• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Petter Puddefjord

Hvis jeg har regnet riktig må Viking ha 8434 tilskuere mot Mjøndalen i siste kamp for å tangere vårt snitt. Stemmer dette Vellevold?

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on November 02, 2015, 10:24:13 AM
Hvis jeg har regnet riktig må Viking ha 8434 tilskuere mot Mjøndalen i siste kamp for å tangere vårt snitt. Stemmer dette Vellevold?


Hvis vi snakker samlet tilskuertall til nå, så trenger de 8401 tilskuere for å ta oss igjen. Eller 8311 iflg. altomfotball.no. Det tror jeg de klarer.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Sterkt å slå VIF når vi er en divisjon under.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 02, 2015, 11:08:40 AM
Sterkt å slå VIF når vi er en divisjon under.


Legg til at VIF lenge kjempet om medalje, at de har lavere billettpriser enn oss, og at de også får flere bortesupportere på besøk enn det vi får.
Legg ned hele klubben!

Corran

Der ser du Krøvel Pris spiller ingen rolle (ikke divisjon heller for den saks skyld) ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Viking trenger 8401 (iflg. nifs.no) eller 8311 (iflg. altomfotball.no) for å tangere vårt totale publikumsoppmøte i år. Jeg tror de vil være ca 1000 for mange i dag (altså ca 9300-9400), men da vil de uansett bare slå oss med 67 på snittet. Det må være godkjent for vår del. Viking kjempet tross alt om medaljer helt til nå nylig, de kommer til å ta like mange (eller nesten like mange) poeng i eliten som vi fikk i 1.div., de har et lavere prissnitt enn oss (på partoutkort i hvert fall), osv.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

10 600 i Jåttåvågen. De slo oss.
Tren på langskudd

Nixon

Tippeligaen hadde en nedgang på 3,67 % tilskuere i år i forhold til i fjor.
Mens Obos hadde en økning på 45,5 %.

Noe sier meg at vi hadde en finger med i spillet her...
Rød makt på Hansa

Ricky

At Brann og Mjøndalen byttet plass gav overraskende lite utslag for tilskuertallene i TL. Må ha vært oppgang generelt i de to øverste divisjonene (samlet sett)?

Jose Arrogantio

Det er vel generelt mer tilskuere i TL enn OBOS, så tilvekst/frafall av klubber med relativt store tilskuertall merkes mer i OBOS enn i TL.


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

November 10, 2015, 05:35:54 AM #11962 Last Edit: November 10, 2015, 05:37:49 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!


Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 11, 2015, 15:41:16 PM


Kom igjen, Lasaron! Gi oss en liste over dine ønskede lag i Tippeligaen sånn rent publikumsmessig ;) .
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 11, 2015, 15:41:16 PM
Her er ting som tyder på at norsk fotballs popularitet er i ferd med å stige igjen.

Eliteserien: Rosenborg har enorm framgang, over 4000 i snitt i framgang. Viking, Start, Odd, Stabæk og Vålerengen har framgang. Strømsgodset også, faktisk så stor framgang at de tok ny rekord! Mjøndalen satte også ny rekord.

NB! Med forbehold om feil pga tall som ligger langt bak i tid.


Nettopp. Godset har 8 ganger hatt høyere snitt. Men det er frem t.o.m. 1975. En grunn til at de fikk fremgang er at de har utvidet stadion. Også Mjøndalen har 8 ganger hatt høyere, men ikke senere enn 1982. RBK sin fremgang skyldes vel stort sett at de i år vant gull for første gang på en stund.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 11, 2015, 15:48:51 PM
Quote from: Lasaron on November 11, 2015, 15:41:16 PM


Kom igjen, Lasaron! Gi oss en liste over dine ønskede lag i Tippeligaen sånn rent publikumsmessig ;) .


;) ;D
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Brann har solgt mer pr i dag enn ved nyttår i fjor. Kanskje ikke noen bombe med tanke på at vi skal spille en divisjon høyere, og at det i år endelig har blitt åpnet for nysalg før nyttår. Men likevel; det går oppover.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2015, 13:49:17 PM
Brann har solgt mer pr i dag enn ved nyttår i fjor. Kanskje ikke noen bombe med tanke på at vi skal spille en divisjon høyere, og at det i år endelig har blitt åpnet for nysalg før nyttår. Men likevel; det går oppover.


Jeg går ut fra at de som ikke fornyet før årets sesong nå har mistet ansienniteten sin når det gjelder ting som f.eks. cupfinalebilletter etc? Det kan jo være vi kommer dit en gang i fremtiden...
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on November 12, 2015, 14:33:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2015, 13:49:17 PM
Brann har solgt mer pr i dag enn ved nyttår i fjor. Kanskje ikke noen bombe med tanke på at vi skal spille en divisjon høyere, og at det i år endelig har blitt åpnet for nysalg før nyttår. Men likevel; det går oppover.


Jeg går ut fra at de som ikke fornyet før årets sesong nå har mistet ansienniteten sin når det gjelder ting som f.eks. cupfinalebilletter etc? Det kan jo være vi kommer dit en gang i fremtiden...


Jeg tar det som en selvfølge at de som ikke hadde i år, men skal ha neste år, er bak de som bare hadde i år for første gang og som også fornyer. Man begynner på 0. Noe annet vil være en skandale!
Tren på langskudd

Nixon

November 12, 2015, 22:15:30 PM #11971 Last Edit: November 12, 2015, 22:39:33 PM by Nixon
http://www.ba.no/jan-helge-ville-bli-den-forste-gjennom-tunnelen/s/5-8-193669

Skal si denne fyren liker å stå i kø...

De som har noen år på baken vet sikkert hvorfor jeg posten denne i billettråden!:)
Rød makt på Hansa

sydnes76

Haha bra observert! Lurer på hvor mange kamper han var på i OBOS

krøvel vellevold

Quote from: sydnes76 on November 12, 2015, 22:35:10 PM
Haha bra observert! Lurer på hvor mange kamper han var på i OBOS


Jeg observerte ham faktisk på Store Stå i år eller i fjor.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

Corran

Ja disse skandale apene som mener de har rett på billetter men ikke har de partoutkort, ikke er de medlem og ikke er de sponsorer
Stakkers tapere De kommer sikkert til å sutre en gang i framtiden også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on November 12, 2015, 23:19:19 PM


Hvis du klikker "del" så kan du velge tidspunkt å starte videoen i linken din - morgenens tips. For øvrig gjør det vondt å sjå film frå 2007-sesongen. Et folkehav av rødt, skjerf, flagg og jublende mennesker...
Gå av.

osoerli

Quote from: Spelaren on November 13, 2015, 07:22:34 AM
Quote from: Gulløl on November 12, 2015, 23:19:19 PM


Hvis du klikker "del" så kan du velge tidspunkt å starte videoen i linken din - morgenens tips. For øvrig gjør det vondt å sjå film frå 2007-sesongen. Et folkehav av rødt, skjerf, flagg og jublende mennesker...


Og rare sennepsgule draktar, kjempeidé?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: Gulløl on November 12, 2015, 23:19:19 PM
Cry me a river. 1.28 – 1.36.
https://www.youtube.com/watch?v=ik-mqixPoEM
Kjempe for noe, gråte for noe, stå fremst i en kø,  en hobby som ikke skal undervurderes.

Faen eg vil oppleve det derre en gang til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: osoerli on November 13, 2015, 11:46:10 AM
Og rare sennepsgule draktar, kjempeidé?


Vi var så fine, atte.
Gå av.

Kagain

Quote from: Nixon on November 12, 2015, 22:15:30 PM
http://www.ba.no/jan-helge-ville-bli-den-forste-gjennom-tunnelen/s/5-8-193669

Skal si denne fyren liker å stå i kø...

De som har noen år på baken vet sikkert hvorfor jeg posten denne i billettråden!:)


Det fins de som påstår at jeg skal ha en dugende hukommelse, men jeg må si at jeg bøyer meg i støvet for at dere klarer å huske slike detaljer :)

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Interessen-oker-Salget-av-sesongkort-gar-sa-det-griner-671938_1.snd

Bartefolket har solgt nesten dobbelt så mange partoutkort som oss.
Vi ligger på nivå med salget i storbyen Molde...
Rød makt på Hansa

Spelaren

God tilgang på billetter, lite forsterkninger og en litt kjedelig klubb. Det tar sikkert minst 20 år før vi slumper oss til å ha flere partoutkort enn rbk har sesongkort.
Gå av.

Nixon

Vi blir nok gruset av trønderne på tilskuertall i år. Men dersom ikke noe spesielt skjer, enten her eller andre steder, bør vi kunne ta andreplassen helt greit.
Rød makt på Hansa

Ricky

Det er vel ganske naturlig at sesongkortsalget øker merkbart de sesongene RBK kan lokke med forkjøpsrett til CL.

Synes egentlig det er litt overraskende at forskjellen mellom RBK på sitt beste og Brann på sitt verste ikke er større enn 2650 sesongkort.

krøvel vellevold

Hvordan hadde ikke salget vårt vært om vi hadde serie- og cupgull året før?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on January 15, 2016, 09:05:44 AM
Hvordan hadde ikke salget vårt vært om vi hadde serie- og cupgull året før?


Med den historien RBK har ville vi vert bortskjemt, sytete og kravstore.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on January 15, 2016, 09:41:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 15, 2016, 09:05:44 AM
Hvordan hadde ikke salget vårt vært om vi hadde serie- og cupgull året før?


Med den historien RBK har ville vi vert bortskjemt, sytete og kravstore.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Hva er det som gjør at det har blitt sånn? At det liksom er så kult for folk i området å rakke ned på Brann?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 15, 2016, 12:22:57 PM
Hva er det som gjør at det har blitt sånn? At det liksom er så kult for folk i området å rakke ned på Brann?


Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Ganske mange i bergensområdet som godter seg når Brann driter seg ut. Men ta deg faen på at de skal ha cupfinalebilletter...
Legg ned hele klubben!

dokken

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2015, 13:49:17 PM
Brann har solgt mer pr i dag enn ved nyttår i fjor. Kanskje ikke noen bombe med tanke på at vi skal spille en divisjon høyere, og at det i år endelig har blitt åpnet for nysalg før nyttår. Men likevel; det går oppover.


Kanskje vel så interessant er at vi har solgt flere enn ved nyttår 2013/14 - en liten måned ETTER Norling-signeringen.

- Før jul 2013 skulle vi selge Messias i Rikard Norling. Den gangen hadde vi et begredelig salg frem til han ble ansatt tidlig i desember. Så reddet han salget. Men likevel, vi selger enda mer nå enn hva vi gjorde den gangen, sier Algerøy.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Billettsalg-Nilsen-selger-mer-enn-Norling-670932_1.snd

Det er litt interessant, for den gang mener jeg å huske at Brann (RBH) benektet at det var mange som boikottet partoutkort som følge av Skarsfjord-forlengelsen. Bare 50-60 stykker, sa de. Det var nok en hvit løgn.

Lasaron

Quote from: dokken on January 15, 2016, 15:12:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2015, 13:49:17 PM
Brann har solgt mer pr i dag enn ved nyttår i fjor. Kanskje ikke noen bombe med tanke på at vi skal spille en divisjon høyere, og at det i år endelig har blitt åpnet for nysalg før nyttår. Men likevel; det går oppover.


Kanskje vel så interessant er at vi har solgt flere enn ved nyttår 2013/14 - en liten måned ETTER Norling-signeringen.

- Før jul 2013 skulle vi selge Messias i Rikard Norling. Den gangen hadde vi et begredelig salg frem til han ble ansatt tidlig i desember. Så reddet han salget. Men likevel, vi selger enda mer nå enn hva vi gjorde den gangen, sier Algerøy.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Billettsalg-Nilsen-selger-mer-enn-Norling-670932_1.snd

Det er litt interessant, for den gang mener jeg å huske at Brann (RBH) benektet at det var mange som boikottet partoutkort som følge av Skarsfjord-forlengelsen. Bare 50-60 stykker, sa de. Det var nok en hvit løgn.


Tror du kan droppe "hvit".
Tren på langskudd

Torvanger

Det skulle bare mangle at ikke RBK scorer stort på p-kort, ferske gullvinnere som de er. Brann må nok bruke dette året på å gjenvinne tilliten. Brann har uansett en veldig stor andel "sikre billettkjøpere", som i hovedsak blir utgjort av de frafalne p-kortinnehaverne.


krøvel vellevold

Det viser seg nok en gang at når Stadion har mange solgte billetter på en kamp - eller utsolgt for den saks skyld - så kommer folk faktisk på kampen også. Dette i motsetning til f.eks. Molde som kan ta gull foran utsolgt stadion, men det likevel er 2000 billettkjøpere som ikke kommer på kampen.
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Fra artikkelen:
"Hadde vi vunnet serie og cup, hadde nok vi doblet det antallet Rosenborg har solgt."

fordi Bergen og Brann er egentlig større klubb men dårligere styrt slik at vi ikke vinner serier og cuper, eller at det er så stort for Brann å vinne serie og cup mens forventet at Rosenborg gjør det.
Kanskje begge deler.

Petter Puddefjord

Ja, hvor mange blir det mot Odd? 16000?

Falkman

Quote from: Petter Puddefjord on March 15, 2016, 14:11:08 PM
Ja, hvor mange blir det mot Odd? 16000?


det er helt urealistisk.  blir overrasket om det kommer over 13000.

Gamleørn

Tror det kommer rundt 12000 mot Odd.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Go Up