• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

huleste

http://m.brann.no/news/id/1e0mxyf8l3k5p1agr61lnizxcr

Vi burde klare å slå Viking på tilskuertall i år. Og vi burde få til bra tilskuertall på søndag.

Torvanger

Krøvel, er det noe indikasjon på antall solgte billetter til Brann - SIL?

Spelaren

Ved hjelp av dotcount og litt flittig bruk av snip tool i windows er noen utgangspunkttall klare.
Frydenbø (minus fritt setevalg på nedre A samt det som vanligvis mangler på bataljonsfeltet) + seksjonene F til og med O på gamle sitte + BT-C, D og E : 3401 i skrivende stund.

Deretter må almenningen legges til (finner ingen måte å få fram billettinfo om denne), VIP-losjene og det som eventuelt er tilgjengelig på BT-B og BT-F. Prøve å logge inn via BT med abonnentlogin men kart med ledig/opptatt kom ikkje opp. Kapasitet på BT-B er 1046 og BT-F 331 ifølge dotcount. Til sist må free seating på P og nedre A, ståfeltet foran gamle sitte samt bortetribunen legges til.

Ren gjetning.
GÃ¥ av.

dokken

http://www.brann.no/latest-news/article/1em2o4j9qn0uz14tnjry3r4zdn/title/billettsalget-til-sarpsborg-kampen-har-startet

Honnør til Brann for lave priser (200/100) på cupkampen. Og p-kortinnehavere kan kjøpe for 100. Veldig bra.

Synes også det er bra at man stenger av deler av tribunene, slik at folk blir mer samlet. Kommer neppe mer enn maks 5-6000 på 4. rundekamp en onsdag kveld. Men stemningen kan likevel bli bra!

Spelaren

Voksen kr 200
Honnør kr 50

Dette er jo en avleggs, og ikkje minst helt på trynet, ordning. Er det noen som har betalingsevne så er det dagens pensjonister :) .
GÃ¥ av.

Herman1

Quote from: Spelaren on June 15, 2015, 14:16:34 PM
Voksen kr 200
Honnør kr 50

Dette er jo en avleggs, og ikkje minst helt på trynet, ordning. Er det noen som har betalingsevne så er det dagens pensjonister :) .


Tja. Det er endel minstepensjonister der ute, og jeg kan tenke meg at det er flere av dem som løser billett enn pensjonister fra "fiffen", om du vil.

Student-moderasjoner, derimot, later det til å være lite av.

Corran

Quote from: Spelaren on June 15, 2015, 14:16:34 PM
Voksen kr 200
Honnør kr 50

Dette er jo en avleggs, og ikkje minst helt på trynet, ordning. Er det noen som har betalingsevne så er det dagens pensjonister :) .

Honnør er vel også for de som er uføretrygdet?
Og ja mange pensjonister med god råd men skal love deg at det er vel så mange som lever på minstepensjon og sliter

Forresten så ser eg det skal komme egen mail til de som har partoutkort som har link til billetter til 100 kroner. Denne har ikke jeg mottatt Noen andre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1


Over 11.000 billetter er solgt pr. nå, fredag ettermiddag:

http://www.brann.no/news/article/liejixryagoe1c8743yqkax9a/title/over-11000-billetter-solgt

Er det forresten noen som har gått til innkjøp av dette "Brann-kortet"?
Ser prisene er noe redusert i forhold til ordinær pris.

Får lese meg opp på hva Brannkortet egentlig er for noe, og hva det koster.

Corran

Var det ikke det alle med partoutkort skulle få før sesongen i fjor, men det ble utsatt så det ble et midlertidig kort som vi har enda
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

stigh

Noen som vet når billettene til Bærum - brann kommer ut?

Torvanger


Nixon

Brann har god tradisjon for å svikte når det kommer ekstra folk. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: Nixon on June 22, 2015, 20:10:28 PM
Brann har god tradisjon for å svikte når det kommer ekstra folk. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.


Ikke i flere av sesongen fra 99 til MIM i 2008. Brann er visstnok et høstlag også. Mange myter ute og går

dokken

Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

Lasaron

July 06, 2015, 09:41:24 AM #11816 Last Edit: July 06, 2015, 09:45:11 AM by Lasaron
Quote from: dokken on July 06, 2015, 08:23:21 AM
Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

kan være en ok idé så lenge jeg, og de jeg sitter med, er garantert å verken bli våt, få sol i øynene, og ikke har dårligere vinkel enn min faste plass. Alt dette uansett hvor sent jeg kommer til kampen.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on July 06, 2015, 09:41:24 AM
Quote from: dokken on July 06, 2015, 08:23:21 AM
Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

kan være en ok idé så lenge jeg, og de jeg sitter med, er garantert å verken bli våt, få sol i øynene, og ikke har dårligere vinkel enn min faste plass. Alt dette uansett hvor sent jeg kommer til kampen.


Men det er jo en grunn til at man har differensierte priser. Man betaler for bedre plasser. Hvis det hadde vært fritt frem å sitte hvor man ville, så hadde det jo ikke holdt at noen betalte 200 kr for like gode plasser som andre betaler 350 kr. for.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2015, 09:53:48 AM
Quote from: Lasaron on July 06, 2015, 09:41:24 AM
Quote from: dokken on July 06, 2015, 08:23:21 AM
Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

kan være en ok idé så lenge jeg, og de jeg sitter med, er garantert å verken bli våt, få sol i øynene, og ikke har dårligere vinkel enn min faste plass. Alt dette uansett hvor sent jeg kommer til kampen.


Men det er jo en grunn til at man har differensierte priser. Man betaler for bedre plasser. Hvis det hadde vært fritt frem å sitte hvor man ville, så hadde det jo ikke holdt at noen betalte 200 kr for like gode plasser som andre betaler 350 kr. for.


En annen måte å si det på.
Tren på langskudd

dokken

Jeg ville i hvert fall stengt BT-tribunen på slike kamper. Ingen grunn til å bruke ressurser på vakter og boder fordi 200 personer e.l. har kort der.

De kan få tilbud om å sitte på SPV. Det er objektivt sett langt bedre plasser, og det er god plass til dem der. Kan umulig skjønne at noen ville sagt nei til det.

Nixon

Quote from: dokken on July 06, 2015, 11:56:50 AMDe kan få tilbud om å sitte på SPV. Det er objektivt sett langt bedre plasser, og det er god plass til dem der. Kan umulig skjønne at noen ville sagt nei til det.


Problemet er ikke at folk i svingene skal si nei til å bli flyttet til bedre plasser på langsidene, men at de som har betalt mye mer for langside-plassene skal føle seg lurt. En enslig kamp gjør kanskje ikke så mye, men det bør ikke bli en vane.

For Brann skal være forsiktig med å gå for kortsiktig gevinst når det gjelder billetter og publikum. Det har f.eks. vært såpass mange kampanjer de siste par sesongene for å få flere på kamp, at folk i realiteten taper penger på å kjøpe partoutkort. Det kan slå dårlig ut senere.
Rød makt på Hansa

Herman1

July 06, 2015, 12:56:20 PM #11821 Last Edit: July 06, 2015, 13:01:22 PM by Herman1
SÃ¥nn.

Da har jeg gjort min "borgerplikt" og kjøpt billett.

Har ikke fått svar fra Algerøy vedrørende dette "Brannkortet".
Selger ikke klubben disse i år? Virker rimelig praktisk, så lenge teknologien virker, vel å merke.

Edit: P.S. Hva er saken med Felt B i svingen til BT-tribunen?
Har aldri opplevd å kunne kjøpe billetter der; setene er alltid merket i "rødt".

https://tickethour.no/brann-ww/seatingPlan.html?idProduct=747#toolbar

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2015, 09:53:48 AM
Quote from: Lasaron on July 06, 2015, 09:41:24 AM
Quote from: dokken on July 06, 2015, 08:23:21 AM
Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

kan være en ok idé så lenge jeg, og de jeg sitter med, er garantert å verken bli våt, få sol i øynene, og ikke har dårligere vinkel enn min faste plass. Alt dette uansett hvor sent jeg kommer til kampen.


Men det er jo en grunn til at man har differensierte priser. Man betaler for bedre plasser. Hvis det hadde vært fritt frem å sitte hvor man ville, så hadde det jo ikke holdt at noen betalte 200 kr for like gode plasser som andre betaler 350 kr. for.


Er prisene så voldsomt differensierte da?

Det ser ut som at "standardprisen" for de fleste tribunene er kr. 300, og at man har rabbatterte bill. først og fremst på Frydenbø-tribunen, type 200 kr.

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on July 06, 2015, 13:06:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2015, 09:53:48 AM
Quote from: Lasaron on July 06, 2015, 09:41:24 AM
Quote from: dokken on July 06, 2015, 08:23:21 AM
Blir nok meget glissent igjen på Stadion i kveld, ja. Skal vi anslå 6700 betalende og 4500 reellt til stede?

Men TV2 kan jo bare ta dette trikset, så blir det fullt hus og stormende jubel:

http://www.bt.no/100Sport/friidrett/Her-avslores-jukset-Diamond-League-manipulerte-TV-bildene-563614_1.snd

Seriøst: Jeg mener fortsatt at det er en god ide å samle publikum litt på de (aller fleste) kampene det er lite folk. Vi så i Sarpsporg-kampen at stemningen kan være ok selv med veldig lite folk, så lenge de sitter/står samlet. Når 4000 er spredd rundt hele banen, blir det vanskelig å koke.

kan være en ok idé så lenge jeg, og de jeg sitter med, er garantert å verken bli våt, få sol i øynene, og ikke har dårligere vinkel enn min faste plass. Alt dette uansett hvor sent jeg kommer til kampen.


Men det er jo en grunn til at man har differensierte priser. Man betaler for bedre plasser. Hvis det hadde vært fritt frem å sitte hvor man ville, så hadde det jo ikke holdt at noen betalte 200 kr for like gode plasser som andre betaler 350 kr. for.


Er prisene så voldsomt differensierte da?

Det ser ut som at "standardprisen" for de fleste tribunene er kr. 300, og at man har rabbatterte bill. først og fremst på Frydenbø-tribunen, type 200 kr.


200 - 325. Hadde blitt feil om de som har betalt 200 skulle få sitte på de samme plassene som de som hadde betalt 325.
Legg ned hele klubben!

dokken



Quote
200 - 325. Hadde blitt feil om de som har betalt 200 skulle få sitte på de samme plassene som de som hadde betalt 325.


Sånn er det jo i realiteten i dag også. Man kan kjøpe ståbillett på Bataljonen-feltet og sette seg på en av de mange dyrere, ledige plassene lenger oppe. Tror det er veldig vanlig - hvorfor stå nede i hjørnet når det er ledig lenger oppe? Poenget er jo at når det er så få folk som det stort sett er i år, blir setenummeret helt uviktig. Det finnes alltid ledige plasser på alle felt.

Der jeg sitter, er prisen egentlig 325 kroner. Tror svært få faktisk betaler det.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 06, 2015, 14:18:41 PM


Quote
200 - 325. Hadde blitt feil om de som har betalt 200 skulle få sitte på de samme plassene som de som hadde betalt 325.


Sånn er det jo i realiteten i dag også. Man kan kjøpe ståbillett på Bataljonen-feltet og sette seg på en av de mange dyrere, ledige plassene lenger oppe. Tror det er veldig vanlig - hvorfor stå nede i hjørnet når det er ledig lenger oppe? Poenget er jo at når det er så få folk som det stort sett er i år, blir setenummeret helt uviktig. Det finnes alltid ledige plasser på alle felt.

Der jeg sitter, er prisen egentlig 325 kroner. Tror svært få faktisk betaler det.


Men man legger ikke opp til at alle skal gjøre det.
Legg ned hele klubben!

Paldan

Er stor fare for dårlige følelser og redusert partoutkortsalg om Brann undergraver sin egen kampanje for å selge partout tidlig. Om det viser seg å være billigere å kjøpe enkeltbilletter til akkurat samme sete, vil i alle fall jeg gjøre det. Enkel matematikk. Med hyppige tilbud på kompisbilletter til 100 kr, holder det med én kompis med partout, så går man hele sesongen for 1600 kr...

Nixon

Rød makt på Hansa


Klaus_Brann

Klassisk det ja. Best å tie det ned. La oss evt. rykke opp før vi begynner med entusiasme igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1


Mon tro hvordan en evt. spennende opprykks-gysare med Brann i en av hovedrollene vil influere på bilettsalget.
Gir vi fremdeles faen, eller får vi øynene opp for at en pot. opprykks-fest kan være spennende?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


dokken


krøvel vellevold

Quote from: dokken on August 11, 2015, 09:46:21 AM


Det stilte dobbelt så mange Brann-supportere i Bærum og Ski, som det �sane trekker på sine hjemmekamper...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Det er gode værmeldinger til i morgen kveld. Klipp fra BA:

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Jeg tipper på 14.000 imorgen. På kampdagen selges det for 2000 billetter og etter oppdateringen igår og frem til imorgen tidlig kan det fort gå unna med 3000 billetter til. Det er mangen gjenger som bestiller dagen før.

dokken

10.000 nå. Har vel styringsfart til 12-13.000. Får håpe de fleste av de faktisk møter.

http://www.brann.no/news/article/1asyza4zefwql1rxjcroh4vcxe/title/na-er-det-solgt-10000-billetter

Torvanger


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Petter Puddefjord

Værmeldingen er god. Det blir mobilisering i kveld og utover morgendagen. Mitt tips: 14289. Noen bedre?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on August 11, 2015, 13:57:44 PM


Det er vel plass til begge �sane-supporterne på bortefeltet.
GÃ¥ av.

Gulløl

August 11, 2015, 15:47:28 PM #11843 Last Edit: August 11, 2015, 15:54:21 PM by Gulløl
Når det er solgt 1000 nye billetter frå lunch tider i går til lunchtider i dag og det er omtrent 1 ¼ døgn igjen til kamp tror jeg på følgende ytterligere salg til kampstart:

En veldig optimistisk prognose men ikke helt umulig: 10000 + 3000= 13000
En middels optimistisk prognose: 10000 + 2200= 12200
En pessimistisk prognose om salget siste døgn ikke hever seg neste døgn: 10000 + 1500= 11500

Så da smeller jeg til med et et tips på en plass i intervallet 12000 - 12500.

Om Pettter Puddefjord og Torvanger sitt tips på at vi ser 14-tallet slår til skal jeg fjerne min fyldige hårmanke og anlegge Torvanger-sveis for da må Brann sette rekord på billettsalg siste døgn i nyere tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Det er ikke uvanlig at Brann selger 2-3000 på kampdagen når været er bra. Jeg spår lange køer ved billettlukene. 14-15.000, ok 14.500 er mitt endelige tips.

Gulløl

August 12, 2015, 12:13:03 PM #11845 Last Edit: August 12, 2015, 12:15:40 PM by Gulløl
Den siste meldingen fra Algerøy i går til BA var at de passerte 10000 tirsdag ettermiddag i 15-16 tida. Skal Brann ha sjanse for å passere 12000 i dag bør de på dette tidspunkt ha passert 11000. Ingen melding fra Brann om dette enda. Muligheten for å kjøpe kompisbilletter til 99 kr var slutt kl.12 i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Jeg tror det er solgt ca 11000 nå.

Jeg finner ca 2800 ledig på setekartene. I tillegg kan man tippe på 200 ledige på Frydenbø nedre A (ca 300 solgte?) 600 ledige på Bataljonens ståfelt (ca 400 solgte?), 500 ledige på ståfeltet foran gamle sitte (0 solgte?), 300 ledige på BT-E (aner ikke om det er ute av salg eller utsolgt), 900 ledige (ca 200 solgte?) på BT-B som vel bare er åpent for ansatte og spilleres familier, 500 ledige (ca 500 solgte?) på øvre del av Allmenningen (disse ser "utsolgt" ut på setekartet, men er ikke for åpent nettsalg), 300 ledige på VIP (ca 400 solgte?) og 500 ledige på bortefeltet (ca 350 solgte?). Totalt er dette da 6600 ledige av en kapasitet på 17686. Da er det solgt ca 11000. Det er mulig BT-B og BT-E er bedre besatt, siden de andre feltene på BT er bortimot utsolgt.

Verd å merke seg er at det er kun på BT og SpV + felt O på Søndre det ser ut til å være solgt mer enn normalt. På de andre tribunene/feltene er det omtrent like glissent som ellers.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann.no:

"Som Brann.no skrev i går, så er interessen for kampen god. Det er solgt 1000 nye billetter det siste døgnet, og målet om å få minst 12.000 innenfor stadionportene til avspark klokken 19.00 i morgen kveld står ved lag.

En årsak er at vi kjører kompisbilletter til 99 kroner."



Dette høres veldig rart ut. Pris betyr jo ikke noe.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Det var solgt over 12000 billetter kl. 13.30. Holder fremdeles på mitt tips: 14289. Det ventes at mange kjøper de siste timene før kampstart.

http://www.brann.no/news/article/o1i2he66zwzx1ud96tic3pkl6/title/det-blir-folksomt-pa-stadion-i-kveld

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up