• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Ser ut til at vi ikke engang klarer 10000 i kveld... På de feltene man kan se salget, ligger det på totalt 80 % av hva det var solgt til forrige kamp. Og er det også det på de andre feltene (på bortefeltet vil det nok komme veldig mange færre), og det holder seg slik inn mot kamp, kommer det ca 9300...

Det er omtrent på nivået vi hadde i OBOS i fjor. Så sølv og OBOS... ett fett for bergenserne. Her er det kun gull, cupfinale, 16/5 og kamp mot RBK som kan få folk opp av stolen...
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 11:57:03 AM
Ser ut til at vi ikke engang klarer 10000 i kveld... På de feltene man kan se salget, ligger det på totalt 80 % av hva det var solgt til forrige kamp. Og er det også det på de andre feltene (på bortefeltet vil det nok komme veldig mange færre), og det holder seg slik inn mot kamp, kommer det ca 9300...

Det er omtrent på nivået vi hadde i OBOS i fjor. Så sølv og OBOS... ett fett for bergenserne. Her er det kun gull, cupfinale, 16/5 og kamp mot RBK som kan få folk opp av stolen...


Pinlig. Forestillingen om den " glødende fotball-interessen" her i byen er parkert for godt. Folk er interessert i happenings. ikke fotball.

Henki

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 11:57:03 AM
Ser ut til at vi ikke engang klarer 10000 i kveld... På de feltene man kan se salget, ligger det på totalt 80 % av hva det var solgt til forrige kamp. Og er det også det på de andre feltene (på bortefeltet vil det nok komme veldig mange færre), og det holder seg slik inn mot kamp, kommer det ca 9300...

Det er omtrent på nivået vi hadde i OBOS i fjor. Så sølv og OBOS... ett fett for bergenserne. Her er det kun gull, cupfinale, 16/5 og kamp mot RBK som kan få folk opp av stolen...


Apropos det der med cupfinale. De gangene Brann slumper til å komme seg dit, så opererer jo Brann med et ansiennitetssystem for fordeling av billetter til dem med partoukort. Nå har jeg ikke tallene i hodet, men partoukortsalget fikk seg vel en knekk før forrige sesong? Er det slik at de som ikke kjøpte forrige sesong da starter på null igjennår det gjelder ansiennitet? Det burde jo være rett og rimelig, men jeg er ikke overbevist om at Brann har god nok oversikt.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

9500 er hva Brann nå forventer i kveld...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on September 25, 2016, 12:10:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 11:57:03 AM
Ser ut til at vi ikke engang klarer 10000 i kveld... På de feltene man kan se salget, ligger det på totalt 80 % av hva det var solgt til forrige kamp. Og er det også det på de andre feltene (på bortefeltet vil det nok komme veldig mange færre), og det holder seg slik inn mot kamp, kommer det ca 9300...

Det er omtrent på nivået vi hadde i OBOS i fjor. Så sølv og OBOS... ett fett for bergenserne. Her er det kun gull, cupfinale, 16/5 og kamp mot RBK som kan få folk opp av stolen...


Pinlig. Forestillingen om den " glødende fotball-interessen" her i byen er parkert for godt. Folk er interessert i happenings. ikke fotball.


At Brann ligger an til de første medaljer på ni år, burde jo være happening nok.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 12:23:38 PM
Quote from: Falkman on September 25, 2016, 12:10:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 11:57:03 AM
Ser ut til at vi ikke engang klarer 10000 i kveld... På de feltene man kan se salget, ligger det på totalt 80 % av hva det var solgt til forrige kamp. Og er det også det på de andre feltene (på bortefeltet vil det nok komme veldig mange færre), og det holder seg slik inn mot kamp, kommer det ca 9300...

Det er omtrent på nivået vi hadde i OBOS i fjor. Så sølv og OBOS... ett fett for bergenserne. Her er det kun gull, cupfinale, 16/5 og kamp mot RBK som kan få folk opp av stolen...


Pinlig. Forestillingen om den " glødende fotball-interessen" her i byen er parkert for godt. Folk er interessert i happenings. ikke fotball.


At Brann ligger an til de første medaljer på ni år, burde jo være happening nok.


Så definitivt. helt latterlig at det engasjerer så utrolig lite.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 12:22:53 PM
9500 er hva Brann nå forventer i kveld...


Jeg kan ikke fatte og begripe det. Har folk kjedet seg så mye på Stadion i år?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Henki on September 25, 2016, 12:10:55 PMApropos det der med cupfinale. De gangene Brann slumper til å komme seg dit, så opererer jo Brann med et ansiennitetssystem for fordeling av billetter til dem med partoukort. Nå har jeg ikke tallene i hodet, men partoukortsalget fikk seg vel en knekk før forrige sesong? Er det slik at de som ikke kjøpte forrige sesong da starter på null igjennår det gjelder ansiennitet? Det burde jo være rett og rimelig, men jeg er ikke overbevist om at Brann har god nok oversikt.


Ja, det burde være rett og rimelig, og forhåpentligvis har klubben kontroll på dette. Korriger meg dersom jeg tar feil, men sist cupfinale i 2011 måtte man ha ansiennitet fra noen år før år 2000 for å ha en sjanse på billett dersom jeg ikke husker helt feil.

Men som det blir sagt her på forumet hver gang det bli snakk om cupfinalebilletter: Den enkleste måten å være sikret billett er å betale de få usle hundrelappene i året til Bataljonen. Da er du sikret billett fra første minutt.
Rød makt på Hansa

Nixon

Apropos lite engasjement: BA har en betal-sak om LAN med overskriften "Derfor vil han ikke
snakke om medalje". Nå har jeg ikke lest saken og vet ikke hvilken grunner han har, men burde ikke Nilsen vært litt mer på offensiven her? Hvorfor skal folk tro på medalje dersom treneren ikke vil snakke om det?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 25, 2016, 12:46:17 PM
Apropos lite engasjement: BA har en betal-sak om LAN med overskriften "Derfor vil han ikke
snakke om medalje". Nå har jeg ikke lest saken og vet ikke hvilken grunner han har, men burde ikke Nilsen vært litt mer på offensiven her? Hvorfor skal folk tro på medalje dersom treneren ikke vil snakke om det?


Det er forskjell på å ikke tro på det, og det å ikke ville snakke om det.
Legg ned hele klubben!

pidre

Prisen. En bekjent ville være med i dag, men han ville sitte på søndre omtrent midt på og passelig høyt, og han ville han med guttungen. Pris kr 700 - det ble for dyrt.
Saludar a los monos!

pidre

At det er TV2 kamp spiller vel også inn.
Saludar a los monos!

dudo

Quote from: pidre on September 25, 2016, 12:50:27 PM
Prisen. En bekjent ville være med i dag, men han ville sitte på søndre omtrent midt på og passelig høyt, og han ville han med guttungen. Pris kr 700 - det ble for dyrt.


Men altså. Han kunne kjøpt på BT for 260 kr totalt. At man vil ha de beste billettene uten å betale for det vekker ingen sympati hos meg. Prisen på BT er sympatisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 12:22:53 PM
9500 er hva Brann nå forventer i kveld...


Det er håpløst på alle mulige plan, men de må virkelig også se på markedsføringsbiten sin og ta ansvar selv også.
Hvordan har de markedsført denne sølvkampen annet enn egne facebook-artikler og kanskje noe i BT?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: Nixon on September 25, 2016, 12:46:17 PM
Apropos lite engasjement: BA har en betal-sak om LAN med overskriften "Derfor vil han ikke
snakke om medalje". Nå har jeg ikke lest saken og vet ikke hvilken grunner han har, men burde ikke Nilsen vært litt mer på offensiven her? Hvorfor skal folk tro på medalje dersom treneren ikke vil snakke om det?

Egentlig ikke for i artikkel forteller han at han ikke liker den type målsetninger som den og den plassen eller medalje da det blant annet kan innvirke på spillere når de når målsetningen og det er flere kamper igjen. Veldig forenklet det jeg skrev der, men syntes han i artikkel hadde en del bra forklaringer. Han har f.eks ikke noe i mot at omgivelsene eller spillerne snakker om medaljer det mener han tvert imot at kun er positivt  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

September 25, 2016, 13:00:53 PM #12565 Last Edit: September 25, 2016, 13:02:44 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on September 25, 2016, 12:36:43 PM
Men som det blir sagt her på forumet hver gang det bli snakk om cupfinalebilletter: Den enkleste måten å være sikret billett er å betale de få usle hundrelappene i året til Bataljonen. Da er du sikret billett fra første minutt.


Ja uavbrutt Bataljonen medlemskap er den beste måten å sikre seg cupfinalebilletter, selv om det ikke blir noe billige billetter når Brann er i cupfinalen i snitt hvert 7 år. Selv bruker jeg nesten bare medlemsskapet for å sikre meg fremtidige cupfinalebilletter. Jeg har siste 6 år betalt inn tilsammen 3000 kr i familiemedlemskap for fire personer og håper det snart er payback time med en ny cupfinale. Men billig blir det ikke likevel, beregner at 4 billetter hver syvende år vil koste meg omtrent 6000 kr om jeg summerer familiemedlemskapet i Bataljonen pluss billettpris, altså omtrent 1500 kr pr. billett. Men det er likevel verdt det, slipper stresset og mye tidsbruk med å skaffe billetter og svartebørsen er ofte høyere priset.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Nixon on September 25, 2016, 12:36:43 PM
Quote from: Henki on September 25, 2016, 12:10:55 PMApropos det der med cupfinale. De gangene Brann slumper til å komme seg dit, så opererer jo Brann med et ansiennitetssystem for fordeling av billetter til dem med partoukort. Nå har jeg ikke tallene i hodet, men partoukortsalget fikk seg vel en knekk før forrige sesong? Er det slik at de som ikke kjøpte forrige sesong da starter på null igjennår det gjelder ansiennitet? Det burde jo være rett og rimelig, men jeg er ikke overbevist om at Brann har god nok oversikt.


Ja, det burde være rett og rimelig, og forhåpentligvis har klubben kontroll på dette. Korriger meg dersom jeg tar feil, men sist cupfinale i 2011 måtte man ha ansiennitet fra noen år før år 2000 for å ha en sjanse på billett dersom jeg ikke husker helt feil.

Men som det blir sagt her på forumet hver gang det bli snakk om cupfinalebilletter: Den enkleste måten å være sikret billett er å betale de få usle hundrelappene i året til Bataljonen. Da er du sikret billett fra første minutt.

De hadde ikke kontroll sist for da hadde noen av dem jeg satt med (og med et eller 2 år mindre ansiennitet enn meg) nok ansiennitet mens jeg ikke hadde det. Fikk billetter fra annet sted så giddet ikke stresse, men likefult viste det mangel på kontroll. Og det var flere slike eksempler
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

September 25, 2016, 13:13:12 PM #12567 Last Edit: September 25, 2016, 13:14:43 PM by Nixon
Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 12:48:36 PM

Det er forskjell på å ikke tro på det, og det å ikke ville snakke om det.


Selvsagt. Men å få folk på kamp handler en del om psykologi og å skape engasjement. Og der kan en trener som også er offensiv utad kanskje gjøre en liten forskjell.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Corran on September 25, 2016, 13:03:01 PMDe hadde ikke kontroll sist for da hadde noen av dem jeg satt med (og med et eller 2 år mindre ansiennitet enn meg) nok ansiennitet mens jeg ikke hadde det. Fikk billetter fra annet sted så giddet ikke stresse, men likefult viste det mangel på kontroll. Og det var flere slike eksempler


Ja, og det var også del som fikk billett på både partoutkort og medlemsskap selv om klubben skulle samkjøre og vaske de listene. Så det var helt klart en del ting som ikke fungerte.
Rød makt på Hansa

Gulløl

At kampen går gratis på TV 2 Zebra i kveld fenger nok mange. Sparer penger og kan se kampen på 65 tommeren med 4k hjemme uten å få mye vind i fjeset. Det pluss at det på grunn av sent kamptidspunkt vil komme få unger i barneskolealder gjør at en mister minst 1000 tilskuere bare på de to områdene. Ellers skal Algerøy skal snart slutte, virker som han har gitt mer og mer faen i år, billett markedsføringen har rett og slett vært elendig. Entusiasmen i sølv kampen må først og fremst frontes fra de som jobber på Stadion og gjennom sine medier. Bergensavisene har hatt kostnadskutt og antall timer de bruker på Brann ser ut til å være mer en halvert siste par år så drahjelpen derfra som en hadde før med hyppige artikler og forsideoppslag for å dra opp entusiasmen er kraftig redusert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nå må folk slutte å syte. Det viktigste er at vi som kommer har det kjekt. Har vi det kjekt i kamp etter kamp vil det over tid generere flere folk.

MEN, Brann kan gjøre en bedre jobb når det gjelder markedsføring.

En annen ting jeg har lurt litt på, og som har med økonomi å gjøre som jeg ikke har så god greie på: hvis Brann prøver å finne de høyeste billettprisene som så og si fyller stadion, altså en kraftig reduksjon, så taper man gjerne en del penger. Men man vil jo tjene litt mer på kiosksalg, men hvor mye mer vil man tjene på sponsorer og den slags? Fins det en slags formel på dette? Kan Brann senke billettprisene og totalt sett tjene mer penger pga gunstige effekter av reduksjonen?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2016, 12:22:53 PM
9500 er hva Brann nå forventer i kveld...


Neppe over 7500 tilstede da. Men ser ikke bort fra at det blir bedre stemning en på 16 mai kampen der det var 10000 flere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on September 25, 2016, 13:23:41 PMEllers skal Algerøy skal snart slutte, virker som han har gitt mer og mer faen i år


Ja, det lurte jeg også på. Men da jeg snakket med en som jobber på Stadion fikk jeg høre at Algerøy har alt for mye å gjøre i stillingen slik at noe dessverre blir litt halvgjort. Brann har jo bygget ned administrasjonen de siste årene pga økonomien og det må jo nødvendigvis få noen konsekvenser for arbeidet som blir gjort. Men de skal ikke stå på innsatsen etter de jeg fikk høre.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on September 25, 2016, 13:25:01 PMEn annen ting jeg har lurt litt på, og som har med økonomi å gjøre som jeg ikke har så god greie på: hvis Brann prøver å finne de høyeste billettprisene som så og si fyller stadion, altså en kraftig reduksjon, så taper man gjerne en del penger. Men man vil jo tjene litt mer på kiosksalg, men hvor mye mer vil man tjene på sponsorer og den slags? Fins det en slags formel på dette? Kan Brann senke billettprisene og totalt sett tjene mer penger pga gunstige effekter av reduksjonen?


Vanskelig å si. Hvor mye penger bruker folk flest i kiosken da? Kommer det mange som meg blir dette et underskuddsforetak så det holder Jeg har kanskje tilsammen brukt en hundrelapp i kioskene siden 1990-tallet!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Brann økte inntjeningen i kioskene - per tilskuere fra 22,40,- til 37,20,- ifølge tidligere statistikk i år.
Gå av.

pidre

Quote from: dudo on September 25, 2016, 12:54:25 PM
Quote from: pidre on September 25, 2016, 12:50:27 PM
Prisen. En bekjent ville være med i dag, men han ville sitte på søndre omtrent midt på og passelig høyt, og han ville han med guttungen. Pris kr 700 - det ble for dyrt.


Men altså. Han kunne kjøpt på BT for 260 kr totalt. At man vil ha de beste billettene uten å betale for det vekker ingen sympati hos meg. Prisen på BT er sympatisk.

Prisen som kommer opp på brann.no på BT-tribunen er kr 300 for voksen.
Saludar a los monos!

dudo

Quote from: pidre on September 25, 2016, 14:29:15 PM
Quote from: dudo on September 25, 2016, 12:54:25 PM
Quote from: pidre on September 25, 2016, 12:50:27 PM
Prisen. En bekjent ville være med i dag, men han ville sitte på søndre omtrent midt på og passelig høyt, og han ville han med guttungen. Pris kr 700 - det ble for dyrt.


Men altså. Han kunne kjøpt på BT for 260 kr totalt. At man vil ha de beste billettene uten å betale for det vekker ingen sympati hos meg. Prisen på BT er sympatisk.

Prisen som kommer opp på brann.no på BT-tribunen er kr 300 for voksen.


Ja, det er med BT-kortet, jeg kjøpte fire billetter for 520 kr. Og joda, det ER en forutsetning, men det er veldig, veldig enkelt å få innpass hos et eller annet individ som er i besittelse av et abonnement.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

September 25, 2016, 14:41:22 PM #12577 Last Edit: September 25, 2016, 14:42:58 PM by Gulløl
Tror eksperimentet med å øke billettprisene på kampdag med 50 kr slår en del negativt inn på totalsalget. Det er ikke slik at folk automatisk kjøper før kampdag selv om de har innført dette. Mistenker at en del av de som har hatt som vane i alle år å kjøpe på kampdag nå dropper kampen enten fordi det blir for dyrt eller i irritasjon for den 50 lappen ekstra pr. billett. Noen har vel heller ikke fått med seg den ene artikkelen om den ekstra 50 lappen på kampdag og tror det er ordinær pris når de går inn på billettkartet på kampdag. Siste årene har vel snitt salg på kampdag vært ca. 1500 med en del svingninger. I forrige hjemmekamp var det noen hundre som kjøpte på kampdag og "køen" foran billettluken var stort sett på 5-10 personer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Måtte kjøpe billett til en venn som spontant ville være med. Merker det ekstra gebyret irriterer, pinlig å spørre om å få 300kr overført for billetten. Gebyr i billettluken er greit, men internettprisen burde vært den samme hele tiden. folk dropper heller kamp enn å planlegge mange dager i forveien
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Pinlig? Det er derfor man har vipps.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Salget ligger nå på ca 84 % på de "synlige" feltene. Så hvis det gir en pekepinn, kommer det ca 9400 på hjemmedelen og så kommer det sikkert 100 bortefans. Altså 9500. Imponerende for et lag i 1.divisjon. Ikke for et lag som ligger på sølvplass.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Brann som fotballby får det glatte lag av Jesper Mathiesen på Fotballkveld. Velfortjent. 9300 tilskuere. Helflaut, og fryktelig dumt at det elendige oppmøte blir fokus etter kampen, og ikke den gode prestasjonen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Er rett og slett en skandale. Bergen er overhodet ikke noe fotball by lengre

Huff

Quote from: Belfort on September 25, 2016, 21:35:35 PM
Er rett og slett en skandale. Bergen er overhodet ikke noe fotball by lengre


Har bergenserne noensinne flokket mot stadion for å se et Brann-lag forsvare seg til poeng? Jeg tror aldri Brann fyller tribunene for noe annet enn gullkamp dersom hovedfokuset hjemme blir å forsvare seg. Dette gjelder ikke nødvendigvis dagens kamp, men mot Viking var fokus på å unngå å tape, og ikkepartoutkortinnehavere som vurderte å kjøpe billetter i dag hadde vel denne kampen friskt i minne.

Nixon

http://www.tv2.no/sport/8615647/

TV 2s fotballekspert kan ikke forstå hvorfor det ikke er flere tilskuere på Brann Stadion.
Rød makt på Hansa

Brannfan23

Bergensere eller nordmenner generelt sett er late folk. De foretrekker å sitte hjemme og streame kampen live, med mindre Liverpool eller United besøker Bergen til kamp.

Hatleking

Quote from: Brannfan23 on September 26, 2016, 17:21:20 PM
Bergensere eller nordmenner generelt sett er late folk. De foretrekker å sitte hjemme og streame kampen live, med mindre Liverpool eller United besøker Bergen til kamp.


Og då stiller dei gjerne heller i effekter tilhøyrande motstandarlaget.

Brannfan23

Quote from: Hatleking on September 26, 2016, 17:34:19 PM
Quote from: Brannfan23 on September 26, 2016, 17:21:20 PM
Bergensere eller nordmenner generelt sett er late folk. De foretrekker å sitte hjemme og streame kampen live, med mindre Liverpool eller United besøker Bergen til kamp.


Og då stiller dei gjerne heller i effekter tilhøyrande motstandarlaget.


Når Brann klarer å komme seg ut i Europa oftere, og kanskje komme i samme liga som mellomstore klubber som Club Brugge, Ajax, APOEL, Olympiakos, Dynamo Kiev eller FC København, så tror jeg bergensere vil bytte lojaliteten sin fra engelske klubber til oss.

blobby winters

Quote from: Nixon on September 26, 2016, 11:03:39 AM
http://www.tv2.no/sport/8615647/

TV 2s fotballekspert kan ikke forstå hvorfor det ikke er flere tilskuere på Brann Stadion.


Corran

Hørte Jesper Mathisen ralle litt på tv2 i går og han etterlyste tilskuere og mente at Brann IKKE spilte kjedelig fotball og på siste 11 (?) hadde vi scoret 24 (?) mål og det var blant de beste i serien
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Har ingen problemer med å forstå at folk ikke gidder å gå på stadion. Hver gang det kommer masse folk blir det antiklimaks og dårlig fotball. Offensivt har vi MYE å gå på. Er også redd for at strategien til LAN, med masse løpskraft og jevnt over litt gråe typer, tar knekken på folks entusiasme. Folk vil heller ta et tap eller to med fargerike og kreative spillere enn å vinne 1-0 med de grå musene som spiller nå.

Falkman

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 26, 2016, 20:29:28 PM
Har ingen problemer med å forstå at folk ikke gidder å gå på stadion. Hver gang det kommer masse folk blir det antiklimaks og dårlig fotball. Offensivt har vi MYE å gå på. Er også redd for at strategien til LAN, med masse løpskraft og jevnt over litt gråe typer, tar knekken på folks entusiasme. Folk vil heller ta et tap eller to med fargerike og kreative spillere enn å vinne 1-0 med de grå musene som spiller nå.


Vitner mest om at vi har et ekstremt fotballukyndig publikum.

Kjell249

Jeg tipper en del av publikumsnedgangen skyldes at TV2 bygger ned fotballproduktet slik de pleier når de taper rettigheten. Mye mindre fokus på Tippeligaen, ingen kamper på hovedkanalen og Brann har vel bare blitt vist 2-3 ganger på Zebra.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Ricky

Det er opp til klubbene å skape et produkt som selger.

Nytter ikke å kjefte på kundene (tilskuerne), media eller noen andre.

Falkman

Quote from: Ricky on September 26, 2016, 21:23:16 PM
Det er opp til klubbene å skape et produkt som selger.

Nytter ikke å kjefte på kundene (tilskuerne), media eller noen andre.


Et lag som ligger på en smått sensasjonell 2.plass  burde vært et mer enn godt nok produkt i seg selv.

Giles

Quote from: Kjell249 on September 26, 2016, 20:47:35 PM
Jeg tipper en del av publikumsnedgangen skyldes at TV2 bygger ned fotballproduktet slik de pleier når de taper rettigheten. Mye mindre fokus på Tippeligaen, ingen kamper på hovedkanalen og Brann har vel bare blitt vist 2-3 ganger på Zebra.

Sant nok og nok en stor tabbe av NFF å satse på Discovery. Vanvittig markedstenkning.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

September 27, 2016, 10:10:20 AM #12598 Last Edit: September 27, 2016, 10:15:13 AM by Billy Elliott
Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2016, 09:42:21 AM


Jeg er jo selvsagt helt enig med deg. Men det føles dessverre som dette er en kamp vi er dømt til å tape. Som å prøve å sparke vann opp en bakke. Det går bare ikke.

Disse folkene har etter hvert utviklet et mye sterkere forhold til United, Pool, Chelski, Arsenal, og Spurs, enn de har til Brann. Og kanskje er det ikke så rart. Det er engelsk fotball det snakkes om i gjengen, på jobben, på internett og TV. Den lokale tilhørigheten, patriotismen, har blitt erstattet med en tilhørighet med andre norske fans av samme engelske lag. De går på pub sammen, de reiser på turer sammen, og de diskuterer engelsk fotball sammen på internett døgnet rundt. I et rasende tempo.

Det er ikke lenger vondt og flaut når Brann taper. Ingen bryr som om det. Mye verre når Liverpool går på en skikkelig smell i helgen, for da vet de at man får høre det på jobben mandag morgen. Fra alle United-supporterne det uungåelig er på en gjennomsnittelig norsk arbeidsplass.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Fotball hadde ikke vært fotball dersom den skulle begrenset seg til lokal tilhørighet og patriotisme. Fotballens "kraft" er større enn som så. Og da vil det gi seg utslag i at noen bergensere prioriterer f.eks. engelske lag foran Brann.

Men gikk det noen engelske kamper på TV søndag klokken åtte? Det er ikke her hovedproblemet ligger etter min mening.
Rød makt på Hansa

Go Up