• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

dokken

Quote from: Gulløl on May 11, 2015, 23:11:45 PM
http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.


Bra det - men jeg også vil gjerne se den full før jeg tror det. La merke til at RBKs Tove Dyrhaug ble intervjuet om den store interessen for RBK for tiden - de hadde 17.000 lørdag og er nesten utsolgt 16. mai. Da sa hun at det hun var mest glad for, var at tilskuerne faktisk VAR på Lerkendal. Med andre ord - at de ikke er spøkelsestilskuere, som de fleste norske klubber opererer med.

Det samme tenker jeg. Jeg vil mye heller ha 14.000 som er til stede, enn 16.000 "betalende" tilskuere, der tusenvis seter står ledige fordi de er solgt som bedriftspakker eller annet jippo.

Hittil har Brann hatt et snitt på rundt 5000 til stede på hjemmekampene. Klarer vi 15.000 til stede 16, mai er det en helt annen verden enn vi har blitt vant til.

Gulløl

May 12, 2015, 09:26:48 AM #11652 Last Edit: May 12, 2015, 09:30:36 AM by Gulløl
I fjor hadde Brann en kampanje til 16 mai kampen til klubbene i fotballkretsen der barn kunne komme inn for 75 kr billettene. Vet ikke om det er noe tilsvarende i år eller en annen type kampanje. Sp.Vest er uvanlig tidlig utsolgt og B og F(endefeltene) på BT er lukket for vanlig salg. Så en eller flere kampanjer er det nok.

Uansett ser det ut som 16 mai kampen i år lever sitt eget liv, uavhengig av fremmøte på de tre første kampene som ser ut til å hatt et snitt litt under 5000. Nå kan det se ut som at 15000 fremmøte kan være innen rekkevidde. Altså det er 10000 som har "gitt blaffen" å gå på Stadion i de tre første kampene. Kan være at 16 mai da vet en at det kommer mye folk, stemningen er god og tradisjonen skal følges.

I fjor passerte salget 12000 på foremiddagen 13 mai. Fra den foremiddagen og videre mot kampstart ble det solgt litt over 5000 billetter til slik at det havnet på 17032 til slutt. Regner en ut fra 3 1/3 døgn var døgnsalget på snitt 1500 i den perioden.

Selv med noe mindre døgnsalg en i fjor kan det gå mot at Gorm melder 12000 solgte i morgen kveld.
Brann kan skape en selvforsterkende hype med jevnlig oppdatering av tilskuertall på hjemmeside, media og ikke minst på sosiale medier. Plutselig skal "alle" på Stadion, en flott mekanisme om en får den til å rulle.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Men taper vi 4-1 i kveld, skal det bli spennende å se hvor mange som kommer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 12, 2015, 08:40:43 AM
Quote from: Gulløl on May 11, 2015, 23:11:45 PM
http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.


Bra det - men jeg også vil gjerne se den full før jeg tror det. La merke til at RBKs Tove Dyrhaug ble intervjuet om den store interessen for RBK for tiden - de hadde 17.000 lørdag og er nesten utsolgt 16. mai. Da sa hun at det hun var mest glad for, var at tilskuerne faktisk VAR på Lerkendal. Med andre ord - at de ikke er spøkelsestilskuere, som de fleste norske klubber opererer med.

Det samme tenker jeg. Jeg vil mye heller ha 14.000 som er til stede, enn 16.000 "betalende" tilskuere, der tusenvis seter står ledige fordi de er solgt som bedriftspakker eller annet jippo.

Hittil har Brann hatt et snitt på rundt 5000 til stede på hjemmekampene. Klarer vi 15.000 til stede 16, mai er det en helt annen verden enn vi har blitt vant til.


Skulle nå bare mangle at tilskuerne kommer når de har hatt en helt hinsides åpning på sesongen. Og faktisk var nesten 90 % av de som kjøpte billett faktisk på kampene våre i fjor - selv om vi rykket ned. MFK som tok gull hadde mye lavere %.
Legg ned hele klubben!

dokken

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:38:19 AM
Quote from: dokken on May 12, 2015, 08:40:43 AM
Quote from: Gulløl on May 11, 2015, 23:11:45 PM
http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.


Bra det - men jeg også vil gjerne se den full før jeg tror det. La merke til at RBKs Tove Dyrhaug ble intervjuet om den store interessen for RBK for tiden - de hadde 17.000 lørdag og er nesten utsolgt 16. mai. Da sa hun at det hun var mest glad for, var at tilskuerne faktisk VAR på Lerkendal. Med andre ord - at de ikke er spøkelsestilskuere, som de fleste norske klubber opererer med.

Det samme tenker jeg. Jeg vil mye heller ha 14.000 som er til stede, enn 16.000 "betalende" tilskuere, der tusenvis seter står ledige fordi de er solgt som bedriftspakker eller annet jippo.

Hittil har Brann hatt et snitt på rundt 5000 til stede på hjemmekampene. Klarer vi 15.000 til stede 16, mai er det en helt annen verden enn vi har blitt vant til.


Skulle nå bare mangle at tilskuerne kommer når de har hatt en helt hinsides åpning på sesongen. Og faktisk var nesten 90 % av de som kjøpte billett faktisk på kampene våre i fjor - selv om vi rykket ned. MFK som tok gull hadde mye lavere %.


Ja, var bra oppmøte i fjor høst (ikke på våren). Drama trekker folk.

Men hittil i år har vi et betalende snitt på 7600, og jeg nekter å tro at det har vært mer enn 5000 i snitt i reellt oppmøte. Med andre ord har bare 65 prosent av dem med billett faktisk møtt.

Når man i tillegg vet at 5000 har p-kort, er tallene enda verre: Forrige kamp var det altså 2000 solgte i "løssalg". Man må jo nesten regne med at de 2000 faktisk møter, siden de har kjøpt kun til denne kampen.

I så fall var det bare 2500 av 5000 p-kortinnehavere som gadd å møte. 50% holdt seg vekke, av forskjellige årsaker. (Jeg var selv bortreist, men lånte vekk kortet, så det var i bruk).

Poenget mitt er at jeg synes Brann har hatt helt OK tilskuertall så langt i sesongen. Men oppmøtet har vært skrekkelig.

Herman1

Quote from: dokken on May 12, 2015, 11:23:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:38:19 AM
Quote from: dokken on May 12, 2015, 08:40:43 AM
Quote from: Gulløl on May 11, 2015, 23:11:45 PM
http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.


Bra det - men jeg også vil gjerne se den full før jeg tror det. La merke til at RBKs Tove Dyrhaug ble intervjuet om den store interessen for RBK for tiden - de hadde 17.000 lørdag og er nesten utsolgt 16. mai. Da sa hun at det hun var mest glad for, var at tilskuerne faktisk VAR på Lerkendal. Med andre ord - at de ikke er spøkelsestilskuere, som de fleste norske klubber opererer med.

Det samme tenker jeg. Jeg vil mye heller ha 14.000 som er til stede, enn 16.000 "betalende" tilskuere, der tusenvis seter står ledige fordi de er solgt som bedriftspakker eller annet jippo.

Hittil har Brann hatt et snitt på rundt 5000 til stede på hjemmekampene. Klarer vi 15.000 til stede 16, mai er det en helt annen verden enn vi har blitt vant til.


Skulle nå bare mangle at tilskuerne kommer når de har hatt en helt hinsides åpning på sesongen. Og faktisk var nesten 90 % av de som kjøpte billett faktisk på kampene våre i fjor - selv om vi rykket ned. MFK som tok gull hadde mye lavere %.


Ja, var bra oppmøte i fjor høst (ikke på våren). Drama trekker folk.

Men hittil i år har vi et betalende snitt på 7600, og jeg nekter å tro at det har vært mer enn 5000 i snitt i reellt oppmøte. Med andre ord har bare 65 prosent av dem med billett faktisk møtt.

Når man i tillegg vet at 5000 har p-kort, er tallene enda verre: Forrige kamp var det altså 2000 solgte i "løssalg". Man må jo nesten regne med at de 2000 faktisk møter, siden de har kjøpt kun til denne kampen.

I så fall var det bare 2500 av 5000 p-kortinnehavere som gadd å møte. 50% holdt seg vekke, av forskjellige årsaker. (Jeg var selv bortreist, men lånte vekk kortet, så det var i bruk).

Poenget mitt er at jeg synes Brann har hatt helt OK tilskuertall så langt i sesongen. Men oppmøtet har vært skrekkelig.


Gikk ikke Sportsklubben over til å offentliggjøre antall oppmøtte supportere for en sesong siden, -eller to?
Istedenfor antall solgte billetter.

Har man gått bort fra dette igjen da.

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on May 12, 2015, 12:26:06 PM
Quote from: dokken on May 12, 2015, 11:23:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:38:19 AM
Quote from: dokken on May 12, 2015, 08:40:43 AM
Quote from: Gulløl on May 11, 2015, 23:11:45 PM
http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.


Bra det - men jeg også vil gjerne se den full før jeg tror det. La merke til at RBKs Tove Dyrhaug ble intervjuet om den store interessen for RBK for tiden - de hadde 17.000 lørdag og er nesten utsolgt 16. mai. Da sa hun at det hun var mest glad for, var at tilskuerne faktisk VAR på Lerkendal. Med andre ord - at de ikke er spøkelsestilskuere, som de fleste norske klubber opererer med.

Det samme tenker jeg. Jeg vil mye heller ha 14.000 som er til stede, enn 16.000 "betalende" tilskuere, der tusenvis seter står ledige fordi de er solgt som bedriftspakker eller annet jippo.

Hittil har Brann hatt et snitt på rundt 5000 til stede på hjemmekampene. Klarer vi 15.000 til stede 16, mai er det en helt annen verden enn vi har blitt vant til.


Skulle nå bare mangle at tilskuerne kommer når de har hatt en helt hinsides åpning på sesongen. Og faktisk var nesten 90 % av de som kjøpte billett faktisk på kampene våre i fjor - selv om vi rykket ned. MFK som tok gull hadde mye lavere %.


Ja, var bra oppmøte i fjor høst (ikke på våren). Drama trekker folk.

Men hittil i år har vi et betalende snitt på 7600, og jeg nekter å tro at det har vært mer enn 5000 i snitt i reellt oppmøte. Med andre ord har bare 65 prosent av dem med billett faktisk møtt.

Når man i tillegg vet at 5000 har p-kort, er tallene enda verre: Forrige kamp var det altså 2000 solgte i "løssalg". Man må jo nesten regne med at de 2000 faktisk møter, siden de har kjøpt kun til denne kampen.

I så fall var det bare 2500 av 5000 p-kortinnehavere som gadd å møte. 50% holdt seg vekke, av forskjellige årsaker. (Jeg var selv bortreist, men lånte vekk kortet, så det var i bruk).

Poenget mitt er at jeg synes Brann har hatt helt OK tilskuertall så langt i sesongen. Men oppmøtet har vært skrekkelig.


Gikk ikke Sportsklubben over til å offentliggjøre antall oppmøtte supportere for en sesong siden, -eller to?
Istedenfor antall solgte billetter.

Har man gått bort fra dette igjen da.



Man oppgir solgte billetter. Det er dette som oppgis på Stadion og som kommer i avisen. Reelt fremmøte er noe man oppgir i kvartalrapporter og årsmeldingen.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

SPV har visst kjøpt opp 1000 billetter på "sin" tribune for å gi vekk. Dette forklarer vel hvorfor den er utsolgt. Spennende å se hvor mange ledige seter det blir der..
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: Brannfrelst on May 12, 2015, 19:15:25 PM
SPV har visst kjøpt opp 1000 billetter på "sin" tribune for å gi vekk. Dette forklarer vel hvorfor den er utsolgt. Spennende å se hvor mange ledige seter det blir der..


Og ikke er det utsolgt heller. Kun Allmenningen. Ikke vip'ene.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: Brannfrelst on May 12, 2015, 19:15:25 PM
SPV har visst kjøpt opp 1000 billetter på "sin" tribune for å gi vekk. Dette forklarer vel hvorfor den er utsolgt. Spennende å se hvor mange ledige seter det blir der..


Tenkte det var noe slik ja. Flott gjort av Sp.Vest men fare for at mange billetter ikke blir brukt, men de setene hadde sikkert uansett vært tomme.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Kjapp titt på billettkartet viser at det er solgt en del billetter også i dag. På de synlige feltene vil jeg anslå at 6-700 seter er solgt siden i går. Så har det vel gått noen på ståfeltet og free seating også.

Med andre ord nærmer vi oss nok 11.000, muligens med litt hjelp fra en bank. Men så lenge det går unna opp mot 1000 for dagen frem til kampstart, ligger vi bra an til 14-15.000 i hvert fall. Det skal være nok til en uoffisiell rekord for 1. divisjon. Det er bare å pushe på venner og kjente.

Dessverre var nok ikke kveldens kamp noen stor reklame for å se Obos-liga på Stadion, men det er 16., det er kamp mot striler og nå må vel ketchupeffekten gi oss en skikkelig festkamp snart?

Gulløl

Nest-Sotra meldte på sin hjemmeside i går at strilefeltet er utsolgt. Vet ikke hva de har drukket jeg, for i dag er det fremdeles mulig å kjøpe billetter på bortefeltet R og S.

http://www.nestsotra.no/strilefeltet-utsolgt-mot-brann/

Men er det nesten utsolgt de mener er det kanskje på tide at Brann åpner felt P for strilene også, om det er slik at det hittil har vært sperret for salg på dette feltet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 13, 2015, 13:19:44 PM #11663 Last Edit: May 13, 2015, 13:47:52 PM by Gulløl
http://www.brann.no/news/article/1gqklrt3oourc159tdfnwg69tw/title/na-er-det-solgt-12000-billetter

12 000 billetter solgt onsdag 13.mai kl.13.

Holder salget fra i fjor nesten helt nøyaktig. I fjor meldte Brann 13 mai kl.12 at det var 12 000 solgte.

Så salget går over all forventning. I fjor endte vi opp med 17 032 til slutt.

BA og BT har enda ikke fokusert på det gode billett salget som gjør at vi minimum ser 16 tallet og kanskje også 17 tallet. For å være en Obos klubb er det sensasjonelt. Vi gruser rekorden for tilskueroppmøte på nivå 2 i Norge der den forrige rekorden er 12 340. Kampen ble spilt 25 september 1980, Brann mot Haugar.

Klipp fra historie delen på Brann.no:
Og oppholdet i 2. divisjon ble kort. I praksis var opprykket sikret flere runder før slutt da nærmeste rival, Haugar, ble slått 1-0 på Stadion foran 12 340 tilskuere. Brann endte på 34 poeng, seks foran Haugar, som også rykket opp etter kvalik.

Noen vil kanskje mene at Start har rekorden på 13 329 fra 2008. Men det var gratis adgang til alle i den kampen. Så det var "juks" i rekordsammenheng og bør ikke regnes med.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 13, 2015, 13:19:44 PM
http://www.brann.no/news/article/1gqklrt3oourc159tdfnwg69tw/title/na-er-det-solgt-12000-billetter

12 000 billetter solgt onsdag 13.mai kl.13.

Holder salget fra i fjor nesten helt nøyaktig. I fjor meldte Brann 13 mai kl.12 at det var 12 000 solgte.

Så salget går over all forventning. I fjor endte vi opp med 17 032 til slutt.

BA og BT har enda ikke fokusert på det gode billett salget som gjør at vi minimum ser 16 tallet og kanskje også 17 tallet. For å være en Obos klubb er det sensasjonelt. Vi gruser rekorden for tilskueroppmøte på nivå 2 i Norge der den forrige rekorden er 12 340. Kampen ble spilt 25 september 1980, Brann mot Haugar.

Klipp fra historie delen på Brann.no:
Og oppholdet i 2. divisjon ble kort. I praksis var opprykket sikret flere runder før slutt da nærmeste rival, Haugar, ble slått 1-0 på Stadion foran 12 340 tilskuere. Brann endte på 34 poeng, seks foran Haugar, som også rykket opp etter kvalik.

Noen vil kanskje mene at Start har rekorden på 13 329 fra 2008. Men det var gratis adgang til alle i den kampen. Så det var "juks" i rekordsammenheng og bør ikke regnes med.


Men hvor skal grensen gå for "juks". Hadde det kostet 1 krone, hadde det vært greit da?
Legg ned hele klubben!

dokken


Gulløl

Jubel på Sotra, de har fått 100 ekstrabilletter fra Brann.

http://www.nestsotra.no/plass-til-100-striler-til/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 13, 2015, 14:39:35 PM
Jubel på Sotra, de har fått 100 ekstrabilletter fra Brann.

http://www.nestsotra.no/plass-til-100-striler-til/


Frykter det kan bli mye strilepakk i grønt rundt omkring på hele Stadion. Folk som aldri har vært på Nest-kamp før, men DENNE skal de på...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hadde vært fint om Brann kunne slått til med en knallkamp nå når det kommer så mange, slik at disse får lyst til å komme igjen. Alle disse "gidd bare gå hvis alt er perfekt"-folkene som kommer på 16/5, vil jo alle love seg selv at de aldri skal gå på Stadda igjen hvis vi har spilt dårlig.

Når det er sagt, så vil jeg ta opp en myte. Og det er at når det er 17000 på Stadda 16/5, så er det 10000 som aldri ellers er på kamp. Det tror jeg er feil. For å ta det litt banalt: Hvis Brann har ti kamper på rad med 7000 tilskuere, så er det ikke de samme 7000 hver gang. 4000 er gjerne på alle, og så er det kanskje 10000 som er på 1-9 av disse 10 kampene, og som utgjør de 3000 andre på hver kamp. Med andre ord; kanskje 14000 forskjellige mennesker totalt. Men på 16/5 går alle de som går på noen få utvalgte kamper. Noen velger gjerne åpningen, avslutningen og 16/5. Andre velger noen utvalgte motstandere - og 16/5. Men "alle" disse går 16/5. Men selvsagt er det gjerne også noen som kun går 16/5.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2015, 15:51:28 PM
Hadde vært fint om Brann kunne slått til med en knallkamp nå når det kommer så mange, slik at disse får lyst til å komme igjen. Alle disse "gidd bare gå hvis alt er perfekt"-folkene som kommer på 16/5, vil jo alle love seg selv at de aldri skal gå på Stadda igjen hvis vi har spilt dårlig.

Når det er sagt, så vil jeg ta opp en myte. Og det er at når det er 17000 på Stadda 16/5, så er det 10000 som aldri ellers er på kamp. Det tror jeg er feil. For å ta det litt banalt: Hvis Brann har ti kamper på rad med 7000 tilskuere, så er det ikke de samme 7000 hver gang. 4000 er gjerne på alle, og så er det kanskje 10000 som er på 1-9 av disse 10 kampene, og som utgjør de 3000 andre på hver kamp. Med andre ord; kanskje 14000 forskjellige mennesker totalt. Men på 16/5 går alle de som går på noen få utvalgte kamper. Noen velger gjerne åpningen, avslutningen og 16/5. Andre velger noen utvalgte motstandere - og 16/5. Men "alle" disse går 16/5. Men selvsagt er det gjerne også noen som kun går 16/5.


Fra tidlig 90-tall til år 2000 gikk jeg alltid på 16.mai. I tillegg gikk jeg på 2-5 andre kamper i året alt etter hva som passet seg der og da i forhold til mye og mangt. Er sikkert slik med mange.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 13, 2015, 15:54:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2015, 15:51:28 PM
Hadde vært fint om Brann kunne slått til med en knallkamp nå når det kommer så mange, slik at disse får lyst til å komme igjen. Alle disse "gidd bare gå hvis alt er perfekt"-folkene som kommer på 16/5, vil jo alle love seg selv at de aldri skal gå på Stadda igjen hvis vi har spilt dårlig.

Når det er sagt, så vil jeg ta opp en myte. Og det er at når det er 17000 på Stadda 16/5, så er det 10000 som aldri ellers er på kamp. Det tror jeg er feil. For å ta det litt banalt: Hvis Brann har ti kamper på rad med 7000 tilskuere, så er det ikke de samme 7000 hver gang. 4000 er gjerne på alle, og så er det kanskje 10000 som er på 1-9 av disse 10 kampene, og som utgjør de 3000 andre på hver kamp. Med andre ord; kanskje 14000 forskjellige mennesker totalt. Men på 16/5 går alle de som går på noen få utvalgte kamper. Noen velger gjerne åpningen, avslutningen og 16/5. Andre velger noen utvalgte motstandere - og 16/5. Men "alle" disse går 16/5. Men selvsagt er det gjerne også noen som kun går 16/5.


Fra tidlig 90-tall til år 2000 gikk jeg alltid på 16.mai. I tillegg gikk jeg på 2-5 andre kamper i året alt etter hva som passet seg der og da i forhold til mye og mangt. Er sikkert slik med mange.


Nettopp. Og da er det litt tilfeldig hvilke de andre kampene er, men 16/5 er bankers.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2015, 15:25:12 PM
Quote from: Gulløl on May 13, 2015, 14:39:35 PM
Jubel på Sotra, de har fått 100 ekstrabilletter fra Brann.

http://www.nestsotra.no/plass-til-100-striler-til/


Frykter det kan bli mye strilepakk i grønt rundt omkring på hele Stadion. Folk som aldri har vært på Nest-kamp før, men DENNE skal de på...


Ser ut som du kan få rett i det:

http://www.nestsotra.no/strilefeltet-utsolgt-mot-brann/

"I tillegg kommer det til å bli mye grønt å se ellers på stadion også. En etter en kommer strilene til å kle av seg ytterjakken og reise seg i sin grønne trøye utover i kampen."
Ballen skal fremover!

Gulløl

Quote from: Henki on May 13, 2015, 16:14:48 PM
"I tillegg kommer det til å bli mye grønt å se ellers på stadion også. En etter en kommer strilene til å kle av seg ytterjakken og reise seg i sin grønne trøye utover i kampen."


Når vi gjør slikt på hjemmetribunen på Haugesund Stadion klikker det for vaktene og fråden står rundt munnen på de og de truer med å kaste oss ut.

Nei her må en øke beredskapen og ta lærdom av hendelsene under den forrige strilekrigen for 250 år siden. Forslår at hele tirsdags-gjengen stiller som ekstravakter.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


ostraume

Fy satan så latterlig. Algerøy må gå.

Her er forresten ikke fnugg av ironi. Dette er dårlig håndverk, dårlig omdømmebygging og en håpløs skjønnsutøvelse. Når det kommer en liten jente med 60 brødposer så gir du ut den billetten i steden for å drite ut deg selv og klubben på den måten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det er noe med at han sier det står godt nok på posen. Det gjør det, helt enkelt og greit, ikke. Han kan ikke kategorisk nekte å kvittere ut billetter når det er mange ledige igjen, og samtidig si at det står godt nok på posen.
Tren på langskudd

krakra

Jeg ble faktisk forbannet over dette. Det er kanskje ikke store saken, men fy faen for en oppvisning i grenseløs arroganse, uredelighet og elendig dømmekraft. Hva hadde det kostet Brann å gi fyren disse billettene, i henhold til det som står på brødposen? Ingen verdens ting! Istedenfor så driter han ut seg selv og klubben


ostraume

Vibeke J fikk og muligheten til å redde inn fadesen, men driter seg like loddrett ut. Arroganse og dårlig dømmekraft døde visst ikke med Bruun-exit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bærtur

Selvfølgelig skulle de hatt billetter. Det er ikke det fnugg av tvil om. Kanskje man kunne nektet de dersom det oppstod en ekstraordinær hendelse slik som billettene til Lyn- og Viking-kampen i 2007. Men vi er ikke i nærheten av den samme etterspørselen på 16. mai. Her nekter Brann å gi ut billetter for å tjene kanskje noen tusenlapper ekstra totalt.. Hvor mange er det som samler på Brannbrødposer egentlig? Det kan ikke samlet sett være snakk om mange billettene.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 13, 2015, 19:00:17 PM
Vibeke J fikk og muligheten til å redde inn fadesen, men driter seg like loddrett ut. Arroganse og dårlig dømmekraft døde visst ikke med Bruun-exit.

Overraskende. Hadde inntrykk av henne som en mer folkelig, ydmyk og jordnær type.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 13, 2015, 19:53:38 PM #11680 Last Edit: May 13, 2015, 20:10:27 PM by Gulløl
Her må styreleder Eivind Lunde griper inn når konstituert daglig leder Vibeke Johannesen og salgssjef-privat Dag Frode Algerøy takler dette på en så dårlig måte. Dette gir Brann mye dårlig reklame, bare se hvordan det koker i kommentatorfeltet i BT i tillegg til her på forumet. Mulig at de ikke såg for seg dette presseoppslaget og reaksjonene, men det er ikke for sent å snu. I fjor fikk alle med brødposer sine billetter, det ble likevel ikke utsolgt
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gladiporno

Som jeg skrev i en annen tråd så har Brann ingen rett til å nekte mannen billettene han har krav på. Algerøy og Johannessen bør ta seg tid til å kikke litt på Markedsføringsloven innimellom.

Bærtur

Quote from: gladiporno on May 13, 2015, 20:02:15 PM
Som jeg skrev i en annen tråd så har Brann ingen rett til å nekte mannen billettene han har krav på. Algerøy og Johannessen bør ta seg tid til å kikke litt på Markedsføringsloven innimellom.


Nei hvorfor skal han det? Han er jo så flink og underviser på Bedriftsøkonomisk Institutt og greier og greier... I markedsføring (stemmer ikke det...?).....
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

albert

May 13, 2015, 20:26:00 PM #11683 Last Edit: May 13, 2015, 20:41:53 PM by albert
Siterer tidligere artikkel fra brann.no

"Johannesen presiserer at alle bedrifter som samarbeider med Brann er med på å bidra til utviklingen av at lokale spillere får muligheten til å bli profiler på Stadion.

- Ved å kjøpe Brannbrødet støtter supporterne Brann ved å kjøpe en vare som de likevel skal ha. Samtidig kan kjøperne samle på brødposene som de kan bytte til billetter til Branns hjemmekamper, forteller hun.

I 2013 var inntektene fra salget av Brannbrødet på 350 000 kroner. Dette beløpet har tidligere vært over en halv million, og pengene bidrar virkelig! Denne uken spilte Branns guttelag semifinale i NTF U16-turneringen i Trondheim, deres videre utvikling støttes blant annet av salget av Brannbrødet i Branns distrikt."

Så er det slik behandling kjøperne får er det skammelig!

gladiporno

Quote from: Bærtur on May 13, 2015, 20:17:25 PM
Quote from: gladiporno on May 13, 2015, 20:02:15 PM
Som jeg skrev i en annen tråd så har Brann ingen rett til å nekte mannen billettene han har krav på. Algerøy og Johannessen bør ta seg tid til å kikke litt på Markedsføringsloven innimellom.


Nei hvorfor skal han det? Han er jo så flink og underviser på Bedriftsøkonomisk Institutt og greier og greier... I markedsføring (stemmer ikke det...?).....


Bestemmelsene i markedsføringsloven er normalt pensum for faget rettslære på videregående. Sikkert for lavt nivå for Algerøy til at han skulle bry seg.

vekkreist

Algerøy har alltid vært en klovn ....

Men er ganske overrasket over Vibeke sin holdning.. (lært vel mye av RBH tenker eg)

Gulløl

60 personer har reagert negativt i kommentatorfeltet til BT på hvordan Brann har håndtert denne saken.
0 personer har reagert positivt på Brann sin håndtering i samme kommentatorfelt, det eneste var èn som reagerte på at BT slo det opp.
Kommentatorfeltet stenger kl.23, det skal Brann være glad for. Folk er jævla forbanna.
Brann har hatt mulighet til å legge seg flat men 4 timer etter at artikkelen er lagt ut er det enda ikke gjort.
Snakk om negativ reklame. Markedsavdelingen i Brann må nok jobbe noen tusen timer for å kompensere for dette.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nå syns jeg ikke at Brann håndterte dette så veldig godt. Men det er en liten storm i et vannglass etter min mening. Jeg tror at hovedgrunnen til oppstusset er inntrykket av at det stod en liten jente i Brannbutikken med posene, mens det i virkeligheten var faren. Hadde det vært bilde av kun faren tror jeg ikke at det hadde blitt like mange sinte kommentarer.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Brann gjør denne saken enormt mye større ved å ikke vise skjønn når det kommer på trykk at de har bommet totalt. Det er bare å legge seg flat her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

http://www.brann.no/club-values

I tilfelle de trenger en påminnelse. For en flause. Her sliter man med å få nok folk på tribunene og så skal man dikte opp grunner til at en ikkje vil oppfylle lovnadene sine.
Gå av.

Xminator

Jeg tror ærlig talt den neste daglige lederen kan ta på seg oppgavene til Algerøy og spare Brann for noen kroner i lønn...

Xminator

For øvrig blir det ikke fullt og de 6 billettene kunne man fint gitt bort. Nå får vi håpe en av klubbens losje-leiere tar affære og sørger for at jenten får gå på fotballkamp.

Kirk

Quote from: Nixon on May 13, 2015, 22:34:21 PM
Nå syns jeg ikke at Brann håndterte dette så veldig godt. Men det er en liten storm i et vannglass etter min mening. Jeg tror at hovedgrunnen til oppstusset er inntrykket av at det stod en liten jente i Brannbutikken med posene, mens det i virkeligheten var faren. Hadde det vært bilde av kun faren tror jeg ikke at det hadde blitt like mange sinte kommentarer.


Må si meg enig med Nixon her. Og faren kjøpte faktisk billetter, så den stakkers lille jenten skal  jo få gå på Stadion. Reglene ble vel også laget den gang det faktisk var knapphet på billetter. Så håper jeg tråden kan handle om antall solgte billetter igjen snart . . .

Frykter skadefryden til tusenvis av striler uten fotballinteresse hvis Brann går på en smell her. Vekker til live vonde minner om Tommy Sulen og sydvester fra de vonde 90-årene . . .

Larsendos

Noen kompiser av meg har akkurat bestilt billetter til bortefeltet, på brann.no (Felt R/S). Hvordan er dette mulig når Nest/Sotra på sine hjemmesider melder at "Strilefeltet" er utsolgt?

Gulløl

Quote from: Larsendos on May 14, 2015, 11:30:11 AM
Noen kompiser av meg har akkurat bestilt billetter til bortefeltet, på brann.no (Felt R/S). Hvordan er dette mulig når Nest/Sotra på sine hjemmesider melder at "Strilefeltet" er utsolgt?


Om du leser litt lenger oppe i tråden ser du hvorfor. Nest-Sotra fikk 100 ekstra billetter i går, dette har også stått på klubbens hjemmeside.
http://www.nestsotra.no/plass-til-100-striler-til/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ingen ting er som når Algerøy ligger paddeflat ;). Eller er det bare flat ?
Uansett dette måte bare komme. Håper de har tatt lærdom.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-legger-seg-flat-etter-ulovlig-markedsforing-536583_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gladiporno

Quote from: Kirk on May 14, 2015, 10:28:44 AM
Quote from: Nixon on May 13, 2015, 22:34:21 PM
Nå syns jeg ikke at Brann håndterte dette så veldig godt. Men det er en liten storm i et vannglass etter min mening. Jeg tror at hovedgrunnen til oppstusset er inntrykket av at det stod en liten jente i Brannbutikken med posene, mens det i virkeligheten var faren. Hadde det vært bilde av kun faren tror jeg ikke at det hadde blitt like mange sinte kommentarer.


Må si meg enig med Nixon her. Og faren kjøpte faktisk billetter, så den stakkers lille jenten skal  jo få gå på Stadion. Reglene ble vel også laget den gang det faktisk var knapphet på billetter.


Problemet er at Brann med sin håpløse håndtering bryter markedsføringsloven og selvfølgelig også skader klubbens omdømme. For øvrig helt utrolig at voksne mennesker som jobber med salg ikke kjenner til de enkleste prinsippene i hva som er villedende markedsføring. Jeg lærte det på videregående.

Ser at de legger seg flat nå, noe de burde gjort med en gang når familiemannen kom.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-legger-seg-flat-etter-ulovlig-markedsforing-536583_1.snd

Spelaren

Legger seg flat, men påstår fortsatt at teksten kan "tolkes". Og nei, 16.mai-kampen blir ikkje utsolgt hver gang.
Gå av.

krøvel vellevold

På Frydenbø utenom billigfeltet og ståfeltet er det solgt 2589. Tipper vi 300 (av 502) på billigfeltet og 400 (av 700?) på ståfeltet, så er det solgt 3289 på Frydenbø.

Søndre utenom billigfeltet og bortefeltet er det solgt 2379. Det står at billigfeltet er stengt, så jeg vet ikke om det er utsolgt eller bare stengt for salg. Men kanskje det er der Nest har fått sine 100 ekstra? Uansett er det solgt 849 på bortefeltet. Og da kan man anta at det er solgt 3328 på Søndre.

På BT utenom hjørnefeltene B og F er det solgt 2414. Om B og F er utsolgt eller stengt er heller ikke godt å vite. Uansett brukes vel B til Branns ansatte og spilleres familier og denslags, så vi kan vel uansett regne med 200 her. Og da er det solgt 2614 på BT.

På SpV er det 2563 plasser tilknyttet allmenningen. Disse er utsolgt. Videre er det 1029 plasser tilknyttet restaurantene. Jeg vet ikke om disse er blant dem man omtaler som "utsolgt". I tillegg har man ca 700 plasser tilknyttet losjene oppunder taket. Hvis vi tipper 500 av restaurantplassene og 300 av VIP-plassene er solgt, så er det solgt 3363 på SpV.

Da skal det være solgt 12594 nå.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 14, 2015, 15:15:49 PM #11699 Last Edit: May 14, 2015, 15:17:38 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 14, 2015, 14:38:45 PM
Da skal det være solgt 12594 nå.


Tror vi har solgt noe mer. Billigfeltet på Frydenbø(nedre A) er forlengst utsolgt så der kan du plusse på 200.

Ser en på nyhetsmeldingene fra Brann i fjor passerte vi 12000 rundt lunsjtider 12 mai, det samme skjedde i år. Da stod det også at det var 200 billetter igjen på store stå og om salgs takten er omtrent lik der som i fjor tror jeg at det nå er maks 150 billetter igjen, slik at en kan plusse på 150 til solgt.

Så er det ståfeltet T. Sikkert ikke så mye solgt men la oss anta 150.

Summert(ditt tall avrundet): 12600+200+150+150= 13100

Om en anslår på en annen måte. I fjor ble det i snitt solgt 1500 siste dagene og det er en ikke så langt unna siste par tre dagene heller. Om en er litt forsiktig og anslår 1300 siden lunsj i går(noen timer over 1 døgn) blir det summert: 12000+1300= 13300

Kan ligge enda litt høyere, men en plass mellom 13000 og 13500 er det nok solgt nå slik jeg vurderer det. Tror det passerer 14000 i morgen rundt lunch pluss minus noen timer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up