdende. Javel, flott det. Hadde alle disse "Brann må bli gode først"-folkene fylt Stadion, hadde Brann kanskje fått råd til litt av hvert. Men cupfinalebilletter skal de ha. Og sitte hjemme og syte foran tv'en over hvor elendige Brann er, det kan de. Til tross for at de selv er mye av grunnen til at Brann ikke har penger til å kjøpe spillere.

Og resten av Stadions bidrag til stemningen. Den er null og niks. De fleste andre steder i landet gidder i det minste sittetribunen å svare på supporternes oppfordringer om å reise seg. Selv i Molde svarer de på sittetribunen "MOLDE!" når Tornekrattet henvender seg til dem. Hva skjer på Stadion? Folk sitter på ræven og holder kjeft.

Hvorfor skal man glatte over dette og late som om det elendige oppmøtet ikke eksisterer, når mediene allerede har laget sak på det før bloggen kommer ut? Hvorfor skal man late som om det er god stemning når det ikke er det? Som sagt; bedømmelse av publikum er et fast punkt. Da står det at det er elendig når det er elendig. Og bra når det er bra. Her er hva Denne Osdal skrev etter RBK-kampen på Stadion i fjor:


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Eller hva med denne fra Mesterfinalen? Negativ?

10681 solgte billetter må sies å være absolutt godkjent. Det var i hvert fall mye mer enn jeg fryktet til dette som nok mange så på som en litt oppblåst treningskamp. I fjorårets sølvsesong var det faktisk fire Brann-hjemmekamper som trakk færre tilskuere enn onsdagens mesterfinale.

Men for all del; tilskuertallet var inkludert partoutkort. Ikke alle disse ble brukt. Det er vi for såvidt vante med, og også det reelle oppmøtet var noe bedre enn det var på mange kamper i fjor. I følge Brann selv var det 8568 tilskuere reelt på Stadion i mesterfinalen.

Stemningen var lenge avventende, men det kokte og var bra trøkk innimellom - og da spesielt da Brann våknet til liv etter trippelbyttet. Når Brann vil, vil også publikum. Det er slik det er i Bergen.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Billettsjefen i Brann, Mats Thorbjørnsen, må vel være den mest anonyme mannen i Bergen. I alle fall med tanke på jobben som han har. Et kjapt Google-søk genererer f.eks. NULL redaksjonelle saker etter at han overtok etter Daffy i fjor høst. En fyr man forøvrig kunne si mye om, men han var i det minste mye mer synlig!

Det er jo helt utrolig at en person som har som jobb å skape interesse for Brann og å selge billetter ikke har vært i media i det hele tatt! Og heller ikke på klubbens egen nettside finnes det saker om og med fyren såvidt jeg kan se. Hva driver han egentlig med?

Nå skal heldigvis denne heller unnselige salgssjefen få en medhjelper. Kanskje det vil skje noe mer da?
http://www.brann.no/om-klubben/salgs-og-markedskonsulent

Rød makt på Hansa

Torvanger

Det eneste inntrykket jeg sitter igjen med at Daffy, er at han var en engasjert og meget dyktig billettansvarlig. At han av og til overdrev voldsomt, ga bare ekstra oppmerksomhet. Algerøy var viktigere enn mange tror.

Yngve

For å samanlikna: Godset hadde det dårlegaste oppmøtet på fire år på sin fyrste heimekamp og valde å halvera prisane på eine kortsida si då salet til fyrste kampen var elendig. No kostar det 100 kroner for vaksne og 50 kroner for barn.

Her har Brann truleg noko å læra..

4-3-3

Quote from: Nixon on April 10, 2017, 10:37:07 AM
Det er jo helt utrolig at en person som har som jobb å skape interesse for Brann og å selge billetter ikke har vært i media i det hele tatt! ?

Nå skal heldigvis denne heller unnselige salgssjefen få en medhjelper. Kanskje det vil skje noe mer da?
http://www.brann.no/om-klubben/salgs-og-markedskonsulent


Ja det er faktisk helt utrolig at han ikke har klart å presentere seg i media engang.

Ser i stillingsbeskrivelsen at de søker etter en med høyskoleutdanning som kommer til å få en hel drøss med forskjellige arbeidsoppgaver. Ikke en tungvekter de går for mao.
Mitt stalltips er at dette ikke vil hjelpe nevneverdig på promoteringen, da det er så mye som trenger å gjøres at store deler vil bli nedprioritert og halvgjort uansett.
 
Håper Brann en dag outsourcer billettpromotering til profesjonelle markedsselskaper, som har tyngde og mye å vise til fra før og er skikket til å representere Brann. Så kan de få noen prosenter av prisen på billettene man klarer å selge. Og Brann kan fokusere på å sparke fotball istedet.

Spelaren

Quote from: Yngve on April 10, 2017, 11:46:45 AM
For å samanlikna: Godset hadde det dårlegaste oppmøtet på fire år på sin fyrste heimekamp og valde å halvera prisane på eine kortsida si då salet til fyrste kampen var elendig. No kostar det 100 kroner for vaksne og 50 kroner for barn.

Her har Brann truleg noko å læra..


Blir sikkert godt mottatt av partoutkortinnehaverne når det skal fornyes.
GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 06:02:24 AM
Folk skal bare ha og ha. De sitter hjemme foran tv'en og klager på at Brann er dårlige og spiller kjedelig fotball, og ikke har (penger til å kjøpe) gode spillere som kan gjøre oss til et topplag som også spiller underholdende.


Tja, kanskje det. Eller kanskje ikke. Kanskje sitter folk foran tv-en og tenker at dette var en bra kamp, men uten at de dermed vurderer å dra på Stadion på neste kamp. Der er det visstnok lite folk og dårlig stemning, i alle fall tyder omtalen i media på det. Og så sitter man kanskje i sofaen og tenker at det ikke virker som om supportereliten vil ha folk som meg på Stadion uansett, for ...

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 06:02:24 AM
resten av Stadions bidrag til stemningen. Den er null og niks.


Har man lov til å si meningen din? Selvfølgelig.
MÃ¥ man glatte over og late som ting er bedre enn de er? Neida.
Men bidrar man positivt eller negativt til å trekke flere folk til Stadion, når man gjentatte ganger klager på at det er så få folk på Stadion og rakker ned på dem som kommer uten å "prestere" like godt som den harde supporterkjernen?

Vel, det får jo hver og en gjøre seg opp sin egen mening om.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 12:01:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 06:02:24 AM
Folk skal bare ha og ha. De sitter hjemme foran tv'en og klager på at Brann er dårlige og spiller kjedelig fotball, og ikke har (penger til å kjøpe) gode spillere som kan gjøre oss til et topplag som også spiller underholdende.


Tja, kanskje det. Eller kanskje ikke. Kanskje sitter folk foran tv-en og tenker at dette var en bra kamp, men uten at de dermed vurderer å dra på Stadion på neste kamp. Der er det visstnok lite folk og dårlig stemning, i alle fall tyder omtalen i media på det. Og så sitter man kanskje i sofaen og tenker at det ikke virker som om supportereliten vil ha folk som meg på Stadion uansett, for ...

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 06:02:24 AM
resten av Stadions bidrag til stemningen. Den er null og niks.


Har man lov til å si meningen din? Selvfølgelig.
MÃ¥ man glatte over og late som ting er bedre enn de er? Neida.
Men bidrar man positivt eller negativt til å trekke flere folk til Stadion, når man gjentatte ganger klager på at det er så få folk på Stadion og rakker ned på dem som kommer uten å "prestere" like godt som den harde supporterkjernen?

Vel, det får jo hver og en gjøre seg opp sin egen mening om.


Men hva er problemet?

Det er et fast innslag i bloggen å gi en vurdering av stemning og oppmøte. Det betyr at hvis det er lite folk og dårlig stemning hver gang, så BLIR det omtalt som lite folk og dårlig stemning hver gang. Men så sent som i Mesterfinalen fikk begge deler skryt.

At kun 8700 gidder betale (og kun 6100 gidder Ã¥ møte frem) for Ã¥ se høstens sølvmestere i neste serie-hjemmekamp fem mÃ¥neder senere, er flaut, elendig, og det er et problem bÃ¥de for klubbens image som publikumslag - og for klubbens økonomi.  NÃ¥r det ogsÃ¥ har blitt en sak i media og pÃ¥ sosiale medier lenge før bloggen kommer ut, er det selvsagt at det skrives om det i bloggen ogsÃ¥. Saken var for lengst allerede blitt en snakkis, sÃ¥ bloggen avslørte neppe noe sensasjonelt.

Sittepublikum har ikke fått mye kjeft egentlig. Men det har stått av og til at det var ganske stille på resten av Stadion. Det er en observasjon i vurderingen av stemningen som kommer til hver kamp. Og ja; når sittepublikum ikke gidder å reise seg på Store Stås oppfordring, så er det vel ganske lite kontroversielt å foreslå at vi dropper den biten. Det er jo ganske bortkastet å bruke tid på, og det er pinlig når bortefansen ser at sittepublikum driter i oss.
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 13:30:40 PM
Men hva er problemet?


Hovedproblemet (i lys av temaet for denne tråden, i alle fall) tenker jeg er billettsalgstallet - eller enda mer spesifikt: hvordan få til en økning av billettsalgstallet. Så tenker jeg det sekundære problemet er hvordan man også kan forbedre trøkket og stemningen.

Et mulig svar er (som jeg skrev helt i starten av det opprinnelige innlegget) at de ivrigste supporterne fremsnakker det å gå på Stadion - og de som går på Stadion - litt oftere enn de klager over hvor "elendig" og "pinlig" ting har blitt på Stadion.

For folk flest er det ikke en plikt å gå på Stadion. Det er noe man gjør for sin egen skyld, fordi man tror det vil bli moro. Hvordan vet man om det for tiden er moro på Stadion hvis man ikke har vært der på en stund? Jeg tror det er viktig hva dere som går fast på Stadion sier (og skriver på blogger, i dette forumet og på andre sosiale medier). Jeg tror deres uttalelser er en ganske viktig del av invitasjonen til å komme på Stadion.

Og generelt: Hvis man skal invitere folk til fest - en fest der det er kjent at det noen ganger blir full fest og andre ganger litt tamt - hva tror du funker best av disse to invitasjonene (litt satt på spissen)?

A - halvtomt glass: "Hei! På lørdag har jeg bursdag igjen, og jeg håper på litt bedre oppmøte og stemning enn sist. I fjor rigget jeg det opp med masse alkohol og digg, men jeg er skuffet over hvor mange som møtte opp. Og en del av de som kom satte seg faktisk bare i sofaen mens jeg og gutta var ute på gulvet og hoppet. Det var ærlig talt pinlig oppførsel av dem det gjelder, så de bør ta seg i nakken og delta mer i festen neste gang. Vel, herved er du invitert. Festen starter klokken åtte, så jeg håper du kommer og drar opp stemningen."

B - halvfullt glass: "Hei! På lørdag har jeg bursdag igjen. Det er tradisjon for å gjøre dagen til en fest, og jeg stiller med alkohol og digg. Selv om antallet går opp og ned fra år til år, blir vi alltid en bra miks av folk. Alt etter dagsform og hvem som kommer, blir det noen ganger en laidback kveld der vi sitter i sofaen med en øl og prater med gamle og nye kjente, mens det andre ganger blir full fres og hæla i taket. Her er det takhøyde for alle, så kom som du er. Du er herved invitert, og jeg håper du kommer. Festen starter klokken åtte."
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 13:30:40 PMOg ja; når sittepublikum ikke gidder å reise seg på Store Stås oppfordring, så er det vel ganske lite kontroversielt å foreslå at vi dropper den biten. Det er jo ganske bortkastet å bruke tid på, og det er pinlig når bortefansen ser at sittepublikum driter i oss.


Hvem er det som egentlig pleier å starte det ropet? Det kan da ikke være så vanskelig å følge litt med på stemningen og starte den på et mer passende tidspunkt. Det er dødfødt å bruke det som stemningsskaper når det er dødt. Men likevel virker det som det er meningen av og til.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 16:17:41 PMHvis man skal invitere folk til fest


Nå er det vel strengt tatt Brann som inviterer til fest, og ikke media og blogger. Dette blir litt som å skylde på kampreferatet når laget taper.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on April 10, 2017, 16:32:44 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 16:17:41 PMHvis man skal invitere folk til fest


Nå er det vel strengt tatt Brann som inviterer til fest, og ikke media og blogger. Dette blir litt som å skylde på kampreferatet når laget taper.


Jeg hadde håpet at hele Brann-miljøet, inkludert supporterne, stilte seg bak invitasjonen. Eller er det sånn at supportereliten faktisk ikke ønsker å være inkluderende og åpne for nye Brann-supportere på Stadion?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

DumboMumbo

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 12:01:47 PM


Tja, kanskje det. Eller kanskje ikke. Kanskje sitter folk foran tv-en og tenker at dette var en bra kamp, men uten at de dermed vurderer å dra på Stadion på neste kamp. Der er det visstnok lite folk og dårlig stemning, i alle fall tyder omtalen i media på det. Og så sitter man kanskje i sofaen og tenker at det ikke virker som om supportereliten vil ha folk som meg på Stadion uansett, for ...



Jeg tror dere overvurderer KRAFTIG hvor aktuellt det er for folk å gå på Stadion. De aller fleste er fornøyde med å følge Brann fra TV-stolen og har ikke noe ønske om noen gang å dra på Brann kamp, uansett hvor billig og bra tilbudet blir.

Og hva med å feie for egen dør først:

Hva med å få alle som har partoutkort/kjøpt billett til å faktisk komme på kamp ?

Hva med å slutte å kritisere de som ikke synger med, det virker bare eksluderende for de som faktisk har investert både tid og penger i Brann.


krøvel vellevold

Quote from: DumboMumbo on April 10, 2017, 17:11:14 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 12:01:47 PM


Tja, kanskje det. Eller kanskje ikke. Kanskje sitter folk foran tv-en og tenker at dette var en bra kamp, men uten at de dermed vurderer å dra på Stadion på neste kamp. Der er det visstnok lite folk og dårlig stemning, i alle fall tyder omtalen i media på det. Og så sitter man kanskje i sofaen og tenker at det ikke virker som om supportereliten vil ha folk som meg på Stadion uansett, for ...



Jeg tror dere overvurderer KRAFTIG hvor aktuellt det er for folk å gå på Stadion. De aller fleste er fornøyde med å følge Brann fra TV-stolen og har ikke noe ønske om noen gang å dra på Brann kamp, uansett hvor billig og bra tilbudet blir.

Og hva med å feie for egen dør først:

Hva med å få alle som har partoutkort/kjøpt billett til å faktisk komme på kamp ?

Hva med å slutte å kritisere de som ikke synger med, det virker bare eksluderende for de som faktisk har investert både tid og penger i Brann.




Hvis ingen sier fra, blir det i hvert fall ikke bedre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 16:37:56 PM
Quote from: Nixon on April 10, 2017, 16:32:44 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 16:17:41 PMHvis man skal invitere folk til fest


Nå er det vel strengt tatt Brann som inviterer til fest, og ikke media og blogger. Dette blir litt som å skylde på kampreferatet når laget taper.


Jeg hadde håpet at hele Brann-miljøet, inkludert supporterne, stilte seg bak invitasjonen. Eller er det sånn at supportereliten faktisk ikke ønsker å være inkluderende og åpne for nye Brann-supportere på Stadion?

En supporter som ikke vil bidra til stemningen, og leser at på Stadion driter folk i å lage stemning, burde jo virkelig føle seg hjemme på Stadion! Han vil jo si fall sitte blant 6000 likesinnede. Han er vel neppe redd for å bli spottet fra 100 meters hold av en blogger som vil henge ham ut i neste blogg?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 10, 2017, 16:29:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 13:30:40 PMOg ja; når sittepublikum ikke gidder å reise seg på Store Stås oppfordring, så er det vel ganske lite kontroversielt å foreslå at vi dropper den biten. Det er jo ganske bortkastet å bruke tid på, og det er pinlig når bortefansen ser at sittepublikum driter i oss.


Hvem er det som egentlig pleier å starte det ropet? Det kan da ikke være så vanskelig å følge litt med på stemningen og starte den på et mer passende tidspunkt. Det er dødfødt å bruke det som stemningsskaper når det er dødt. Men likevel virker det som det er meningen av og til.


Det kan komme på 3-0 til Brann, og likevel er det ingen som bryr seg om oppfordringen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 10, 2017, 16:17:41 PM
Et mulig svar er (som jeg skrev helt i starten av det opprinnelige innlegget) at de ivrigste supporterne fremsnakker det å gå på Stadion - og de som går på Stadion - litt oftere enn de klager over hvor "elendig" og "pinlig" ting har blitt på Stadion.



Fremsnakking om oppmøte og stemning, når oppmøte og stemning er elendig, er jo det samme som å bløffe.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 20:55:58 PM
Quote from: Nixon on April 10, 2017, 16:29:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2017, 13:30:40 PMOg ja; når sittepublikum ikke gidder å reise seg på Store Stås oppfordring, så er det vel ganske lite kontroversielt å foreslå at vi dropper den biten. Det er jo ganske bortkastet å bruke tid på, og det er pinlig når bortefansen ser at sittepublikum driter i oss.


Hvem er det som egentlig pleier å starte det ropet? Det kan da ikke være så vanskelig å følge litt med på stemningen og starte den på et mer passende tidspunkt. Det er dødfødt å bruke det som stemningsskaper når det er dødt. Men likevel virker det som det er meningen av og til.


Det kan komme på 3-0 til Brann, og likevel er det ingen som bryr seg om oppfordringen.


Poenget er ikke om vi leder eller ligger under. Ropet har klart størst sjanse for å lykkes når det kommer på en stemningstopp, når folk er engasjert. Og det kan like gjerne være når vi kjører på for en utligning eller et vinnermål.
Rød makt på Hansa

dokken


Gulløl

Det meldes flott vær på mandag ihvertfall, sol opphold og 6-7 grader. Andre påskedag og folk er stort sett hjemme fra hyttene, tidspunktet kl.18 er også barnevennlig. I tilsvarende kamp i fjor som også var en helgedag kl.18(søndag 29 mai) ble det solgt 11 011 billetter og det var kjempevær og 20 grader under kampen. Tapet mot Kristiansund i går var dessverre en del ødeleggende for entusiasmen inn mot FKH kampen. Tror antall solgte billetter til denne kommer til å havne mellom 9700 og 10500. Men for å komme øverst og ikke nederst i det intervallet må Brann virkelig stå på med markedsføringen i denne uken, påskeferien er bare å glemme den kan de ta i sommerpausen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 11, 2017, 13:44:42 PM
Det meldes flott vær på mandag ihvertfall, sol opphold og 6-7 grader.


Nei da blir jo været for fint til at de kan gå på Stadion.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det kan bli mange dårlig besøkte kamper. De kampene som er fastsatt til nå:

FKH: 2. påskedag kl 18
Viking: lørdag kl 18 - Lørdag er neppe noen god dag
MFK: lørdag kl 20 - Lørdag kl 20 er kanskje et enda verre tidspunkt. Og det er tre dager før 16/5
SF: 16.mai kl 18
AaFK: søndag kl 18
Stabæk: mandag kl 19 - Arbeidsdag er sjelden bra.
VIF: søndag kl 20 - i juli - Søndag kl 20 er på ingen måte bra. Og det er fellesferie.
S08: søndag kl 20 - i juli - Samme som over.

Legg ned hele klubben!

dokken

Uff ja, ble bekymret da jeg så nærmere på terminlisten tidligere i vår.

Tror vi må regne med en kraftig publikumsnedgang i år, dessverre. Det skal jo også mye til at vi er med medlajestriden, sånn at vi fyller stadion i siste seriekamp, slik vi gjorde i fjor.

Virker som om Brann fokuserer alt på å selge partoutkort. Vi har nå passert 6800, og vil trolig ende på 7000+.

http://www.brann.no/nyheter/har-solgt-6800-partoutkort-kjop-na

Det er bra. Men hvis vi ender med å selge en god del partoutkort som ikke brukes, og det ikke legges vekt på salget av enkeltbilletter, får vi tilskuernedgang til tross for økt partoutkortsalg (i fjor solgte vi 6400, så vi vil være ca 600 i pluss i utgangspunktet).

De siste årene har vi solgt færre og færre enkeltbilletter. Ikke minst står salget nesten stille på kampdag.

Igjen: Jeg mener dette kampdagtillegget er en stor feil. Ikke fordi det skremmer vekk veldig mange, men fordi alle som vurderer å gå på kamp selve dagen, og sjekker prisene, får seg en dårlig opplevelse og neppe kommer tilbake.

Dessuten viser det seg at vi er nødt å drive kampanjer med billige billetter for å fylle bedre på alle de "vanskelige" kampene (det vil si nesten alle). Sånn er det blitt.

Et eksempel var Fjordkraft-kampanjen til "Mesterfinalen". Den var åpenbart en suksess, siden Fjordkraft-tribunen var mye fullere enn vanlig.

Vi må også selge inn studentbillettene våre til 150 kr (de finnes, men få vet om de) og alle andre tilbud som kan treffe de som normalt ikke går på Stadion.

Sjekket billettkartet til FKH, og det ser mørkt ut. Fortsatt noen dager til, men det er bare helligdager og feriemodus. Vanskelig å drive kampanje da. Eneste mulighet er å bruke sosiale medier til å lokke folk til Stadion.

Gulløl

April 12, 2017, 11:14:51 AM #13048 Last Edit: April 12, 2017, 11:28:11 AM by Gulløl
For å bedre billettsalget er kampdags tillegget sentralt og noe de bør ta vekk omgående. Har inntrykk av at salget på kampdag har blitt lavere og lavere etter at det ble innført i fjor, nå er det få kamper det er antydninger til noe særlig kø foran billettlukene halvtimen før kampstart. Brann har prøvd å disiplinere billettkjøperne til å kjøpe før kampdag, tror det er en lavere prosent de har klart det med. Mange som alltid har hatt den vanen at de kjøper på kampdag og mange som ikke har mulighet til å bestemme seg før kampdag. Nå er dette blitt en større irritert flokk som blir møtt med skyhøye billettpriser og bare faller mer og mer fra. Om ledelse og administrasjon ikke har oppdaget dette enda(hodet i sanden ?) vil de snart få en aha-opplevelse når snittet på hjemmekampene blir lavere en forventet og lavere en i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

De burde i alle fall gjøre det motsatt. Ordinær pris i døren/kampdag og 10-15% avslag på forhåndssalg på nett
Det de prøvde på skjø nner jeg. De vil ha flest mulig til å kjøpe på forhånd men istedenfor å lokke folk til å kjøpe på forhånd så ga de ris til de som kjøpte kampdag. Dette gir jo motsatt psykologisk effekt og skremmer istedenfor å lokke
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up