• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Kan jo håpe på at Rosenborg interessen i Bergen by kan kompensere for de tilskuerne som en taper til Kygo og de festlige håndballjentene  ;)
"Eg e fra Bærgen, men eg holder med RBK. De e di som e bæst".
Ja for det finnes en del sånne spesielt blant de som er passe fotballinteresserte og som har fulgt de i CL over mange år i tv-ruten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Det har virkelig blitt ille når Brann skal måtte bekymre seg for tilskueroppmøtet, pga en som trykker på "play" nede på Koengen og et kvinnehåndball-landslag, som spiller viktige sluttspill annehver måned. Jesus.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 27, 2016, 09:09:55 AM
Det har virkelig blitt ille når Brann skal måtte bekymre seg for tilskueroppmøtet, pga en som trykker på "play" nede på Koengen og et kvinnehåndball-landslag, som spiller viktige sluttspill annehver måned. Jesus.


Det er likevel ikke til å underslå det faktum at Koengen er utsolgt, og at de festlige håndballjentene har enorme seertall.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Quote from: Gulløl on July 27, 2016, 08:54:06 AM
Kan jo håpe på at Rosenborg interessen i Bergen by kan kompensere for de tilskuerne som en taper til Kygo og de festlige håndballjentene  ;)
"Eg e fra Bærgen, men eg holder med RBK. De e di som e bæst".
Ja for det finnes en del sånne spesielt blant de som er passe fotballinteresserte og som har fulgt de i CL over mange år i tv-ruten.


Jeg har nevnt dette før, men jeg kan nevne det igjen. Selv en del veldig fotballinteresserte ungdommer fra Bergen og omegn vil heller spille for RBK enn for Brann, og holder med trønderne i diverse anledninger.

oslo øst

derfor hotell rom i bergen denne lørdagen er stive 2 lapper for ett jævla rom ,  ja ja brann rosenborg er ett av årets høydepunkt så den skal jeg ha med meg

Torvanger

Quote from: Kagain on July 27, 2016, 11:17:06 AM
Quote from: Gulløl on July 27, 2016, 08:54:06 AM
Kan jo håpe på at Rosenborg interessen i Bergen by kan kompensere for de tilskuerne som en taper til Kygo og de festlige håndballjentene  ;)
"Eg e fra Bærgen, men eg holder med RBK. De e di som e bæst".
Ja for det finnes en del sånne spesielt blant de som er passe fotballinteresserte og som har fulgt de i CL over mange år i tv-ruten.


Jeg har nevnt dette før, men jeg kan nevne det igjen. Selv en del veldig fotballinteresserte ungdommer fra Bergen og omegn vil heller spille for RBK enn for Brann, og holder med trønderne i diverse anledninger.



Dette er tull, RBK har ikke like stor appell riksdekkende som på 90-tallet. Det har vært kamp om gullet siden det og Brann har til og med tatt gull, i tillegg til at soddlaget ikke har vært i CL siden når. At småunger foretrekker Barca, Madrid pg engelske lag er en annen sak, men det gjør de i Trondheim også. Brann har ganske stor appell ellers i landet også, er nok en god nummer to etter RBK. Men et møte med ligalederen, enten den heter RBK, Mold eller Odd, trekker alltid folk  men vennligst dropp fantasiene om at mange smårollinger i Bergen drømmer om å spille på RBK.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 27, 2016, 18:05:41 PM
Quote from: Kagain on July 27, 2016, 11:17:06 AM
Quote from: Gulløl on July 27, 2016, 08:54:06 AM
Kan jo håpe på at Rosenborg interessen i Bergen by kan kompensere for de tilskuerne som en taper til Kygo og de festlige håndballjentene  ;)
"Eg e fra Bærgen, men eg holder med RBK. De e di som e bæst".
Ja for det finnes en del sånne spesielt blant de som er passe fotballinteresserte og som har fulgt de i CL over mange år i tv-ruten.


Jeg har nevnt dette før, men jeg kan nevne det igjen. Selv en del veldig fotballinteresserte ungdommer fra Bergen og omegn vil heller spille for RBK enn for Brann, og holder med trønderne i diverse anledninger.



Dette er tull, RBK har ikke like stor appell riksdekkende som på 90-tallet. Det har vært kamp om gullet siden det og Brann har til og med tatt gull, i tillegg til at soddlaget ikke har vært i CL siden når. At småunger foretrekker Barca, Madrid pg engelske lag er en annen sak, men det gjør de i Trondheim også. Brann har ganske stor appell ellers i landet også, er nok en god nummer to etter RBK. Men et møte med ligalederen, enten den heter RBK, Mold eller Odd, trekker alltid folk  men vennligst dropp fantasiene om at mange smårollinger i Bergen drømmer om å spille på RBK.

Når det er sagt, tror jeg det er mye lettere å få den oppvoksende generasjon i Trøndelag til å bry seg om RBK, enn det er for den oppvoksende generasjon i bergensområdet/Hordaland til å bry seg om Brann. RBK er synomymt med suksess. De tar gull støtt og stadig. Tidligere generasjoner der har opplevd både seriegull og CL hvert år - i evigheter. Brann derimot, er noe folk ler av og slenger drit om. Det påvirker selvsagt oppvoksende unger. Hvem vil vel holde med tapere? Dermed er veien kort til å enten bli mer opptatt av ManU og Liverpool, eller å ikke bli fotballinteressert i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Quote from: Torvanger on July 27, 2016, 18:05:41 PM

Dette er tull, RBK har ikke like stor appell riksdekkende som på 90-tallet. Det har vært kamp om gullet siden det og Brann har til og med tatt gull, i tillegg til at soddlaget ikke har vært i CL siden når. At småunger foretrekker Barca, Madrid pg engelske lag er en annen sak, men det gjør de i Trondheim også. Brann har ganske stor appell ellers i landet også, er nok en god nummer to etter RBK. Men et møte med ligalederen, enten den heter RBK, Mold eller Odd, trekker alltid folk  men vennligst dropp fantasiene om at mange smårollinger i Bergen drømmer om å spille på RBK.


Du har nok rett i at RBK har ikke har like stor apell på landsbasis som de hadde tidligere, men slik jeg ser det er RBK på veg tilbake til suksessoppskriften fra glansdagene; lokal trener, lokale talenter, handler billige spillere med videresalgspotensiale fra norske klubber.

Problemet til Brann er at "ingen" unge drømmer om å spille på Brann. Brann har lav status både hos unge og hos potensielle stadiongjengere forøvrig. Den meningsløse anglofilien som råder her på vestlandet gjør Brann til "andrelaget" for svært mange. Ironisk nok dyrker vi en supporterkultur bygget rundt lokal tilhørighet og filosifien om å støtte sin lokale klubb.

Klaus_Brann

Quote from: oslo øst on July 27, 2016, 16:47:38 PM
derfor hotell rom i bergen denne lørdagen er stive 2 lapper for ett jævla rom ,  ja ja brann rosenborg er ett av årets høydepunkt så den skal jeg ha med meg


Airbnb er din venn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

July 28, 2016, 13:23:14 PM #12309 Last Edit: July 28, 2016, 13:33:14 PM by Gulløl
Realiteten i Bergen er at det nå er mangedobbelt flere Pokémon-jegere en Stadion-gjengere.
Nøkkelen for å selge ut alle 17686 billettene mot Strømsgodset er å sluse Pokémon-jegerne inn Stadionportene. Når de kjøper årskort på akvariet er de nok megaklar for å kjøpe en betraktelig billigere Stadion billett om det er en eller flere Pokémon fordeler med å komme inn. Her må Dag Frode Algerøy ta kontakt med noen av Pokémon ekspertene i Bergen by og diskutere hvordan dette skal gjøres praktisk neste søndag for at folk skal strømme til. Pokemon fordelen med å komme inn trenger ikke vare så mange minuttene, resten blir brukt til kampen, og noen nye barn/ungdommer blir kanskje hektet på Brann. Dette er et dønn seriøst forslag og ikke en spøk, selv om noen av den eldre garde på forumet vil le av det. Trender i samfunnet er noe Brann bør følge for å øke publikumstallet. Det er store krefter rundt dette nye Pokémon fenomenet, et eksempel under denne linken.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/pokemon-go/josefin-24-ba-vennene-paa-pokemon-tur-4000-dukket-opp/a/23747385/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Brann Stadion er jo bare åpent et par søndager i året, så det kan vel fort bli noen nattlige innbrudd og tramping rundt på banen hvis det skulle dukke opp noe spesielt der inne (som man ikke klarer å komme nært nok ved å stå utenfor Stadion).

I forhold til inntekter burde vi vel heller prøvd å ansette noen utviklere til å lage en spinoff tilpasset norsk/europeisk/global fotball? Alle må til Stadion på søndag for å kunne "signere" Knikzoid, en level 94 midtbanespiller. Og på den neste hjemmekampen er Kottilachu tilgjengelig, en level 2 midtspiss.

Gulløl

August 02, 2016, 10:26:22 AM #12311 Last Edit: August 02, 2016, 10:53:33 AM by Gulløl
Jeg tok bilder av status billettsalg på noen av de mest populære feltene på Stadion like etter den imponerende seieren over Odd. Når jeg nå sammenligner tirsdag nærmere to døgn etter ser jeg liten endring, altså billettsalget går like jævlig tregt som det pleier fem dager før kampstart. Om det ikke skjer noe drastisk er det lite som tyder på at vi skal klare mer en ca. 11 000 tilskuere i storkampen mot Godset. Brann administrasjonen må våkne opp, salget skjer ikke av seg selv. Før var Algerøy i fyr og flamme før kamper som betydde mye, med videoinnslag med stor entusiasme på brann.no. Nå er han blitt så passiv så en kan lure på om han jobber på Stadion lenger.

I dag er det et svært bra leserinnlegg av GJERT MOLDESTAD i BA for å få bergensere tilbake til Brann Stadion, der han henvender seg til HELE byens befolkning. Men hva skjer, BA legger det bak en betalingsmur og innlegget når bare frem til en liten prosent av bergenserne. Fy skam dere BA, her bruker en av de ivrigste supporterne mye tid for gratis å skrive for dere og så når ikke innlegget frem til de som skal lese det. Er det en misforståelse her ?? Innlegget burde ha vært levert inn med betingelse at det ikke skulle være bak betalingsmuren. Ellers burde en gått til konkurrerende avis, eller eventuelt fått Brann selv til å legge det inn på sin hjemmeside og fått det ut gjennom sosiale medier.
http://www.ba.no/debatt/sk-brann/bergen-sentrum/hvor-er-dere-bergensere/o/5-8-400072

Ellers ser jeg at to av tre debattinnlegg under leserinnlegget går på at de ikke går på Stadion fordi det er for dyrt. Nå har Brann justert en god del på prisene på en del av feltene, det behøver ikke være dyrt å gå på Stadion med barn lenger. Men virker ikke som det har nådd frem til den store massen. Brann og Algerøy bør kjøre en ny markedsføring der fokuset er hvor en kan sitte billigst på Stadion, de har gjort det før for lenge siden. Nå er det på tide å gjøre det på nytt, nå som Brann kjemper i toppen i eliteserien bak Rosenborg og folk står omtrent klar i startblokkene. Men folk må ha det ekstra dyttet som skal til. Når Brann kjempet i toppen i 2007 kunne en selge ut Stadion to ganger om en ville til flere av kampene. Til avslutningskampen mot Viking der alt var avgjort kunne en selge ut Stadion tre ganger.
http://www.nettavisen.no/sport/--kunne-solgt-ut-stadion-tre-ganger/1392045.html
Nå har et medaljejagende Brann mer en nok med å selge ut 60 % av billettene  og få 40 % oppmøte på kapasiteten. Trist som faen, noe må gjøres.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

PelleB

Seieren over Odd smakte godt, den gav meg også et ørlite håp om 3 poeng i neste kamp mot Godset. Eg kjøper derfor 5 billetter og tar med meg ungene. Vet at det er flere som i alle fall tenker det samme.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Billy Elliott

Har sagt det før, og sier det igjen: Brann må gjøre alt de kan for at billettkjøp er enklest mulig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 02, 2016, 10:26:22 AM
Brann administrasjonen må våkne opp, salget skjer ikke av seg selv. Før var Algerøy i fyr og flamme før kamper som betydde mye, med videoinnslag med stor entusiasme på brann.no. Nå er han blitt så passiv så en kan lure på om han jobber på Stadion lenger.

I dag er det et svært bra leserinnlegg av GJERT MOLDESTAD i BA for å få bergensere tilbake til Brann Stadion, der han henvender seg til HELE byens befolkning.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Altfor tidlig å konkludere om dårlig tilskuertall mot Godset allerede nå. Det er fem dager igjen, og ikke engang to døgn siden Odd-kampen. Folk flest kjøper vel billett torsdag-søndag. Det er jo ikke fare for utsolgt uansett. Er det ikke noe bevegelse i salget til fredag, er det mer bekymringsverdig.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men at Brann kan gjøre billettsalget mye mer publikumsvennlig er vi vel alle enige i!
Rød makt på Hansa

Gulløl

I en tam artikkel på brann. no i dag går det tydelig frem at de selv mener at det er svært enkelt å kjøpe billett til kampene. Følger de ikke med i den teknologiske utviklingen ?
Klipp:
Det er svært enkelt å kjøpe billetter til kampene våre, både via mobil og PC. Kjøp på forhånd, da oppnår du beste vår pris.

Tror fremtiden på Stadion er et par tre tastetrykk og så er billetten i boks. Men da må Brann gå for et system der hver av de fire tribuneseksjonene har kun en prisgruppe, og oppdelt på voksen, barn og honnør.
Slik at f.eks. Sp.Vest er kjent for "300 kr tribunen" og de andre tre tribune er kjent for "200 kr tribunene"(voksenpris).
Fast halv pris på alle voksenpriser for barn og honnør, enkelt og greit. Folk vil lært seg systemet og prisene raskt.
Så får de som kjøper billetter først velge de beste plassene på hele tribunen. Nå er det et virvar med priser i hytt og pine som er umulig for storparten av byens befolkning å følge med på, skaper mye irritasjon og frustrasjon og folk verger seg for å gå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

August 02, 2016, 15:05:27 PM #12318 Last Edit: August 02, 2016, 15:15:25 PM by Billy Elliott
Quote from: Gulløl on August 02, 2016, 14:22:21 PM
I en tam artikkel på brann. no i dag går det tydelig frem at de selv mener at det er svært enkelt å kjøpe billett til kampene. Følger de ikke med i den teknologiske utviklingen ?
Klipp:
Det er svært enkelt å kjøpe billetter til kampene våre, både via mobil og PC.


Vel, har ikke kjøpt enkeltbilletter selv på en stund (partoukort), så gjorde et raskt forsøk på mobilen nå.

Det klubben selv tydeligvis mener er svært enkelt, er det motsatte, spør du meg. For det første måtte jeg jo knote meg inn på nettsidene til klubben for i det hele tatt å få tilgang. Allerede der har man tapt, kundene må selv ta initiativ til å aktivt søke opp billetter.

Hadde man fått byens borgere til å alle installere en "Brann-billett"-app på mobilen (slik som Skyss har lykkes så bra med), ville man jo stirret rett ned på den så og si hver dag, og bli minnet på at her er det billetter å få.

Men udugeligheten i Branns nåværende billettsystem på nett ligger ikke bare i det. Det er også et helvetes ork, etter man aktivt har trykket seg frem til billettdelen av nettsidene.

Etter å ha funnet frem til riktig kamp inne på noe som heter tickethour (som jeg har blitt sendt videre til), må jeg nå (på en liten iPhone-skjerm) først velge riktig felt på et stadionkart (gikk greit), for så å bruke lillefingeren (umulig å treffe riktig med de større) til å peke ut pittesmå grønne prikker for å indikere hvilket sete jeg vil ha (ikke så greit).

Etter å ha overkommet disse hindringene er jeg dog på langt nær ferdig. Nå skal jeg nemlig legge de pittesmå seteprikkene jeg har valgt meg ut i en handlekurv, før jeg kan betale. MEN VENT! Du kan ikke betale enda. Først må du registrere en bruker.

Da må jeg selvsagt legge inn både fornavn, etternavn, adresse, by, postnummer, ønsket brukernavn og passord, epost, mobil, etc. Ja, også selvsagt krysse av for om jeg vil ha nyhetsbrev jevnlig tilsendt til min epost.

Når man først har kommet så langt, skulle man kanskje tro at det nærmet seg slutten. Men tror du vi er ferdig? Nei, vi har knapt begynt. Får nå skal selvsagt all kortinformasjon legges inn, for å betale for herligheten man har puttet i handlekurven sin. Her skal de ha både kortnummer, diverse koder, og navnet ditt igjen (det du nettopp har registrert i forrige trinn).

Alt dette skal knotes frem på en liten mobilskjerm. Det sier seg selv at dette på ingen måte kan karakteriseres som svært enkelt. Dette er et oldtidssystem, som passer seg spesielt dårlig på en mobil. Og det er jo da svært synd, all den tid folk flest gjør "alt" på mobilen nå til dags. Utenom kontortid bruker jeg gammeldagse datamaskiner (sånn med store skjermer, vet dere) sånn ca. aldri lengre. Det er et ork å fyre opp en slik monstrositet, når man tross alt kan gjøre de akkurat samme tingene på mobilen, bare mye raskere og mer effektivt. Vel, unntatt å kjøpe billetter til Stadion, da...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Når de da skriver at det er svært enkelt, så er det faktisk en løgn.
Tren på langskudd

Gulløl

Håper Brann er klar for en totalrenovering av billettsystem foran 2017 sesongen, noe som vil bidra til å løfte tilskuertallene en god del. Trolig må det en ny billettsystemleverandør inn i bildet. En må se helt bort fra hva som er "enkelt" på en PC. Tenk smarttelefon. De fleste under 40 år og mange over gjør det meste av billettkjøp til forskjellige arrangementer på mobilen med få tastetrykk. Og for å nå frem spesielt til tenåringene der nyrekruttering har vært veldig lav siste årene er det veldig viktig å få frem denne appen som Billy Elliott skriver om.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 02, 2016, 16:41:32 PM #12321 Last Edit: August 02, 2016, 16:53:39 PM by Gulløl
Det er ellers et rart fenomen, det som mange folk tror det koster å gå på Stadion. Virker som de tar utgangspunkt i prisene for noen år siden eller priser kun på Brannallmellingen. En både hører og leser om at en tror en må betale 1000-1500 kr om en skal ta med et par unger på kamp.
Et nytt eksempel på det ser en i kommentarfeltet til Gjert sitt innlegg i BA der det står:
"For meg og to sønner blir det ca 1000 kr PR kamp".
For eksempel, tror barn får en av de beste opplevelsen stemningsmessig av egen erfaring om de sitter på øvre Frydenbø B eller C. Da koster det 270 kr for voksen og 130 kr for barn. Altså totalt 530 kr, halvparten av det barnefaren over tror.
På BT tribunen(om en har tilgang til BT-fordel)kommer en enda bedre ut, til omtrent samme totalpris får en komme inn fire personer.
Dette går på det jeg nevnte lenger oppe, de billigste feltene og mulighetene spesielt for familier må markedsføres bedre. Om brann.no hadde en sak på det i fjor er det ikke sikkert så mange har fått det med seg. Når folk fremdeles tror det koster det dobbelte av det som det egentlig gjør å gå på Stadion og blir derfor hjemme har de gjort en for dårlig jobb.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Kun 9000 solgt, og Brann selv forventer bare rundt 12.000. Skulle den begredelige prognosen slå til, vil jeg faktisk kalle det for en skandale. En skandale fasilitert av en klubb som famler i mørket hva angår effektfull promotering av eget produkt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Sa-mange-kommer-mot-Godset-794081_1.snd
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

August 04, 2016, 14:01:30 PM #12323 Last Edit: August 04, 2016, 14:10:44 PM by Billy Elliott
Quote from: Billy Elliott on August 04, 2016, 13:22:25 PM
Kun 9000 solgt, og Brann selv forventer bare rundt 12.000. Skulle den begredelige prognosen slå til, vil jeg faktisk kalle det for en skandale. En skandale fasilitert av en klubb som famler i mørket hva angår effektfull promotering av eget produkt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Sa-mange-kommer-mot-Godset-794081_1.snd


Man kan jo kanskje skjønne at promoteringen ikke akkurat settes i høysete, da klubben selv (i alle fall Algerøy) virker storfornøyd med bare 12.000. På spørsmål fra BA om ikke man burde kunne forvente flere til en slik kamp avfeies den tanken raskt, og unnskyldningene dras frem én etter én.

Men det skal vi egentlig være fornøyde med. http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/venter-12-000-mot-godset/s/5-8-401884#am-commentArea
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Sa-mange-kommer-mot-Godset-794081_1.snd
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 04, 2016, 13:22:25 PM
Kun 9000 solgt, og Brann selv forventer bare rundt 12.000. Skulle den begredelige prognosen slå til, vil jeg faktisk kalle det for en skandale. En skandale fasilitert av en klubb som famler i mørket hva angår effektfull promotering av eget produkt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Sa-mange-kommer-mot-Godset-794081_1.snd


Den største skandalen er ikke klubbens manglende promotering, men at ikke denne kampen selger seg selv!
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 04, 2016, 17:03:23 PM #12325 Last Edit: August 04, 2016, 17:17:23 PM by Gulløl
Flott av Grønner tar litt tak i dette. Algerøy sine unnskyldninger er litt tynne. Erfaringen viser at været i Bergen ikke betyr all verden i forhold til en Stadion tur, kanskje noen hundre som dropper turen på grunn av det. Norway cup taper en sikkert noen hundre til. Totalt sett ikke all verden. Det er også mange positive faktorer som drar andre veien som at:
-   Brann kjemper for medalje for første gang på mange år.
-   Kjemper om plass i Europa neste år, kan bli kamper mot storlag.
-   Brann er i toppslag og scorer mye for tiden.
-   Kampen går på betalingskanal.
-   De  fleste er ferdig med ferien.
-   Det regner, folk gidder ikke å sitte inne på hytten mer.
-   Kamptidspunktet kl.18 på søndag er perfekt, også for familier.
-   Mange lokale spillere vil trolig spille på søndag.
-   Gressmatten er fantastisk bra.
-   Kiosk fasilitetene er mye bedre enn i fjor.
-   Møter et topplag med en MP som en kan "Ivers-terge" litt.

I stedet for unnskyldninger for det lave tilskuertallet burde Brann være mye mer kreative hvordan en skal få flere tilskuere. For eksempel å rette fokuset mot familier. Om en klarer å overbevise én person kan det være 3-5 som kommer fra den husstanden. Her må en klare å nå frem og informere at det nødvendigvis ikke koster 1000-1500 kr for en liten familie å oppleve Stadion stemningen som veldig mange tror og som en stadig vekk ser i kommentatorfelt eller folk forteller enn.

Brann må kunne markedsføre i flere kanaler om at en typisk familie på 2 voksne og 2 barn kan komme inn for langt lavere priser og gi eksempler gjennom reportasjer på brann.no. Fortelle og gi eksempler på at en slik familie (2+2) kan oppleve Stadion-stemningen for totalt:

400 kr. På Ståfeltet T, langs  sidelinjen og kort avstand til Store Stå.
520 kr. BT tribunen, om en kjenner noen som har BT fordel en kan låne.
600 kr. Frydenbø felt A, ved siden av Store Stå.
600 kr. Fjordkraft felt P, på langsiden.
800 kr. Fjordkraft felt F, på langsiden.
800 kr. På øvre Frydenbø på felt A-B-C, med godt overblikk ned på Store Stå.

Har noen i husstanden  Brann-kort, er medlemmer i Bataljonen eller har honnørbevis blir det enda billigere. Poenget er å belyse at det ikke behøver å koste 1000-1500 kr i billetter for å gå på Stadion med familien. Det behøver ikke koste så veldig mye mer sammenlignet med kino. Det er langt billigere å gå på Stadion en det mange konsertarenaer tar i Bergen (Koengen, Grieghallen, osv.). Nå vi var to famile medlemmer på Koengen-konsert tidligere i sommer kostet det 1500 kr i billetter. Skulle vi gått fire familiemedlemmer ville det kostet 3000 kr i billetter. Det å opplyse, informere og motivere for å gå på Brann Stadion er noe en må holde på med hele tiden og innfallsvinklene kan være mange.  


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

No har vel kanskje elendige resultat frå 2009 til slutten av mai 2015 noko å seia for det labre oppmøtet og.

Brann kan ikkje skulda på andre enn seg sjølv for labert oppmøte, meiner eg. Det er heilt rett at det er korkje enkelt eller noko å kjøpa billettar, som det burde vore, men folk vil vita at dette er meir enn eit blaff før dei gidd bruka pengar på Brann.

Strengt tatt kan ein ikkje klandra folket heller..

Lasaron

Du kan ta med siste halvdel av 2008.
Tren på langskudd

huleste

Algerøy slutter, jeg mener Gulløl må ta over.

psv-hasund

Quote from: huleste on August 05, 2016, 08:17:09 AM
Algerøy slutter, jeg mener Gulløl må ta over.


Med ny jobb i billettsystem selskap så kanskje vi får nytt billettsystem på Brann stadion også. To fluer i en smell.

Lasaron

Ja, her inne bør det være mange potensielle søkere.
Tren på langskudd

karkarkar

Man kan da håpe på at en ny person inn vil ta nye grep - som har vært gjennomgangstonen i de siste utskiftningene.

- To-klikks billettkjøp
- Reduksjon i antall prisklasser (og eventuelt av prisen selv), for enklest mulig oversikt
- Strategiske annonser med konkrete priseksempler, også utenfor kampanjer

osoerli

Quote from: karkarkar on August 05, 2016, 12:20:25 PM
Man kan da håpe på at en ny person inn vil ta nye grep - som har vært gjennomgangstonen i de siste utskiftningene.

- To-klikks billettkjøp
- Reduksjon i antall prisklasser (og eventuelt av prisen selv), for enklest mulig oversikt
- Strategiske annonser med konkrete priseksempler, også utenfor kampanjer

-Partout kort i fritt sal før julehandelen tar av
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: Gulløl on August 04, 2016, 17:03:23 PM
Flott av Grønner tar litt tak i dette. Algerøy sine unnskyldninger er litt tynne. Erfaringen viser at været i Bergen ikke betyr all verden i forhold til en Stadion tur, kanskje noen hundre som dropper turen på grunn av det. Norway cup taper en sikkert noen hundre til. Totalt sett ikke all verden. Det er også mange positive faktorer som drar andre veien som at:
-   Brann kjemper for medalje for første gang på mange år.
-   Kjemper om plass i Europa neste år, kan bli kamper mot storlag.
-   Brann er i toppslag og scorer mye for tiden.
-   Kampen går på betalingskanal.
-   De  fleste er ferdig med ferien.
-   Det regner, folk gidder ikke å sitte inne på hytten mer.
-   Kamptidspunktet kl.18 på søndag er perfekt, også for familier.
-   Mange lokale spillere vil trolig spille på søndag.
-   Gressmatten er fantastisk bra.
-   Kiosk fasilitetene er mye bedre enn i fjor.
-   Møter et topplag med en MP som en kan "Ivers-terge" litt.

I stedet for unnskyldninger for det lave tilskuertallet burde Brann være mye mer kreative hvordan en skal få flere tilskuere. For eksempel å rette fokuset mot familier. Om en klarer å overbevise én person kan det være 3-5 som kommer fra den husstanden. Her må en klare å nå frem og informere at det nødvendigvis ikke koster 1000-1500 kr for en liten familie å oppleve Stadion stemningen som veldig mange tror og som en stadig vekk ser i kommentatorfelt eller folk forteller enn.

Brann må kunne markedsføre i flere kanaler om at en typisk familie på 2 voksne og 2 barn kan komme inn for langt lavere priser og gi eksempler gjennom reportasjer på brann.no. Fortelle og gi eksempler på at en slik familie (2+2) kan oppleve Stadion-stemningen for totalt:

400 kr. På Ståfeltet T, langs  sidelinjen og kort avstand til Store Stå.
520 kr. BT tribunen, om en kjenner noen som har BT fordel en kan låne.
600 kr. Frydenbø felt A, ved siden av Store Stå.
600 kr. Fjordkraft felt P, på langsiden.
800 kr. Fjordkraft felt F, på langsiden.
800 kr. På øvre Frydenbø på felt A-B-C, med godt overblikk ned på Store Stå.

Har noen i husstanden  Brann-kort, er medlemmer i Bataljonen eller har honnørbevis blir det enda billigere. Poenget er å belyse at det ikke behøver å koste 1000-1500 kr i billetter for å gå på Stadion med familien. Det behøver ikke koste så veldig mye mer sammenlignet med kino. Det er langt billigere å gå på Stadion en det mange konsertarenaer tar i Bergen (Koengen, Grieghallen, osv.). Nå vi var to famile medlemmer på Koengen-konsert tidligere i sommer kostet det 1500 kr i billetter. Skulle vi gått fire familiemedlemmer ville det kostet 3000 kr i billetter. Det å opplyse, informere og motivere for å gå på Brann Stadion er noe en må holde på med hele tiden og innfallsvinklene kan være mange. 




Nå går Algerøy av, så da bør det være mulighet for ny jobb for noen her inne:D
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/algeroy-slutter-i-brann/s/5-8-402217
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.
Tren på langskudd

2b1

Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:20:06 PM
En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.




Eg tok skjermbilde før sesongen og bruker det på hver kamp.

Lasaron

Quote from: 2b1 on August 05, 2016, 21:25:39 PM
Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:20:06 PM
En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.




Eg tok skjermbilde før sesongen og bruker det på hver kamp.



Så du trenger ikke logge deg inn og bruke den ekte digitale billetten?
Tren på langskudd

2b1

Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:27:26 PM
Quote from: 2b1 on August 05, 2016, 21:25:39 PM
Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:20:06 PM
En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.




Eg tok skjermbilde før sesongen og bruker det på hver kamp.



Så du trenger ikke logge deg inn og bruke den ekte digitale billetten?


Nei, eg bruker samme bilde hver gang  uten at eg har logget på mer enn en gang

Gulløl

Quote from: Kjell249 on August 05, 2016, 18:31:10 PM
Nå går Algerøy av, så da bør det være mulighet for ny jobb for noen her inne:D
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/algeroy-slutter-i-brann/s/5-8-402217


Personlig venter jeg på at banemesterstillingen skal bli ledig. Er veldig motstander av  kunsgress, burde være kvalifikasjon nok. Ablegøy nr.2 får nok bare kjeft og kritikk likevel av stabeisene her på forumet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: 2b1 on August 05, 2016, 21:33:05 PM
Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:27:26 PM
Quote from: 2b1 on August 05, 2016, 21:25:39 PM
Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:20:06 PM
En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.




Eg tok skjermbilde før sesongen og bruker det på hver kamp.



Så du trenger ikke logge deg inn og bruke den ekte digitale billetten?


Nei, eg bruker samme bilde hver gang  uten at eg har logget på mer enn en gang



Takk :)
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on August 05, 2016, 21:20:06 PM
En av mine kompiser, som jeg går fast på Stadion med, er vekkreist i helgen. Han har sendt et skjermbilde av den digitale utgaven av partoutkortet sitt. Vil det være nok å vise den for å komme inn på Stadion? Noen som vet? Det er dumt å ta med noen, og så slipper de ikke inn.


Last ned QR-koden og send den til han. Pkt. 6 i veiledingen får du et valg du kan gjøre det.
http://www.brann.no/ticket-news/article/1rkzf9arcwa5bz7x2w0md1lv4/title/du-har-partoutkortet-pa-mobilen

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Tok en kikk på billettkartet fredag kveld. Ser ikke så ille ut, med tanke på at det er over halvannet døgn til kamp. Billettene tikket også av gårde mens jeg kikket.

BT-tribunen begynner å "fylles" - det vil si de tre midterste feltene. De to ytterste står som utsolgt, men tror ikke det er åpnet for salg der. Pleier å bli brukt til kampanjer, gratisbilletter o.l.

SPV er også mer velfylt enn på lenge. Sikkert solgt 3000 bare der.

Hansa er litt skuffende, ikke så mange flere enn normalt hittil. Men dette er jo tribunen hvor det vanligvis er best oppmøte.

Det negative er Gamle Sitte, som fortsatt er veldig glissen. Neppe solgt mer enn 1500 her. Det er jo denne siden som vises på tv. Synd at den har blitt den tommeste tribunen de siste årene. Er den priset for høyt? Skjønner jo at folk heller sitter på SPV, med gode fasiliteter og myke seter.
Skal man tro tickethour, er nemlig "billigfeltet" på Gamle Sitte (P) utsolgt, mens de andre altså er veldig glisne.

Alt i alt: Jeg tror på 12.500-13.000 på søndag. Det er i så fall en økning på 2000 siden forrige hjemmekamp. Ikke fantastisk, men ikke skandale, heller.

Gulløl

August 05, 2016, 22:36:32 PM #12342 Last Edit: August 05, 2016, 22:39:12 PM by Gulløl
Det såg ut som billettsalget fikk seg et lite spark bak etter at BT og BA hadde oppslag om det omtrent samtidig. Kan håpe det pågår en "dugnad" i byen, et fint mål hadde vært å vippe billettsalget over 13000. Positivt at Grønner fyrer opp stemningen hjelper på det også.
Ja Gamle Sitte sliter. Mye pensjonister som gikk der før har vel lagt årene inn, uten at det har vært nok nyrekruttering. Her bør Brann vurdere til neste sesong å legge ut et felt eller to til som billigfelt, her peker G og H seg ut som de mest tungsolgte og kunne blitt brukt til det. Det er ikke bra for merkevaren Brann at kameraene sveiper over så mange ledige seter under kampens gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Enig. Noe må gjøres på Gamle Sitte. Ser fryktelig ut på tv.

En parallell: jeg så RBKs kvalikkamper på tv, og lot meg imponere over at det så nesten fullt ut. Men tilskuertallene var "bare" 12-13.000. Viste seg at de ikke hadde solgt til den siden tv-kamera er på. Dermed var motsatt langside nesten full.

Sier ikke at Brann skal gjøre det, men å tilby billige familiebilletter på flere felt er en god ide. Når vi har 10-12.000 på kamp, er det bedre å ha flere på langsiden enn gjemt oppe i et hjørne.

Spelaren

Kameraene hadde nok passet best på søndre hva estetikk angår.

Og... La Gulløl ut partoutkortet sitt for alle sammen? :)
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on August 06, 2016, 06:45:49 AM
Kameraene hadde nok passet best på søndre hva estetikk angår.

Og... La Gulløl ut partoutkortet sitt for alle sammen? :)


Men pga solforhold er det best å ha kameraene på SpV. Jeg mener også å ha lest i noen UEFA/FIFA-dokumenter at kameraene helst skal stå på hovedtribunen. Det er jo en fordel for kommentatorene at de sitter på samme side som det filmes fra, og kommentatorene skal ha tilgang til pressefasiliteter, mixed-zone (som nødvendigvis er på garderobesiden), osv.

Når det gjelder hvor glissent det er på Søndre, viser jo det bare at den tribunen er overpriset i forhold til kvaliteten. Stadions dyreste plasser (utenom SpV) er på de 10 NEDERSTE radene! Og disse er også forholdsvis langt fra banen. Noe billigere er det lenger bak, men der har du de sjenerende stolpene - som ikke akkurat er tynne. Så på Søndre har du egentlig ingen virkelig gode plasser.

Brann Stadion er også den eneste tippeliga-arenaen hvor du ikke får barnerabatt midt på noen av langsidene. Og de fleste tippeliga-arenaene har også barnerabatt selv på de beste og dyreste plassene. Det har du ikke på Stadion. Skal du ha barnerabatt på Stadion, må du enten sitte helt ute på siden av langsiden, eller i svingene. Ikke det at unger er så opptatt av gode plasser, men foreldrene/besteforeldrene deres er gjerne det. Og hvis du har hatt p-kort på midten i åresvis, gir du ikke kremplassene fra deg og flytter bort i svingen for å kunne ha råd til å ta med ungene/barnebarn. Dermed ender det med at folk ikke tar med seg den oppvoksende generasjon. Det er så glissent på Søndre nå, at disse ungene neppe kommer i veien for noen andre som ville betalt full pris. Ikke er det så mye unger som betaler full pris der heller, så de taper ikke penger på at de som allerede sitter der skulle betale mindre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Når det gjelder salget inn mot kampen, så er det kanskje å håpe på at det er en del som kommer tilbake fra ferietur i løpet av helgen, og derfor ikke har hatt tid/anledning til å kjøpe billett tidligere i uken.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 06, 2016, 06:45:49 AM
Og... La Gulløl ut partoutkortet sitt for alle sammen? :)


Neida sitter på det feltet du sitter :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

10000 solgt nå. Svakt!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2016, 21:17:45 PM
10000 solgt nå. Svakt!


Da ender vi en plass på 11-tallet. Veldig skuffende.
Været ser ihvertfall ut til å bli bedre, uten at jeg tror det hjelper all verden. Klipp:
Dei store nedbørsmengdene som var venta søndag, kjem truleg likevel ikkje. Men måndag er det venta mellom 60 og 75 millimeter nedbør over Vestlandet.
https://www.nrk.no/sognogfjordane/nedjusterer-varselet-for-sondag---men-mandag-vert-det-vatt-1.13075493
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up