• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2015, 19:16:38 PM
Totalbom på tilskuertipset mitt denne gang.

Men hvor mange var reelt inne? Kan ikke ha vært 5000 engang. Toppen 2000 på SpV, kanskje 500 på BT, toppen 1000 på Søndre. Frydenbø er vanskelig å bedømme siden jeg står der selv, men neppe mer enn 1500. Var det 5000 inne, var det max.


Omtrent 50 % av partoutkortene ble brukt altså.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Skandale og skandale, jeg kunne spasere rett inn på en tom dass etter kampen, i fjor måtte jeg stått i kø.

Ehm, joda, forferdelig oppmøte, forstod tegningen når jeg gikk in på en bybane som var akkurat like full som på en hvilken som helst hverdag 17:30 før kampen.

Gulløl

Skuffende salg på litt over 7000 og skuffende fremmøte på rundt 5000. Men ganske ventet ut fra følgende faktorer:

- TV sendt på en kanal de fleste har tilgang til gratis.
- Langhelg start.
- Regn, surt og kaldt.
- Dårlige prestasjoner og skuffelser i det siste som har senket engasjementet ytterligere fra et allerede lavt nivå.
- Ikke kompisbilletter til 99 kr som i forrige kamp.
- Lite markedsføring av kampen og lite media oppmerksomhet.
- Dårlig fremmøte avler ytterligere dårligere fremmøte. De som går for å oppleve mye folk og stor stemning får Obosligaen midt i trynet. Velkommen til virkeligheten og "O-boss ligaen".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Corran

Tror største problemet med denne kampen for de som kanskje eller ville kommet er tidspunktet.
De fleste slutt jobb i fire tiden og er ikke hjemme før rundt fem allerede der begynner det å bli knapt med tid. Når det i tillegg er fridag i morgen så må de fleste også handle inn mat til morgendagen og da er det plutselig veldig mye stress når kampen i tillegg går på gratis kanal
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det er klart at tidspunktet er ubeleilig for mange. Men det er ikke verre enn at mange flere kunne klart det med litt planlegging. Jeg handlet f.eks. i går slik at jeg skulle slippe i dag. Det kreves ikke akkurat Mensa-medlemskap for å kunne planlegge litt...
Rød makt på Hansa

Corran

Hvor mange gidder å planlegge for en kamp som går gratis på tv etter det de har vist de siste kampene???
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on May 01, 2015, 00:07:11 AM
Hvor mange gidder å planlegge for en kamp som går gratis på tv etter det de har vist de siste kampene???


Nettopp. Vi som faktisk gidder å løfte en finger for å få sett et svakt Brann spille på tidspunkt som ikke er helt perfekte, teller bare noen få tusen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on April 30, 2015, 09:13:36 AM
Klokken 18 på en arbidsdag som det i tillegg er fridag/helligdag dagen etter skaper problemer. Mange som må ut og handle til morgendagen da butikkene er stengt og da blir det litt kort tid når man er hjemme i 5 tiden og skal være på staddaen kl 6


Dette, pluss langhelg og godt vær bidro nok til det begredelige tilskuertallet i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 30, 2015, 23:57:39 PM
Det er klart at tidspunktet er ubeleilig for mange. Men det er ikke verre enn at mange flere kunne klart det med litt planlegging. Jeg handlet f.eks. i går slik at jeg skulle slippe i dag. Det kreves ikke akkurat Mensa-medlemskap for å kunne planlegge litt...


Det er for de som bryr seg. De som ikke bryr seg voldsomt legger ikke opp handlingen sin etter når Brann spiller.
18.00 på en hverdag er for tidlig, det blir bare stress. Man må legge til rette for massene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

De jeg går med hadde andre planer, og det var umulig å få andre med selv om de ville fått det gratis.
Tren på langskudd

Northside

Kampstart klokken 18:00 er virkelig elendig. Bare én time seinere ville hatt stor betydning for folk. Jeg merket selv at det ble uvanlig stressende etter jobb for å rekke kampen. De fleste som jobber på kontor er vel ferdig 16:00 eller 17:00, da skal du være passe dedikert for å droppe alt av forpliktelser i hverdagen for å gå direkte på Brann Stadion etter jobb.

Dessverre må de fleste ta hensyn til unger og familie rett etter jobb, da blir Brann nedprioritert, spesielt med en slik tidsklemme.

Håper en vakker dag at NFF kunne lagt til rette for supportere som ønsker å gå på kamp. Ta hensyn til oss fremfor TV-seere...

Klaus_Brann

Ja, den timen ekstra til å trekke pusten og la middagen synke kunne hjulpet ganske bra på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2015, 19:16:38 PM
Totalbom på tilskuertipset mitt denne gang.

Men hvor mange var reelt inne? Kan ikke ha vært 5000 engang. Toppen 2000 på SpV, kanskje 500 på BT, toppen 1000 på Søndre. Frydenbø er vanskelig å bedømme siden jeg står der selv, men neppe mer enn 1500. Var det 5000 inne, var det max.


Er redd du har vært for positiv i anslagene her. Jeg talte raskt over hvor mange det var på Søndre, og kom til ca 400 (!). Du kan jo selv studere denne Osdals bilder fra kampen. Det er ikke snakk om 1000 på Søndre.

Det skremmende med det er at det faktisk er solgt en del p-kort på denne siden. Og dette er de mest "trofaste" tilskuerne, det vil si mange som har hatt samme sete i tiår. Den gruppen fornyer kanskje p-kortet, men er drit lei og prioriterer sofa/hytte/middag fremfor å møte på kampen.

Totalt tror jeg det var under 4000 inne på Stadion i går. Mine anslag:

Søndre: 400
BT: 400
SPV: 1200
Hansa: 1700
= 3700

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 01, 2015, 18:20:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2015, 19:16:38 PM
Totalbom på tilskuertipset mitt denne gang.

Men hvor mange var reelt inne? Kan ikke ha vært 5000 engang. Toppen 2000 på SpV, kanskje 500 på BT, toppen 1000 på Søndre. Frydenbø er vanskelig å bedømme siden jeg står der selv, men neppe mer enn 1500. Var det 5000 inne, var det max.


Er redd du har vært for positiv i anslagene her. Jeg talte raskt over hvor mange det var på Søndre, og kom til ca 400 (!). Du kan jo selv studere denne Osdals bilder fra kampen. Det er ikke snakk om 1000 på Søndre.

Det skremmende med det er at det faktisk er solgt en del p-kort på denne siden. Og dette er de mest "trofaste" tilskuerne, det vil si mange som har hatt samme sete i tiår. Den gruppen fornyer kanskje p-kortet, men er drit lei og prioriterer sofa/hytte/middag fremfor å møte på kampen.

Totalt tror jeg det var under 4000 inne på Stadion i går. Mine anslag:

Søndre: 400
BT: 400
SPV: 1200
Hansa: 1700
= 3700


Kan være. Men tror det var flere enn 1200 på SpV. Tribunen har plass til 4300, og det var nå minst en tredel opptatt der. Husk at det sitter en del oppunder taket også.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det var og bra fullt på Hansa. Meir enn 1700. Kanskje 2700 i alle fall. Einig med dei som tippar det var rundt 5000 på kamp.

Forsåvidt ikkje overraskande at det var gamle hovedtribunen som var færraste folk på.mdet var trass alt langhelg, då prioriterer nok mange folk å reisa på hyttetur o.l. Noko eg ser på dom naturleg.

krøvel vellevold

Salget ligger så og si likt med forrige gang. Men været er meldt bedre i morgen, så det er vel håp om at det kanskje kan komme nærmere 8000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ut til at det blir omtrent det samme som sist. Jeg tipper 7400.
Legg ned hele klubben!

Miller

mitt tips er 7250.

Var solgt 6400 i 15 tiden i dag. Veldig lave tall

Finfin respons

Via tv-lyden fikk jeg følelsen av at det var fin og ekte stemning på stadion mot Ulf. Dumt å bo borte. Savner stadionfølelsen.
Kanskje.

krøvel vellevold

Quote from: Finfin respons on May 09, 2015, 20:22:04 PM
Via tv-lyden fikk jeg følelsen av at det var fin og ekte stemning på stadion mot Ulf.


Takket være elendig dommer og "forsanger" på fire og et halvt år.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Forsangeren var kveldens høydepunkt etter strafferedningen.
Gå av.

Klaus_Brann

Stemningen var elendig i dag inntil forsangeren gjorde sitt inntreden. Fantastisk trøkk da;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dokken

Så også kampen på tv, denne gang (bortreist). Det som slår meg, er spesielt hvor tom Gamle Sitte er. Det er jo tribunen der det i alle år har vært flest trofaste p-kortinnehavere, av typen som har gått på Stadion i 40 år. Som Krøvel sier - nå var det MAKS 500 på hele tribunen - trolig enda færre.

Skulle likt å vite hvor mange som har kort på denne tribunen, det virker som om det er folk som rett og slet ikke prioriterer Brann lenger. Det rimer litt med slik jeg opplever holdningene til Norling: Mens "supporterne" bak mål fortsatt ikke har snudd seg mot ham, er det veldig mange av det eldre siteplassfolket som var fly forbannet på svensken i fjor og rasende over at han fikk fortsette. De er ikke typen som reiser seg og roper "Norling må gå!", men de slutter å gå på Stadion.

Når det er sagt: tv-bildene fra VIF - Stabæk var (for norsk fotball) mye mer skremmende. At det ikke kommer mange for å se en kamp på nivå 2, er ikke noe nytt. Men at det neppe var mer enn 3500-4000 mennesker reellt til stede på toppoppgjør og lokaloppgjør i Oslo, er jo fullstendig galskap.

Ser VIF nå syter over at kampen gikk lørdag. Jo da, men det gjorde RBK - LSK også, og der var det nesten 17.000 betalende (og det så ut som om oppmøtet var i den duren også).

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 10, 2015, 10:17:09 AM
Så også kampen på tv, denne gang (bortreist). Det som slår meg, er spesielt hvor tom Gamle Sitte er. Det er jo tribunen der det i alle år har vært flest trofaste p-kortinnehavere, av typen som har gått på Stadion i 40 år. Som Krøvel sier - nå var det MAKS 500 på hele tribunen - trolig enda færre.

Skulle likt å vite hvor mange som har kort på denne tribunen, det virker som om det er folk som rett og slet ikke prioriterer Brann lenger. Det rimer litt med slik jeg opplever holdningene til Norling: Mens "supporterne" bak mål fortsatt ikke har snudd seg mot ham, er det veldig mange av det eldre siteplassfolket som var fly forbannet på svensken i fjor og rasende over at han fikk fortsette. De er ikke typen som reiser seg og roper "Norling må gå!", men de slutter å gå på Stadion.

Når det er sagt: tv-bildene fra VIF - Stabæk var (for norsk fotball) mye mer skremmende. At det ikke kommer mange for å se en kamp på nivå 2, er ikke noe nytt. Men at det neppe var mer enn 3500-4000 mennesker reellt til stede på toppoppgjør og lokaloppgjør i Oslo, er jo fullstendig galskap.

Ser VIF nå syter over at kampen gikk lørdag. Jo da, men det gjorde RBK - LSK også, og der var det nesten 17.000 betalende (og det så ut som om oppmøtet var i den duren også).


Men det blir noe annet når man har fått en helt vanvittig start på sesongen. Hadde sikkert ikke slitt med tomme tribuner vi heller med de resulatene.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on May 10, 2015, 11:29:31 AM
Quote from: dokken on May 10, 2015, 10:17:09 AM
Så også kampen på tv, denne gang (bortreist). Det som slår meg, er spesielt hvor tom Gamle Sitte er. Det er jo tribunen der det i alle år har vært flest trofaste p-kortinnehavere, av typen som har gått på Stadion i 40 år. Som Krøvel sier - nå var det MAKS 500 på hele tribunen - trolig enda færre.

Skulle likt å vite hvor mange som har kort på denne tribunen, det virker som om det er folk som rett og slet ikke prioriterer Brann lenger. Det rimer litt med slik jeg opplever holdningene til Norling: Mens "supporterne" bak mål fortsatt ikke har snudd seg mot ham, er det veldig mange av det eldre siteplassfolket som var fly forbannet på svensken i fjor og rasende over at han fikk fortsette. De er ikke typen som reiser seg og roper "Norling må gå!", men de slutter å gå på Stadion.

Når det er sagt: tv-bildene fra VIF - Stabæk var (for norsk fotball) mye mer skremmende. At det ikke kommer mange for å se en kamp på nivå 2, er ikke noe nytt. Men at det neppe var mer enn 3500-4000 mennesker reellt til stede på toppoppgjør og lokaloppgjør i Oslo, er jo fullstendig galskap.

Ser VIF nå syter over at kampen gikk lørdag. Jo da, men det gjorde RBK - LSK også, og der var det nesten 17.000 betalende (og det så ut som om oppmøtet var i den duren også).


Men det blir noe annet når man har fått en helt vanvittig start på sesongen. Hadde sikkert ikke slitt med tomme tribuner vi heller med de resulatene.


Men engen har jo startet sesongen relativt bra de også?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on May 10, 2015, 11:34:33 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 10, 2015, 11:29:31 AM
Quote from: dokken on May 10, 2015, 10:17:09 AM
Så også kampen på tv, denne gang (bortreist). Det som slår meg, er spesielt hvor tom Gamle Sitte er. Det er jo tribunen der det i alle år har vært flest trofaste p-kortinnehavere, av typen som har gått på Stadion i 40 år. Som Krøvel sier - nå var det MAKS 500 på hele tribunen - trolig enda færre.

Skulle likt å vite hvor mange som har kort på denne tribunen, det virker som om det er folk som rett og slet ikke prioriterer Brann lenger. Det rimer litt med slik jeg opplever holdningene til Norling: Mens "supporterne" bak mål fortsatt ikke har snudd seg mot ham, er det veldig mange av det eldre siteplassfolket som var fly forbannet på svensken i fjor og rasende over at han fikk fortsette. De er ikke typen som reiser seg og roper "Norling må gå!", men de slutter å gå på Stadion.

Når det er sagt: tv-bildene fra VIF - Stabæk var (for norsk fotball) mye mer skremmende. At det ikke kommer mange for å se en kamp på nivå 2, er ikke noe nytt. Men at det neppe var mer enn 3500-4000 mennesker reellt til stede på toppoppgjør og lokaloppgjør i Oslo, er jo fullstendig galskap.

Ser VIF nå syter over at kampen gikk lørdag. Jo da, men det gjorde RBK - LSK også, og der var det nesten 17.000 betalende (og det så ut som om oppmøtet var i den duren også).


Men det blir noe annet når man har fått en helt vanvittig start på sesongen. Hadde sikkert ikke slitt med tomme tribuner vi heller med de resulatene.


Men engen har jo startet sesongen relativt bra de også?


Absolutt. Men RBKs åpning er hinsides. For øvrig helt enig i at VIF selvsagt burde hatt mye mer publikum i et toppoppgjør og lokaloppgjør mot Stabæk.
Legg ned hele klubben!

Kirk

Spent på hvor mange som kommer på 16. mai. Etter de første kampene å dømme kan vi slite med å runde 10 000.  :-[

krøvel vellevold

Det var visst såvidt over 4500 reelt fremmøtte på Stadion lørdag.
Legg ned hele klubben!

dokken

Alle må gå-kampanjen mobiliserer i hvert fall:

https://www.facebook.com/allemaagaapaakamp

Nå er vi lei av glisne tribuner på Brann Stadion! Lørdag er det 16. mai, lokaloppgjør mot Nest og meldt fint vær. Hvis ikke tribunene fylles da, gjør de det aldri. Ikke minst skal vi sette ny rekord for tilskueroppmøte på nivå 2 i Norge. Såvidt vi har funnet ut er rekorden 12.430, Brann - Haugar i 1980. Lørdag bør vi klare minst 14.000 på Stadion, helst enda flere. Men da må vi drive en aktiv kampanje i sosiale medier og dra med oss dem som har sluttet å gå på Stadion.

Kan Krøvel bekrefte muligheten for rekord? Det er i hvert fall det høyeste tallet for Brann på nivå 2 i moderne tid (dvs etter 1960), men er det andre i Norge som har hatt høyere?

Utmedsnolken

hadde ikke vif over 12400 en eneste gang da de var nede?
"og der snubler Sæternes igjen"

dokken

Har googlet litt, og funnet:

Start-MK i 2001 med 10500 tilskuere

Tenkte Rosenborg muligens hadde hatt gode tall i 1978, men dengang ei:
http://www.rbkmedia.no/statistikk/sesonger.php?Sesong=1978

5300 mot Strindheim det høyeste, eller rundt 2000 på de fleste kampene!

Hva med VIFs sesong i 1997? Da vant de overlegent med 70-21 i målforskjell, og jeg husker de hadde 17.000 på cupkamp mot oss. Men hadde de over 12.000 i serien? Jeg tviler, men er ikke bombesikker. Finner ikke tall på det.

Andre kandidater?

dokken

VIFs snitt i 1. divisjon 1997 var 4300. Det var i cupen det kom mye folk.

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1769208/tittel/cupnostalgi-fra-1997

Gulløl

Høyeste tilskuertall VIF hadde i 1997 var 9164.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 11, 2015, 10:23:41 AM
Har googlet litt, og funnet:

Start-MK i 2001 med 10500 tilskuere

Tenkte Rosenborg muligens hadde hatt gode tall i 1978, men dengang ei:
http://www.rbkmedia.no/statistikk/sesonger.php?Sesong=1978

5300 mot Strindheim det høyeste, eller rundt 2000 på de fleste kampene!

Hva med VIFs sesong i 1997? Da vant de overlegent med 70-21 i målforskjell, og jeg husker de hadde 17.000 på cupkamp mot oss. Men hadde de over 12.000 i serien? Jeg tviler, men er ikke bombesikker. Finner ikke tall på det.

Andre kandidater?


Start hadde 13329 i 2008. Gratis adgang selvsagt.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Då er det nesten som om Start-kampen ikkje tel i denne samanhengen..

Kjell249

I Krøvel sine publikumsestimater før sesongen så var vel 16 mai lagt inn med 16 000 tilskuere hvis jeg husker riktig, så da blir det vel slik... Krøvel kan dette med estimater.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dokken

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 11:35:35 AM
Quote from: dokken on May 11, 2015, 10:23:41 AM
Har googlet litt, og funnet:

Start-MK i 2001 med 10500 tilskuere

Tenkte Rosenborg muligens hadde hatt gode tall i 1978, men dengang ei:
http://www.rbkmedia.no/statistikk/sesonger.php?Sesong=1978

5300 mot Strindheim det høyeste, eller rundt 2000 på de fleste kampene!

Hva med VIFs sesong i 1997? Da vant de overlegent med 70-21 i målforskjell, og jeg husker de hadde 17.000 på cupkamp mot oss. Men hadde de over 12.000 i serien? Jeg tviler, men er ikke bombesikker. Finner ikke tall på det.

Andre kandidater?


Start hadde 13329 i 2008. Gratis adgang selvsagt.

Hm. Mulig at Start må få ha rekorden, da. Tross gratis adgang. Men det tallet må vi klare å slå lørdag - med betalende tilskuere. Her er det bare å mobilisere! Jeg vil se fulle tribuner i hvert fall på en kamp denne sesongen. (Håper selvsagt at det skal koke på viktige kamper på høsten også, men er ikke så veldig optimistisk på at det kommer til å skje).

dokken

Tittet litt på billettkartet til 16. mai-kampen. Det positive er at det ser ganske lovende ut. Tipper at det er solgt 9-10.000 allerede.

Vanskelig å si, fordi flere felt er tilsynelatende helt utsolgt - men det er trolig fordi Brann ikke har åpnet dem for salg. Gjelder f.eks hele SPV og de ytterste feltene på BT.

Men uansett er det langt tettere mellom opptatte seter enn det har vært i kampene hittil. Nå gjelder det å få spredd budskapet om at folk må kjøpe før de beste plassene forsvinner. Får vi en hype, så koker det fort opp i denne byen.

I_Medgang_Og_Motgang

Siden det har vært så glissent oppmøte hittil, blir det da buing på 16.mai når tallet leses opp uansett hvor mange som er inne?
Success is temporary, loyalty is forever

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on May 11, 2015, 11:57:35 AM
I Krøvel sine publikumsestimater før sesongen så var vel 16 mai lagt inn med 16 000 tilskuere hvis jeg husker riktig, så da blir det vel slik... Krøvel kan dette med estimater.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 11, 2015, 13:32:02 PM
Tittet litt på billettkartet til 16. mai-kampen. Det positive er at det ser ganske lovende ut. Tipper at det er solgt 9-10.000 allerede.

Vanskelig å si, fordi flere felt er tilsynelatende helt utsolgt - men det er trolig fordi Brann ikke har åpnet dem for salg. Gjelder f.eks hele SPV og de ytterste feltene på BT.

Men uansett er det langt tettere mellom opptatte seter enn det har vært i kampene hittil. Nå gjelder det å få spredd budskapet om at folk må kjøpe før de beste plassene forsvinner. Får vi en hype, så koker det fort opp i denne byen.


Men er det ikke noen "grønne seter" innimellom på SpV? Mener det var det hin dagen - noe som tyder på at det faktisk er bortimot utsolgt på den tribunen. Ikke bare stengt.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 11, 2015, 19:27:36 PM #11643 Last Edit: May 11, 2015, 19:38:07 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 17:49:50 PM
Men er det ikke noen "grønne seter" innimellom på SpV? Mener det var det hin dagen - noe som tyder på at det faktisk er bortimot utsolgt på den tribunen. Ikke bare stengt.


Var 10 synlige billetter til salgs for to dager siden, nå er det 5. Er ganske sikker på at det pr. i dag er mye billetter på denne tribunesesjonen som ikke er synlig i billettkartet, trolig minst 1200++. I fjor var det 800 billetter igjen på denne tribunen to dager før kampstart, en kamp som til slutt solgte 17032. Hvorfor et større antall ikke er synlig i år kan være kapasitetsproblemer for å legge de inn i systemet, eller at de er reservert til billettpakker som forsøkes solgt ut til bedrifter. Mulig de ikke prioriterer å gjøre de synlig heller i og med det uansett blir rikelig med ledige billetter på de andre tribunene helt til kampstart.

Ellers en fornuftig målsetning etter min mening å klare å slå rekorden på 12430, i denne sesongen der en stor del av kampene nok havner på 7-tallet. Snittet etter tre hjemmekamper er 7648.

Snittet i 2014 var 11991, altså trakk vi litt over 5000 flere tilskuere på 16 mai en snittet for hele året.
Tror personlig vi havner en eller annen plass på 12 tallet på lørdag, men vanskelig å estimere fem dager før kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

May 11, 2015, 20:45:43 PM #11644 Last Edit: May 11, 2015, 20:58:57 PM by dokken
Prøvde å få litt oversikt over salget på de ulike feltene. Det ser slett ikke verst ut. Vanskelig å si når mange felt er tilsynelatende stengt for salg, men godt mulig at vi har passert 10.000.

For eksempel får jeg opp "no available tickets" på felt P. Det er det billigste feltet på langsiden, og har vel alene plass til 600 mennesker ca. I forrige kamp satt det kanskje 25-30 på hele feltet, så hvis det stemmer at det er utsolgt er det et veldig godt tegn (stoler ikke billettsystemet, dog).

Ellers talte jeg ca 1200 ledige seter på Frydenbø. Der er det vel ca 3400 seter nå, så da er 2200 solgt der. I tillegg kan vi vel anslå at 5-600 av ståplassene bør være solgt på Frydenbø (av 1000).

På BT vil jeg anslå at det er solgt 1400 ca.

Hvis P er utsolgt, er det minst solgt 2200 på Søndre.

SpV er tilsynelatende så og si utsolgt (4300), men stoler ikke helt på det. Tipper at Brann vil frigjøre en god del billetter der når helgen nærmer seg.

Så kan vi vel regne med en del bortesupportere, selv om det kanskje skal holde hardt at Nest fyller hele bortefeltet (850). De har jo knapt så mange på hjemmekampene.

tempo2

Eg søkte på felt P på lørdag mot Sandnes Ulf og fikk opp "no available tickets" også.
Så lite trolig at det er utsolgt !

dokken

Quote from: tempo2 on May 11, 2015, 20:52:11 PM
Eg søkte på felt P på lørdag mot Sandnes Ulf og fikk opp "no available tickets" også.
Så lite trolig at det er utsolgt !


I tilfelle er det provoserende at Brann ikke har åpnet det feltet der man kan kjøpe billigste billetter. For en familie med to voksne og to barn koster det 600 kroner totalt på P. På nabofeltet O vil det koste 1200 kroner (!!!! og dette er OBOS!).  På BT vil det koste 750, bak mål.

Nå er det kun Frydenbø A som har billetter i billigste kategori. Brann burde markedsføre at de har felt som ikke er altfor dyre for familier, ikke sperre feltene for kjøp for liksom å lure folk til å kjøpe dyrere billetter.

Gulløl

May 11, 2015, 21:24:43 PM #11647 Last Edit: May 11, 2015, 21:27:27 PM by Gulløl
Kan det være at Brann avventer salg på felt P siden det er ved siden av bortefeltene ?? I tilfelle det blir stor pågang fra Sotra-strilene så kan bortefeltet utvides.

Foreløpig er bortefeltene R/S ikke utsolgt ihvertfall. Kapasiteten på bortefeltet er omtrent det som Nest Sotra selger på hjemmekampene så det er vel tvilsomt om de trenger stort mer på bortebane selv om det er selveste Brann Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Jeg tipper det er en god del fribilletter og slikt på et av de feltene på den nye gamle sitte eller hva den heter. Da jeg var dommer på slutten av nitti-tallet kunne jeg hente fribillett via Hordaland fotballkrets på det feltet. Tipper det er slike ordninger fremdeles dersom kretsen fremdeles leier lokaler i frydebøtribunen.
Det forklarer i så tilfelle hvorfor feltet ikke er åpent for ordinært billettsalg. Uavhentede reserverte billetter selges til familie-aktige priser kampdag tipper jeg. Mye tipping i dette innlegget merker jeg.
Kanskje.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/1x43ue98xm6cy1ol34khl4upi5/title/har-rundet-10000-solgte-billetter

Passerte 10.000 solgte billetter i kveld.

Sparebanken Vest er utsolgt. Her har tydeligvis Brann funnet på noe lurt. Denne tribunen har vel aldri vært i nærheten av å bli utsolgt fem dager før 16 mai før. Her er det sikkert er det opplegg mot næringslivet. Skal bli spennende å se om tribunen ser fullsatt ut under kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up