• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Nixon on September 27, 2016, 10:50:51 AM
Men gikk det noen engelske kamper på TV søndag klokken åtte? Det er ikke her hovedproblemet ligger etter min mening.


Problemet er ikke direkte konkurranse på tidspunkter. Problemet er hva man setter øverst. Er det slik at man først og fremst har Brann som favorittlag, for så å ha et eventuelt sympatilag i England (eller andre steder), er det nok ikke så mye som skal til for å lokke dem til Stadion.

Men slik er det ikke lenger. Flere og flere fotballfans i Norge har nå engelske lag som en så soleklar nummer 1, at det nesten byr dem i mot å se norsk fotball. Noen av dem kan nok strekke seg til å sympatisere litt med Brann, fordi de er fra samme by, men veien til å betale seg inn på Stadion for disse er nok fryktelig, fryktelig lang.

Det er i alle fall slik jeg opplever det blant dem jeg snakker med. De ble flasket opp på Staddaen alle mann, men ingen av dem går lenger. Fotballinteressen har de fremdeles, den er bare fokusert et helt annet sted enn før.

Hva mener forresten du er hovedproblemet?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on September 27, 2016, 10:10:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2016, 09:42:21 AM


Jeg er jo selvsagt helt enig med deg. Men det føles dessverre som dette er en kamp vi er dømt til å tape. Som å prøve å sparke vann opp en bakke. Det går bare ikke.

Disse folkene har etter hvert utviklet et mye sterkere forhold til United, Pool, Chelski, Arsenal, og Spurs, enn de har til Brann. Og kanskje er det ikke så rart. Det er engelsk fotball det snakkes om i gjengen, på jobben, på internett og TV. Den lokale tilhørigheten, patriotismen, har blitt erstattet med en tilhørighet med andre norske fans av samme engelske lag. De går på pub sammen, de reiser på turer sammen, og de diskuterer engelsk fotball sammen på internett døgnet rundt. I et rasende tempo.

Det er ikke lenger vondt og flaut når Brann taper. Ingen bryr som om det. Mye verre når Liverpool går på en skikkelig smell i helgen, for da vet de at man får høre det på jobben mandag morgen. Fra alle United-supporterne det uungåelig er på en gjennomsnittelig norsk arbeidsplass.


Og nettopp der har du en grunn jeg har påpekt mange ganger. Taper Brann, blir du bare "mobbet" av dem som egentlig ikke bryr seg. De som later som de heier på RBK, bare for å provosere. Men taper ditt engelske lag, blir du mobbet av rivaliserende lags fans. Det at folk holder med forskjellige engelske lag - men "alle" holder med Brann - på jobben, gjør at praten/diskusjonen går mer på engelsk fotball. Det er eneste forklaringen jeg kan finne på hvorfor engelsk fotball er så viktig for mange.

Så derfor hadde det kanskje trigget en mer intens interesse i byen om vi hadde hatt en jevnbyrdig byrival. Samtidig hadde vi jo da måttet dele byen/markedet med noen andre. Vinningen hadde altså gått opp i spinningen. (Kaken hadde kanskje blitt større, men vi hadde bare fått halve kaken).  Og jeg vil at Bergen skal være samlet om en klubb som vi kan stå samlet om. Brann skal være Bergens representant. Jeg liker ikke tanken på at halve Bergen holder med "feil lag". 

Jeg for min del holder med Arsenal. Men de betyr lite for meg i forhold til det Brann gjør, for som bergenser representerer Brann min identitet, min by, mitt "folk".

Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

September 27, 2016, 11:55:38 AM #12602 Last Edit: September 27, 2016, 12:36:38 PM by Billy Elliott
Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2016, 11:36:09 AM
Quote from: Billy Elliott on September 27, 2016, 10:10:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2016, 09:42:21 AM


Jeg er jo selvsagt helt enig med deg. Men det føles dessverre som dette er en kamp vi er dømt til å tape. Som å prøve å sparke vann opp en bakke. Det går bare ikke.

Disse folkene har etter hvert utviklet et mye sterkere forhold til United, Pool, Chelski, Arsenal, og Spurs, enn de har til Brann. Og kanskje er det ikke så rart. Det er engelsk fotball det snakkes om i gjengen, på jobben, på internett og TV. Den lokale tilhørigheten, patriotismen, har blitt erstattet med en tilhørighet med andre norske fans av samme engelske lag. De går på pub sammen, de reiser på turer sammen, og de diskuterer engelsk fotball sammen på internett døgnet rundt. I et rasende tempo.

Det er ikke lenger vondt og flaut når Brann taper. Ingen bryr som om det. Mye verre når Liverpool går på en skikkelig smell i helgen, for da vet de at man får høre det på jobben mandag morgen. Fra alle United-supporterne det uungåelig er på en gjennomsnittelig norsk arbeidsplass.


Og nettopp der har du en grunn jeg har påpekt mange ganger. Taper Brann, blir du bare "mobbet" av dem som egentlig ikke bryr seg. De som later som de heier på RBK, bare for å provosere. Men taper ditt engelske lag, blir du mobbet av rivaliserende lags fans. Det at folk holder med forskjellige engelske lag - men "alle" holder med Brann - på jobben, gjør at praten/diskusjonen går mer på engelsk fotball. Det er eneste forklaringen jeg kan finne på hvorfor engelsk fotball er så viktig for mange.


Du har nok mye rett i det du skriver, men jeg tror også du tenker litt for snevert hva angår årsaken til at det er blitt slik i større og større grad de siste årene.

De siste ti årene har vi sett en rasende økonomisk utvikling for Premier League. Mens milliardene har strømmet inn, og man har profesjonalisert og kapitalisert på absolutt alle bauger og kanter, har stort sett resten av fotballeuropa stått på stedet hvil (kanskje med unntak av Tyskland, og Barca/RM). I Norge har vi uten tvil gått bakover. Se bare på hva man kjøpte og solgte spillere for i Norge for 10 år siden, kontra nå. En enorm forskjell.

Derfor er det også naturlig at "supportermarkedet" har flyttet seg med pengene. Det å være fotballfan er ikke noe som fungerer på lokalnivå lenger, det er nå en global-øvelse. Særlig for Norge, som allerede hadde en enorm interesse for engelsk fotball i bunn, har dette fått dramatiske konsekvenser.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Yngve

Det hjelper jo heller ikkje at Brann sportsleg har bygd seg sjølv ned i snart ti år heller. Sesongane frå 2008-2015 har vore mørke.

Ikkje berre var resultata svake, men dei fleste spelarane er jo så triste og. Det er knapt nokon profilar på laget. Kor er dagens Miller og Kvisvik?

Legg til 500 kroner for ei drakt til ein unge, så hjelper ikkje det til med merkevarebygginga.

Spelaren

Det er veldig "in" for tiden å hate på norsk fotball, noe som gjenspeiles i sosiale medier, på facebook og i kommentartråder hver gang det skrives om det. Det er litt den samme greien som at vi i hver vår by sitter og klager over "alle idiotene som ikkje kan kjøre i rundkjøring, men i [annen norsk by] klarer de det helt fint!". Det er noe... norsk over det å kritisere seg og sitt - og norsk fotball er nå lengre unna den olje- og finanspengeforvrengte perversiteten engelsk fotball representerer enn noensinne før. Dette er søkkendes rike klubber som befinner seg på toppen av en pyramide hvis fundamentet hadde meget gjerne trengt et nøye ettersyn, for eg tror det er mye drit på bunnen der som ikkje tåler dagens lys. Eg orker ikkje å ta del i dette, og elsker min egen, nære, dumme lille klubb som sliter seg gjennom hverdagen på sin egen måte.
Gå av.

Brannfan23

Brann må bli RBK nr.2 hvis vi skal vinne bergensere over til oss, og ha et lag folk er stolt av. Den visjonen er nok ganske fjernt p.d.d, men ingenting umulig. Vi hadde sjansen rett etter gullet 2007, men kastet alt vekk i dass.
Vi trenger bragder og flere opplevelser som dette:
https://www.youtube.com/watch?v=NIBLCZBOyFQ

Kirk

Tror publikum fungere litt som aksjemarkedet: det er troen på et fremtidig resultat som betyr noe. Apple kan selge så mange telefoner de vil, men hvis markedet tror at de vil selge mindre neste kvartal så går kursen ned. Når alt fokus hos Brann er på å holde forventningene nede (som i for seg sikkert er både riktig og forståelig) så vil ikke folk komme strømmende til.

Den dagen folk føler at vi har en reel mulighet til å ikke bare nærme oss, men gå forbi rbk (kjøre over pakket) så er jeg ikke i tvil om at de vil komme tilbake. Nå er det mye fokus på at vi er nyopprykket, nivået er ræva, vi er i rød sone økonomisk, vi har ikke råd til å bygge et skikkelig stadion osv., og ingenting av det er med på å skape den entusiasmen bergenserne trenger for å engasjere seg. "Hadde vært gøy med sølv, men det virker som et blaff, så da holder vi oss heller hjemme."

Med mindre noen rike onkler kommer inn og kjøper oss frem i køen (du vet hvem du er) er jeg redd vi bare må ta tiden til hjelp og ta steg for steg sportslig for å vinne publikum tilbake. Eventuelt må fansen ta saken i egne hender og lage en så sinnsyk stemning på hver kamp at ingen vil gå glipp av det.  ;D

Ninja-Bob

Applaus til Spelaren!!!

Lasaron

Vi kan bli flinke til å gi små stikk til anglofilerne. A la dette: hva er det med at du heier på Liverpool? Det laget er jo for folk fra Liverpool. Du er jo fra Bergen.

Altså, jeg mener, vi må få det til å gå opp for folk hvor rart det er å være lidenskapelige overfor lag i England. Det er rett og slett rart. I tillegg må vi bli flinkere til å ha det kjekt på Stadion.
Tren på langskudd

dokken

Bare for å ha sagt det: Vi som er litt oppe i årene, husker jo en tid der norsk fotball var adskillig lenger nede i driten enn nå.

Jeg snakker om 80-tallet, og spesielt siste halvdel. Landslaget var en vits, og norsk toppserie trakk 3500 i snitt (halvparten av årets sesong, riktignok trolig mer reelle tall). Topplagene var LSK, Mjøndalen, Kongsvinger etc.

Også da var engelsk fotball mye mer i vinden, ungene så på tippekamper på NRK og holdt med Liverpool alle sammen. Men noen få av oss valgte likevel å ta stadionbussen annenhver søndag (eller lørdag, for de prøvde seg jo med lørdagsrunde et par år), så på Tippetuppen og de meningsløse straffekonkene NFF hadde funnet på ved uavgjort. På Stadion kom det 6-7000, på Lerkendal var det stort sett 4-5000 (unntatt når de vant gull) og VIF slet med å trekke 3000.

Fra midten av 90-tallet til ca 2008-9 hadde vi en stor opptur, men historisk sett er det fortsatt mye bra. Ja, ecup-innsatsen i år var ikke det helt store. Men i fjor var den meget bra: To lag til gruppespill i europaliga (som ærlig talt er det eneste realistiske målet for norske lag. CL-reglene er forandret fra den gangen RBK gikk der), Odd slo Elfsborg og underholdt mot Dortmund, Godset gikk tre runder videre.

Landslaget er et eget kapittel, men der tror jeg det ville hjulpet en god del med ny trener og nytt regime.

Alt i alt: Folk må slutte å syte så mye. Det er meningsløst å sammenlikne norsk eliteserie med PL. Men man kan godt sammenligne det med League One eller Two - og alle anglofile hevder jo at det er der sjelen ligger i engelsk fotball.

Norsk klubbfotball har også sjel og identitet. De som hevder at Brann - Tromsø var en kjedelig fotballkamp, har sett alt for lite ekte fotball i sitt liv. Det var sjanser, det var kontroverser, det var spenning og det var mye som sto på spill. Da driter jeg langt i at ikke alle pasninger treffer, og at mange mottak er dårlige. Sånn er det i nesten alle europeiske ligaer.

Hovedproblemet nå er at forventningene er for store, mange av stadionene er altfor store (pga hypen på 2000-tallet) og folk er latterlig sytete.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Når eg var meget ung på starten av 70 tallet ble jeg Leeds supporter før jeg viste hva Brann var. Jeg kom hjem og fortalte at eg var Leedssupporter og viste knapt nok hva fotball var. Kanskje det var tiden på året som gjorde at det var engelsk fotball eldre gutter i gaten preiket om og ikke Brann, men likefult ble jeg Leeds supporter lenge før jeg ble Brann supporter. Så begynte eg å holde med Skottland for mine foreldre var i London og kjøpte Skotsk landslagsdrakt til meg siden de ikke fant Leeds drakt (kunne ikke gå hvor som helst å kjøpe drakt den gangen En måtte til byen lagene var fra). Så begynte jeg å følge med på Brann og skjønte hva som var viktig i livet, tenker det var i 76.
Tippekampene var også ukens høydepunkt og først på kampdagen 1-2 timer før kampstart visste vi hvem som skulle spille. Så stor spenning for å se om ditt lag kom på tv.
Så det var meget stor påvirkning fra engelsk fotball den gangen og. Jeg tror ikke det er problemet med få tilskuere at det også er interesse for PL.
I dag er det jo et bombardement fra TV og media med PL stoff og fra andre. Det er mange engelske kamper på tv samt fra andre store ligaer som alle sloss om mest mulig oppmerksomhet samtidig som det vel er flere kamper i TL samtidig som i PL i dag. Før var det vel, om jeg husker seriestart etter serieslutt i england. Og så var det vel noen få kamper på slutten av sesongen som det var kamper i begge ligaene. Og her hjemme var det ikke kamper lørdag kl 16:00 som var eneste tidspunktet hvor engelsk fotball gikk og NRK  fikk vel ikke vise tippekamp fra England før serien her hjemme  var slutt

En annen ting er at det er så mange fotball forståsegpåere som er mer opptatt av å ha fotballkunnskap enn fotball lidenskap/kjærlighet. Dette er noe som er kommet etter tv2 begynte satsingen sin på PL og fikk disse unge slikke ekspertene i litt for små dresser og spisse sko (ligner mer på meglere) som øser ut sin kunnskap og ekspertise. Holder på å spy når eg hører på dem. Viktigere å kunne navnet på 17 spillere som ingen andre vet navnet på og som kan slå gjennom eller ha historier om spillere som gjerne ingen har hørt enn å kunne offside eller hands regelen.
Har av og til et par sånne bak meg på staddaen (uten dresser og spisse sko) De maser om alt annet (fotballrelatert men helst utenlandsk fotball) enn det som skjer på banen. Irriterende. Av mangel på et bedre ord kaller jeg det fotball hipstere :-)
Summen av alt dette samtidig som Brann tross alt har hatt et vansyre over flere år (rbh og skars +++) nedadgående formkurve og det ble en utladning etter gullet, som avsluttet en periode med super hyping av TL fra tv2 så er det OK med snitt på over 10000. Hadde vært verre om viking eller vif fikk høyere snitt enn oss.
Men det må jobbes fra Brann sin side med å få opp engasjementet hos Bergensere igjen. Og de trenger minst en profil alla Kvisvik som byr litt på seg sjøl og lager litt blest og overskrifter på en positiv måte. Slike typer har de ikke hatt siden kvisen. Huse er ikke i nærheten av den typen men på topp fikk han litt engasjement til Bergenserne. No engasjerer han bare de som mener Brann driter seg ut ved å la ham gå og det er gruppen som ikke går på stadion og ser at han ikke fortjener en startplass på laget.
Dette ble mye ralling fra min side. Sklei litt ut innimellom og mistet vel strengt tatt tråden i det eg egentlig skulle skrive ;-) Men men noe av det  var det godt å få ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg har vel kommet dit at eg ikkje orker å ta en "kamp" mot den anglofile fotballinteressen. Det beste man kan gjøre er å heller snakke med fotballinteresserte familiemedlemmer om de ikkje kunne tenke seg å forplikte seg på et partoutkort. For min del har det nå fungert bra de siste par sesonger; med én niese som ut av det blå ble Brann-interessert, og som nå løper ned til benken på jakt etter autograf og bilde etter kampene. Deretter min far som tok meg med på min første Brannkamp i semien i 1993, og deretter på en kamp mot engen året etter. Nå er han også fast inventar på Stadion, sammen med meg og det ene barnekortet vi har disponibelt i tilfelle en av arvingene har lyst å bli med. Stort sett har akkurat det kortet fungert som en ekstra plass til jakke :) . Disse har fått med seg nedturen med Norling, den absurde våren i Obos og oppturen under Nilsen.

Det begynner med oss selv, og hvem vi klarer å lokke med oss til denne livslange galskapen. Og når det nå engang baller på seg og Stadion fylles, så blir det kanskje en greie igjen.
Gå av.

Nixon

Quote from: dokken on September 27, 2016, 18:26:49 PMHovedproblemet nå er at forventningene er for store, mange av stadionene er altfor store (pga hypen på 2000-tallet) og folk er latterlig sytete.


Det er greit nok å se på det i et historisk perspektiv. Men det er likevel grunn til å reagere med undring og grunn til å klage når tilskuertallet går ned under 10.000 solgte når vi kommer fra en sterk borteseier og skal kjempe om en høyst overraskende sølvmedalje.
Rød makt på Hansa

Leffen

Det store spørsmålet er jo; hva er det de får til i Sverige? Greit nok; det er tre lag fra hovedstaden i serien, men publikumstallene har skutt i været de siste årene. Og det er ikke fordi nivået er noe særlig bedre enn i tippeligaen. Håper NTF søker input fra nabolandet.

Det med at folk har et lag i både England og Norge har vel vært gjeldende siden 70-tallet. Selv klarer jeg helt fint å følge med på både Brann og Newcastle. Folk har vel plass til to lag i hjertet, så mye fotball nordmenn konsumerer? Det jeg tror er en viktig årsak er at det er for mye norsk fotball rett og slett. 12 lag hadde økt konkurranseevnen og spenningen i enkeltkamper. Grøsser av tanken på å få Jerv og Kristiansund opp i eliteserien.

Et paradoks med årets Brannlag er jo fraværet av profiler. All mulig honnør til hva klubben har fått til i år, men det er en ganske traust gjeng. Nå som Huse og Azar drar er klubben bortimot blottet for spillere/trener som kan lokke folk til stadion. Jeg tror det har mye å si, særlig for de yngre. LAN har gjort underverker men det må være lov å melde at han har en ganske døll personlighet.

Jose Arrogantio

Quote from: Leffen on September 28, 2016, 11:05:59 AM
Det store spørsmålet er jo; hva er det de får til i Sverige? Greit nok; det er tre lag fra hovedstaden i serien, men publikumstallene har skutt i været de siste årene. Og det er ikke fordi nivået er noe særlig bedre enn i tippeligaen. Håper NTF søker input fra nabolandet.

Det med at folk har et lag i både England og Norge har vel vært gjeldende siden 70-tallet. Selv klarer jeg helt fint å følge med på både Brann og Newcastle. Folk har vel plass til to lag i hjertet, så mye fotball nordmenn konsumerer? Det jeg tror er en viktig årsak er at det er for mye norsk fotball rett og slett. 12 lag hadde økt konkurranseevnen og spenningen i enkeltkamper. Grøsser av tanken på å få Jerv og Kristiansund opp i eliteserien.

Et paradoks med årets Brannlag er jo fraværet av profiler. All mulig honnør til hva klubben har fått til i år, men det er en ganske traust gjeng. Nå som Huse og Azar drar er klubben bortimot blottet for spillere/trener som kan lokke folk til stadion. Jeg tror det har mye å si, særlig for de yngre. LAN har gjort underverker men det må være lov å melde at han har en ganske døll personlighet.


Det er like mange lag i svensk som norsk serie. Færre norske kamper vil neppe gjøre enkeltkamper særlig mer interessant.

blobby winters

Quote from: Leffen on September 28, 2016, 11:05:59 AM
Det store spørsmålet er jo; hva er det de får til i Sverige? Greit nok; det er tre lag fra hovedstaden i serien, men publikumstallene har skutt i været de siste årene. Og det er ikke fordi nivået er noe særlig bedre enn i tippeligaen. Håper NTF søker input fra nabolandet.

Det med at folk har et lag i både England og Norge har vel vært gjeldende siden 70-tallet. Selv klarer jeg helt fint å følge med på både Brann og Newcastle. Folk har vel plass til to lag i hjertet, så mye fotball nordmenn konsumerer? Det jeg tror er en viktig årsak er at det er for mye norsk fotball rett og slett. 12 lag hadde økt konkurranseevnen og spenningen i enkeltkamper. Grøsser av tanken på å få Jerv og Kristiansund opp i eliteserien.

Et paradoks med årets Brannlag er jo fraværet av profiler. All mulig honnør til hva klubben har fått til i år, men det er en ganske traust gjeng. Nå som Huse og Azar drar er klubben bortimot blottet for spillere/trener som kan lokke folk til stadion. Jeg tror det har mye å si, særlig for de yngre. LAN har gjort underverker men det må være lov å melde at han har en ganske døll personlighet.


Jeg følger ikke med på svensk fotball. Men, fra det jeg har sett er det litt mer lotto hvem som vinner serien fra år til år.
I år var det ganske tydelig at RBK vil vinne TL-en etter 3-5 runder og kanskje t.o.m før en ball ble sparket. De vant både cup og serien (med hele 12 poeng) i fjor, har allerede vunnet serien i år og er store favoritter for cup-en igjen i år.
Før RBK dominans var det Molde dominans. De vant serien med 11 poeng og også vant cup samme år.

Vi må tilbake til 2013 for å få et år med spenning og da var det Godset (ikke en storby) som tok serien.

For at tilskuere kommer tilbake må det være skikkelig konkuranse blant de klubbene fra større byer.

Det året at RBK, Brann, Vålerenga, Viking og helst flere er i en skikkelig fight for å ta gull blir det fulle stadioner overalt.

Nixon

Den første mailen om partoutkort 2017 har kommet og Algerøy kommer med gode nyheter: Du kan spare opp mot 500 kr på å kjøpe (besparelse avhenger av tribune og felt) partoutkortet nå. Fra mandag 7. november gjelder de ordinære prisene for neste sesong.

Jeg gikk inn på siden min for å se hvor stor rabatten ble på mitt sete. Og hadde du sett; det kommer ikke opp. Bare prisen. Og det er jo fiffig. Love kunden en rabatt, men ikke fortelle hvor stor den er. Brann...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Flesket til etter to minutters betenkningstid og kjøpte 2017 partoutkortet :)
Er vel ingen grunn til å vente, året gullet ska hem igjen (??)  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Nixon on September 28, 2016, 07:27:00 AM
Quote from: dokken on September 27, 2016, 18:26:49 PMHovedproblemet nå er at forventningene er for store, mange av stadionene er altfor store (pga hypen på 2000-tallet) og folk er latterlig sytete.


Det er greit nok å se på det i et historisk perspektiv. Men det er likevel grunn til å reagere med undring og grunn til å klage når tilskuertallet går ned under 10.000 solgte når vi kommer fra en sterk borteseier og skal kjempe om en høyst overraskende sølvmedalje.

Vandji

For 2-3 dager kom det spørreundersøkelse fra Brann som handlet om man ønsket å fornye partoutkortene for 2017-sesongen.

I går kommer mail om fornyelse av partoutkort, de samme latterlige prisene som alltid og med den samme latterlige rabatten. Etter rabatt skal de fortsatt ha 3500,- for mitt sete på fjordkraft for neste sesong ink kortavgift kr 100 (jeg har jo hatt det samme kortet i mange år). Dvs at Brann fortsatt forventer at folk skal betale 4000 spenn for neste års partoutkort.

Brann skjønner ikke sin egen markedsverdi, som uten tvil er sterkt dalende. (I takt med norsk fotball generelt).
De leverer et meget kritikkkverdig underholdningsprodukt i en fotballiga som i beste fall er på nivå med den Aserbajdsjanske.
Det er i tillegg, for å si det rett ut, søvndyssende å gå stadion hvor det reellt er 6-7000 mennesker på tribunen.

Nå må de forstå at pris ER viktig for å trekke folk på kamp, og kanskje viktigst - de må UNDERHOLDE  for at den allmenne supporter skal gidde å komme kamp etter kamp. Og de må fylle stadion for at det igjen skal bli gøy å gå på kamp.

Og til sist, hva er vitsen med å sende ut denne spørreundersøkelsen vedr fornyelse til tusenvis av partoutkortinnehavere når de så tydelig viser at de bryr seg katta om hva folk svarer på denne? De må ha jobbet en del overtid i billettluken de siste dagene for å ha sett gjennom disse besvarelsene.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Utmedsnolken

Mine billetter har gått opp 6% siden ifjor, så du skal bare være fornøyd du fortsatt er på samme priden
"og der snubler Sæternes igjen"

Vandji

Quote from: Utmedsnolken on October 11, 2016, 11:13:30 AM
Mine billetter har gått opp 6% siden ifjor, så du skal bare være fornøyd du fortsatt er på samme priden


Et håpløst utsagn.
Enda mer håpløst at de setter opp prisene.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on October 11, 2016, 10:16:33 AM


Nei etterpå var det jo bare sutring over at vi ikke gikk for seier, og at vi hadde latt oss presse bakover av et lag som tapte for Austria Wien - som i norske øyne ikke er bedre enn et engelsk 6.divisjonslag. Da vi spilte uavgjort mot Viking med seks mann ute, var det også bare sutring om hvor talentløst det var at vi ikke underholdt og moste Viking. Folk leter etter unnskyldninger for å droppe kamp. De kom jo ikke engang i perioden da vi vant med mange mål.
Legg ned hele klubben!

dokken

Visstnok godt under 9000 solgte til søndag. Klarer vi 11.000? Tror dessverre 12.000 blir for ambisiøst - nok en gang. Vi har solgt veldig lite på kampdag de siste kampene, bare noen få hundre.

Vi har hatt TO kamper med over 12.000 i år. I Obosligaen hadde vi fire. Det er så absurd som noe kan bli. Bergensere er et mentalt tilbakestående folkeferd innimellom.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on October 13, 2016, 20:00:38 PM
Visstnok godt under 9000 solgte til søndag. Klarer vi 11.000? Tror dessverre 12.000 blir for ambisiøst - nok en gang. Vi har solgt veldig lite på kampdag de siste kampene, bare noen få hundre.

Vi har hatt TO kamper med over 12.000 i år. I Obosligaen hadde vi fire. Det er så absurd som noe kan bli. Bergensere er et mentalt tilbakestående folkeferd innimellom.


Ingen skal påstå at vi 10000 som går i sølvstriden er medgangssupportere i hvert fall. For vi var der i OBOS-ligaen og. Men de som alltid finner på en unnskyldning for ikke å gå på Stadion, holder seg hjemme ennå.

I forfjor kunne de si "eg driter i om de spellar kjempeoffensivt og underholdende - eg gidd ikkje gå for å se et lag som bare tapar. Ville 10 av 10 gangar hellar hatt et lag som tar poeng!". I fjor kunne de si "eg giddar ikkje se taparklubben Brann i bossligaen! Eg ve se Brann i tippeligaen!". Og i år sier de "eg driter om de vinnar alle kampene, eg giddar ikkje se et lag som spellar så essekjedelig foppall!"

Alt er galt: "Kjedelig fotball", "overbeviser ikke", "sikkert bare et blaff", "kjedelig fotball", "Huseklepp starter ikke",  "Huseklepp har blitt mobbet vekk av treneren", "Karadas har blitt dårlig behandlet", "gidder ikke se Barmen spille fotball", "kjedelig fotball", "langt opp til RBK som ble pisset på av et lag fra østerriksk fotball som sikkert ikke er bedre enn engelsk 8.divisjon", "Barcelona er gøyere", "engelsk 6. divisjon holder høyere nivå enn norsk drittliga", osv.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2016, 20:22:20 PM
Quote from: dokken on October 13, 2016, 20:00:38 PM
Visstnok godt under 9000 solgte til søndag. Klarer vi 11.000? Tror dessverre 12.000 blir for ambisiøst - nok en gang. Vi har solgt veldig lite på kampdag de siste kampene, bare noen få hundre.

Vi har hatt TO kamper med over 12.000 i år. I Obosligaen hadde vi fire. Det er så absurd som noe kan bli. Bergensere er et mentalt tilbakestående folkeferd innimellom.


Ingen skal påstå at vi 10000 som går i sølvstriden er medgangssupportere i hvert fall. For vi var der i OBOS-ligaen og. Men de som alltid finner på en unnskyldning for ikke å gå på Stadion, holder seg hjemme ennå.

I forfjor kunne de si "eg driter i om de spellar kjempeoffensivt og underholdende - eg gidd ikkje gå for å se et lag som bare tapar. Ville 10 av 10 gangar hellar hatt et lag som tar poeng!". I fjor kunne de si "eg giddar ikkje se taparklubben Brann i bossligaen! Eg ve se Brann i tippeligaen!". Og i år sier de "eg driter om de vinnar alle kampene, eg giddar ikkje se et lag som spellar så essekjedelig foppall!"

Alt er galt: "Kjedelig fotball", "overbeviser ikke", "sikkert bare et blaff", "kjedelig fotball", "Huseklepp starter ikke",  "Huseklepp har blitt mobbet vekk av treneren", "Karadas har blitt dårlig behandlet", "gidder ikke se Barmen spille fotball", "kjedelig fotball", "langt opp til RBK som ble pisset på av et lag fra østerriksk fotball som sikkert ikke er bedre enn engelsk 8.divisjon", "Barcelona er gøyere", "engelsk 6. divisjon holder høyere nivå enn norsk drittliga", osv.


Men cupfinalebillett skal de ha!
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on October 13, 2016, 21:18:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2016, 20:22:20 PM
Quote from: dokken on October 13, 2016, 20:00:38 PM
Visstnok godt under 9000 solgte til søndag. Klarer vi 11.000? Tror dessverre 12.000 blir for ambisiøst - nok en gang. Vi har solgt veldig lite på kampdag de siste kampene, bare noen få hundre.

Vi har hatt TO kamper med over 12.000 i år. I Obosligaen hadde vi fire. Det er så absurd som noe kan bli. Bergensere er et mentalt tilbakestående folkeferd innimellom.


Ingen skal påstå at vi 10000 som går i sølvstriden er medgangssupportere i hvert fall. For vi var der i OBOS-ligaen og. Men de som alltid finner på en unnskyldning for ikke å gå på Stadion, holder seg hjemme ennå.

I forfjor kunne de si "eg driter i om de spellar kjempeoffensivt og underholdende - eg gidd ikkje gå for å se et lag som bare tapar. Ville 10 av 10 gangar hellar hatt et lag som tar poeng!". I fjor kunne de si "eg giddar ikkje se taparklubben Brann i bossligaen! Eg ve se Brann i tippeligaen!". Og i år sier de "eg driter om de vinnar alle kampene, eg giddar ikkje se et lag som spellar så essekjedelig foppall!"

Alt er galt: "Kjedelig fotball", "overbeviser ikke", "sikkert bare et blaff", "kjedelig fotball", "Huseklepp starter ikke",  "Huseklepp har blitt mobbet vekk av treneren", "Karadas har blitt dårlig behandlet", "gidder ikke se Barmen spille fotball", "kjedelig fotball", "langt opp til RBK som ble pisset på av et lag fra østerriksk fotball som sikkert ikke er bedre enn engelsk 8.divisjon", "Barcelona er gøyere", "engelsk 6. divisjon holder høyere nivå enn norsk drittliga", osv.


Men cupfinalebillett skal de ha!


Henki, var det ment som et ektefølt supplement? Eller var det bare en påminnelse om at Krøvel glemte noe i sin sedvanlige oppramsing?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on October 13, 2016, 21:44:37 PM
Quote from: Henki on October 13, 2016, 21:18:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 13, 2016, 20:22:20 PM
Quote from: dokken on October 13, 2016, 20:00:38 PM
Visstnok godt under 9000 solgte til søndag. Klarer vi 11.000? Tror dessverre 12.000 blir for ambisiøst - nok en gang. Vi har solgt veldig lite på kampdag de siste kampene, bare noen få hundre.

Vi har hatt TO kamper med over 12.000 i år. I Obosligaen hadde vi fire. Det er så absurd som noe kan bli. Bergensere er et mentalt tilbakestående folkeferd innimellom.


Ingen skal påstå at vi 10000 som går i sølvstriden er medgangssupportere i hvert fall. For vi var der i OBOS-ligaen og. Men de som alltid finner på en unnskyldning for ikke å gå på Stadion, holder seg hjemme ennå.

I forfjor kunne de si "eg driter i om de spellar kjempeoffensivt og underholdende - eg gidd ikkje gå for å se et lag som bare tapar. Ville 10 av 10 gangar hellar hatt et lag som tar poeng!". I fjor kunne de si "eg giddar ikkje se taparklubben Brann i bossligaen! Eg ve se Brann i tippeligaen!". Og i år sier de "eg driter om de vinnar alle kampene, eg giddar ikkje se et lag som spellar så essekjedelig foppall!"

Alt er galt: "Kjedelig fotball", "overbeviser ikke", "sikkert bare et blaff", "kjedelig fotball", "Huseklepp starter ikke",  "Huseklepp har blitt mobbet vekk av treneren", "Karadas har blitt dårlig behandlet", "gidder ikke se Barmen spille fotball", "kjedelig fotball", "langt opp til RBK som ble pisset på av et lag fra østerriksk fotball som sikkert ikke er bedre enn engelsk 8.divisjon", "Barcelona er gøyere", "engelsk 6. divisjon holder høyere nivå enn norsk drittliga", osv.


Men cupfinalebillett skal de ha!


Henki, var det ment som et ektefølt supplement? Eller var det bare en påminnelse om at Krøvel glemte noe i sin sedvanlige oppramsing?


Hehe, nei det var ment som en gjentagelse av noe jeg til stadighet (eller ihvertfall de gangene Brann har slumpet seg til cupfinalen) irriterer meg over :)
Ballen skal fremover!

dokken

http://m.brann.no/news/id/1dragnseu6wt21rv1e2m1ya0xt

9000 solgte i morges, og det inkluderer nok 150 gratisbilletter som Frydenbø deler ut.

Tipper 10.600 til slutt. Sukk.

Falkman

October 14, 2016, 12:07:24 PM #12630 Last Edit: October 14, 2016, 12:15:02 PM by Falkman
Quote from: dokken on October 14, 2016, 10:50:19 AM
http://m.brann.no/news/id/1dragnseu6wt21rv1e2m1ya0xt

9000 solgte i morges, og det inkluderer nok 150 gratisbilletter som Frydenbø deler ut.

Tipper 10.600 til slutt. Sukk.


Helt hinsides elendig. Skulle tro vi hadde vunnet 20 seriegull på rad eller noe, med en så patetisk interesse. Skjønt; det der med å score flest mål betyr jo åpenbart ikke så mye for folk flest,  den gemene hop kommer jo for å bli UNDERHOLDT, må vite.. så kanskje vi like godt skulle tatt bort målene, og begynt å telle overstegsfinter og tunneler isteden?

Yngve

Fotball er underhaldning. For å setja ting i perspektiv på kor keisame me er: LSK har skåra nesten like mange mål borte (18) som me har heima (19).

Det betyr ikkje at eg ville ha bytta med LSK. Det berre understrekar eit poeng.

Falkman

Quote from: Yngve on October 14, 2016, 12:33:15 PM
Fotball er underhaldning. For å setja ting i perspektiv på kor keisame me er: LSK har skåra nesten like mange mål borte (18) som me har heima (19).

Det betyr ikkje at eg ville ha bytta med LSK. Det berre understrekar eit poeng.


men å kjempe om medaljer burde være mer enn underholdende nok.

Nixon

Rød makt på Hansa

Torvanger

Høstferien spiller åpenbart inn.

Gulløl

Klipp frå BT artikkel i kveld:

Brann melder fredag at det er realistisk med 12.000 tilskuere. Trener Lars Arne Nilsen har ikke greid å fylle Stadion takket attraktiv fotball, men han roser de trofaste.
- Vi har følt at støtten fra publikum har vært fantastisk i år. Får vi 13.-14.000 tilskuere mot Lillestrøm er det bra. Skal vi ta dem, trenger vi at det kommer mange folk, mener Nilsen.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-prover-supporterne-a-fa-folk-pa-Stadion-840990_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on October 14, 2016, 21:07:27 PM
Høstferien spiller åpenbart inn.


Ja det er alltid en unnskyldning for hvorfor det ikke kommer folk: Sen kampstart, lørdagskamp, sommerferie, påskeferie, høstferie, pinseferie, folk har tatt langhelg pga 1.mai/himmelspretten/17.mai, cup på Voss, Stoltzekleiven Opp, Skarverennet, konsert på Koengen, konfirmasjonshelg, storkamp i England, for dårlig vær, for fint vær, osv.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Syt syt syt syt syt syt syt syt!

Hvor vanlig er det egentlig at folk går på stadion fordi de skammer seg fordi de ikke har gått på en stund? Jeg har mye større tro på at vi som går er flinke til å fortelle om hvor gøy det er.
Tren på langskudd

Gulløl

October 15, 2016, 11:58:44 AM #12638 Last Edit: October 15, 2016, 12:16:37 PM by Gulløl
Håper Brann kunne gått ut i dag og gitt beskjed om at den ekstra 50-lappen på kampdag blir fjernet for de tre siste kampene for å trekke mer folk til Stadion. En ordning som skulle fjerne køene på kampdag(som de har klart) men som også har skapt irritasjon. Mange som i alle år har kjøpt på kampdag og ønsker å fortsette med det for det er slik de alltid har gjort det. Da skaper det irritasjon med et påslag på allerede høye billettpriser og en del velger heller å bli hjemme. Mange vurderer kamp på Stadion på kampdag og bestemmer seg siste timene før kampstart av forskjellige grunner og kan få "prissjokk" om de da sjekker billettkartet. Før kunne Brann selge 1500 til 2000 billetter på kampdag, nå selger de noen hundre.
Brann tilbyr til kampen i morgen gunstige rabattpakker som kan kjøpes i Brannbutikken på Stadion helt frem til kampstart. Vet ikke om Brann har planer om å plusse på en 50-lapp på hver billett i rabattpakken noe som burde vært presisert eller opplyst om skjer eller ikke skjer. Tror ikke det skjer, men en vet aldri med Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg har følgende råd: Gjør det enkelt å kjøpe billett på nett, ha enkle og oversiktelige priskart, slutt med alskens rabattkampanjer og ekstraavgift og lignende, og ha generelt rimelige billetter. Det enkle er ofte det beste.
Tren på langskudd

sydnes76

Quote from: Lasaron on October 15, 2016, 12:28:30 PM
Jeg har følgende råd: Gjør det enkelt å kjøpe billett på nett, ha enkle og oversiktelige priskart, slutt med alskens rabattkampanjer og ekstraavgift og lignende, og ha generelt rimelige billetter. Det enkle er ofte det beste.

Enig i det. Vi får håpe Mats Thorbjørnsen griper fatt i dette som noe av det første han gjør.
Ellers har i allefall jeg fått meg to til på kamp i morgen. To som i utgangspunktet ikke skulle gå. Vi som koser på stadion får ta ansvar for de som er litt treg i ræven. Målet er to stykker til før klokken seks i morgen :)

dokken

http://m.brann.no/news/id/3praut4yspyn1hz3lrm0b5ufc

10.000 passert i kveld. For et par år siden ville det betydd 11.500-12.000 på kampen. Men sånn har det ikke vært i det siste, da har vi bare solgt få hundre på kampdag.

Tipper 10.700, håper på 11.000.

krøvel vellevold

October 15, 2016, 22:38:24 PM #12642 Last Edit: October 15, 2016, 22:44:36 PM by krøvel vellevold
Quote from: dokken on October 15, 2016, 21:42:20 PM
http://m.brann.no/news/id/3praut4yspyn1hz3lrm0b5ufc

10.000 passert i kveld. For et par år siden ville det betydd 11.500-12.000 på kampen. Men sånn har det ikke vært i det siste, da har vi bare solgt få hundre på kampdag.

Tipper 10.700, håper på 11.000.


For å ta årets kamper med oppunder 12000:

vs Viking 10/9: 11674 tilsk. Det passerte 11000 ca seks timer før, det passerte 10000 om ettermiddagen to dager før, og det passerte 9000 om morgenen fire dager før.  I forhold til det ligger vi klart dårligere an nå.
vs Godset 7/8: 11886 tilsk. Det passerte 11000 ca tre timer før, og det passerte 10000 kvelden før. I forhold til det ligger vi omtrent likt.
vs Sogndal 23/4: 11628 tilsk. Det passerte 11000 ca fem timer før, og det passerte 10000 om formiddagen dagen før, og vi passerte 9000 ettermiddagen to dager før. I forhold til det siste ligger vi foran, men vi passerte 10000 senere nå.
vs Glimt 10/4: 11886 tilsk. Det passerte 9000 om formiddagen to dager før. I forhold til det ligger vi litt foran.
vs Odd 20/3: 11495 tilsk. Det passerte 10000 vel seks timer før, og 9000 om morgenen dagen før. I forhold til det siste ligger vi likt, men vi passerte 10000 tidligere nå.

Så det er ikke godt å bli klok på hvor mye vi selger kampdag, men det er en kamp som skiller seg ut med klart dårligere salg de siste dagene; Viking-kampen. Da tok det over to døgn fra 9000 til 10000, og det tok to døgn fra 10000 til 11000.

Men til morgendagens kamp passerte det altså 10000 kvelden før, og 9000 om morgenen to dager før.

Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 15, 2016, 23:19:12 PM #12643 Last Edit: October 15, 2016, 23:30:05 PM by Gulløl
Det er nok ganske mange som ikke har hatt mulighet eller giddet å anstrenge seg for å kjøpe kampanjebilletter i løpet av uken fordi det enten har vært tungvint, ikke hatt tid eller bor geografisk for langt fra Stadion. Brann bør i morgen tidlig gi en ny påminnelse at det er mulig å kjøpe familiepakker helt frem til kampstart kl.18, slik at billettene kan kjøpes også i timen før kampen uten ekstratur til Stadion. For eksempel med denne overskriften:
Billetter til under 100 kr helt frem til kampstart !!
Og videre i artikkelen en ny påminnelse og kort og enkel opplisting og forklaring av de forskjellige pakkene som gir følgende priser på Fjordkraft-, Frydenbø- og BT-tribunen.
Pakke 1: 74,75 kr i snittpris for 4 personer.
Pakke 2: 79,80 kr i snittpris for 5 personer.
Pakke 3: 83,17 kr i snittpris for 6 personer.
Utan billett fra Fløyen, VilVite eller Akvariet: 99,75 kr i snittpris for 4 personer.


Foreløpig har kampanjen bare gitt et mindre løft i salget. Brann gjør det for komplisert til å nå skikkelig frem til barnefamiliene med tilbudet. Prisene er gunstige i kampanjen det er ikke det som er problemet, men når det ikke er mulig å kjøpe de billige billettene over nett med mobilen på en enkel måte og med få tastetrykk mister en nok mange kjøpere. 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 15, 2016, 23:19:12 PM
Det er nok ganske mange som ikke har hatt mulighet for å kjøpe kampanjebilletter i løpet av uken fordi det enten har vært tungvint, ikke hatt tid eller bor geografisk for langt fra Stadion. Brann bør i morgen tidlig gi en ny påminnelse at det er mulig å kjøpe familiepakker helt frem til kampstart kl.18, slik at billettene kan kjøpes også i timen før kampen uten ekstratur til Stadion. For eksempel med denne overskriften:
Billetter til under 100 kr helt frem til kampstart !!
Og videre i artikkelen en ny påminnelse og kort og enkel opplisting og forklaring av de forskjellige pakkene som gir følgende priser på Fjordkraft-, Frydenbø- og BT-tribunen.
Pakke 1: 74,75 kr i snittpris for 4 personer.
Pakke 2: 79,80 kr i snittpris for 5 personer.
Pakke 3: 83,17 kr i snittpris for 6 personer.
Utan billett fra Fløyen, VilVite eller Akvariet: 99,75 kr i snittpris for 4 personer.


Foreløpig har kampanjen bare gitt et mindre løft i salget. Brann gjør det for komplisert for å nå skikkelig frem til barnefamiliene med tilbudet. Prisene er gunstige i kampanjen det er ikke det som er problemet, men når det ikke er mulig å kjøpe de billige billettene over nett på en enkel måte med få tastetrykk mister en nok mange kjøpere.


Man må hente billigbilletter i butikken, og man får fordyrede billetter hvis man kjøper kampdag. Logikken er antagelig at folk skal kjøpe supporterutstyr når de først er i butikken, og at man skal spare penger på å ha mindre folk i lukene kampdag. Dette er tydeligvis viktigere enn å få folk på kamp. Ja kanskje tjener/sparer de noen kroner på det der og da, men det er jo negativt for publisiteten uansett. For folk avler folk, som det heter. Fullere tribuner gjør det mer interessant for nye folk å gå, fullere tribuner gjør Brann mer interessant for sponsorer, mediedekning, osv.
Legg ned hele klubben!

dokken

Brann har 12.047 i snitt hittil i år, i følge nifs.no. Kommer det under 11.400 havner vi under 12.000 i snitt. Budsjettet er 11.500, det klarer vi. Men vi bør havne godt inne på 12-tallet i en så bra sportslig sesong.

Molde hjemme må jo være en attraktiv kamp, og Sarp kan bli direkte avgjørende. Da må det vel våkne litt her i byen? Klarer vi 13-14.000 i hver av de to siste, skal jeg ikke klage for mye. Vi må nok bare venne oss til at interessen er lavere enn den var på 2000-tallet.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on October 15, 2016, 23:46:45 PM
Brann har 12.047 i snitt hittil i år, i følge nifs.no. Kommer det under 11.400 havner vi under 12.000 i snitt. Budsjettet er 11.500, det klarer vi. Men vi bør havne godt inne på 12-tallet i en så bra sportslig sesong.

Molde hjemme må jo være en attraktiv kamp, og Sarp kan bli direkte avgjørende. Da må det vel våkne litt her i byen? Klarer vi 13-14.000 i hver av de to siste, skal jeg ikke klage for mye. Vi må nok bare venne oss til at interessen er lavere enn den var på 2000-tallet.


Molde trekker nok flere, men da er det sikkert noe annet som er gale: Liverpool spiller samtidig f.eks. Og så er det sikkert pøsregn og stiv kuling. Konfirmasjonshelg er det sikkert også.

Til den siste kampen pleier vel Brann å invitere aldersbestemte lag fra fotballkretsen til sesongavslutning, så da kommer det vel en del folk uansett. Så jeg regner med vi ender opp med et snitt på over 12000.

Men det som er rart, er jo egentlig ikke at det i seg selv kommer bare 11000 når vi kjemper om sølv. For det har jo vært like gale i gode sesonger for lenge siden. Det som er rart, er jo at snittet ikke blir nevneverdig bedre enn det var da vi rykket ned for to år siden - og at det i grunn ikke er så veldig mye bedre enn da vi spilte dårlig i 1.divisjon i fjor. 11000 i sølvkamp hadde vært forståelig hvis vi trakk 7-8000 når vi rykket ned og når vi spilte i 1.divisjon.

I fjor kom det 10829 mot Bærum i 1.divisjon mandag 19. oktober.
I år kommer det omtrent noe sånt mot Lillestrøm når vi er på sølvplass i eliteserien, søndag 16. oktober.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2016, 00:06:56 AM
I fjor kom det 10829 mot Bærum i 1.divisjon mandag 19. oktober.
I år kommer det omtrent noe sånt mot Lillestrøm når vi er på sølvplass i eliteserien, søndag 16. oktober.


Det gir virkelig ingen mening. En hel divisjon i forskjell, og utover det er forskjellen at vi da hadde teoretisk sjanse på å vinne Obos-ligaen mens rbk nå allerede er mestere her oppe. Juhu, liksom. Begynner å lure på om folk faktisk fant Obos litt eksotisk.
Gå av.

Gulløl

October 16, 2016, 00:28:23 AM #12648 Last Edit: October 16, 2016, 10:18:35 AM by Gulløl
Quote from: Spelaren on October 16, 2016, 00:12:06 AM
Begynner å lure på om folk faktisk fant Obos litt eksotisk.


Ja Obos er noe av det mest eksotiske i fotball Norge. Når vi i morgen synger "rykker ned til Obos" vil kanari-fansen få en mental opptur og være stolt og kry og slå takten med trommen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

October 16, 2016, 00:33:28 AM #12649 Last Edit: October 16, 2016, 00:36:17 AM by krøvel vellevold
Men det har vært gale før også:

Da vi tok sølv i 2000 kom det 7775 i nest siste hjemmekamp mot FKH, men det skal sies at vi var nr. 4 før den kampen - med tre poeng opp til sølv og tre kamper igjen å spille. Så vi lå i hvert fall ikke på sølvplass. Og snittet ble uansett ca 1000 høyere enn året før da vi tok bronse. Så det ble tilskuermessig fremgang til tross for bare én plass opp. Snittet i 2000 ble 11389.

I 1999 kom det 8230 i nest siste hjemmekamp mot Stabæk. Det var mer skandaløst, for da lå vi faktisk på sølvplass før den kampen - og vi hadde til og med en kamp til gode. Men snittet endte i hvert fall ca 1400 høyere enn året før, så derfor ble ikke de relativt dårlige tilskuertallene oppfattet på samme måte. Snittet i 1999 ble 10398.

Da vi tok sølv i 1997 kom det 9617 i nest siste hjemmekamp mot Sogndal. Men den gang lå vi på 5.plass med to poeng opp til sølv og fire kamper igjen. Så i likhet med i 2000 så lå vi ikke på sølvplass. Tilskuersnittet endte opp med å bli hårfint dårligere enn året før da vi var sekunder fra bronse. Så det var ikke så voldsomt oppsiktsvekkende at det ikke kom flere på kampene. Snittet i 1997 ble 11325.

Men i 1999 og 2000 hadde vi bare 11000+ sitteplasser, mens vi i 1997 hadde ca 7300. Ståplassene i svingene var uten tak. Så fasilitetene var langt dårligere, og kampanjebilletter var vel så godt som fraværende. Partoutkort-salget var en god del lavere den gang, så vi var mer avhengige av formkurver og vær. Vi hadde dessuten aldri trukket 10000 i snitt i 1.divisjon den gang.
Legg ned hele klubben!

Go Up