• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Aûne and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2016, 12:02:48 PM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 11:40:25 AM


Det er bare det at RBKs nedslagsfelt er mye større enn bare Trondheim-regionen. Jeg tror du skal ganske nære Bodø før folk begynner å holde med Glimt i stedet for RBK. Jeg tror du skal forbi Kristiansund før MFK er det store laget. RBK har massevis av fans over hele landet. Og om ikke alle disse har mulighet til å gå på kamp hver gang, så drypper det nok en del inn hver gang. Spesielt på kamptidspunkt som er gunstige for lang kjøring.

Brann har ikke engang Hordaland for seg selv. I flere år har oppvoksende generasjoner lengst sør i fylket begynt å holde med FKH.

Ja Brann har flere innbyggere i byregionen, men det er samtidig flere som bor i gangavstand fra Lerkendal enn fra Brann Stadion. I Trondheim bor folk mer kompakt. I Bergen bor folk flest i bydeler på andre siden av byfjellene.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Woho! Denne diskusjonen igjen!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 18, 2016, 12:57:22 PM
Woho! Denne diskusjonen igjen!


Sikkert 10 år siden sist, så vi markerer jubileum med en ny.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

April 18, 2016, 17:03:38 PM #12103 Last Edit: April 18, 2016, 17:31:00 PM by krøvel vellevold
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
I Bergens kompakte bebyggelse, fra Sandviken, inklusiv Laksikken og ned til Nesttunregionen, bor det vel 110.000, jeg kan tenke meg at det er på linje med Trondheim by sin kompakte sone.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dette betyr at sannheten om at trønderne er flinkere enn oss, har visse modifikasjoner. Ja, du har modifisert sannheten.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

April 18, 2016, 19:36:00 PM #12105 Last Edit: April 18, 2016, 19:40:28 PM by krøvel vellevold
Quote from: Lasaron on April 18, 2016, 19:05:27 PM
Dette betyr at sannheten om at trønderne er flinkere enn oss, har visse modifikasjoner. Ja, du har modifisert sannheten.


Poenget mitt er at det blir tull Ã¥ bare se pÃ¥ innbyggertall i kommunene. Kommunegrenser er ganske tilfeldige og gÃ¥r pÃ¥ tvers av klubbtilhøriget. Om Stavanger slÃ¥r seg sammen med Sandnes og Sola - slik det er planer om, er plutselig kommunen der nesten dobbelt sÃ¥ stor - uten at det hjelper Viking til Ã¥ fÃ¥ en eneste ny supporter. Om Bergen fremdeles hadde hatt kommunegrensene fra før 1972, hadde det bodd 92 700 mennesker i Bergen, uten at Brann hadde mistet en eneste supporter.  Da hadde man plutselig kunne sagt at RBK burde ha dobbelt sÃ¥ mange tilskuere som oss.

Så må man se på reiseavstander. Den gjennomsnittlige bergenser har lenger vei til Stadion enn den gjennomsnittlige trondhjemmer har til Lerkendal. Ikke det at f.eks. 5 kontra 10 km reiseavstand har så mye å si hvis man kjører bil. Men det har noe å si hvis man reiser kollektivt. Og å bo innenfor gangavstand har også noe å si. I hvert fall med de parkerings- og kø-utfordringene som er i forbindelse med Brann-kamp. Så må man ta med at RBK ikke bare har hele Trøndelag, halve Nordmøre og halve Nordland for seg selv, men etter all suksessen har de naturlig nok mange fans over hele landet - kanskje først og fremst på steder hvor man ikke har noe alternativt lag fra de øvre divisjoner å holde med. Det hjelper selvsagt også litt.

Men kanskje viktigst av alt: Merkevaren. Mens bergensunger vokser opp med at Brann er drit og heller får andre interesser eller engelske favorittlag de bryr seg mer om enn Brann, så vokser trønderungdom opp med at Rosenborg er suksess, titler, kamp om titler, osv. Tenk hva det har å si for rekrutteringen av interessen! Men også for voksne fans er det jo klart at det frister mer å kjøpe sesongkort når man vet at dette blir tittelkamp, til høsten skal det bli CL-kvalik, osv., enn når man vet at dette blir bunnstrid, vi aldri kommer til å kjempe om medaljer, osv. Man kan si at trønderne er mer blaserte og selvsagt ikke får gledessjokk av å kjempe om gull lenger. Men man kan gå på kamp sammen med kompiser og vite at man mest sannsynlig får en god opplevelse. Når Brann taper, sier folk gjerne: "Ja typisk oss. Vi vinner jo aldri noe. Kommer alltid til å være en taperklubb. Eg gir opp. Gidder ikke gå mer på Stadda". Når RBK taper, kan de si: "Jaja. Kan ikke vinne hver gang. Vi har nå hatt mye gøy opp gjennom årene, og snart er vi nok på sporet igjen". Det har mye å si.
Legg ned hele klubben!

Corran

Konklusjonen etter siste avsnitt hos Krøvel er at det egentlig er utrolig at det kommer over 10000 på kampene her
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on April 18, 2016, 19:38:52 PM
Konklusjonen etter siste avsnitt hos Krøvel er at det egentlig er utrolig at det kommer over 10000 på kampene her


Hehe.. ja...
Men du kan jo tenke deg hvordan vi hadde hatt det om vi hadde vunnet 24 seriegull - hvorav 21 siste 31 sesonger, ti(?) CL-deltagelser siste 20 sesonger, osv. Ja vi hadde sikkert vært enda mer kresne enn nå, men tenk så mange generasjoner som hadde vokst opp med at Brann var noe som var kult å holde med. Og tenk hvor mange fans vi hadde hatt over hele landet. Klart det hadde hjulpet på tilstrømningen. I stedet er det Liverpool og Man.U som er kult. Brann er jo bare noe flaut som folk ler av.

Legg ned hele klubben!

Gulløl

Foreløpig er det solgt 87 billetter på bortetribunen på Viking Stadion. Men Viking regner med å selge ut bortetribunen, noe jeg ikke har noen tro på.

Klipp:
Så langt er 8400 billetter solgt i Stavanger, mens Brann regner med å fylle de 700 plassene på bortefeltet (og vel så det)


http://www.viking-fk.no/news/article/lz17nz28mjqw17blqdbdqf4b0/title/samuel-klar---sammen-med-9000-andre
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

700 Brann-supportere i Stavanger på en onsdag er selvsagt utopi. Riktignok bor det noen bergensere der nede, og ser at det skal sendes en buss herfra.

Blir nok 2-300 som må høre på siddisene rope "hate Bergen, hate Brann, hate heile Hordaland"...

Gulløl

250 billetter foreløpig solgt på bortetribunen i Stavanger. Da blir det vel til slutt litt over 300 tror jeg. Helt greit for en onsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 19, 2016, 23:36:52 PM
250 billetter foreløpig solgt på bortetribunen i Stavanger. Da blir det vel til slutt litt over 300 tror jeg. Helt greit for en onsdag.


Spørmålet er om den store bolken av billetter på ca 100 nederst, er kjøpt eller bare reservert av Bataljonen.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2016, 17:03:38 PM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
I Bergens kompakte bebyggelse, fra Sandviken, inklusiv Laksikken og ned til Nesttunregionen, bor det vel 110.000, jeg kan tenke meg at det er på linje med Trondheim by sin kompakte sone.


Uansett bor det vesentlig mye flere mennesker i Bergen by og omegn, enn i Trondheim m/omegn. Til og med Stavanger med omegn, har et større antall innbyggere. Det interessant er, hvilken snittpris er det på billettene på Lerkendal vs Stadda? Den er ganske høy på Stadion, det vet jeg, men alle disse kampanjene til RBK må da bidra til at snittprisen synker betraktelig?

dokken

Et interessant poeng: nå har vi spilt fire bortekamper. Samtlige har hatt sesongens høyeste tilskuertall mot Brann: Godset 7500, Aafk 10.000 (ja, vet at Riise trakk mange), RBK 19.400 og i går Viking 11.000.

Dette er svært gode tall. Et tegn på hvor mye eliteserien har savnet Brann?

Skyldes selvsagt både mange bortesupportere (vi har vært minst 2000 på de fire kampene) og stor interesse fra hjemmepublikum. Nesten som i Obos.

For øvrig: lørdag bør vi klare 14-15.000 mot Sogndal. Da blir bortefeltet for en gangs skyld fylt opp, og bergenserne må få fingen ut. Var skuffet over knappe 12k sist.

Spelaren

Klart vi har vært "savnet", på den måten at de fleste lag synes det er gøyere å slå Brann enn Mjøndalen.
GÃ¥ av.

Atlet Orvanger

Tror ikke vi bikker 13.000 mot Sogndal (tips; 12.884).

Nixon

Jeg tror vi bikker 14.000. Brann vant mot Viking, det er lokaloppgjør med mange bortesupportere, det er kampanje mot idrettslag og det er et tidspunkt der mange ellers kan ta med ungene. Så det vil faktisk forundre meg om det blir færre enn 14.000.

Ellers burde Brann se ut over idrettslag og familier når de skal tenke kampanje. Hvordan fungerer egentlig Bakrommet Pub? Er den åpen for alle før kampene? For i så fall kunne Brann fridd til vorspiel-ungdommen (og voksne) når kampene går fredag og lørdag!:)
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Dokken: Det har da ikke vært 2000 bortesupportere på de 4 kampene? Det var litt i overkant.
Atlet: Alt ligger til rette for 14-15000. Lørdag kl 18:00, lettskyet og med en god sesongåpning.
Synest det er rart visst ikke folk kjenner sin besøkelsestid. Greit nok at årets Brannlag kanskje er litt profilløst, men det er noe spesielt med årets utgave. Spillerene løper og kjemper som bikkjer, lokalt, eksotisk, ungt og gammelt i en herlig mix.

aleksanderhjelleseth

Sett opp telt utenfor stadion med pils, brattwürst og Ove Thue og Den 12mann. Synst i det hele at den som jobber inn mot privatmarkedet i Brann tenker svært lite utenfor boksen når det kommer til mersalg og andre måter å tjene penger på utenom selve kampen.

Nixon

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:39:46 PM
Sett opp telt utenfor stadion med pils, brattwürst og Ove Thue og Den 12mann. Synst i det hele at den som jobber inn mot privatmarkedet i Brann tenker svært lite utenfor boksen når det kommer til mersalg og andre måter å tjene penger på utenom selve kampen.



Skal jeg tippe så har de nok tenkt tanken mange ganger. Men enten får de ikke lov til å skjenke alkohol i telt utenfor Stadion, eller så vil de ikke pga signaleffekten det vil gi.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 21, 2016, 12:46:53 PM #12121 Last Edit: April 21, 2016, 12:51:22 PM by Gulløl
"Skuffelse-grensen" bør ligge på 14147 tilskuere, som var tilskuertallet i tilsvarende kamp i fjor. Og det var Obos.
Fjorårets kamp var søndag kl.18, like etter at skolene hadde fått sommerferie. Tidspunktet i denne kampen bør ikke være dårligere for å trekke minst like mye folk.

I fjor passerte det 11000 solgte billetter ca. 50 timer før kampstart. Nå er det snart tilsvarende timetall igjen til årets kamp(kl.16 i dag). Håper Algerøy i ettermiddag kan melde om tilsvarende antall solgte billetter. Ellers må han få fingeren ut og markedsføre i hundre !! Bergenserne som er halvinteresserte må teppebombes med nyheter om hvilke stor kamp dette er og at Brann med seier kan være på medalje plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Ja det at det er et familiearrangement gjør vell dette umulig, men det hadde vært kjekt da.
Det at vi her i Norge ikke kan ha alkohol tilstede uten at noen blir sanseløs er ganske så ødleggende, for et slikt opplegg hadde garantert trukket litt folk og gitt sårt tiltrengte penger i en slukøret klubbkasse.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 12:46:53 PM
"Skuffelse grensen" bør ligge på 14147 tilskuere, som var tilskuertallet i tilsvarende kamp i fjor. Og det var Obås.
Fjorårets kamp var søndag kl.18, like etter at skolene hadde fått sommerferie. Tidspunktet i denne kampen bør ikke være dårligere.

I fjor passerte det 11000 solgte billetter ca, 50 timer før kampstart. Nå er det snart tilsvarende timetall igjen til årets kamp(kl.16 i dag). Håper Algerøy i ettermiddag kan melde om tilsvarende tall solgte billetter. Ellers må han få fingeren ut og markedsføre i hundre !

Men han gjør jo ikke dette lengre. Han sitter jo bare med hendene i fanger å forventer at bilettene skal selge seg selv pga den gode seriestarten.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/liejixryagoe1c8743yqkax9a/title/over-11000-billetter-solgt
Her er artikkelen fra i fjor der Algerøy meldte om 11000 solgte billetter omtrent tilsvarende antall timer før kampstart som vi er nå. Nå jeg grovt sett ser inn på billettkartet ser det ut som vi er langt unna dette "skjemaet". Håper Algerøy enda ikke har lagt inn alle billettene til idrettslag som er solgt, og at det egentlig er mer solgt en det ser ut til. For supporterne kan vel ikke skuffe med å stille færre en til Obos kampen i fjor ?? Nå er vi i tetkamp også som vi ikke har vært på mange år, helt der oppe med Rosenborg, Odd og Molde.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Salget er 2000 billetter bak salget i fjor på samme tidspunkt. Algerøy venter ca. 12500 som sikkert er en grei prognose ut fra salget hittil. Kan se ut som at bergenserne like Obos bedre en Tippeligaen. Eller er det for kaldt å gå på kamp i slutten av april for mange kanskje ?
http://www.brann.no/news/article/14fpss6txmhll135pnffkqjc0i/title/har-passert-9000-solgte-billetter
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:33:07 PM
Dokken: Det har da ikke vært 2000 bortesupportere på de 4 kampene? Det var litt i overkant.
Atlet: Alt ligger til rette for 14-15000. Lørdag kl 18:00, lettskyet og med en god sesongåpning.
Synest det er rart visst ikke folk kjenner sin besøkelsestid. Greit nok at årets Brannlag kanskje er litt profilløst, men det er noe spesielt med årets utgave. Spillerene løper og kjemper som bikkjer, lokalt, eksotisk, ungt og gammelt i en herlig mix.


krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 21, 2016, 15:38:34 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:33:07 PM
Dokken: Det har da ikke vært 2000 bortesupportere på de 4 kampene? Det var litt i overkant.
Atlet: Alt ligger til rette for 14-15000. Lørdag kl 18:00, lettskyet og med en god sesongåpning.
Synest det er rart visst ikke folk kjenner sin besøkelsestid. Greit nok at årets Brannlag kanskje er litt profilløst, men det er noe spesielt med årets utgave. Spillerene løper og kjemper som bikkjer, lokalt, eksotisk, ungt og gammelt i en herlig mix.



181 i Ã?lesund. Iflg Viking "ca 280" der.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:49:03 PM
Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 12:46:53 PM
"Skuffelse grensen" bør ligge på 14147 tilskuere, som var tilskuertallet i tilsvarende kamp i fjor. Og det var Obås.
Fjorårets kamp var søndag kl.18, like etter at skolene hadde fått sommerferie. Tidspunktet i denne kampen bør ikke være dårligere.

I fjor passerte det 11000 solgte billetter ca, 50 timer før kampstart. Nå er det snart tilsvarende timetall igjen til årets kamp(kl.16 i dag). Håper Algerøy i ettermiddag kan melde om tilsvarende tall solgte billetter. Ellers må han få fingeren ut og markedsføre i hundre !

Men han gjør jo ikke dette lengre. Han sitter jo bare med hendene i fanger å forventer at bilettene skal selge seg selv pga den gode seriestarten.


Sant! En ting som slo meg i Trondheim var masse synlig reklame i sentrum. Jeg så mange reklameskilt for Rosenborg med info om neste hjemmekamp. Allerede søndagen var det reklameskilt rundt omkring med reklame for deres neste hjemmekamp mot Viking, med dato og tidspunkt. Og tar man turen inn på adressa.no blir man møtt av dette:



Jeg har ikke tall på hvor mange ganger de siste par årene jeg har fått spørsmålet "når er kampen?". Her har Brann definitivt MYE å gå på, jeg syns de bør bli langt synligere for "vanlig folk" som gjerne ønsker å gå på stadion, men ikke aktivt søker opp når neste hjemmekamp er.
GÃ¥ ta banen!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 21, 2016, 10:38:31 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2016, 17:03:38 PM
Quote from: Torvanger on April 18, 2016, 12:21:07 PM
I Bergens kompakte bebyggelse, fra Sandviken, inklusiv Laksikken og ned til Nesttunregionen, bor det vel 110.000, jeg kan tenke meg at det er på linje med Trondheim by sin kompakte sone.


Uansett bor det vesentlig mye flere mennesker i Bergen by og omegn, enn i Trondheim m/omegn. Til og med Stavanger med omegn, har et større antall innbyggere. Det interessant er, hvilken snittpris er det på billettene på Lerkendal vs Stadda? Den er ganske høy på Stadion, det vet jeg, men alle disse kampanjene til RBK må da bidra til at snittprisen synker betraktelig?



Regnet på hvor mange som bor innenfor 1,5 times reise med bil (iflg Gule siders kart)

RBK: ca 323000. Brann: ca 437000. SÃ¥ 35,5 % flere her.
Men; den regionen Brann trekker folk fra har kanskje 450 000 - 500 000 innbyggere. RBKs region er minst like stor: Trøndelag (ca 420 000), Nordmøre (60 000 - selv om noen av disse kanskje er mer MFK), og så bor det ca 70 000 i søndre del av Nordland hvor det nok er naturlig at folk holder med RBK fremfor Glimt. Da er man fort oppe i 550 000 der, selv om det er et mye større arealmessig område enn vårt - og det derfor er større gjennomsnittlige reiseavstander. I tillegg har RBK en stor fanskare over det ganske land. Det er jo en grunn til at de har dobbelt så mange følgere på sosiale medier som oss. Alle disse med lang reisevei kommer selvsagt ikke hver gang, men på store kamper til gode tidspunkt drypper det nok en del herfra også.

Men det er og blir den solide merkevaren som er hovedårsaken. Alle generasjonene som er vokst opp med at RBK er suksess. Det trigger selvsagt en 8-åring mer enn en klubb som alle ler av. Med 30 års suksess bygger man en solid fanbase.

I tillegg er RBK gode på familietilbud (ikke bare i en krok av stadion), de er gode på å organisere transport for idrettsungdom i distriktene, osv. Kort sagt; å lokke den oppvoksende generasjon på kamp.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 14:21:50 PM
Salget er 2000 billetter bak salget i fjor på samme tidspunkt. Algerøy venter ca. 12500 som sikkert er en grei prognose ut fra salget hittil. Kan se ut som at bergenserne like Obos bedre en Tippeligaen. Eller er det for kaldt å gå på kamp i slutten av april for mange kanskje ?
http://www.brann.no/news/article/14fpss6txmhll135pnffkqjc0i/title/har-passert-9000-solgte-billetter


12.500 vil være nok en spiker i myten om Bergen som fotballby. Vi har hatt en nærmest sensasjonell sterk åpning av sesongen og det burde trigget mye mer. Får håpe salgskurven blir brattere i år!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on April 21, 2016, 19:25:39 PM
Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 14:21:50 PM
Salget er 2000 billetter bak salget i fjor på samme tidspunkt. Algerøy venter ca. 12500 som sikkert er en grei prognose ut fra salget hittil. Kan se ut som at bergenserne like Obos bedre en Tippeligaen. Eller er det for kaldt å gå på kamp i slutten av april for mange kanskje ?
http://www.brann.no/news/article/14fpss6txmhll135pnffkqjc0i/title/har-passert-9000-solgte-billetter


12.500 vil være nok en spiker i myten om Bergen som fotballby. Vi har hatt en nærmest sensasjonell sterk åpning av sesongen og det burde trigget mye mer. Får håpe salgskurven blir brattere i år!


Jeg kommer ikke. Skal i konfirmasjon. Kanskje andre skal det også.
Tren på langskudd

Corran

Synes folk er litt over ambisiøse med tanke på hor mange en kan forvente på lørdag.
Er sikker på det kommer færre enn mot sil i fjor da dette er et meget dårligere tidspunkt. Det er lørdagskveld og mange er på hytten eller skal noe med familien eller på fest eller hva det nå enn er folk gjør på lørdagskvelden. De fleste er ikke idioter som oss som ikke tenker seg om to ganger når det er kamp en lørdagskveld.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

d12m

Quote from: Nixon on April 21, 2016, 19:25:39 PM
12.500 vil være nok en spiker i myten om Bergen som fotballby. Vi har hatt en nærmest sensasjonell sterk åpning av sesongen og det burde trigget mye mer. Får håpe salgskurven blir brattere i år!


Lørdag kl 19 kan nok neppe umiddelbart sammenlignes med søndag kl 18 (oppgjøret ifjor mot Sogndal). Det tar tid å vekke folket etter så mange år med skuffelser og nedturer og når en har ugunstig tidspunkt i tillegg så vil 12500 være et bra antall. Men tar gjerne mer. Det er gjerne lov å håpe at det er et bra antall som tar turen fra Sogndal siden det er lørdagskamp.

Gulløl

d12m: HÃ¥per du er pÃ¥ plass til kl.18 pÃ¥ lørdag for da starter kampen  ;)
Mulig søndag er en litt bedre kampdag en lørdag. Går trolig mest i at dette er et uvant dag å gå på Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Mulig 12.500 er det vi kan forvente. Men da er vi altså 7000 bak det RBK hadde mot oss - på en lørdag kl 18. Vi klarer ikke engang 2/3 av RBKs tall.

Men sånn er det kanskje blitt. Tar tid å bygge høyere oppslutning, ikke minst når vi bare har ca 6500 p-kort i bunn.

Vi skal huske at SIL-kampen i fjor hadde kampanjepriser og omfattende mobilisering. Nå kommer kampene så tett at det virker som om Brann ikke klarer å få ut fingen og sette i gang markedsføringen.

Klaus_Brann

Det skulle vel nesten bare mangle når RBK peiser på sånn de gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

d12m

Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 22:58:18 PM
d12m: HÃ¥per du er pÃ¥ plass til kl.18 pÃ¥ lørdag for da starter kampen  ;)


Jeg er bosatt i Stavanger så det blir nok titteboksen for meg.
Men jeg var naturligvis på plass og så Haugen bli matchvinner fra felt O ;)

d12m

Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 22:58:18 PM
Mulig søndag er en litt bedre kampdag en lørdag. Går trolig mest i at dette er et uvant dag å gå på Stadion.


Lørdag kan være greit det, men er veldig usikker på kl 19. Tror kl 15/15.30/16 på lørdag hadde vært endel bedre.

Når det er sagt så har jeg sett Brann slå Rosenborg 2-1 hjemme med kampstart kl 19 på en lørdag (1999). Tilskuertallet dengang var 14354 og langt over tilskuersnittet for det året (10398).

Spelaren

April 22, 2016, 07:31:50 AM #12139 Last Edit: April 22, 2016, 07:37:47 AM by Spelaren
Det er utrolig pinlig at de så godt som alltid klarer å trekke så mye mer enn oss - er det rett og slett en absurd dårlig barneoppdragelse som har funnet sted i byen vår de siste generasjoner?

I 1997 var vi 13 bak i snitt!
I 2000 var vi knappe 600 under dem i snitt, men hadde høyest enkeltkamp.
I 2001 var vi drøye 500 over dem i snitt, og hadde høyest enkeltkamp. Det året var det riktignok byggeaktivitet på Lerkendal som gjorde at deres høyeste tilskuertall ble 16400.

Svakt. Legg dokkar sammen og gjør nokke - Harry Hansen
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 21, 2016, 23:43:42 PM
Mulig 12.500 er det vi kan forvente. Men da er vi altså 7000 bak det RBK hadde mot oss - på en lørdag kl 18. Vi klarer ikke engang 2/3 av RBKs tall.



Vil hevde at selv for RBK er det større å møte Brann enn det er for oss å møte Sogndal.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 22, 2016, 07:31:50 AM
Det er utrolig pinlig at de så godt som alltid klarer å trekke så mye mer enn oss - er det rett og slett en absurd dårlig barneoppdragelse som har funnet sted i byen vår de siste generasjoner?


De har hatt så godt som sammenhengende medgang siden 1985, de er regjerende dobbeltmestere og de er storfavoritt til gullet i år. Klart det hjelper enormt på rekrutteringen. Hvor hadde RBK vært tilskuermessig om de hadde hatt våre resultater siste 30 år? Vi skal ikke lenger tilbake enn til høsten 2014 for å finne at Brann hadde flere tilskuere i nedrykkstriden enn RBK som tok sølv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 21, 2016, 19:25:39 PM
Quote from: Gulløl on April 21, 2016, 14:21:50 PM
Salget er 2000 billetter bak salget i fjor på samme tidspunkt. Algerøy venter ca. 12500 som sikkert er en grei prognose ut fra salget hittil. Kan se ut som at bergenserne like Obos bedre en Tippeligaen. Eller er det for kaldt å gå på kamp i slutten av april for mange kanskje ?
http://www.brann.no/news/article/14fpss6txmhll135pnffkqjc0i/title/har-passert-9000-solgte-billetter


12.500 vil være nok en spiker i myten om Bergen som fotballby. Vi har hatt en nærmest sensasjonell sterk åpning av sesongen og det burde trigget mye mer.


Det bør også være en spiker i myten om at vi i Bergen tar av med en gang vi vinner noen kamper.
Legg ned hele klubben!

Corran

Skjønner ikke helt de som mener at det er naturlig at Brann skal trekke like mange tilskuere mot triste og gråe saftkokere som rbk trekker mot et av de tradisjonsrike oppgjørene (rbk-Brann).
Spesielt ikke når vi er nyopprykket og folket ikke har helt troen på Brann enda. De må overbevise mange av de som ikke er av de trofaste litt mer før det får utslag på tilskuerne.
Tror mange ble ekstra lei når vi fikk en trener alle hadde troen på og at det feilet så inn i helvete at vi rykket ned. Og både Skars og RBH ødela mye av tilliten til folket og slikt tar lang tid å bygge opp igjen.
Og til slutt er det altfor dårlig markedsføring av kampene. At det er kamp må bankes inn i hodet på folket for at snittet skal en del opp.
Så eg er fornøyd med alt over 12.000 og regner det som realistisk. Alt over det er kjempe bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 07:37:57 AM
Quote from: Spelaren on April 22, 2016, 07:31:50 AM
Det er utrolig pinlig at de så godt som alltid klarer å trekke så mye mer enn oss - er det rett og slett en absurd dårlig barneoppdragelse som har funnet sted i byen vår de siste generasjoner?


De har hatt så godt som sammenhengende medgang siden 1985, de er regjerende dobbeltmestere og de er storfavoritt til gullet i år. Klart det hjelper enormt på rekrutteringen. Hvor hadde RBK vært tilskuermessig om de hadde hatt våre resultater siste 30 år? Vi skal ikke lenger tilbake enn til høsten 2014 for å finne at Brann hadde flere tilskuere i nedrykkstriden enn RBK som tok sølv.


Jeg hører stadig små unger si at Brann suger, og de har ikke foreldre fra andre steder.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Folk lar seg rett og slett ikke blende av at vi har gjort det overraskende bra i de seks første rundene. Folk ser at vi har hatt litt tur og at vi har lite å bidra med offensivt. Det er ikke sprudlende angrepsfotball vi driver med, selv om det var bra i en omgang mot Glimt. Det er ingen som innbiller seg at Brann kan ta medalje. I hvert fall ikke på så lite grunnlag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 22, 2016, 08:28:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 07:37:57 AM
Quote from: Spelaren on April 22, 2016, 07:31:50 AM
Det er utrolig pinlig at de så godt som alltid klarer å trekke så mye mer enn oss - er det rett og slett en absurd dårlig barneoppdragelse som har funnet sted i byen vår de siste generasjoner?


De har hatt så godt som sammenhengende medgang siden 1985, de er regjerende dobbeltmestere og de er storfavoritt til gullet i år. Klart det hjelper enormt på rekrutteringen. Hvor hadde RBK vært tilskuermessig om de hadde hatt våre resultater siste 30 år? Vi skal ikke lenger tilbake enn til høsten 2014 for å finne at Brann hadde flere tilskuere i nedrykkstriden enn RBK som tok sølv.


Jeg hører stadig små unger si at Brann suger, og de har ikke foreldre fra andre steder.


Og det er ikke bare unger. Det går jo nærmest sport i å håne Brann, og det er en del bergensere som godter seg når Brann taper.
Legg ned hele klubben!

Arnevidar

De som godter seg mest er vel folk som egentlig ikke er så interessert i fotball, og syns det er underholdende hvordan Brann påvirker sinnsstemningen til supporterne.

Davy er en tullebukk, men tror faktisk ikke han ønsker at Brann skal tape.

krøvel vellevold

Quote from: Arnevidar on April 22, 2016, 09:35:01 AM
De som godter seg mest er vel folk som egentlig ikke er så interessert i fotball, og syns det er underholdende hvordan Brann påvirker sinnsstemningen til supporterne.



Det kan nok stemme. Men hadde Brann vært en suksess på linje med RBK de siste 30 årene, kan du ta deg faen på at flere av dem hadde vært fotball-/Brann-interesserte. Suksess skaper fans/supportere i den oppvoksende generasjon. Videre suksess holder på dem. Derfor har RBK mange tilskuere.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2016, 09:27:28 AM
Og det er ikke bare unger. Det går jo nærmest sport i å håne Brann, og det er en del bergensere som godter seg når Brann taper.


Tilfeldigvis er det akkurat dei same som grin når dei ikkje får billett når me gjer det bra..

Go Up