• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Jeg tror mye av engelsk fotball-interessen handler om venner og kolleger som holder med andre lag enn deg selv. Dermed blir det en konstant rivalisering og diskusjon. Det er viktig at laget ditt vinner, sånn at du ikke blir hånet på jobben på mandag. Og vinner laget ditt, kan du selv briske deg og være den kvalme vinneren.

Her - i 100 km radius - er det bare Brann som teller. Joda, du har de klovnene som liksom "holder med RBK" bare for å provosere, men hvor mange av de følger egentlig med? De viser seg jo stort sett å ikke være interesserte i fotball i det hele tatt. Og når "alle" egentlig er enige om Brann, så blir det gjerne ikke så voldsomt viktig for folk. Det er liksom ingen virkelige fans av andre lag som trenger å bli satt på plass på jobben. Man får ikke fienden så tett innpå seg.

Sånn sett hadde det vært artig med en jevnbyrdig lokal rival. Men jeg foretrekker likevel at Bergen er samlet om Brann. Både fordi det vil være sørgelig om halve byen vår holdt med feil lag, og fordi en jevnbyrdig lokal rival selvsagt hadde stjålet markedsandeler fra oss og gjort våre forutsetninger dårligere.

Men nettopp dette med lokale rivaler, er nok mye av grunnen til den store interessen i f.eks. Stockholm. Der har man nok faktoren med at kolleger og klassekamerater er i en evig rivalisering fordi de har forskjellige lag, og det er viktig å vinne slik at man ikke blir mandagens klovn når man kommer tilbake på jobb/skole. Med andre ord: Man fyrer hverandre på en måte opp.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Salget har nå passert 8000. Hvordan Brann da kan håpe på et sted mellom 11 500 og 12 500 solgte er meg en gåte.

- Vi hadde håpet på et mye større oppmøte
Publisert:20. oktober 2016. Oppdatert:20. oktober 2016, 21:05
SK Brann har på kort tid gått fra å være et middels godt 1. divisjons-lag, til det nest beste laget i hele landet. Hvorfor følger ikke tilskuerne etter?

http://bymag.no/2016/10/vi-hadde-hapet-pa-et-mye-storre-oppmote
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

October 20, 2016, 21:30:33 PM #12703 Last Edit: October 20, 2016, 21:32:16 PM by dokken
Hva er dette for en artikkel? Virker som et studentprosjekt - sjekk "navnet" til journalisten og salgssjefen i Brann.

Vil vel tippe at intervjuet er gjort for en stund siden.

Når jeg ser på billettkartet, synes jeg ikke det ser så ille ut. På BT vil jeg anslå at det solgt 1500-2000 alene, og da er det solgt en god del i løssalg der. Og det har beveget seg litt siste døgnet.

Tipper vi er på 9000-tallet nå, basert på de åpne feltene. Tror vi havner på 11000-tallet, igjen.

krøvel vellevold

Det er kun BT-feltene som har bra salg til MFK-kampen. Det er meget glissent ellers.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Virker som det er et opplegg som har tatt unna noen hundre billetter på felt C på BT. Rema har pauseunderholdningen. Kanskje det er Rema ansatte i Bergen som har fått billetter på felt C (??)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

RBK hadde i morges solgt 17000 til sin kamp mot Odd...
Legg ned hele klubben!

Sidelinjen

BT gir vekk 450 billetter til abonnenter til Moldekampen. Kom en mail på det i forrige uke.
De sitter sikkert på BT.

Gulløl

October 20, 2016, 23:19:50 PM #12708 Last Edit: October 20, 2016, 23:35:06 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2016, 22:49:55 PM
RBK hadde i morges solgt 17000 til sin kamp mot Odd...


Slått grundig i støvlene av trønderne igjen. Trønderne er i fyr og flamme for en mulig ussel poengrekord. Men bergenserne gir blaffen i sølvfinalen mot Molde, en mulig beste tabellplassering siden gullet kom hem i 2007, en mulig europacup plass og en mulig ekstra "pengepremie" på 7,5 millioner (forskjellen på 4 og 2 plass).
Rosenborg kommer nesten til å selge dobbelt så mange billetter som Brann klarer til helgen, det burde vært omvendt når en ser på hva som står på spill.
Før var det ydmykende å bli slått så grundig av trønderne. Før var bergensere kule og såg på seg selv som bedre enn alle andre, spesielt trønderne. Hva har skjedd med bergenserne ?? Tipper trønderne også nå har passert oss på penislengde, den siste skansen.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/03/292500.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Merkelig at folk er ok med at TV2, som har kontroll på både PL og TL og som i god tid ser krasjene mellom f eks Poolkamper og Brann, noe som åpenbart virker negativt inn på oppmøtet. At det er lørdagsmatch 1830 etter hovedrunden 16-1745 er jo en kjent sak, å kjøre TL-kamp samtidig med PL lørdagen, er horribelt.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 20, 2016, 23:19:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2016, 22:49:55 PM
RBK hadde i morges solgt 17000 til sin kamp mot Odd...


Slått grundig i støvlene av trønderne igjen. Trønderne er i fyr og flamme for en mulig ussel poengrekord. Men bergenserne gir blaffen i sølvfinalen mot Molde, en mulig beste tabellplassering siden gullet kom hem i 2007, en mulig europacup plass og en mulig ekstra "pengepremie" på 7,5 millioner (forskjellen på 4 og 2 plass).
Rosenborg kommer nesten til å selge dobbelt så mange billetter som Brann klarer til helgen, det burde vært omvendt når en ser på hva som står på spill.
Før var det ydmykende å bli slått så grundig av trønderne. Før var bergensere kule og såg på seg selv som bedre enn alle andre, spesielt trønderne. Hva har skjedd med bergenserne ?? Tipper trønderne også nå har passert oss på penislengde, den siste skansen.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/03/292500.html


Nå må man ikke glemme at det svinger voldsomt i Trøndelag. Det er ikke mer enn to år siden vi trakk flere tilskuere i høstsesongen, enn det RBK gjorde. Og da rykket vi ned - RBK tok sølv. Og så kan man spørre om "trønderne er i fyr og flamme over en ussel poengrekord", eller om de rett og slett bare er en sinnssykt sterk merkevare. Når vokste det sist opp en generasjon i Trøndelag med oppfattelsen om at RBK er et drita dårlig lag som alle ler av og som spiller kjedelig fotball? Det er større sjanse for at man begynner å interessere seg for fotball - og NORSK fotball - hvis det lokale laget er en knallsuksess. Vil minne om at RBK først i sin 12. gullsesong på rad klarte å slå vår tilskuersnittrekord fra 1963. Det var også RBKs første sesong med over 15000 i snitt!

Og så tror jeg RBK gjør en enorm jobb på kampanjesiden, og for å få idrettsungdom fra hele regionen på kamp. Hva gjør Brann for å nå frem til nye supportere? Sender mailer til folk som allerede er supportere?

Men for øvrig er jeg enig; det er en mye større forskjell enn det burde være. Når vi trekker 10000+ i snitt i 1.divisjon, og 12000 i snitt når vi rykker ned, burde vi kunne klare mer enn 12000 i snitt når vi tar sølv.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on October 21, 2016, 01:22:27 AM
Merkelig at folk er ok med at TV2, som har kontroll på både PL og TL og som i god tid ser krasjene mellom f eks Poolkamper og Brann, noe som åpenbart virker negativt inn på oppmøtet. At det er lørdagsmatch 1830 etter hovedrunden 16-1745 er jo en kjent sak, å kjøre TL-kamp samtidig med PL lørdagen, er horribelt.


TV2 satte opp sine kamper i februar. Da skulle tidspunktene være fastspikret.  Så kom tv-tidspunktene for PL for sikkert bare et par måneder siden. Skulle man tatt hensyn til engelske kamper, hadde norske kamper blitt flyttet enda mer enn de allerede gjør.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 21, 2016, 07:39:56 AM #12712 Last Edit: October 21, 2016, 07:45:24 AM by krøvel vellevold
Våre kamper utenom 16/5 og RBK, som jo er spesielle:

Fredag kl 19:

AaFK -----10348 (fellesferien)

Lørdag kl 18: (gj 11261)

Sogndal 11628
VIF ------10482 (fellesferien)
Viking-11674

Lørdag kl 20:

Søndag 1530:
Søndag 1800:Søndag 2000:

TIL-----9331



Ut fra det relativt tynne tallmaterialet: Sent avspark er en dårlig ting. Lørdag kl 18 trekker nesten like mye som søndag kl 18, men Sogndal, Viking og VIF (som ble spilt lørdag) trekker jo med seg en del bortefans.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2016, 05:58:47 AM
Og så tror jeg RBK gjør en enorm jobb på kampanjesiden, og for å få idrettsungdom fra hele regionen på kamp. Hva gjør Brann for å nå frem til nye supportere? Sender mailer til folk som allerede er supportere?


RBK er veldig synlig i bybildet, for eksempel med plakater spredd rundt om i sentrum med reklame for neste kamp (og der motstander, dato og klokkeslett er oppgitt). Jeg var i Trondheim i april i år, og søndagen etter kampen vår var plakatene allerede byttet ut med nye plaketer med reklame for deres neste hjemmekamp.
Gå ta banen!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2016, 22:49:55 PM
RBK hadde i morges solgt 17000 til sin kamp mot Odd...


For sammenligningens skyld kan det legges til at denne spilles samtidig som Chelsea - Man Utd.


Torvanger

Krøvel, hvor mange var det effektivt innenfor murene mot Viking igjen? Mellom 8- og 9.000. Rett over 11.000 er i utgangspunktet for dårlig i det som er en klassiker, at det bare kommer rett over 11 mot Brann - Sogndal er for dårlig. Normalt sett skulle disse kampene hatt 13-14.000.

Torvanger

Det har blitt humret tidligere over mine henvisninger til meg og mine medfeller, men bare for å gi et bilde på dette med krasj Brann vs Pool. Jeg har to venner, som enten går med meg eller med andre på Stadion. De er begge også Poolfans og pussig nok hadde begge andre avtaler da Brann møtte Viking 10 september og nå i forkant av Molde, sender den ene av dem en pm via Facebook, til meg, han andre Poolkaren og andre vi pleier å gå med, om vi ikke skal alliere oss og gå sammen på Brann - Molde. Noen timer senere kommer kontra fra begge to, at de ikke kan gå på match likevel. Da har de åpenbart sjekket terminlisten og sett at Pool - WBA krasjer. Det tør de aldri innrømme overfor oss, for det er ikke måte på hvor store Brannfans de er når det først står på.

Jeg tipper det er flere her som har opplevd det samme i sin krets, med mindre denne kretsen har tilhold på vestre kortside.

Krasjet med PL-kamp og ikke minst når det er nerdelag over alle anglofile nerdelag som spiller, Liverpool, da virker det som et betydelig antall mister helt gangsynet og Brannhjertet. Juling skulle de hatt, men det hjelper ikke.

dokken

Personlig liker jeg sene kveldskamper, for det betyr at det er mulig/ønskelig å ta noen øl på pub før og etter kamp.

Men jeg har en mistanke om at det for oppmøtet er en fordel med tidligere avspark f.eks. søndager.

Noen eksempler: Bodø/Glimt i år var søndag 15.30, og da kom det tross alt 11.900.

I fjor hadde vel to av kampene med mest folk, Sogndal og Hødd, tidlig avspark søndag. Begge hadde rundt 15.000. For barnefamilier er nok det er greit tidspunkt - et stykke utpå dagen (unger våkner tidlig, da føles 15.30 godt utpå dagen), og man er hjemme til 18-19 og kan få en rolig kveld.

Om det blir god stemning på slike kamper, er en helt annen sak. Da er kveld, flomlys og noen øl i kroppen langt å foretrekke.

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on October 21, 2016, 08:30:59 AMNår jeg snakker om spillere man kan "følge gjennom oppveksten", så tenker jeg på spillere som utmerker seg i unge år som veldig markante, som det går gjetord om gjennom byens fotballinteresserte befolkning. For eksempel: "Det sies at Vadmyra har en ubeskrivelig god, teknisk fjortenåring.", "Har hørt at Gneist har en femtenåring som scorer mellom 5 og 10 mål i hver kamp.", "Har du hørt om han lysluggen på Sandviken, som akkurat nå spiller på et skolelag i USA? Han er visstnok knallgod! Tror han heter Claus." Plutselig ser man en artikkel i BA eller BT, hører mer om de samme spillerne via andre fotballinteresserte osv. Alle vi som har vært i fotballmiljøet gjennom mange år har holdt på slik som dette.


Jeg vet ikke om du har fulgt godt nok med de siste årene. Men den siste talentgenerasjonen har fått flust med spalteplass og oppmerksomhet de siste årene. Spesielt fra den flotte seieren mot Stabæk i G16-finalen i 2010 og fremover. Det store problemet er derfor  ikke at vi ikke kjenner spillerne. Så jeg syns vi allerede har det du etterlyser, og det viser seg at det ikke har nevneverdig effekt.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on October 21, 2016, 08:30:59 AM

Med to jevnbyrdige rivaler vil nok den samlede interessen gått opp, og det kunne blitt mer intenst i begge leire. Men Branns del hadde nok likevel blitt mindre enn den er nå. Vi hadde neppe hatt to klubber med 12000, for å si det sånn. Kanskje det i beste fall hadde blitt to klubber med 8-9000. For øvrig syns jeg det er viktig at Bergen = Brann. Byen vår skal stå samlet.
Legg ned hele klubben!


Petter Puddefjord

October 21, 2016, 11:19:08 AM #12722 Last Edit: October 21, 2016, 11:21:37 AM by Petter Puddefjord

Superjack

Quote from: Petter Puddefjord on October 21, 2016, 11:10:10 AM
...

Ser man nærmere på generasjonen du beskriver, kan man spørre seg hvor flere av disse har blitt av. Hadde vi sett 7-8 av disse i Branns førsteellever ukentlig, ville dette bidratt til større tilskuertall enn de 7-9000 som er fysisk tilstede på Stadion. Det må en total kulturendring til for å få fylt stadion. Kampanjer og satsing på sosiale medier hjelper ikke stort hvis man ikke får magien tilbake.  


Norling stilte med 7-8 lokale, rykket ned og stemningen var ikke akkurat euforisk.
Mjelde hadde 2-3 lokale, tok cupgull, seriegull og stadion var smekkfull og stemningen magisk.

Brann vinner og spiller god fotball, kombinert med mye tilstedeværelse i pressen, tv og aviser så kommer publikum.
Lokale eller ikke lokale spillere er like relevant som at folk skal på hytten, svigermor har bursdag, det er konfirmasjon, det er sent, det er tidlig, det regner, finner ikke parkeringsplass, kampen går på tv osv osv.

Brannsupporter.

Petter Puddefjord

Vel...

RBK og Nils Arne Eggen ble "allmektige" i Norge med 7-9 lokale spillere kontinuerlig i førsteelleveren i år etter år. De bygget opp en kultur. Det var trøndelag som sto sammen, med noen få spillere fra andre kanter av landet. Mini fra Nordland, Karl Petter Løken fra østlandet..
Det holder selvsagt ikke å komme rekende med Norling som eksempel  .

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on October 21, 2016, 11:42:26 AM
RBK og Nils Arne Eggen ble "allmektige" i Norge med 7-9 lokale spillere kontinuerlig i førsteelleveren i år etter år. De bygget opp en kultur. Det var trøndelag som sto sammen, med noen få spillere fra andre kanter av landet. Mini fra Nordland, Karl Petter Løken fra østlandet..


Men hva var viktigst? Sportslig suksess eller mange lokale spillere? Rosenborg hadde sannsynligvis en solid andel lokale spillere i årene før Eggen da snittet stort sett lå mellom fem og syv tusen. Da var de ikke så opptatt av å stå sammen...

Det er ingen tvil om at sportslig suksess er alfa og omega her. En haug med lokale spillere trekker ikke massene uten at de i tillegg gjør det bra. Det viser historien.
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

Joda, men hvis man gir lokale talenter tillit, kan man faktisk få sportslig suksess og lokal forankring. Igjen, kulturen må endres. Ja, det var mange trøndere på RBK før Eggen tok over treneransvaret, men jeg tror at alle de trønderske profilene i alle årene med suksess var viktig for hele regionens løft. Det er mye lettere å få med de store massene når man har tilhørigheten og identiteten forankret. Det er langt ifra alle som har peiling på fotball, men kan få fotballkulturen inn i blodet gjennom en slik periode som de hadde i trøndelag gjennom Eggens enorme suksessperiode.

Gulløl

Enda ikke passert 9 000 ?? Brann pleier å melde når den grensen passeres.
Er det tilfelle av vi fremdeler surrer nede på 8-tallet er det stor fare for at vi ikke klarer 11 000. Billettsalget på kampdag med +50 kr for alle billetter uten noen kampanjebilletter å kjøpe gir ikke akkurat køer ved billettlukene. Men bunnrekorden mot Tromsø på 9331 slår vi helt sikkert, vi kjemper jo om sølv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Jeg har klart å få med 3 stk utenom meg selv, idag (to svogre, blant annet, den ene bor østpå), og vil oppfordre andre til å rekruttere med dem man kan, om man ikke har bestilt billett enda!


dokken

October 21, 2016, 14:21:17 PM #12729 Last Edit: October 21, 2016, 14:35:17 PM by dokken
Quote from: Gulløl on October 21, 2016, 13:41:57 PM
Enda ikke passert 9 000 ?? Brann pleier å melde når den grensen passeres.
Er det tilfelle av vi fremdeler surrer nede på 8-tallet er det stor fare for at vi ikke klarer 11 000. Billettsalget på kampdag med +50 kr for alle billetter uten noen kampanjebilletter å kjøpe gir ikke akkurat køer ved billettlukene. Men bunnrekorden mot Tromsø på 9331 slår vi helt sikkert, vi kjemper jo om sølv.


Det må ha passert 9000. Vi har 6300 sesongkort, og det har gått bra med billetter på BT-tribunen. De tre feltene som er åpne der, har vel en kapasitet på rundt 2500, og det kan ikke være stort mer enn 500 billetter igjen der. Vil anslå at det er solgt (evt gitt vekk) rundt 1200 i løssalg bare der.

Som Krøvel har sagt, på de andre sidene er det ikke like merkbare innhogg. Men det tikker nå unna litt billetter der også, så det må ha passert 1500 i løssalg til sammen der.

Tipper vi har solgt 9300-9500 nå og ender på rundt 11.000.

Felt P, som er free seating og har over 500 seter, står feks som utsolgt. Jeg vet ikke om det stemmer - for det har stått sånn før, men likevel vært glissent på feltet på kamp. det kan også skyldes at de som har kjøpt der flytter seg lenger inn på tribunen når det likevel er ledige plasser der. På dette feltet er det svært få sesongkort.

Nabofeltet O er også omtrent uten sesongkort. Nå er det gått anslagsvis 150 billetter der.

På flere andre felt er det også merkbare endringer fra et par dager siden. Det er jo 26 felt på Stadion, så hvis det i snitt er solgt 110 billetter på hvert, utgjør det alene nok til at vi er over 9000 (inkludert sesongkortene).

krøvel vellevold

På de feltene som er "synlige", var det solgt flere billetter i går kveld enn det var gjort tre timer før TIL-kampen som trakk 9300. Men det kan selvsagt være solgt færre på de andre feltene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det ser syltynt ut alle andre steder enn BT. Kan fort bli nede på 10-tallet. Helt utrolig. Interessen er jo så laber nå at at jeg lurer på om vi i det hele tatt hadde vært i nærheten av å fylle Stadion om vi ledet serien med tre runder igjen.

Nest siste hjemmekamp i fjor: 10829 mot Bærum i 1.divisjon.
Nest siste hjemmekamp i år: Antagelig noe sånt mot MFK når vi ligger på sølvplass...
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: Torvanger on October 21, 2016, 13:54:40 PM
Jeg har klart å få med 3 stk utenom meg selv, idag (to svogre, blant annet, den ene bor østpå), og vil oppfordre andre til å rekruttere med dem man kan, om man ikke har bestilt billett enda!


Jeg har solgt 32 billetter til venner og bekjente. Hjelper på det ;)

krøvel vellevold

På de synlige feltene ligger salget faktisk på nivå med LSK-kampen. Det skyldes ene og alene bedre salg på BT-tribunen. På SpV-tribunen er salget omtrent det samme, mens det på de to øvrige er dårligere.
Legg ned hele klubben!

Spelaren



Tror ikkje at Idrettssosiolog Hjelseth er heeelt oppdatert på situasjonen i Bergen. Her er sølvjakt i Obos og TL omtrent like mykje verdt.
Gå av.

krøvel vellevold

10500 solgte. Så nå trenger ikke Gulløl vente på at vi skal passere 9000 lenger.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig er ikke P-feltet utsolgt. Det er låst til en eller annen kampanje.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ut til at det blir i underkant av 12000 også denne gang.

vs LSK 11/9: 11876 tilsk. Det passerte 11000 ca 2,5 - 3 timer før. Det kan vi kanskje klare.
vs Viking 10/9: 11674 tilsk. Det passerte 11000 ca seks timer før. Det klarer vi nok ikke.
vs Godset 7/8: 11886 tilsk. Det passerte 11000 ca tre timer før. Det kan vi kanskje klare.
vs Sogndal 23/4: 11628 tilsk. Det passerte 11000 ca fem timer før. Det klarer vi neppe.

Slik sett ligger vi pussig nok bak de av disse kampene som trakk minst, men kanskje likt med dem som trakk mest... Med andre ord hadde kampene mot Viking og Sogndal lavere salg i timene før kamp. Jeg husker ikke været - det kan jo ha noe med det å gjøre, men det kan også ha noe med at disse kampene hadde flest bortesupportere og at disse muligens kjøper billett før vi går inn i de siste timene.

Men altså; ja det ser ut til å havne på det vanlige. I år har vi hatt seks av tretten hjemmekamper fra 11495 til 11886. Og syv av tretten fra 11011 til 11886. Nå ser det ut til å bli hhv syv av fjorten og åtte av fjorten. Vi har et stabilt oppmøte i hvert fall...
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Ser klubben sier de har tro på 12.000. For all del, jeg synes det er bra at de endelig uttaler et optimistisk mål fremfor et pessimistisk et (som har vært gjennomgangsmelodien tidligere i år), men når var sist vi solgte 1.500 billetter på kampdag?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Det totale salget på de "synlige" feltene er fremdeles omtrent likt med LSK-kampen. Men det er store variasjoner. På BT er det langt bedre, på Søndre og spesielt på Frydenbø er det dårligere. På SpV såvidt bedre. Vi klarer neppe 12000 i dag heller. Det virker som kampdagsalget går tregere i dag enn mot LSK. Tipper 11500.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2016, 14:33:25 PM
Det totale salget på de "synlige" feltene er fremdeles omtrent likt med LSK-kampen. Men det er store variasjoner. På BT er det langt bedre, på Søndre og spesielt på Frydenbø er det dårligere. På SpV såvidt bedre. Vi klarer neppe 12000 i dag heller. Det virker som kampdagsalget går tregere i dag enn mot LSK. Tipper 11500.
Størst nedgang på Frydenbø. Der de fleste Pool supporterene sitter ? ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Har også lagt merke til det dårlige salget på frydenbø. Selv feltene rett ved siden av store stå er knapt halvfulle.

Den røde veggen er blitt til den hullete lettveggen, dessverre. Det er noe som har skjedd gradvis over flere år. Når man står/sitter der selv, føles det relativt fullt. Men når man ser oversiktsbilde fra samme kamp, gaper de røde plastsetene.

Kampanjer og familiebilletter kan fylle bt-tribunen, men ikke supportertribunen.

dokken

October 23, 2016, 11:58:24 AM #12742 Last Edit: October 23, 2016, 12:04:14 PM by dokken
11.581, ja. Helt utrolig at vi nå har hatt åtte kamper som ligger i det lille spennet mellom 11.495 og 11.886.

Om ikke høyest, må vi i hvert fall ha tidenes jevneste tilskuertall.

Snittet vårt er forresten 12.001 nå. Det betyr at vi trenger 11.886 (!) i siste kampen for å sikre 12.000 i snitt. Men jeg tipper vi klarer 15.000 i den - like mange som mot Hødd i fjor.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on October 23, 2016, 11:58:24 AM
11.581, ja. Helt utrolig at vi nå har hatt åtte kamper som ligger i det lille spennet mellom 11.495 og 11.886.

Om ikke høyest, må vi i hvert fall ha tidenes jevneste tilskuertall.

Snittet vårt er forresten 12.001 nå. Det betyr at vi trenger 11.886 (!) i siste kampen for å sikre 12.000 i snitt. Men jeg tipper vi klarer 15.000 i den - like mange som mot Hødd i fjor.


Ja nå blir jo kampen enten feiring av sølv eller kamp om sølv, og så er det vel tradisjon for at det er avslutning for kretsens lag i forbindelse med den kampen. Så da bør det jaggu komme mer enn de vanlige 11500-11800.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Lurer på om det blir folksomt på Stadion den dagen Brann spiller hjemme samtidig som det er serieavslutning i England, og både Liverpool og United er i posisjon til å vinne ligaen...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Snakk om at Brann har dårlig kampdagsalg, men på Lerkendal solgte de tydeligvis bare 1400 billetter fra torsdag morgen til søndag kl 18. De er vel kanskje flinkere til å kjøpe i god tid, siden det faktisk er en mulighet for bortimot fullt stadion.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

October 25, 2016, 13:30:19 PM #12746 Last Edit: October 25, 2016, 13:37:04 PM by Torvanger
Hel ok at BBB-mod mener at mitt helhjertede engasjement, med hensyn til den siste kampen mot 08, en direkte oppfordring som er mer synlig ute på forumet, enn inne på billettsalgstall, der kun spesielt interesserte trakter, mener at den passer bedre bortgjemt i en tråd på billettsalgstall, men jeg vil ha meg frabedt bruken av hersketeknikk, som BBB-mod viser med sitt tilsvar. Jeg vet ikke hvem som skjuler seg bak, men vedkommende bør skerpe seg alvorlig og droppe denslags idiotiske tilbakemeldinger for fremtiden, eplekjekkhet passer seg ikke her inne:

"Jeg kjøper i løpet av dagen 5 billetter, eller flere, til meg og mine og oppforder alle her inne, som ikke har partoutkort, til å gjøre det samme. For jo tidligere Brann.no kan melde om at nå er det solgt xxxxx billeter, jo mer fart vil man få tidlig i billettsalget. Lauf und kauf!"

"Unødvendig å opprette en ny tråd for hver tanke du har, Torvanger. Vi har en egen billett-tråd der denne ville passet helt utmerket!"

Skal dette være et levende forum, eller ønsker man å kjøre nazistil, med forumpoliti rundt hvert jævla hjørne?

Spelaren

Quote from: Torvanger on October 25, 2016, 13:30:19 PM
Skal dette være et levende forum, eller ønsker man å kjøre nazistil, med forumpoliti rundt hvert jævla hjørne?


Torvanger...
Nazistene startet en krig som medførte mange titalls millioner tapte menneskeliv. Skal vi kanskje tone ned retorikken en liiiten smule?  :)
Gå av.

Torvanger

Hehe, da trekker du det ganske langt, om man ikke kan få bruke uttrykk som nazi, som viser til et regime med strikse, nådeløse regler, ordnung muss sein, buksepress og gå i takt.

Spelaren

Gå av.

Go Up