• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

At folk godter seg når Brann gjør det dårlig har skjedd så lenge jeg kan huske. Og det er tilbake til 70 tallet. Eneste unntakene er gullsesongen og når cupfinalebilletter skal utdeles. Da er alle trofaste supportere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Yngve on April 22, 2016, 09:52:42 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 09:27:28 AM
Og det er ikke bare unger. Det går jo nærmest sport i å håne Brann, og det er en del bergensere som godter seg når Brann taper.


Tilfeldigvis er det akkurat dei same som grin når dei ikkje får billett når me gjer det bra..


Næh, har grinemannen fra 2007 sviktet oss?!?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Nå klokken 13 dagen før kampstart bør Brann ha passert 10 000 solgte billetter vist det i det hele tatt skal være realistisk å nå 12 500 solgte billetter.
Om det nå er solgt 10 000 er et greit skjema resten av dagen i dag å selge 800 billetter og 1700 i morgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

April 22, 2016, 13:06:25 PM #12153 Last Edit: April 22, 2016, 13:14:33 PM by Torvanger
Quote from: krøvel vellevold on April 21, 2016, 16:58:48 PM
Quote from: Torvanger on April 21, 2016, 10:38:31 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2016, 17:03:38 PM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
I Bergens kompakte bebyggelse, fra Sandviken, inklusiv Laksikken og ned til Nesttunregionen, bor det vel 110.000, jeg kan tenke meg at det er på linje med Trondheim by sin kompakte sone.


Uansett bor det vesentlig mye flere mennesker i Bergen by og omegn, enn i Trondheim m/omegn. Til og med Stavanger med omegn, har et større antall innbyggere. Det interessant er, hvilken snittpris er det på billettene på Lerkendal vs Stadda? Den er ganske høy på Stadion, det vet jeg, men alle disse kampanjene til RBK må da bidra til at snittprisen synker betraktelig?



Regnet på hvor mange som bor innenfor 1,5 times reise med bil (iflg Gule siders kart)

RBK: ca 323000. Brann: ca 437000. Så 35,5 % flere her.
Men; den regionen Brann trekker folk fra har kanskje 450 000 - 500 000 innbyggere. RBKs region er minst like stor: Trøndelag (ca 420 000), Nordmøre (60 000 - selv om noen av disse kanskje er mer MFK), og så bor det ca 70 000 i søndre del av Nordland hvor det nok er naturlig at folk holder med RBK fremfor Glimt. Da er man fort oppe i 550 000 der, selv om det er et mye større arealmessig område enn vårt - og det derfor er større gjennomsnittlige reiseavstander. I tillegg har RBK en stor fanskare over det ganske land. Det er jo en grunn til at de har dobbelt så mange følgere på sosiale medier som oss. Alle disse med lang reisevei kommer selvsagt ikke hver gang, men på store kamper til gode tidspunkt drypper det nok en del herfra også.

Men det er og blir den solide merkevaren som er hovedårsaken. Alle generasjonene som er vokst opp med at RBK er suksess. Det trigger selvsagt en 8-åring mer enn en klubb som alle ler av. Med 30 års suksess bygger man en solid fanbase.

I tillegg er RBK gode på familietilbud (ikke bare i en krok av stadion), de er gode på å organisere transport for idrettsungdom i distriktene, osv. Kort sagt; å lokke den oppvoksende generasjon på kamp.



Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 22, 2016, 13:06:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 21, 2016, 16:58:48 PM
Quote from: Torvanger on April 21, 2016, 10:38:31 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2016, 17:03:38 PM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
I Bergens kompakte bebyggelse, fra Sandviken, inklusiv Laksikken og ned til Nesttunregionen, bor det vel 110.000, jeg kan tenke meg at det er på linje med Trondheim by sin kompakte sone.


Uansett bor det vesentlig mye flere mennesker i Bergen by og omegn, enn i Trondheim m/omegn. Til og med Stavanger med omegn, har et større antall innbyggere. Det interessant er, hvilken snittpris er det på billettene på Lerkendal vs Stadda? Den er ganske høy på Stadion, det vet jeg, men alle disse kampanjene til RBK må da bidra til at snittprisen synker betraktelig?



Regnet på hvor mange som bor innenfor 1,5 times reise med bil (iflg Gule siders kart)

RBK: ca 323000. Brann: ca 437000. Så 35,5 % flere her.
Men; den regionen Brann trekker folk fra har kanskje 450 000 - 500 000 innbyggere. RBKs region er minst like stor: Trøndelag (ca 420 000), Nordmøre (60 000 - selv om noen av disse kanskje er mer MFK), og så bor det ca 70 000 i søndre del av Nordland hvor det nok er naturlig at folk holder med RBK fremfor Glimt. Da er man fort oppe i 550 000 der, selv om det er et mye større arealmessig område enn vårt - og det derfor er større gjennomsnittlige reiseavstander. I tillegg har RBK en stor fanskare over det ganske land. Det er jo en grunn til at de har dobbelt så mange følgere på sosiale medier som oss. Alle disse med lang reisevei kommer selvsagt ikke hver gang, men på store kamper til gode tidspunkt drypper det nok en del herfra også.

Men det er og blir den solide merkevaren som er hovedårsaken. Alle generasjonene som er vokst opp med at RBK er suksess. Det trigger selvsagt en 8-åring mer enn en klubb som alle ler av. Med 30 års suksess bygger man en solid fanbase.

I tillegg er RBK gode på familietilbud (ikke bare i en krok av stadion), de er gode på å organisere transport for idrettsungdom i distriktene, osv. Kort sagt; å lokke den oppvoksende generasjon på kamp.



Legg ned hele klubben!

Yngve


krøvel vellevold

April 22, 2016, 16:29:12 PM #12157 Last Edit: April 22, 2016, 16:31:10 PM by krøvel vellevold
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 16:18:33 PM


Nei argumentasjonen hopper ikke, for det må kunne gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har nemlig aldri lagt skjul på at en god del av RBK-fansen har veldig lang reisevei, og har gjentatt ørten ganger allerede at disse neppe kommer på hver kamp - men på store kamper på gode kamptidspunkt drypper det nok også en del langveisfarende fans.

RBK har flere innbyggere i gangavstand, de har flere innenfor 10 km kjørevei, mens vi har flere innenfor 45 og 90 minutter, mens RBK igjen har flere utenfor 90 minutter fordi de har et stort geografisk område. Eller sagt på en annen måte: Lerkendal har flest innbyggere med kort og lang avstand til seg, mens vi har flest på middels avstand.

Konklusjonen i resonnementet er at man ikke bare kan se på innbyggertallet i kommunen - slik det ble gjort da diskusjonen startet. Det er mange parametre som gjør at vår demografiske fordel ikke nødvendigvis er så stor som innbyggertallet i kommunen skulle tilsi. Ja kanskje burde vi klare flere tilskuere enn RBK sett rent ut fra demografi, men ikke nødvendigvis 50+ % slik som innbyggertallet i kommunen skulle tilsi.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: Yngve on April 22, 2016, 09:52:42 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 09:27:28 AM
Og det er ikke bare unger. Det går jo nærmest sport i å håne Brann, og det er en del bergensere som godter seg når Brann taper.


Tilfeldigvis er det akkurat dei same som grin når dei ikkje får billett når me gjer det bra..


Eventuelt de samme som får seg billett til cupfinalen gjennom en eller annen sponsor...
Ballen skal fremover!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 16:29:12 PM

Konklusjonen i resonnementet er at man ikke bare kan se på innbyggertallet i kommunen


Nett der er eg einig med deg. Difor må me sjå på oss sjølve, og fokusera på dei minst 100.000 innbyggarane me har "rett rundt" vår eigen stadion

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

d12m

Quote from: Klaus_Brann on April 22, 2016, 19:57:11 PM


Etter 5 år som student på Gløshaugen (nærmeste nabo til Lerkendal) så kan jeg opplyse om at det bor mer enn en neve studenter i områdene rundt Lerkendal (Elgseter, Moholt, Nardo, Berg osv). Det går nok opp-i-opp.

krakra

Men i Trondheim går mange av studentene på kamp. Folk fra hele landet. Det er sikkert endel innflytta studenter som går på kamp i Bergen og, men jeg mistenker at RBK er en noe sterkere merkevare utenfor nedslagsfeltet sitt enn oss.

Yngve

Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.

Lasaron

Dette kan være et innspill i debatten om fortetting i og rundt Bergen sentrum. Det vil føre til mer publikum :)

Jeg ser ikke bort fra at Trondheim har minst like mange studenter utenfra boende hos seg som Bergen har. Noen som vet?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 08:16:33 AM
Dette kan være et innspill i debatten om fortetting i og rundt Bergen sentrum. Det vil føre til mer publikum :)

Jeg ser ikke bort fra at Trondheim har minst like mange studenter utenfra boende hos seg som Bergen har. Noen som vet?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

De to siste avsnittene kan absolutt ha noe for seg. Nå står vi snart foran en regionform som vil styrke den trønderske identiteten, mens den vil svekke den hordalandske. Da vil det kunne gi enda større utslag.
Selv er jeg "etnisk" stril, og har bodd på øyne hele livet (bortsett fra fire år som student i byn. Min oppfatning er at strilene ser på Bergen som byen sin. Bergen betyr mye for striler, på en positiv måte.

Når det gjelder dette med demografi, hvis man vektlegger det, må man være forsiktig med å kritisere Vålerengen sin oppslutning.

Så er det slik at jo større byen er, jo større er konkurransen fotball får fra andre tilbud.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 09:11:08 AM
De to siste avsnittene kan absolutt ha noe for seg. Nå står vi snart foran en regionform som vil styrke den trønderske identiteten, mens den vil svekke den hordalandske. Da vil det kunne gi enda større utslag.
Selv er jeg "etnisk" stril, og har bodd på øyne hele livet (bortsett fra fire år som student i byn. Min oppfatning er at strilene ser på Bergen som byen sin. Bergen betyr mye for striler, på en positiv måte.

Når det gjelder dette med demografi, hvis man vektlegger det, må man være forsiktig med å kritisere Vålerengen sin oppslutning.

Så er det slik at jo større byen er, jo større er konkurransen fotball får fra andre tilbud.
Legg ned hele klubben!

Norlings hund

April 23, 2016, 16:06:52 PM #12168 Last Edit: April 23, 2016, 16:08:43 PM by Norlings hund
Quote from: krøvel vellevold on April 23, 2016, 10:56:48 AM
Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 09:11:08 AM
De to siste avsnittene kan absolutt ha noe for seg. Nå står vi snart foran en regionform som vil styrke den trønderske identiteten, mens den vil svekke den hordalandske. Da vil det kunne gi enda større utslag.
Selv er jeg "etnisk" stril, og har bodd på øyne hele livet (bortsett fra fire år som student i byn. Min oppfatning er at strilene ser på Bergen som byen sin. Bergen betyr mye for striler, på en positiv måte.

Når det gjelder dette med demografi, hvis man vektlegger det, må man være forsiktig med å kritisere Vålerengen sin oppslutning.

Så er det slik at jo større byen er, jo større er konkurransen fotball får fra andre tilbud.


Et innlegg som bærer preg av at du ikke aner hva du snakker om. Moss, FFK og S08 er østfold, og ikke i nærheten av å konkurrere med VIF. Stabæk og LSK er utenfor Oslo, det samme er Godset. Men joda, du skal ha rett i at det er mange innflyttere og innvandrere i Oslo. Utover det er innlegget ditt dog fullstendig meningsløst. Ta en titt på norske bydeler og fylker, så ser du nok hvor fantastisk på jordet du er.

Lyn var den eneste reelle konkurrenten i Oslo-området, så det er ingen grunn til at VIF skal ha lave tilskuertall rent demografisk sett.

Lasaron

Quote from: Norlings hund on April 23, 2016, 16:06:52 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 23, 2016, 10:56:48 AM
Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 09:11:08 AM
De to siste avsnittene kan absolutt ha noe for seg. Nå står vi snart foran en regionform som vil styrke den trønderske identiteten, mens den vil svekke den hordalandske. Da vil det kunne gi enda større utslag.
Selv er jeg "etnisk" stril, og har bodd på øyne hele livet (bortsett fra fire år som student i byn. Min oppfatning er at strilene ser på Bergen som byen sin. Bergen betyr mye for striler, på en positiv måte.

Når det gjelder dette med demografi, hvis man vektlegger det, må man være forsiktig med å kritisere Vålerengen sin oppslutning.

Så er det slik at jo større byen er, jo større er konkurransen fotball får fra andre tilbud.


Et innlegg som bærer preg av at du ikke aner hva du snakker om. Moss, FFK og S08 er østfold, og ikke i nærheten av å konkurrere med VIF. Stabæk og LSK er utenfor Oslo, det samme er Godset. Men joda, du skal ha rett i at det er mange innflyttere og innvandrere i Oslo. Utover det er innlegget ditt dog fullstendig meningsløst. Ta en titt på norske bydeler og fylker, så ser du nok hvor fantastisk på jordet du er.

Lyn var den eneste reelle konkurrenten i Oslo-området, så det er ingen grunn til at VIF skal ha lave tilskuertall rent demografisk sett.


Nja, vet ikke helt. Hvis man i utgangspunktet opererer med 1 times kjøretur unna stadion for å finne ut hvor mange som bor innenfor, har f eks Brann null konkurrenter å snakke om, mens Vålerengen har mange.
Tren på langskudd

Zolkan

Rett og slett trist skue på tilskuerfronten idag.  Bergenseren har tapt seg

krøvel vellevold

Quote from: Norlings hund on April 23, 2016, 16:06:52 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 23, 2016, 10:56:48 AM
Quote from: Lasaron on April 23, 2016, 09:11:08 AM
De to siste avsnittene kan absolutt ha noe for seg. Nå står vi snart foran en regionform som vil styrke den trønderske identiteten, mens den vil svekke den hordalandske. Da vil det kunne gi enda større utslag.
Selv er jeg "etnisk" stril, og har bodd på øyne hele livet (bortsett fra fire år som student i byn. Min oppfatning er at strilene ser på Bergen som byen sin. Bergen betyr mye for striler, på en positiv måte.

Når det gjelder dette med demografi, hvis man vektlegger det, må man være forsiktig med å kritisere Vålerengen sin oppslutning.

Så er det slik at jo større byen er, jo større er konkurransen fotball får fra andre tilbud.


Et innlegg som bærer preg av at du ikke aner hva du snakker om. Moss, FFK og S08 er østfold, og ikke i nærheten av å konkurrere med VIF. Stabæk og LSK er utenfor Oslo, det samme er Godset. Men joda, du skal ha rett i at det er mange innflyttere og innvandrere i Oslo. Utover det er innlegget ditt dog fullstendig meningsløst. Ta en titt på norske bydeler og fylker, så ser du nok hvor fantastisk på jordet du er.

Lyn var den eneste reelle konkurrenten i Oslo-området, så det er ingen grunn til at VIF skal ha lave tilskuertall rent demografisk sett.


Hæ? Hva preiker du om her? Her må jo du ha misforstått totalt hva jeg skriver!

Jeg skriver jo at VIF har konkurrenter på alle kanter, men jeg skriver ikke at disse stjeler supportere fra selve Oslo. Poenget er at VIF ikke har noe særlig omland å trekke folk fra, slik som vi har. Nettopp fordi de har konkurrenter i ganske kort avstand i alle retninger. Vi har ikke det i samme grad. Haugesund er jo det nærmeste oss. Men ja; VIF er alene i selve Oslo kommune. Men det er altså en by med større innflytterandel og innvandrerandel enn Bergen. Oslo har over 30 % med innvandrerbakgrunn, Bergen bare 16 %. Det er jo viden kjent at "folk i Oslo er fra alle andre steder". Er det også feil at kulturtilbudet er større i Oslo enn i Bergen?

Så hva som er så fantastisk på jordet i hva jeg skriver, får du forklare nærmere.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Oslo har 2,4 ganger så mange innbyggere som Bergen. Oslo har 3,2 ganger så høy innflytting som Bergen. Hvis det har vært sånn over tid, betyr det at %-andelen innflyttere (av det totale innbyggertallet) er større i Oslo enn i Bergen.

Hvor kommer innflytterne fra? Til Bergen er det sikkert ikke en uvesentlig del som flytter fra andre kommuner i Hordaland. I Oslo vil du som innflytter nesten uansett komme fra et sted hvor det ikke er geografisk naturlig å holde med VIF. Om de så bare flytter fra Skedsmo, Bærum, Drammen, Hønefoss, Moss, Fredrikstad, Sarpsborg, Hamar, Sandefjord, Skien, o.l., så har de jo egne lag der. Og siden Oslo er hovedstad og den største byen, har de også stor innflytting fra alle andre deler av landet - hvor folk i stor grad har sine egne lag. Vi ser jo også at selv folk som er født i Oslo, gjerne holder med lag fra andre steder hvis minst en av foreldrene er fra et annet sted. Bare se alle østlendingene som holder med Brann fordi de har en far fra Bergen. Motsatt vei er det mer utenkelig. Om du er vokst opp i Bergen og har en far fra Oslo, så holder du antagelig ikke med VIF fordi om.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Meget skuffende tilskuertall i går. Jeg var helt på viddene i min spådom og gikk i samme felle som andre som har trodd at "nå må da folk komme når Brann gjør det så bra". Nei, det er en treg materie å få folk til å begynne å gå på kamp igjen. Tregere enn jeg hadde trodd.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Ja det var ikke bra nei. Men vi slipper i hvert fall tytet om at Bergen tar av etter en god seriestart...

Men når vi først er inne på å sammenligne med RBK på denne tråden:

Vi skal ikke lenger tilbake enn til 2014 for å finne at sølvvinner RBK hadde seks tilskuertall som var dårligere enn hva Brann hadde i går... Over de siste syv hjemmekampene til de to lagene, hadde nedrykkslaget Brann høyere snitt enn RBK som altså tok sølv.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Men blir det ikke fullt i neste hjemmekamp med et godt resultat i Tromsø, så kan vi en gang for alle gravlegge "fotballbyen" Bergen

Northside

Jeg tror den evige diskusjonen rundt nedslagsfelt i Norge, som ødela denne tråden, har mye av skylden for det dårlige tilskuertallet i går. Muligens et planlagt trekk fra Krøvel for slippe maset om at "Bergen går av hengslene i troen på gull".

Lørdag 7. mai er det duket for Start på hjemmebane. Kampstart klokken 20:00, noe som muligens gjør at en del barnefamilier ikke blir å se på Stadion.
Når Start i tillegg er særdeles lite attraktive å se om dagen, så tror jeg vi trenger en aldri så liten dugnad blant oss supportere for å fylle tribunene. Her må det mobiliseres, her må vi mase på venner og bekjent. Fortell de kor jævlig digg det er å feire 3 poeng på Stadion i disse dager!

Spelaren

Quote from: Belfort on April 24, 2016, 09:29:26 AM
Men blir det ikke fullt i neste hjemmekamp med et godt resultat i Tromsø, så kan vi en gang for alle gravlegge "fotballbyen" Bergen


Forut for seriestart 1994 skrev Bladet Fotball at "i Bergen sier man at Bergen er en fotballby og Trondheim en Rosenborg-by, mens i Trondheim sier man at Trondheim er en fotballby og Bergen en Brann-by". Dette for å illustrere at de respektive byers innbyggere mente sin egen by var mer generelt fotballinteressert enn spesifikt laginteressert - som om dette skulle være en ønskelig vinkling. Dette illustrert med et bilde av Frank Strandli og en eller annen trønder.

Formuleringen er noe eg alltid har husket, og hva dagens situasjon angår - kan det nok dessverre virke som om fotballinteressen for mænju, barsa og alt det der er nokså sterk, mens det går sport i å slenge drit om Brann. Siden det er vanskelig å støtte et mislykket lag som roter seg ned en divisjon, er det "bedre" å heller joine det resterende lands skittslenging og latterliggjøring, og vise sin misnøye ved å drite i det lokale laget, fordi vi "alltid bare taper" uansett, noe som beviselig er tull.

Men dette er den samme gjengen som kommer slengende og skal ha cupfinalebillett fordi onkelen deres er medlem og alltid nesten gikk på hver kamp og de har et skjerf fra 2007 som de har et sted i skapet.

Eg er stygt redd vi omtrent må havne på medaljeplass i år om det skal være noe håp for en skikkelig publikumsøkning neste sesong, altså en økning som skikkelig monner. Og det kommer til å bli lovlig tøft.
Gå av.

Atlet Orvanger

Quote from: Belfort on April 24, 2016, 09:29:26 AM
Men blir det ikke fullt i neste hjemmekamp med et godt resultat i Tromsø, så kan vi en gang for alle gravlegge "fotballbyen" Bergen


Uansett om Brann slår Tromsø 7-0 på Alfheim så blir det ikke fullt på Stadion hjemme mot Start.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 24, 2016, 10:03:08 AM
Jeg tror den evige diskusjonen rundt nedslagsfelt i Norge, som ødela denne tråden, har mye av skylden for det dårlige tilskuertallet i går. Muligens et planlagt trekk fra Krøvel for slippe maset om at "Bergen går av hengslene i troen på gull".


Og det funket. Jeg legger meg langpaddeflat og bøyer den støvete hatten. Hadde folk lest på tråden hvor dårlig salget var, hadde folk sporenstreks skjerpet seg og det hadde lett blitt 17000. Men nå kan vi en gang for alle slå fast at vi IKKE går av hengslene pga en seier her og der.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Atlet Orvanger on April 24, 2016, 10:14:09 AM
Quote from: Belfort on April 24, 2016, 09:29:26 AM
Men blir det ikke fullt i neste hjemmekamp med et godt resultat i Tromsø, så kan vi en gang for alle gravlegge "fotballbyen" Bergen


Uansett om Brann slår Tromsø 7-0 på Alfheim så blir det ikke fullt på Stadion hjemme mot Start.


Jo 7-0, da tror jeg folk kommer. Men 3-0? Næsj...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Atlet Orvanger on April 24, 2016, 10:14:09 AM
Quote from: Belfort on April 24, 2016, 09:29:26 AM
Men blir det ikke fullt i neste hjemmekamp med et godt resultat i Tromsø, så kan vi en gang for alle gravlegge "fotballbyen" Bergen


Uansett om Brann slår Tromsø 7-0 på Alfheim så blir det ikke fullt på Stadion hjemme mot Start.


Nei, fullt blir det ikke. Men det er ganske mange tusen mellom fullt og det som var i går.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Tilskuertall i år på Brann Stadion:
Odd: 11 495
B/G: 11 886
Sogndal: 11 628

Det var vel litt i overkant av 1000 sogninger på kampen i går totalt, bortetribunen pluss litt rundt på de andre tribunene. De to første hjemme kampene hadde nok ca. 800 mindre bortetilskuere.
Da er det bare å slå fast at gårsdagens kamp var en klar bunnrekord for året for antall hjemmesupportere, selv om er der helt oppe i teten og kjemper med de beste. Trist som faen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 24, 2016, 10:34:30 AM
Tilskuertall i år på Brann Stadion:
Odd: 11 495
B/G: 11 886
Sogndal: 11 628

Det var vel litt i overkant av 1000 sogninger på kampen i går totalt, bortetribunen pluss litt rundt på de andre tribunene. De to første hjemme kampene hadde nok ca. 800 mindre bortetilskuere.
Da er det bare å slå fast at gårsdagens kamp var en klar bunnrekord for året for antall hjemmesupportere, selv om er der helt oppe i teten og kjemper med de beste. Trist som faen.


Vi er der hvor RBK var for to år siden. Noen eksempler fra RBKs sølvsesong:

RBK - LSK 11617
RBK - FKH 11068
RBK - Sogndal 11323
RBK - Start 11513
RBK - S08 11433
RBK - AaFK 10709
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 24, 2016, 11:19:54 AM #12184 Last Edit: April 24, 2016, 11:35:26 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Noen bekjente vurderte å kjøpe billett rett før kampen i går, men når de oppdaget at prisen var hevet med 50kr på kampdag, så droppet de det.

Er denne prisveksten på kampdag et smart trekk?

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 24, 2016, 12:20:44 PM
Noen bekjente vurderte å kjøpe billett rett før kampen i går, men når de oppdaget at prisen var hevet med 50kr på kampdag, så droppet de det.

Er denne prisveksten på kampdag et smart trekk?


Brann ønsker vel at flest mulig skal kjøpe billett på forhånd, slik at de ikke trenger å bruke penger på å ha folk i lukene på kampdag. Men de skyter vel strengt tatt bare seg selv i foten. De må lære seg at det alltid vil være en del som ikke bestemmer seg før kampdagen.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 12:23:55 PM
Quote from: Northside on April 24, 2016, 12:20:44 PM
Noen bekjente vurderte å kjøpe billett rett før kampen i går, men når de oppdaget at prisen var hevet med 50kr på kampdag, så droppet de det.

Er denne prisveksten på kampdag et smart trekk?


Brann ønsker vel at flest mulig skal kjøpe billett på forhånd, slik at de ikke trenger å bruke penger på å ha folk i lukene på kampdag. Men de skyter vel strengt tatt bare seg selv i foten. De må lære seg at det alltid vil være en del som ikke bestemmer seg før kampdagen.


Men når folk kjøper på telefon/nett, så trenger de ikke flere billettselgere på kampdag.

For min del tenker jeg det enkle ofte er det beste. Gjør det så enkelt som overhodet mulig å kjøpe billett.
Fjern krav om innlogging på Brann.no for å kjøpe billett. Når jeg klarer å kjøpe flybillett rundt halve jordkloden uten å logge inn/opprette profil, så må det gå an å gjøre det like enkelt ved billettkjøp til Brann Stadion.
Hadde heller ikke gjort noe om man i enkelte innganger, gjerne til Frydenbøtribunen, solgte billetter i døren. Det står jo allerede billettfolk der som hjelper med scanning av billettene. Hadde ikke gjort noe om de samtidig klarte å selge enkeltbilletter for 200kr stk.

Gulløl

April 24, 2016, 14:18:07 PM #12188 Last Edit: April 24, 2016, 14:20:29 PM by Gulløl
Quote from: Northside on April 24, 2016, 12:20:44 PM
Noen bekjente vurderte å kjøpe billett rett før kampen i går, men når de oppdaget at prisen var hevet med 50kr på kampdag, så droppet de det.
Er denne prisveksten på kampdag et smart trekk?


Kortsiktig er det nok ikke et smart trekk. Snitt salg på kampdag siste årene har vært ca. 1500. I går var det bare 800 som kjøpte på kampdag. Mulig at denne 50 lappen og prosentvise høye stigningen skremmer en del vekk. På lengre sikt når folk er blitt mer disiplinert og klarer å kjøpe før kampdag har det nok mindre å si. Men det vil nok alltid være en god gruppe som kjøper på kampdag fordi dei alltid har gjort det slik, og at dei nå i irritasjon eller av økonomiske grunner bare dropper turen til Stadion. Brann har informert lite om denne 50 lappen i økning på kampdag, kun én gang på hjemmesiden så det er vel ikke alle som har fått det med seg heller. Noen kan sikkert oppfatte prisen på kampdag som normalpris og kan tro at Brann har økt prisene siden i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Nå må snart folk skjønne at dette med at mange Bergensere liker å slenge drit om Brann ikke er noe nytt. Det ar vært sånn så lenge jeg kan huske (70 tallet) og sikkert lengre en det og.
Føler nesten at det var verre før egentlig. Husker eg gruet meg til jobb dagen etter Brann tap for da var det så mange som godtet seg som om eg var en del av tapet. Gjorde meg piss forbannet og det var tilbake på slutten av 80 tallet og starten av 90 tallet.
Akkurat det tror jeg ikke har så mye med tilskueroppmøtet å gjøre. Det som gjør at folk er litt trege er at de vil overbevises etter mange år med RBH og Skarsfjord, skuffelsen Norling og nedrykket.
Ca 10-11000 tilskuere er kjernen av tilskuere Brann har når alt er OK. Dårligere så synker det litt og om det går bedre over litt tid så øker det en del alt etter hvor godt de gjør det.
En må også ta i betrakting at lørdag er en dårlig fotball dag for de som ikke er en del av kjernen på 10-11000. Mandag hadde i så måte vært mye bedre. Hadde runden blitt spilt søndag og mandag hadde det vært bedre for andel hjemmesupportere.
I går må en også ta hensyn til at det var snøvær, kaldt og surt noe som fikk en del av de som var på vippen til å gå til å ikke gjøre det.
Fortsetter de å sanke poeng og gjør det ok framover samt vinner litt overbevisende på 16 mai så tror jeg snittet vil øke utover sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

April 24, 2016, 15:25:57 PM #12190 Last Edit: April 24, 2016, 15:27:56 PM by Gulløl
I går startet salget til de ni neste hjemmekampene. Tror det er positivt for salget at det starter så tidlig, om Brann klarer å markedsføre det nok og nå ut til folket. Går ut at salget til 16 mai kampen mot Stabæk vil "gå som varmt hvetebrød" de neste dagene selv om det er 22 dager til kampstart. Akkurat til 16 mai kampen pleier folk å være flink til å være tidlig ute. Selv om det er er en dårlig tilskuertrend akkurat nå i forhold til tabell plassering bør denne kampen lett klare å bli utsolgt.
http://www.brann.no/news/article/1eh6lxg78suoo1tr8lkl93z3mj/title/na-starter-salget-av-16mai-billetter

Brann har over ganske mange år nå i praksis blitt utsolgt på 16 mai. Bortsett fra av en merkelig grunn de siste "noen hundre plasser "som de aldri klarer å selge. Har vel med det "hemmelige" T-feltet å gjøre. Tror det er ganske mange år siden folk har måtte snu i døren på 16 mai, alle har kommet inn som vil. Kapasiteten på Brann Stadion er 17 686 for tiden. Statistikk tilskuertall de siste seks årene:

2015: 17 284 mot Nest Sotra.
2014: 17 032 mot B/G.
2013: 17 179 mot Aalesund.
2012: 17 200 mot Sogndal.
2011: 17 237 mot Start.
2010: 17 085 mot Lillestrøm.

En må helt tilbake til 2003 for å finne tilskuertall under 17000 på Brann Stadion på 16 mai. Statistikk på 16 mai kamper var det en artikkel om på brann.no i 2013.
http://www.brann.no/latest-news/article/187erthpurfic1sz9tughr6sc6/title/sjekk-tilskuertallene-for-16-mai-kampene
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Når det gjelder RBK, så kommer det i hvert fall ikke 19000 i dag. Massevis av ledige seter på billettkartet deres.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.
Uavhengig av det er det langt i fra nok med 80 000 til å fylle stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: d12m on April 22, 2016, 20:04:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 22, 2016, 19:57:11 PM


Etter 5 år som student på Gløshaugen (nærmeste nabo til Lerkendal) så kan jeg opplyse om at det bor mer enn en neve studenter i områdene rundt Lerkendal (Elgseter, Moholt, Nardo, Berg osv). Det går nok opp-i-opp.


Det gjør det nok ikke. En del flere studenter i Bergen.
I tillegg som en annen påpekte er det nok flere som vil se RBK enn Brann av folk som kommer for å studere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.
Uavhengig av det er det langt i fra nok med 80 000 til å fylle stadion.


Nei, eigentleg ikkje. No er det enormt mange faktorar som spelar inn her. Men om ein tek med studentar som er her, men ikkje er registrerte, aukar innbyggartalet i Bergen med 8-9.000 innbyggjarar. For Trondheim snakkar me 12-13.000 innbyggarar. Dei store studiebyane er sjølvsagt mest påverka av dette.

Forøvrig er det rundt 10.000 fleire studentar i Trondheim enn i Bergen.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:34:15 PM
Det gjør det nok ikke. En del flere studenter i Bergen.



Javel? Det er 31133 bare i de tre største utdanningsinstitusjonene i Trondheim. I Bergen er det ca 30000 studenter totalt på universitetet, fire statlige høyskoler og syv private høyskoler.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.


Nei her er det du som gjetter vilt...

I Trondheim regner man med ca 23000 av 31000 (74 %) av studentene er uregistrerte innbyggere. Sikkert ikke mye annerledes i Bergen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

AaFK med 5215 tilskuere. Kommer kanskje flere neste gang... Uansett det laveste de har hatt i eliten siden september 2003. Da spilte de på Kråmyra... Får de under 6696 i snitt, blir det 10. eliteseriesesongen på rad at de får nedgang fra sesongen før. Så sent som i 2010 hadde de over 10000 i snitt.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:36:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:34:15 PM
Det gjør det nok ikke. En del flere studenter i Bergen.



Javel? Det er 31133 bare i de tre største utdanningsinstitusjonene i Trondheim. I Bergen er det ca 30000 studenter totalt på universitetet, fire statlige høyskoler og syv private høyskoler.


Hvor henter du tallene fra?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:38:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.


Nei her er det du som gjetter vilt...

I Trondheim regner man med ca 23000 av 31000 (74 %) av studentene er uregistrerte innbyggere. Sikkert ikke mye annerledes i Bergen.


Jeg sier jo jeg gjetter, hehe. Og så gjetter du.
For noen år siden var bergensere flest glad i å studere i Bergen. Det utgjør nok en del;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/studenter-fra-bergen-mest-hjemmekjaere/a/198650/
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up