• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: SeLyren on April 05, 2017, 13:30:15 PM
Elendig. Var i et besøk sist søndag der det var en fyr som sa at han gledet seg slik til ettermiddagen for da skulle laget hans spille. Siden eg bor på Sunnmøre er det ikke ofte eg treffer andre bergensere, så da øynet eg sjansen for å diskutere Brann med en likesinnet. Men da eg spurte hva laget hans var sa han Arsenal.
Det var en skikkelig nedtur, og eg tror han låg merke til at eg himlet litt med øynene. Vi snakket ikke noe særlig mer etter det... Folk er blitt for godt vant, det er bare såledragninger, perfekte crossere og hælklikker som gjelder.
Hva med poling mot enslig spiss, innlegg utover sidelinjen og humpete baner i stedet? Mye kjekkere.
Se det perfekte i det uperfekte.



Deilig innlegg!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Billettsalget har fortsatt vært labert siste døgn.  Jeg frykter litt at vi ikke skal komme over bunnrekorden på 9754 tilskuere fra 2002. Nå må de som har planlagt å være hjemmesupporterne i kveld skjerpe seg, slik at vi ikke risikerer å sette denne negative rekorden. Full mobilisering siste to tre timene slik at vi også helst ser 10-tallet !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Håper virkelig det er en kampanje på ytterfeltene på BOB-tribunen, som gjør at de er utsolgt. Da har vi gjerne en 4-500 der. Det vil nok i så fall vippe oss over 10.000.

Det er solgt noenlunde OK på SPV-tribunen. Tipper 3700 der.
På BOB-tribunen er det adskillig tynnere. Vil si 1200 hvis ikke ytterfeltet er solgt, 1700 hvis.
Gamle Sitte-siden er som vanlig tynnest besatt (og den med fest seter). Skal vi si 1500 her? Blir neppe særlig med bortefans heller.
Hansa er noenlunde besatt, men neppe mer enn 3000.

Til sammen ligger vi da trolig bare litt over 9000 solgte, kanskje 9500.

Med alle forbehold om at det ikke er mulig å se hvor mye som er solgt på free seating og ståplass.

Falkman

Skammelig tilskuertall i dag. Enkelt og greit.

Spelaren

Gå av.

Nixon

Færre enn Odd.
Halvparten av Rosenborg.
Snakk om fotballby!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on April 06, 2017, 23:10:09 PM
Færre enn Odd.
Halvparten av Rosenborg.
Snakk om fotballby!


Bortskjemt av fjorårets finvær.
Gå av.

Gulløl

Fy skam så lite folk. Nå må folk gå i seg selv og stille på FKH kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Igjen, nei. Folk må ikke gå i seg selv. Folk går når de får lyst. Folk får lyst som en kombinasjon av tre ting: Pris, hvordan Brann gjør det, og hva omgivelsene forteller om hvor gøy det er å gå på Stadion. Siden vi supportere hverken kan gjøre særlig med prisen, eller hva som presteres utpå banen, blir vår jobb å gi omgivelsene våre inntrykk av at å gå på Stadion er gøy. Syting og snakk om besøkelsestid tror jeg ikke hjelper.
Tren på langskudd

Nixon

Jo, folk må gå i seg selv! Det er greit nok at det kan hjelpe på å spre det glade budskap, men folk bør klare å komme seg opp fra sofaen på egenhånd!
Rød makt på Hansa

Spelaren

En viss terskel må man ha, men når billettsalget slår en 30(?) år gammel svak rekord etter en sesong der vi som nyopprykket lag tok sølv, må man spørre seg hvor medborgerne i byen og regionen har blitt av. Denne illojaliteten går rett inn i regnskapene til Brann og ødelegger ytterligere våre sjanser for gull og grønne gressmatter.
Gå av.

Torvanger

April 07, 2017, 07:50:39 AM #12961 Last Edit: April 07, 2017, 07:54:20 AM by Torvanger
Jeg må si at jeg undrer meg litt over hvordan gårsdagens oppmøte kunne resultere i kun 8.700, for det var like glissent under flere kamper ifjor og da ble det alltid opplyst at tilskuertallet var 10-11.000. Har Brann endelig gått over til å telle faktisk oppmøte, de som går gjennom scanningen?

Og en sak jeg er temmelig sikker på, er at Merstfinalen kom alt for tett opp til seriestart, det ble alt for mye fokus på den, normalt sett hadde billettsalget til Godsetkampen og promoteringen av den allerede vært igang. I retrospekt kan det tenkes at Brann kunne hatt mer å hente på å tilby Mesterfinalen og Godsetkampen i en pakke, 2 kamper til en hyggelig snittpris, 150 eller 175 pr kamp. Vel, Branns billettansvarlige er jo ikke i besittelse av oss forumisters kreative tenkning.....

Superjack

Latterlig få til stadionstart.

Blir moro å se grinemannen på tv når han ikke får billett til cupfinale, eller siste serierunde når Brann sloss om seriegullet....

Og til de som måtte mene at stadion burde ha 25000 plasser etc. Neppe....
Brannsupporter.


Torvanger

Men kan noen bekrefte/avkrefte at Brann har gått over til å telle tilskuere på en ny måte?

dokken

Quote from: Bjørn Dahl on April 07, 2017, 08:10:11 AM


Helt enig. Dårlig vær? Det var nydelig vær dagen før. Brann vil jo uansett ikke at noen skal kjøpe billett på selve kampdagen (se på dette kampdagtillegget, som straffer dem som gjør det) , så det burde ikke bety noe hvordan været er den dagen ift solgte billetter.

Det er helt ELENDIG at Brann ikke har klart å selge 9-10.000 billetter i god tid før den første seriekampen. De har for faen hatt mange måneder å selge billetter på! "Gleder du deg til seriestart? Endelig skal det skje igjen! Sikre deg billett til den første stadionkampen" etc etc.

I stedet bruker de masse tid og ressurser på å markedsføre en tullekamp før seriestart, og klarer å få usedvanlig mange folk der (10.600). Så driter de i seriekampen, og tror at det går av seg selv.

I Bergen er det bare to kamper som selger seg selv: 16. mai og RBK hjemme. De øvrige 13 seriekampene må man jobbe knallhardt for å fylle så mange røde seter som mulig (og selge så mange billetter som mulig).

Det må kampanjer til i de fleste hjemmekampene. Nye grupper må inviteres billig på stadion til hver eneste kamp: Studenter, skoleungdom, pensjonister, flyktninger, strømkunder - you name it. 

Ja, snittprisen går ned - men seter fylles. DET er den viktigste oppgaven til billettsjefen. Den dagen Brann ender som VIF, mest kjent for sine tomme plastseter enn publikum, så er det over for oss som klubb. Og vi er farlig nær det nå. Jeg kommer aldri til å le av VIFs tilskuertall lenger (vi hadde 200 flere enn dem denne uken, begge hadde hverdagskamp kl 19).

For øvrig har jeg nå bestemt meg for at jeg håper Fjordkrafttribunen rives og erstattes av en bitteliten tribune med 12 rader. Orker ikke å se på alle de røde setene. Mye bedre med lavere kapasitet på Stadion, så får vi kose oss vi 10-12.000 som får plass.

Resten, svikerne, får se kamp på tv. Så kan de kanskje stå og grine på Torgallmenningen en gang i fremtiden.

Belfort

Quote from: dokken on April 07, 2017, 09:25:37 AM
Orker ikke å se på alle de røde setene. Mye bedre med lavere kapasitet på Stadion, så får vi kose oss vi 10-12.000 som får plass.




Enig, 12-13000 er mer enn nok i en by som ikke har så stor interesse.

Lasaron

Joda, latent ligger det et stort potensiale. Vinner vi mot Kristiansund, vil det komme mange flere mot Haugesund 2. påskedag.

Men SK Brann må bli mye bedre på billettsystem og markedsføring.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 07, 2017, 09:51:47 AM
Vinner vi mot Kristiansund, vil det komme mange flere mot Haugesund 2. påskedag.


Det der brant jeg meg på mange ganger i fjor...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: dokken on April 07, 2017, 09:25:37 AMDet må kampanjer til i de fleste hjemmekampene. Nye grupper må inviteres billig på stadion til hver eneste kamp: Studenter, skoleungdom, pensjonister, flyktninger, strømkunder - you name it.


Det vil gi mer folk på Stadion, men kan også være en litt farlig vei å gå. Hvordan skal Brann f.eks. da motivere folk til å kjøpe partoutkort til høsten?
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on April 07, 2017, 10:05:42 AM
Quote from: Lasaron on April 07, 2017, 09:51:47 AM
Vinner vi mot Kristiansund, vil det komme mange flere mot Haugesund 2. påskedag.


Det der brant jeg meg på mange ganger i fjor...


Hehe, jeg også. Men det kommer nok flere folk mot Haugesund, for der spiller jo artisten Huseklepp. At han spiller på motstanderlaget er sikkert ikke så nøye, så lenge han slår en tunnell eller to.

DumboMumbo

Quote from: Bjørn Dahl on April 07, 2017, 08:10:11 AM


Jeg tror nok man må stikke fingeren i jorden og innse at tidene har forandret seg. I forhold til for 10 år siden så har det skjedd en revolusjon i forhold til tilgjengeligheten av utenlandsk fotball på TV, man kan jo se alle kampene med sitt engelske favoritt lag. I tillegg så har vi utviklingen med WiFi og sosiale medier, streaming etc som opptar mye av folks tid. Folk reiser mer og prioriterer ferier og weekenturer pga billige flybilletter.

Det er klart at Brann har en kjempeutfordring til å fremstå som et alternativ i dagens samfunn.

Men det som kansje burde bekymre mest er ikke manglende oppmøte på Stadion, men generellt manglende engasjement. Mitt inntrykk er at gjennomsnittsmannen rett og slett ikke er like interessert i Brann lenger.
Er ikke sikkert det blir noe grining om cup/serie-finalebilletter lenger...

dudo

Hvis man hadde senket partoutkortprisene med f eks 40%, hvor mange flere hadde man solgt da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Quote from: Nixon on April 07, 2017, 10:20:15 AM
Quote from: dokken on April 07, 2017, 09:25:37 AMDet må kampanjer til i de fleste hjemmekampene. Nye grupper må inviteres billig på stadion til hver eneste kamp: Studenter, skoleungdom, pensjonister, flyktninger, strømkunder - you name it.


Det vil gi mer folk på Stadion, men kan også være en litt farlig vei å gå. Hvordan skal Brann f.eks. da motivere folk til å kjøpe partoutkort til høsten?


En knallsesong, med kamp om seriegull og problem å få billetter på slutten av sesongen, eventuelt en cupfinale der de uten partoutkort ikke får billetter er begge gode grunner til hvorfor salget av partoutkort kommer til å gå opp.

Men det sikreste vil være at Brann gjør suksess i EL på høsten og kommer til 16 dels finale mot selveste Manchester Junaitid eller Liverpool, og Brann garanterer billett til dem som har kjøpt sesongkort for sesongen 2018. Slik de gjorde før 1997 kampen mot Liverpool.
Brannsupporter.

osoerli

- Været:  500
- Torsdagskamp:  1000
- Kampen gjekk gratis på TV: 1000
- Det er ei generell oppfatning at Brann spelte kjedeleg fotball i fjor: 1500
- Interessen er har vore nedadgåande sidan 2007: 4000
-SUM: 8000
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

DumboMumbo

Quote from: dudo on April 07, 2017, 10:52:32 AM
Hvis man hadde senket partoutkortprisene med f eks 40%, hvor mange flere hadde man solgt da?


Jeg tror ikke prisen er så avgjørende. Hvis folk er interessert i noe så synes ikke pris å være noe hinder, eksempelvis man kjøper Birkensykkel til 60 000,- eller man bruker 7000,- på tur til Manchester.

DumboMumbo

Quote from: osoerli on April 07, 2017, 11:40:28 AM

- Interessen er har vore nedadgåande sidan 2007: 4000



Vet ikke om det finnes noe tall men gruppen som gikk på 1-3 kamper i sesongen var veldig stor før i tiden. Det synes som om at man har mistet svært mange av disse.

Nixon

Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 11:53:36 AMVet ikke om det finnes noe tall men gruppen som gikk på 1-3 kamper i sesongen var veldig stor før i tiden. Det synes som om at man har mistet svært mange av disse.


Kan det ha noe å gjøre med at det før var mye enklere å kjøpe billetter? Flere utsalgsteder og Brann porsjonerte ikke ut billettene like mye som nå. Per dags dato ligger f.eks. bare Haugesund-kampen ute. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk ikke kan få kjøpe billetter til kamper litt lenger frem i tid.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Har allerede fått spørsmål om hvordan man kjøper billetter til 16.mai. Eneste svaret jeg kunne gi var at billettene kommer når de konmer
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 11:47:56 AM
Quote from: dudo on April 07, 2017, 10:52:32 AM
Hvis man hadde senket partoutkortprisene med f eks 40%, hvor mange flere hadde man solgt da?


Jeg tror ikke prisen er så avgjørende. Hvis folk er interessert i noe så synes ikke pris å være noe hinder, eksempelvis man kjøper Birkensykkel til 60 000,- eller man bruker 7000,- på tur til Manchester.

Nei, men hvis man IKKE er så interessert er pris mer avgjørende. Og det er jo der vi er nå. Målet må være å få flest mulig på stadion, ikke nødvendigvis å øke billettinntektene. Det siste kommer etterhvert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DumboMumbo

Quote from: Nixon on April 07, 2017, 12:01:28 PM
Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 11:53:36 AMVet ikke om det finnes noe tall men gruppen som gikk på 1-3 kamper i sesongen var veldig stor før i tiden. Det synes som om at man har mistet svært mange av disse.


Kan det ha noe å gjøre med at det før var mye enklere å kjøpe billetter? Flere utsalgsteder og Brann porsjonerte ikke ut billettene like mye som nå. Per dags dato ligger f.eks. bare Haugesund-kampen ute. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk ikke kan få kjøpe billetter til kamper litt lenger frem i tid.


Jeg er så gammel at jeg husker man bare kunne kjøpe billetter på Stadion eller på Steve Perryman, så alt var vel ikke bedre før.
Etter min mening så skyldes det ikke hverken høye priser eller få utsalgssteder men en generell nedgang i interessen som kansje er større enn det mange våger innse. Før var Brann, Bergen og Bergen var Brann føler ikke at hele byen og regionen støtter opp og engasjerer seg sånn som før.
Altså at den reelle grunnen til at folk ikke går ikke har noe med alt det praktiske men rett og slett manglende interesse.

DumboMumbo

Quote from: dudo on April 07, 2017, 12:10:24 PM
Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 11:47:56 AM
Quote from: dudo on April 07, 2017, 10:52:32 AM
Hvis man hadde senket partoutkortprisene med f eks 40%, hvor mange flere hadde man solgt da?


Jeg tror ikke prisen er så avgjørende. Hvis folk er interessert i noe så synes ikke pris å være noe hinder, eksempelvis man kjøper Birkensykkel til 60 000,- eller man bruker 7000,- på tur til Manchester.

Nei, men hvis man IKKE er så interessert er pris mer avgjørende. Og det er jo der vi er nå. Målet må være å få flest mulig på stadion, ikke nødvendigvis å øke billettinntektene. Det siste kommer etterhvert.


Ikke for å være totalt negativ, men jeg tviler på at man hadde klart å fylle Stadion selv med gratis billetter.

dudo

Neida, det er jeg enig i. Men pris er uansett det sterkeste virkemiddelet man har, og dette handler ikke bare om billetter i år, men rekruttering for fremtiden. Det beste ville vært en sponsoravtale der sponsor tok halve regningen for partoutkort eller noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 12:11:11 PMAltså at den reelle grunnen til at folk ikke går ikke har noe med alt det praktiske men rett og slett manglende interesse.


Selvfølgelig. Men når interessen er så lav kan et virkemiddel være å gjøre kjøpsprosessen bedre og enklere.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 07, 2017, 07:50:39 AM
Jeg må si at jeg undrer meg litt over hvordan gårsdagens oppmøte kunne resultere i kun 8.700, for det var like glissent under flere kamper ifjor og da ble det alltid opplyst at tilskuertallet var 10-11.000. Har Brann endelig gått over til å telle faktisk oppmøte, de som går gjennom scanningen?




Det var 6175 reelt fremmøtt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: DumboMumbo on April 07, 2017, 10:32:45 AM
Jeg tror nok man må stikke fingeren i jorden og innse at tidene har forandret seg. I forhold til for 10 år siden så har det skjedd en revolusjon i forhold til tilgjengeligheten av utenlandsk fotball på TV, man kan jo se alle kampene med sitt engelske favoritt lag. I tillegg så har vi utviklingen med WiFi og sosiale medier, streaming etc som opptar mye av folks tid. Folk reiser mer og prioriterer ferier og weekenturer pga billige flybilletter.

Det er klart at Brann har en kjempeutfordring til å fremstå som et alternativ i dagens samfunn.


De har sikkert de samme urfordringene med engelsk fotball og sosiale medier i Skien, men i den lille byen klarte de likevel å raske sammen flere tilskuere enn hos oss. Mot en kjipere motstander.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig var Odds tilskuertall hjulpet av at de hadde invitert områdets største idrettslag og tre skoler. I tillegg hadde de markedsført spesielt, nettopp fordi det var en onsdagskamp. Hva gjør Brann?
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Da jeg kom inn på Stadion i går var jeg sikker på at jeg hadde bommet på tidspunktet for kampstart. Da jeg etter hvert forstod at dette ikke var tilfellet, ble jeg så forbannet at det ble vanskelig å nyte kampen til tross for meget godt spill. Jeg satt og planlagte en helvetes rant i denne tråden, men nå kjenner jeg at det ikke er ork igjen til å utbasunere. Det har man allerede gjort så mange ganger før.

Jeg velger heller å avvente til neste hjemmekamp er unnagjort, før konklusjonen trekkes. Da er kampdagen betydelig mer fordelaktig, og de tidlige meldingene bærer bud om bedre vær. Ting kan fort snu. Det gjør ofte det i denne byen her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

DumboMumbo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2017, 15:45:32 PM
For øvrig var Odds tilskuertall hjulpet av at de hadde invitert områdets største idrettslag og tre skoler. I tillegg hadde de markedsført spesielt, nettopp fordi det var en onsdagskamp. Hva gjør Brann?



Og så synes disse barna at det er så gøy at de får med seg mor og far og søsken på neste hjemmekamp.

Sidelinjen

Til tross for lite folk, så synes jeg det var relativt godt liv på tribunene. :)

dokken


4-3-3

Synes denne diskusjonen om manglende kampanjer og høye priser kommer opp igjen og igjen fordi Brann ikke leverer bra nok på området. Prisene og strategien i "mesterfinalen" og 1 kamp nå slår ikke positivt ut for markedsavd i år heller.
Savnet kampanjer som fks " 2 for 1 kampanje : Kjøp billett til mesterfinalen og få med 1. hjemmekamp." Men istedet velges tippeligastrategien til tv2 : få skal betale mye.

pdd føler jeg at det bare unnskyldes bort  med å si " vi må begynne å vinne så det kommer folk"
Men for å snu det på flisa : Kommer det fler folk så får vi mer penger og det blir lettere å vinne. Må jo bygge den veien også. 

Er det innenfor å instruere styret på årsmøtet at de skal jobbe for å senke prisene eller utforme planer for markedsføring i kamper man ser tendenser til et dårlig oppmøte?

Falkman

Quote from: dokken on April 07, 2017, 21:21:43 PM


Man har jo en 2 for en 1-kampanje,  til BT-abonnenter. Det er jo grunnen til at BOB-tribunen fylles sånn noenlunde opp. 

Gulløl

April 08, 2017, 00:49:22 AM #12993 Last Edit: April 08, 2017, 00:54:57 AM by Gulløl
Quote from: Falkman on April 07, 2017, 22:42:52 PM
Man har jo en 2 for en 1-kampanje,  til BT-abonnenter. Det er jo grunnen til at BOB-tribunen fylles sånn noenlunde opp.  


I tillegg til BT har også BOB "2 for 1".
https://bob.fordelerformedlemmer.no/Leverandor/sportsklubben_brann/Kampanje
En god del som har tilgang til slike billetter. Om en ikke selv har BT-abonnement eller BOB-medlemskap er det mange som har familie eller venner som har, slik at muligheten er der til å skaffe seg "billige billetter". Men spørs om folk føler det likevel er billig nok og/eller for tungvint å skaffe seg billettene.
Ellers har Statoil, Fjordkraft og andre bedrifter kampanjer på billetter til noen kamper. I samarbeid med Hordaland Fotballkrets er det også gode tilbud innimellom. Det er også student organisasjoner i Bergen som har gode tilbud på billetter. Osv, osv.

Oppi denne diskusjonen ser ut som at Lerkendal stadion blir utsolgt i morgen, altså hele 21 421 billetter. Altså der stiller det 3-4 ganger så mange tilskuere mot laget som ble nr.5 i fjor som Brann hadde på torsdag mot laget som ble nr.7. Så det er noe som fenger i fotball-Norge for tiden. Ja vet at Molde kampen er veldig spesiell der oppe, men likevel har Brann mye å lære av Rosenborg når det gjelder å selge billetter, liten tvil om det.
Rosenborg er flinkere enn Brann til å selge billetter gjennom flere kanaler og nå forskjellige målgrupper til "riktig pris" slik at folk er villig til å komme og snøballen ruller. F.eks. har de Coop-billetten til 80 kr som er langt billigere enn Brann sin BT og BOB billett til 150 kr (begge bak mål). Rosenborg er også flinke til å fremby dårlige plasser til en god pris, f.eks i dag har de lagt ut til salgs 280 billetter med redusert sikt til 50 og 100 kr.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Når Molde kommer til Trondheim er det litt som 16 mai og når rbk kommer til oss så det er en meget spesiell kamp
2 for 1 var det mer enn nok av foran denne kampen og Statoil kjører kampanjer på alle kamper for sine ansatte der grupper kan få kjøpe billetter (gruppene må være minst 2)
Ellers er for mye kampanjer ødeleggende for partoutkort salg og ikke minst "urettferdig/feil" i forhold til de som har kjøpt partoutkort.
Det som mangler er et skikkelig markedsføringstiltak før sesongen og foran hjemmekampene for å få opp stemningen i byn. Er sikker på de kunne fått BT, BA og NRK Hordaland med på lasset om de ville for alle de selger mer (nrk selger ikke men genererer flere lyttere) når interessen (på godt og vondt) for Brann er høy
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 07, 2017, 21:21:43 PMAt det styrtregnet, stjal kanskje 500 av dem. Men da ville vi fortsatt bare ha solgt 9200 i 20 grader og solskinn!

Det sjokkerende er jo at vi dagen før kampen tydeligvis bare hadde solgt ca 8000 - dvs 1200 enkeltbilletter.


Været på kampdagen påvirker ikke bare salget på selve kampdagen. De som lar været avgjøre, sjekker gjerne værmeldingen selv om de kjøper billett i dagene i forkant.

Men ja, det hadde neppe vært så veldig mange flere tusen om det så var fint vær.
Legg ned hele klubben!

DumboMumbo

Quote from: Corran on April 08, 2017, 01:19:41 AM
Når Molde kommer til Trondheim er det litt som 16 mai og når rbk kommer til oss så det er en meget spesiell kamp
2 for 1 var det mer enn nok av foran denne kampen og Statoil kjører kampanjer på alle kamper for sine ansatte der grupper kan få kjøpe billetter (gruppene må være minst 2)
Ellers er for mye kampanjer ødeleggende for partoutkort salg og ikke minst "urettferdig/feil" i forhold til de som har kjøpt partoutkort.
Det som mangler er et skikkelig markedsføringstiltak før sesongen og foran hjemmekampene for å få opp stemningen i byn. Er sikker på de kunne fått BT, BA og NRK Hordaland med på lasset om de ville for alle de selger mer (nrk selger ikke men genererer flere lyttere) når interessen (på godt og vondt) for Brann er høy


Jeg mener alle kampanjene og gratisbillettene kan være med på å svekke verdien. Hvorfor skal man betale full pris for noe man før har fått gratis eller til halv pris ?
De burde heller satse på å bygge en sterkere identitet og fellesskap rundt Brann gjennom målrettet markedsføring.
Kampanjer og gratisbilletter fungerer jo bare til å lure folk som egentlig ikke er interessert til å gå på kamp.
Det må da være mer fornuftig og bærekraftig å bruke ressursene på å bygge opp en genuin interesse ?

Spelaren

Me trenger en Roald på Ulriken igjen. Med hanekam.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: DumboMumbo on April 08, 2017, 08:39:10 AM
Quote from: Corran on April 08, 2017, 01:19:41 AM
Når Molde kommer til Trondheim er det litt som 16 mai og når rbk kommer til oss så det er en meget spesiell kamp
2 for 1 var det mer enn nok av foran denne kampen og Statoil kjører kampanjer på alle kamper for sine ansatte der grupper kan få kjøpe billetter (gruppene må være minst 2)
Ellers er for mye kampanjer ødeleggende for partoutkort salg og ikke minst "urettferdig/feil" i forhold til de som har kjøpt partoutkort.
Det som mangler er et skikkelig markedsføringstiltak før sesongen og foran hjemmekampene for å få opp stemningen i byn. Er sikker på de kunne fått BT, BA og NRK Hordaland med på lasset om de ville for alle de selger mer (nrk selger ikke men genererer flere lyttere) når interessen (på godt og vondt) for Brann er høy


Jeg mener alle kampanjene og gratisbillettene kan være med på å svekke verdien. Hvorfor skal man betale full pris for noe man før har fått gratis eller til halv pris ?
De burde heller satse på å bygge en sterkere identitet og fellesskap rundt Brann gjennom målrettet markedsføring.
Kampanjer og gratisbilletter fungerer jo bare til å lure folk som egentlig ikke er interessert til å gå på kamp.
Det må da være mer fornuftig og bærekraftig å bruke ressursene på å bygge opp en genuin interesse ?



Kampanjer bør først og fremst være rettet mot barn og ungdom. Tross alt er de fleste p-kort-innehavere voksne, og barne-p-kortene (der det er barnerabatt) er jo ganske billige uansett. Så at barn og ungdom får billige billetter, ødelegger ikke verdien av p-kort. Og en annen ting er jo at barn og ungdom er fremtidens stadiongjengere. Interessen må vekkes i kamp mot Liverpool, United, Barcelona, Real Madrid, og for den del alle andre ting barn og ungdom begynner å interessere seg for. Det selges tydeligvis ikke all verden med barne-p-kort, men det kan være fordi de ikke har foreldre som bryr seg heller. Og alene får de gjerne ikke gå. Ja kanskje blir de aldri Brann-interesserte nettopp fordi foreldrene ikke bryr seg om Brann. Da må det være bra at de kan få tilbud til å reise med fotballaget sitt, skoleklassen sin, osv. Da kan en interesse vekkes. Da kan de ha en mulighet til å gå på kamper hvis foreldrene ikke bryr seg om Brann. Og hva med å få en sponsor (eller milliardær) til å sponse busslaster fra distriktene? Ikke minst fra  områder som tidligere var "Brann-land", men nå er i ferd med å bli "Haugesund-land"? Fyll opp BOB-tribunen!

Når det gjelder oppmøtet av p-kort-folk: Gi førsteretten til cupfinalebilletter til dem som registrerer kortet sitt på flest kamper. (Dette er riktignok bare en fordel til den dagen vi er utslått). Molde gjør dette nå. Men for at det i parantes ikke skal gjelde, så kan man kanskje se på innehaverens oppmøte over siste to år.

Del ut gratis eller billige regnkapper til dem som sitter langt nede på tribunene på regnværsdager, heng opp varmeovner á la Viking Stadion, få til at man kan vise også kontroversielle episoder på skermen (de som sitter i stuen får jo se alt!), osv.
Legg ned hele klubben!

krakra


Go Up